impulsator, cewka albo moduł najczęściej moduł, najrzadziej impulsator
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Gaszenie było odłączane od modułu? Tylko to pozostaje, skoro wszystko inne zostało podmieniane na sprawne. Jeśli nie, sprawdź rezystancję cewki zasilającej, która powinna wynosić w granicach 100 - 160Ω.
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module. Jesteś w stanie pomierzyć rezystancje cewek, impulsatora...
Wymiana cewki, Regulator był sprawny
A masę dałeś na świece? Jak podłączysz zasilanie to na ułamek sekundy dotknij zasilanie bo cewka nie pracuje ciągle
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
W pisggio moduły zasilane są prądem stałym z aku. Twoje moduły są na zmienny z cewki ,której piaggio nie posiada
Proszę sprawdzić czy na przewodzie od gaszenia nie ma zwarcia do masy lub przebicia z napięcia +12V. Odłącz w pierwszej kolejności okrągłą wtyczkę od statora (tam znajduje się przewód zielony od gaszenia oraz przewody od cewki oświetlenia i cewki ładowania).
Witam. Mam proste pytanie, jaka powinna być w przybliżeniu rezystancja cewki zasilającej moduł zapłonowy w skuterku jak w temacie?
Czyli jak można sprawdzić ten cewko moduł?
Schemat mówi że cewka stycznika ze strony masy jest połączona z ECU. Musiałbym szukać i doczytać się czemu zrobili takie zabezpieczenie. Od strony plusowej cewki jest standardowe połączenie, czujniki stop i przycisk rozrusznika. Immobilizer pracuje prawidłowo?
Niespecjalnie precyzyjny jesteś w opisach. Co to za nowa instalacja? Co pod tym rozumiesz? Skąd twoja pewność, że regulator jest sprawny? Czy ten regulator jest odpowiednio włączony do instalacji? I wreszcie jaki poziom napięcia masz na linii cewka żarówki? A przy okazji jak wygląda ładowanie akumulatora?
Rozumiem, że skuter ma cewkę WN i moduł zapłonowy w jednym (jako jeden element) i że przekładałeś to do skutera kolegi i iskra była? Jeśli tak to masz jakąś kichę w instalacji elektrycznej swojego skutera. Jeśli to moduł DC to po włączeniu zapłonu powinien dostać prawdopodobnie +12V na czerwonym przewodzie, musi być także prawidłowa masa (chyba na zielonym)....
Schemat instalacji pasuje, ale nie do wszystkich typów regulatorów. Zadziała wyłącznie gdy regulator będzie mieć wewnątrz osobne obwody na ogranicznik świateł i regulator napięcia. Większość regulatorów są z wejściem typu "sense" i one wymagają podłączenia obu przewodów (żółtego i białego) do uzwojenia statora. Piaggio ma dwie osobne cewki i tu zbytnio...
Rezystancja cewki zasilającej jest zbyt wysoka. Z pewnością ona jest przyczyną problemów, ale dla pewności sprawdź maksymalną długość iskry z samego przewodu WN i podstaw inny sprawny cewkomoduł o ile takowym dysponujesz.
Witam serdecznie czy ktos mi podpowie jaka jest srednica przewodu wysokiego napiecia od swiecy do cewki
W instalacji od dzielnie mam moduł i oddzielnie cewke wn Co to za pojazd, że ma moduł? Yamaha TZR50 czy CPI? Co to za przeróbki? Silnik Derbi/Piaggio jest montowany na osi wahacza, a silnik Minarelli z tyłu na dwóch wspornikach do ramy...
Problem rozwiązany. Przyczyną była wadliwie wykonana podstawa czujnika położenia wału. Szczelina pomiędzy kołem magnesowym a impulsatorem była za duża. Wystarczyło rozpiłować otwory w podstawie, przysunąć czujnik w kierunku magneta, a w miejsce gdzie śruby mocujące przychodziły poprzednio wstawić część podkładki sprężystej by podstawa się nie przestawiła...
Otóż mam skuter piaggio sfera i chce zamontować obrotomierz niestety sygnałowy kabel z cewki osiąga nawet 80V zmiennego jak go dostroic do obrotomierz na układzie SMD? (jeden sie spalił po podłaczeniu w kilka sekund)
Według serwisówki, rezystancja cewki zasilającej w tym statorze (produkcji Langfang Kokusan) powinna wynosić 800 - 1100 omów (pomiędzy przewodami zielonym a białym). Rezystancja impulsatora 90 - 140 omów. Pozostałe trzy przewody od cewki ładowania i cewki świateł nie mają tutaj znaczenia.
A po czym mogę poznać czy to cewka czy cewko-moduł ? Zielony jestem kompletnie i szukać też próbowałem ale coś słabo mi to idzie. Dodano po 15 Może warto by było zastąpić to tym? http://allegro.pl/cewkomodul-cewka-modul...
Sluchaj poszedłem do sklepu i mówiłem że chce nowe cewki zamówili mi kupiłem i zamontowałem 1.5 dnia i na nowo akumulator nie ładuje
A nie przypadkiem impulsy? Chodzi tu, że brak napięcia zasilającego cewkę.
Porównaj iskrę na samym kablu przy pracy rozrusznika i kopaniu nogą. Podejrzewam uszkodzenie cewki zasilającej CDI. Trzeba zrobić pomiary napięć.
Witam. Od dluższego czasu mam problem ze skuterem. Jakiś czas temu iskra znikła i mimo wymiany na nowe : Swiecy , , iskrownika oraz cewki zapłonowej iskry nadal nie ma. Nie mam pojęcia co to może być. Piaggo Vespa Typhoon 50 ccm. 1996 rok. Wink
Normalnie w starszych skuterach Piaggio nie stosowano układów interlock, prosty układ sterowania cewki stycznika przez wyłączniki stop i przycisk rozrusznika. Nie było nóżek bocznych, a jak były to dokładane akcesoryjne które składały się automatycznie po podniesieniu skutera. W najnowszych modelach to się trochę zmieniło i w najnowszych modelach cewka...
To zero problemu :-) Sprawdź jeszcze tylko wyjścia z cewki prądnicy. Kolory przewodów i wtyczki powinny być takie same. Musi pasować.
Kolor obudowy cewkomodułu w Piaggio 50 cm³ nie ma żadnego znaczenia. Oryginalne moduły zapłonowe w Piaggio nie były blokowane, ale nie można wykluczyć że można natrafić na jakieś nietypowe zamienniki z blokadą: http://www.motelek.net/andere/cdi/cgc_tr... . Aby się przekonać, trzeba sprawdzić działanie zapłonu pod stroboskopem. Kąt wyprzedzenia...
Hej, Cewkomoduł z piaggio jest zasilany bezpośrednio z cewki zasilającej napięciem 50V, także bez akumulatora. Chciałem wykorzystać koło magnesowe silnika AS, jest całkiem sprawne ;) tylko nie wiem w jaki sposób jest wyzwalana iskra np w tym Piaggio. Prawdopodobnie źle zatytułowałem post, osoby motorowerowo/skuterowe tu nie zaglądają. Ideą jest zrobienie...
Witam możliwe że pomyliłem się co do cewki WN ale podpatrzyłem na Włoskim forum i być może błędnie podane wiadomości ale nie mogłem znależć orginalnego schematu tylko przybliżone.Pozdrawiam
jeśli na kablach jest tak jak piszesz to: 1) odłącz całkiem biały i zobacz czy jest iskra, jak sie pojawi to usterki szukaj między końcówka białego kabla i stacyjką- podanie masy na biały powoduje gaszenie iskry(i silnika..) 2)jeśli 1 nie pomoże kup drugi moduł
Dokładnie, prąd ładowania przekraczał 2A, ale z tego względu że akumulator 7Ah obsługowy był częściowo rozładowany, po podłączeniu go pod prostownik również to było widoczne. Ale również przy innym akumulatorze można zauważyć taki sam efekt, jeśli chodzi o światła. Regulator odpowiadający za ładowanie podaje pełny prąd ładowania oraz przerywa ładowanie...
Witam. Mam Piaggio x9 500. Kiedyś przyjechałem z pracy, zgasiłem motor a przy próbie ponownego odpalenia miał tylko wolne obroty. Po wymianie wtrysku, przepustnicy, cewki, świecy, czujnika wałka rozrządu i podłączenia pod komputer, który nic nie pokazał dalej ma wolne obroty. Czy jest ktoś w stanie mi pomódz, lub coś doradzić?
Co do kolorów, już wiem o co chodzi, tylko powiedzcie mi jakie ma być napięcia w zielonym kablu??
Sprawdź jeszcze raz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Zapłon masz starego czy nowego typu (na przewody czy wtyczki)?
jeżeli moduł razem z cewką to na w motorze jest tylko impulsator który daje sygnał do modułu, możliwe też że moduł jest zasilany z cewki w magnecie a nie z akumulatora. Przychodzi mi na myśl tylko słaba masa
Wiesz, że dzwonią... Rozrusznik nie ma osobnego uzwojenia, bo by je spalił. Jest podłączony pod akumulator i z niego czerpie energie do rozruchu. A akumulator jest ładowany przez istniejący regulowany blok zasilania. Dodatkowo są tam jeszcze cewki: zasilania świateł - którą chcesz przerobić, zasilania modułu zapłonowego (rozwiązanie stosowane w większości...
Nie działa to opcja albo ja źle coś robię, albo źle tłumaczy czy imo jest tylko od iskry bo jak odepnę imo to nie ma kierunków podepnę są sprawdzałem schemat i nie ma prądu na kablu wychodzącym do cewki nie wiem co to będzie czy imo jest zepsute czy tylko rozkodowany jest było coś takiego jechałem a nagle akum padł i już nie było iskry
Żarówki są o odpowiedniej mocy? Nie są przez przypadek założone 6V? Oświetlenie nie może mieć więcej niż 35W mocy. W instalacji elektrycznej nie ma problemów ze zwarciami, brakiem masy itp? Regulator znajduje się po lewej stronie skutera, pod plastikiem bocznym osłaniającym kufer siedzenia. Regulator jest nowego typu, 8 pin z wbudowanym elektronicznym...
Po przekręceniu kluczyka jest dźwięk, charakterystyczny "cyk" ale nic do silnika nie dochodzi. Ten "cyk" to pewnie dźwięk "przekaźnika". Czy do niego dochodzi zasilanie (do jego styków, nie cewki) Czy po charakterystycznym "cyk" napięcie dochodzące do styków , pojawia się na jego wyjściu (tego styku) ?
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
próbowałem też przenieść impulsator, ale jest tam za mało miejsca Zostaje jeszcze zmiana fazy przez obrócenie koła magnesowego na wale - jakie tam jest mocowanie? Stożek i klin? i dorobiłem impulsator z chińskiego 4t ,który jest mniejszy ,ale nie moge znależc na nim iskry Podobnoż bywają cewki o odwrotnym kierunku nawinięcia, wymagajace zamiany przewodów.
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
A czy mogę zastąpić tą cewkę/moduł inną? Chodziło by mi o cewkę od piaggio tylko że tam za sygnał jest czujnik halotronowy, i czy mogę dać tam mój impuls napięciowy? Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
Pomoże , pomoże, tylko najpierw sam musisz się wykazać... Znajdź i zamieść schemat instalacji lub choć schemat układu zapłonowego. Dzięki temu można cię będzie nakierować. Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej CDI - jedna z cewek magneta . Trzeba też sprawdzić, zgodnie z linkowanym tematem, obwód gaszenia i zabezpieczeń przed odpaleniem.
Ale to tam jest membranowa pompka paliwa + gaźnik? Według schematu widzę złącze 4-pinowe (masa, zasilanie i sygnał z cewki zapłonowej), czy tam jest osobny moduł sterujący pompą, czy moduł znajduje się wewnątrz pompy? Pompy membranowej nie da się spalić podłączając ją na krótko bez paliwa. Może się spalić tylko kiedy styk się zawiesi i przez cewkę elektromagnesu...
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Witam zasilanie dochodzi, omy na cewkach 140 Dodano po 2 Witam napięcie dochodzi, omy na cewkach sprawdzone 140
Żle podłączone. Starsze typy słuchawk mają dwie cewki i metalową menbranę z tąd takie podłączenie (czytaj opis w podpise schematu :P ). Nowe typy słuchawek mają 1 menbranę, są zbudowane podobnie jak głośnik.
Podejrzewam uszkodzenie cewki ładującej CDI. Obawiam się jednak, że sobie nie poradzisz z tematem. Nie potrafisz nawet opisać jak sprawdzasz iskrę. Zawieź motorek do fachowca. Ja straciłem cierpliwość. Sorry.
Kopnik??? Tam cewkomoduł nie ma nic wspólnego z akumulatorem. Zobacz sobie w schemat. Pełna serwisówka dostępna w sieci. Sprawdź, czy dociera napięcie zasilające do modułu, czy nie jest gdzieś umasowione, sprawdź sygnał z cewki wyzwalającej, przewód wn, fajkę, świecę. Jak to sprawne, to pozostaje cewkomoduł. Jego schemat i schematy zastępcze też dostępne.
Lol, niedługo Malossi i Polini będą robić własne skutery... Odłącz okrągłą kostkę od wiązki statora do instalacji elektrycznej, w ten sposób odłączysz gaszenie, zasilanie świateł oraz ładowanie. Podłącz prawidłowo moduł zapłonowy, bianco - biały, rosso - czerwony, verde - zielony. W takim układzie iskra powinna występować bez problemów. Jeśli jednak...
http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/cir... Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia...
Słabawa iskra - najłatwiej sprawdzić moduł przez zdjęce fajki z przewodu WN i przyłożeniu do masy - iskra powinna występować na odległości do ok. 15mm. Minimalna wartość 5mm to granica - jeśli mniej to prawdopodobne jest uszkodzenie modułu, cewki zasilającej lub przebicie na przewodzie gaszenia. Moduł ten stosowany jest do silników Piaggio Hiper2 Euro...
Dysponujesz może serwisówką do tego rocznika? Mam do rocznika 98, a tam już jest zapłon Kokusan. Zapłon nie posiada impulsatora? Znowu nietypowe rozwiązanie układu zapłonowego. Problem może tkwić w module zapłonowym (czarny moduł). Stator ma dwa uzwojenia niskonapięciowe - jedyne co możesz sprawdzić to czy nie mają zwarcia do masy. Co to za wyniki pomiarów...
Siema. Chciałem się cb spytać czy juz ogarnołeś elektryke u sb , b o jak nie to chętnie ci pomoge tylko mam zupełnie inne rozwiązanie. Dodano po 5 Zielony kabel to jest impulsator. Czerwony musisz dać pod stacyjkę , czarny to masa , biały nie mam pojęcia od czego jest. Ten kabelek jest podłaczony obok impulsatora pod pompą wody? Jesli tak to bedzie...
Mam taką cewkę zapłonową: http://img.skitch.com/20100626-jhphmrecb... Czy jest jakiś sposób żeby zmierzyć multimiernikiem czy jest ona sprawna? Kiedyś jak padły mi w pralce elektrozawory znalazłem coś o mierzeniu rezystancji ale tu są trzy piny i jeszcze fajka. Dziś przekonałem się że to raczej nie wina rozrusznika- skuterek...
Było to ponad dekadę temu , ale tak jak piszesz wystarczyło prze lutowanie kilku punktów i zadziałało . Zastępczo dobrałem do tego zapłonu cewko-moduł chyba od Piaggio i to chodziło .PVL został jak na zdjęciach z racji braku czegoś odpowiedniego do sklejenia tego do kupy.
Konieczne jest sprawdzenie statora miernikiem pod kątem przerwania lub zwarcia do masy przewodów - głównie zielonego i czerwonego. Zesztukowanie przewodu mogło nie przynieść oczekiwanego skutku.
Sprawdź w tym żółtym przekaźniku w którym miejscu znajdują się piny od cewki przekaźnika, lub ew. zrób zdjęcie od dołu z widocznymi oznaczeniami. Ciężko coś konkretnego znaleźć w internecie, ale na jakiś kiepskich zdjęciach widać że nie zgadza się oznaczenie jednego z pinu. Możliwe że cewka jest wówczas zasilana ze stałego plusa z akumulatora. Jako...
Da się przewinąć cewki i będą mocniejsze, ale nie na tyle wystarczające żeby opłacało się coś takiego robić. Jeżeli kolega chciałby delikatnie po zmieniać zapłon to najlepiej było by dopasować z innego motorka, zapłon Piaggio(po przeróbkach) ew. podobno z charta pod 023 fajnie wchodzi. Tylko trzeba mieć trochę wiedzy, dla chcącego nic trudnego...
zakupiłem uniwersalny obrotomierz cyfrowy na "smd" i próbowałem podłączyć do skutera 2 suwowoego piaggio sfera rst pod jeden z 3 kabelkow cienkich co ida do cewki i obrotomierz albo nic nie pokazywal albo jakies znaki typu 8888 w koncu sie spalił stabilizator 78m05 dlaczego ?? jak to podłaczyć żeby dziłało ? cewka ma 2 kabelki do magneta idące oraz...
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
W skuterze jest kostka do cewko-modułu na 8 pinów. Do niej dochodzi 5 przewodów: brązowy czujnik impulsów, zielony gaszenie, czarny masa, biały (+) po przekręceniu stacyjki oraz fioletowy połączony z szaro-niebieskim napiecie z cewek. Czy w innych skuterach PIAGGIO był stosowany taki typ zapłonu.
Oscylogramy zdjęte z konektorów na cewkach, ale były brane z każdego dostępnego miejsca, na kostce komputera etc. Z "przepinaniem" cewek kombinowaliśmy przeróżnie, nawet wstawialiśmy cewki od ZZR600, od Fiata, od Piaggio i jeszcze kilka innych. Działają (tzn. jest iskra tylko gdy podłączymy cewkę z własną elektroniką) Podłączaliśmy również cewkę na...
Witam chciałbym prosić o w miarę uniwersalny schemat blokady obrotów do skutera 4T w moim przypadku jest to Piaggio X9 250 ale tak jak pisałem ma to być blokada (sterownik) uniwersalny. Powiedzmy jakiś sterownik do CDI lub cewki. Przykładowo przy kierownicy mam miejsce na dodatkowy przycisk chciałbym go tam zamontować tak by po jego załączeniu skuter...
pomiar prądu Jest czymś innym niż pomiar napięcia. Pomiaru prądu dokonuje się Amperomierzem podłączonym szeregowo z obciążeniem. miernik pokazuje zarówno prąd stały (7V jak) i zmienny (25-30V) Napięcie, a nie prąd. Z opisu wynika, że są dwa regulatory. Jeden AC ( dla oświetlenia itp.), drugi DC ( ładowania akumulatora). No i dlaczego prąd po wyjściu...
Skoro wgl nie masz napięcia na cewce to najpewniej jest ona przerwana mechanicznie. Względnie podłącz pod nią małą żarówkę... Cewka inaczej działa pod "obciążeniem".
Kolego moim zdaniem Twój problem wynika z dużego obciążenia (prądnicy) alternatora. Myślę, że w reflektorze masz zbyt "silną" żarówkę tradycyjną lub halogenową, plus pozostałe i dodatkowe oświetlenie oraz ładowanie akumulatora - w sumie przekraczają możliwości alternatora. Stąd też zauważone przez Ciebie niesprawności elektryki w skuterze jak np. dot....
Może któryś z tych byl by sie nadał ? https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonow... https://allegro.pl/oferta/modul-am6-xp6-...
Z kąd te przypuszczenie że cewka z Poloneza spali układ CDI? Iskra też będzie, ale o gorszych parametrach ponieważ cewka jest przystosowana do zapłonu indukcyjnego a nie pojemnościowego. Czemu włoska czy japońska cewka ma być lepsza niż chińska? Te same parametry a trwałość podobna. Wielkość cewki nie ma żadnego znaczenia. BTW jeździłem pewien czas...
Witam! Jest to skuter z prostym chińskim silnikiem dwusuwowym bez wariatora tylko napędzany łańcuszkiem. Pod kołem magnetycznym jest stojan z dwoma cewkami - jedna do świateł i ładowania a druga podająca napięcie na cewkomoduł. Podejrzewałem, że uszkodzony był cewkomoduł. Kupiłem nowy identycznego typu niestety nie pomogło. poniżej zdjęcie cewkomodułu...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora działa ok. Zastosowałem mostek prostowniczy...
zybi271 Nawet jak tak robisz, to nie wolno Ci się tym chwalić! Nie chodzi o Ciebie. Ty wiesz co robisz i jakie mogą być konsekwencje. Natomiast młodzi "fachowcy" z młotkiem i śrubokrętem poczują wiatr w żagle. Po co stosować ściągacz jak taki zybi271 doradza dwa (to i tak postęp w stosunku do jednego) śrubokręty. Potem będą płacze, że coś nie działa...
F12 z 2006r miały silnik Piaggio ? Piszesz o cewko module z tego co wiem F12 zawsze wychodziły z silnikiem Minarelli Horizontal a tam cewka i moduł są osobno. Proponuje sprawdzić połączenia pomiędzy nimi oraz masę przy cewce. Osobiście spróbował bym na innym module.
Silnik 2T chłodzony powietrzem. Świeca jest czarna a więc skuter zostaje zalewany, natomiast obniżenie iglicy w tym przypadku nic nie daje. Powiem szczerze że nie sprawdzałem czy kąty zapłonu się zgadzają gdyż nie podejrzewałem że mogło by się to rozjechać. Dlaczego akurat iskra miała by być w innym miejscu? Zapłon to zwykły cewko-moduł o stałym kącie.
Witam ! Mam problem ze skuterem Piaggio Nrg nie mam iskry i nie wiem o co chodzi sprawdzałem cewko moduł stator, i nie wiem co mogło sie stac Prosze o pomoc
Jak w temacie. Mam problem z ładowaniem (tak mi się wydaje) i nie mogę dojść z tym do ładu. Pisze, bo może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na tym polu i będzie mógł pomóc. W skrócie, chodzi o to, ze mam problemy z odpalaniem skutera. Niestety moja wersja nie ma kopniaka, wiec jedynym sposobem odpalenia jest rozrusznik. Czasem zdarza się tak, ze przy...
Witam mam problem z Piaggio Typhoon ponieważ nie chce odpalić. Iskra jest ale słaba Wymienione zostało: -regulator napięcia -cewko/moduł -iskrownik -klin na wale -świeca -fajka -kabel wysokiego napięcia I problem nie znika co to może być. Odpaliłem go, pracował z 2 minuty i sam zgasł proszę o pomoc
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
Witam Mój pierwszy post na forum w życiu :D Od miesiąca walczę z uruchomieniem Quada 250cc, przy zakupie był sprawny. Postanowiłem ze wymienie wszystkie przewody w instalacji, było tak pokombinowane. Od momentu położenia nowej prostej instalacji - brak iskry. Próbowałem dosłownie wszystkiego a przy Quadzie byli majstry co robią instalacje w samochodach....
Masa łączy się przewodem masowym rozrusznika, jest przykręcona przewodem z końcówkami oczkowymi po obu stronach. Ponadto masa łączy się przez stator i moduł CDI. Ładowanie nie potrzebuje masy, zastosowano cewkę "bezmasową" która z jednej strony jest połączona bezpośrednio z "+" akumulatora.
Sprawdziłbym najpierw przewody idące do cewko-modułu. Ogólnie to jeżeli moduł oryginalny to rzadko się zdarza żeby sam z siebie padł ale gdyby już nie zalecam chińskich zamienników sam taki miałem w piaggio i objawy były podobne znikała iskra tylko że przy dużych obrotach i silnik nie mógł osiągnąć maksymalnych, po wymianie na oryginał wszystko jak...
Witam. Mam problem z podłączeniem gaźnika dellorto 19mm phbg ds do skutera Piaggio NRG mc3 AC. Nie wiem który przewód podłączyć do jakiego wejścia.. + w moim starym gaźniku też dellorto 17,5mm było wejście na cewkę zapłonową, a w tym nie ma i nie wiem jak sobie z tym poradzić. Doradźcie. :)
Super instrukcja , bradzo przydatna . Myłem silnik w swojej Vespie i najprawdopodobnie dostała się woda na stator i padła cewka ta zalana plastikiem , napiecie na wtyczcie do modułu CDI mam jakieś 30V , kilka razy pojawiło sie prawie 90V i wtedy była iskra , ale po chwil znów zanik , wyciagłem cały stojan z cewkami i ta zalana plastikiem nie ma żadnej...
Sprawdź max długość iskry na samym kablu. Jak ? Użyj szukaj. Podejrzewam usterkę układu zapłonowego. Najprawdopodobniej padła cewka zasilająca AC CDI. Znajdź i zamieść schemat elektryczny. Łatwiej będzie cię pokierować co i jak mierzyć.
Zielony - zasilanie CDI. Żółty - cewka ładowania akumulatora - strona regulatora (niebieski - połączony z "+" akumulatora) W wyniku zwarcia na 99% będzie spalony moduł zapłonowy. Sprawdź czy jest iskra.
Można spróbować sprawdzić iskrę na cewkomodule od Piaggio, lecz nie gwarantuję że nie zostanie on uszkodzony przez uszkodzony stator. Taki cewkomoduł od Piaggio niezbyt nadaje się jako zamiennik cewkomodułu PVL (brak ogranicznika napięcia). Ale jak wcześniej napisałem, problem jest z cewką zasilającą na statorze. Przy zwarciach międzyzwojowych generowane...
Witam wszystkich.Mam problem ze swoim skuterem, ponieważ z dnia na dzień stracił iskrę. Po zdjęciu przedniej osłony zobaczyłem stopioną instalacje elektryczna wszystkie kable wymieniłem lecz iskry nadal niema.Zamontowany jest w nim tzw. cewko moduł sprawdzałem go i na zielonym kablu jest napięcie podczas startowania i iskry nadal niema przewód i świeca...
Witam Piaggio X9 500 Mam problem podobny, wszystko było w porządku do wczoraj, przyjechałem a po 10 minutach już niemożna go odpalić, świeca OK, cewka zapłonowa OK, w warsztacie "zmusili" go do odpalenia - (niewiem jak) potem stwierdzili, że się rozkodował...chcieli bym im dał master kluczyk (którego nigdy niemiałem) podobno można dorobić kluczyki dostając...
No to w tym wypadku mamy brak kompresji. Lejące paliwo - problem z zaworem w komorze pływakowej czy innym ograniczającym dopływ paliwa. Powietrze - sprawdzić możesz tylko dolot do gaźnika czy cylindra, czy filtr czysty, czy się osy nie zalęgły albo inne owady. Albo czy ktoś nie zrobił kawału zapychając dolot szmatą. Sprawdzasz poziom paliwa, czy paliwo...
witam mam problem ze skuterem piaggio nrg 50 . problem polega na tym że nie ma iskry . nie ma wgl napięcia na przewodach które podłącza się do cewki (zielony,czerwony i biały )myślałem że to iskrownik padł kupiłem nowy i to samo . dodam że w skuterze nie ma stacyjki ,ktoś kiedyś tam zamontował przełącznik mam nadzieję że dobrze . proszę o pomoc Dodano...
Witam, poniżej załączam film Video z dźwiękiem silnika. Kingway kiedyś po prostu zgasł i po tym już zaczął się problem. Jeździłem nim na cewko-module Piaggio/Gilera, czy to może być przyczyna że moduł jest od 2suwa? Dodam ze silnik rozebrałem, przeczyściłem i skręciłem jak należy. Pozdrawiam. http://filmy.elektroda.net/69_1348310310...
cewki statora piaggio cewki piaggio podłączyć piaggio kontrolka
nagrzewa kabel kocio vaillant sterowa schemat genway
ch431 program termet silver instrukcja serwisowa
Ustawienia anteny satelitarnej Astra 19.2°E w Hartenholm Citroen C5 1.6 HDI - Błąd 1352 i rozładowujący się akumulator