Tu chodzi o łączenie. Ten schemat wyjaśnia Ci wszystko od sposobu wsypywania cewek do ich łączenia.
Grzybkiem przerywasz obwód cewki stycznika, co powoduje wyłącznie silnika.
Dałeś linka do przekaźnika elektronicznego, zastosuj tani stycznik (wpisz do wyszukiwarki na All..) z uzwojeniem cewki na 230V.
A mam pytanie czemu wybrałeś cewki 230V? Jest to trochę niefajne.
Schemat może zostać, chociaż styków 9-12 nie trzeba wykorzystywać. Kol. KrzysztofK, ten wyłącznik ma zielony przycisk do uruchamiania silnika.
Przeszukaj podczepione linki w dziale elektrotechnika pod hasłami podobnymi do 'praca silnika trójfazowego zasilanego jednofazowo'. Nie używa się cewki, a kondensatora. Moc silnika i jego zdolności napędowe znacznie się pogarszają, ale może się sprawdzi.
O ile się da przezwoić prawidłowo to skutki będą jak najlepsze. Mniejsze obciążenie instalacji bo pobór będzie rozłożony na trzy fazy, prawdopodobnie lepszy i mocniejszy rozruch. No i istniejący wyłącznik ciśnieniowy będziesz musiał wymienić na trójfazowy lub lepiej zostawić obecny wyłącznik a sterować nim tylko stycznik trójfazowy który będzie doprowadzał...
http://obrazki.elektroda.pl/3422509900_1... Witam mam problem według schematu standardowego chciałem w silniku trójfazowym 400 v o mocy 1.5 kw wstawić Diode prostowniczą w szereg z cewką hamulca jaki typ diody lub jaką diodę najlepiej zastosować ?? Dziękuję za pomoc
Daj wymiary rdzenia jak w poprzednim silniku i zdjęcie uzwojenia abym widział wszystkie cewki od czoła.
Wystarczy wykorzystać styki pomocnicze (rozwierne) styczników, gdzie załączenie jednego stycznika powoduje rozłączenie cewki drugiego.
Bez sterownika nie podłączysz. Na Ali podają, że silnik potrzebuje sterownika. Silniki bezszczotkowe wymagają go nie do kontroli obrotów (moze i też przy okazji), a do tego, żeby móc działać, bo sterownik zawiera falownik (zwykle trójfazowy- stąd 3 przewody), który podaje napięcia na poszczególne cewki silnika w odpowiednim czasie. Stałym napięciem...
Jeśli cewki i diody są w porządku to nie wiem co by musiało się zepsuć w nim. Sterownik... To w gruncie rzeczy silnik (specyficzny, ale jednak) trójfazowy do poprawnej pracy musi dostawać odpowiednie przebiegi napięcia w odpowiednich odstępach czasowych na każdą z cewek.
Przekaźniki służą m in. do załączania styczników wiec nie ma obawy a styczniki maja cewki na różne napięcia.
Przy 24 żłobkach na 900obr. cewki wyjda podwójne ale więkrza będzie połówkowa .
Silnik jest odbiornikiem symetrycznym. Oznacza to, że każda faza powinna być obciążona jednakowo. W układzie trójfazowym występuje dodatkowo przesunięcie o 120 stopni każdej fazy względem siebie. Więc idąc dalej, suma napięć w punkcie wspólnym równa będzie zero. Gdyby zamienić cewki silnika na proste druty, to będzie "super zwarcie". Jednak w silniku...
Silnik nie był przewijany. Ma trzy cewki gdzie rezystancja każdej jest taka sama. Dlatego zastanawiam się czy można podłączyć ten silnik pod trójfazowy falownik 230V lub bezpośrednio do sieci 3 fazowej?
Po załączeniu stycznika 1 ,obwód załączenia drugiego jest przepuszczony przez styk rozwierany stycznika 1. Czyli załączenie stycznika 1 blokuje (przerywa) obwód cewki stycznika 2 i odwrotnie. W praktyce nie da się załączyć dwóch na raz bo zawsze któryś złapie pierwszy.
Ze schematu tego sterownika wynika, że załączanie silnika powoduje stycznik z cewką K1; wobec tego wystarczy w obwód cewki K1 wstawić szeregowo styk NC czujnika końca zboża. Po zaniku zboża styk ten rozłączy zasilanie cewki K1. Ponowne napełnienie zboża nie spowoduje automatycznego startu ponieważ styk podtrzymania K1-13/14 będzie rozwarty. Ponowne...
A czy próbowałeś go łączyć później w gwiazdę, możliwe, że poprzednio jedna z cewek nie miała styku w punkcie zerowym. I skoro można rozpinać cewki, to pomierz sobie omomierzem rezystancję cewek, powinny być podobne oraz czy nie ma przebicia z cewki na stojan
Ten silnik, może bezpośrednio w naszej sieci 230/400V pracować tylko w gwiazdę. Z tego względu, że cewki są przystosowane do pracy na 230V, a podłączenie w trójkąt daje nam 400V na zaciski cewki. czy jak połączę go w zły sposób to silnik się uszkodzi? Tak.
Połącz koniec pierwszej cewki z końcem drugiej
O to link do tematu z dokładnie takim silnikiem, a w zasadzie do schematu producenta: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Posługując się tym schematem można "ręcznie" ustawić jeden z trzech biegów robiąc odpowiednie połączenia. Nie jest to skomplikowane. Jak chce się zmieniać biegi, to trzeba zamontować przełącznik opisany...
Te dwa przewody dodatkowe powinieneś podłączyć do cewki stycznika : Jeden do A1, drugi do L1, A2 stycznika do N. Jest to tzw termokontakt i rozłączy zasilanie jeśli silnik będzie zbyt ciepły. W przypadku uszkodzenia silnika na gwarancji, bez podłączonego termokontaktu najczęściej odrzucają reklamację.
Kolego mam nadzieje ze magnesy przykleiłeś biegunami zgodnie z szerokoscią zezwoju cewki a nie na pałę.
Stycznik musi mieć cewkę na 24V (lub nawet na 12V) 1. Zasilacz 24V lub 12V (lub transformator jeżeli cewka stycznika będzie na prąd przemienny o wydajności prądowej wystarczającej do wysterowania stycznik 2. Stycznik odpowiedni do mocy silnika (prawdopodobnie 400V, 10A, praca AC3) 3. Obudowa hermetyczna do stycznika 3. 2 krańcówki hermetyczne dostosowane...
A czy jest jakiś wzór lub sposób określenia jakie magnesy trzeba zastosować i jak je rozmieścić. Jest w ogóle na to reguła? I jeszcze , może mi się coś pomyliło ale jeszcze są chyba silniki 3fazowe z komutatorami czyli mają cewki na wirniku , tych cewek nie można wykożystać?
Cewki na stojanie silnika trójfazowego som podlonczone "do trojkonta". Kaźda galenź zawiera co 3. cevke seryjno. Przeglondni, gdzie przepojone, tam rozlutuj i pomierz kaźdom galenź osobisto. Powinno mieć jednakowy opor i izolowane od masy. H. Dodano po 1 Masa = obudowa.
Może silnik był nawijany podwójnym drutem, zobacz czy te dwa druty wchodzą do jednej cewki (żłobka). Na wyprowadzeniach też są podwójne?.
Rozwiązanie z silnikiem 3f i falownikien byłoby najłatwiejsze, ale już same koszty falownika to przynajmniej 350 złotych (z tego co patrzyłem w sieci, chyba że Google pokazuje mi tylko te droższe). Z silnikiem 1f na pewno by było taniej. Przyjmując że mam silnik 1f, z kondensatorem pracy i rozruchowym, to wtedy zmiana kierunku pracy to tylko odwrócenie...
Witam Mam taki schemat do sterowania silnikiem od hdd (jest w zalaczniku), czy ten sterownik by sie nadawal do sterowania silnikem od cd? A jesli tak to jak go podłaczyc? bo tam na schemacie sa zaznaczone tylko dwie cewki a w silniku trójfazowym sa chyba trzy. A moze ktos z was umial by to jakos przerobic tak zeby nadawalo sie do silnika z cd? Bylbym...
Podeśle ktoś schemat oryginalnego uzwojenia lub przeanalizuje mój czy dobrze narysowany? No i może ktoś ważył ile wagi ma miedź z tego silnika? jeśli ma 6 kg tak jak pisał kolega to faktycznie samemu nie opłaca się robić ale jeśli mniej max 4 kg to podejmę się sam naprawy. To że uzwojenie dwu warstwowe mnie nie przeraża .Troszkę preszpanu więcej i zabawy...
Można bez schematu: początek uzwojenia 1 z końcem uzwojenia 3 faza pierwsza koniec uzwojenia 1 z początkiem uzwojenia 2 druga faza koniec uzwojenia 2 z początkiem uzwojenia 3 trzecia faza Narysuj trzy cewki na kartce i połącz, powstaną trzy punkty podłączenia faz Zostaje jeszcze kwestią poprawnego początku i końca uzwojeń Info na pw.
Silnik posiada cztery cewki jak widac na zdjęciach. Tabliczka na silniku chyba nie kłamie, podłączony jak trójfazowy pracował ponad pół godziny bez obciążenia i wcale się nie zagrzł.
Czy napewno faza zero? Przy trzech fazach zero jest nie potrzebne. Jest tylko taki temat - trójkąt - każda cekwa (uzwojenie) dostaje międzyfazowe czyli 380V, a gwiazda - cewki jednymi końcami są połączone a na końcach dostają 380 Volt - czyli 380 rozkłada się z każdej strony na dwie cewki. To jak w silniku trójfazowym - Zero jest tylko "niby ochronne",...
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Tak jak pisałem wcześniej silnik posiada 27 cewek na trzy fazy, 9 cewek na fazę [ 3 sekcje po 3 cewki] Planuję je połączyć w szereg i fazę stworzyć z 9 cewek, a następnie przepuścić to przez mostek trójfazowy. Dam znać co z tego wyszło.
Chodzi o to że sterowanie ma się odbywać fazą, zero ma być na stałe podłączone do cewki stycznika. Ale myślę że kolega (at)Ryszard49 wyjaśni Ci na PW wszystko. Wrazie co pisz.
Masz wyraźnie na swoim zdjęciu: 1 faza 230V . To że cewki jednym końcem są połączone razem nie oznacza że to silnik trójfazowy połączony w gwiazdę. Zrób pomiar oporności uzwojeń. https://obrazki.elektroda.pl/7944172300_... I drugie zdjęcie z wartością kondensatora post #17 Cewka pracy jest podwójna bo to silnik 110-120V/220-240V
Czyli cewki pierwszego silnika zostały przystosowane do napięcia międzyfazowego 230V w trójkącie i go nie podłączymy u nas, bo u nas jest Umf=400V. I taki silnik może pracować tylko w gwieździe, bo jego cewki przy połączeniu w gwiazdę są przystosowane do Umf=400V. Połączenie w Δ takiego silnika możesz wykorzystać przy zasilaniu go falownikiem...
Cewki jak łączone szeregowo co trzecia ? Wyjście 3 fazy ? Ile przewodów wychodzi ? Silnik trójfazowy wychodzi 6 przewodów
przewód który jest wpięty między dwa przyciski podłączasz do zasilania, ten który wychodzi z przycisku załączającego podłączasz do cewki stycznika i z tego samego zacisku cewki robisz mostek do pomocniczego styku stycznika który jest normalnie otwarty(NO)a z drugiej strony styku pomocniczego podłączasz trzeci przewód od przycisku wyłączającego. drugi...
Są jeszcze silniki elektroniczne prądu stałego bezstykowe (bez komutatora) są to silniki hallotronowe , mają one nieruchome cewki i wirnik w postaci magnesu stałego. Pracują jak silniki prądu przemiennego trójfazowe ale przebieg trójfazowy jest wytwarzany przez sam silnik tzn. przez hallotronowe czujniki pola magnetycznego z których sygnał jest wzmacniany...
Stare licznik po odłączeniu przewodów zerowych po prostu przestawały naliczać. Tak, ale jednofazowe. Licznik trójfazowy po odłączeniu zera działa nadal prawidłowo, jeśli ma podane trzy różnoimienne fazy. Cewki napięciowe skojarzone w gwiazdę tworzą własny punkt neutralny. Tak samo jak silnik trójfazowy, który do pracy nie potrzebuje N/zera.
Witam, Witam. Czy ktoś z was spotkał się z silnikiem krokowym w takim układzie? http://obrazki.elektroda.pl/7359348400_1... Potraktowałem go dość dziwnie, łącząc początek każdej cewki z plusem, a przez klucze tranzystorowe masa w/g sekwencji i "się to kręci" jak typowy silnik unipolarny. Pytanie brzmi - czy to aby na pewno tak właśnie...
W amerykance jednofazowej cewki, ramki mają inne kształty i odstępy. https://obrazki.elektroda.pl/2721066300_... Inny jest rym pracy - potrojony jak w trójfazowym silniku indukcyjnym bez rdzenia.
Czy do przekaźnika potrzebne jest dodatkowe zasilanie 230V Tak przekaźnik czasowy działa na 230 V. Ale to nie przeszkadza, wystarczy, że weźmiesz zasilanie do niego z jednej z faz dochodzących do urządzenia. Schemat podłączenia przekaźnika jest na stronie którą podlinkowałem. Tylko że dodatkowo na zacisk nr 3 przekaźnika dajesz włącznik zasilania,...
Witam. Potrzebuję podłączyć silnik trójfazowy od maszyny za pośrednictwem stycznika Moeller DILM12-10. Czy mogę pociągnąć na zasilanie cewki czyli styki A1, A2 jedną z faz? Mógłby ktoś podrzucić schemat? I jeszcze jedno. W sklepie sprzedawca powiedział, że stycznik ten ma zabezpieczenie termiczne, czy on się odłącza dopiero po przekroczeniu wartości...
Obwód główny jeszcze jako tako. Ale sterowanie. Musisz nad tym jeszcze popracować. Czemu są dwa obwody sterowania? Czemu cewki są wpięte na napięcie międzyfazowe? W jakim celu w układzie jest przycisk W2?
Na cewkę stycznika (jak jest na 230V ew.220V) podajesz za pomocą przycisku napięcie z jednej z trzech faz. Po prostu łączysz w szereg fazę przycisk, cewkę, i zero. Do styków roboczych stycznika z jednej strony podłączasz trzy fazy a z drugiej silnik trójfazowy. Gdy okazało się, ze kręci się w przeciwną stronę, to zamień miejscami dowolne dwie fazy....
Skoro wcześniej wszystko było dobrze i nic nie było kombinowane to znaczy że cewki nie są pomylone,ponadto przy odwrotnym połączeniu jednej cewki[początek uzwojenia i koniec]jeden bezpiecznik walił by również w gwieżdzie.
witam !! nie jest to galvo w pełnym slowa znaczeniu , chodzi o " coś " co wykona mi jeden krok w prawo o 45 stopni i to samo w lewo . mam tam więc cztery cewki , jak by były trzy to by był "silnik trójfazowy "- lub prądnica . czekam na magnesy więc wirnik nie jest gotowy . to tyle . pozdrawiam !!
Jeśli dobrze zrozumiałem z rysunku to trzeci przewód wyłącznika odpowiada za styk podtrzymujący i należy go podpiąć do cewki tak? Na rysunku jest aktualne podłączenie. A1 A2 - uzwojenie cewki P - styk pomocniczy stycznika
Co tu jest do rysowania ? Jeśli nie ma RCD to po co podłączać wyjście N jeśli silnik trójfazowy go nie potrzebuje. Zacisk wyjściowy N można wykorzystać do podłączenia cewki stycznika jeśli cewka jest na 230 V. Fazowy zacisk wyjściowy na styk roboczy i drugi koniec cewki stycznika.
Poczytałem trochę o sterownikach BLDC silników jednofazowych i stosuje się w nich te same sposoby co w trójfazowych, tylko wykrywanie back-EMF jest trudniejsze, bo nie ma wolnej, niezasilonej cewki, no ale można mierzyć prąd. Jest przy tym trochę roboty oprogramować taki sterownik. No ale zakładam że na twoje potrzeby wystarczy jakaś uproszczona metoda,...
Witam Wiem, że temat do zamknięcia, ale chciałbym wyjaśnić ostanie wątpliwości, Akrzy74 czy wg Ciebie – napięcie międzyprzewodowe i międzyfazowe to samo a fazowe i przewodowe również, zatem w sieciach kopalnianych napięcie 500V jest międzyfazowe (międzyprzewodowe) a 290V fazowe (przewodowe). Co prawda to nie ja miałem dokonać analizy, chodzi o...
To jest silnik bezszczotkowy. Na upartego może pracować jako trójfazowy synchroniczny, ale pożytku z niego nie będzie. Czujnikami są same cewki silnika - na jedno wyprowadzenie podajemy plus, na drugie minus, na trzecim mierzymy napięcie i w momencie przejścia przez zero role wyprowadzeń się zamieniają. Przy rozruchu trzeba zrobić kilka cykli "na ślepo",...
Ten właśnie jest hamulcem prądu stałego. Zasilanie cewki odbywa się poprzez prostownik/moduł hamulca- to ten drugi blok od lewej, od strony zacisków uzwojenia silnika. Podobne serie motoreduktorów SEWa stosujemy w napędach suwnicowych. Żaden nie ma hamulca trójfazowego, to historyczne rozwiązanie. V
Witam Tak jak mówi kolega Raaf najlepszym rozwiązaniem byłby pomiar obrotów wału ślimaka. Kiedyś stałem przed takim samym problemem. Rozwiązałem go poprzes zastosowanie pradniczki tachometrycznej i prostego układu podłączonego do cewki stycznika. Bardzo proste, a zarazem niezawodne zabezpieczenie silnika i ślimaka Pozdrawiam
W żadnym przypadku uzwojenia nie zwieraja sie z masą to widoczna ingerencja jakiegos "fachowca". Po pierwsze zobacz na tabliczke znamionowa silnika czy zeczywiscie ma rozróch na gwieździe a nie przypadkiem gwiazda na zasilanie 400V a trójkąt 230V albo przypadkiem nie jest to silnik dwu biegowy. i I sprawdź Miernikiem czy cewki nie maja zwarcia do masy...
Moim zdaniem powinna być trójfazowa. Cewki połączone w gwiazdę lub trójkąt w zależności od osiągów. Trochę mało żłobków w stojanie. Zrób cewkę testową w celu określenia napięcia (dobierz grubość drutu). te strony już znasz? http://rysiny.ovh.org/pradnica.htm http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zaczyna zbaczać dyskusja na manowce, jak widzę. (at)waldemarvuk1 Jeżeli jesteś pewien poprawności połączeń, a zabezpieczenia to 25A B, to istnieją tylko dwie możliwości - pomylone wyprowadzenia na kostkę zaciskową (odwrócony początek i koniec jednej cewki), albo zwarcie wewnetrzne międzyzwojowe. Koniec, kropka. Zmierzyć prąd we wszystkich fazach w połączeniu...
(at)m72 Po co tam prąd stały etc.? Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. ( (at)krzysiek7 ) Głównego albo pomocniczego - tego z kondensatorem. W styki pomocnicze NC styczników wpinasz cewki sąsiedniego stycznika, gdyby przy uszkodzeniu przełącznika styczniki nie włączyły by się oba na...
O kierunku wirowania silnika jednofazowego decyduje kierunek nawinięcia cewki rozruchowej. Dla zmiany kierunku wirowania trzeba zamienić kolejność faz ( LiN) na uzwojeniu rozruchowym,( coś jak w silniku trójfazowym- przełącznik lewo-prawo). Watomierz należy włączyć w uzwojenie robocze- tam nic się nie zmienia, kierunek przepływu prądu będzie zawsze...
Na 230V misisz mieć silnik z deoma symetrycznymi uzwojeniami. Na 3- fazowy potrzebujesz sterowanie jak wyżej naposał Marek. Do tego dwa styczniki (3 torowe+ dodatkowy styn NC) z cewkami na 230V oraz dobrany termik do mocy silnika, majlepiej taki, który rozłącza bezpośrednio jego obwód , a nie tylko cewki stycznikow. Zabespiecza to silnik w wypadku sklejenia...
Presostat od czy do chińskich kompresorków najczęściej jest jednofazowy i do silnika 7,5 kw zwyczajnie się nie nadaje chyba że podłączy się przez stycznik . W zasadzie nie widziałem takich presostatów co by bezpośrednio sterowały silnikiem 7.5 kw . Nawet polskie lca -3 chyba mogą max do 4 kw a i to mówią że po jakimś czasie może nadpalić styki i brak...
Cały czas zastanawiają mnie wskazania watomierzy które były znacznie rozbieżne gdy układ pracował w Y. Wydawało mi się, że moc na każdej z faz będzie zbliżona do siebie. Bo wpiąłeś te watomierze (zapewne zupełnie przypadkiem) w układ Arona (tylko w tym układzie musi być zachowana odpowiednia kolejność faz!). Poczytaj jak odczytuje się moc ze wskazań...
LG bardzo dobre pod względem elektroniki, ale producent tnie koszty na konstrukcji czyli obudowa jak to powiadają z papieru Przez ostatnie kilka lat strasznie spadła jakość. A był czas że jakością przewyższali Boscha... Konstrukcyjnie to jakaś porażka obecnie... A w lg jest krzyżak? Myślałem ze jak jest te direct drive to jakoś inaczej skonstruowany...
A więc jedna faza jest stale zasilana pozostałe dwie na zmianę kondensator raz do jednej raz do drugiej a ze cewki są względem siebie przesunięte to raz ciągnie w lewo a następna w prawo.
Czy każdy musi być bohaterem we własnym domu :D Ja wiem jak wyglądają zęby ale za ich leczenie się nie zabieram co co i koledze zalecam Dodatkowo pytania utrudniająco naprowadzające Ten niebieski to N/PEN? Są wszystkie fazy? Cewki silnika sa sprawdzone? Mostki mają przejście to tak w skrócie :D
Jaki Masz tam problem ,jeżeli silnik ma oryginalne ale uszkodzone uzwojenie . Należy zdjąć schemat połączeń sposób ułożenia uzwojenia przekrój drutu i wszystko co potrzebne do odtworzenia nowego uzwojenia. Usunąć uzwojenie wyczyścić żłobki ułożyć nowa izolację w żłobki , nawinąć potrzebne cewki o odpowiednich parametrach .Wsypać do żłobków ,odpowiednio...
Silnik to typowy dla tych roczników bezszczotkowiec oparty na układzie AN8290S, podsiadający trzy cewki. A sprawdzałeś czy napięcia dostaje wszystkie? Ten silnik pracuje podobnie jak typowy trójfazowy, z tym, że zamiast zasilania 3f z sieci, dostaje odpowiednie napięcia z układu elektronicznego. Brak jednej "fazy" może więc skutkować dokładnie takimi...
Piszesz, że masz już stycznik silnika sterowany przez wyłącznik ciśnieniowy, więc do realizacji Twojego pomysłu potrzebny jest przekaźnik czasowy z funkcją opóźnionego załączenia i stykiem biernym (rozłącznym), zwykły przekaźnik oraz przycisk kasujący. Trzeba połączyć to w klasyczny układ załącz/wyłącz, który przerywał będzie fazę dochodzącą do styku...
Musisz do tego użyć dwóch styczników. Cewki styczników podłączyć przez te wyłączniki krańcowe tak by rozłączały i uniemożliwiały włączenie danego kierunku. Sterowanie silnikiem lewo-prawo albo na przyciskach albo przełącznikiem niekoniecznie trójfazowym. Jeśli to dla Ciebie za mało to mogę postarać się o jakiś rysunek.
Jakie połączenie Wykorzystałeś ? czy szeregowe czy równoległe bo od tego wielkość prądu będzie zależna .. Oczywiście cewki ze sobą połączone w szereg jak na schemacie. Silnik przy uruchomieniu uzwojenia ma skojarzone w gwiazdę bo tylko tak może być podłączony w naszej sieci.
Oczekujesz konkretnego modelu? Idź do sklepu ze starym stycznikiem i dobierz cos o co najmniej takim samym prądzie znamionowym na stykach. No i napięcie cewki też musi być takie samo jak oryginału.
Czyli nawinięty tak trochę po rusku. Nie wiem czy to może być wina nawinięcia ale jak na trójfazowy to się trochę za bardzo grzał, nawet bez obciążenia. Obroty takie niższe to pewnie dlatego, że to silnik małej mocy w których poślizg jest większy. Dziękuję za informację , jestem już troszkę mądrzejszy.
Jeżeli mogę się wtrącić do dyskusji. W301s chroni silniki trójfazowe ( a nie styczniki ) przed uszkodzeniem spowodowanym pracą przy niepełnym zasilaniu. Urządzenie wyłącza obwód zasilania cewki stycznika sterującego silnikiem w przypadku wystąpienia asymetrii napięć w poszczególnych fazach, a w szczególności zaniku napięcia w co najmniej jednej z faz,...
silnik trójfazowy z kondensatorem A po co dla silnika trójfazowego kondensator? wprowadzono napędy bramy z silnikiem trójfazowym i kondensatorem, gdzie w zależności jak podłączysz zasilanie masz lewe i prawo obroty. To są silnik jednofazowe z dwoma identycznymi uzwojeniami połączone kondensatorem, zależnie od miejsca zasilania uzwojenia pełnią rolę...
Wentylator z karty graficznej jest napędzany silnikiem trójfazowym z komutacją elektroniczną, więc w ten sposób go nie sprawdzisz. Zwierając doprowadzenia nie zwierasz uzwojeń.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Bo cewki tego silnika są na napięcie 230V. Skojarzyć w trójkąt oczywiście możesz, ale przekaźnik termiczny wyłączy zasilanie po przełączeniu w trójkąt a jeśli pozbędziesz się termika to uzwojenie silnika ulegnie uszkodzeniu.
Witam. Tak jak kolega wyżej wspomniał w podnośniku nie stosuje się grzybków stop-u są one bez sensu. Zabezpieczenie przekaźników by nie doszło do załączenia dwóch na raz jest dziecinnie proste na przekaźnikach które będą załączały obroty prawo lewo, krańcówki zaś podłączasz pod przyciski ( czyli przycisk w górę zabezpieczasz krańcówką NC która po osiągnięciu...
Witam. Znalazłem silnik ma silne magnesy na wirniku oraz ucięte przewody i brak tabliczki. Czy da radę dobrać jakiś sterownik do niego oraz z jakiego napięcia go sterować? Z tyłu elektronika jest więc zapewne ma enkoder? Tylko jaki? To co wydaje się być encoderem, nie jest nim. Jest to płytka komutacyjna; chyba (?)(Comutator Board) , a silnik to trójfazowy...
tak, chodzi mi o połączenia wewnętrzne. Bardzo proszę o pomoc Najpierw nawijasz uzwojenie na 2900 obr. łączysz cewki i wyprowadzasz końcówki na tabliczkę zaciskową, następnie na wierzch tamtego uzwojenia wsypujesz cewki na 700 obr. łączysz i wyprowadzasz końcówki. Koledzy przecież wcześniej pisali, że są dwa uzwojenia separowane tz że są oddzielne....
odbiornikiem jest silnik synchroniczny (a raczej sam stojan {cewki} bez wirnika, który będzie dołożony w późniejszym czasie) na 12V.
https://termoregulatory.pl/pl/blog/p-sil... Mniej więcej zacząłem rozumieć dlaczego jest stosowany kondensator, ale mnie wciąż ciekawi (ponieważ nie mogę sobie to wyobrazić) jak wygląda taki rozpływ prądów oraz przesunięcie kątowe (czy się znoszą, czy jak). Dlaczego zmiana umiejscowienia kondensatora zmienia biegun obrotów...
dokładnie tak jak wyżej, miernikiem identyfikujesz trzy cewki. końce tych cewek do początków następnych, połączenia zasilasz trójfazowo i silnik się kręci. problem może być tylko z identyfikacją końców i początków kolejnych uzwojeń, kiedyś na elektrodzie widziałem sposób, ale nie mogę tego teraz znaleźć właśnie znalazłem, przeczytaj posty marbac-a i...
>Aleksander_01<ciekawy pomysł-jakiej pojemności kondensatory stosujesz?chcę wypróbować to rozwiązanie.Pozdrawiam Witam. Maksymalnie do 100 nF, wszystko zależy od mocy cewki przekaźnika. Jeżeli dasz mały przekaźnik na 24 V DC, to zamiast C można użyć R. Wypróbuj. Przecież te profesjonalne działąją na tej zasadzie. Pozdro
Jak te trzy cewki połaczyć w dwóch układach trójkąta i gwiazdy (napisałeś że dokładnie tak samo jak w silniku trójfazowym) i do tego 1,5 mostka ?Mógłbym prosić o poglądowy rysunek ? Czy po takim połączeniu będę miał na wyjściu dwa przewody (+ i - lub masa i faza)
Hamulec trójfazowy. Prawdę mówiąc na zdjęciach b. mało widać. Podłączasz pod zasilanie silnika. Uruchom silnik na kilka sekund i wyłącz. Sprawdź, czy się cewki nie grzeją. Jeśli będzie dobrze, trzeba tak wyregulować ustawienie śrub, aby hamulec działał pewnie, ale pracował jak najciszej i tyle.
Opiszę sprawę szerzej. Rzecz ma miejsce w kościele, gdzie poprzez styczniki zasilane są trójfazowe silniki liniowe, napędzające dzwony. Cewki styczników są zasilane napięciem zm. 230V, orientacyjny prąd silników- ok. 3x25A. Zakłócenia występują w instalacji sterowania projektorem, stanowiącej układ : komputer (laptop) przy organach, 40m linia przesyłowa...
Choc staralem sie utrzymac stosunek 1 do 1 , to w najgorszym wypadku diodami mozna by zapanowac przeciez nad caloscia??? Ale tylko przy pracy prądnicowej, jeśli rzeczywiście błędy były by tak duże jak piszesz to nie zmusił byś tego do pracy jako silnik. A co do maszyny trójfazowej to mając równomiernie rozmieszczone cewki łączysz co trzecią i wymieniasz...
Za pomocą styczników możes jedynie zmieniać kierunek obrotów silnika. Najprostrzy schemat sterowania lewo-prawo silnika : http://img226.exs.cx/img226/6048/lewo-pr... Podając napięcie (np. za pomocą przycisków lub ze sterownika) na cewki styczników 3K21 i 3K22 sterujemy kierunkiem obrotów silnika.
Skoro sinusoidalny to przemienny, o równych wartościach w obu zwrotach. SEM przekładnika jest również przemienna? Skąd więc przewleczenie przewodu generuje SEM obracającą licznik raz do przodu, raz do tyłu? Ależ w liczniku są dwie cewki . Napięciowa i prądowa. I chodzi o to, że w jednym przypadku prąd w cewkach jest w fazie, a w drugim w przeciw-fazie....
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Autor schematu...hmm... po 40 latach? dziś musiałby mieć z 80... Problem jest "zastany". Sieć nadal w TNC - na wszystkich metalowych elementach (np. konstrukcja szklarni) jest PEN. Co do "N" na krańcówkach - lepiej jak N (PEN) jest rozwłóczony po konstrukcjach (możliwość przebicia czy upływności) niż miałoby to być "L". Gdyby całe sterowanie (przyciski,...
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Najprościej masz tak: http://obrazki.elektroda.net/36_11664747... Zamiast bezpiecznika możesz śmiało dać wyłącznik instalacyjny (eskę), pod warunkiem, że stycznik ma cewkę AC. Pozdrawiam.
Tak Pan sądzi, Panie _Bester_ ? A to proponuje poeksperymentowć. Bo ja na takie zjawisko , które opisałem, wywaliłem niedawno pompę próżniową - tez cuda były, podejrzenie lameli, łożysk etc. Okazała się asymetria faz, żle przewinięty silnik. Odwrotne odłączenie którejkolwiek cewki spowoduje popłynięcie prądu co najmniej 10 krotnie większego niż nominalny....
Witam, przepraszam, że się wtrące w ten wątek ale mam pewne nurtujące mnie pytanie. Zaznaczam, że nie jestem elektrykiem więc moje pytanie może zabrzmieć mało fachowo. Posiadam w pracy silnik trójfazowy synchroniczny o mocy 77kW. Silnik sterowany jest resolverem i falownikiem lenze. Moje pytanie jest takie: czy możliwa jest identyfikacja które z trzech...
pomiar silnika trójfazowego załączanie silnika trójfazowego prądnica silnika trójfazowego
arduino wysyłanie zmiennych tworzenie stron internetowych domofonu kolory kabli
klimatyzator galanzu klimatyzator galanzu
Vaillant atmoMAG MAG – wymiana baterii R20 w starszym piecyku gazowym krok po kroku Skuter 2T po wypadku: spadek mocy, brak rozruchu elektrycznego – diagnoza i typowe usterki