Temat zamykam.
Po pierwsze cewka na cefka, po drugie pytałem o bezpieczniki, po trzecie chcesz uszkodzić więcej niż jest zmieniając wartość bezpiecznika, po czwarte wymień cewkę.
To została ci jeszcze cewka.
Pozostała cewka.
Jeśli wtryskiwacz ma 4 piny to się nie koduje. Dwa piny to cewka wtryskiwacza i dwa rezystor "kodujący"
A cewka?
gary1111 sam sobie już odpowiedziałeś cewka
Cewka,przewody świece.
Mogło upalić bezpiecznik jak cewka była uszkodzona
Cewka panowie
Świece są w tragicznym stanie. Co to jest Wn? I jak mógł bym cewkę sprawdzić?
hmh, ja założyłem temat bo mam prawie to samo ale na zimnym silniku. Przepływomierz często jest wywalany podczas instalacji II gen gazu. Ja też obstawiał bym cewkę, Parę lat temu miałem podobny problem na ciepłym silniku tak szarpał że nie dało się jechać palił na 2 tłoki, ściągnąłem auto lawetą po zjechaniu z niej zapalił i chodził normalnie aż sie...
Sprawdzałem rozrząd, filtry, luzy zaworowe, świece, kopułkę,cewkę, przepływke,
Zaczynasz mnie martwić, wyżej Cię ceniłem. Słuchaj, w tym systemie podstawą do uruchomienia przekaźnika pompy jest obecność impulsów zapłonowych na uzwojeniu pierwotnym cewki.
Te oryginalne cewki są dziadostwem wielkim. Zawsze zamieniam na cewkę od Tico, Mazda, Mitsubishi, bo są małe i nie do zarżnięcia. Mam ori, mogę ci podesłać ale po co?
Tak jak pisałem cewka do wymiany!
Cewa może mieć zwarcie i pali moduł , lub niewłaściwa cewka o za małej rezystencji .
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Zaczyna się problem z układem zapłonowym. Przydałoby się obejrzeć impulsy na cewkę. Potrzebny oscyloskop.
Marakus, dzięki za odpowiedź, ale ja to wszystko już przeglądałem. Chodzi mi o jak najtanszy koszt takiej przeróbki, przykladowo cewka od focusa.
Auto ma LPG, ale objaw jest identyczny na benzynie i gazie. Jeżeli kondycja mechaniczna silnika jest ok (np uszczelki na kolektorze dolotowym) to przyczepił bym się do układu zapłonowego, zrobił oscyloskopową diagnoze przebiegów po stronie pierwotnej i wtórnej. Ale sądzę, że kończy się cewka zapłonowa.
Witam. Oczywiście jak to przed świętami, moja Mazda odmawia posłuszeństwa. Moja diagnoza brak iskry, cewka sprawna, na krótko podając z aku napięcie. Iskra jest na świecy. Rozebrałem aparat zapłonowy i zmierzyłem, że napięcie wyzwalające to 0,2-0,5V. Czy wie ktoś ile ono powinno wynosić?
A tak może sterowanie z cewki na ECU sprawdzić? a może od razu wymienić cewkę i po kłopocie?
Ile masz pinow w tym aparacie?Jest to całe zintegrowane z cewka i modułem wewnatrz????
Jeszcze z układu zapłonowego to przewody i cewka bo tego nie wymieniłeś.
Witam. Udało mi się wymienić przewody i cewkę, jednak problem nie minął.
Witam nie po raz pierwszy wysiadla mi cewka zaplonowa w mojej mazdzinie. podlaczylem kolejna i zauwazylem (tak jak w poprzedniej przed uszkodzeniem) ze cewka przebija do rdzenia (widac okiem iskre jak przez fajke i gume przebija do rdzenia oraz slychac nieustanne cykanie) sprawdzilem jeszcze jedna inna cewke i ten sam objaw. czy to mozliwe ze to wina...
Witam,wymień cewkę zapłonową lub podstaw inną ,miałem ten sam przypadek w 626.Wymiana cewki pomogła.
mam mazde 626 V6 2,5l 24v niema iskry i podejrzewam aparat on jest z cewka i z modulem ale niewiem prosze o pomoc kolegow niewiem co mam robic
Mój kolega ma mazdę z tego samego roku - u niego wysiadł moduł umieszczony w aparacie zapłonowym.Też podejrzewał cewkę,ale niestety zamiana -bez efektu.
3 pinowa to cewka na 3 pinie zasilanie po stacyjce
Jak prąd do kompresora dochodzi to można wyeliminować resztę układu. Są 2 opcje: uszkodzone (zacięte) sprzęgło, uszkodzony elektromagnes (cewka) lub uszkodzony termik w kompresorze o ile taki występuje. Zawodne jest też twierdzenie co niektórych speców od klimy że termik nie pada - sam mam mazdę (na pewno starszą niż twoja hehe) z uszkodzonym termikiem,...
Bo tam nie ma nic "dochodzić" , można sprawdzić czujnik wałka oscyloskopem , a omomierzem na przejście , bo tam jest cewka nawinięta na magnesie - nic więcej.
Ten model jest na gazniku, bez wtrysku. Przełączanie gaz/benzyna to prosty przełącznik. Auto długi czas działało bez żadnych problemów na gazie i benzynie. Wczoraj jechałem i nagle odcieło zapłon. Było już ciemno to ruszanie wtykami czy kablami nic nie pomogło. Przełączanie na gaz i benzynę silnk działa identycznie, czyli równo ale tylko do tych obrotów....
teraz nie ma iskry dalej na przewodzie od cewki do rozdzielacza czy do rozdzielacza iskra jest a za rozdzielaczem nie ma? cewka jest wpinana na 4piny?
Daj zdjęcia tej cewki. Na stronie internetowej np. Intercars możesz sprawdzić w jakim innym pojeździe występuje. Tutaj będzie to najprawdopodobniej Mondeo MK3, fiesta, fusion może mazda 2 lub 3.
No są jeszcze przewody WN i cewka. Masz lpg?
A może więcej informacji, który rocznik, masz moduł zapłonowy, czy cewka plus aparat rozdzielający???. Prawdopodobnie pomyliłeś kolejność kabli!
Ja wymieniłem przewody WN i jedną cewkę. Poprawiłem wtyczki wtrysków i problem nie występuje.
No i problem masz rozwiązany. Wymień wadliwą cewkę oraz kable :) (może się trzymać na jednej śrubce)
Zapłon wymieniony nadal bez zmian, proszę o opis napięć na cewce może to ona padła jakie napięcia powinny być. Proszę o pomoc!!! Temat zamknięty w końcu wymieniłem cewkę auto działa wszystko ok.
Witam, Posiadam mazdę 6, 2 litry 141KM 2002 rok z instalacją gazu. Od około 3 miesięcy cały czas padają mi cewki zapłonowe. Wymieniam cewkę i po około 3 tygodniach zaczyna lekko podszarpywać podczas dodawania gazu, aż w końcu szarpie coraz mocniej i brak możliwości odpalenia samochodu. Kupuje kolejną cewkę samochód odpala nie szarpie, aż do pewnego...
Te aparaty nie są zamienne, nie wystarczy przerobienie kostek. Pewny jesteś, że cewka jest uszkodzona? Nie zawsze to bywa przyczyną.
Ile masz tam cewek?
Niestety nie mam schematu. na oko wyglądają tak samo ale cewka zapłonowa na pewno do podmiany będzie.
Kompresja, EGR, cewki świece.
A jakiej firmy cewka??? Często w tych Madziach padały moduły zapłonowe, kwestia sprawdzenia.
zasilania na czujniku ok,paliwo daje i tylko brak iskry......brak wysterowania na cewki
Po przekreceniu kluczyka wlasnie nie slysze tego " tyk tyk " od pompy... moze na krotko prosto z aku pociagnac kable do pompy i zobaczyc czy dziala ? jak wykrecalem swiece to byly suche a rozrusznik krecil dosc dlugo... Modul zaplonowy to jest ten w aparacie ? Jak rozkrecalem stary aparat to tam byl jakis " talerz" i jakis czytnik. Caly aparat zostal...
Cewka zapłonowa miała przebicie i za to nie palił pozdrawiam
Jeśli jest to bezpośredni wtrysk paliwa to ciśnienie paliwa i ustawienie rozrządu. Jeszcze sugestia że cylinder liczony odwrotnie tj. przy rozrządzie jest czwarty - choć to wątpliwa wersja ale najtańsza opcja podmiany cewki.
Witam znalazłem przyczynę czemu mazda nie odpalała okazało się że jednak znalazł się jeden bezpiecznik spalony wymieniłem go po czym mazda odpaliła ale zaraz zgasła i dalej nie zapaliła więc dałem większy bezpiecznik żeby sprawdzić tylko czy też odpali i spali bezpiecznik ale nie spaliło go mazda chodziła tylko na tzw, trzy baniaki po czym zobaczyłem...
Ale ja mam tam dwie cewki. Jedna cewka jest na dwa cylindry. napięcie dochodzi do nich.
Znajdź dobrą świece i cewkę. Podmieniaj na poszczególnych cylindrach. Tyle już zrobiłeś, to musi być coś pominięte.
trudno, kupie nowy, nie powinienem miec problem ze znalezieniem uzywki, dzieki za odpowiedz
Cewkę podstaw inną, podejdzie z poloneza-elektronika ( gaźnikowego), cewka 4226, albo każda cewka Boscha do zapłonu TZ ( cewka z zieloną nalepką).
Chciałbym was poprosić o pomoc w skonstruowaniu osobnego i niezależnego ukladu sterujacego wtryskiwacz paliwa oraz cewkę zapłonową. Ale co to ma na celu?
Napisz najpierw co masz za problem z tym sterownikiem, walczyłem ostatnio z podobnym w xedosie, też była dioda i nie odpalał sześciu majstrów kowalów próbowało ją wcześniej naprawić, tylko żaden nie miał pojęcia że komputer wszystkim steruje, myśleli, że jak jest hall, cewka, rozdzielacz i moduł i jak te elementy są sprawne to będzie chodziła, a tu...
gdzie szukac ewentualnej przerwy ? A czy przyczyną może być np czujnik położenia wału korbowego? czy brak sygnału z czujnika odbije się echem na zasilaniu cewek?
Sytuacja wyglądała tak przetwornica jest osadzona na uszczelce , po wyjęciu przetwornicy zaczęła ze środka kąpać woda jak ja rozkręciłem cały środek był zalany wodą. . Sama przetwornica jest zalana jakimś żelem , n na zewnątrz widać kilka kondensatorów , cewkę i jeszcze coś to co wystaje było zalane ,
Jaki silnik ?Prawdopodobnie kopułka razem z cewką zapłonową czujnik halla w aparacie i wzmacniacz sygnału ign na aparacie No popatrz się, jeszcze nigdy nie widziałem, mazdy 323 co ma cewkę w aparacie, i z hallem też mi nie było dane widzieć, a miały nadajnik optyczny.
Moduł/cewka. W magdalenie mx-6 miałem podobnie, regenerowany aparat załatwił sprawę, .
Kontrolka ABS też świeci. Więc zapalona kontrolka ręcznego co może sugerować? U mnie, Mazda 626 , świeci ABS i kontrolka hamulca a padł ,,tylko'' czujnik ABS w lewym tylnym kole (prosta wymiana, koszt max 100zł za cewkę), nie będę wymieniał, złomuję przed 4 listopada.
temat zakończony ..przyczyną okazała się cewka.pozdrwiam
Napewno wtryski,chyba też cewka ale tego nie jestem pewny na 100% Na spoczynku?
Porównaj sobie na stronie ac pinout obu. Stag 300 -4 pasuje na 99% z qmax basic 6 cyl tylko zostaja przewody od 5 i 6 cyl. Uszkodzenie cewki wtryskiwacza chyba sterownik wykrywa - przerwe w obwodzie na 100% a jak ze zwarciem to nie pamietam. Trochę dziwnie ze padla cewka i zrobiła zwarcie ale wszystko jest możliwe.
Bezpieczniki Ok. Cewka przekaźnika załączającego sprężarkę też Ok. Po przyciśnięciu przycisku klimatyzacji na kokpicie zapala się kontrolka w przycisku i to wszystko. Sprężarka nie rusza.
Witam! Czy ktoś posiada mozę schemat elektryczny silnika do mazdy 323F BJ 1998r. ? Brak jest sterowania cewkami. Sterownik ZL13.
Witaj skoro to nie zasilanie w paliwo to może to co piszesz ale jeszcze sprawdź samą cewkę odłącz przewów wysokiego napięcia od rozdzielacza i zobacz czy masz dobrą iskrę wychodzącą z samej cewki czyli poprostu zbliż kabel od cewki do bloku silnika i zakręć rozrusznikiem.
Witam serdecznie. Jak w temacie bardzo proszę o pomoc w ustaleniu co jest nie tak w mazda 626 2.0 16V z 1995 roku czyli GE. Kręci rozrusznikiem i nic ... sprawdzałem lampą stroboskopową i nie ma iskry na żadnym z przewodów. Jak sprawdzić czy cewka (moduł) działa prawidłowo ???? Czy dochodzi do niej prąd ??? Pomocy ...
To od początku, sprawdzić pastylkę w kluczu, i połączenie pętli I jedno i drugie jest. Przy okazji - iskry też brak, a tu chyba immo tego nie cięło? . Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek :-)
Witam! Moja Mazdka323 rocznik 1990 stało około godziny na włączonej stacyjce. Efekt taki, że nie ruszyła, a cewka się stopiła. Moja cewka wysokiego napięcia ma dwa gniazdka (czarne i białe). Jednym wchodzi zasilanie, a drugim jest podłączony moduł J170. Jak przerobić ten układ, żeby podłączyć cewkę z jednym gniazdkiem? Proszę o pomoc
NIe kolego. NIe raczej a musisz być pewien. Przy wypadaniu zapłonu trzeba mieć pewność że ciśnienie jest dobre. Potem można szukać dalej. Czyli wtryskiwacz ,cewka, świeca, czujnik wału itp. Albo uboga mieszanka. Ale to przeważnie wypadanie na wielu garach .Doprowadź to do porządku by chodziło na cztery gary.Potem nagrzej silnik i zrób odczyty z sond...
Witam! Kupiłem dziś nową cewkę zapłonową do mojej Mazdy 323f 1.6, jednak różni się ona troszkę od tej starej. Byłem w ośmiu sklepach i na złomach w żadnym nie mieli takiej jak ta, którą miałem do tej pory. Różnią się one tym, że ta stara ma dwa wejścia elektryczne (czarne i białe) a ta nowa jedno (białe). Moje pytanie brzmi, do czego służy czarne wejście....
Nie zauważyłeś żeby silnik zaczął jak by lżej i szybciej kręcić? Warto by sprawdzić czy rozrząd cały. Kolego nie wydaje ci się że czujnik obrotów silnika dający impulsy na cewkę zapłonową jest zlokalizowany po przeciwnej stronie wałka rozrządu niż pasek rozrządu ?
Chciałbym przedstawić moją kolejna konstrukcję, mam nadzieję że się spodoba. https://obrazki.elektroda.pl/3029168300_... Potrzebowałem pilnie pastuch - elektryzator ale ceny na alledrogo nie zachęcały (powyżej 200zł). Znalazłem kilkanaście projektów ale większość troche skomplikowana i wymagane specjalne transformatory. Było też kilka...
Podpiołem teraz kabel ELM327i wyświetliło mi błąd P0301 tj. wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze. Co to może być. Wymieniłem wszystkie świece i zmieniłem cewkę 1 i 2. Nic to nie pomogło. Co teraz mam zrobić? Podmienić wtryskiwacze czy sprawdzić luzy na zaworach? Może coś jeszcze sprawdzić?
Wymień kable WN i cewkę na taką jak powinna być. Ewentualnie zobacz w ciemności podczas kręcenia czy nie iskrzy gdzieś "bokiem" WN. Pozdrawiam
Dzięki za pomoc koledzy, jutro pojadę na kompa i wszystko się okaże co się dzieje. Tylko jeszcze takie pytanie czy dziś mogę przejeździć ok 30 km, bo mam pilny wyjazd ? Nic nie powinno się stać ? Zresztą i tak muszę pojechać na kompa więc nie ma wyjścia Dodano po 2 Zastanawiam się czy jakość paliwa ma wpływ na takie szarpanie. Ostatnio tankowałem na...
Masz tam cewkę, pewnie dwa styki zwierne. Bez problemu znajdziesz odpowiednik, choćby w TME. A co za sztuka podwiesić inny o podobnym układzie styków? Cewka zapięta na cewkę, styki na styki. Kawałkami przewodów zrobisz. Ps. Przyślij, to ci to zrobię w chwil kilka :D
Sprawdź zasilanie cewki zapł. , następnie impulsy sterujące cewką, jeżeli jest zasilanie i sterowanie to sprawdź: świece, przewody zapł., kopułkę, palec i cewkę zapł. Jeżeli brakuje zasilania sprawdź bezpieczniki, przekaźnik, przewody. Jeżeli brakuje impulsów sprawdź w aparacie moduł zapłonu i impulsator.
sprawdzałeś czy dochodzi zasilanie do cewki i modułu.
wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, świece i uszczelka pokrywy zaworów bo na 1 cylindrze zbierał się olej. Olej się pewnie zbierał w tym cylindrze który nie palił. Jeszcze możliwe że winna cewka zapłonowa bądź jej sterowanie (ECU, przewód między ECU a cewką, "+" na cewce), a jeśli problem występuje tylko na LPG to wtryskiwacz gazu dla tego...
Nie wiem czy to na pewno cewka ponieważ wczoraj pomierzyłem jej opory na niskim i wysokim bo znalazłem jej parametry i są w normie, więc dziś pójdę zobaczyć może coś pomogło nawiasem mówiąc poczyściłem cały aparat.
dzięki , żebym to wiedział to bym nie pytał , czyli mirnik w łapę i naprzód. Czerwony jest plusem niebieski jest sygnałem a czarny jest minusem . Po przekręceniu stacyjki załącza się plus na cewkę wystarczy że podłącze masę do niebieskiego powinna wyzwolić się iskra . Dobrze kombinuje
Niemniej jednak dziwne jest to, ze masz wtrysk a iskry brak. Jak wyglada układ zapłonowy? 6 oddzielnych cewek? Jest tam jakis moduł do nich? Czasem któras z cewek nie przywiera? Raz tak miałem ze Merc ml v6 nie palił bo jedna z cewek przywierała.
Witam.Mam "mały" problem.wczoraj na miescie dojezdzajac do swiatel auto zgaslo i juz nie odpalilo.sprawdzilem i okazalo sie ze nie ma iskry.jak sprawdzic teraz co jest uszkodzone?cewka,moduł czy caly aparat?jest jakis "domowy" sposob zeby to samemu sprawdzic?
Witam . Koleżanko na mój gust to mechanik chce Cię naciągnąć na wymianie rozrządu , nie wiem dlaczego taka diagnoza , ja stawiałbym , na silniczek krokowy , ale za mało danych , napisz czy auto utrzymuje wolne obroty , czy falują , przyczyn gaśnięcia może być wiele , pompa paliwa ,cewka zapłonowa, świece ,przewody zapłonowe ,przewody paliwowe, moduł...
Tranzystory znajdziesz w sterowniku ford lub mazda bo mają prawie te same kompy, sprawdź masy według schematu, jak którejś nie ma, to nie ma iskry, a sterowanie na cewkę jest, jęsli jest to cewka uwalona. Jak padły tranzystory odsterowania cewką w kompie to wymień cewkę WN bo znowu polecą.
Witam ponownie. Wymieniłem świece na zwykłe,przewody wymieniłem, cewkę z kopułką,znalazłem dziurę na rurze od dolotu powietrza zakleiłem na razie izolacją,i zakupię drugą. Mam pytanie mazda nadal szarpie... i duużo pali. Okazuje się po podłączeniu pod komputer,że sondy są dwie i wymieniana była jakiś czas temu jedna a przy katalizatorze nie, każda z...
Sterowanie alternatorem, tam jest alternator sterowany z PCM w zalezności od potrzeb, stąd styki P i D ( a nie L i S jak w starej GFce) Po to ją odpiąłeś, aby stwierdzić jak się zachowa silnik kiedy nie będzie hamowany momentem elektrodynamicznym generowanym przez alternator. Jest lepiej. Problem u ciebie jest taki, że w zakresie wolnych obrotów twój...
Raczej cewka zapłonowa zintegrowana. Gaziarze zawsze oddalają problem w kierunku samochodu jak najdalej od instalacji LPG. Mi pali 10l/100km a tobie?
zapłon jest rozdzielany przez aparat zapłonowy, który posiada czujnik stuku. Możesz coś więcej na ten temat.:D Kolejny mit typu automatyczne ssanie we wtrysku. Ludzie widząc kopułkę, walą hasło "aparat zapłonowy", a to tylko rozdzielacz zapłonu (czasami w środku siedzi cewka, czy czujnik położenia wałka rozrządu).
Pompa zasilana jest przez przekaźnik. Ustal który, wypnij i dostań się do styków. wyczyś je, wepnij i sprawdź. Najprostrzy sposób na znalezienie tego przekaźnik (jeżeli jego cewka jest sprawna). po przekręceniu stacyjki będziesz po pewnym czasie słyszał w skrzynce przekaźników jak się wyłaczy.
Mówisz mieszalnik. Nasłuchałem się o strzałach i późniejszym uszkodzeniu przepływki Niedawno klientowi doradzałem tu na forum jak samoczynnie sobie sam założył mieszalnik. Znajoma ma 323 jw. i na mieszalniku w 3 lata śmignęła 84000km . codziennie 87km. Serwisuje też inną 323 taki sam silnik ale aparat inny i też na mieszalniku i nic się nie dzieje...
Być może masz problem z cewką , palcem lub kopułką.
Silnik na wolnych obrotach czuć że pracuje nierówno ale gdy odepne 3 cewkę to kuleje jeszcze bardziej a jak dołożę do tego 2 lub 4 to praktycznie gaśnie. A to nie było by tak że np na 3 i 4 cylindrze kompresja była by niższa a na 1 i 2 wyższa jak by była pęknięta między 3 i 4 to tylko na nich by się równała.
Nic lepszego nie było? Proszę. http://obrazki.elektroda.net/56_12587569...
Zamienniki to eksploatacyjne co najwyżej a coś trochę innego niż klocki to często tylko serwis.Parę lat to pojeździ ale nie paręnaście z takim apetytem na rdzę.Parę takich widziałem to dychę ciężki będzie im wytrzymać. Dodano po 5 Np alle..sprzęgło prawie 3 tyś,cewka 525zł,inee rzeczy dla modelu do 2007
Wepnij diode w sygnal hala i druga w sterowanie cewka Zobaczysz gdzie zanika sygnal Ostatnio mialem mazde 323 i tez gasl w czasie jazdy Spadalo napiecie zasilania modulu
skrócić cewkę zabezpieczyć cewkę karkas cewkę
opalarka grzeje przebieg pojazdu pomiar emisja radiowy
wzmacniacz lampowy mazda konserwacja
Vaillant Energy AquaSensor - Zimna woda, przyczyny i rozwiązania Kodowanie pilota VW Passat B5 FL 1.8T 1999