Tym bardziej że to nie elektronika musi być winna. Równie dobrze może być zwarcie/przebicie w uzwojeniach.
wtyczka przy cewce trzy przewodowa srodkowy jest plus dwa po bokach impulsy z cewki
Kolega psilos1 ma rację, tylko lutowanie. Będziesz potrzebował dodatkowo kawałek kabla bo może ci zabraknąć na długości jak będziesz lutował i trzeba zrobić "wstawkę" a kawałka kabla. Do tego dobre koszulki termoizolacyjne żeby nie było przebić po lutowaniu. Do cewki oczywiście nowe kable, bo zapłonowych nie zlutujesz. A swoją drogą nieźle komuś podpadłeś...
Cos ten wałek na krzywce 4 cylindra porysowany, jest luz na czwartym cylindrze na popychaczach Wygląda zupełnie normalnie, porysowanego wałka chyba nie widziałeś. Nie chodzą od strony cewki pierwszy i drugi tłok po zdjęcie przewodów ze swiec tak samo chodzi Głowica do zrzucenia - brak ciśnienia, albo popękane pierścienie, albo przepalona uszczelka....
Immo blokuje tylko na czas braku transpondera "pastylki" lub gdy jest on uszkodzony lub niezakodowany. Jak tylko kolega włoży kluczyk z działającym transponderem przypisanym do danego immo to auto odpali. Odległość z jakiej immo zczyta transponder to max 5cm... Cewka (pętla indukcyjna" która "zczytuje" kod immo założona jest u nasady stacyjki i odchodzi...
Połącz parami i kolorami kable z emulatora wtrysku:zielony-zielony z paskiem itd. Odepnij kable z centralki gazowej podłączone do sondy i kabel dopięty do obwodu DIS Zdejm konektor z cewki na parowniku. Od tego momentu znów jeździsz na benzynie,zresetuj ECU i kontrola. romoo,już to pisał Dalej wszystkie podciśnienia i odpowietrzenia <muszą być szczelne>
jakbys mi w myslach czytal... opcje mam taka ze nie dziala mi 2 i 3 cylinder bo nie dostaje iskry, kable sprawdzilem i z cewki nie wychodzi WN. Ale najciekawsze jest to ze 2 razy odpalil mi normalnie ale po krotkiej przejazdzce znowu iskra zanikla... stad chce sie upewnic ze to cewka a nie np komputer wariuje... :?:
Przekaźnik ogrzewania tylnej szyby jest sprawny, brak zasilania cewki przekaźnika po włączeniu włącznika ( jak się dostać do włącznika?).
Zużyte świece , zbyt wysoka oporność przewodów itp.
Na zimnym jest ok obroty 900 a na rozgrzanym jak się przegazuje to staje na 2000 potrafi się wyrównać do 900 ale nie zawsze.
Jak sprawdziłeś wszystkie połączenia do elektrozaworów, czujnika temperatury, DIS, to możesz wymienić. Jak twoim zdaniem centralka jest przełączona na gaz, a jedzie na benzynie, sprawdziłeś przekaźnik/i odpowiedzialny/e za włączenie elektrozaworów gazu i wyłączenie wtryskiwaczy benzyny możesz ją wymienić.
Witam, cewka (odpukać) działa wciąż i to rewelacyjnie. Kupiłem ją na allegro od użytkownika JBM--HURTOWNIA (piszę konkretnie skąd bo raz w miesiącu dostaje PM z prośba o namiar na tą cewkę). Pozdrawiam
Witam . Mój lanek na przejechane 314kkm i od kilkunastu tysięcy mam z nim problemy. Ostatnio zamordował 2 cewki zapłonowe, po pierwszej wymieniłem przewody, świece i po kilkuset km padła. Cewka przestała dawać iskrę na jeden tłok, prawdopodobnie wina przewodu zapłonowego, był za luźny. Wymieniłem przewody cewkę przejechałem około 1200 km w tym 350 km...
1. sprawdz bledy w ecu i w immo i synchro immo z ecu 2.jezeli dioda miga na wylaczonej stacyjce to znaczy ze immo jest ok a przy przekreceniu stacyjki zacznie migac szybko to znak ze nie widzi klucza!! 3.sprawdz cewke immo w lanosach najczesciej pada cewka zaprogramowanie z kupnem nowej cewki to koszt 140-160zl i autko bedzie smigalo chyba ze masz jakis...
Witam wszystkich Mam następujący problem. Mój lanos w czasie jazdy nagle stracił moc, silnik zaczał pracować w sposób przypominajacy pracę na 3 cylindrach. Wymieniłem świece, przewody ale to nic nie pomogło. zauwazyłem że świece 1 i 4 cylindra są okopcone. w związku z tym pytanie. Czy mozliwe jest takie uszkodzenie cewki (bo ja podejrzewam), że powoduję...
moze to nie cewki a sterownik wtrysku male a kosztowne
no to super mechanik,często padają cewki zapłonowe w lanosach ,ale często jest problem zz wtryskami i wiązką wtrysków.Należałoby sprawdzić czy czasem uszczelka pokrywy zaworów nie poszła i leci olej na fajki ,były też przypadki ze padał wał przy samym kole napędzającym rozrząd ale to naprawdę rzadko.
Winowajcą może być kostka stacyjki , kable od czujnika położenia wału i od cewki do sprawdzenia
Ja większość samochodów czyli 1-3-4-2 to będzie z jednej cewki 1 i 4 a z drugiej 2i 3
Co ma sonda lambda do cewki zapłonowej? Podłączasz się do impulsów cewki zapłonowej.
Wymiana cewki załatwiła sprawę.
odświeżę temat bo mam podobny problem. Lanos '98 1,5 SOHC LPG Jechałem sobie samochodem dłuższy odcinek, aż to w okolicy domu w pewnym momencie poczułem brak "gazu" pod nogą, pomyślałem brak gazu (chociaż bak prawie pełny) przełączyłem, raczej próbowałem przełączyć na benzynę i nic dalej to samo. Po przetoczeniu się jeszcze jakichś 400 metrów zatrzymałem...
I całkiem bez sensu, trzeba było licznik z obrotkiem kupić. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... możesz jeszcze tak. Tylko owijasz, jeden, dwa zwoje, ale nie podłączasz przewodu. Mnie zadziałało próbnie takie coś z pod cewki https://www.youtube.com/watch?v=Fo3GpGrc...
Schemat jest dobry. Albo przekaźnik ma "słaby styk" albo włącznik. Styki 87 i 30 są normalnie otwarte a 86, 85 to cewka.
Witam problem był z kablem od cewki przylutowałem i jest ok.
Mam, ze wsadem. Czy mógłbym prosić kolegę moderatora Motronic o schemat oraz wsad pamięci do emulatora immobilizera do lanosa 1,4? Mój lanos powoli robi mi problem. Czyszczenie styków oraz sprawdzenie cewki nie przyniosło rezultatów. Zaprogramowany na nowo kluczyk działał około tygodnia i ponownie jest problem. Bardzo proszę o udostępnienie materiałów...
Sprawdź wszystkie wtyczki w komorze silnika wtryskiwacze cewki oraz najważniejsze czujnik położenia wału bezpieczniki? Jak była woda w cylindrach to różnie bywa z silnikiem, zabawa droższa niż cały lanos, ostaniu swojego oddałem na złom a był w stanie b. dobrym.
No i wszystko się już wyjaśniło i już udzielam sam sobie i dla przyszłych użytkowników i przeglądających to forum jak najbardziej wyczerpującej odpowiedzi. Moja usterka i objawy w dużym stopniu była zbiegiem okoliczności, za który odpowiadała w sumie bardzo niewielka usterka ale jakże kłopotliwa do zdiagnozowania. Pierwsza diagnoza z mojej strony była...
Witam Zasilanie do cewki sprawdzone ? pozdr
Witam, posiadam następujący problem: Lanos 1.5 98r gubi sygnały z ecu na cewki, a wygląda to następująco. Chodzi dobrze np. 1min, a od czasu do czasu tak przeplata na ułamki sekund, średnio jak chodzi 5min to potrafi zgasnąć, a na gazie nawet szczeli. Benzyna, czy gaz chodzi tak samo. Sprawdziłem, oscyloskopem sygnały z ecu na cewki i wtedy jak tak...
system teoretycznie startuje zobacz jeszcze zasilanie cewki jeśli jest to skontroluj impulsy z nadajnika do sterownika impulsy na cewke,wtryski,zasilanie samego sterownika i calom resztę. Najlepiej podłącz go pod przyrząd
problem jest następujący podczas próby uruchomienia lanosa 1.5 16V wybuchła cewka dosłownie po wymianie cewki na nową .... i tu zaczynają być problemy nadal brak iskry sprawdziłem czujnik na wale jest ok napięcie dochodzi sygnał przy sterowniku jest napięcie do cewki dociera brak jakiego kolwiek kodu błędu możę immo ale napięcianie odłączałem
Kolega z pracy ma Megankę z 2000 r. , ma najechane 270tys. z grubszych napraw to jedynie cewki zapłonowe . :D
Niestety znów występuję problem.. troszkę przerywa.. ta cewka ma być gorąca ?, ciepła ? zimna ?. Mógłby mi ktoś podać link do oryginalnej cewki (4 pin) od firmy GM np z portalu allegro ? ile taka cewka oryginalna mniej więcej kosztuje ? Starej nie można naprawić ?
Według mnie to on się zalewa. Krótka na zimnym silniku i gaz, to mu nie służy. Wyłanczasz a potem odpalasz i dobijasz. Do sprawdzenia masz membrane gazu, przewody, świece i w daewoo lubią padać cewki zapłonowe.:cry:
Witam, Lanos 1.6 16V 2000r 91 tys km przebiegu. Poki zimny - w miare OK. 2-3 km jazdy, troche sie rozgrzeje, obroty biegu ustalaja sie na wartosc 1500-1600, zapala sie "check engine". Bylem juz u "fachowca", podlaczyl do komputera, diagnoza: "zwarcie do masy w ukladzie cewki zaplonowej"... wiec pytam co z tym zrobic - "jeszcze raz podlacze". kazal wylaczyc...
Oczywiście że tak, chyba sprawdzenie wysterowania cewki nie jest dla Ciebie problemem
a moze jakis gazownik poza sygnalem z cewki wziol zasilnie gazu (elektrozawory , emulator , komputer) i cewka ma za duze obciazenie i dlatego sie "pali" ? sprawdz kable po koleji.
Tak jak w temacie, tak więc Lanos w sezonie zimowym stwarza problemy z odpaleniem silnika. Poza mrozem odpala zawsze i wszędzie, a w zimę kiedy był garażowany również nie było żadnego problemu z uruchomieniem silnika. Próby uruchomienia silnika po mroźnej nocy to jakieś 15-20 zakręceń kluczyka i dopiero zaskakuje. Dodam, że problemy są tylko rano po...
masz tam raczej dwie cewki dwubiegunowe czyli niepalenie na dwa cylindry wskazywałoby na uszkodzenie jednej z cewek,ale znając zycie są one zespolone razem?
Dzieki ale po wymianie tej cewki przewodów i swiec jest juz ok
a mnie się wydaje że cewki zapłonowe. Iskry nie sprawdzisz bo na wykręconej świecy jest a w cylindrze nie ma. Problem występuje po rozgrzaniu i to by się zgadzało. Jeżeli da się odizolować cewki od masy to spróbuj odkręcić i owinąć jakimś izolatorem -metoda skuteczna w Fiacie.
Gdzie podłączyć kabel RPM z centralki aby to działało poprawie, bo póki co mam podłączony do przewodu WN a wolałbym żeby to rozwiązać jakoś normalniej czyli pewnie gdzieś przy wtyczce na cewce zapłonowej.
Całkiem możliwe że jednak cewka padła (iskra na świecy poza cylindrem nie świadczy jeszcze o sprawności zapłonu). Mnie się już dwie wykończyły z czego jedna na własne życzenie ( jak pierwsza padła nie wymieniłem razem z nią świec i przewodów) Objawy podobne. Silnik gaśnie w czasie jazdy. Przy próbie odpalenia strzela lub nic nie reaguje. Ja na szczęście...
Sprawdzałem przewód a i b (sygnałowe ) z cewki z ich odpowiednikami na kostce ecm. Nie ma przebicia, prąd elegancko dochodzi. Zeby wykluczyć gaz zrobiłem zworki omijające gaz ( chodzi tylko na pb). Dzisiaj sprawdziłem jak Lanos hula. Nie daje iskry lub daje jedna na kilka sekund. Bardzo rzadko, czasem odpali w jakims cylindrze ale za rzadko żeby uruchomić...
1.Sprzedającego pytałem ale co mnie rozbawiło to że napisał że on tylko wykonał to urządzenie i nie zna się na elektryce samochodowej :D 2.Czyli raczej zostaje próba przez moduł do którego podłącze cewkę WN. 3.Rotor z silnika produkuje od 20-60V ,które podaje na moduł a moduł rzeczywiście może na cewkę dawać wyzsze napięcie no bo rozładowuje kondensatory...
czy Lanos ma typowy rozdzielacz czy może raczej zapłon bezrozdzielaczowy? Z tego co sobie przypominam, to jest to układ bez rozdzielacza. Dwie cewki zespolone ze sobą; jedno gniazdo elektryczne. Przepraszam za wprowadzenie w błąd wszystkich informacją w poście #3 Kopułka i palec OK?
Boże krew mnie zaleje jak nie ma iskry już z cewki to co ma do tego czujnik obrotów?Amatorzy... P.S.Kto Ci te błędy odczytywał? aha jakby było coś z przepustnicą to by w ogóle nie zapalał albo zapalał i gasł a nie palił na trzy gary
Miałem podobny przypadek z mercedesem antena Hirschmann. Paliło tranzystory dużej mocy. Dorobiłem układ przeciążeniowy. Kontaktron na którym nawinąłem 10 zw. drutu (doświadczalnie) , przekaznik i 680 nano do cewki przekaznika żeby nie terkotał. Działa niezawodnie.
Witam Paliwo podczas jazdy nie przeplywa przez wtryskiwacze bo niby jak skoro one sa odlączone ? zatem zarowno efekt smarowania jak i chlodzenia jest marginalny (paliwo plynie w listwie wtryskowej a nie we wtryskiwaczach ). Odetnij pompe ,tylko pamietaj przy zmianie z gazu na benzyne troche podniesc obroty, zeby pompa po załaczeniu miala czas na wyrownanie...
sprawdzenie cewki lanos cewki nawojowe cewki zwoje immobilizera lanos
niebieski matryca blaupunkt obsada pierścień wideodomofony vidos
schemat wyłączników monostabilnych ariston przycisk
Zamienniki MOSFET SM600R65CT2TL – Infineon IPI65R600E6, ST STD11N65M2, parametry, porównanie Instrukcja obsługi miniwieży Samsung MM-39 PDF