Spróbuj skontaktować się z kol. Józek z tego tematu. Masz tam podane namiary, może coś znajdzie jak nie to dalej pokieruje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
około 230ohm
Jaka jest wartość cewki tacho w tym silniki Na przyszłość zapamiętaj, że nieważna jest oporność cewki tacho. Sterownik i tak to sobie policzy, bo jest "zerojedynkowy" z dość dużą tolerancją. Prądnica na silniku pralkowym póki co, jest analogowa. Zwyczajnie ma wytworzyć jakieś napięcie na zaciskach prądnicy. Cewka nie może mieć zwarcia, ani przerwy....
Dzień dobry, z moich obserwacji wynika, że zmywarka grzeje wodę jedynie w początkowej fazie zmywania. Czytałem wiele postów dotyczących tego typu awarii i niejednokrotnie jako przyczyna podawany był element stanowiący część pompy myjącej z grzałką - cewka tachogeneratora. Czy ten element występuje w mojej pompie ...?? Cewka tacho występuje w komplecie...
Zajrzeć do szczotek silnika oraz cewki tacho która jest zamontowana na silniku możliwe uszkodzenie elektroniki na module.
Cewka tacho ma rezystancję 15R. Na powyższych obrazkach jest silnik produkcji BSH, więc opór cewki tacho rzędu 15Ω jest jak najbardziej prawidłowy.
Sprawdź czy przewody od cewki tacho są wpięte na własciwe miejsce.
A do silnika to "zanurkowałeś"? Zdemontuj go i zobacz co się stało a magnesem od tacho, bo pewnie jest ok tylko nie wiem na co czekasz ,może na serwis? Moze ten magnes trzeba poprostu wkręcić? A jaka jest opornosć tej cewki tacho?
Spróbuje podmienić cewkę tacho ze starego silnika bo widzę ze był on połączony bezpośrednio z nią. Myślałem, że to jest oczywiste i nie pisałem nawet o potrzebie przetestowania samej cewki tacho (było wielokrotnie na forum opisywane)...
Jak zacznie wariować z wirowaniem rozłącz wtyczkę z silnika i pomierz na gnieździe oporność cewki tacho , może się robić przerwa po nagrzaniu.
Może po zwarciu na kostce silnika które spowodowało spalenie układu wejściowego z tacho na sterowniku również cewka tacho uległa uszkodzeniu. Jak zmierzyłeś że pralka nie wchodzi na obroty powyżej 800? Czy mierzysz rzeczywiste obroty bębna czy tylko wnioskujesz z faktu że powyżej nastawy na 800 obrotów pralka nie realizuje prawidłowo wirowania? A może...
Przebicie na uzwojeniach cewki tacho ostatnio w electrolux-ach staje się czymś powszednim, niestety. Uściślając pralka zaczyna tak zachowywać się po 20-40 minutach pracy, zgadza się?
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności masz szczotki w silniku, przekaźniki od silnika (wystarczy że nie będzie przekazywał ten zazwyczaj od prawych obrotów i pralka nie ruszy bo brak sygnału z cewki tacho), triak sterujący pracą silnika. Co do pompy od wody to po przewodach idź do złącza i zobacz który tranzystor steruje pompą. Najprawdopodobniej tranzystor...
jej rezystancja to 70 ohma. Będzie dobra ? Będzie, na pewno.
Silnikami można żąglować pod warunkiem zachowania kilku zasad. 1. Musi być ten sam typ silnika - np. szczotkowy 2. Muszą sie zgadzać łapy mocujące silnik do zbiornika i wysunięcie koła pasowego na osi. 3. Musi się zgadzać oporność cewki tacho. Wyprowadzenia przewodów i złącze można dostosować, albo przełożyć, albo nawet pominąć. Jeśli te trzy warunki...
Triak w spoczynku nie może przewodzić między anodami, a miedzy bramką a jedną anodą (nie pamiętam czy A1 czy A2 - to szybko zweryfikujesz) będzie miał jakieś 65-75 Ω, z drugą anod nieskończony opór. Co do cewki tacho, zależy jaka jest włożona, jedne mają po 50 Ω, inne i po 250 Ω. Generalnie nie ważna jest oporność, ważne jest, żeby tachometr...
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Nie tacho obojętnie jak podłączysz. Zreszta oryginalnej cewki tacho nie kupisz, trzeba brać od Beko.
Ja mam pełno prądniczek którą trzeba ? mój adres jozek_i(at)wp.pl GG 4210096 Tel 510 208 219 http://obrazki.elektroda.pl/2236095300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4894887600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5810175100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9997352000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7259087800_1...
Oporność ok. 30 om a napięcie jest gdzieś na elektrodzie, poszukaj.
...natomiast zadnego zabezpieczenia dociskowego nie ma "Wylatała"... :wink: Zabezpieczenie cewki tacho (pierścień), zostało zmienione konstrukcyjnie w silnikach SOLE nowszej generacji. Tam tego pierścienia już nie ma, za to obudowa cewki została odziana w "ząbki"... W EW1043S , na pewno musi być to zabezpieczenie ... :D Poszukaj gdzieś pod pralką.......
Zmierz tą cewkę czy ma przerwę. Cewki tacho jako część zamienną udostępnia tylko Beko i Electrolux a Ty musisz uderzyć w rynek wtórny: https://allegro.pl/oferta/cewka-tacho-do...
Jaka powinna być oporność cewki tacho w tej pralce?Jest tam moduł Remco 5016. pralka ma duże obroty na rewersach jak i na wirowaniu.Magnes cały i jest nitowany.Przejscie z cewki na moduł jest. Moduł sprawdzony przez elektronika.Cewka ma 45 ohm.Trochę mało,ale sprawdzałem w innym takim samym silniku i jest podobnie.Przy pokręceniu ręką slnika tacho generuje...
Witam ! moja rada to delikatnie się dobrać do uzwojeń bardzo często urywa się sama koncówka przy wyjściu , na połączeniu uzwojenie a przewód odejściowy kilka razy udało mi się to naprawić .Zawsze można spróbować zanim się ma to kupić .
Nie mam takiej prądniczki, a jeśli ma być na 100% uszkodzona, to nie ma sensu nawet brać się za ten moduł. Do tego silnika wchodzi cewka od Ceseta, montowanego powszechnie w pralkach Whirlpool (np. seria AWM, AWT). Jeśli naprawiasz sprzęt na co dzień, to nie powinieneś mieć problemu. A jest taka możliwość, żeby te opory uszkodziły się same z siebie?...
Tachogenerator 68,70 Ω ±7%.
Wygląda na to że spalił się obwód tachometru.Są różne przyczyny, może dostała się woda do kostki silnika , może przetarł się przewód wiązki silnika , może przebiła do masy ceweczka prądniczki tacho , musisz to sam sprawdzić wszak jesteś przy pralce.Sprawdź oporność cewki tacho ,znajduje się pod szczotkotrzymaczem.Sprawdź też przebieg drogi wiązki silnik-moduł...
Jak w temacie - kupię magnes tachogeneratora silnika SOLE typ 20854.074, średnica wewnętrzna cewki tacho ok. 22 mm.
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Takie same objawy miałem w zmywarce Electrolux ESF 66710. Wymiana cewki tacho rozwiązała problem definitywnie.
(at)MarcinRKl Silnik wymontowany - zmierzona rezystancja cewki tacho - 54 Ω, a jak mierzyłem zaraz po praniu, było 60 (kabel nie dodaje tych 6 Ω). Magnes nie ma pęknięcia. Przedmuchałem pył szczotek, szczotki się nie zacinają, wymieniane kilka miesięcy temu. Obstawiam, że jest to problem związany z temperaturą - cewka, a nie wybieraka. Jak kupię nową...
Witam, poszukuję cewki tacho do silnika ACC 20684.520. Pralka Amica obr. wirowania 1200.
Oporność cewki tacho na pompie 229 Ω. Prawidłowa wartość? Grzałka też ok 25 Ω czy 26 Ω...
piszemy o tym gniezdzie gdzie kostka z pralki wchodzi? bo jesli tak to sprawdzalem jeszcze raz i sprawa wyglada tak jesli dobrze pomierzylem: 30 Ω 4 Ω 69 Ω - jeszcze mi na innym zlaczu pokazal co to oznacza? Te 30Ω jest dziwne. Pomierz te oporności na złączu silnika jeszcze raz, tylko się trochę zaangażuj. Masz tam w kostce 6 przewodów;...
Bardzo prosty do podłączenia silnik. Pochodzi między innymi z pralek Bosch WFB 1604. Wystarczy pominąć 2 cienkie przewody od cewki tacho a reszta standard podłączenia. Oczywiście musisz zastosować regulator obrotów bo silnik nie wytrzyma ciągłej pracy pod napięciem sieciowym no chyba że masz autotransformator: https://youtu.be/PmsoYS5UVvY?si=K7XuIsyb...
Pomiar cewki tacho 100kΩ.
Skończyło się na wymianie silnika - znalazłem używany. Jednak jak się okazuje da się go rozebrać, przy odrobinie wprawy wymienić samą cewkę. Z ciekawostek dodam, że szukając cewki tacho do tego silnika natchnąłem się na jednym z francuskich portali na magnesy do tacho - niestety za kilkanaście €.
Program Eco (zazwyczaj na takim puszczam), po wymianie cewki tacho: 1. Podczas mycia w pierwszej fazie nagrzewa się tak, że spodnia część misy parzy. 2. Po pierwszym wypuszczeniu wody bardzo długo nagrzewa się z powrotem. 3. Po pełnym praniu (ponad 3 godziny) naczynia są zroszone wodą, z środka nie uchodzi para, zmywarka jest letnia. Czy miał ktoś może...
zero napięcia stałego na wyjściu z prądniczki. Bo prądnica tacho generuje napięcie przemienne :) .
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
Chciałem zmierzyć oporność miedzy czerwonymi kablami od cewki i niestety nic mi nie wychodzi. Czyli masz przerwę na cewce tacho. (Chyba że miałeś na myśli co innego.) Jeżeli tak to prawdopodobnie znalazłeś przyczynę.
Dziękuję .Cewka zmieniona . Temat cewki zakończony
Problem z tachometrem .Albo przerywa uzwojenie cewki tacho albo luźny magnes wirujący.
Witam. Może byś luźny magnes cewki tacho ?
Chciałbym dodać do tematu, że kondensator ma mieć 100nF nie 10nF gdyż w takim przypadku pralka źle dobiera obroty i szarpie z pełnym ładunkiem. Dodam, że u mnie spalona była też dioda Zenera (zwarcie), która jest w układzie pomiarowym tacho (Ph4148). Oczywiście jest to tylko usunięcie skutków awarii, a przyczyną było zalanie wodą kostki silnika, spalenie...
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
2 przewody od cewki tacho nie podłączamy ,2 od szczotek ,2od stojana szczotki i stojan łączymy szeregowo .Powodzenia.
Po kilku obrotach na teście C22 ujawnił się błąd E52. (wg jakięś tabelki z netu: brak sygnału z cewki tacho). Jak można ją sprawdzić, a może coś innego przy takim kodzie można jeszcze sprawdzić?
Ok, dzięki. Wezmę się do pomiarów na weekendzie i dam znać, jak to wygląda. Pozdrawiam. Dodano po 8 Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej cewki tacho, bo ja ją sprawdzałem miernikiem przez brzęczek i nic nie piszczało i nie wiem, czy to dobrze robię. I jeszcze jedno pytanie, bo na necie nie ma do sprzedania tej cewki od pte 1336, a jest od podobnych i...
Tak: zworka powoduje gwałtowny start silnika. Pradniczka ma przejście, dalej nie patrzyłem, bo aby silnik ruszył choć pół obrotu, to chyba wystarczy przejście na prądniczce..? Co do reszty, to z powodu braku schematu nie wiem ,gdzie są rewersy w programatorze i zasilanie modułu: ale sprawdzę, czy TDA dostaje zasilanie. 1. Sprawdź, czy prądnica tacho...
1) Czy w Polsce można takie coś kupić/dostać? Rzadko, zależy od producenta. Pytaj w sklepach z częściami AGD. Jak nie będzie to "z odzysku" - warsztat lub złom. 2) Czy jest sens próbować to naprawić? Niespecjalnie. 3) Czy lepiej kupić nowy silnik? (koszt powyżej 50 zł) Jeśli nie znajdziesz nigdzie cewki to nic innego nie pozostaje. Zacznij od 1) 4)...
Czy długość przewodów podłączeniowych cewki tacho ma znaczenie? Bo są dwie wersje tego ustrojstwa.
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
Witam. Czy silnik posiada prądniczkę tachometryczną z tyłu, na wale silnika? Jeśli tak - dwa przewody od cewki tacho należy pominąć, pozostałe podłączenie zgodnie z algorytmem dla 5-pinowego silnika - w dziale agd użytkowy jest podpięty temat z przykładem właśnie silnika Sole. Pozdrawiam :D
Tu znajdziesz wartość rezystancji cewki tacho: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... W razie potrzeby o cewkę zapytaj użytkownika z tego tematu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Sprawdź jeszcze raz tacho na silniku, rozbierz i sprawdź czy nie wykręcił sie magnes lub czy nie jest pęknięty, piszesz że była sprawdzana jedynie rezystancja cewki tacho
Silnik posiada dwie pary wyprowadzeń ze stojana, z których wychodzi po jednym przewodzie z zacisku. Wydaje się że początki i końce wyprowadzeń są zmostkowane, sprawdzano miernikiem mają przejście. Cele w komutatorze również mają przejście 0.8ohm. Dwa przewody od cewki tacho mają ciagłość.
Wymiana cewki tacho i wszystko jest dobrze.Temat zamykam
Sprawdź, czy silnik pompy ma tacho i jeśli ma to sprawdź oporność cewki tacho (coś powyżej 200Ω) i jeśli ma przerwę wymień a jeśli nie to się nie jeszcze ciesz, bo przerwa może sie pojawiać podczas pracy i wtedy jest też do wymiany. Po tym wstępnym rozpoznaniu rzuć okiem na płytę sterującą , rejon przekaźnika grzałki i luty. Podejrzane popraw....
Sprawdź tacho, zdarza się, że na skutek uszkodzenie cewki tacho w Electroluxach nie załącza się grzanie.
Jednak po wymianie cewki Tacho na cewkę Beko zmywarka zaczęła włączać grzałkę. Po resecie błędów i uruchomieniu testowego cyklu 15min w trybie serwisowym, woda się nagrzała. Po uruchomieniu cyklu AUTO 1:27 min, woda się nagrzała, cykl się skończył prawidłowo, bez błędów. Brak zapamiętanych Będów. Nie wiem, co było na myśli u inżynierów Electrolux i...
Miernik pokazuje mi 178 ohmów i mam wrażenie, że to "cokolwiek" za dużo. A dlaczego masz takie wrażenie, że cewka tacho ma opór " cokolwiek za duży"? Sprawdziłeś wartość napięcia indukowanego przez prądnicę? W jaki sposób? PS. Wartoś oporu cewki tacho OK., może być... :D
Dzięki Wszystkim za pomoc.... W końcu zmywarka działa:) Wymiana cewki tacho pomogła . Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
Co konkretnie sprawdzić przy silniku? Wszystko co tylko się da i tak: długość szczotek, stan komutatora, rezystancję cewki tacho, stan jego magnesu, czy wytwarza napięcie, rezystancje uzwojeń stojanu .
Witam. Luźny magnes na wirniku silnika prania - od cewki tacho.
A oporność cewki tacho masz taką jak pisał axxx?
Witam Jeśli grzeje na krótkim programie a na innych nie to podejrzana jest cewka tacho. Odczytaj błędy, jeśli pokaże się bład ,,id0,, to masz uszkodzoną cewkę tacho. Temat poruszany na forum wielokrotnie.
2 przewody od cewki tacho nie podłączamy ,2 od szczotek ,2od stojana szczotki i stojan łączymy szeregowo .Powodzenia.
Sprawdź zamocowanie magnesu cewki tacho jak i przejście samej cewki,ewentualnie triak w module elektronicznym.
Należało by sprawdzić cewkę tacho na pompie myjącej. Błąd, gdyby cewka tacho była uszkodzona, to nie grzałaby wcale.
Szukaj cewki tacho. Niestety nie występuje jako odrębny element silnika pompy myjącej. na allegro widziałem za około 40 zł.
Sprawdź jakość połączeń cewki tacho w kostce silnika i na module
Witam E06 to błąd cewki tacho. Szukaj w w części odpowiedzialnej za tacho (może jakiś opornik jest przepalony)
Po zdjęciu cewki tacho mamy takie coś jak na zdjęciu, pod tym palstykiem jest magnes? Jak to zdjąć? Na środku wydaje mi się, że ta śruba wszystko trzyma i nie za bardzo wiem jak to zdjąć.
Napisałem na początku tego wątku, że wymieniłem triaka na nowy a później sprawdziłem ten wymontowany. Przepraszam, widocznie umknął mi ten fakt uwadze jak czytałem. Tak jeszcze z czystej ciekawości zapytam czy przy lekko zaniżonym napięciu z tacho spowodowanym np. częściowym zwarciem międzyprzewodowym cewki w jego obwodzie procek nie przerwie pracy...
Przyczyn może być kilka, m.in.: - niesprawna grzałka, - uszkodzony przekaźnik grzałki w module sterującym, - niesprawna cewka tacho na pompie myjącej. Przeszukaj forum - jest wiele tematów dotyczących braku grzania przez zmywarkę. Czy po myciu naczynia są zupełnie zimne czy lekko ciepłe? W Electroluxach często pada cewka tacho. Spróbuj wejść w tryb...
Sprawdź połączenie cewki tacho z płytką chodzi mi o przewody czy mają właściwy kontakt.
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Wymiana cewki tacho rozwiązała problem. Niestety producent nie udostępnia takich części dlatego trzeba było ratować się częścią z odzysku :) Dzięki za konsultacje.
Dziękuje kolegom za pomoc. W pralce oprócz , uszkodzonego regulatora, uszkodziła się cewka tacho. Aby zasymulować /prymitywnie/prace regulatora na warsztacie wystarczyło zamiast cewki tacho podłączyć R ok180 om. temat uważam za zamknięty
Witam Niepotrzebnie kolega kombinuje. Należy zacząć od sprawdzenia cewki tacho, o tym mówi błąd e52.
Sprawdź konektory w kostce silnika - zaśniedziałe nie kontaktują - te od cewki tacho, a także samą cewkę - jakie daje napięcie przy ręcznym pokręcaniu silnikiem. Do obejrzenia moduł i silnik, najlepiej przez fachowca.
Witam. Można profilaktycznie sprawdzić stan szczotek na silniku, ale ważniejszym powodem jego demontażu jest sprawdzenie magnesu tachoprądniczki oraz samej cewki tacho. Pozdrawiam. :)
Należy sprawdzić połączenia cewki tacho z modułem oraz podłączenie wtyczki sinika i instalacje.Pozdrawiam.
Witam! W tej pralce jest silnik Selni U3.55.01.M03R. Czy ktoś zna parametry cewki tacho (liczba zwojów i średnica drutu)?
Sprawdź oporność cewki tacho. Powinno być około 30Ω. Napięcie 0,6V jest według mnie zdecydowanie za małe.
Sprawdź połączenie cewki tacho z wtyczką silnika a nasępnie połączenie z modułem bo jeżeli będzie przerwa to objaw będzie taki sam .Pozdrawiam.
Zapoznaj się z tym tematem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Sprawdź stan szczotek węglowych silnika i pomierz cewkę tacho.
Polaryzacja nie ma znaczenia. Zamieścić ogłoszenie w odpowiednim dziale forum z prośbą do forumowiczów, że kolega szuka cewki tacho do pralki Hoover lub zrobić pomiary obwodu cewki i średnicy otworu i szukać na portalach ogłoszeniowych cewki do pralki Hoover lub Candy.
Sprawdź triak w module , potem prądniczkę tacho ( z tyłu silnika ), oporność cewki tacho , magnes , kostkę silnika , czy nie ma zwarć przewodów .
No sory, ale jak nie rozróżniasz cewki tacho od filtra pz.to raczej poproś osobę zorientowaną w temacie. No i pewnie łożyska do wymiany bo wszystko zachlapane.
Właśnie to już też przerabiałem. Silnik miałem dwa razy na stole. Magnes wygląda w porządku. Żadnych pęknięć czy coś w tym stylu. Cewka nawet była podmieniana. Sprawdzałem napięcie podczas próby wirowania. W najwyższym punkcie obrotów napięcie na przewodach cewki tacho było w granicach 28V. Przewody sprawdzałem. Uparta jak osioł.
2 przewody od cewki tacho ,2 od szczotek ,2od stojana szczotki i stojan łączone szeregowo poprzez styki przekaźników .Powodzenia.
Zmierzyłem rezystancję cewki tacho-ok.270Ω. Podczas pokręcania kołem pasowym silnika indukuje się napięcie 0-2V na cewce tacho. Dostęp do magnesu tacho jest dość utrudniony i nie jestem pewien czy jest potrzeba wymontowania go dla sprawdzenia czy się nie odkleił lub nie popękał, skoro te wartości są raczej prawidłowe.
Na początku podłącz silnik bezpośrednio do sieci i zobacz czy chodzi .Następnie do sprawdzenia rezystancja cewki tacho generatora . Jeśli ww rzeczy sprawne do wymiany moduł .To by było na tyle ;)
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Tulejka ma frez więc trochę się z tym pomęczysz. Co do samej cewki tacho to jest ona jako część zamienna, gorzej z samym magnesem - trzeba poszukać z demobilu.
Zdejmij pasek z koła silnika zobacz gdzie są podłączone przewody od cewki tacho do płytki podłącz woltomierz i obracając silnikiem powinien przyrząd wskazywać napiecie, jeżeli tak nie jest to sprawdź cewkę tacho czy nie ma przerwy i przewody łączące z płytką modułu
wymiana cewki tacho wartość cewki tacho oporność cewki tacho
wyznacza warto rezystor poziomować światła kupić tranzystory 2sc2166
Instrukcja serwisowa Bosch SGV55M03EU/46 - dostęp i porady Stacja bramowa HIKvision rozłącza się ze stacją domową - przyczyny i rozwiązania