Spalić go na pewno nie spalisz, bo tak działa w większości starych motocykli, gaszenie = uziemianie iskrownika.
Zrób zdjęcia kostki od iskrownika, samego silnika, cewki WN, modułu zapłonowego i stacyjki. Aby tyle o ile się rozeznać co w twoim sprzęcie siedzi, bo coś mi to pachnie byle składakiem :/ .
Jeżeli nie ma innego (pod spodem) połączenia czarnej cewki z przerywaczem i kondensatorem, to ten oznaczony na czerwono przewód ma być przylutowany do kondensatora. Ew. jest to przewód gaszenia. Jego zwarcie do masy gasi silnik.
Nudzę się ...podaj tel na PW podpowiem i doradzę.
Dajesz w takiej kolejności : Śrubka -> Sprężyna młoteczka -> podkładka ->kowadełko -> podkładka -> przewody -> nakrętka.
Zielone kable z cewek iskrownika silnika i z modułu podłączasz do masy (ramy motocykla), czerwono czarny modułu i cewek (zasilanie CDI) łączysz ze sobą, podobnie jak impulsy z cewki wyzwalającej, niebiesko-żółty i niebiesko-biały modułu. Cewka wysokiego napięcia do biało czarnego kabelka modułu i drugi do masy (lub rdzeń cewki przykręć do masy), pozostały...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
Tylko że cewki w takich iskrownikach można przewinąć nawet ręcznie. Mierzysz średnicę drutu i po kolei odwijasz cewkę, zliczając liczbę zwojów na danej warstwie i ilość warstw. Możesz sobie to nawet zapisać. Potem po prostu nawijasz równiutko tak jak było - będzie działać :) . Z pewnością w twojej okolicy gdzieś jest mechanik samochodowy, a ci, gdzieś...
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Jeśli to nie pomoże to ja już nie wiem Podstawowe pytanie co było w komplecie z CDI? Sprawdzić: - czy masa jest wszędzie gdzie ma być - cewki magneta sprawne i ich połączenie z modułem właściwe - sprawdzić czy świeca przewód i fajka nie ma przebicia - sprawdzić czy cewka jest właściwa do CDI i sprawna
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
Witam mam quada 110 kupiłem nową wiązkę jakiś czas jeździł,teraz jak chce odpalic to iskra raz jest raz niema,założyłem nowy iskrownik moduł i cewkę i nic nie działa
Działa,okazało się że zepsuty był stator pod magnetem.Wymienili na nowy.Teraz napięcie jest i iskra na świecach również. Możesz zmierzyć to napięcie na wypiętym kablu od cewki ładującej, chyba czerwonoczarny. Woltomierz ustaw na 200VAC. Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu.U mnie w instrukcji jest podane 3mm przed Gmp tak też ustawiłem. Takie wyprzedzenie...
Niedokładnie zapoznałeś się z zasadą działania cewki Tesli, stąd problemy z uruchomieniem. Aby cewka działała poprawnie niezbędne są rezonanse obu cewek na tej samej częstotliwości. Iskrownik pobudza do drgań obwód pierwotny a ten przez sprzężenie indukcyjne cewki pierwotnej z wtórną (WN), indukuje prąd w cewce wtórnej. Jeśli częstotliwości rezonansowe...
Do zasilania tago modułu nie jest potrzebny akumulator. Należy sprawdzić cewkę zasilającą mooduł przewód czarno-czerwony(podłacz zwykłą konrolke 12V powinna świecic) oraz impulsator przewód biało niebieski czy daje impulsy (mA lub oscyloskop)
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Co to znaczy, ze sie nie da? To slowo w moim jezyku nie istnieje. W iskrowniku masz mozliwosc obrocenia go o pare milimetrow - w prawo lub lewo. W taki sposob zaplon ustawiasz. Teraz jest kolejny watek, czy swiecy nie zalewa? Moze tak byc, I wtedy biegal bedziesz nonstop I znaku zycia nie da. Najlepiej, abys zamiescil zdjecie tego iskrownika zamontowanego...
Kolega Thomas ma rację... mógłbyś oczywiście mieć zrobione tak jak Ty myślisz ale budowa stacyjki na to nie pozwala, więc musisz znaleźć w stacyjce złącza, które są zwarte na pierwszej pozycji (wyłączony), a rozwarte na wszystkich innych ustawieniach.... Wtedy do jednego złącza przyłączasz masę, a do drugiego kabel od iskrownika i kabel idący do cewki......
Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
Poczytaj : [url=http://zaplon.pl.tl/]Link Tam są opisane chyba wszystkie możliwe układy CDI. Na tej aukcji podstawa iskrownika ma impulsator! Jeżeli "Twój" fabrycznie nie ma impulsatora, to jest to układ nazywany przeze mnie "all in one" Cała tajemnica tkwi w konstrukcji cewki zapłonu z magneta. Ona zasila i daje impuls. Jest to dość skomplikowane,...
Z iskrownika mają oryg. wychodzić kable: niebieski, czerwony, czerwono-biały, szaro-czerwony, czerwono-żółty. Potrzebne Ci niebieski i czerwony. Niebieski do 3 na module zapłonowym, czerwony na 14 modułu. 31 z modułu na masę, 15 z modułu na 15 cewki butelkowej WN. 1 z cewki butelkowej na masę. Fajka wiadomo. 2 na module jest potrzebna do gaszenia motoru...
Witam. Koledzy Kamraci jeżeli macie jakieś cewki do przewinięcia to moge przewinąć a nawet zregenerować cały iskrownik. Pozdrawiam Tomasz S. tel 798 315 673.
może to wina iskrownika i aby go sprawdzić należy spróbować zapalić silnik i sprawdzić czy są przednie światła Akurat to bzdura, bo zasilanie modułu, jeśli AC, nie ma nic wspólnego z zasilaniem świateł. to dwa osobne obwody. Więc światła mogą być, a zapłonu nie. Pierwsz rzecz, odepnij przewód czarno biały od modułu i spróbuj odpalić. Jeśli zapali,...
w s50 jest zapłon na przerywacz. opis oryginalnie do s50: jak ustawić zapłon mechaniczny (wersje N, B, B1): Najpierw, podobnie jak w przypadku elektronika, trzeba wiedzieć, w jakiej odległości od maksymalnego górnego położenia tłoka ma nastąpić zapłon. W przypadku Simsona S50 jest to 1,5-1,8 mm. Oznacza to że zapłon ma nastąpić gdy tlok, poruszając...
Nie widziałem jeszcze cewki zapłonowej do iskrownika kotła pracującej międzyfazowo. Każdy siłowy karcher ma taką :)
Mają przejście do masy przez cewki iskrownika.
Naprawiają oraz budują nowe w ELserwis http://firmy.pkt.pl/firma/elserwis__zakl... http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka... Jesteś pewny, że padł moduł, a nie np. cewka WN? Sprawdziłeś wyłącznik zapłonu, stacyjkę,...
Poszukuję cewki iskrownika do kosy : KASEI 1E4OF-E.3.1-EMC nr.prawdopodobnie katalogowy 110308521 http://obrazki.elektroda.pl/4657173800_1...
Kolego tego typu kosiarki nie znalazłem nigdzie. Podaj producenta silnika, moc. Tak jak koledzy piszą Partner tak.
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Jaka rodzaj instalacji tam się znajduje? Czy jest akumulator czy zapłon iskrownikowy? Czy są osobne cewki na oświetlenie? Motorower to nie pojazd kosmiczny i w kilka minut ogarniesz czego się możesz spodziewać. Na przykład stare komarki-Romero miały cewkę iskrownika i dwie cewki oświetleniowe. Pomimo, że żarówki były na 6V to tylna (6V/5W) zawsze była...
Właśnie że nie będzie działać. Koło magnesowe musi mieć tyle samo pól magnetycznych, co cewek (przy ładowaniu jednofazowym). Inaczej napięcia generowane w poszczególnych „cewkach” będzie się znosić. Iskra teoretycznie w tym przypadku (dwie cewki obok siebie) nie powinna występować, albo będą z nią problemy.
Wszystkie sugestie sprawdzone. Magneto 84mm ma magnesy o większej długości, więc wydaje mi się, że sugestia producenta o zamienności statora jest chyba błędna. Podczas rozruchu czasami się klei więc chyba zapłon nie tak. Czekam na stator 79mm z impulsatorem i poinformuję o rezultacie. Chociaż problem z przegrzewaniem cewki statora pozostawiam jako niewyjaśniony.
Obudowa cewki zapłonowej to nie jest jej masa! Cewka zapłonowa powinna być podłączona do iskrownika jednym kabelkiem a do masy drugim. W iskrowniku do zapłonu potrzebna jest jedna cewka, oświetleniowe są jak sama nazwa wskazuje.
https://obrazki.elektroda.pl/5358137500_... Witam. Celem tego projektu było stworzenie generatora wysokiego napięcia, który bez transformatora wstępnie obniżającego napięcie, będzie można zasilać z sieci. Urządzenie potrafi wytworzyć napięcie rzędu 100kV (maksymalna długość iskry ok. 10cm), które za pomocą regulatora fazowego możemy...
Zastanowiłbym się na twoim miejscu nad poszukaniem całej kompletnej wiązki, bo skoro masz tam jakieś ledy, przepaliłeś coś i nie wiesz co :/ . Więc w zasadzie możesz wymienić wszystko. Iskrownik raczej nie powodowałby palenia bezpiecznika - co najwyżej by ci po prostu nie odpalił. Raczej skłaniałbym się ku regulatorowi napięcia (bo on stabilizuje napięcie...
Witam, prosiłbym o pomoc i diagnozę w zlokalizowaniu przyczyny. Pacjent chiński, skuter superbike powerband r50. W sieci brak jakichkolwiek schematów elektryki. A więc, skuter posiada cewkę iskrownika bez impulsatora, 4 cewki. Na wyjściu czarno-czerwony kabel podaje 50V do modułu cdi (moduł cdi to IBC CCI QF-A127045). Z modułu wychodzą 4 kable: czarno-czerwony,...
Można się podłączyć konektorem 2x do przewodu z cewki iskrownika (znajduje się na stojanie alternatora) do modułu CDI - tam jest sygnał co jeden obrót wału korbowego.
Możesz spróbować skoro nigdzie nie ma takiej jak potrzebujesz, sprawdziłeś oznaczenie pod zębatką? Jeśli cewki nie będą haczyć o magneto(czyli zbyt głęboki wpust), zostaje Ci trafić impulsatorem w punkt na kole impulsator masz przykręcany na 2 śrubki obok cewek. Na kole magnesowym po zewnątrz będziesz miał wypustkę to w tej lini muszą się pokryć. Ewentualnie...
Z tego co ja wiem, tyrystora nie da się wyłączyć od strony bramki, moim zdaniem układ się wyłącza sam po wytraceniu energii w kondensatorze 1µF. Tyrystor może się wyłączyć też gdy jego prąd osiągnie zero. A tutaj w obwodzie to nastąpi ze względu na szeregowy rezonans cewki wysokiego napięcia i kondensatora C2. Rezonans powoduje, że jest tam gasnąca...
Witam już nie mam siły do tego skuter , wyczytałem wszystko co było na forach wcześniejszych i nic to nie pomogło to ewidentnie gorszy przypadek , mianowicie ktoś przedemna po obcinał trochę kabli wkurzyłem się kupiłem nowe kable odpalił zaczął się jarać dosłownie modoł i koniec iskry nie ma , zmieniłem nowy modoł , nowy regulator , nowa stacyjkę ,...
Witam Prowadzę Zakład Naprawy Sprzętu Pożarniczego, wykonuję samowzbudne elektroniczne układy zapłonowe. Również do silnika S-101, pracującego w agregatach prądotwórczych, agregatach pianowych, zakrętarkach kolejowych, itp. urządzeniach. Montujemy rozruch w/g życzenia, pasek lub rozrusznik linkowy taki jak w silnikach małej mocy ( HONDA, BRIX itp.)...
Witam, nie dawno wyciągnąłem że stodoły po 5 latach stania skutera Peugeot zenith, problem jest taki że nie ma iskry badałem miernikiem z iskrownika wychodzi prąd lecz z modułu już nie, dziś wymieniłem moduł i cewkę zapłonowa i dalej nie ma iskry. Wie ktoś może co zrobić żeby ta iskra się pojawiła?
to raczej nie dziwne że się pali, one mają raczej zasilanie 12V. I co z tego? Jaki jest przebieg prądu tutaj a jaki w samochodzie? Nie ma mowy o spaleniu uzwojenia pierwotnego cewki samochodowej w takim układzie, choć napięcie szczytowe jest dużo wyższe. Raczej można mówić o przebiciu izolacji w uzwojeniu wtórnym. Dziwi mnie tylko brak iskrownika zabezpieczającego...
Witam, mam problem czy iskrownik ma wpływ na skuter 4t - iskra jest ale silnik nie odpala, dodam że nowy iskrownik ma cewki w inną stronę
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Witam , potrzebuje prosty schemat , walcze z brakiem iskry, mam kupiony nowy iskrownik i cewke pożyczyłem na podmiane. Problem w tym ze odpiąłem to wczoraj ale niestety musialem przerwac remont a dzisiaj nie pamiętam jak wpiąc kable w cewke są dwa i od iskrownika jest kostka i dw pojedyncze. One maja znaczenie jak sa podpięte??? Bardzo prosze o podpowiedz...
cewki przewijanie iskrownika schemat cewki iskrownika rezystancja cewki iskrownika
agregat inwerter moduł focus układ paliwowy przekaźnik wycieraczka passat
radio makita przecinarka plazmowa
Bojler elektryczny 120L włączony bez wody - co robić? DeLonghi ekspres – ciężko wchodzi karafka mleczna, opór przy montażu, uszczelki, czyszczenie