Abyś mógł wyznaczać parametry z transformaty C&P musisz mieć sygnał zwrotny z silnika. A ten sygnał nie koniecznie bywa sinusoidalny. Dobrze jak jest zbliżony kształtem do sinusoidy. Pod obciążeniem gdy mamy dużą składową oddziaływania od wirnika nie wygląda to już tak ładnie. Tutaj także popełniasz błąd w rozmowaniu gdyż inne są założenia do projektu...
Witam. Prawdopodobnie P2 to moc mechaniczna na wale, a P1 to elektryczna w postaci pobieranej energi (UI). Pozdrawiam.
To się naucz szukać i nie kłam, że nie możesz znaleźć bo napewno nie szukałeś. Mi po wpisaniu "silnik szeregowy" twój najlepszy przyjaciel (Google) pokazał 570 linków do ćwiczeń, sprawozdań i tym podobnych materiałów ze stron różnych uczelni i nie tylko. Jednym z linków był np. taki: http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/Spi... Pozdrawiam wszystkich...
Sprawdziłem. Działa. Zarówno przy regulacji stałoprądowej jak i przy regulacji typu PWM. Jedyną różnicą jest redukcja strat mocy w elemencie regulacyjnym , a co do charakterystyki silnika prądu stałego proponuję coś p. Latka.
Jak najbardziej, bo jest to silnik pradu stalego o mocy 20kW (oryginalny w maszynie) a sterowany 20 kW przeksztaltnikiem tyrystorowym. Momentu mu nie brakuje.. Jeżeli prądu stałego to upraszcza problem. A nie można jego charakterystyki odczytać po prostu z dokumentacji?
Dzień dobry, dlaczego na rysunku przedstawiającym charakterystykę mechaniczną w zależności od wypełnienia prędkość V0 pozostaje stała przy momencie zerowym bez względu na to, jakie mamy wypełnienie? Zgodnie ze wzorem na twornik powinno nam się zmienić. Pomocy! https://obrazki.elektroda.pl/9977012000_... https://obrazki.elektroda.pl/7181561700_...
Przeglądałem charakterystyki silników prądu stałego firmy GEFEG, na stronie www.wobit.pl i charakterystyki M = f(I) są to linie proste. Także łatwo chyba na podstawie pradu wyznaczyć taki moment, Czy te charakterystyki są liniowe w każdym przypadku (chodzi o inne silniki). Jeżeli możecie to napiszcie mi tak w skrucie w jaki sposób zrealizować proste...
Witam w-mialo znaczyc ω czyli predkosc kątową wyrażoną radianach na sekunde a nie w obrotach na sekunde, jak podstawił to Jerzy, natomiast T to z angielskiego torque czyli moment można oznaczać go równiez M ale raczej w literaturze częściej jest T. Charakterystyki silników prądu stałego są liniowe więc nie mają maksimów, żeby stwierdzić przy jakiej...
KSZTAŁTOWANIE CHARAKTERYSTYK MECHANICZNYCH SILNIKA BOCZNIKOWEGO PRĄDU STAŁEGO Z WYKORZYSTANIEM STANOWISKA DYNAMOMETRYCZNEGO Prosze o jakaś wskazówke potrzebuje cos o tym temacie :/
Napięcie punktu środkowego gwiazdy mogło by być punktem odniesienia ale sterowniki BLDC nie wymagają jego fizycznego podłączenia. Ale to nie zmienia zasady działania, a zasadą jest to, że w wolnym uzwojeniu generuje się SEM, które zmienia swój znak i jest to określane w literaturze jako przejście przez zero (dosyć logicznie z resztą). To, że bez podłączenia...
do ktorych producent udostepnia w internecie nopty katalogowe. Glownie interesuje mnie charakterystyka momentu. Chodzi oczywiscie o maly silniczek. Chce nim obciazac silnik krokowy. prosze o linki
kybernetes pod jakim względem silniki prądu zmiennego są lepsze od silników prądu stałego,podaj charakterystyki.
Silnik prądu stałego posiada liniową i sztywną charakterystykę: napięcie - obroty Jednym z parametrów jest ilość obrotów na 1 V. Jeżeli znamionowe mamy 2400 obr/min i 48 V to wychodzi 50 obr/V itp. Wystarczy kontrolować napięcie na silniku = prędkość roweru.
Mam kilka nurtujących mnie pytań: Co to jest wał mechaniczny? Po co łączy sie silniki? Czemu mimo, że silniki są identyczne to charakterystyki mechaniczne mogą być rózne? Co zrobić żeby wyrówanć charakterystyki? Odpowiedzi wg mnie już mam, ale ponieważ Wały mechaniczne z silnikami prądu sałego są "konikiem" mojeop wykładowcy chciałbym się upewnić......
budowa, zasada działania, jego charakterystyki
Witam, potrzebuje informacji na temat silnika wykonawczego prądu stałego, chodzi mi o informacje ogólne, co to jest do czego służy, jakie są metody regulacji prędkosci obrotowej (ich wady i zalety), jak wyglądają charakterystyki regulacji, charakterystyki mechaniczne .... ogólnie wszystkiego na temat tych silników.
Dokładnie tak, dlatego nie może to być to samo.:) Chodziło mi o zgodność co do istoty a nie co do znaku. Elektron ma ładunek elektryczny i proton ma ładunek elektryczny. To że jeden ujemny a drugi dodatni nie umniejsza faktu że to jest taki sam ładunek elektryczny ("taki sam" w sensie że to jest ładunek elektryczny a nie pole magnetyczne, grawitacyjne,...
Moze najpierw Szanowny (at)Tubeczka zapozna sie z charakterystyką silnika prądu stałego, zarówno z magnesem trwałym jak i uzwojonym stojanem. Po drugie, co to jest sterowanie silnika typu PWM a i trochę o regulatorach liniowych. Sam potencjometr to za mało do Kolegi zadań. Poza tym, uzyskanie 200 rpm przy zastosowaniu samego silnika DC to za mało, by...
podłącz uzwojenia równolegle, obciąż wał i zwiększaj napięcie na auto transformatorze do 230V. Albo zasilasz go prądem stałym albo przemiennym. Silnik uniwersalny bocznikowy, charakterystyki zbliżone jak prądu stałego. Prądem przemiennym zasilasz go do 230V a wyprostowanym do 320V .
Witam, mam nadzieje, że trafiłem do odpowiedniego działu :) mianowicie chciałem prosić o pomoc w wyznaczeniu charakterystyk hamowania dynamicznego silnika pierścieniowego zasilanego z sieci prądu stałego (chodzi mi o kolejne kroki jakie należało by podjąć w celu wyznaczenia tych charakterystyk).
Coś słabo szukasz, bo odpowiedź jest w każdym podręczniku do przedmiotu "Maszyny Elektryczne". Klasyka to oczywiście silniki: - szeregowy - bocznikowy - szeregowo bocznikowy. - obcowzbudny. Te typy są opisane nawet w wikipedii, wraz z wszelkimi wzorami. Przejdź się na ul. Piękną do Biblioteki Narodowej (jest i czytelnia). Wypożycz kilka podręczników...
To tak będzie działać - powstaje w ten sposów bezszczotkowy silnik prądu stałego (o charakterystyce silnika bocznikowego z magnesami trwałymi), czyli im większe będzie napięcie zasilające (czyli popłynie większy prąd w uzwojeniach) tym większa będzie prędkość - proporcjonalnie do napięcia. Pzebieg na wyjściu przypomina bardziej prostokąt. Jeśli 1,3A...
Witam. ad.2 http://www.wemif.pwr.wroc.pl/agd/etd7052... http://layer.uci.agh.edu.pl/pl/dydaktyka... i ogólnie tu: http://www.google.pl/search?q=czujniki+p... ad.6 -> szukaj pod hasłem "Łączniki tyrystorowe prądu stałego" lub " Układy tyrystorowe o komutacji wymuszonej" lub "Przerywacze prądu...
Charakterystyki będą adekwatne do silnika z komutatorem mechanicznym.
Witam silniki na prąd (zmienny) - Przemienny to wszystkie tzw silniki indukcyjne synchroniczne lub asynchroniczne trój-fazowe lub jedno-fazowe z uzw rozruchowym i kondensatorem rozruchowym (przesuwnikiem fazy) wirnik przeważnie klatkowy krótko-zwarty uzw wirnika to pręty miedziane zwarte z obu stron pierscieniem, stad nazwa krótko-zwarty. wszystkie...
PMSM to silnik synchroniczny z magnesami trwałymi na wirniku (Tak zwany bezszczotkowy silnik prądu stałego) Są też silniki BLDC. Charakterystyka elektormechaniczna PMSM zależy od rodzaju silnika.
Dziękuje za pomoc. Czyli schemat mam dobry. Gorzej tylko z tym silnikiem, bo nie mogę znaleźć do niego dokumentacji. Jest to jakiś czeski silnik, wiem tylko o nim, że kiedyś napędzał pompę hydrauliczną. Jak dobrać zabezpieczenia zwarciowe, bo obliczyłem, że silnik pobiera 2,5 A, a przy rozruchu silnik pobiera od 20-30 prądu znamionowego czyli około...
Są w zasadzie 2 charakterystyki silników elektrycznych prądu stałego: - silnik szeregowy ma stałą moc, więc ma największy moment przy zerowych obrotach, - silnik bocznikowy ma stałe obroty, a pobór prądu zależy od obciążenia momentem (ograniczenie: pobór prądu nie może przekroczyć wartości dopuszczalnej dla uzwojenia). Dla celów trakcyjnych stosuje...
Zauważ, że w silniku klatkowym maksymalny prąd rozruchowy może być większy od prądu nominalnego 4...6 razy Tak ale tylko zasilanym bezpośrednio z sieci, a nie przez falownik. Silniki pierścieniowe wychodzą z użycia z powodu ich wad i rozwoju energoelektroniki. Kiedyś nie było falowników, a kłąb drutu miedzianego i stos żelastwa to nie był problem....
Moment hamujący jest taki jak charakterystyka silnika (moment-obroty ).
Witam Czy to ma być sprzężenie poprzez tachoprądnicę czy napięciowe.I drugie pytanie czy ten tyrystorowy układ napędowy ma być raczej starszej generacji DSM ,DSL lub podobny czy nowy typu MENTOR lub coś tej generacji.Napięcie wzbudzenie obce o stałej wartości np.V? Mam trochę tych DTR różnych silników prądu stałego .Określ się dokładniej. Pozdrawiam.
Twoja kolekcja pytań pod maszyną prądu stałego: Czy takie charakterystyki jak te należa do grupy charakterystyk mechanicznych? Czy mają bądź nie mają swojej jakiejś nazwy. Is=f(T) i 𝑓𝑠=𝑓(𝑇) Is- prąd stojana silnik indk. fs - częstotliwość napięcia zasilającego. T- moment elektromagnetyczny, moment obciążenia. Jakiej oczekujesz...
Silnik od pralki nie bardzo sie nadaje, moim zdaniem lepie użyć silników prądu stałego ( lepsza charakterystyka momentu obrotowego ), użyj silników od wentylatorów samochodowych ( moc ok 100 W ), można próbować też prądnicy od Malucha ( ok 180 W i są prawie za darmo na szrotach ), problem to regulacja prekości obrotowej silnika ( jazdy ) dużo prostsza...
Poszukaj transoptorów liniowych (w sensie z liniową charakterystyka przenoszenia). Np. HCPL-7840
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Silnik prądu stałego SZEREGOWY ma charakterystykę przydatną dla Ciebie: - na niskich obrotach ma duży moment, - w miarę spadku momentu, jakim jest obciążony - jego obroty wzrastają. Zobacz tutaj: http://www.zsmosina.pl/publikacje/maleck... , strona 16.
W temacie pojawił się zbędny wątek konstrukcji przekładni ślimakowej, nie mający związku z podstawowymi problemami prawidłowego podłączenia i opisanymi, obserwowanymi objawami przeciążeń silnika. Brak potwierdzenia używania silnika we właściwym układzie połączeń, obciążanego zgodnie z jego możliwościami. http://obrazki.elektroda.pl/2114999200_1...
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
Z tego co wiem to nie istnieje jakiś wzór określający zależność Przepływ=f(Napięcie) Można byłoby próbować kombinować ze wzorem na prędkość obrotową silnika obcowzbudnego prądu stałego. n=(Uzas-It•Rt)/kΦ Albo zawsze można byłoby wyznaczyć charakterystykę Przepływ=f(Napięcie) dla dużej ilości punktów i próbować ją aproksymować jakąś "ładną"...
Najłatwiej zbudować wał elektryczny z silników prądu stałego - albo się uda dobrać silniki o identycznych charakterystykach, albo się je dostraja do siebie, albo zasila się połączone w szereg odpowiednią krotnością napięcia i wtedy zasilanie się tak rozkłada, że wszystkie pracują równo. Jeśli zdecydowałbyś się na silniki prądu stałego, to moge zeskanować...
Silnik BLDC, silnik bezszczotkowy prądu stałego o kącie 120’ (sądząc po 5 przewodach). Posiada 3 czujniki halla (3 kabelki + zasilanie) zasilane napięciem 5V (typowo). Te 5 kabelków ma zastosowanie dla sterownika. Można silnikiem sterować bez nich, wykorzystując tylko 3 grube przewody. Halle dają lepsza charakterystykę pracy sterownika, a tym...
No to wygląda OK, chociaż ja się na LPC nie znam. Może na wszelki wypadek wrzuć jeszcze fragment kodu, abu ktoś, kto zna się na LPC to sprawdził. Ale... Współczynnik wypełnienia zmienia średni prąd silnika, w związku z czym, dla silnika prądu stałego, zmienia jego moment obrotowy (który jest proporcjonalny do tego prądu). Obroty z kolei będą zależały...
Oczywiście, są silniki indukcyjne do pracy z dużą ilością łączeń. Ale na pewno nie we wiertarce stołowej. Trzeba by jakiś znaleźć i dokładnie przeanalizować charakterystykę i parametry. Albo szukać coś z prądu stałego.
Hm hm za pomocą styczników powiadasz... No to specjalnie sobie nie posterujesz, co najwyżej jakiś rozruch trójkąt/gwiazda ewentualnie jakieś mecyje z indukcyjnym pierścieniowym przy rozruchu z rozrusznikiem rezystancyjnym albo wiroprądowym. Nie będziesz mieć jakiegoś małego, tyciego falowniczka do tego PLC? Styczniki raczej standardowe, trójfazowe,...
Prąd i napięcie obwodu wzbudzenia, jak i też twornika jest uzależnione od uzwojenia, jakie zostało na nim nawinięte. Gęstość prądu (natężenie) określa przekrój przewodów, a napięcie ilość nawiniętych zwoi. Wartości te są obliczane według dość złożonych wzorów uwzględniających też charakterystykę magnesowania blach, na których zostały nawinięte.
Witam . Falownik do silnika 1-fazowego nie utrzyma momentu przy niskich obrotach . Poza tym jest tam uzwojenie rozruchowe i kondensator obliczony dla 50Hz. Szeregowe silniki prądu stałego mają większy moment przy niskich obrotach od silników prądu zmiennego . Najlepszą charakterystykę do tego zastosowania ma silnik BLDC. B.duży moment w całym zakresie...
Przychylam się do wypowiedzi kolegów tarnowskiego, sprosa i pllmisp. Przy prostym sterowaniu obrotami zastosowałbym silnik prądu stałego ze względu na jego lepsze charakterystyki regulacyjne. Aby silnik komutatorowy prądu przemiennego trzymał obroty przy zmiennym obciążeniu musi mieć sprzężenie zwrotne, a to komplikuje układ(chyba,że gotowe). Regulacja...
Panowie,czy my się znamy na silnikach. Dla tak dużych mocy jedyną metodą regulacji obrotów jest zmiana częstotliwości napięcia zasilającego. Silniki asynchroniczne 'rozbiegają' do prędkości biegu jałowego. Przy obciążeniu mają poślizg, niewielki. Przy przeciążeniu wpadają w utyk. Dwa identyczne silniki możesz połączyć wałem. Prądy rozruchowe będą dosyć...
nie wdepnę na minę z powodu np. różnicy charakterystyki momentu obrotowego silników. Kolego właśnie Tu jest mina, ale sam musisz sobie policzyć czy klatkowy nie utknie na niskich obrotach.
witka, musze nauczyc sie na koło o silniku bezszczotkowym BLDC prądu stałego, dokladnie chodzi o jego charakterystyki , budowe i działanie i metody regulacji prędkości i momentu, byłbym wdzięczny za wszelką pomoc, moze ma ktos jakies stare sprawozdania, opracowania; pozdrawiam
Silniki prądu stałego mają to do siebie że w miarę prosto można regulować ich prędkością obrotową poprzez zmianę napięcia zasilania, zmianę rezystancji twornika ( dodatkowy rezystor) lub też zmianę współczynnika wzbudzenia . Ponadto ich charakterystyka momentu w zależności od prędkości obrotowej jest korzystniejsza niż w przypadku silników asynchronicznych...
Otóż mam takie szybkie pytanie, muszę zrobić charakterystyki silnika ale muszę wyliczyć moment i mam wątpliwość wobec tego wzoru M=(F1-F2)*D/2 Nie wiem czy dobrze zapisałem ale co oznacza lidera D?
Rozrusznik to silnik szeregowy prądu stałego Otóż nie każdy a ostatnio coraz mniej takich konstrukcji. Obecnie większość rozruszników w osobówkach to silniki z magnesami stałymi, czyli o charakterystyce bocznikowej.
Czyli jak mam to rozumieć? Aby silnik utrzymywał stały moment na wale musi przy zmniejszonej częstotliwości pobierać z sieci większy prąd? Bo według charakterystyk pracy silnika zasilanego z falownika wynika, że przy zmniejszonej częstotliwości uzyskuje się stały moment (oczywiście od pewnej wartości). Czyli dzieje się to kosztem zwiększonego prądu,...
Przy przełączaniu kierunku jest gorzej: silnik wytwarza napięcie, które dodaje się do napięcia z zasilania, więc licząc prąd trzeba podwojone napięcie zasilania podzielić przez oporność silnika. Transil bym wobec tego dał na napięcie odrobinę większe, niż podwojone napięcie zasilania - chodzi o to, żeby do przebicia mosfeta mieć jeszcze spory zapas,...
Wystarczy poczytać, kupić kilka katalogów czy książek traktujących n/t rozruszników jako takich i części do nich, poczytać ogólnie o silnikach prądu stałego, szeregowych, bocznikowych, z biegunami stałymi , rozrusznikach przekładniowych, charakterystykach momentu i prędkości obrotowej w funkcji napięcia i obciążenia, to temat rzeka, nie da się zawrzeć...
Uzwojenie wzbudzające i uzwojenie twornika przez komutator i szczotki łączone są szeregowo. Cały obwód magnetyczny stojana i wirnika wykonany jest z blach prądnicowych izolowanych między sobą ze względu na występujące przy prądzie przemiennym prądy wirowe i zjawisko histerezy magnetycznej. Prąd przepływający wytwarza, strumień magnetyczny, zmiana znaku...
1. Montażu Maszyn i Urządzeń elektrycznych: - Pomiar mocy czynnej w układach trójfazowych - Badanie laboratoryjne i eksploatacyjne wyłącznika różnicowoprądowego - Badanie pracy silnika pierścieniowego - Badanie transformatora trójfazowego - 3 stany pracy - Badanie przekładników prądowych - Badanie silnika trójfazowego pierścieniowego - Badanie silnika...
Jaki softstart? - jeśli ograniczysz silnikowi prąd to nie ruszy. Silnik musi dostać prąd jaki potrzebuje - np. zasilany oryginalnie z akumulatora ma szytwne zasilanie z możliwością poboru nawet i 100A. A cóż ty tu za herezje chłopie wypisujesz?! Toż ograniczenie prądu rozruchowego to właśnie najbardziej racjonalna metoda sterowania rozruchem silnika...
Wśród silników prądu stałego wyróżniamy szeregowe i bocznikowe. Jesli bierzesz się za zasilanie jakiegoś, to wypadałoby poznać przynajmniej ich charakterystyki, bo to co piszesz Doszedłem do wniosku, że występują zbyt duże prądy rozruchowe nie najlepiej świadczy o poziomie Twojej wiedzy w temacie.
Wypuścił Pan dżina z butelki. Przymierzałem się od pewnego czasu, żeby opisać różnice między boxami od aut zasilanych 120V i 162v, a jest ich kilka. Część informacji zawartych poniżej pochodzi z instrukcji dotyczących tych aut i ich akumulatorów, ale większość jest owocem ponad sześcioletniej praktyki w serwisowaniu sagemboxów. Przede wszystkim radzę...
Jeśli w zasilaczu jest ograniczenie prądu wyjściowego, to powinno spadać napięcie i rosnąć w miarę spadku poboru prądu. Tu zachowanie zależy od zabezpieczenia. W wielu zasilaczach laboratoryjnych jest zabezpieczenie CV/CC czyli po przekroczeniu nastawionego natężenia jest utrzymany stały prąd a napięcie spada stosownie do obciążenia. W takim wypadku...
A moje kolejne pytanie jest takie koro nie musimy mu dawać więcej momentu obrotowego to po co jest dalej zasilany prądem skoro jak dobrze zrozumiałem jest potrzebny do rozruchu (chodzi tu o manipulację prędkością i jego zatrzymaniem ?) czy czymś więcej bo silniki o stałym obciążeniu dalej są podpięte pod zasilania. No przecież to nie jest tak, że podłączysz...
Sanwa... mijasz się z prawdą :) Opisujesz chyba silniki prądu zmiennego, a nie prądu stałego. Tutaj charakterystyki to z grubsza proste linie. Moment jest proporcjonalny do prądu a prędkość obrotowa do napięcia. Na to nakładają się straty związane z minimalną mocą potrzebną do zakręcenia mechanizmem. http://www.copal-usa.com/PDFs/HG16-030.P... - tutaj...
A może jednak ma... bo trochę inaczej zachowuje się termik przy prazy chwilowej , a inaczej przy długotrwałej. Nie ma nastaw chwilowych i stałych . Wartość nastawy jest constans . Jedyną zmienną może być podczas badania aparatu wartość temperatury aparatu. Ale to nie jest naszym celem dyskusji. Ludzie! To to ma zaledwie 200 W! Wiemy . Ja poddałem wątpliwość...
Ale teraz jak patrzę na dostępne oferty współczesnych gramofonów, również tych audiofilskich, to rzadko który jest wyposażony w stroboskop. Najwyraźniej uznano że to zbędny "gadżet". Może więc faktycznie doprowadzanie nawet niskonapięciowego AC do gramofonu to gra nie warta świeczki. Może uznano. Możliwe, że stabilizacja obrotów talerza jest tak wykonana,...
Witam Rozważ tranzystory IGBT. Są znacznie wytrzymalsze prądowo w impulsie od Mos-fet. Równoległe łączenie Mos-fet rządzi się pewnymi prawami, tak aby były one z tej samej "paczki" produkcyjnej. Silnik jest sporej mocy, więc od Ciebie zależy, czy chcesz droższe rozwiązanie stosowane powszechnie w napędach maszyn, czy łączenie rzędu tańszych Mos-fet...
ja mam jeszcze takie pytanie Wywnioskowałem, że jeżeli silnik DC obcowzbudny pracuje ze stałą prędkością to wg charakterystyk pracy w 4 cwiartkach jego moment jest równy 0. Zatem prąd twornika również jest równy 0. Czy dobrze myślę ?
To jest wiertarka a nie telefon :!: . Spróbuj nią wiercić zasilając prądem stałym z zasilacza, to zrozumiesz o czym mówię :) Rozumiem, że wkrętarka to duże obciążenie prądowe i może to szybko się na sprawności ogniw. Tu nie chodzi wyłącznie o ogniwa. Oprócz dopilnowania warunków rozładowywania dla każdego ogniwa trzeba jeszcze zabezpieczyć sam silnik...
Jeśli silnik na 18V prądu stałego, a napięcie wtórnego uzwojenia transformatora 25V, to po prostowniku otrzymasz 35V stałego napięcia, które przy obciążeniu neco zmaleje, lecz wszystko jedno będzie znacznie przekraczał nominalne napięcie silnika. Kto się strzeże tego i bóg strzeże !!!. Ci należy przeczytać techniczne charakterystyki przekładni do zasilenia,...
no to chyba juz napisze jak nalezy. DZIEKI :D Koledzy trochę cię wprowadzili w błąd. Czoper jest rzeczywiście stosowany w falownikach do hamowania. Ale ciebie interesowało CO TO JEST "chopper". Otóż jest to taki klucz PWM który regulując stosunek czasu włączenia do czasu wyłączenia może sterować obciążeniem dużej mocy np. silnikiem. Nie jest to falownik,...
Chodzi mi o to ze w ksiazkach do nauczania przedmiotu takiego jak Maszyny Elektryczne sa opisane i to dosc dokladnie silniki pradu stalego ktore wyrozniaja sie na silniki samowzbudne, bocznikowe, szeregowe i bocznikowo szeregowe. W ksiazkach tych ladnie opisane sa nawet oznaczenia zaciskow uzwojen maszyn pradu stalego i tak uzwojenie twornika oznacza...
Przy trakcji kolejowej potrzebny jest duży moment rozruchowy przy ciężkim rozruchu i szeroki zakres zmiany obrotów. Dlatego zwykle w kolejnictwie przekładnia między silnikiem spalinowym a kołami to bezstopniowa hydrauliczna skrzynia biegów albo przekładnia elektryczna, tzn. silnik spalinowy -> prądnica z regulatorem -> elektryczne silniki trakcyjne...
Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
1. możesz również uzyć do tego stabilizatorów z szeregowym elementem regulacyjnym (jakiś tranzystor bipolarny mocy, MOSFET, IGBT); możesz tez użyć układu z jonówką ;) 2. do podwyższania napięcia zmiennego sinusoidalnego możesz zastosowac transfotmator o przekładni zwiększającej napięcie; możesz również użyć kondensatorowego podwajacza napięcia. 3. do...
Z tymi super charakterystykami dla elektrycznych silników też bym się nie rozpędzał, odkąd mamy turbiny ze zmienną geometrią. Silniki elektryczne pierw pracują ze stałym momentem obrotowym, aż do prędkości znamionowej, potem ze stałą mocą i coraz słabszym momentem obrotowym. Moment obrotowy wymaga wymuszenia prądu, a żeby wymusić prąd to trzeba albo...
Hello Mam malutki problem z znalezieniem odpowiedzi na kilka zagadnień, już mam maxa egzam w czwartek a ja w połowie jestem, może ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytania 1. Skutki włączenia transformatora i silnika indukcyjnego do sieci o znamionowym napięciu i wyższej częstotliwości (i dla niższej częstotliwości, pewnie będzie analogicznie) ??...
Dowiem się w końcu jakie zjawisko fizyczne spowoduje zniszczenie komutatora? Tak. Zasilając silnik szeregowy prądu zmiennego prądem stałym, powodujemy "podniesienie" jego charakterystyki mechanicznej n=f(M), a więc zwiększenie zarówno pobieranego prądu jak i prędkości obrotowej, szczególnie w zakresie mniejszych momentów obciążenia. Można się przed...
Witam, chodzi o zaliczenie przedmiotu i dostałem 3 pytania i z jednym mam problem jak się za nie zabrać. Uzasadnić, że poprawnie dobrany regulator prędkości PI usztywnia charakterystykę mechaniczną i pooprawia dynamikę w stanie nieustalonym. czy ktoś miałby pomysł jak to wytłumaczyć? a przy okazji czy 1 zadanie jest dobrze czy coś dopisać skasować?...
Silnik obcowzbudny ma osobno wyprowadzone zaciski uzwojeń stojana oraz wirnika, natomiast maszyna bocznikowa ma jedną parę zacisków (uzwojenia stojana i wirnika połączone są równolegle). Jeśli chodzi o charakterystyki sprawa wygląda następująco: 1)Silnik obcowzbudny: w=(U-IRt)/c gdzie c jest to szacowana stała silnika c=Un/In*ks(1-spr) - c jest wyznaczane...
Są silniki indukcyjne np. dwubiegowe (przełączalna liczba par biegunów). A poza tym są falowniki (w uproszczeniu regulacja poprzez zmianę częstotliwości ~U/f) i już masz piękną regulację silnika indukcyjnego. W silnikach prądu stałego masz regulację "w dół" poprzez obniżanie napięcia twornika oraz "w górę" poprzez osłabianie strumienia wzbudzenia. W...
Zwróć się do kolegi scq on ma opis takiej konstrukcji z książki Jagodzińskiego, nie jest to wbrew pozorom skomplikowane , a skalowanie robi się w dzień "bezwietrzny" przy pomocy samochodu. Ja używam silnika prądu stałego produkcji zakładów Września typ SM-1, ma liniową charakterystykę obroty/ napięcie, kupiłem na Allegro za 15PLN Dodano po 11 U mnie...
Ktoś kojarzy jakiś sprawdzony regulator obrotów do silnika 1F? Dziadkowi do tokarki bym zamontował... Zależnie od tego jaki to silnik to można wypracować różne rozwiązania. Bieda-rozwiązanie to triak, jak masz kondensatory to można popracować nad skokową zmianą wartości, zmieni to trochę charakterystykę mechaniczną silnika. Ale o ile pamiętam to na...
Chyyyym. Z maszyn elektrycznych to za dobry nie jestem, ale pierwsze słyszę o charakterystykach eksploatacyjnych. Wydaje mi się, że takich raczej nie ma, gdyż dopóki silnik działa to posiada określone własności ruchowe - opisywane charakterystykami statycznymi :?: - chyba, że się mylę. Jeżeli chodzi o silnik synchroniczny to są ogólnie jego dwie odmiany...
Ale gdzie? Przy akumulatorze? Co to zmieni? Ten akumulator trzeba ładować wg pewnej charakterystyki. Z tego co pamiętam najpierw zwiększa się napięcie przy stałym prądzie ładowania, później napięcie się stabilizuje, a prąd ładowania powoli spada.
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Witam, To, że jest tam komutator elektroniczny to wiem ale nie rozumiem dlaczego prędkość obrotowa zależy od przyłożonego napięcia. Przecież prędkość powinna zależeć od szybkości przełączania cewek. A jeśli chodzi ogólnie o temat to po prostu chcę wiedzieć bo interesuje się tym tematem. Pozdrawiam to proste, przecież to jest silnik prądu stałego obcowzbudny...
Samowzbudny czyli szeregowy. Tutaj sprawa się trochę komplikuje ponieważ wraz ze zmianą obciążenia zmienia się prąd silnika a więc jego strumień i wówczas kfi nie byłoby stałe i należałoby je wyznaczać z charakterystyki magnesowania fi = f(I) .
Poczytaj o lm317 to jest regulator napięcia. W takim wypadku regulacja napięciem raczej nic nie da, gdyż w przypadku silnika prądu stałego, z magnesami stałymi (bo taki zapewne to silniczek) spowoduje to przesunięcie równoległe charakterystyki w dół, co za tym idzie zmniejszy sie prędkość biegu jałowego, ale przy próbie obciążenia go, okazuje się,...
Pytam o mam do zrobienia prawie 10 maszyn i szukam cos tanim kosztem niz gotowe moduly najtansze jakie znalazlem za 500 do 10kw Najważniejsze to do jakich maszyn chcesz to zastosować i jakie są ich charakterystyki dynamiczne . Przeczytaj ten temat dokładnie tam ten problem się pojawia .
Witam! Zastaniawiam sie nad robieniem pracy magisterskiej właśnie z zagadnień dotyczacych BOXa-Jenkinsa gdzyż chciałem zostać diagnostykiem! Jest to do końca nie odkryte i niezbadane zagadnienie! Podaj dokładnie co potrzebujesz otrzymać poza tymi momentami? Jakies charakterystyki w xPC-target? xPC-target to bardzo ciekawe zagadnienie i jestem można...
(...) temperatury 10-35 stopni Celsjusza. Bateria zaizolowana, schowana nad podwoziem pod siedzeniem. Wózek obudowany. AI: Czy wózek będzie używany w specyficznych warunkach środowiskowych, takich jak wysokie temperatury lub wilgotność? Temperatury do 35 stopni Celsjusza, pogoda Polska - słońce i deszcz. ;) Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak, zastosowanie...
Chodzi o czujnik indukcyjny LR12XBN08DPOY. Czy jeśli na wejście (brązowy-niebieski) przyłożę 12V zasilania DC z akumulatora samochodowego, to na wyjściu czujnika (czarny-niebieski) dostanę prąd o dokładnie takiej samej charakterystyce, tzn. stały (a nie jakiś tętniący lub pofalowany lub zniekształcony)? I czy powinno to być takie same napięcie, tj....
Główny problem widzę w malej ich obciążalności (mniej niż 3A) Nie to nie jedyny argument dlatego prosiłem aby poczytać... Zasada działania 7AM jest prosta i skuteczna. Sercem ochraniacza jest Bimetaliczny dysk zatrzaskowy Klixon®. Kiedy temperatura tego dysku osiągnie wstępnie skalibrowaną temperaturę, otwiera się, co powoduje otwarcie obwodu....
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
Bo to jest silnik prądu stałego...a dlaczego pracuje podłączony pod napięcie przemienne ? Bo ma prostownik, którym jest komutator ( szczotki ). Silnik prądu stałego jak już pewnie przeczytałeś posiada twornik ( najczęściej umieszczony na wirniku ), który możesz sobie nazywać uzwojeniem pracy ( choć ja nie pamiętam takiego określenia ) oraz magneśnicę...
Jak silnik jest kluczowany na częstotliwości akustycznej, to jego uzwojenie musi piszczeć z częstotliwością kluczowania (a barwa dźwięku zmienia się zależnie od wypełnienia). Moim zdaniem nie ma sensu zwiększać częstotliwości, bo zwykły silnik prądu stałego ma zazwyczaj zbyt dużą indukcyjność na to, aby kluczować go z częstotliwością większą do kilkuset...
Prądnica z silnika ma podobną charakterystykę co prądnica rowerowa. Czyli 6V ,około 6W chyba ,prąd zmienny. Prądnice/dynama rowerowe zazwyczaj mają 6V 500mA (3W) i podają prąd stały. Tyle tych podobieństw udało mi się znaleźć :-) A co do sensowności tego pomysłu... chyba spróbowałbym jednak ogniw Li-Ion, lżejsze, wydajne i można poskładać nie nadmiarowy...
Nie jestem specjalistą od falowników, jednak wypowiem się ze względu na brak innych odpowiedzi. W najnowszych fabrycznych falownikach uzbrojonych w mikroprocesory optymalne napięcie ustawiane jest na podstawie poślizgu silnika (i zadanych obrotów). Poślizg jest znany gdy znane są rzeczywiste obroty silnika np. z przetwornika obrotów na wale silnika...
Transformator to tylko przykład bliski silnikowi indukcyjnemu. Jednak zasada zachowania energii obowiązuje wszędzie w znanym nam wszechświecie. Błąd jaki popełniasz w analizie winikać może z tego, iż dla silnika elektrycznego, tak jak dla każdego innego silnika, jego mocą znamionową jest moc MECHANICZNA. Nie elektryczna, która jest zawsze większa, bo...
charakterystyki silnika ogranicznik prądu silnika prądu stałego obroty silnika prądu stałego
moduł programator pralka indesit rockchip batch dobrać tranzystory sterujące
Kostka do radia w Volkswagen Polo 2007 - lokalizacja i demontaż Siłownik otwierający nie wsuwa się: przyczyny i diagnostyka