1 -> ECU pin 71 2 -> +12V przez bezpiecznik 3 -> ECU pin 78 4 -> MASA
Wymień Temika na grodzi.
Może cewka zapłonowa pada
Passat B5 1.6 1998 benzyna/gaz faluje na wolnych obrotach na benzynie, a na gazie jeszcze bardziej. Wymieniłem cewkę zapłonową, świece i kable. Może ktoś coś podpowiedzieć?
Wystarczy z wyczuciem pociągnąć fajkę i zejdzie z cewki.
Wsadzasz cewke na świecę 1, kabel z niej do świecy4, druga cewka na świecę2, kabel z niej na świecę3
mruga kontrolka CHECK ENGINE Mrugająca kontrolka to problem z układem zapłonowym. Pewnie standardowo padnięta cewka.
Może to być wina cewki zapłonowej???
Cewka ma gniazdo na 3 piny - widać je na zdjęciu. Środkowy to plus po stacyjce. Zewnętrzne to sterowanie z ECU. Trzeba zobaczyć czy na tych przewodach jest sterowanie z ECU. Jeżeli nie ma to sprawdzić ciągłość przewodów do ECU - piny ECU 71 i 78 podają na cewkę sterowanie. Jeżeli przewody całe to raczej czeka Cię wymiana ECU (komputera).
Ważna uwaga kordel z tym problemem uruchomienia po wypaleniu paliwa, ale chciałbym Ci przypomnieć że w dieslach nie ma cewki zapłonowej :)
Wskazuje na defekt układu zapłonowego, sprawdź także cewkę, czasami taki objaw występuje gdy cewka zaczyna dogorywać
po zgaszeniu nagle zaczyna szarpać Do sprawdzenia instalacja zapłonowa - Kable z fajkami, aparat zapłonowy, cewka, moduł, czy co tam masz, bo nie podałeś modelu silnika.
Sprawdź układ zapłonowy,świece przewody cewka. 8 tys na valteca to jeszcze nie śmierć do wtryskiwaczy.
cewka do tego passata b5 to wydatek ok 450zł jutro zobacze na magazynie jaki model dokladnie jest potrzebny
Do sprawdzenia cewka/i zapłonowa/e, świece, wtryskiwacze (zawory) gazu, przepływomierz, czujnik temperatury silnika i ciśnienie w cylindrach.
Cewka ma mieć masę i zasilanie to można sprawdzić żarówką ,pozostałe dwa przewody to sterowanie z ECU i tu oscyloskop się przyda. Jeśli nie będzie sterowania to trzeba szukać dalej . Czujnik położenia wału, czujnik Halla ,przewody między cewką a ECU itd.
Tak piotrek303 teraz widzę Twój post, taki czujnik jest pod paskiem rorządu przy chłodnicy samochodu, widziałem go ostatnio jak zaglądałem pod obudowę rozrządu. Ten silnik AHL jest wzdlużny. Wygląda na to że aby czujnik wymienić trzeba zablokowac koła rozrządu, poluzować napinacz, pompę wody i ściągnąć pasek rozrządu. Aparatu zapłonowego nigdzie nie...
Jakaś diagnostyka komputerowa była robiona? Przepływomierz, czujnik temperatury silnika? Ciśnienie paliwa ktoś sprawdzał? Stan cewek i świec zapłonowych?
No niestety pogoda dopiero teraz mi pozwoliła na dalsze sprawdzanie , i okazało sie że po odłaczeniu przwodu od modułu impuls ze sterownika jest tak więc podejrzewam moduł chociaż to dość dziwne uszkodzenie że tylko jeden cylinder i że zanikał bym przez to impuls na sterowniku , ale wszystko na to wskezuje , jutro bede miał moduł to napisze czy chodzi....
Witam, Mam problem z autkiem VW Passat B5 FL 2.0 AZM 115KM Pb+LPG. Silnik chodzi jak zegareczek, odpala od strzała, nie szarpie itd. Mianowicie... zauważyłem od dłuższego czasu, że w trakcie jazdy, gdy silnik jest rozgrzany i jest upał (powiedźmy 30°C), i stając dłuższą chwilę np na światłach, gdy silnik pracuje na biegu jałowym...lubi wtedy zgasnąć...
Zadzwoń do serwisu zapytaj. Czasem są części w normalnej cenie a czasem mają ceny z kosmosu ale warto zapytać. Dla przykładu - cewka zapłonowa w serwisie 5zł drożej niż w sklepie, uszczelka między filtrem a przepustnicą poniżej 40zł. Plastik do mechanizmu zmiany biegów - 40zł. Uchwyty do osłony silnika - poniżej 15zł.
Witam ma problem z moim Passatem b5 1.6 1999r. Przerywa i dusi się nie ma mocy podczas jazdy. Wymieniłem świece, przewody zapłonowe , cewkę, czujnik temperatury , pompe paliwowa , wszystkie filtry i olej przy okazji. Nic nie pomogło. Dodam ze jak odpalę na zimnym silniku i jeżdżę do 90 stopni wszystko jest w porządku chodzi normalnie , dopiero jak Złapie...
Witam, Passat B5, 1.6 AHL, przebieg ponad 270 tys - problem polega na tym że auto przy np jeździe w korku i hamowaniu ma duże spadki obrotów (tzw doły jak ja to nazywam) np do 400 rpm i się potem odbijają na te 800.. podczas manewrowania na parkingu także jest to widoczne i bardzo uciążliwe - nieraz aż się na sekundę zaświeci kontrolka ładowania.. Problem...
Spróbuj sprawdzić cewki zapłonowe może któraś po nagrzaniu przerywa. Pozdrawiam
Passat po zgaszeniu poprzedniego dnia, rano nie odpala. Kręci , próbuje zaskoczyć ale nie daje się uruchomić. Układ zapłonowy : cewka, przewody, świece ok. Pompa paliwa reaguje po przekręceniu zapłonu i daje paliwo, wymieniłem filtr paliwa, odpalił. Odpalałem co jakiś czas i było ok. Po ok 3 godz. sytuacja się powtórzyła, nie daje się uruchomić.Proszę...
Serwis też nie ma. Może ktoś mi powiedzieć czy jak przewody będą innej długości niż fabrycznie ( np. będą dłuższe ) to czy wpłynie to negatywnie na pracę silnika lub samej cewki?
Raczej zabezpiecz zasilanie ECM tzw. "15" czyli zasilanie po kluczyku albo pompki paliwa, czy cewki zapłonowej.
Trzeba sprawdzić czy nie ma iskry (najbardziej prawdopodobne), kompresji czy paliwa (najmniej prawdopodobne). Jak brak to układ zapłonowy do weryfikacji, czyli świeca, kabel lub cewka. Wyjmij świece i porównaj z tego co nie pali do pozostałych, może będzie inny kolor świadczący o zalewaniu paliwem, olejem bądź płynem chłodzącym. W reszcie jak brak paliwa...
temat uważam za zamknięty przyczyną była cewka zapłonowa. Która na benzynie chodzi ok ale gaz jest bardziej czuły i była zbyt słaba iskra teraz jest ok silnik pracuje idealnie. Dodam jeszcze że robiłem plan głowicy oraz uszczelniacze zaworów jak i szlifowanie gniazd zaworów. Przy okazji okazało się że jeden z 20szt jest krzywy i nie dolegał dobrze do...
Wg mnie odcięcie zasilania cewki zapłonowej Więc bez przeglądu instalacji się nie obejdzie
Witam Mam problem z odpalaniem na zimnym silniku w VW Passat B5 1.8 20V 98r. (ADR). Trzeba długo kręcić, jak już odpali to albo od razu zgaśnie albo przerywa. Dodam, że samochód jest na LPG. Na gazie jeździ lepiej niż na benzynie. Na ciepłym silniku też trzeba dłużej kręcić żeby zapalił. Na LPG dobrze odpala i dobrze jeździ. Została sprawdzona kompresja....
To nie immo bo by odpalił na chwilę. Proponuję iść w stronę wskazaną przez kolegę Karczan. Zdejmij plastik nad nogami kierowcy tak by dostać się do tyłu skrzynki bezpiecznikowej i widzieć przekaźniki. Szukaj tam jakieś dołożonej instalacji. Skoro czuć paliwo to pewnie brak iskry - możesz zacząć poszukiwania zmian w instalacji szukając pod maską idąc...
Witam, Passat B5, 1.6 AHL, przebieg ponad 270 tys - problem polega na tym że auto przy np jeździe w korku i hamowaniu ma duże spadki obrotów (tzw doły jak ja to nazywam) np do 400 rpm i się potem odbijają na te 800.. podczas manewrowania na parkingu także jest to widoczne i bardzo uciążliwe - nieraz aż się na sekundę zaświeci kontrolka ładowania.. Problem...
Witam mam problem z odpalaniem samochodu na ciepłym i zimnym silniku... Kręci i kręci a jak już załapie coś zaczyna się trząść cały silnik i nagle gaśnie... Jak już odpali i postoi chwile (10 min) auto osiągnie 90*C zaczyna lekko kopcić białym dymem oraz nie równo pracuje... Gdy załączę klimatyzacje coraz bardziej kopci... Gdy już wyjadę na drogę czasem...
Który cylinder robi zwarcie? Wypnij tą która przepala bezpiecznik i odpal auto jesli nie przepali to szukaj cewki nowej. Warto też sprawdzić w jakiej kondycji są świece zapłonowe.
Witam wszystkich Użytkowników! Około pół roku temu kupiłem sobie paska w zwykłym gazie. Na początku wszystko było ok, poza minimalnym falowaniem obrotów na gazie na postoju, gdy silnik był zimny. Zignorowałem ten problem, ponieważ za bardzo mi to nie przeszkadzało. Niestety jakieś 3 miesiące temu pojawił się większy problemy z gazem. Mianowicie, przy...
Jest choćby na cewce/cewkach zapłonowych bezp.20A .We wtyczce modułu abs pin 15 bezp.10A.
Wredne to pudło jak nie wiem, nie przyjmuje żadnego innego kodowania poza 5051 i 5052, ale i tak to nie zmienia sytuacji. Sterownik widać, że jest podmieniony, bo popisany pisakiem. Masz może jeszcze jakiś pomysł czemu po przygazowaniu wyrzuca 4 błędy "sterowanie zapłonem cylindra nr ( tu podaje którego, wskazuje wszystkie 4), przerwa." Tak się dzieje...
Witam Koledzy. Mam problem z autkiem jak wyżej, który się przeciąga przez wszystkie fora ale nikt jednoznacznie nie umie go wyjaśnić. Więc zachęcam do burzliwej dyskusji. :D Problem polega na tym że autko do 1,5 tyś. obr./min praktycznie nie ma mocy, łatwo je zdusić przy ruszaniu. Jedni mówią, że te silniki tak mają, drudzy się doszukują jakiś usterek....
A skąd wiesz że to tylko jeden cylinder ? Masz lpg? Typowe dla tego silnika jest uszkodzenie cewki zapłonowe. Jak masz możliwość to podmien na próbę uzywke, a jak nie to za około 300zl można kupić już rozsądny zamiennik
Poczytałem no i doczytałem, że błąd 00533 - Idle Speed Regulation między innymi odpowiada za lewe powietrze i/lub brak adaptacji przepustnicy po jej wcześniejszym odłączeniu (gdy wymieniałem cewkę zapłonową i kable do świec, odłączyłem przepustnicę). Tutaj PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji...
cewka zapłonowa passat cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna
medion internetowy schemat automat schodowy wyłączanie podświetlenia klawiatury
Jak czytać oznaczenia oleju silnikowego? Klasa lepkości SAE, normy API i ACEA Zmiana uzwojenia silnika indukcyjnego: 2x fi 0,52 na fi 0,55 + fi 0,50