Witam Miałem 1990 1,8 samochód nie do zajechania, jeździłem 17 lat :) A jak ściskasz węże, to nie bulgocze? A na górze są czujniki, wyciągnij jeden, leci płyn czy powietrze? . pozdrawiam
czy faktycznie przy obciazeniu termostat otworzy i nie bedzie gotowalo plynu i co najwazniejsze chlodnica zrobi sie goraca i wlaczy sie wentylator... dam znac pozniej czy cos sie wyjasnilo Tak powinno puścić płyn na chłodnice, ale wentylator się nie załaczy bo jest zimno i chłodnica sama pędem powietrza się wychłodzi. Możesz włączyć klimatyzację żeby...
Silnik dogrzany? Pompa wody, termostat, zapowietrzenie nagrzewnicy lub zapchana, zawór sterujący otwarciem krótkiego obiegu na nagrzewnicę.
Na potrzeby tego tematu przyjmijmy: - stary Polonez, gdzie zamontowano chłodnice miedzianą i chłodzenie oraz ogrzewanie jest OK. - nowy Polonez, gdzie zamontowano chłodnice aluminiową i w zimie mamy zimno a w lecie mamy gorąco, pomimo sprawnego termostatu. Kto jeździł Polonezem ten wie, że jeżeli chłodnica jest aluminiowa (zwłaszcza ATU+) a w zimie...
Kiedy leci zimno, górna rura od chłodnicy gorąca, dolna zimna, chłodnica zimna... Termostat? Swoją drogą opis bardzo chaotyczny.
Witam wszystkich. Jeśli dodaję post w złym miejscu, to z góry przepraszam. Posiadam Peugeota 607, 2.2 16v z 2005 roku. Problem polega na tym, że wymieniłem chłodnicę wody na nową i pojawił się problem. Mianowicie: podłączyłem wszystkie węże do chłodnicy (jeden odpływ był zatkany, dolny wąski wąż, więc go rozwierciłem), ale problem polega na tym, że...
Miałeś do mnie zadzwonić.
Tak ma być. Termostat się otwiera przy około 80 stopniach i puszcza płyn na chłodnicę. Ponieważ jest zimno + owiew zimnego powietrza powoduje szybkie oddanie ciepła. zimny płyn wchodzi do silnika, i tak w koło. Nie wiem na jakich dystansach jeździsz, bo po 5 km to dobrze że diesel nagrzeje się do 80 stopni. Nic nie kombinuj, tak ma być.
zatrzymać się i niech sobie chodzi Może się nigdy nie otworzyć na wolnych,jest za zimno :-)
Sprawdź poprawność działania pompy wody, jeśli przewód z silnika do chłodnicy robi się gorący to znaczy że termostat się otwiera, ale pompa nie wymusza obiegu...
Tak wnioskuje. Ale zawsze ten wąż byl gorący w innych autach. I zresztą mechanik tez mi mowila ze ten waż powinien byc gorący. Dlatego trochę zglupialem, jak juz jest poprawnie. Dlatego chciałem zasięgnąć opinii tutaj. Pozdrawiam
Jaką masz temperaturę wody/płynu w chłodnicy ?? Może silnik się nie dogrzewa i dlatego masz zimno w kabinie. Jeżeli tak jest, to musisz wymienić termostat. Prawdopodobnie nie domyka się i masz otwarty duży obieg, przez chłodnice. Teraz kiedy na dworze zrobiło się zimno, chłodnica wyziębia za mocno płyn. Dodatkowy objawem będzie zwiększone spalanie Jeżeli...
Góra powinna być gorąca a dół letni. Sprawdź termostat, pompę wody.
Na to nie popatrzyłem.Sprawdzę to napiszę.
Termostat, ten silnik nie należny do nowoczesnych, jak masz chieci i zapal oraz trochę dobrej wiedzy sam to zrobisz :)
A ja zrobiłem dzisiaj próbę i wyszło rewelacyjnie. Chłodnica samochodowa ze złomu z samochodu 2 litry z tym, że tylko chłodnica od klimatyzacji a chłodnica wodna z wentylatorami poszła do czegoś innego. Woda z hydroforu z pompy głębinowej. I najciekawsze były pomiary. Wody przelatywało 5 litrów na minutę, temperatura na wlocie 12C, na wylocie 16C. Z...
Witam, mam problem od kilku dni w swoim espero 2.0 benzyna + gaz. Silnik praktycznie się nie grzeje, węże z chłodnicy są gorące dopiero po przejechaniu po 25-27 km więc bardzo późno, ale w środku za to jest bardzo szybko ciepło. Jak sprawdzałem węże dzisiaj po przejechaniu 10km i 18km jeden wąż był lekko ciepły ale jeszcze nawet nie letni a drugi był...
Węże są miekkie. Do termostatu jest goracy. A od termostatu do chłodnicy zimny/letni. Mały obieg jest. Wcześniej go przegoniłem ostro. Wentylator zaczął chodzic. Wyskoczyło że za mało płynu w zbiorniczku. Odkręciłem . Wróciło . A płyn zimny. No dziwne .
Termostat nowy, sprawdzony. Wąż z głowicy, który idzie do chłodnicy, gorący, powrót z pompy do chłodnicy zimny, brak przelewania się wody na nagrzewnicę.
Dlatego chłodnicę lodówki okrywam grubym polarem rozwieszonym na stelażu, tak żeby między chłodnicą a polarem było ok. 30cm wolnej przestrzeni (robi się taki namiot) i do środka wstawiam żarówkę lub dwie (zależnie jak bardzo jest zimno na zewnątrz) 40W, żeby podgrzewała chłodnicę Co na to straż pożarna?
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Ale to auto jest faktycznie tak dogrzane? Bo stwierdzenie że rura gorąca to trochę mało. Co się właściwie dzieje? Gotuje się? Wentylator się włącza na zimnej chłodnicy? Ile ma na wskaźniku? A..nie ma wskaźnika, no tak To trzeba w programie podejrzeć.
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna cała, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny Termostat? https://obrazki.elektroda.pl/1872901700_...
górny wąż może być ciepły ale dolny wąż od chłodnicy musi być zimny jeśli termostat się jeszcze nie otworzył
Z tego samego powodu dlaczego większość autobusów miejskich ma dywan na chłodnicy - by w zimne dni silnik mógł się rozgrzać do odpowiedniej temperatury.
Jeśli układ wentylatora jest sprawny to powinien się włączyć przy chyba 98 stopniach co odpowiada wychyłowi wskazówki na około 2/3 skali. Nagrzewanie trochę potrwa bo termostat puści płyn na chłodnicę wcześniej i cała chłodnica musi się nagrzać do temp włączania wentylatora, a ponieważ jest zimno to chłodnica będzie szybko oddawała ciepło w powietrze,...
bo górny wąż do chłodnicy był twardy i gorący w połowie, a dolny z chłodnicy zimny Ja ci chętnie pomogę, ale zły to nauczyciel, który za studenta rozwiązuje problem. Trochę pokombinuj i napisz, co wymyśliłeś? odpowiedź prawidłową dostaniesz na pewno.
Skoro wąż wejściowy do chłodnicy jest gorący, wyjściowy jest zimny, to znaczy, że chłodnica spełnia swoje zadanie. Jeśli samochód trzyma zadaną temperaturę, to szukasz dziury w całym. Przy obecnych temperaturach masz bardzo małe szanse na gorące oba węże chłodnicy. Chyba, że będziesz bardzo długo stał w miejscu z odpalonym silniku. Ale wtedy start wentylatora...
Dzień dobry. Jestem tu nowa. Samochód Hyundai Tiburon 2002. Kłopot z układem chłodzenia. Dolny wąż i dół chłodnicy zimny. Termostat sprawdzony, otwiera się. Nie wiem, jak odpowietrzyć ten samochód. Zbiornik wyrównawczy wygląda jak zwykła butelka z rurką. Nie wiem, czy on się sam odpowietrza? Z pompy wody nie ma wycieku. Wiatrak się włącza, a wąż zawsze...
i bylo tak ze jeden przewod byl goracy te przewody co dochodza do centralki byly gorace ale jeden byl caly czas zimny jeden mechanior podejrzewal ze moze uszczelka pod glowica (ale auto ma moc nie kopci i nie ma bledow) po chwili ten drugi waz tez sie zrobil goracy i Ten zimny to pewnie dolny z chłodnicy - zimny płyn z chłodnicy płynął do silnika żeby...
Nie mam pojęcia jak sprawdzić czy pompa wody pracuje poprawnie. Po odkręceniu korka w zbiorniczku wyrównawczym przy pracującym silniku widać jak przepływa płyn z przewodu powrotnego do zbiorniczka. Uważam ,że tak powinno być i pompa działa prawidłowo. Po uzupełnieniu płynu na poziom ok 1cm powyżej MAX w zbiorniczku wyrównawczym i przejechaniu ok 100...
A jeszcze zauważyłem że w czasie pracy dół chłodnicy jest zimny a góra gorąca i tak samo dolny wąż jest zimny jak nie wiem a górny gorący czy to aby nie była wina chłodnicy ?
wiem że na klimie można ustawić tylko 29 stopni, ja mówiłem o temperaturze punkt 45 - jako wyliczona temp. wewnątrz (program wewnętrzny, cyfrowo) - przynajmniej tak mam to przetłumaczone, inne temperatury są adekwatne do stanu jaki mamy w zimie - około 0 stopni do 5 wewnątrz na czujniku w podsufitce. Wężyki do nagrzewnicy obydwa gorące jednakowo, temp...
To wygląda na problem z obiegiem płynu. Na postoju silnik generuje niewiele energii cieplnej i nie ma pędu powietrz który by odbierał ciepło z chłodnicy więc wydaje sięże wszystko jest ok. Podczas jazdy autostradowej generowane jest sporo ciepła, a pęd powietrza odbiera całe ciepło z chłodnicy. Zimny dolny wąż oznacza brak obiegu przez chłodnicę. Albo...
Witam mam podobny problem,obecnie przy temp.-10st. trudno mojego AEL-a zagrzać,po dłuższej jezdzie ok.15 km.osiąga temp.90st. ale jak się zatrzymam to po minucie spada temp. na 60st..Ogrzewanie jakoś tam grzeje górny wąż chłodnicy gorący ale tylko na 2/3 długości przy wejściu do chłodnicy zimny chłodnica zimna wąż dolny przy termostacie letni a dalej...
Dolny przewód przy chłodnicy jest zimny, wiec wszystko ok. Z płukaniem Prestolem na razie się wstrzym bo słyszałem ze niszczy przewody. Z Prestolem spokojnie, na forum Mazdy niemal wszyscy to stosujemy, i auta śmigają, Ejektrozawór hmm jeśli masz tak jak w mercach, w komorze silnika i za nim przewód jest ciepły, znakiem on jest dobry a uwalona nagrzewnica.
Witam mam problem dolny przewód chłodnicy jest zimny wymieniałem termostat 6-mcy temu dodatkowo jak się silnik nagrzeje nie włącza się wentylator chłodnicy
Jeśli problemem jest zimny dolny wąż to nie masz się czym martwić bo chłodnica jest po to żeby chłodziła. Górą idzie gorące, chłodzi się w chłodnicy i zimne wylatuje dołem. Teraz jest dość zimno żeby płyn w chłodnicy ochłodził się do temp otoczenia zwłaszcza podczas jazdy. Jak wrócisz z trasy to postaw auto w ciepłym garażu albo zasłoń chłodnicę i niech...
Witam wszystkich i proszę o pomoc, kupiłem Samsung RS21 DC NS, problem tkwi w tym że gościu w sklepie, się wykręca od gwarancji mianowicie raz ją zabrał i nic nie wymienił i stwierdził że ją trzeba było wyregulować totalna paranoja i próbuje sam naprawić tą lodówkę,mianowicie po dwóch trzech tygodniach, w lodówce zbiera się lód, tam gdzie jest wentylator,...
Jest zimno , i takie spalanie może wychodzić w dodatku że jeździsz krótkie odcinki . Nie szukałbym tutaj narazie żadnej usterki.Jak ci zacznie palić 15 to wtedy można czegoś szukać. Chłodnicę masz zasłoniętą aby szybiej łapał temperaturę ?
Ale dolby wąż jest zimny a górny gorący chłodnica jest też zimna
Fiesta 1.3 duratec 2006r , wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka , przy temperaturze 90* na desce włącza się wentylator . Brak ogrzewania wewnątrz auta , węzę nagrzewnicy zimne , chłodnica i węzę od chłodnicy zimne . Wymieniony zbiorniczek z korkiem , wymieniony termostat , wymieniona chłodnica , pompa wody wyjęta jest cała , robiony test UPG brak...
Raczej termostat Dolny wąż chłodnicy zimny czy ciepły?
Jak będziesz chciał to samą nagrzewnicę a jak chcesz cały układ dolać octu to musisz upuścić tyle płynu ile wlejesz octu maksymalnie do 1 litra i wtedy musisz po około 200 km na rozgrzanym wypuścić cały płyn jak pisałem wyżej ale spróbój może samą nagrzewnicę .Zanim to zrobisz dokręć ten króciec nie ma prawa nigdzie cieknąć bo wtedy jest słabszy obieg...
Jak to jest 2005r to raczej silnik na pompowtryskach a tutaj nigdy nie spotkałem się z metalowym wirnikiem. Gdyby się rozleciał to by się to auto gotowało w czasie jazdy. Patrząc po zdjęciu to po króćcu widać że zbyt czysto tam nie jest. Moim zdaniem nagrzewnica do wymiany. Jeżeli przez nagrzewnicę nie ma poprawnego przepływu to węże mogą nie mieć temperatury...
Czyli czujnik w chłodnicy zimny i nie załącza wentylatorów. Przy dziesiejszych temp. mało prawdopodobne załczenie wentylatora.
Witam ale czy takie by był objaw i chłodnica nie miała by obiegu ? Skoro masz chłodnicę zimną to znaczy, że termostat jest sprawny i tym bardziej ogrzewanie powinno być dobre...jest zima...
Witam. Mam problem z BMW. Od jakiegoś czasu muszę dolewac cały czas płyn chłodniczy, a nigdzie nie ucieka wszystkie węże i chłodnicę sprawdziłem, dodam też ze mam ciagle zimno w aucie. Prosze o sudestie.
Odpal zimny i zmacaj węże od chłodnicy. Mają byc zimne. Jedyne co to nieogrzany reduktor bedzie zalewal silnik bo nie masz sterownika lpg - gdyby byl to spalanie by spadlo jeśli problemem jest zimny gaz bo sonda lambda by dawala info do niego o zbyt bogatej mieszance. Co innego na pb tam podlewa wtrysk gdy silnik jest zimny. Tak wiec jesli byl wyregulowany...
Gdzie szukać problemu braku ogrzewania i "brykającej" temperatury. Termostat wymieniłem, płyn w zbiorniczku trzyma poziom, olej też. Po nagrzaniu autka oba węże chłodnicy zimne.
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
dzisiaj po trasie dotykałem węży z cieczą i tak; wąż do chłodnicy - ciepły z chłodnicy - zimny Niepełny przepływ przez chłodnicę - czymś dławiony. To coś to może być nie otwieranie lub niecałkowite otwieranie (uchylanie) się termostatu, lub jakieś ciało obce w obwodzie chłodnicy, ale chyba termostat. Przydałyby się też bardziej precyzyjne określenia...
Jak kolega wyżej - uszkodzony termostat ( za wcześnie lub cały cas otwarty ) Wyłącz ogrzewanie i odpal auto, poczekaj aż temperatura płynu się podniesie np do ok 70stopni. Podnieś maskę i sprawdź wąż gumowy, który idzie od termostatu do chłodnicy - powinien być zimny.
W poniedziałek wymienię termostat.Stan płynu ok.Ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym niema.Dziś kumpel podjechał z komputerem i brak jakichkolwiek błędów.Temperatura z wskaznika na zegarze w samochodzie zgadzała się temperaturą odczytu z komputera.Dmuchawa się załącza przy 94 stopniach(odczyt z komputera).Jak macie jakieś sugestie to bardzo proszę.
Robiłem 3 testy na układ chłodzący (uszczelkę pod głowicą, głowicę), płyn nie zmienił swojego kolory, czyli jest wszystko dobrze... Dzisiaj zakupiłem nowy termostat, zamontowałem go i problem dalej jest ten sam... Jest jeszcze dziwna sprawa, górny wąż od zbiorniczka jest gorący, a dolny który idzie do termostatu jest zimny, chłodnica zamiast dmuchać...
Silnik jest chłodzony olejem stąd te wyższe dopuszczalne temperatury. Jak się termostat nie otworzy i będziesz miał zimną chłodnicę przy temperaturze oleju 135 140 stopni to wtedy szukasz problemu.
Tak dmuchawa działa te przewody obydwa sa ciepłe a te od chłodnicy zimne. jak jest zapchana nagrzewnica to jak się do niej dostać i jak ją naprawić?
Witam, wymieniłem termostat i mechanik musiał rozgrzać auto do 115st i potem dopiero otwarł się termostat. Pobrałem na telefon program Piston i sprawdzałem temperature , na liczniku było 90 st a na aplikacji pokazało 110st i wtedy dopiero otworzył się termostat, wentylator zacina się. Czy to program kłamie czy jednak wentylator? dziś przejechałem 20km...
Witam.Przy nowych termostatach chyba trzy zakladalem silnik po kilku minutach na postoju lapie 100 stopni.Waz gorny goracy a dolny zimny.Az trzy termostaty wadliwe?Po zdemontowaniu termostatu lapie temperature powoli ale po pewnym czasie waz gorny jak i dolny sa gorace i wszystko jest ok.Nie moge tylko dojsc dlaczego termostaty mi balagania.Nowa chlodnica...
Witam. Nie działa ogrzewanie. Przewody do nagrzewnicy zimne. W parametrach temperatura nagrzewnicy 12°, silnik 90°. Nie działała dodatkowa pompka elektryczna, naprawiłem, bez zmian. Nie działa dogrzewalnik, postanowiłem wyeliminować go całkiem razem z tylną nagrzewnicą, zaślepiłem przewody, dalej zimno. Nie wiem dlaczego, ale płyn zanim pójdzie na nagrzewnicę...
Witam. Mam ten sam problem z H1 2.5 z 2008r. Wyrzuca płyn przez zbiorniczek. Dolny przewód chłodnicy i chłodnicy są zimne. Auto nie grzeje się. Wymieniłam uszczelkę, termostat, pompę wody,głowica sprawdzona, blok silnika jest cały. Udało się ustalić przyczynę, bo ja nie wiem już gdzie szukać.
Klima nie zadziała jak ciśnienie wzrośnie ponad normę, więc może wentylator. Pisałeś że wąż od chłodnicy zimny, więc wymień termostat i zobacz co będzie( najmniejszy koszt) . Swoją drogą z tą klimą też musisz sprawdzić.
Kolego autopoldi , twierdzisz , że poprzez przenikanie ciepła poprzez termostat .przy minusowych temperaturach jest możliwe ogrzanie płynu w przewodzie do chłodnicy , a nawet w chłodnicy.Cyt."Dotknij węża dolnego chłodnicy , jeżeli jest zimny lub chłodniejszy niż górny tzn , że jest zamknięty" Chłodniejszy powinien być zawsze . Po to jest chlodnica...
Termostat zacięty w stanie zamknięcia. Nie puszcza płynu chłodzącego do dużego obiegu, dlatego nie działa wentylator i przewody do chłodnicy zimne. 1,5 miesiąca temu przerabiałem ten temat w UNO 1.0.
Zapal na zimno, otwórz maske i obserwuj. Jzeli chłodnica będzie sięnagrzewać stopniowo tak samo jak silnik (sprawdzaj np otykając głowicy ) to termostat szmelc. Powinno być tak, ze silnik się nagrzje dość mocno, do tych 80 - 90 C i dopiero wtedy otworzy się termostat i chłodnica zrobi się nagle gorąca. Wcześniej będzie tylko lekko ciepława.
odnosie płynu to nic nie trwa wiecznie{hłodnica też} mój kolega tylko w c 330 gdy zalewał płynem odkręcił chłodnice wykręcił kranik i płukanie bloku kercherem chłodnica zyje odnosnie odpalania moja udało mi sie odpalic na mrozie -20 na zimno z tym ze musiałem sie zapierac w kabinie bo tak wszystko ciężko chodziło
Mam problem następujący : SCENIC III, 1,9 dci - rok 2011 1. brak ogrzewania ( zaobserwowałem to teraz w październiku 2020 ) - wcześniej nie było problemu 2. w lipcu wymieniałem rozrząd ( komplet ) - wymiana płynu już o jakimiś czasie dostrzegłem że auto nie grzeje wcześniej przed wymianą rozrządu było ok 3. mały wyciek płynu od strony termostatu pomiędzy...
W golfach często lecą te izolacje klapek regulujących nawiew ciepło-zimno. Jest w internecie porada jak to naprawić
sprawdz czy górny wąż od chłodnicy gorący czy zimny jezeli gorący to pompa lub zakamieniona chłodnica jeżeli zimny to termostat a jeżeli nic się nie dzieje woda nie paruje to tylko zegar lub czujnik temperatury jeszcze nie napisałes czy wentylatory od chlodnicy włanczają się czy nie pozdrawiam
Poprawnie odpowietrzony? Jak chłodnica, dół zimny góra ciepła? - to wskazuje na zapowietrzenie układu.
ale czy wtedy grzała by ta druga ? w t4 sterowanie ciepło zimno jest jedno dla obu nagrzewnic jedynie osobno załączamy i sterujemy siłą nadmuchu, jak już napisałem po przejechaniu długiego odcinka 50 km i wstawienie tak około 110 130 km/h z pierwszej leci ciepłe powietrze ale gdy tylko obroty spadają leci zimne ( chłodnice mam zakrytą kartonem)
Mam taki problem z swoim golfem niedawno jadąc auto zagrzało mi się do 120 c samo od siebie (na trasie) problem wyglądał tak dolny waz od chłodnicy zimny chłodnica tez, wiec diagnoza padł termostat, dzisiaj kupiłem nowy najdroższy jaki był i po założeniu dalej to samo auto czymam na obrotach temperatura ponad 90c i nic ogrzewanie działa a obiegu niema...
Też tak robiłem, wtedy dalej przewód dolny chłodnicy jest zimny a górny ciepły, wygląda jakby pompa nie pchała plynu przez układ a ciepło szło górą, dlatego górny przewód jest gorący.
Witam, Próbuje odpowietrzyć układ chłodzenia BMW 525 E39 2.5 z 96r. Próbowałem różnymi sposobami wyczytanymi na internecie oraz z książki Sam naprawiam. Niestety żaden sposób nie pomógł. Wąż od nagrzewnicy robi się ciepły natomiast od chłodnicy zimny. Ponadto strasznie kopci na biało. Może to świadczyć o uszkodzeniu głowicy? Czy po prostu nie umiejętność...
Jak pisze skorpion termostat w zimie może spowodować zamarznięcie chłodnicy. Dlatego zaleca się założenie termostatu i zalanie płynem chłodzącym. Sprawdzenie czy ma się do czynienia z trefną chłodnicą (spotkałem 3 takie sztuki) jest bardzo proste, jeżeli w momencie gotowania się wody dół chłodnicy jest gorący(także dolny wąż), chłodnica słabo oddaje...
W tym silniku układ chłodzenia jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek nieprawidłowości. Dopóki nie doprowadzisz go do stanu fabrycznego nawet nie ma sensu szukać usterek. Dość powiedzieć, że bez termostatu może się przegrzewać (tak, to nie pomyłka, zweryfikowane w praktyce, dzięki za wyjaśnienie że to termostat przełączający, bo nie znałem przyczyny zjawiska)...
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
Termostaty były sprawdzane przed założeniem, dolny przewód od chłodnicy jest zimny.
Jak masz dpf to podczas wypalania wentylator chodzi na maxa
Skoro węże od chłodnicy są zimne to chyba nie ma możliwości by termostat był otwarty. :?:
Oj kolego ciężko powiedzieć może być uszczelka za 5 zł możne być uszczelka pod głowica za troszke wieksze pieniądze :| miałem ta przypadłość w puncie najpierw brał płyn póżniej kilka razy zagotował najpierw okazało sie ze termostat przez 4 michy było ok a w zimie nie mogłem zrobic 4 km bo węże od chłodnicy zimne a na powrocie nie można reki utrzymać...
Witam mam problem z moim golfem. Amianowicie chodzi o przegrzewanie sie silnika , pompa i termostat nowy. Kroćce przelewowe od chłodnicy i zbiorniczka drozne wezyk też .górny wąż chłodnicy gorący dolny zimny. Silnik to 1.9 tdi.
1 waz jest cieply, powrotny zimny, chlodnica tez sie raczej nie nagrzala Pompa? Słuchać ją w ogóle? Może BIOS pokazuje jej obroty?
to zapytaj Pana od chemii, kiedy soda zacznie reagować z alu /temperatura/. jeszcze raz: do momentu zagzrania i won z układu. nie kumasz? na zimno to nawet Kret w klozecie nie działa.
Na postoju - temperatura 90. W aucie gorąco. Dolny wąż zimny górny letni. Po ok godzinie pracy silnika. (paru mechaników stwierdza " pier..... To, jeździ") Zostało mi tylko do sprawdzenia jaka temperaturę silnika pokazują komputery.
Witam wszystkich serdecznie. Podczas ostatnich mrozów miałem problem z nagrzaniem samochodu. Temperatura na silniku była niska więc myślałem że to może być przyczyną. Wczoraj wracając z pracy silnik momentalnie złapał bardzo wysoką temperature ~100 stopni. Jako, że byłem pewien że zalany jest płynem chłodniczym a miałem do domu parę minut jazdy dojechałem...
Witam! Posiadam Ford galaxy 2002r. 1.9tdi klimatronik. Mam problem bo nie działa dogrzewacz. wydaje mi się ze ktoś go wyłączył i teraz chciałbym go włączyć tylko nie wiem jak to zrobić proszę o pomoc Jest jeszcze jeden problem bowiem silnik bardzo wolno się nagrzewa po 30 km wskazówka jest na 60 przy -10'C. Termostat wymieniony. Przystawiona jest nawet...
Przejedź się samochodem z 4 km ,otwórz maskę i sprawdź czy wąż za termostatem jest ciepły bądź letni,tak samo sprawdź chłodnicę.Jeśli nie będą zimne to termostat...to że wymieniałeś termostat to nic nie znaczy.Ja kiedyś u siebie trafiłem dopiero za 3 razem na sprawny... Następna sprawa to jesli będzie wąż za termostatem i chłodnica zimne to sprawdź...
Mam ten sam problem. Po przejechaniu kilku kilometrów płyn się gotuje a przewód dolny w chłodnicy zimny. Problemy z autem zaczęły się po wymianie płynu. Termostat wymieniony (stary okazał się być dobry) chłodnica drożna, przewody też, pompa była pół roku temu wymieniana, płyn był zalewany do silnika na różne sposoby, w zbiorniku przelewowym nie czuć...
Czy jest możliwe że wyłącznik termiczny działa szybciej niż termostat ? Ale od początku . Zuważyłem , że dmuchawa zaczyna się włączać podczas jazdy nawet w zimne dni . Wymieniłem termostat bo wąż na dole chłodnicy zimny. Nic się nie zmieniło . Dmuchawa włącza się kiedy termostat zaczyna się otwierać - czyli za wcześnie . Czy ktoś spotkał sie w swojej...
Jeśli nieszczelnosc to dlaczego chłodnica i Wąż za termostatem zimny?
Wiskoza sprawna? nie chodzi na sztywno? Jak z temperaturą węży przy chłodnicy? oba zimne? jeden letni? Masz możliwość podpięcia auta pod komputer? Pasowało by odczytać temperaturę vagiem, może czujnik oszukuje.
Spalil Ci sie regulator tez tak mialem dym spod lampy i schowka.W motocyklowym kupilem inny z przedluzonumi kablami i wywalilem go z przodu przed chlodnica.Regulator zimny i nic sie nie pali,aaa nie dali mi od burka tylko od jakiegos innego suzuki chyba 750. 2 rok a jezdze duzo zeszly sezon 15000 km dzial bez problemu .
Objawy braku ogrzewania: chłód z nawiewów - Regulacja klap ciepło zimno działają wysoka temperatura silnika bliska 100 stopni brak załączenia wentylatora wysoki poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym ciepła chłodnica Brak ogrzewania w kabinie!! Zjawisko zdarzyło się nad ranem przy -15 stopni
Jak odpalisz zimny samochód to chłodnica nie powinna się nagrzewaćwraz z silnikiem tylko dopiero gdy silnik osiagnie temperature otwarcia termostatu. Jesli nagrzewa sie od samego poczatku to termostat do wymiany. To tak na szybko :)
Chyba nie miałeś wcześniej auta na ropę- silniki diesla mają niska sprawność energetyczną wiec zimą na mrozie na wolnych obrotach i na włączonym nawiewie wątpię w to by się nagrzał do 90stopni C. A skoro bez nawiewu łapie 90 to termostat sprawny- aczkolwiek można sprawdzić czy węże od chłodnicy są zimne czy ciepłe - jak ciepłe to termostat puszcza....
Witam. napinacz zaczyna przenosić napęd na pompę Od kiedy napinacz jest urządzeniem do przeniesienia napędu? dolny wąż od chłodnicy jest zimny i chłodnica też jest zimna Skoro tak, to termostat uszkodzony, nie otwiera dużego obiegu.
Witam! Robiłem coś podobnego w Maladze i pomogło. Skoro silnik pokazuje zbyt niką temperaturę to z pewnością termostat jest uszkodzony - może się zbyt wcześnie otwierać lub nie domykać gdy silnik jest zimny. Po wymianie termostatu wskazówka stanęła pionowo anawet troszkę dalej no i co najważniejsze to to że w końcu wentylator chłodnicy stał się potrzebny,...
mój poldek spisuje się fantastycznie odpala rano na zimnym silniku od pierwszego razu i to na bardzo słabym akumulatorze jest wszystko super chodzi jak ta lala można nawet jeździć na paliwie tylko teraz trzeba zrobić coś z tym ogrzewaniem bo przy mrozach i wilgotnej pogodzie nie idzie ujechac ani wytrzymać w srodku dlatego mam pytanie czy nagrzewnice...
Przy zmianie na nową płyte trzeba zpiłować 4 śruby którymi przykręcona jest chłodnica do płyty wlasciwie to 2 te w tylnej cześci płyty tak około 1mm
chłodnica połowa zimno gorący silnik zimno chłodnica zimno immobiliser
podłączyć termostat zamrażarka ploter wycinania gaznik zalewa silnik
spawarka inwertorowa schemat kodowanie pilota bramy
Instrukcja obsługi Nikon Coolpix L5 po polsku - jak pobrać? Pompa do pralki model M 254 - gdzie znaleźć?