Sprawdź czy do wentylatora chłodnicy nie masz czujnika w chłodnicy.
http://obrazki.elektroda.net/76_12413428... http://obrazki.elektroda.net/76_12413428...
skąd ECU bierze info o prędkości obrotowej silnika (1.9D)? Czujnik indukcyjny w skrzyni biegów.
Czujnik temperatury płynu w chłodnicy
Witam czy zawartość zbiorniczka z koncentratem wymiesza się z resztą płynu w układzie chłodzenia podczas jazdy, czy musze coś dodatkowo zrobić aby to się wymieszało. A czytałeś instrukcję na opakowaniu? Tam jest zwykle napisane jak to się stosuje. Np. na K2 pisze, że trzeba zrobić mieszankę 50:50 i dopiero wtedy wlać do chłodnicy. Poczytaj. zbiorniczek...
Wszelkie króćce powinny mieć zatyczki, od osuszacza jak i skraplacza. Podczas nabijania klimatyzacji po wymianie tych elementów próżnia powinna być wytworzona przez minimum 30 minut. Co do wymiany, jeśli dobrze pamiętam to najpierw wentylator wyciągnij, następnie zespół chłodnicy płynu i skraplacz, jak będziesz mieć na wierzchu cały zespół wtedy przekładasz...
Witam. Poszukuję schematu wentylatora chłodnicy, do Renault Clio II z 2002 roku. Dodam jeszcze, że to ten wentylator posiada dwa biegi.
Czy problem niedziałającego 2 biegu wentylatora chłodnicy został rozwiązany?
Pytanie czy po załączeniu klimy pracuje wentylator na chłodnicy?
skoro jeden to czego ecu pokazuje błąd wolnych obrotów wentylatora chłodnicy
A włącznik wentylatora chłodnicy ?
Tylko ta nornalna temperatura była zawsze na środkowej kresce. Miałem kiedyś sytuację że stałem w korku i wiatrak dalej się nie załączył, zjechałem na pobocze otwieram maske a płyn w zbiorniczku wyrównawczym już bulgotał. Może rozważyć wymiane chłodnicy?
Termostat otwiera duży obieg na chłodnicę?
Gdybyś miał wyciek z nagrzewnicy dywaniki pod konsolą były by mokre ,jeśli by to była uszczelka pod głowicą to dymi na biało z rury wydechowej napisz czy są takie objawy. jeszcze mogą być nieszczelności pompy płynu chłodniczego lub samej chłodnicy .
Witam, mam problem z wiatrakiem chłodnicy w clio I 96r 1.2 silnik, wersja Baccara po prostu przy większej temp nie załącza się w ogóle. Problem zauważyłem dopiero po zimie. Czytając podobne posty na forach dochodzę do wniosku, że może to być czujnik. Może mi ktoś doradzić jak to sprawdzić?
Zawory też były regulowane przy okazji wymiany paska rozrządu,trochę więcej kilometrów przejechałem po wymianie termostatu i przytkaniu papierem chłodnicy
Termo-włącznik wentylatora chłodnicy znajduje się na chłodnicy stojąc przy aucie z prawej strony tuż nad wyprowadzeniem dolnego węża.
Możesz też zresetować kompa. Jak sprawdzałeś krokowy to komp mógł wejśc w tryb awaryjny.Ściągnąć klemy na noc (u mnie w E7J na 30min nic niedawało). Rano odpalić go bez dodawania gazu aż właczy sie wentylator chłodnicy. I zobacz jak mówił przedmówca na termostat .
Odpowietrzony wykręcając czujnik na 1 kabelek na kolektorze ssącym?? Jeśli tak sprawdz czy pompa wody żyje odłczając przewody idące do nagrzewnicy. Przedtem zlej płyn i na tą próbe wlej wody. Sprawdz tez drożność przewodu cieńkiego idącego z chłodnicy na zbiorniczek płynu i sam króciec w chłodnicy.
Sterownik i licznik uszkodzony z tego co piszesz.
Witam wszystkich dołączam się do tematu problemu z ustawieniem temperatury. Wybieram się do ASO w celu podpięcia pod komp. Zobaczymy co wykaże. Jak rozumiem to nikt nie rozwiązał problemu? U mnie dodatkowo już przestała sprężarka się załączać, wiatrak chłodnicy chodzi.
Kolego fizycznie wszystko jest możliwe jak to mówią - polak potrafi , ale myślę że jak byś poszukał po szrotach to za nie wielkie pieniądze byś taką chłodnicę znalazł.
Można zdjąć dolny przewód z chłodnicy . Dodano po 2 tak spłynie
W clio 2 jak są kratki w zderzaku na wysokości zamka to można spróbować je wyrwać . A na pewno od dołu widać zamek obok chłodnicy . Można pokombinować jakimś prętem
Witam, borykam się z problemem w clio II 2002R. 1.2 16V otóż faluje mi wskazówka temperatury silnika przez co ostatnio nie zaobserwowałem skoku temperatury i wyrzuciło mi płyn górą przez zbiornik. Wymieniony został czujnik temperatury cieczy ten 3pinowy wkręcany w blok zaraz obok termostatu, wiatraki działają. Napięcie na wtyczce jest coś ponad 4V....
Kolega ma Clio z klimatyzacją .Nie chodzi 1 bieg wentylatora .2 działa sterowane z Clipa 1 bieg nie działa 2 tak .Przekażniki podmieniane bezpieczniki też.Piszę o wentylatorze chłodnicy.. Dodano po 5 Problem rozwiązany uszkodzony rezystor -opornica wentylatora chłodnicy.
Mówimy od termostatu czyli w stronę chłodnicy ? Jeśli tak to chyba bardziej bym się przyglądnął CLIO
Możesz zdjąć przewody z chłodnicy EGR i je połączyć ze sobą i zrobić test. Ale w większości przypadków jest uszkodzona upg.
Płyn od chłodnicy wybija sam czy po odkręceniu korka?
Witam serdecznie, dziwna sprawa po wymianie czujnika temperatury wody w Clio ll wskaźnik pokazuje mi błędne dane wentylator chłodnicy zapalał się przy około 95 °C, a teraz przy około 110 °C, co może być nie tak ? Dziękuję Pozdrawiam
Trzeba zobaczyć czy blok wtrysku widzi pożądanie AC. I czy widzi ciśnienie z presostatu klimy. Jak wciśniesz A/C to wentylator na chłodnicy rusza na wolnym biegu?
Coś mi się wydaje że ten wentylator w ogóle nie dmucha. Przecież 22 bary to już powinien chodzić z bezpośredniego biegu (II). Przejrzyj układ chłodzenia, bezpieczniki, przekaźniki, rezystor I biegu, sam wentylator. Ja w tamtym roku zmieniałem komplet chłodnic clio III siostry, przy okazji również belkę podtrzymującą chłodnice, jedna wielka rdza (10...
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Tak wiem ale nie ma dokładnie określonego punktu na pompie wg. którego trzeba ustawić koło. Ustawiałem wcześniej na tą śrubkę na pompie po którą przykręcona jest blaszka od pokrywy silnika. Jest ona na górze pompy tylko tak bardziej od przodu chłodnic
Witam, jeśli dobrze pamiętam opdpowietrznik jest w chłodnicy-stojąc przodem do silnika po lewej stronie na górze od strony silnika
Co do kosztów to: uszczelka, nowe śruby do głowicy, nowy olej, płyn do chłodnicy i robocizna. Dodatkowo z jednym zamachem możesz jeszcze wymienić rozrząd jak już jest na nim galancie przejechane bo i tak się go zdejmuje. Przyjrzyj się dobrze objawom i upewnij się czy na pewno jest to uszczelka żeby nie pchać się w niepotrzebne wydatki.
Witam błąd znaleziony. Błąd dotyczy dolnej żaluzji chłodnicy. Jest tam silniczek do którego wchodzi wtyczka z 3 pinami dostęp jest od przedniego lewego koła. Udało się namierzyć dzieki koledze Leonek4.
Możesz wkleić twój schemat?, bo w tej chwili nie wiem o czym mówisz. Myślałem że to będzie schemat kolegi Domex bo tylko on pasuje , w komorze silnika były tam tylko dwa małe czarne przekaźniki jeden do pompy, cewek wtrysków i drugi do wentylatora chłodnicy, reszta przekaźników pod deską rozdzielczą.
W clio masz 2 węże, które idą do nagrzewnicy. Na jednym z nich powinien być odpowietrznik. Są to 2 przewody pod zbiorniczkiem wyrównawczym. ;)Odkręcasz odpowietrznik ja zawsze naciskałem parę razy na węża od chłodnicy. Brat też nie miał ogrzewania w clio okazało się że ktoś latał na wodzie, skutki były takie że wszystkie kanały wodne były zarąbane jakimś...
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy. Prądnica ma lepsze łożyskowanie, w silniku wiatraków co masz, kulkowe jest w najlepszym razie z przodu. To już lepszy byłby sam silnik wspomagania, np kangoo lub clio.
może być masa usterek ,pasek alternatora bądź napinacz , głownie on piszczy nie jest ząbkowany jak rozrządu , napinacz rozrządu , pompa wody objawy nie ubywa płynu w chłodnicy , samochód się nie grzeje? i piski z alternatora
Gdyby był zapowietrzony to raczej by sie szybciej grzał. U mnie w Clio po zmianie płynu w chłodnicy i przed odpowietrzeniem temperatura najpierw skoczyła w górę a po chwili spadła i tak przez cały czas odpowietrzania przez prawie godzinę pracy silnika ani razu wentylator nie zaskoczył.Warto sprawdzić szczególnie jeśli masz odpowietrznik na chłodnicy.
Mam problem w renault clio II, rocznik 99, 1,9D, otóż nie działają żadne ze wskaźników. Po uruchomieniu auta nie podnosi się wskazówka od paliwa, nie działa prędkościomierz oraz wskaźnik od chłodnicy. Czy miał ktoś podobny problem? Dodam, że wszystkie kontrolki i światła działają bez zarzutów.
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
Witam Poszukuję zespołu węży od układu chłodzenia w Renault Clio '92r. 1.9D(F8Q), konkretnie chodzi mi o ten który łączy dolny króciec chłodnicy z pompą wodną, naczyniem wyrównawczym(rurką idącą do naczynia) i chłodniczką oleju(chłodniczkę też potrzebuję). Jest to "mocno zakrecony" wąż, jak ktoś posiada to z pewnością wie o który chodzi. PILNE Marcin
Odpowietrznikiem poleci płyn bez powietrza, silnik masz rozgrzać do włączenia wiatraka chłodnicy a z kratek poleci ciepłe powietrze-wtedy odpowietrzanie możesz uznać za ukończone. Odpowietrznik w Clio to plastikowy korek wkręcony w rurkę zasilającą nagrzewnicę lub siedzący w korpusie termostatu.
Jeżeli przewody chłodnicy-oba zaczynają być ciepłe przy rozgrzewającym się silniku to termostat do wymiany.Polecam jakiegoś mechanika,bo póżniej układ trzeba odpowietrzyć.
poszukuję schematu wentylatora chłodnicy i opisu wszystkich przekaźników gdzie się znajdują. można na maila adamczaderski(at)op.pl
Tak dmuchawa działa te przewody obydwa sa ciepłe a te od chłodnicy zimne. jak jest zapchana nagrzewnica to jak się do niej dostać i jak ją naprawić?
czyli membrama odpada, a poziom płynu w chłodnicy ?? ma cos wspólnego jesli tak to co to za róznica czy jest max czy np połowa go w pojemniczku??
teraz okazało się że mam dziurę w chłodnicy klimatyzacji Rozszczelniony układ to powolne i stopniowe konanie klimy. w szczególności sprężarka i osuszacz.
Ja będąc uczciwym, zrobił bym to za 300-400zł. Robocizna:próba szczelności, wymiana chłodnicy, próba szczelności i wymiana oleju w sprężarce, suszenie i załadowanie czynnika.
Niestety chłodnica do wymiany a jest to zespolona chłodnica.
sensownych odpowiedzi szukam a nie kretyńskich, auto jeździ nie ma różnicy mocy nie widzę żadnej zmiany, tylko lampki Dodano po 59 oleju był pełen stan jak to po remoncie. Auto renault clio 97
Moje Clio 91r. 1.2 benzyna za dużo pali ok. 11 l wymieniłem termostat, płyn w chłodnicy. Jak jest zimny to strasznie dymi. Samochód ma przejechane 120 tys. do 100 tys. był serwisowany w Niemczech. Czy te zużycie jest normalne w zimie w tym samochodzie? Co można jeszcze sprawdzić? Pozatym silnik pracuje normalnie tylko przy wciśnięciu pedału gazu wolniej...
Witam, CLIO II 2001 benzyna 16v 75 KM 55 kW 1.2. Klimatyzacja Włącza się, bo słychać charakterystyczne cyknięcie, lecz nie chłodzi. Rurki pod maską są delikatnie chłodniejsze, tak samo powietrze z nawiewu lekko chłodniejsze od tego z otoczenia, no ale jednak to nie to co powinno. Spod auta też kapie woda. Wentylator na chłodnicy normalnie też się załącza....
Tak jest 1-szy to ten od skrzyni i w kopułce też jest napisane 1. Ale nie wiem czy dobrze ustawiłem palec w aparacie bo teraz jest skierowany do chłodnicy a nie wiem czy nie obrócić o 180 stopni. Już nie mam pomysłów Dziękuje za odpowiedz pozdrawiam czekam na pomoc
Witam. Bez powodzenia walczę z niedziałającym Clio 3. Objaw: silnik nie odpala, dioda immo zapala się na stałe, włacza się wentylator chłodnicy i brak jest komunikacji z ECU silnika. Można się połączyć a ABS, poduszkami, UCH i licznikiem ale są w nich niekasowalne błędy awari sieci multipleksowej. Sprawdzony oscyloskopem piny CAN we wtyczce sterownika...
Gdy silnik nie pracuje to ciecz "stoi w miejscu", dlatego nic nie leciało z odpowietrznika. Termostat sprawdzasz tak - parę minut po rannym odpaleniu samochodu silnik powinien być ciepły (ale nie gorący) a chłodnica zimna. Jeżeli nagrzewa się chłodnica razem z silnikiem to oznaka nieszczelnego termostatu.
Ok,doszedłem o co chodziło. Po przekręceniu kluczyka zamiast rozrusznika włączał się wentylator chłodnicy. Były zamienione piny w jednej kostce w UPC. Po zamienieniu tak jak powinno być auto zaczęło odpalać z kluczyka. Tak na przyszłość w UPC nie ma immobilisera,można normalnie je wymieniać bez programowania.
Witam. Posiadam Renault Clio ii 1.9D tzw. hybryda. Czyli wymieniona pompa wtryskowa na prostą w budowie bez elektroniki. I mam problem z wentylatorem chłodnicy, bo nie działa, gdyż pompa wtryskowa oryginalna sterowała nim. Chciałbym zamontować taki włącznik termiczny, żeby przy w zakresie temperatur pomiędzy 70-100 stopni załączał się wentylator. Dodam,...
Witam. Chciałbym się poradzić odnośnie prawidłowego działania klimatyzacji Clio 1.9d 99r manualna klimatyzacja. -Włączenie klimatyzacji odbywa się gdy pokrętło jest na chociaż 1 biegu gdy jest na zero nie wlącza się czy tak ma być? -Wentylator chłodnicy nie włącza się gdy działa klima ,ale jak wymieniałem czujnik płynu i odpowietrzałem to działał,Czy...
Sprawdzę na pewno okolice kolektora bo to słyszalnie gdzieś z pod maski i zauważyłem, że jak siedzę w aucie to dźwięk jest bardziej słyszalny niż z zewnątrz. Zapomniałem wspomnieć, że zrobiłem trochę kilometrów z niedoborem wody bo miałem dziurę w chłodnicy ale temperatura nigdy nie przekroczyła 4 słupki na wyświetlaczu. Dzięki za sugestie, zajrzę tam...
można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest przytkana
Witam. Bez powodzenia walczę z niedziałającym Clio 3. Objaw: silnik nie odpala, dioda immo zapala się na stałe, włacza się wentylator chłodnicy i brak jest komunikacji z ECU silnika. Można się połączyć a ABS, poduszkami, UCH i licznikiem ale są w nich niekasowalne błędy awari sieci multipleksowej. Podmieniony sterownik na inny w dalszym ciągu brak komunikacji....
automix Witaj , mam pytanie do ciebie . W moim clio 2 1.4 16v autom. na zimnym silniku wydaje się jakby nie miało mocy .Póżniej jest ok . Druga sprawa wolne obroty są ok ale gdy automat zmienia bieg z 1 na 2 i jest ok 2500 obr. auto nie zmienia biegu na 3 tylko jest takie uczucie jakby zmieniał obroty wtedy spadają o ok 100 -200 w dół po czym znowu...
Sprawdź temperaturę diagnoskopem i termometrem, miałem już przypadek z Clio, że część sterująca wskaźnikiem pokazywała prawidłowo a część do sterownika zaniżała temperaturę i uszczelka pod głowicą puściła płyn.
Dokopałem się do tej gruszki na dole i wyglada to tak że wchodzi do niej ten wężyk gumowy, ale jak spiąć te węże żeby tą gruszkę sprawdzić ? Wężyk idzie w następujący sposób, wychodzi z gruszki idzie długą drogę bo aż w okolice chłodnicy do jak by przycisku do którego wchodzi jeszcze jeden wężyk który wędruje sobie z okolicy przepustnicy z jak by takiego...
Jednak wymień czujnik położenia wału. Bez zgody też powinien obroty pokazać. Instalacja od czujnika do ECU prześwietlona? Problemy z połączeniem mogą być od źle zrobionej wiązki po immo off. Chociaż tam wystarczy jeden rezystor na płycie wylutować to niektóre orły elektryki pojazdowej tną linie komunikacyjne niczym szef kuchni zieleninę na chłodnik...
Witam, Od dwóch lat jestem posiadaczem Clio II. Do tej pory nie było z nim wiekszego problemu. W ubiegłym tygodniu przy gigantycznym upale na dworze zaczął mi się bardzo grzać i włączała się czerwona kontrolka temperatury. Upały minęły a problem pozostał. Po około 5 minutach jazdy zapala się czerwona kontrolka, bo wskazówka temperatury zbliża się do...
Witam w Renault Clio I ('91 r) z wtryskiem (ECU - Siemens) silnik trzyma wysokie obroty, nawet po nagrzaniu. W pierwszej kolejności sprawdziłem czujnik temperatury silnika umieszczony w bloku na wprost chłodnicy. Bez względu na temp silnika mierzona rezystancja między pinem czujnika (jest tylko jeden pin) a masą wynosi o Ohm. Mam pytanie do kolegów...
Witam, u mnie także dzieje się coś z obrotami . Wolne obroty są ok ale gdy automat zmienia bieg z 1 na 2 i jest ok 2500 obr. auto nie zmienia biegu na 3 tylko jest takie uczucie jakby zmieniał obroty wtedy spadają o ok 100 -200 w dół po czym znowu ciągnie do góry i wtedy już zmieni na 3 bieg. Dodam iż biegi zmieniają się bez szarpnięć . ... Natomiast...
Ten rozrząd nie jest ciekawy jak na peszy raz. Tam masz okrywające koła na wałkach i na wale. Blokada wtykasz od strony chłodnicy, na dole bloku silnika od strony sprzęgła. Druga blokada jest na wałki l. Musisz z głowicy wydłubać dwa krążki gumowe od strony sprzęgła. Tam wejdzie ta blokada. Kręcisz tak wałem by górę krawędzie wycięcia wałków zrównały...
witam u mnie udało się zrobić tak : kupiłem osuszacz za 50 zł prawdopodobnie od Clio III przewody pasowały mocowanie na jedną śrubkę a wiec dorobiłem z grubej blachy uchwyt dociskający i wszystko było ok dopóki nie okazało się że skraplacz jest dziurawy :( ale znalazłem zamiennik http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Jest on zbudowany nastepujaco: Od kolektora ssacego prowadzi do niego gumowy wezyk podcisnienia, ktory podaje informacje do czujnika piezoelektrycznego wlasnie o cisnieniu w kolektorze. Do calego urzadzonka prowadza 3 przewody:masa,+5V,przewod z sygnalem do komputera wtryskowego. Sygnal stanowi napiecie od 2,5 do 4,7V, wprost proporcjonalne do ilosci...
no z tą uszczelką może masz racje bo nic takiego się z autem nie dzieje . Dzisiaj przejrzałem wszystkie węże ze chłodnicy i zauważyłem że płyn kapie ze węża dokręciłem cybant i już płynu nie ubywa ino teraz zostaje olej ,spalanie i te szarpanie ;-[ a co do zaworów to są ustawione dobrze . Gażnik też ustawiał fachowiec
właśnie byłem się z konsultować z mechanikiem, no i niestety najgorszy przypadek walnięta uszczelka pod głowicą. Za tym przemawia fakt ze gruby wąż co idzie do chłodnicy jest twardy a zimny, czyli jak doczytałem ze to jest własnie tego objaw. I dodatkowo czuć benzynę w zbiorniku wyrównawczym. A wody nie ubywa lecz przybywa w zbiorniku tzn jego poziom...
Witam. Kolega grzechu40 ma rację. Nawet jeśli nie jest klimatronik to musi być moduł odpowiedzialny za klimę który sprawdza system a następnie jeśli się wszystko zgadza włącza sprężarkę. Najczęściej sprawdzane jest ciśnienie w układzie (sprawdź rezystancję czujnika) czujnik temperatury cieczy (też na rezystancję) oraz przekażnik główny (wentylator chłodnicy...
Mam pewien problem, związany z powstawaniem "majonezu" pod korkiem wlewu oleju do silnika. http://obrazki.elektroda.pl/6368221400_1... Żaden płyn nie ubywa, możliwe, że jest troszkę mułowaty jak na 75KM 1.2. Zawsze pali od pierwszego razu. Olej był niedawno wymieniany, razem z płynem do chłodnicy. Auto ma krótkie przebiegi 1,5 km do...
pierwsza sprawa jaki silnik, druga sprawdź czy nie ma wody w oleju, a trzecia to sprawdź czy na rozgrzanym silniku przy otwartym termostacie (Jeżeli sie otwiera)na wolnych obrotach przewody chłodnicy gumowe powinny być Miętkie na wysokich troszkę bardzie twarde ale jeżeli są jak tzw. kamień to ciśnienie bije w układ chłodzenia, a potem do sprawdzenia...
Witam, przychodzę z problemem zapalającej się kontrolki https://obrazki.elektroda.pl/9307375700_... .kontrolka zapala się w momencie gdy jadę ze stałą prędkością, noga na gazie i jakoś 3000tys obrotów zależy od biegu no ale z prędkością wyższą . Kontrolka nie robi żadnego wrażenia na aucie w momencie zapalenia tej lampki ale obawiam...
Witam Bede wdzięczny za szybką odp. Posiadam Clio 2 rok 2003 silnik 1.2 8 zaworowy z LPG na sekwencji Mam problem od 1 miesiąca , jak jestem na benzynie to czy zimny czy ciepły to muli go . Na gazie chodzi jak złoto . A dzisiejszego dnia sprawdziłem przez przypadek ,że nie mam płynu chłodniczego . Wycieków brak I czy ewentualnie mogę dolać pierwszy...
Bezpiecznik sprawdzony? Jest termowłacznik w chłodnicy? Posiada klimę?
Witam. Zrób relset sterownika Odłacz na noc akum. Rano podłącz uruchom silnik i niech na biegu jałowym osiągnie max temp pracy tzn do momentu kiedy właczy się wentyl chłodnicy. Sterownik zapisze sobie aktulne parametry pracy w miejsce skasowanych. Napewno nie zaszkodzi, jeżeli zauważysz różnice w zuzyciu (spadek) a po jakimś czasie ponowny wzrost zużycia...
wszystkie węże są gorące, od zbiorniczka wyrównawczego do silnika, od silnika do termostatu od termostatu do chłodnicy, od silniczka wyrównawczego do nagrzewnicy. Wszystko jest gorące jak diabli. Dzisiaj odkryłem że w momencie kiedy nie chodzi wentylator (jest ustawiony w pozycji 0 i gdy wszystkie nawietrzniki w samochodzie również są zamknięte i jak...
Witam, Posiadam Renualt clio 1.2 8v z 2000r. ECU sagem safir 2 35 pins, moduł w kabinie od strony kierowcy BMT N2. 1. Od jakiegoś czasu mam problem z swoją cliówką, przeczesałem całe forum, lecz nie mogłem znaleść żadnej informacji na ten temat. Problem polega na tym, że w momenicie przekręcenia kluczyka pojawiają się kontroliki na liczniku - stop,...
Mam taki problem. Mój kolega ma jakąś małą zimną Renówkę "5" czy "Clio", a tam nie ma niestety wskaźnika temperatury, tylko kontrolka chyba czerwona, sygnalizująca przekroczenie temperatury krytycznej płynu chłodniczego. Chciałby zamontować "coś", po małych kosztach do wskazywania temperatury, bo ciągle marznie i bawi się w przytykaniu chłodnicy, a...
okazało się, że na jednej świecy był przedmuch... sonda do wymiany i czujnik wiatraka na chłodnicy był zły... oprócz tego poduszki były zjebane(jakieś przewody) ogólnie naprawił mi elektrykę. Wyczyszczone wszystko w silniku... z tego co pamiętam to jakaś przepustnica, wtryski, tłoki i cylindry o ile dobrze pamiętam. POmiar na szczelność silnika we wszystkich...
Może zacznę od środka Renaul Twingo 1 98r silnik D7F 60koni http://obrazki.elektroda.pl/2655828900_1... To moja skrzynka z przekaźnikami. Dwa czarne małe przekaźniki po lewej stronie to kolejno zasilanie pompy paliwa i zasilanie cewki. Ten szary to przekaźnik od klimatyzacji załącza on jednocześnie dwa osobne obwody, wiatrak i agregat...
Witam, pisałem już temat odnośnie wzroście ciśnienia w układzie chłodzenia. Na chwilę obecną jest mi potrzebny samochód i nie mam czasu na diagnozę czy to UPG czy może chłodniczka EGR oraz bawić się w zaślepianie ze względu na słaby dostęp. Wiem, że w wielu samochodach szczególnie starszych były dziurki w termostatach, często też w traktorach w celu...
Ja też mam clio i u mnie jest problemem że ktoś wstawił nową chłodnice i auto sie nie umi zagrzać. Czy jak jedziesz czy auto ci się szybko nagrzewa czy dopiero po 10km temperatura jest normalna??
Witam. Reanimuję temat gdyż problem nadal występuje i walka z autkiem trwa. Podmieniłem gaźnik wraz z całym osprzętem (TPS i nastawnik biegu jałowego) na inny wyrwany ze szrotu za grosze w przyzwoitym stanie. Autko chodziło bez zarzutu przez kilkadziesiąt km a my już niemal świętowaliśmy sukces. Niestety problem wrócił niespodziewanie. Moje podejrzenie...
Przewody gumowe w których jest płyn chłodzący, sa miękkie tzn ciśnienie jakieś jest(Twardość) i nie są aż tak mocno twarde, a chłodnica lekko ciepła
Witam! W pewnym momencie w samochodzie zaczęły świrować wycieraczki tj. albo działamy na max prędkości mimo ich wyłączenia (nawet po wyłączeniu i załączeniu stacyjki startowały na max) , działały na przerywanym trybie niezależnie od położenia manetki, wyłączały się w połowie szyby. Co już zrobiłem: Po rozebraniu gratów z tym związanych , silnik wycieraczek,...
A z czego i jak się wpiąć aby zrobić smarowanie ciśnieniowe czytałem o wykorzystaniu pompy wspomagania z jakiegoś małego samochodu np renault Clio czy opel corsa lecz nie wiem jak się zabrać za podłączenie i odejście oleju przy kompresorze Pompa oleju jest na końcu wału wraz z zaworem przelewowym i manometrem. Nie pamiętam czy są tam króćce na filtr...
Pytanie które zadałem było czysto orientacyjne , zastanawiałem się w jaki sposöb zmienia właściwości termiczne płyn do chłodnic podczas pomiaru areometrem , zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku.
Witam Oddałem Clio do serwisu klimatyzacji. Rozszczelnioną chłodnicę wymieniono mi na nową wszystko działało w porządku , zaznaczam, że serwis to nie Janusze i znają się na rzeczy. Jednak po kilku dniach jak temp na zewnątrz spadła to klima się nie włącza. Dodam, że od jakiegoś czasu czujnik temp zewn. pokazuje mi jakieś -25-28 stopni mniej (jak na...
Hmmm... sugestia ciekawa... akurat jeśli chodzi o motory VW to jest dość prosta sprawa odczytując po znaczku na tylnej klapie. Z tym, że clio z niebieskim "i" posiada Intercooler, mieści się pomiędzy chłodnicą od klimatyzacji, a chłodnicą do silnika, czego nie ma w wersji bez niebieskiego "i" Dlatego zastanawiam się co to oznacza, bo może warto przełożyć...
Coraz cześciej stosuje sie świece żarowe do podgrzewania płunu w małym obiegu płynu chłodzącedo [czyli silnik i mała chłodnica] , zanim silnik nie osiagnie zadanej temperatury. wszystko to po to zeby było szybciej ciepło w samochodzie. nie jestem na 100% pewien czy clio to ma ale bład jest podobny jak w renaulcie trafic 1.9 dci. powodzenia
Zawsze w sytuacji przymusowej możesz dolać wody, najlepiej przegotowanej. Na Twoim miejscu tak jak wyżej radzono, wymieniłbym płyn na nowy, na taki jaki przewiduje producent samochodu. A z tego co się dowiedziałem w ASO Toyoty, że płynu do układu chłodzenia nie można sobie lać dowolnego, bo nie każdy płyn toleruje chłodnica np do mojej corolli może...
oring chłodnicy syczy chłodnicy termowłącznik chłodnicy
bojler elektryczny termostat motocykl zakłócenia martech radio
samsung ue49nu7102 odtwarzacz multimedialny
ATI Radeon HD 6770 4GB - Czy wymaga dodatkowego zasilania? Zamiennik baterii Samsung SDI 16,8 V dla Bakoon HPA-21