Jeśli chłodnica jest zimna a temp. otoczenia taka jak teraz to potrzeba w dieslu trochę czasu na rozgrzanie całości. Podczas jazdy z 10-15km zegar powinien już być w okolicach połowy zakresu.
Wentylator nie załącza się kręci się powoli. Górny przewod od chłodnicy gorący dolny zimny. Przewody puchna węże od nagrzewnicy są gorące jak je otworzyłem leci powietrze tylko gorące, chłodnica do połowy ciepła ale nieraz wogole zimna temperatura silnika 90 /100stopni proszę o pomoc. Oze być wina nagrzewnicy bo nie wiem czy rozbierać. Z góry dzieki
Ok.zrobię ten test.Tak na marginesie-2 dni już wywala mi znowu płyn .Po Jedzie dziś spojrzałem pod maskę,i tak: Popuszczam korek,to płyn idzie do góry i syczy powietrze ,a i chłodnica od połowy w dół zimna -góra ciepła ,węże zbiornik itp b.gorące.Czy to normalne z tą chłodnicą?
Panowie, dziękuje wszystkim za rady i podpowiedzi. Taki mały update, bo ja cały czas coś tam grzebie - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekazniki (pewnie nie potrzebnie no ale tak zrobiłem) - multimetrem i napięciem i wszystko wyszło ok. Ale z rzeczy które może coś bardziej wniosą do diagnozy : 1) Opel stoi pod blokiem - gdy go załączam na postoju...
No siema tez mi sie nie właczał w golfie mylałem ze to czujnik albo termostat , wymieniłem wszystko i nadal nie chodził ... co sie okazało ? ze chłodnica do połowy gorąca reszta zimna zatkał sie przewód czego konsekfencją było ze czujnik był zimny bo jest na dole chłodnicy a u góry sie gotowała ;) odetkałem wszsytko i chodzi jak nalezy pzdr
takie za nie dmucha ciepłego powietrza grzeje się chłodnica w połowie zimna zbiera się ciśnienie lekkie.pompa nowa grafa.
Panowie jeszcze jedna wada zapowietrzony mam układ chłodzenia bo połowa chłodnicy jest zimna a połowa gorąca. Tylko jest u mnie taki myk że nie mam odpowietrznika w chłodnicy bo ciekło mi i wyćągłem go wsadziłem kawałek wężyka i zaślepiłem śrubą i teraz nie wiem czy tym odpowietrzę. Jak myślicie?
Musi wyjść całe powietrze z układu. Musi być ogrzewanie bardzo dobre i temeperatura musi być na połowie wskaźnika.
Głowicy nie wymieniałem zrobiłem prześwietlenie aby upewnić się ze głowica nie jest pęknięta. Także zrobiona płaszczyzna i wymienione gumki na zaworach. Sprawdzona szczelność zaworów. A dzieje się tak ze raz wywaliło mi cały zbiorniczek płynu nawet nie wiem gdzie i w jaki sposób. No i są twarde przewody gumowe podkreślam raz na jakiś czas wszystko jest...
Czujnik tak w połowie jest, myślałem może żeby znów wyciągnąć chłodnicę położyć ją na płask i wlać gorącej wody i zobaczyć czy równomiernie będzie ciepła, jest to sens ? Bo jak chłodnica na dole zimna to ten termostat nigdy sie nie otworzy.
Witam. W moim golfie 1.4 abd + lpg wymieniłem silnik, zalałem płynem i mam problem z odpowietrzeniem, tzn: gotuje płyn, brak wody w nagrzewnicy i górna rura od chłodnicy do połowy ciepła ( dolna zimna mimo 90 stopni). Objaw jak uszkodzony termostat, ale czy uszkodzony termostat może być przyczyną dlaczego nie chce przepchać powietrza z nagrzewnicy i...
nom - nie sprawdziłem nowego termostatu. Liczyłem że jak nowy to znaczy dobry i sprawny tym bardziej że nie kupiony na szrocie ale w sklepie. Pompa robi się gorąca już po kilku dobrych minutach pracy silnika a po chwili gruby wąż od niej tez ale tak do połowy. potem wszytko stoi. Chłodnica zimna no i przy termostacie gorący wężyk gruby jest ale tylko...
Chłodnica tylko w połowie jest ciepła tzn. od strony akumulatora jest ciepła a od strony zbiornika jest zimna. Płynu nie wywala ale zasysa go i dopiero po odkręceniu korka płyn powraca.
Sprawdziłem i cienki wężyk przy gaźniku był ciepły gruby wąż przy chłodnicy był zimny ale jusz koło termostatu zaczą być ciepły to znaczy od termostatu do połowy był ciepły a druga połowa zimna rest wykonałem ok 65 stopniach pozdrawiam.K
To, czy termostat masz sprawny, sprawdzisz w ten sposób: -uruchom zimny samochód; -otwórz maskę i dotknij chłodnicy lub węża do chłodnicy idącego od termostatu. Chłodnica powinna być cały czas zimna, ciepła powinna się zrobić dopiero wtedy, kiedy na wskaźniku będzie prawie połowa skali. Jeśli chłodnica wcześniej robi się ciepła i tak na dotyk ma temp....
Witam!!! Mam problem z układem chłodzenia w swoim roverze 1.4 103 km (LPG) W układzie chłodzenia miałem wodę, nie zdążyłem zmienić ani wypłukać układu środkami od kamienia i rdzy bo woda zamarzła. Teraz woda odmarzła wymieniłem termostat, bo wcześniej nawiew mi słabo grzał. Ale borykam się z problemem gotującej wody chłodnica do połowy jest ciepła na...
Mam już nowe spostrzeżenia.Po uruchomieniu silnika i przejechaniu ok.5 km wskazówka ledwo drgnęła węże raczej chłodne. Po przejechaniu ok.10 km węże ledwo ciepłe wskazówka na 1/3 . Jak jadę szybciej temperatura spada-dziwne. Przygazowałem na postoju i temperatura spadła (a powinna przecież rosnąc). Na wolnych obrotach troszkę się podniosła ale wentylatory...
Regenerowane turbiny są do d... , i te gwarancje. Przykład - Citroen Jumper założona regenerowana, po dwóch miesiącach urwany wałek. Reklamuje,dostaję odpowiedź coś wpadło do wydechu,nie uznano reklamacji. Zakładam nówkę jest OK. Citroen C5 ta sama sytuacja. Teraz mam Scenic II 1.9 DCI klient załatwia sam turbinę,przejechane 1500 km.pęka wałek strona...
Miałem problem z mocą silnika wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania było ok do momentu umycia silnika . Po kolejnej wymianie też było lepiej ale nie do końca . w trakcie jazdy próbnej podniosła się temperatura silnika na maximum włączyły się wentylatory chłodnicy dotknąłem chłodnicy . chłodnica jest zimna . Poczekałem kilka godzin do ostygnięcia...
Witam mam problem z moim golfem od jakiegoś czasu niema ogrzewania,dolny wąż jest ciepły do połowy,górny wąż gorący,chłodnica zimna,wentylatory się włączają temp. cały czas 90 stopni a podczas jazdy z prędkością powyżej 110 wywala wodę,termostat sprawdzony jest ok.znajomy twierdzi że to może być pompa wody która z jakiegoś powodu przestała pompować...
kto pomoże bo zaraz oszaleje moja zafira zimna szarpie brak mocy po kilku minutach jak się rozgrzeje jest ok. połowę auta wymieniłem nowe świece nowa cewka sonda czujnik wałka czujnik temperatury filtr paliwa tłumiki komputer wraz z softem na diagnozie brak błędów ciśnienie paliwa sprawdzone nie wiem czy to normalne ale gdy temperatura przekracza 92...
Witam. Opisze mój problem krok po kroku. Wczoraj wymieniłem czujnik na chłodnicy od załączania się wentylatora był popsuty wentylator się nie załączał i auto się przegrzewało. Oprócz tego żeby mieć pewność ze wszystko działa jak należy przed zamontowaniem czujnika podgrzałem go do odpowiedniej temp. wtedy załączył się wentylator na chłodnicy a ja miałem...
jeśli nie ma przepływu płynu przez chłodnicę (zamknięty termostat) to nie jest możliwe nagrzanie czujnika do temp załączania (czujnik jest w połowie wysokości chłodnicy i jedyne co może być gorące to górny wąż i góra chłodnicy dalej ten ogromny radiator tak oddaje ciepło że chłodnica będzie zimna zwłaszcza przy obecnych temperaturach) pewnie było tak...
Witam Serdecznie, Mam problem z temperaturą płynu chłodniczego w swoim aucie, tzn. temperatura ładnie na zegarze rośnie do 90 stopni , ale wąż górny jest ciepły (da się go utrzymać w ręku), dolny wąż jak i dolna część chłodnicy jest zimna. W trasie auto nie łapie temperatury na dolnym wężu. Natomiast na postoju po chwilowym przegazowaniu temp. na zegarze...
Witam W nowo zakupionym Saxo 1,6 8V (TU5 JP INJECTION 90 HP ) przegrzewa mi się silnik. Na wskaźniku temperatury strzałka pokazuje jakieś 3mm za połową skali i zapala się czerwona lampka ostrzegająca o przegrzaniu. W tym momencie: -żaden wentylator (klima) się nie załącza -wąż wychodzący z obudowy termostatu gorący ale stosunkowo miękki -ogrzewanie...
Witaj Wojciech dziś rozgrzebałem cały układ dolotowy, niestety bardzo mi to popsuło humor.... oto kilka zdjęć z komentarzem NIestety turbina ma luzy, kiedy ruszam góra/dół wystepuje luz ok 1mm może troszke mniej w układzie dolotowym jest sporo oleju, w weżach i intercoolerze pod glówna chłodnicą, co w efekcie powoduje w egr i koletrzorze dolotowym spore...
zimna chłodnica chłodnica zimna zimna chłodnica dobry termostat
ekspres bosch wyczyść zaparzacz volvo silnika instrukcja wiertarki bosch
Sterownik Salus: temperatura wyższa niż ustawiona Różnice między układami 4558 a 4558D w elektronice