Spalić go na pewno nie spalisz, bo tak działa w większości starych motocykli, gaszenie = uziemianie iskrownika.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Kolego tego typu kosiarki nie znalazłem nigdzie. Podaj producenta silnika, moc. Tak jak koledzy piszą Partner tak.
Jeżeli nie ma innego (pod spodem) połączenia czarnej cewki z przerywaczem i kondensatorem, to ten oznaczony na czerwono przewód ma być przylutowany do kondensatora. Ew. jest to przewód gaszenia. Jego zwarcie do masy gasi silnik.
Zrób zdjęcia kostki od iskrownika, samego silnika, cewki WN, modułu zapłonowego i stacyjki. Aby tyle o ile się rozeznać co w twoim sprzęcie siedzi, bo coś mi to pachnie byle składakiem :/ .
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
Może w wyłączniku awaryjnym na kierownicy.
Zacznij od początku czyli od iskrownika potem impulsator powinno zadziałać to są pierw rz kt s psują.
Mają przejście do masy przez cewki iskrownika.
Kabel WN sprawny ? Sprawdziłeś fajkę, podmieniłeś świecę ?
Nudzę się ...podaj tel na PW podpowiem i doradzę.
Jest zasilany z koła magnesowego, a zapłon jak to w Kymko przychodzi od stacyjki w postaci rozwartego styku do masy (zestyki IG-E COMB SW - stacyjki). Czasem na gaszenie jest zwierany jeszcze czujnik indukcyjny (zestyki IG-E Engine Stop SW - wyłącznik w stopce itp. gadżety). A więc to napięcie masz z głowy. Co resztą połączeń: czujnik, masa, zapłon,...
Dajesz w takiej kolejności : Śrubka -> Sprężyna młoteczka -> podkładka ->kowadełko -> podkładka -> przewody -> nakrętka.
Nie wiem jak to dokładnie jest w tych Quadach ale masz zapewne zasilanie świateł z iskrownika.Na początek przeczyścił bym wszystkie wsuwki może po prostu jest słaby styk oraz sprawdził przewody czy nie są nigdzie przerwane(warto też sprawdzić czy żarówki masz o odpowiednich V i W)... Potem trzeba by patrzeć regulator napięcia oraz cewki w iskrowniku....
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Poszukuję cewki iskrownika do kosy : KASEI 1E4OF-E.3.1-EMC nr.prawdopodobnie katalogowy 110308521 http://obrazki.elektroda.pl/4657173800_1...
Czy skuter ma krańcówkę w stopce? Spotkałem się z przypadkiem, gdzie wyłącznik w stopce się uszkodził i zapłon był odcinany. Na próbę można odłączyć kostkę i zakręcić rozrusznikiem, lub w odłączonej kostce zrobić zworkę i zakręcić rozrusznikiem. Ten prosty test pozwala na wykluczenie awarii wyłącznika.
Przerobiło sie tych chinoli rozstaw i mocowanie inne do twojego ten i bez cewki sam stojan wystarczy cewki sa te same https://www.google.pl/imgres?imgurl=http...
Tu jest Twój moduł z opisem, 5 od góry :https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic...
dzięki wszystkim za nie-pomoc. problem rozwiązany To sam napisz dla innych co było i jak rozwiązałeś problem.
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Tylko że cewki w takich iskrownikach można przewinąć nawet ręcznie. Mierzysz średnicę drutu i po kolei odwijasz cewkę, zliczając liczbę zwojów na danej warstwie i ilość warstw. Możesz sobie to nawet zapisać. Potem po prostu nawijasz równiutko tak jak było - będzie działać :) . Z pewnością w twojej okolicy gdzieś jest mechanik samochodowy, a ci, gdzieś...
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
Już rozwiązałem problem, wymieniłem moduł i motor odpalił .
Witam. Koledzy Kamraci jeżeli macie jakieś cewki do przewinięcia to moge przewinąć a nawet zregenerować cały iskrownik. Pozdrawiam Tomasz S. tel 798 315 673.
Siema sprawę mam bo już nie mam siły nie mam iskry wymieniłem iskrownik, moduł cewkę świecę fajkę świecy i nadal nie ma co jeszcze może być?
Cześć wszystkim Macie jakieś pomysły dlaczego nie ma iskry motorower na wtrysku euro 4? Sprawdziłem już cewkę, iskrownik, przejścia na elektryce i pewnie coś tam jeszcze ale nie mam już pomysłu co mu dolega. Dodam że posiada wtyk obd, jest jakiś program żeby sczytać błędy? 1073942
Najlepiej wstaw jakieś zdjęcia jak masz to podłączone ,zrób zdjęcie cewki iskrownika i modułu zapłonowego.
Ten pierwszy ci się nie przyda. Ten drugi też nie za bardzo.
Romet 202 brak iskry Witam. Pomóżcie, bo ręce mi opadają. Posiadam Rometa 202, zgubił iskrę. Wymieniłem iskrownik, moduł, cewkę, a iskry dalej brak. Podłączyłem na krótko, by wyeliminować stacyjkę. I dalej nic. Skacze tylko przy naduszeniu przycisku do odpalania (pyk pyk), a później nic. Przy kopniaku wcale. Tylko proszę, nie piszcie mi, by wymienić...
Jakbyś przerwał jeden, to jeszcze jakaś szansa by była. Ale ty uszkodziłeś kilka i zdarłeś izolację z kolejnych. Jak to teraz odizolujesz od siebie, by działało przez dłuższy czas? To zwykły drut nawojowy emaliowany. Musisz zadbać i odpowiedni przekrój przewodu. W każdym zakładzie naprawy alternatorów albo ci naprawią, albo sprzedadzą potrzebny drut.
Cewki pod magnetem muszą być sparowane z cewką zapłonową.
Witam, powinna mieć około 420 Ohmów , jest to cewka zasilająca CDI.
Sytuacje poprawiła wymiana cewki zapłonowej iskrownika.
Z tymi numerami 1 i 15 to faktycznie różnie bywa. Zależy od tego jaka jest polaryzacja napięcia na przerywaczu w momencie jego rozwarcia a to określa kierunek nawinięcia cewki zapłonu iskrownika i tego który jej koniec jest na masie. Jak pisałem trzeba zrobić próby i wybrać wariant z najlepszą iskrą. Proponuję zacząć od połączenia (1, 15) tak jak na...
Scematy są ogólnodostępne, mam wraznie że tam cewki łądujące sa połączone szeregowo poprzez cewki WN.
Iskrownika nie ma w układach z modułem. Masz zapewne na myśli zespół cewek pod kołem magnesowym - może być wina, winna może byc też świeca oraz problemy w instalacji (zwarcie, przerwa).
Żeby mostek działał prawidłowo trzeba zmodyfikować połączenia cewki w iskrowniku. Koniec uzwojenia odłączyć od masy i dodatkowym przewodem połączyć z "~" mostka.
Witam mam quada 110 kupiłem nową wiązkę jakiś czas jeździł,teraz jak chce odpalic to iskra raz jest raz niema,założyłem nowy iskrownik moduł i cewkę i nic nie działa
Witam. Posiadam chińskiego crossa Bemi 125. Problem polega na tym że nie ma iskry. Wymieniłem w nim cewkę, moduł, iskrownik. I iskry jak nie było tak nie ma. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Kolego a jesli nie to to co jeszcze może być przyczyną.PODAJ PARĘ wskazówek.będę wdzięczny dzięki. Dodano po 1 A KTÓRY TO JEST PRZEWÓD OD GASZENIA ?.
Sprawdź czy na przewodzie czarno czerwonym na module w czasie kopania jest napięcie.
Witam, Po pierwsze, nie zasilaj cewki iskrownika z akumulatora. Poleci dym. Na stole mozesz stworzyc zewnetrzny uklad zaplonowy z cewka samochodowa i wykozystac przerywacz iskrownika, ale trzeba odlaczyc cewka iskrownika. Czy jestes pewny, ze wspolny odczep cewek byl podlaczony do masy? Normalnie, o ile pamietam, powinien byc podlaczony do przerywacza,...
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Witam, prosiłbym o pomoc i diagnozę w zlokalizowaniu przyczyny. Pacjent chiński, skuter superbike powerband r50. W sieci brak jakichkolwiek schematów elektryki. A więc, skuter posiada cewkę iskrownika bez impulsatora, 4 cewki. Na wyjściu czarno-czerwony kabel podaje 50V do modułu cdi (moduł cdi to IBC CCI QF-A127045). Z modułu wychodzą 4 kable: czarno-czerwony,...
Witam już nie mam siły do tego skuter , wyczytałem wszystko co było na forach wcześniejszych i nic to nie pomogło to ewidentnie gorszy przypadek , mianowicie ktoś przedemna po obcinał trochę kabli wkurzyłem się kupiłem nowe kable odpalił zaczął się jarać dosłownie modoł i koniec iskry nie ma , zmieniłem nowy modoł , nowy regulator , nowa stacyjkę ,...
Przy kostce napięcia nie sprawdzałem bo nie mam jak tam dojść miernikiem, rozbiorę tą kostkę i pozakładam same nasuwki wtedy może uda mi się coś pomierzyć. Instalacji oryginalnej juz nie ma, polutowałem taką na krótko z tego schematu który jest w załączniku, tylko nawet bez stacyjki, masę pociągnąłem z (-) do silnika przy rozruszniku i z (-) na ramę...
Witam, mam problem czy iskrownik ma wpływ na skuter 4t - iskra jest ale silnik nie odpala, dodam że nowy iskrownik ma cewki w inną stronę
Wszystkie sugestie sprawdzone. Magneto 84mm ma magnesy o większej długości, więc wydaje mi się, że sugestia producenta o zamienności statora jest chyba błędna. Podczas rozruchu czasami się klei więc chyba zapłon nie tak. Czekam na stator 79mm z impulsatorem i poinformuję o rezultacie. Chociaż problem z przegrzewaniem cewki statora pozostawiam jako niewyjaśniony.
Do zasilania tago modułu nie jest potrzebny akumulator. Należy sprawdzić cewkę zasilającą mooduł przewód czarno-czerwony(podłacz zwykłą konrolke 12V powinna świecic) oraz impulsator przewód biało niebieski czy daje impulsy (mA lub oscyloskop)
Jaka rodzaj instalacji tam się znajduje? Czy jest akumulator czy zapłon iskrownikowy? Czy są osobne cewki na oświetlenie? Motorower to nie pojazd kosmiczny i w kilka minut ogarniesz czego się możesz spodziewać. Na przykład stare komarki-Romero miały cewkę iskrownika i dwie cewki oświetleniowe. Pomimo, że żarówki były na 6V to tylna (6V/5W) zawsze była...
Za duża jest częstotliwość prądu wychodzącego z cewki zapłonowej, więc kondensator nie ma szans się naładować. Transformator sieciowy dostarcza prądu o częstotliwości 50Hz i jest to wartość optymalna dla cewki tesli. Żadna cewka zapłonowa czy przetwornica nie będzie tak działać jak zwykły transformator. Można spróbować wyprostować prąd i zasilać cewkę...
No właśnie czy położenie cewki w iskrowniku ma znaczenie? Bo jak tak to musze pozmieniać bo u mnie jest całkiem pomieszane
witajcie posiadam simsona z instalacja 12V, chce go przerobić na eletronika z zaplonem bezstykowym. i mam pytanie: - czy cewka butelkowa ta co jest na zawnątrz musi być na napięcie 6 czy 12V - czy jest roznica jakie kolo magnesowe załoze słyszałem ze do elektronika jest jakieś czerwone z dwoma otworami że by własnie go nie pomylić z innymi -czy w elektroniku...
Podpinam się pod temat, u mnie ten sam problem, woda przepływa, baterie wymienione, junkers nie odpala, nie startuje wogóle iskrownik .jak ręcznie odciągam dźwigienkę mikrostyku to iskrownik zaczyna działać słychać też "strzał" cewki od gazu, więc domniemam że i cewka i iskrownik są sprawne. Jednak system nie startuje po odkręceniu wody, niezależnie...
W takim razie dokonam pomiarów czujnika a otrzymany wynik przedstawię na forum,a jeśli chodzi o zasilanie ac z cewki mojego iskrownika wychodzą dwa przewody czy w takim razie jeden z nich to również masa a drugi napięcie?
sprawdź stopkę może ci zapłon odcinać nie raz się czujnik zawiesza -- wypnij kostkę i po bólu
Czy zachowałeś właściwą odległość cewki od koła magnesowego, najlepiej np. około 0,3 mm (nie może ocierać). Ma to wpływ na "moc" iskry.
Witam, do uruchomienia tego silnika potrzebny będzie moduł zapłonowy ,cewka WN (od samochodu się nie nadaje), a ten czujnik to impulsator (to nie Hall) i musi być podłączony do modułu zapł. Moduł jest zasilany z cewki iskrownika dającej około 45 V. Znajdź tu na forum schemat do jakiegoś skuterka chińskiego, opisane było już kilka razy jak to podłączyć.
Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz...
Witam Jeśli impulsator (czujnik hala)jest jako cewka w iskrowniku to prawdopodobnie uległ uszkodzeniu .Cewko moduł raczej jest sprawny -jeśli nie będzie impulsu z czujnika hala to nie będzie iskry Tak że obstaje że walnięty jest czujnik w iskrowniku Pozdro
No iskrownik od skutera, z symbolem jak w moim skuterze, https://allegro.pl/oferta/cewki-zaplon-i... Czy jak kupię iskrownik z identycznym kolorem kabli to będzie dobrze...
czarno-czerwony jest od cewki iskrownika, żółto-niebieski od impulsatora, w kostce żółty,biały (światła, ładowanie) zielony do masy. Problem mam z modułem a konkretnie z podłączeniem go do cewki. Moduł podłączam tak czarno-czerwony do czarno-czerwony(iskrownik), biało-niebieski do impulsatora(żółto-niebieski), kostki nie podłączam na razie. Po przekręceniu...
Oczywiście, przez diodę D1 cewki iskrownika ładują kondensator C1 i w chwili podania impulsu z czujnika na bramkę tyrystora rozładowuję on kondensator przez cewkę wn. Ale przy przebiciu D1 istnieje szansa że będzie iskra tyle że słaba. A co do Twojej wersji z kondensatorem też jest jak najbardziej możliwa ;) Miałem kiedyś ten motorek i też problemy...
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Iskra się pojawiła. Powodem był przewód przy iskrowniku idący do cewki. Czy ktoś ma jakiś sposób bez suwmiarki, lampy na ustawienie poprawnie zapłonu (iskrownika)? Obecnie ustawiony jest na fabryczne znaki na karterze.
To jest cewka WN iskrownika . :|
Witam ja w swoim charcie też nie mam iskry, jak sprawdziłeś te cewki od iskrownika i czy masz schemat tego modułu, a wogule to zrobiłeś już iskre w swoim??
Pierwsze - czy nie ma żadnego: mijania i drogowego? Sprawdzić czy jest na przełączniku na kierownicy, wchodzi na stacyjkę (16), wychodzi ze stacyjki (17) i czy wychodzi z cewki świateł z silnika (czerwony). I czy żarówkę ma Kolega o odpowiedniej mocy - to niezwykle ważne w iskrownikach! A sprawdza się żarówką, tyle, że w iskrownikach musi to być ta...
cewkomodułu nie kupuj prędzej to będzie wina iskrownika a precyzyjniej cewek na nich przylutowanych mnie chyba też będzie czekało wymiana takiej właśnie cewki na iskrowniku bo za cholere nie chce mi wjeść na obroty motor
Przy okazji zapytam jeszcze o iskrę. Mianowicie iskra jest, ale jest słaba. Nie przerywa, jest ciągła ale krótka zarówno na świecy jak i na przewodzie wn. Chciałem sprawdzić cewki na iskrowniku, ale nie mogłem się do niego dostać przez zaokrąglone łby śrub więc na razie sobie odpuściłem. Powinienem jeszcze raz spróbować się dostać do iskrownika czy...
"możliwość oświetlenia żarówka 25W przy napięciu 6V, prądem wytwarzanym przez cewki wbudowane do iskrownika;" Punkt 1.2
To zmierz rezystancję oraz napięcie (przy kopaniu kopnika) impulsatora oraz cewki ładującej.
Słabe osiągi Twojej cewki w pewnym stopniu wynikają z konstrukcji iskrownika. Pomyśl nad zmianą iskrownika na obrotowy (RSG), uzyskane efekty będą zdecydowanie lepsze. Przykładowy filmik ilustrujący pacę cewki z wirującym iskrownikiem: -> http://youtube.com/watch?v=3gJbtOYX2o4
Mój Quad już pracuje. Spalone były cewki zasilające moduł zapłonu CDI. Dostęp do nich jest po odkręceniu czterech śrub w karterze po lewej stronie. Osadzone są przy kole magnetycznym. Znajduje się tam też czujnik położenia wału. Wychodzi od nich pięć przewodów. Nie trzeba rozbierać silnika żeby zbadać ich sprawność. Wystarczy omomierz. Zielony przewód...
napięcie z modułu do cewki jest też takie jak z iskrownika OK, a oryginalnie tam jaki zapłon był? Cewka impulsatora jak wygląda?
Cześć, czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć mi jak podłączyć do kupy iskrownik, moduł, regulator i cewkę? Utrudnienie polega na tym że jest to zbieranina. Zdjęcie poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/7404211100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2445915700_1... http://obrazki.elektroda.pl/2586458700_1...
Do sprawdzenia rezystancja uzwojeń cewki WN i cewek iskrownika. Dodatkowo upewnić się czy jest dobry styk w module zapłonowym, czasami wsuwki w kostce potrafią nie łączyć - sam walczyłem chwilę z brakiem iskry i okazało się, że nie było dobrego styku w kostce.
Witam wszystkich, mam problem ze swoim Peugeot Ludix AC. Mianowicie w skuterze iskra pojawia się na dosłownie sekundę i znika. Przestaję kopać, czekam 5 sekund i znowu pojawia się na sekundę i znika. Dodam, że cewka, moduł, iskrownik i kabel masowy zostały wymienione w 100% na sprawne części i nie wiem co jest grane. Pomóżcie, bo już nie wiem co robić...
Witam!! Spaliła mi się cewka iskrownika Czy jest jakiś zamiennik > /Może ktoś z kolegów ma do sprzedania /
praktycznie nie ma takich bez cewki , idea wspolczesnych emisji radiowych wyklucza takie przypadki(takie emisje zakoceniowe to powrot do pierwszych emisji radiowych -cewki rumkorfa i iskrownika...) , nawet te bez cewki jako element indukcyjny maja antene.
To może opiszę problem od początku, mam motocykl Ktm gs 250, który zakupiłem uszkodzony ponieważ nie miał iskry. Więc wziąłem się za sprawdzenie iskrownika i jak się okazało nie dawał napięcia. Nawinąłem cewki i iskrownik daje prąd zmienny od 12v wraz z obrotami silnika wzrasta do 30v. I teraz tak, mam moduł zapłonowy który powinien być zasilany prądem...
Pilarka po przełaczeniu w pozycje "0".nadal pracuje.po sprawdzeniu wsuwek, przewodow, oraz przełacznika, postanowiłem zrobic zwarcie na krotko....wynik:nic sie nie dzieje.moje pytanie: czy to jednoznaczny objaw walnietej cewki(modul iskrownika)?
Zgodnie z wykazem i zamówieniem to jest iskrownik.... Ale olej przy okazji sprawdzę. Https://w.grass.com.pl/produkt/CZESCI-ZA...
W cewce masz 3 wyprowadzenia, bo są w środku 2 cewki mające wspólną masę. Czyli jest wejście z iskrownika, wyjście na świecę i masa. Jeżeli masz wyłączoną stacyjkę to wejście zwarte jest do masy. Z uwagi że na wejściu jest są małe sygnały, nie powoduje to żadnego uszkodzenia.
cewka zapłonowa jest taka jak świetle bo strzał powoduje butelka pod bakiem ??
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Własnie sprawdziłem czy prąd dochodzi do cewki zasilajacej (iskrownik) a tu nic sprawdzalem zarówką a na czujniku walu swieciala sprawdzilem chyba kazdy kabelek i nic nie zauwazylem a iskry jak nie bylo tak niema :(
Ten iskrownik posiada cewkę zapłonową o trzech uzwojeniach na wspólnym rdzeniu. Przesuwajacy się magnes nad cewką indukuje w uzwojeniach SEM. By jednak wytworzyć iskre na świecy w dokładnie określonym momencie, uzwojenie pierwotne jest zwierane przez tranzystor wyzwalany trzecią cewką z wycięciem osłabiającym punktowo pole magnetyczne i określajacym...
No tam możliwe, że cały iskrownik jest kombinowany... Zwany jest iskrownikiem głębokim... Wiem o jakim pan mówi. Są takie, co mają w sumie 4 cewki, jedna mała, ładowania i 2 na światła oraz jedna na zapłon... Ja jednak mam iskrownik na 3 cewki, a były dwa rodzaje. Zapłon mam sprawny, a te dwie cewki mają podwójne uzwojenie, dlatego by i ładować aku...
Witam, Mam taki problem że niegdzie nie mogę dokupić takiej cewki jak i iskrownika (cewka ta od strony impulsatora). 1. Czy można ją oddać do przewinięcia? 2. Lub czy można zrobić aby iskra była z akumulatora? Tak jak jest w motocyklach MZ.
Niedokładnie zapoznałeś się z zasadą działania cewki Tesli, stąd problemy z uruchomieniem. Aby cewka działała poprawnie niezbędne są rezonanse obu cewek na tej samej częstotliwości. Iskrownik pobudza do drgań obwód pierwotny a ten przez sprzężenie indukcyjne cewki pierwotnej z wtórną (WN), indukuje prąd w cewce wtórnej. Jeśli częstotliwości rezonansowe...
Moduł zawinął już jest Iskra normalnie
Nic nigdzie nie ociera niestety. Mi to wygląda na jakieś zwarcie czy coś że wytwarza się takie pole magnetyczne i daje taki opór że trudno zakręcić wałem. W drugim iskrowniku po założeniu go do silnika i obsadzeniu na wał magnesu/magneta brak jakiegokolwiek oporu magnetycznego, wał się kręci tak jakby był bez magneta lecz tu brak iskry. Podmieniałem...
To co tam masz to jest układ generujący przebiegi za pomocą iskrownika - zbytnio tego kontrolować się nie da Najprościej było by usunąć iskiernik i kondensator i generować zmodulowany sygnał i wzmocnić go za pomocą właśnie takiego wzmacniacza a wyjście wzmacniacza dać bezpośrednio do cewki oczywiście na samym iskrowniku cewka tesli będzie działać świetnie...
Obudowa cewki zapłonowej to nie jest jej masa! Cewka zapłonowa powinna być podłączona do iskrownika jednym kabelkiem a do masy drugim. W iskrowniku do zapłonu potrzebna jest jedna cewka, oświetleniowe są jak sama nazwa wskazuje.
Może być. I co Ci z tej informacji? Coś za dużo rzeczy powymieniałeś. Czyżbyś zmieniał CAŁY iskrownik? Tj. cewki i koło magnesowe? Może nie są oryginalne i iskra jest w niewłaściwym momencie? Może pogiąłeś koło magnesowe i ociera o cewki? Simmeringu pod iskrownikiem pewnie nie wymieniałeś? Mogę zadawać więcej pytań, tylko Ty ukrywasz informacje. Zastanów...
Przecież teraz w szkołach średnich już nie ma prac dyplomowych, zastąpił je egzamin zawodowy na którym uczeń musi się wykazać znajomością np. jak się wypełnia PIT :) Niekoniecznie SSTC jest bardziej przewidywalna od cewki z iskrownikiem - jeśli ktoś nie miał z tym wcześniej styczności to spali wiadro tranzystorów zanim zacznie mu poprawnie działać.
Chodzi mi o kondensator przed iskiernikiem który będzie rozładowywany poprzez uzwojenie pierwotne cewki. ZVS jako zasilanie miałem na myśli i zrobienie klasycznej cewki z iskrownikiem. SSTC zamiast iskrownika jest układ elektroniczny. Więc rozumiem. Moje Pytanie opiera się głównie na tym czy bawić się w klasyczną cewkę z iskrownikiem czy lepiej od razu...
cewki przewijanie iskrownika schemat cewki iskrownika rezystancja cewki iskrownika
magneto naprawa discman wyłącza marshall szumy
lutownica arduino lutownica arduino
Niedziałający tempomat i ACC w Audi A6 C7 2.0 TDI 2016 Oleo Mac 937 – niestabilne obroty, gaśnięcie na boku, metaliczny dźwięk po remoncie silnika