Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Witam, ten filmik obejrzałem, i muszę stwierdzić ze gość niezłe scifi opowiada . Poniosła go wyobraźnia :) Jest masa takich filmików . Nie ma szans zasilania z tego co ma, pralki-automatu czy spawarki, żelazka , czy jakiego-kolwiek odbiornika o mocy powyżej 2000 wat, nie mówiąc o rozruchach silników o mocy 2,2 kw itp . Te chińskie regulator-ki łącznie...
a po drugiej stronie mamy chińskie regulatory ładowania do solarów 10/20A 12/24V (autoprzełączające się), w których nie definiujemy pojemności aku itp. Taki regulator sam domyśla się jaka jest pojemność aku? Pewnie ładuje tym co akurat przychodzi na wejście skutecznie skracając życie akumulatora...
A nie wziąłeś pod uwagę innej kwestii? Że po prostu gdzieś masz uwaloną instalację? Urwany kabelek, zaśniedziałe przewody, rozklekotaną stacyjkę? U mnie w YBR 125, losowo przerywała na obrotach, Zwykle na wysokich. Były dni że szła jak kuna, a czasem 6tys RPM i jakby zgasła. Okazało się że stacyjka była zasyfiona,, a kable przepalone. Ale działała....
Fabryczne rozwiązanie układu ładowania w Simsonie nie nadaje się do ładowania akumulatorów NiCd, gdyż nie ma elementu ograniczającego napięcie do 7.2V. Tymczasem w małych mopedach i mofach na zachodzie ludzie zakładają takie rozwiązania oparte na akumulatorach NiCd do dodatkowych kierunkowskazów, lecz tam trzeba zastosować nieco inne regulatory napięcia....
Regulator ma typowy pinout. Napięcie zasilające oświetlenie masz na żółtym przewodzie. Napięcie jest przemienne, ale jeśli nie masz miernika TrueRMS nie zwracaj szczególnej uwagi na wynik pomiaru , bo na zwykłym mierniku przy napięciu odkształconym nie masz w ogóle dokładności, będzie wskazywać 10-14V przy prawidłowo pracującym regulatorze. Napięcie...
Rozwijając post wyżej w starych motocyklach prąd zmienny trafial do prostownika i wychodził jako stało kierunkowy a następnie do regulatora który nie pozwalał na przekroczenie 14.4v. W nowych konstrukcjach obie funkcje spełnia modol. Dużo ludzi myli pojęcia zmienny przemienny a dodatkowo myśli ze prąd stały ma zawsze sztywne 12v dlatego poniekąd nasluchales...
Tak przewijałem całą prądnicę. Już to pisałem: 1 cewka WN (zwojów nie liczyłem :P) drucik bodajże 0.17mm 2 cewki ładowania drutem 0.9mm 5 cewek świateł druciskiem 1.1mm 1 korpus WN wystarczy, oryginalnie były 2 ale były nawinięte 3 (!) cieniutkimi drucikami równolegle, po prostu parodia, chińczyki naprawdę kładą w te sprzęty co mają pod ręką. Testowane...
(at)kpec rozumiem że moment rozruchu może być wyższy przy starcie , tu chodzi o prostotę i automatyzację żeby nie chodzić na działkę i włączać zasilanie jak jest słoneczny dzień a wyłączać jak jest pochmurno Jak najbardziej dobry pomysł. ,a co jeśli zainstalował bym panel 530w chiński regulator ładowania do tego stary akumulator który nie magazynował...
Witam, mam taki zestaw fotowoltaiczny: 2 x aku 100 Ah żelowe https://allegro.pl/oferta/akumulator-zel... 2 x panel 580 W https://allegro.pl/oferta/panel-fotowolt... i jakiś chiński regulator ładowania, pisało, że MPPT, ale to chyba...
Czy zakupiony regulator jest typowy tj. dedykowany do Twego pojazdu. Na "Elektrodzie" masz schematy oraz różne rodzaje regulatorów, wystarczy znaleźć odpowiedni i podłączyć wg oznaczeń. Żółty i biały kabel jest od światła i ładowania, czarno-czerwony od zapłonu a niebiesko-biały od impulsatora. Zielony - masa (-).
Pomiar AC przy takich prędkościach magnesu będzie fałszywy. Musiał byś mieć miernik True RMS. Mierzyć, to na maksymalnych obrotach, bo takie będą nie raz. Jednak lepiej określić to po ilości cewek do ładowania, jak pisałem wcześniej- one wyglądają identycznie. Tak połączone, prawdopodobnie przebiją ci elementy w regulatorze, na wolnych obr. może by...
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Uszkodzony regulator ładowania.
Szukałem tych alternatorów jednak grafika ich jest dość uboga. Z tego co widzę to jest tam zastosowany chiński regulator wraz z szczotkami w jednym członie nakładany na komutator wirnika. Co do samego ładowania to prócz tych 14,8V jest ok, napięcie nie wzrasta przy zwiększaniu obrotów ani nie spada. Taka specyfika tych regulatorów, ogólnie 0,4V to nic...
Masz ładowanie?. Nie masz ładowania? Czy może masz problem z miernikiem i nie wiesz???? Jakim miernikiem mierzysz? Czy podłączyłeś KABLEM masę silnika z masą regulatora i minusem AKU ??? A temat "skaczących napięć" był już wielokrotnie omawiany. Użyj szukaj.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Dla wskazanych potrzeb chyba absolutnym minimum byłby panel 50-60W. Kol. vodiczka wyjaśnił wyżej dlaczego, wiec nie ma sensu wskazywać tych samych argumentów. Przy pogodnym poranku takim panelem da się realnie i bez problemu doładować akumulator 14-18Ah do obiadu. Minusem jest cena, bo im większy panel tym więcej trzeba zapłacić. Ale z drugiej strony,...
Ok ArturAVS , dziękuję za szkolenie w zakresie chińskich symboli.
Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
Alternator (ewentualnie prądnica, w chińczykach różnie bywa) podaje na 100% za niskie napięcie. Musi mieć zwarcie na uzwojeniu. Do przewinięcia lub wymiany.
Dzień dobry, Posiadam stary użyteczny moduł fotowoltaiczny o mocy 105 W, napięciu otwartego obwodu 91,6 V i maksymalnym prądzie 1,68 A. Chciałbym wykorzystać go w ogrodzie do ładowania akumulatora 12 V, z którego potem zasilałbym ozdobne oświetlenie tarasiku i ścieżki w ogrodzie. Mam do tego też tani chiński regulator napięcia ładowania akumulatora...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ? Na 99% to jest ten sam układ ładowania jak w skuterach chińskich. Wychodzą dwa przewody z iskrownika - biały i żółty. Regulator pełni pewnie również funkcję ogranicznika napięcia dla oświetlenia.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
Witam kolegów , u mnie temat tego ładowania poszedł trochę w odstawkę na jakiś czas ale teraz mam więcej czasu i postanowiłem się tym ponownie zająć, kolega vooytas widziałem pytał również na innym forum i polecano mu zastosowanie regulatora ładowania z chińskiego skutera: http://obrazki.elektroda.pl/1139734100_1... I teraz moje pytanie: Jeśli...
Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora. Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
Ten Sense również dać na plus do aku?? http://obrazki.elektroda.pl/7951731800_1... Kurcze byłem pewien że Ci już odpowiedziałem ale mój post gdzieś wcieło, nie wnikam co i kto i jak. Podłącz do akumulatora to sense, gdybyś natomiast miał oświetlenie zasilane napięciem zmiennym przy tym inny regulator to wtedy należy podłączyć sense...
To jest wina regulatora,udało mi się na prawić orginalny i ładowanie wróciło do normy
Jakiej firmy jest ten regulator jeżeli jest to chińska podróbka to nie bedzie działało.
Mam takie pytanie.. Czy w prądnicy jest jeszcze jeden oddzielny regulator do świateł? Czy do świateł i do regulacji ładowania jest tylko jeden wspólny regulator?
trudna sprawa bo nie wiadomo konkretnie jaki regulator tam masz w tej chwili, ani z jakiego konkretnie modelu motoru ani samego modelu/typu regulatora, najłatwiej poszukać schemat instalacji motoru z tym regulatorem i porównać ze schematem oryginalnym twojej maszyny, a z drugiej strony nie łatwiej było by założyć oryginalny regulator, wiele lat "majstruję"...
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
Nie założyłeś przypadkiem chińskiego alternatora? Czasami nieoryginalne regulatory napięcia, które mają wyjście COM bądź LIN, nie chcą współpracować ze sterownikiem, pomimo że napięcia ładowania jest ok. Wyjmij regulator ze starego alternatora i włóż do nowego alternatora. A jak masz oscyloskop, to sprawdź jaki masz sygnał na odpiętej kostce regulatora...
W takich quadach były różne systemy ładowania.. jedne miały dwie cewki, jedna od świateł i ładowania ,a drugą od zapłonu, były tez takie gdzie miały kilka cewek :) Tu masz schemat Chińskiego skuterka...to jest wszystko na podobnej zasadzie :) http://arecki113.republika.pl/schematy/s... Regulator napięcia to taka aluminiowa...
W najprostszych zasilaczach TL431 pełni funkcje napięcia odniesienia i wzmacniacza błędu jednocześnie. Tu mamy zasilacz trochę bardziej skomplikowany i jako wzmacniacz błędu wykorzystuje sie poczwórny wzmacniacz LM324 zapewne dlatego że jest tu układ regulacji prądu i napięcia co wymaga co najmniej dwóch wzmacniaczy, TL431 działa jako źródło napięcia...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
A regulator to nie czasami jakiś chiński zamiennik?
chińskie bramy RTU-TCP Myślałem o tym jak już wszystko uruchomię, tym bardziej że miejsca na szynie trochę jest i router blisko. Chcę sprawdzić czy to faktycznie jest Modbus a nie jakiś wewnętrzny protokół producenta i jakim oprogramowaniem rejestrować dane z regulatora.
Nie ukrywam że myślałem, iż przed nadmiernym naładowaniem/rozładowaniem akumulatira będzie czuwał właśnie sam sterownik. Zasadniczo tak być powinno, ale spotkałem się kiedyś z tańszymi chińskimi regulatorami, które nie miały zabezpieczenia przed rozładowaniem aku (pilnowały tylko ładowania). Dlatego przed wyborem regulatora ładowania warto sprawdzić...
Jeśli zastosuję akumulator 24V oraz panel wysokonapięciowy 400Wp lub więcej o prądzie ładowania mniej więcej 30V, to ten regulator będzie działał poprawnie? (chiński niebieski PWM 20A) tj. będzie ładował prądem 25V lub coś koło tego? Z tego, co wyczytałem na necie, to tak powinno to działać, ale widzę, że sprzedają ten niebieski PWM z samymi niskonapięciowymi...
Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają prądnice.Poczytaj troche ,bo jest inaczej-regulatory ograniczają moc prądu magnesowania wirnika.Typowy obwód ładowania załączam na schemaciefile:///media/Elements/Lublin/i... file:///media/Elements/Lublin/images2.jp... http://obrazki.elektroda.pl/5356963300_1...
Są w sprzedaży gotowe płytki "regulatory ładowania akumulatora". Takich chińskich wynalazków jest cała masa. Od najprostrzych z dwoma PR wieloobrotowymi po bardziej rozbudowane z wyświetlaczem i przyciskami do ustawienia napięcia progu załączenia i wyłączenia ładowania. Jeśli potrzebny Ci większy prąd ładowania to stosujesz większy przekaźnik. Przekaźnik...
Wiesz jak działają te chińskie najtańsze regulatory, produkowane w garażu, żeby dopasować napięcie? Po prostu zwierają panel kilkaset razy na sekundę, tak aby dopasować napięcie ładowania. Energia idzie w kosmos. Zmień regulator.
Niby MPPT ale wątpię. Napięcie akumulatora ustawiałem na 12v. Próbowałem nawet dwa Aku na 24v dać ale nie dało to efektu. Podejrzewam regulator uszkodzony. A do tego chińskiego XH-M604 można bezpośrednio dać panele i akumulator bez regulatora?
Problem był z chińskim zamiennikiem regulatora, okazało się że takiego regulatora o konkretnych numerach się nie znajdzie już, trzeba było dopisywać w sklepie, udało się
Nowy niekoniecznie oznacza że jest sprawny. Akumulatory jakieś chińskie, typu marki WM, potrafią być fabrycznie spierniczone.
Po podłączeniu według schematu światła świecą, muszę zmienić H4 z 60W na 35W by ładnie cewka wytrzymywała i rozświetlała w pełni halogen. mianowicie po podłączeniu według schematu ładowania, akumulator jest nieładowany, na mierniku ustawione ACV 700 chyba i wyświetla się cyfra 3 (podłączenie czarny do masy a + do wtyczki od cewki) po podłączeniu DCV...
Niemożliwe aby regulatory tak padały. Możliwe że: 1. Te chińskie regulatory były kompletnie niskiej jakości (lub też trojany). 2. Źle podłączony regulator lub instalacja elektryczna. 3. Cewka oświetlenia/ładowania na statorze jest uszkodzona.
Tutaj na filmie trafiłem na taką samą przetwornice tylko ze 4000 W i jak widać odcięcie jest bardzo podobne (sam testujący się zdziwił): https://www.youtube.com/watch?v=wnLVeiIw... Czyli na to wynika, że co podają w tabeli, to jakaś fikcja. Nie mam narzędzi aby tam grzebać na PCB, więc spróbuję obniżyć napięcie ładowania na regulatorze.
chińskie regulatory temperatury chińskie regulatory obrotów regulatory prądu ładowania
telewizory philips opinie warystor epcos sterownik x18xe1
hikvision kamera fotel elektryczny
Wyświetlacz do Peugeot 307CC - rodzaje, problemy, wymiana Zasilacz ATX z aktywnym prostownikiem pali MOSFET-y pod obciążeniem