Polecam moje wpisy kilka wierszy wyżej , jak masz w pobliżu kawałek dachu z blachą to nie ma lepszego sposobu na grzanie wody w basenie (jak nie to postaw garaż)- żadne peszle , weże , chłodnice , kolektory z grzejników nie dadzą tak jak w moim przypadku 20 m kwadratowych powierzchni wymiany ciepła - no chyba że kolektory o powierzchni 20 m2 - tylko...
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Do sprawdzenia chłodnica w kolektorze ssącym.
prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Chłodnica EGR do sprawdzenia. No i który to Focus ?
w Twoim aucie nie występuje " pąpa paliwa " z resztą w innych też czegoś takiego nie ma jest natomiast pompa paliwa Twój silnik to 'L'-series w układzie paliwowym jest jeszcze chłodnica paliwa oraz filtr ze względu na temperatury obecne proponuje wymienić filtr paliwa mogła zebrać się woda i zamarznąć powodując zmniejszony przepływ paliwa drugi temat...
A wie ktoś gdzie znajdują się te czujnik/i? Bo z tego co gdzieś czytałem one są zespolone... Podmieniłem czujnik na rurze chłodnica-kolektor (taki z 4pin), ale nic to nie dało...
czy w przypadku zamkniętego układu zalanego płynem do chłodnic samochodowych też ?
Znikający płyn chłodniczy że zbiorniczka czyli zapewne użytkownik nie widzi aby pojawiła się plama/ślad pod autem po płynie chłodniczym, wstępnie chłodnica EGR /kanały (kolektory) do sprawdzenia.
Inna miska olejowa, co za tym idzie smok pompy. łapy silnika, zupełnie inne i przykręcone do bloku w innych miejscach. Korpus wraz z chłodnicą (wymiennikiem ciepła) filtra oleju. kolektory ssący i wydechowy wraz z turbo Takie na pierwszy rzut oka są różnice
Myślę, że ta maź to olej wymieszany z płynem. Olej pewnie z odmy lub turbiny a płyn może chłodnica EGR przepuszczać. Pewnie cały kolektor masz do czyszczenia.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Witam! Zakładam, że czynnikiem, który ma ulec schłodzeniu jest czysta woda. Przy przekroju 3/4" łatwo dopasować pompkę z centralnego ogrzewania. Typowa ma przełącznik ustawiający 3 prędkości pracy (zmiana wydajności). Spiralę chłodzącą również wykonać trzeba w tej średnicy, bo jak proponujesz - zdławienie do 6 mm - gwałtownie zmniejszy przepływ, a zatem...
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
Tak chodziło mi o małą sprawność!. Napisałeś ze "Nigdzie nie pisałem, że chłodnicę umieszczę wewnątrz kolektora powietrznego" Ale to właśnie wywnioskowałem z twojego wcześniej wstawionego zdjęcia, słuchaj ja tez życzę ci jak najlepiej i dzięki tobie ja i inni wiemy więcej i sami zmuszamy sie doczytania (same plusy) wiec ja się nie będę z szanownym kolega...
W pompie wody nie ma żadnego czujnika, to załączanie przysłony wirnika. Miałem podobny temat, po dłuższej trasie wyrzucało płyn. Podejrzana chłodnica recylkulacji, wymieniona, wymieniony kolektor ssący z wymiennikiem, nie pomogło. Po zdjęciu głowicy w jednym cylindrze (na tłoku) osad z płynu chłodzącego. Wymiana głowicy załatwiła temat. Przy jeździe...
Zapalony check i blad P049C w nissan xtrail 2016 1.6dci R9M. Czy problem może być w chłodnicy egr za kolektorem wydechowym, czy zaworem spalin z przodu przed dolotem? Gdzie rozpocząć szukać usterki?
Wtryski j/w , zawór wydatku paliwa to dwa , EGR , kolektor dolotowy-chłodnica spalin jeżeli na wyposażeniu- do czyszczenia.
Ja chłodnice wymontowuje i polewam elektrolitem czeka 10 minut i spłukuje wodom wszystkie zabrudzenia organiczne są zjedzone przez kwas i chłodnica jest czysta. Ale zacznij od termostatu bo mniej roboty , termostat znajduje się nad kompresorem przy kolektorze wydechowym w silniku d12
Szukam momentów dokręcenia śrub zaworu EGR oraz śrub rurki mocowanej do kolektora ssącego i chłodnicy spalin do forda fiesty 1.4 TDCI 2009 r. Dodano po 10 po zdjęciu obudowy filtra powietrza zauważyłem zapocenie takie jak na zdjęciach na łączeniu rurki idącej do kolektora z chłodnicą spalin. Czy takie coś to coś poważnego czy lepiej tego nie ruszać...
Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie mogły się przedostać do kolektora ssącego więc płynęło więcej powietrza przez przepływomierz Dodano po 1 Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie...
Silniki współpracujace z ASB maję inną elektronikę - i jak zauwazyłem osprzet tez się rózni ( układy zapłonowe , chłodnice , kolektory) trudno powiedziec dlaczego tak jest.......................... Generalnie automaty maja znacznie wiecej róznego dodatkowego badziejstwa a jak sie co odłaczy to zara "check engine" albo ASB przechodzi w tryb awaryjny...
Obwód ładowania uszkodzony Czujnik, turbina, chłodnica powietrza i jej kolektory, dopływ i ciśnienie paliwa... Szukaj.
Na dzień dobry odczyt parametrów oraz usterek silnika. Wyczyścić możesz "aluminiową puszkę" na przewodzie między chłodnicą powietrza a kolektorem ssącym w którą wchodzi EGR.
Nexia SOHC ma dwa czujniki; 1 - w chłodnicy - steruje wentylatorem i wskażnikiem 2 - w głowicy pod aparatem zapłonowym do komputera Nexia SDOHC ma trzy czujniki 1 - chłodnica - wentylator 2 - dwa czujniki w głowicy pod kolektorem ssącym nad 2 cylindrem - do wskażnika i do komputera :shocked!: :shocked!: :shocked!: :shocked!: Mogłeś podać więcej szczegółów,...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
masa ludzi do samoróbek leje płyn do chłodnic samochodowych.Niby trójący w przypadku jakis przeciekow ale....
Na obudowie termostatu obydwa czujnik górny na kompa i dolny na wskażnik są podłączone, wskażnik wskazuje (troszkę jakby zaniżał) komputer czyta (ale nie wiadomo jak) cyt. brązowo-biały przewód z wtyczką w kształcie małej fajki na jeden pin a raczej bolec , przewód wychodzi prawdopodobnie z wiązki która idzie do przepływomierza i na wtyczce przepływomierza...
Dyskusja, jak dyskusja to je Forum, jesteśmy różni, nie zrażajmy się. Osobiście proponuję koledze z powyższego postu. Kolektor dolotowy na dole łączy wszystkie panele. Kolektor zbiorczy u góry spinamy wszystkie j.w. Na poszczególnych kolektorach zawory w celu regulacji przepływu. Szeregowo nie, ciepło zgromadzone na jednym będzie zostawiane na dole...
Kolego polo.1979 w premiumce dxi nie ma czujnika prędkości obrotowej turbiny, turbosprężarka nie ma łopatek, posiada zawór upustowy. Link który podałeś dotyczy Volvo fh 400. Proponował bym sprawdzić katalizator, chłodnicę powietrza doładowania, kolektor dolotowy (czasami pękają), czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów. Nie ma jednoznacznej...
Na razie zaprzestałem naprawy, święta były, to jeździłem z choinką na desce rozdzielczej. Autko jeździ poprawnie (ale na pewno analizator by to zweryfikował). Mam plan, jak się ociepli, wyjąć i wyczyścić kolektor ssący, który jest na drodze spalin do cylindra, a potem sprawdzę zawór, także chyba nazywany EGR, na rurze wydechowej. Będę miał już całość...
Rury dolotowe sprawdź Od turbinki, poprzez chłodnicę intercoolera do kolektora ssącego. Dźwięk który słyszałeś (puknięcie) mógł wywołać rozrywający lub spadający wąż. Faktycznie hałas po dodaniu gazu może być spowodowany nieszczelnym układem doładowania. Oby na tym się skończyło.
Witam, wymieniałem ostatnio chłodnice oleju i uszczelniacze kolektora dolotowego, po robocie sprawdziłem błędy i nic nie wyszło, jedyne co zauważyłem to temperatura powietrza w dolocie, wskazanie to - 40 stopni na zgaszony, to samo na odpalonym silniku, temperatura otoczenia to około 13stopni. Czy to wskazanie to oznaka uszkodzonego czujnika?
Hej, Mam problem w moim 1.6tdi 105km CLHA 2014. Ubywa mi płyny chłodniczego - jakieś 100ml na 1500km. Trochę poczytałem i najczęstszymi przyczynami są: 1. Wodny schładzacz powietrza doładowanego zabudowany w aluminiowym kolektorze dolotowym. 2. Chłodnica/nagrzewnica EGR. 3. Wyciek przy pompie wody. 4. Uszczelka pod głowicą. Chciałbym sobie to zdiagnozować,...
Grundfos Solar -chodzi bez problemów na płynie do chłodnic.
Powodzenia, uważaj żeby nie uszkodzić połączenia EGR z kolektorem dolotowym, trzeba bardzo uważać z tą obejmą, żeby nie zgnieść aluminiowej rurki. Swoją drogą wyjęcie EGR w tym silniku, to nie jest takie hop. Masz tam chłodnice spalin z obiegiem płynu.
1.Termostat - jeżeli sprawny to ciepła chłodnica po jego otwarciu. Jeżeli zimna chłodnica czyli trochę rozbierania - pod rozrządem schowany termostat. 2.Czujnik temperatury - odczyt na liczniku - z kolektora ssawnego na wsuwkę. 3.Czujnik z silnika do komputera. W tym przypadku na 99% walnięty włącznik wentylatora znajdujący się na kolektorze chłodnicy....
chłodnicy z rurek miedzianych i wstawienie na palenisko Ile kolegi zdaniem takie rurki wytrzymają? Moim zdaniem króciutko :-( Jeżeli już samoróby kolektora to lepiej i taniej wyjdzie czarna rurka gardeny plus trochę złączek. Samochodowa chłodnica jest z aluminium, a wytrzymuje wysokie temperatury na ognisku. Sądzisz, że rurka miedziana jest słabsza...
Jak zwykle uszczelka pod głowicą - czy tylko takie usterki występują. Kolego jak często i w jakich ilościach musisz dolewać do układu płynów? Może to być zwykła mała nieszczelność choćby kolektora. Może chłodnica cieknąć, jak wszystko jest nagrzane, to zdąży wyparować nim skapnie na ziemię, bez paniki na początek!
A dla czego wymieniałeś ten zawór ? objawy takie jak u mnie ? demontowałeś turbo,kolektor dolotowy, chłodnicę spalin ? Dodano po 43 Masz może numery katalogowe części potrzebnych przy wymianie tego zaworu ? zawór już mam...
Tkotła wyniesie spokojnie jakieś 80*C w takim kolektorze. A chłodnica? 3m pod gruntem jest kilka stopni, więc spokojnie można liczyć 20*C. Magazynowanie energii też nie jest konieczne, ponieważ słońce świeci wtedy, gdy zużywamy najwięcej energii, tak więc taki kolektor może zaspokajać część zapotrzebowania na energię gospodarstwa domowego. Zakładając,...
Pacjent: Tiguan 2.0 TDI 150 km r.pr 2020. Po półgodzinnej jeździe pod górę zagotowały się resztki płynu , reszta uleciała chwilę wcześniej . Komputer odciął moc. Po ostygnięciu wlałem z 7 litrów wody , auto odpaliło i... wróciłem 1000 km do domu. Nie tracąc ,,nawet 100 ml wody.Jakieś podpowiedzi mile widziane . ,:). Jakim ciśnieniem mogę nabić kolektor...
Wiatrak od auta elektryczny na 12 v temat mój był w koparce tam przez osłony i pokrywy powietrza wiatrak ciągnął trochę pomaga wtryski napewno i kąt rozpylania dyszy spr może jedna inna i zwróć uwagę na wysokość podkładki pod wtryskiem spr jeszcze kolektor dolotowy pamiętam że jak brakowało powietrza w komorach tłoka też się grzał no zawory to podstawa...
Witam. Ostatnio jadąc samochodem BMW E60 530d o mocy 231 KM z roku 2006, nagle stracił moc. Nic wcześniej na to nie wskazywało. Na zimnym silniku jest dobrze, ale na ciepłym nagle odcina. Gdy zgaszę samochód i odpalę go przez chwilę, wkręca się na obroty, po czym łapie "muła". Sprawdziłem wiązki od map sensora oraz sam map sensor, ale błąd wyskakuje...
Jeżeli dobrze doczytałem w 1 poście to masz wymiennik płytowy. to mam pytanie poco jeszcze sobie utrudniasz życie z chłodnica do samochodu. Glikol z kolektorów na jeden obieg wymiennika płytowego a drugi obieg w przeciwprądzie do zbiornika ciepłej wody w wymuszonym obiegu.
U mnie hula na rurach stalowych ocynkowanych ,gwintowanych i łączonych standartową armaturą ,zalane płynem do chłodnic samochodowych.Amen.
Co do wydajności to przy pełnym słońcu oczywiście płaskie są wydajniejsze, przynajmniej wszędzie tak piszą, natomiast rano i popołudniu lepszą wydajność mają próżniowe bo lepiej absorbują pod kątem, a ty twierdzisz że jest odwrotnie :D Ile kolektorów płaskich jest w tym zestawie który porównujesz? Miałem przedtem instalację 3szt płaskich i terma 140l...
Ten przelew większy to o ile większy od max. Druga rzecz to przepływomierz trzecia to chłodnica powietrza często jest nieszczelna widać wycieki oleju, i czwarta pęknięty kolektor ssący.
Panowie pisałem że wymieniłem na nowy kolektor ssący więc odpada utrata mocy poprzez wyłamanie łopatek sterujących, ... może ktoś podpowie jak sprawdzić chłodnicę intercoolera???? ja podejrzewam że tam będzie tkwił problem .... po za kolektorem wszystko sprawdzone i wymienione błędy wykasowane
Witam. Problem rozpoczął się wiosną gdy wracałem z trasy zauważyłem że silnik zaczyna przerywać, lampy przygasły ale jakoś się dowlokłem do domu. Sprawdzałem co się dzieje i wyszedł brak ładowania. Sprawdzałem multimetrem czy nie ma przebicia na cewkach do masy, na jałowych obrotach napięcia po 35V, przy połowie zakresu obrotów 85V. Wymieniłem regulator...
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
jak założysz czujnik w chłodnicy to będziesz miał temperaturę chłodnicy a nie silnika, w silniku jest termostat, który otwiera przepływ płynu do chłodnicy przy około 90st, wcześniej chłodnica jest całkowicie zimna mimo że silnik może się już gotować (jak się np termostat zablokuje, a to się zdarza, szczególnie np w VW z plastikową obudową termostatu)...
Termostat jest, ale nie w każdym silniku. Masz układ z modułem czy termostat sterujący w kolektorze wydechowym. Silnik z jedną czy dwoma chłodnicami silnika. Jest też chłodnica hydrauliki? Czujnik temperatury, ile ich masz? Poza tym profesjonalne firmy dają 1rok gwarancji, bez limitu. Więc możesz z niej skorzystać. Inna sprawa że jeżeli miałeś w filtrze...
Witam wszystkich kolegów ... Mnie takie coś interesuje i hciałbym sobie taki kolektorek zbudowac... I tu pytanie posiadam ze starej lodówki chłodnice <chyba tak sie to nazywa> chodzi mi o te rurki z tyłu lodówki czy moge je zastosowaqć do mojego kolektora
Moja A50 nie potrafiła ruszyć w zimie na oleju sprężarkowym ze sprawnym odprężnikiem. Na gwieździe stała i w momencie przełączenia na trójkąt wywalała zabezpieczenia ;-) Od tego czasu nie lekceważę oporów i cenię sobie właśnie poprawny układ rozruchowy. Najtaniej jest kupić presostat z zaworem spustowym i zawór zwrotny jak w większości abacopodobnych...
Coś mi się zdaje,że kolega jest aptekarzem. Jeżeli tak to zamontuj ze 100 czujników rozmieszczonych równomiernie w całym silniku i uzyskasz rozrzut od 60stC za chłodnicą do kilkuset stC w kolektorze wydechowym. Przestań się frustrować banałami. To jest przyrząd do jeżdżenia a nie do badań temperatury.
Witam. Astra H 1.7 CDTI 2011r, 110KM. Auto słabo jedzie, jak zwykły diesel bez turbo. Pokazuje błąd P0299 i P0130. Po skasowaniu błędów dalej mam wrażenie, że turbo nie dmucha dobrze. Pojazd był świeżo zakupiony z wyciekiem oleju. DPF rzekomo był wyprogramowany. Sporadycznie pojawiał się błąd P0130 od czujnika tlenu za DPF, ale auto zbierało się jako...
Witam, tak właśnie też myślałem żeby sprawdzić chłodnicę oleju i właśnie zabieram się za nią a i zastanawia mnie jeszcze jak gdy by woda w intercolerze pokazała się niewielka ilość w kolektorze właśnie przy rozkręcaniu, choć niektórzy mechanicy mówią że to normalne zjawisko o tej porze roku.
górna rura bardzo gorąca do kolanka przy chłodnicy a chłodnica zimna Tak jest i będzie . Zwróć uwagę na którym wężu jest termostat . Jest na dolnym wężu chłodnicy . Otworzy się to chłodnica zrobi się gorąca . I jeszcze mała uwaga . Cienki wężyk ten od góry chłodnicy do zbiorniczka ma po drodze tzw. podgrzewacz odmy . Nr części 036 121 188b . jest umieszczony...
Witam, może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Sprawdziłem oczywiście łącznik elastyczny i wygląda na cały. Wydaję mi się że gdzieś jest nieszczelność na chłodnicy spalin, może ktoś powiedzieć czy rura łącząca kolektor wydechowy i właśnie chłodnicę powinna mieć metalową uszczelkę ? Bo tam znalazłem coś jakby silikon :D...
Po ponad roku jestem na etapie ostatnich przygotowań CO, CWU w nowym domu 100m2. Realizacja w okolicach lutego więc jest jeszcze trochę czasu na pokiwanie się nad tematem. Faktycznie to powyżej do piachu. Dziękuję za sprowadzenie na ziemię. Kolejna koncepcja jest mniej 'nowatorska' i częściowo oparta na sprawdzonych elementach przez innych eksperymentatorów....
Witam. Mam problem. Volvo V50 1,6d 109 km 2009r. Samochód był w trybie awaryjnym wymieniłem świece bo wszystkie były spalone oraz EGR ponieważ był jego stały błąd. Po założeniu i zaadoptowaniu nowego wszystkie błędy pogasły i było ok. Po przejechaniu ok 60km pojawił sie komunikat i kontrolka kontroli trakcji. Okazało się że znowu błąd EGR valve i EGR...
Proszę pana w każdym samochodzie z silnikiem tdi powietrze zanim dojdzie do kolektora jest schładzane po przez chłodnicę intercoolera która w octawi znajduje się z prawej strony pod zderzakiem proszę sprawdić [skoro słychać syczenie] przewody wlotu i wylotu,jak i samą chłodnicę bo w octawi potrafiły się rozszczelnić
Co to za fachowiec, co stwierdził że do małego wymiennika dystrybutor zbędny :?: A co to za różnica czy duży czy mały, to czemu nawet do małych parowników powietrznych stosuję się rozdzielacze zamiast kolektora, może to jakiś szaman a nie ekspert. Sam robię rozdzielacze do chłodnic powietrza i wiem jakie cuda się dzieją przy małym spadku ciśnienia na...
W końcu konkretna wypowiedź wiem na czym stoję Wydech w MK III 1.9 D jest identyczny jak w moim 1.4 wymieniam pierwszą rurę od kolektora Chłodnicę muszę na pewno wymienić bo nawt węży nie dopasuje odpowiednio Co do impulsatora właśnie wszystkie skrzynie pow. 1.6 są identyczne prawie więc tu będzie ok Skrzynie chyba wsadzę od MK III 1.9 D bo ta moja...
Mam pytanie, do czego jest ten "kabłąk" na środku zbiornika ? Kolektor zbiorczy. W oryginale były dwie chłodnice/wstępne separatory po bokach zbiornika, ich wyloty połączone były do tego kolektora. To zapewne jaki mógł być Pierwszy rzut oka wystarcza żeby stwierdzić jednoznacznie, że jest zbiornik który był bazą dla sprężarki 3JW60 produkcji Aspa Wrocław.
recelkulator przecierz eskorty miały tak jak w mondeo(bo to ten sam silnik) seryjnie montowane intercoolery także niemów mi że uszkodze silnik a co do tych 10 KM to się nie zgodze bo wg ksążki to wersja z intercoolerem ma 20KM !!! więcej i 30 Nm także to jest sporo i spalanie wg ksiązki spada po zastosowaniu chłodnicy o jakiś 1l/100km na mieście także...
Kolektor słoneczny to jeszcze rozumiem ale nagrzewnica z wentylatorem ? Przecież ona będzie działała tak jak chłodnica w samochodzie .
Witam. Wygląda na to że silnik dostaje za malo powietrza.Pompa i wtryskiwacze są ok.Kolektor wydechowy nie pekniety ?(mniejsze cisnienie spalin nie rozpedza sprężarki).Filtr powietrza wyjety na próbe? Intercooler(chłodnica powietrza nie zawalony szlamem ?Węże między sprężarka a kolektorem dolotowym całe?
Putanie w poście #1 umieszczone zostało w dziale >systemy grzewcze użytkowy> stąd wywnioskowałem, że (at)alam42 pyta o urządzenie podobne do kolektora wodnego, solarnego lub innego np. powietrznego. W załączonym przeze mnie linku jest między innymi taki tekst: "Wymienniki ciepła o wypełnieniu membranowym pozwalają odzyskiwać ciepło i wilgoć z powietrza...
Czy wtryskiwacze trzeba koniecznie kodować? Mechanik powiedział mi tak "piszą że trzeba, a z doświadczenia wiem że, różnie to bywa. Czasem po kodowaniu nie można autem wjechać pod małą górkę, dopiero jak silnik się zagrzeje to komputer sam sobie ustala wartości. Bez kodowania komputer też sobie z tym poradzi" I ponawiam prośbę odnośnie manometru. Może...
Bardzo proste,z tego samego powodu przez który auta na doładowaniu maja chłodnice powietrza. Tu jest właśnie przewaga silnika z wtryskiem nad silnikem gaźnikmowym.,który nie uswzględznia zmian temperatury. Ecu mierząc temperaturę i przepływ powietrza lub ciśnienie w kolektorze ,wie dokładnie ile ono waży. W zażności od tego dolewa odpowiednio paliwa....
Przez chłodnice EGR jest możliwe. Nie wiem jak ją sprawdziłeś ale jeśli masz płyn to wymienić w ciemno
W miejscu gdzie jest odpowietrzenie pompy jest wkręcona zaślepka, czy tak powinno być? Wygląda na oryginalną. Oryginalnie jest to śruba z oczkiem i króćcem na wężyk. Czyli musi być drożny wypływ. Najlepiej odkręć tą zaślepkę. Możesz jeździć bez niej. Czy ten silnik ma chłodnice spalin ERG? Silnik wygląda jak na zdjęciu a na nim tez nie widać chłodnicy...
Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek. To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki....
jak oni to robią że nie widać tam większości potrzebnych części do działania silnika Z przodu jest mała chłodnica zastępująca jednocześnie zbiornik chłodziwa (widać korek), są kolektory, jest pompa hamulcowa. Wszelka elektronika jest gdzieś na pewno upchnięta (seryjne Hondy i tak to mają dziwnie rozwiązane).
Zobacz prawy tylny róg silnika- pod kolektorem wydechowym czy nie masz strużki na bloku silnika.Tam lubiały puszczać uszczelki.
fakt te silniki dardzo długo sie grzeją i nie jest żadną przesadą przysłonić chłodnice jak są duże mrozy.EGr to ten 'grzyb' na kolektorze ssącym gdkręć dwie śruby zdejm wężyk i wychodzi.
Stosuje się chłodnice spalin które wracają do silnika. Tak te chłodniczki które przysparzają nam sporo pracy i zarobku. Czemu zapomniałeś o klapkach w kolektorze które tak chętnie wyrzucasz, tak myślę
witam, układ dolotowy to cały układ powietrza czyli, filtr ,turbina, intercooler(brrr chłodnica powietrza doładownego) kolektory ssace, zawórERG to takie ustroistwo które częśc spalin cofa do dolotu by dopalić te spaliny i zmniejszyć emisje tlenków azotu, hehee b.mądrze brzmi, kup sobie dobre rękawiczki gumowe nitro rozpuszczalnik, czteropak piwka,...
Wtryskiwacze to RE36939 - John Deere, wg serwisu john deere. Tylko taka mała uwaga większość wtryskiwaczy tych ołówkowych to jeden i ten sam, różnią się ustawionym ciśnieniem i osprzętem np tulejkami montarzowymi. Masz ten sam silnik, jak masz chłodnicę oleju przy filtrze olejowym i kolektor wydechowy, który ma możliwość założenia turbiny to sprawa...
No właśnie z głowicy nie chcę rezygnować z powodu wykorzystania chłodzenia wodą całego "kompresora". Powietrze z kolektora wydechowego wychodziłoby na zawór zwrotny i chłodnicę na wzór WAN. Silnik faktycznie musiałby być tak jak piszesz. Potrzebuję 10 bar. Zamach i tak zostanie. Taka teoria.
Witam Wszystkich Mama duży problem z uszczelką pod głowicą w CIVIC z 90r. silnikiem D16A6 zasilanie benzyna - gaz. Po raz trzeci wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Sinik był kilka razy przegrzany. Przy każdej wymiana uszczelki pod głowicą. Obowiązkowe planowanie głowicy nowe uszczelki pod kolektorach i nowe śruby, termostat wszystko elring. Przy ostatniej...
Bardzo uczona dyskusja. Dowiedzieliśmy się nawet że "(dla niewtajemniczonych -> zioberka i zbiorniczki to metal a nie miedż)". Radzę przyjąć do wiadomości, że chłodnica musi kiedyś skończyć swoją przydatność a po 20 latach to juz niedługo. Płyny chłodnicze nie posiadają żadnych agresywnych własności aby nagle rozpuścić kamień. Stosowanie a dokładniej...
Witam! Mam problem ze swoją Astra F classic, silnik X14NZ. Od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje ponad 100 st. Wymienione zostało: chłodnica( stara ciekła), czujnik temperatury w kolektorze, czujnik termiczny w chłodnicy (wentylator na chłodnicy załącza się gdy wskazówka wskaźnika jest w połowie czerwonego pola i wyłącza...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Halo! Jest tu ktoś ? Znalazłem taki link: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/... Jes tu co nieco o sterowanu dolotem powietrza silników doładowanych. Myślę w moim przypadku kluczem do rozwiązania obniżonej mocy na niskich obrotach może być nieprawidłowy sygnał z jakiegoś czujnika...
ale wydaje mi się że zbyt mocno przydławimy w ten sposób mały obieg. No tak zakamienioną nagrzewnicą z pewnością. A mały obieg to pompa, blok, głowice, kolektor, łącznik gumowy, termostat i wzależności od temperatury chłodnica lub pompa z powrotem.
Dzień Dobry. Temat rozwiązany. Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy...
W kwestii filtra powietrza można użyć z samochodu osobowego, ciągnika rolniczego itp. Trzeba tylko zbudować obudowę, aby na filtrze pod wpływem grawitacji nie osiadał zbędny, dodatkowy kurz gdy sprężarka nie pracuje itd. http://obrazki.elektroda.pl/3358841900_1... Tak wyglądała pełna wersja dla przemysłu. W ostatniej wersji kolektor...
Spoko. Zacząłem rozbierać przód. Niestety natknąłem się na te nietypowe torxy mocowania wzmocnienia zderzaka i to mnie spowolni. Spróbuję zrobić nawiertki w kolektorze bez zdejmowania. Jak zrzucę chłodnice, to powinno być dobre dojście. Przydała by mi się jedynie dokładna różnica odległości między cylindrami, bo chcę wsadzić te przedłużone dysze 3 długie,...
Hej Problem opisywany już wcześniej jednak bez uzyskania odpowiedzi. pacjent Saab 2.2tid 2003r pompa psg16. 1. problem: turbina raz działa raz nie (nie ma reguły raz działa 500km a raz nie działa przez 10km róznie i losowo) 2. co udało mi się ustalić: wszystko (prawie) czyli turbo w porządku, zaworek podciśnienia też (podmieniane). podciśnienie w normie,...
Dzien dobry:) prosze o pomoc, mam problem z iveco daily 3.0 170km 2010r bi-turbo, wiec tak -turbina dobrze ładuje -map sensor ok -przeplywomierz ( na biegu jałowym przeplyw 735ml) -dpf ok -sonda lambda ok -dolot cały sprawdzony ok -egr nowy -chłodnica spalin szczelna i czysta -wtryski nowe -kolektor ssący czysty -klapa gasząca nowa -filtr paliwa i grzałaka/...
Szukaj na wężu idącym do kolektora ssącego z intercoolera od strony chłodnicy.
Witam! Volvo xc40 T3 2018r silnik benzyna 1.5T B3154T 156KM. Kontrolki się nie świecą, jedzie w miarę normalnie ( może odrobinę poszarpuje), jednak pamięć błędów odczytana KTSem : P105979 Aktywny spoiler przedni czujnik położenia - błąd mechaniczny P105A71 Aktywny spoiler przedni- komponent zaciska się Cóż to może być? Na youtube filmik po hindusku...
Znam to z autopsji, w prawdzie nie z nie tak dużym agregatem, ale istota tego jest taka sama. Istota ta sama ale wymagania inne. Wyobraź sobie taką sytuację: Organizator wydarzenia plenerowego( koncertu) wynajmuje sobie od Ciebie zespół (zespoły) prądotwórcze w celu zasilenia niezbędnych urządzeń elektrycznych(światło,dźwięk i inne podobne) ku temu...
Żeby nie było za łatwo :D A żeby było jeszcze łatwiej to niech mechanik wsadzi głowę miedzy chłodnice i blok silnika i zobaczy ten map sensor który jest zamontowany nisko na róże dolotowej przed kolektorem ;-)
Żadnych zaworków nie trzeba poza tym o którym wspomina kolega Harley. Zasilanie nagrzewnicy jest z kolektora wodnego łączącego głowice a powrót w pompę wody lub dolny przewód łączący ją z chłodnicą.
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Rozepnij przewód od chłodnicy powietrza do kolektora czyli przy samym silniku. Wtedy silnik będzie pracował pomijając filtr powietrza, turbine, chlodnice powietrza. Z przewodu który odepniesz po dodaniu obrotów powinno dmuchać powietrze. Jeśli nie będzie dmuchać to szukaj po kolei. Filtr powietrza, turbina, chłodnica powietrza. Uszkodzona uszczelka...
kolektor chłodnica chłodnica polonez polonez chłodnica uszkodzona chłodnica
silnik pompy hydroforowej katalizator emulator zużycie inverter
blaupunkt ps11db powódź gluchołazy
Jak otworzyć zatrzaśnięte tylne drzwi w Seat Leon 2? Telewizor Philips sam się włącza i wyłącza - przyczyny i rozwiązania