Chipować jak najbardziej warto, natomiast za taką "rozsądną" cenę zdecydowanie nie warto - najprawdopodobniej to będzie jakiś lipny gotowiec, a oszczędności się zwrócą, w momencie jak się coś wysra. Jak jesteś zainteresowany softem robionym pod swój samochód, to napisz na pw.
Tak, tą wartosć mozna zmodyfikować
Według mnie na próbę powrót do starej mapy i testy . Jak na starej będzie ok to poprawić mapę bo coś mi się wydaję że to ona krzaczy .
Chipowane palą mniej jeśli chodzi o TDI, musisz wziąć ze sobą kogoś ze sprzętem, aby trochę po diagnozować przed kupnem, jeśli klient się nie zgodzi, szukaj gdzie indziej, nie wierz w ten przebieg, nawet jak to "krajówka" w 14 lat to trochę mało. Warto zajrzeć tu i tam przed kupnem, to naświetli Ci trochę faktyczny stan auta.
Vag nie da rady.
Witam.Daj sobie spokój z naprawą tego silnika bo zarobi tylko mechanik a Ty dalej nie będziesz miał czym jechać.Kup jednostkę o tej samej mocy i ewentualnie zrób chip.
no miejmy nadzieje ze to tylko turbina padła. mógł po chwili zgasną bo olej się palił. ale czy ty aby nie jechałes tak dłuższy czas z ty czarnym dymem za sobą? bo jeśli tak to mozesz miec problem związany z... byc może silnik poszedł
Przy tym sterowniku nie da się tego zrobić przez gniazdo OBD II, trzeba pruć sterownik.
17D
Temat chyba zdechl ;(
Trzymaj. .
Witam czy bezpiecznie jest zrobić chip(gdzieś na 105-110KM) w silniku TDi 90KM AGR, silnik suchy, turbo też, lata na oleju Shell Helix 10w40. Przebieg auta coś okolice 300tyś, może mniej może więcej, tego nie wie nikt ;)
Witam musisz skrócić długość sztangi.
A ode mnie calkiem prywatnie - po co w VANie czip? VAN ma wozic ludzi a nie startowac na 1/4 mili. Nie, no nie zgodzę się, każdy ma prawo do zwiększenia mocy swego dupowozu, obojętnie czy rower czy ciężarówka, chodzi o satysfakcję często nie okupioną wcale zwiększeniem spalania - ja rozumiem podciąganie tego co się da z silników w ramach pozostawienia...
Ta 2 mapa jest na pewno z tego samego auta ?
Witam mam problem z moim pasatem 1.9 tdi 110km, po zrobionym programie samochód przy lekkim dodawaniu gazu zaczyna szarpać silnikiem. Czy ktoś z was miał taki problem po chip tuningu?
Odpiac chipa nieda sie
A na jakiej podstawie twierdzisz , że chip da tylko 10% ?
bardzo dziękuję za odpowiedź, a możesz kolego powiedzieć coś więcej, np o ile można zwiększyć tą metodą i jaka moc będzie bezpieczna dla tego silnika, czy jest to trudne mam znajomego który robi chipy w TDi i zmienia oprogramowanie, czy jest potrzebny specjalny program do Reni ?
Yes, I do have it. Someone called this post Chip tuning TDI? - and this was my answer to such "chiptuning" ;)
Jak stac własciciela na auto z 2009r to i stac chyba na profesjonalny chip tuning czyli modyfikacja org.oprogramowania EDC, mozna osiagnac 135KM przy tym silniku róznica w komforcie jazdy bardzo duza.Zapomnij o pudełeczkach z zapałek zwanych power box :D jest to wyzucenie pieniedzy w błoto,jesli zdecydowany jestes zapraszam do siebie na zakład temat...
To jeszcze zajrzyj pod pokrywe czy niema masakry. Oto uboczne skutki kazdego chip tuningu,cos pieknego.
Ludzie jaki olej? jaka przepustnica wszyscy wiedzą ,a nikt nie wie w czym rzecz?
Po przejechaniu 850kkm to silnik kwalifikuje się do remontu, w AHF uzyskałem bez uszczerbku 140KM i przebiegu 272kkm, Twój nie wytrzyma chip tuningu.
Juz rozwiazane
Było coś grzebane: chip, immo...?
Dziękuje za pomoc mam jeszcze jedno pytanie czyli kupno sterownika i wymiana go lącznie z wgraniem ori wsadu z dopisaniem immo czy to będzie tańsze niż zlikwidowanie chipu,czyli zmiana mapy na pierwotną ?
Przesyłasz opis urządzonka i już w tylule jest wyraźnie napisane TRANSORMATOR IMPEDANCJI!! Zauważyłem, ale często spotyka się profesjonalnie brzmiące i mylne opisy, ostatnio oglądałem sekcję "chipa TDI" z Allegro i był tam zwykły opornik :) Zamiast korytka możesz montować wszelkie połączenia w puszce elektrycznej lub podkuwać ścianę czy sufit za kamerą...
W takim razie skąd może brać się zwiększenie spalania po rozgrzaniu? Po odłączeniu chipa auto jedzie gorzej niż Seicento więc pociesza mnie myśl że gdyby coś się psuło to chip by nie pomógł
Witam. Auto to Audi A6 C6 3.0 TDI 233 KM, chip zrobiony na 272 KM i 575 Nm. Po wymianie turbiny na hybrydę i cholernie centralny FMIC tuner twierdzi, że turbo późno wstaje. Oceni ktoś logi dynamiczne?
Ale ile zrobicie km na wtryskach? No właśnie dobre pytanie, według mojego licznika to zrobiły 270 tyś, ale ponieważ nie jestem pierwszym właścicielem to nie mogę być tego pewien, w każdym razie jeszcze nie dymią nawet jak dam buta w podłogę (a mam chipa).
Przepływka tnie dawkę, na niskich obrotach,kolego jak tu widze jakiegoś chipa.
Witam mam audi a3 1.9 tdi 105hp. Chciałbym się dowiedzieć jaki jest koszt chipa do tego samochodu , jakie są tego korzyści oprócz mocy , ile mógłbym koni wiecej dobyć ? no i gdzie w Olsztynie znalazłbym taki serwis.
Witam orientuje się ktoś jaki jest koszt zmiany mapy paliwa
Daj zarobić znajomemu, bo taniej nigdzie nie znajdziesz. :D
Jak w temacie, mam golfa tdi prawdopodobnie ze zmienionym chipem i chce sprawdzic / wstawic wskaźnik ciśnienia doładowania najszybszym sposobem ( co nie znaczy ze najlepszym ) jest podlaczenie go w przewod idacy od intercoolera do pompy wtryskowej. Wraz ze wskaznikiem bedzie trojnik, ktory wpinasz w rozciety przewod, 3 koniec podlaczasz do przewodu...
Przecież przy 1500 to Ci nawet turbo nie wstaje, najlepiej jeździć tak 1700-3000 obrotów. Chyba, że wyścig, to pod czerwone pole, ale potem, powyżej 3500 wszystko leci na łeb na szyje w dieslu. Golf VI 2,0 TDI chip 186/370 Nm, od 1800 - ok 3000 obrotów i wtedy najlepiej leci.
Jak w temacie, A8, 2,5 TDI, 0281010495, chip 29f400.
Kasowanie inspekcji serwisowej odbywa się następująco: 1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X ,2. Włączyć zapłon, 3. Zwolnić przycisk X, 4. W polu wyświetlacza licznika okresowego pojawia się napis "SERVICE!" lub "SERVICE IN xxxx KM", 5. W ciagu 5 sekund przycisk Y obrócić w lewo, aby skasować wskazanie, 6. W polu wyświetlacza licznika okresowego pojawia...
Wymiana ECU, był chip robiony?
standardowe 2 PLCC 27C010 czyta OK tylko ze ktos to patrzyl i twierdzi ze zle zczytane bo nie ma wszystkich sum
Tuner rozbierze Ci sterownik i zmieni pamięć EPROM dobierając ją odpowiednio pod ECU. Koszt około 300-500zł zależy u kogo. Najłatwiej zamówić sobie chipa zanieść do zakładu pierwszego lepszego elektronicznego typu "naprawa tv" Gościo wlutuje Ci tą kość za 20zl i masz tuning:) pozostaje sprawa ustawienia na kompie po włożeniu sterownika i śmigasz:) VAGiem...
Temat uważam za zamknięty chip sprzedany :D
Witam, pisze odnośnie chip tuningu w TDi, może mi ktoś powiedzieć tak na poważnie jakie to ma skutki ? (na silnik, zużycie paliwa?), mam silnik 1,9 Tdi 90 koni - czytałem że z tego silnika można wyciągnąć 114, no to wsunie prawie 25 koni więcej na 90, i tak sie zaciekawiłem jak to wpływa na silnik, robi ktoś to z województwa kujawsko-pomorskiego ???...
Pompowtryskiwacz
ecusoft
witam jestem zielony w tych sprawach mam chipa na moim 2,5tdi w superbie czy moge jeszcze dolozyc boxa??
Witam, szukam wsadu do VW T4 2.5 TDI ACV numer sterownika 074906018C Nie immo tylko kompletny wsad z mapami itd. Może być z chipem ale nie koniecznie. I co by go można wgrać MPPS
Diagnostyka jakaś była?
Zobacz to http://www.chiptuning-tdi.pl/nowa/lcd.ht... dobrze, że wróciłeś
Najlepszy komputer to seryjny komputer...
temat zamknięty.
Typowy not lauf. Turbo zablokowane na max doładowaniu. Powinno trzymać stałe 2300 mbar powyżej 2000 rpm ,a bije ile może czyli nawet do 2670mbar. Dlatego też ECU odcina moc by turbo się nie rozpadło od nadmiernych obrotów. Zresztą powinieneś mieć błąd w ECU. No chyba że ktoś się bawił i wyciął ten błąd z tablicy (chip tunning).
Też uważam, że tunning silnika (zmiana programu) należy zlecić profesionalnej firmie zajmującą się chip tuningiem.Najważniejsze jest w tej dziedzinie doświadzczenie.Nie jest to tanie ale masz pewność ,że modyfikacja zostanie przeprowadzona prawidłowo. Pozdrawiam
Nie trzeba hamowni.Warto robić ale u profesjonalistów aby właśnie nie trzeba było remontów robić.
Czesc mam takie własnie A6 TDI 97 C4 moze mi ktos poradić jak zrobić "prawidłowy" Chip tuning zeby to sie nie skonczyło zamordowaniem silnika? jakie sa tego wady i zalety oprócz oczywiście dodatkowej mocy? w jakiej kasie mieści się taka inwestycja? Pozdrawiam :D
za nieduza oplata to kosztuje od 1k zł :)
Witam... żeby nie zaśmiecać forum podłączę się pod temat... może ktoś posiada i udostępni zawartość chipa do Golf 3 1.9TDI silnik 1Z woryginale i po tuningu ale pewnym i sprawdzonym... nie chodzi mi o maxa... tak do 110 byłoby fajnie ... mam zarówno 8 jak i 16 bitowy sterownik wiec bez róznicy do którego choć z tego co wiem do 16 jest łatwiej:D
Strojenie sam ogarnę. I sam zamontuję. Mam warsztat samochodowy. Myślałem nad takim turbo od 1.4 TDI: [link](https://allegro.pl/oferta/vw-polo...
Miałem tak samo, brak błędów, elektronicznie wszystko git a auto bez mocy. I dudnienie z filtra powietrza. Pompki po wyjęciu z głowicy zaschly. Podmien dla pewności na te które masz. Ewentualnie możesz to podgonic chip tuningiem.
Zbyt duże ciśnienie daje turbo (np po chip tunningu).
Tak jak koledzy piszą najpierw przekaźnik 109 który jest na wysokości lewego kolana w środku auta Drugie to wiązka komputera bądź sam komputer jak był kiedyś rozbierany np do chip tuningu - on znajduje się na podszybiu pod wycieraczkami często zalewa się wodą jak puszczają uszczelnienia
Lub brak chipa w kluczyku.
Witam,jak w temacie ,potrzebuję wsad full bdm do VW Sharana 2005r. 2.0 TDI BRT 0281012696 03G906016JP albo ori albo chip sprawdzony,będę wdzięczny za pomoc
tomek jeżeli się zarejestrujesz na forum.vwgolf.pl i przeczytasz to tam już jest wszystko opisane. Nawet kolega co dobrze zna sie na 1,9TDI od razu jak go kupowałem to mi to powiedział na tą bolączkę pomoże zwiększenie dawki startowej (co opisane jest już w tym temacie na forum) albo już po prostu nowa mapa tzn. chip
1.9 TDI na pompowtryskach 130KM +chip.
Kolega zamontował taki już porobiony, dlatego przestrzegam przed taką opcją. więc kupiłem sprawny z chipem
Czy wie ktoś może czy da się stwierdzić nie rozbierając sterownika czy auto jest po chip tuningu?Nie chodzi mi o samo porównanie przyspieszenia tylko o stwierdzenie czy jest zmieniony program czy nie ma.Posiadam interfejs OBD i laptopa i jakieś tam oprogramowanie typu vw tool i VAG.Czy można jakoś to stwierdzić?Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam.
Wyszukiwarka notlauf
Witam noszę się z zamiarem zakupu Audi właśnie z silnikiem 2,5 TDI na co zwracać uwagę, jeśli chcę silnik poddać wymianie Chipa?
kolego zakupił seata altea 2.0 tdi i ma niby zrobiony chip niech sie ktos wypowie czy wogole było cos dłubane
Po nieudanych chip tunnigach różne cuda się dzieją.
V tech podaje max dlatego silnika bez ingerencji mechanicznych 199 koni [url=http://vtech.pl/katalog/chip-tuning...
Dzięki koledzy za opinie. Co do 2.5 TDI to już międzyczasie naczytałem się o jego awaryjności, więc odpada. 1.9 TDI + chip wydaje się ciekawą propozycją. Co do drugiego postu to faktycznie nie brałem tego modelu po uwagę - sam nie wiem czemu. Tutaj brałbym pod uwagę silnik 2.0 HDI lub 2.2 HDI. Jak one się sprawują? Czy nie mają zbyt małej mocy do tego...
Załączam logi
Myśle że kolega do tego czasu już poradził sobie z problemem.
Jutro pojadę na tą diagnostyka i zobaczymy czy coś ona pokaże
To nie jest prom kosmiczny. Ło Panie to jest 1.9 TDI jak by zrobił chipa to prom kosmiczny szans nie ma. Tak na poważnie to czekamy do czego doszedł (at)marycha777
Cześć, Czy moglibyście pomóc w sprawdzeniu logów, w celu wykrycia przyczyny szybkiego zapychania się nowego dpfa firmy jmj, na którym przejechałem dopiero ok. 3k km ? 2.0 TDI BPW, chip na 175KM / 400nm Z góry dzięki:) http://vaglogi.pl/log-003_008_011_l3KKg....
ARL w dobrej kondycji to też już biały kruk. Te silniki maja 20 lat. Większość po Chip tunnigu lub miało jakiś chip tunnig albo box-a.
podejrzewam ze wolnossacy diesel jadac na max spali mniej bniz turbo diesel (chodzi mi glownie o TDI gdzie praktycznie wspolna jest tylko pojemnosc) Jednak sprawnos TDI jest znaczbnie iweksza niz SDI - jafdac wolno jednym i drugim zapewne TDI spali mnie.... Ale bedac na Twoim miejscu nie zastanawialbym sie nawet i bral TDi potem od razu chip :):):):):):)
[url=http://www.44tuning.pl/chip-tuning-... jest wiele, jak ta, co do eksploatacji, jest normalna jak przed modyfikacją.
Zrób obejście chłodnicy egr. Jak dalej bedzie wywalać płyn dobiłeś glowicę chipem.
Komputer wykazuje tylko błąd 463a, czyli zablokowanie rozruchu i zachodzi pytanie czy blokowanie rozruchu spowodowane jest usterką, zakłóceniami łączności kluczyka z Immo lub niezrozumiałym zabezpieczeniem. Immo było w standardzie od 95, po za tym w obu kluczykach mam chipy.
W sumie to żaden tuning, mam znajomego co w tym siedzi i mi zrobił by się jeździło bardziej komfortowo, np przy wyprzedzaniu, nie mam zamiaru tym autem się ścigać, zaś co do wymiany sprzęgła to mogę to zrobić ale jeśli to nie jest przyczyna, pisałem że ten problem pojawia się i znika, skoro sprzęgło byłoby do wymiany ciągle by się ślizgało i biegi by...
Nie było zakładanych oryginalnych silników 1.9 TDI 150ps do audi a4 b6 były 130 albo 100ps albo już tylko 2.5 TDI 155 163 albo 180ps. Także jak jakiś 1.9 TDI w b6 ma 150ps to można podejrzewać że jest przeprowadzony jakiś chip-tuning.
Do chip tunningu najlepsze sa silniki typu TDi - sa firmy zajmujace sie tunningiem, jeżeli nie chcesz przepłacać, robic duzych modyfikacji, a tylko chip tunning to napewno odczujesz przyrost mocy, natomiast spalanie nie powinno sie zwiekszyć (w Niemczech ok. 400-500 €) Jeżeli chcesz sie na ten temat wiecej dowiedzieć do wejdź na forum VW lub tp....
Marcin dobrze mówi - szkoda zabawy. Silnik zawsze dąży do uzyskania mieszanki stechiometrycznej paliwo/powietrze, aby uzyskać pełne spalenie się mieszanki - wrzucając na "pałę" większe turbo, zaburzasz silnikowi parametry, bo dostaje więcej powietrza, niż powinien. Nie wiem, jak czujnik przepływu powietrza zareaguje i czy mu zakresu nie braknie, ale...
A ja nie rozumiem, co jest nie tak z tym silnikiem? Dobry normalny silnik, nie polecałbym 2,0 TDI PD a nie 1,9TDI 90.. grunt to kwestia stanu, z reguły na hamowni pokazywały te silniki ciut więcej (taki bonus od producenta) ok 95 koni i spokojnie da się zrobić okolice 135 koni i 320 Nm Oczywiście można się bawić i wrzucić gt17 i wtryski mocniejsze...
Wywal podstawki i przylutuj na żywca na płytę komputera.
To właśnie dziś zrobiłem w firmie specjalizującej się w chip tuningu i usuwaniu dpf.
Witam. Chciałbym zwiększyć moc silnika. To jest skoda fabia II 10-2010 75hp, Z tego co widzę to ten sam silnik występuję z mocą 75, 90, 105hp. Chciał bym zwiększyć moc do bezpiecznych 105hp. Ale ta firma Z naszych doświadczeń i pomiarów wynika, że najoptymalniejsze, bezpieczne osiągi oscylują w okolicach 130-140Hp/300-330Nm. I mam pytanie czy 130hp...
Kto robił chipa?
witam przepraszam ze odgrzeje kotleta ale potrzebuje seryjnego wsadu do kompa auto passat avant 2003r 1.9 tdi 131km tiptronic mam jakiegos cudacznego chipa i chce go wywalic z gory dziekuje za pomoc
Turbo daje 2600 mbar (1,6 bara ) przy tym raczej zamyka przepływomierz (koniec skali 1275mg/skok). Ile koni ma ten silnik? Bo coś mi pachnie chip tunnigiem lub zaciętym turbo.
Mam kable od innego chipa , ale wtyczka pasuje , nie działa. Nie wiem jak to podłączyć . Może ktoś ma zdj jak kolorami kable wychodzą z chipa.
Jest też taka możliwość że wszystko jest w najlepszym porządku, niektórzy chiptunerzy nakładają ograniczenia dawki dla niskich temperatur silnika, po to aby klient nie wysadził za szybko fury. Przebieg momentu na zimno podobnie jak i na ciepło można dowolnie modelować więc to jedna z możliwości tłumacząca takie zachowanie Twojego auta. Druga sprawa...
Wal do tego co Ci chip montował. To jego problem.
Witam, Pojazd to AUDI a3 8L 1.9 tdi ASZ chip. mam taki objaw iż turbo od 2 tys do 2,5 czasami 3 tys ma takiego jakby muła, ciagnac ciagnie ale widac ewidetnie ze o wiele slabiej, czasami jak normalnie zacznie ladowac to az wciska w fotel. Turbo bylo regenrowane i regulowalem sztange bo za poznoe wstawalo i dalej to samo... co zrobic zeby chociaz ciagnelo...
A logi robili przed chipem. Mi wypluło 147KM i 305Nm przy Avg
windows odblokowanie volvo silnika odwrócić sygnał napiąć
glebogryzarka gaźnik beskid przestrojenie
Migająca czerwona dioda w Vaillant atmoMAG - przyczyny Peugeot 508 RXH Hybrid4 - Pompa próżniowa w napędzie?