witam, problem polega na tym że w czasie jazdy świeci cały czas check engine i nie gasnie. Po samodiagnostyce wyskakuje błąd 41, poza tym wszystko ok (econo tylko nie śiweci :)). Spalanie raczej w normie, obroty i reszta też. Po lekturze na różnych forach dowiedziałem się tylko że sonda do wymiany a błąd to uszkodzona grzałka sondy. Nie pomaga reset...
Problemem była sonda za katalizatorem. Grzałka była przepalona, po wymianie lampki CHECK ENGINE jak i EPC przestały się pojawiać błąd w komputerze również. Pozdrawiam
cze problem w twojej hondzie polega na tym ze niemasz założonego emulatora na wtryskiwacze to jest takie małe urzadzenie które rozcina wtryski na gazie a robi to w ten sposob ze stawia taki opór zeby komputer nie mogł otworzyć wtrysku ale zeby miał połaczenie z wtryskiem. Jeżeli nie bedziesz miał tego emulatora to nic ci nie pomoże. a jezeli sonda pracuje...
Witam. Na zimnym silniku po około 4-5 min od uruchomienia silnika ECU informuje (świeci check engine) o błędach: 52 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem, 32 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata, 44 - Czujnik spalania stukowego 1 Załączam filmy na którym pokazane są wskazania mulimetra podłączonego do przewodów z sondy...
Odświeżam temat. W moim Pininie 1,8 MPI padła mi grzałka (P0135) w pierwszej sondzie no znalazłem albo dedykowaną Denso (czyli po prostu z wtyczką) za 350, a uniwersalną (czyli bez wtyczki) DOX-0109 za mniej więcej 200. Czytałem też, że wielu ludzi używa sond NGK/NTK - ich ceny są o połowę niższe niż Denso. Fabrycznie Mitsu ma sondy produkcji Denso...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Sprawdź czy grzałka sondy ma ciągłość.
Uszkodzona sonda za katalizatorem błąd grzałki brak odczytu. Sprawdź czy fizycznie jest katalizator i czy świeci check engine błąd kontrolki jakby zaślepiona.
Problem dotyczy bardziej katalizatora niż sondy. Oczywiście zasilania grzałki i sygnały z sondy do kontroli jak i to co pokazuje w parametrach. Mało tego,jeszcze szczelność wydechu.
Tam są dwie masy , jak pisał poprzednik. N a sondę z pinu ECU nr,B57 na pin D sondy , na grzałkę , z pinu B15 na pin A wtyczki sondy.
Witam serdecznie. Mam Opla Combo z 2002 roku i postanowiłem się wziąć za silnik, a dokładniej za jego osprzęt. Wyposażyłem się w urządzenie do sczytywania usterek i: Najpierw wymieniłem sondę nr 1 (przed kat.) Po wymianie cały czas wyskakuje błąd nr: P0135 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik1) - usterka P0141 - Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik2)...
Silnik 1.2 TSI CJZ Blędy: P0138- Zespół 1 sonda 2 napięcie za wysokie -sporadyczny P0141-Zespół 1 sonda 2 obwód grzejny -usterka elektryczna - potwierdzony Chciałem sprawdzić grzałkę mulimetrem i się trochę zdziwiłem bo sonda za katalizatorem której dotyczą błędy ma przewody: Czarny Szary Biały Czerwony Zawsze grzałka miała 2xbiałe albo 2x czarne i...
Witam Pali się check a w checka błąd P0031 ktoś jest w stanie pomoc? Słyszałem ze jest jakiś bezpiecznik i narazie w stanie jestem takie coś sprawdzić, gdzie szukać? dalej już raczej mechanik. https://obrazki.elektroda.pl/4771552500_...
Witam kolegów, ponieważ nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi pozwoliłem sobie założyć nowy temacik. Chodzi o to że trafiło do mnie suzuki ignis 1.3 z 2003r i problemem jest błąd P0141. Grzałka sondy ma ok 12ohm i na zimnym silniku nie dochodzi do niej napięcie, podmieniałem na sonde używke z rezystancją 5 ohm i jest to samo. Bezpieczniki pod...
Czyli świeci Ci się check engine, prawda? Powyższy błąd dotyczy jednej (albo obydwu) sond w układzie wydechowym (O2 sensor). A konkretniej grzałek przy nich. Bywa też że bezpiecznik pada , zatkany filtr powietrza i brudne wtryskiwacze ale w pierwszej kolejności przyjrzał bym się sondom .
Jeszcze raz napisze .Sondy i ich grzałki muszą być sprawne. Potem odczyt z sond i innych parametrów a szczególnie sondy za katem, da jako tako obraz sprawności katalizatora. Potem jego oględziny fizyczne i na końcu jakieś próby z magicznymi środkami do czyszczenia. Ostatecznie wymiana,emu ,tulejka ,albo ingerencja w soft. Rozumiesz tak?
A powinno być.
Trzeba zmierzyć rezystancję grzałki w sondzie. Zazwyczaj są to 2 białe przewody. Rezystancja powinna być poniżej 10 Ohm. Możesz zamiast grzałki dać żarówkę 5W. Gdzie wstawić - zamiast sondy pod przewody od grzałki.
Zasila obie grzałki,sprawdz miernikiem samą grzałke (białe przewody sondy)
Moze zobacz co w tych sondach się uszkadza czy grzałka a te wymienione to używki czy była chociaż raz nowa ogólnie ciekawy watek
Błąd dotyczy grzałki sondy 1 bank1.Sprawdź na początek kable potem pomiar napięć i pomiar wiązki.
P1046 to błąd sygnału tylnej sondy, P105A błąd mieszanki albo uszkodzona sonda, P0170 błąd mieszanki. Do sprawdzenia obie sondy, sygnały, grzałki, korekty długo i krótkoterminowe. Jak ok, to patrzymy na komponenty związane ze składem mieszanki, mapsensor czy przepływka, tam raczej mapsensor, szczelność dolotu itp
Jutro przemierzę sondę, tzn grzałkę sondy i zobaczymy co wyniknie:/
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
Tak, ale widocznie to nie wystarcza. Identyczny sygnał - tyle, że z generatora - odbiera jak należy. W samochodzie, nie dość że wywala check engine to i nie odbiera sygnału, tak jakby sonda przestawała pracować. Sonda jest czteroprzewodowa (z grzałką), sygnał idzie z jednego przewodu. Na oscyloskopie ładnie rysuje przebieg i check engine się nie zapala...
Może być sonda lambda a właściwie jej podgrzewanie (grzałka) Tylko wtedy świecił by się ,,check engine" i to zawsze, bo ten błąd zamraża ramke. Że silnik zimny i dopiero pracuje równomiernie jak się nagrzeje? Zmierzyć kompresję.
Może być tak że ten 18010 jest od tego że czasami kasuje błędy odpięciem aku. Lecz też czuje że mi aku siada powoli przed zimą i może od tego. Może być i od jednego i od drugiego. Ale ten błąd 16518 Wiem że sonda lambda ale co bardziej może oznaczać ten błąd ? To jest która sonda ? (bo chyba mam 2 ale ręki nie dam sobie uciąć). Pierwsza sonda. Problem...
Witajcie, problem wygląda następująco. W Grande Punto 1.4 8v pojawił się check engine. Po podpięciu pod komputer pokazuje błąd P0141 czyli błąd grzałki sondy za katalizatorem. Sonda wymieniona na nową dedykowaną BOSCH (niepotrzebnie). Błąd po skasowaniu i 2 lub 3 krotnym odpaleniu auta powraca. Czy ktoś rozwiązał ten problem? Jeżeli nie to czy możecie...
Przecież jest jak byk że nie działa grzałka.Problem z zasilaniem.Raczej to nie działa z tym błędem.Przy takim błędzie nie ma pętli zamkniętej.
Po sondzie powinien zapalić od razu, nie widzi grzałki i drze się
Dzień dobry Od jakiegoś czasu zmagam się z komunikatem "CHECK ENGINE" i "CHECK EMISSIONS". Znajomy serwisant sprawdził temat i stwierdził, że jest to błąd od grzałki sondy lambda diagnostycznej. Sprawdził sondę oraz wiązkę pomiędzy sondą i komputerem i mówi, że tutaj wszystko w porządku. Sugeruje ostrożnie, że może to być błąd komputera. Dodam kilka...
Sterownik LPG jest podpiety pod sondę? Sprawdził bym zasilanie grzałki sondy, może to zbieg okoliczności a coś nie łączy? Dodano po 1 Sterownik LPG jest podpiety pod sondę? Sprawdził bym zasilanie grzałki sondy, może to zbieg okoliczności a coś nie łączy?
Co oznacza niegasnący check na zapłonie i czy sonda przed katalizatorem jest do wymiany? To normalne.Kontrolka check engine ma się świecić po zapłonie i zgasnąć po odpaleniu. Jaki był opis tego błędu? Możesz sprawdzić zasilanie grzałki sondy ale jeśli błąd nie wraca to pewnie będzie ok. Między pinem 4 a masą ma być 12V po zapłonie. Powodów może być...
Nie poprzegryzało Ci coś wiązek elektrycznych pod maską? Masz błędy zasilania grzałek obu sond lambda, wszystkich wtryskiwaczy i obu cewek zapłonowych. Masz tam LPG?
Sonda ma grzałkę na którą trzeba podać napięcie by ta działała. Musisz sprawdzić czy na białe przewody sondy dochodzi 12V podczas pracy silnika. To że sonda jest nowa nie ma nic do rzeczy. To czy sprawdzenie napięcia na grzałce sondy jest proste zostawię bez komentarza.
Witam! Potrzebuję drobnej pomocy a mianowicie czy ktoś mógł by zmierzyć ewentualnie zna wartość oporności oryginalnej sondy lambda ?? sonda uległa uszkodzeniu tzn przepaliła się grzałka i po wymianie na nieoryginalną świeci się dalej kontrolka check engine... przeglądając schemat elektryczny doszedłem do wniosku że może być to wina różnicy oporności......
Witam. Piszę w imieniu mojego teścia i jego Forda Ecosporta 1,5l 90KM diesel. Samochód u nas mało znany ale generalnie to Fiesta tylko wyglada jak Kuga. Jest problem z sondą lambda która jest pięcioprzewodowa. Samochód został zakupiony z Włoch i był po przygodzie (teść lubi kupować samochody po przygodach do naprawy), sonda lambda oryginalna była uszkodzona...
przed wymianą świec, kabli i cewki był przeprowadzony remont silnika. Początkowo miały być wymienione uszczelniacze zaworów ale okazało się że dwa zawory są krzywe i cieknie pomimo nowych uszczelniaczy :( wiec zostały wymienione te uszkodzone na nowe + uszczelka głowicy z planowaniem, wymienione również panewki i pierścienie tłoków. Myślałem że po takim...
Patrzę na Twój poziom info, to coś mi nie pasuje.Być może bardziej interesuje Cię mechanika niż elektronika samochodowa.To co napisałem w temacie to chyba dotyczy grzałki sondy (heater) a nie całej sondy.Piszesz od razu, że to katalizator.Zmienię kata a check engine dalej będzie świecił.Pozdrawiam.Krzysiek.
Witam VW polo 1.2 12V AZQ mam ten sam problem . na początku wyskoczyło za uboga mieszanka po wymianie na nową sonde wyskakuje błąd za niskie na piecie na grzałce i bład elektryczny. check engine zapala sie zawsze na drugi dzien po przejechaniu dosłownie 200m do 2km. może to wina cewki bo na biegu jałowym silnik lata jak kosiarka ale obroty nie falują....
Od kilku dni próbuję rozgryźć problem z sondą lambda w mojej Vectrze B (1997, 1.8 benzyna). Zastałem wtyczkę, w której przewody A i C były pozbawione izolacji i zwarte. Mimo to komputer nie pokazywał błędu. Z forum zdobyłem schemat: * przewód A powinien iść do pinu 48 ECU, * przewód C – do przekaźnika K43. Ze względu na zły stan wiązki, przewód A poprowadziłem...
Witam Wczoraj wyminiałem świece.Stare 4ro elektrodowe zmieniłem na 1 elektrodowe. Po odpaleniu autka zaswiecil sie check engine.Zrobiłem samodiagnostyke i pojawił sie błąd nr 41 czyli: 41 Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2) 41 Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1) Ja mam silni 1,5 vtece...
Ja w swojej corollce wpakowałem coś takiego. A gdzie to się wpina? Sam borykam sie w moim Yarisie 1.0 69KM z 2008 z P0420 czyli niska sprawność. Aplikacja Torque podaje mi takie wartości dla katalizatora Catalyst Monitor Bank 1: 0,289 (zakres Min: 0,0 Max: 0,25) + wali mi jeszcze P0141 (grzałka drugiej sondy lambda) co jest o tyle dziwne bo zamontowana...
Witam, Posiadam od niedawna peuteota 206 1.1 44kW. błąd check engine- sonda lambda z tego co mówi poprzedni właściciel. Zajrzałem zatem do sondy uprzednio przeczytałem jak ona działa. 4 kable. 2 od grzałki 1 masa 1 sygnał. Zatem mierzę. Na wyłączonym jest 5 ohm na grzałce- ok. Na włączonym na białych kablach grzałki jest 0,3 V a powinno być ponoć 13,8...
Witam ponownie i dziękuję za pomoc.... no to zaraz sprawdzę tą sondę Ale mam problem: Z sondy mam do złączki 4 przewody: 1. czarny, 2. szary, 3. biały, 4. biały i odpowiadające im przewody w wiązce: 1. brąz.biały, 2. brąz.czarny, 3. czerw.nieb, 4. czarn.nieb. I kolejny edit: mierzone na czarnym i szarym, oba białe to grzałka sondy. Napięcie najczęściej...
Witam, jaką masz sonde Lambda (grzałka lub jej brak). Zapalanie się kontrolki po nagrzaniu silnika może świadczyć właśnie o uszkodzonej sondzie gdyż ona zaczyna działać dopiero jak silnik jest nagrzany. Pozdrawiam Marek
Ja mam torchę inny problem z sondą w oplu Agila 1,2. Po włączeniu zapłonu napięcie na czarnym wynosi 0,45V ( silnik jest nagrzany ). Po jakimś czasie na wolnych obrotach rośnie do 0,6V ale przy dodaniu gazu nagle spada do poziomu 0 - 0,3V i już tak pozostaje niezależnie od obrotów. Po ponownym uruchomieniu silnika taka sama sytuacja. Szary przewód łapie...
Dzień dobry, Zakładam temat ponieważ mój yaris zaczyna spalać coraz więcej... mam go już od 5 lat i niezależnie od tego z jakimi prędkościami się poruszałem oraz ile osób podróżowało autem, nie przekraczałem 6- 6,5 litra na 100km. 6,5 to chyba przy gazowaniu w zimie... ale tak normalnie i sam jeżdżąc to 4,5 - 5litrów było zawsze. Od kilku miesięcy zauważam,...
Witam. Jakiś czas temu auto zaczęło szarpać i zapaliła się kontrolka check engine. Pomyślałem, że to przez kiepskie paliwo (auto ma tylko 74000 km przebiegu), wlałem inne, dodałem do niego środek do czyszczenia wtrysków. Niestety nie pomogło więc udałem się do warsztatu, w którym po podłączeniu komputera pokazał się błąd pierwszej sondy lambda. Błąd...
Witam! Golf 4 1.4 16V 1998r., LPG. Problem mam następujący. -Kiedy silnik jest zimny pracuje na 1200 obr/min. i działa idealnie. -Po paru minutach nagrzewa się i obroty spadają do 800, po lekkim dodaniu gazu silnik tak jakby przerywa i słuchać takie pierdzenie z wydechu. -Obroty jałowe na LPG falują i po lekkim dodaniu gazu też słychać przerywanie i...
Dzięki za zainteresowanie, kupiłem go z przebiegiem 140 tyś i od razu zagazowałem, problem pojawiał się początkowo bardzo rzadko gdzieś na trasie na benzynie i gazie jednocześnie. Początkowo obwiniałem o to gazownika ale biedny stawał na głowie i wymieniał co się tylko dawało a i tak problem wracał, sugerował grzałkę sondy drugiej, ale u innego mechanika...
witam Mam problem z odpaleniem samochodu,w trakcie jazdy zapalila mi sie kontrolka Check Engine.po chwili sie zatrzymalem zgasilem silnik i i juz nie chce odpalic.Zrobilem samodiagnostyke i wyrzucił blad 41 (Grzałka sondy lambda lub jej obwód) włożyłem inna sonde i nic,sprawdzalem iskre na swiecach i nie ma iskry.(przelozylem aparat zaplonowy z 2 silnika...
Witam! W samochodzie Mini One 1.6 benzyna z 2007 roku po zakupie pojawił się błąd związany z pierwszą sondą lambda (przed katalizatorem). Błąd dotyczył Sensor 1 Bank 1 i to zostało wymienione. Po kilku tygodniach znowu pojawiła się kontrolka check engine i samochód zaczął inaczej chodzić oraz zużycie paliwa wzrosło. Po diagnostyce ELM 237 pojawił się...
Sonda lambda (jej dane ) są potrzebne dla ECU po częściowym rozgrzaniu silnika.Jak odpalasz silnik zimny to sonda nie jest "widziana" przez sterownik do chwili rozgrzania sondy. Na ogół dłużej to trwa przy sondach jednoprzewodowych , krócej przy trzy i czteroprzewodowych które posiadają grzałkę wewnętrzną i szybciej uzyskują temperaturę pracy.Najlepiej...
check engine wymian sonda sonda lambda check engine check engine misfire engine
transformator praca równoległa softstart silników znikający pasek aplikacji
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Moment dokręcania panewek Ford 2.0 EcoBoost Schemat płyty głównej Electrolux EWFK1074BW, moduł EW 07451602449 – dostępność i diagnostyka