To nie silnik krokowy , wygląda na to że silnik jest dostaje za dużo gazu {problemu bym szukał w instalacji gazowej } tak w ogóle to na benzynie wszystko jest oki ? Weź odłącz akumulator i podłącz go po czasie 10min , w momencie jak przekręcisz pierwszy raz kluczyk na pozycję zapłon powinieneś usłyszeć pracę silniczka krokowego {takie terkanie } nie...
to jest właśnie łożysko...ślizgowe, żeby je stamtąd wydłubać musisz je obrócić prostopadle do osi o 90 st, wyciągnąć i w taki sam sposób wcisnąć nowe... robiłem tak, da sie zrobić... pozdrawiam
A masz chłodnice na całym obwodzie gorącą??? może masz zatkaną chłodnice!!!
Rozważ także możliwość awarii termo-włącznika. Może on umarł. Jeśli chłodnica była gorąca obstawiam to urządzonko jako przyczynę ugotowania motoru.
Przepłukać dobrze układ chłodzenia,potem zalać płynem,nie wodą. Chłodnice w większości aut są z aluminium,nie rdzewieją. Jeśli coś rdzewieje to pompa wody,może jakieś rurki.
Zawór od nagrzewnicy czy jest szczelny lub sama chłodnica nagrzewnicy czy nie cieknie płyn
na wiekszosci szrotów mają całe pojemniki pełne węzy z firmy fiat i można cos dobrac ,srubke możesz wkrecic bez problemu
Mam takie pytanie czy chłodnica we wszystkich puntach I jest taka sama
Grande Punto z 2006 r 1.2 Trzeba wymienić chłodnice klimatyzacji. (duża dziura od kamienia). Proszę o jakieś podpowiedz. Kupiłem już nową. Czy trzeba zdemontować zderzak? Ile tam jest śrub? Czy lampy zostają? Oringi tylko zmienić czy czymś je jeszcze posmarować? Dzięki.
Sprawdziłem,faktycznie nakretki widać ale sa troche wyzej niż ta szczelina tak ze ledwie je widac a co dopiero tam z kluczem dojść.Ale jutro spróbuje jeszcze tym sposobem a jak nie to wyciągam chłodnicę.
teoretycznie powinno pomóc ale ten czujnik przede wszystkim mierzy temperaturę płynu chłodzącego a nie samego reduktora. Na postoju silnik zagrzeje się szybciej bo nie ma przepływu zimnego powietrza przez chłodnicę.
To w końcu ci cieknie na łączeniu węża z rurką czy na łączeniu z chłodnicą?
Albo wentylator nie ma drugiego biegu albo masz bardzo brudny skraplacz (chłodnice)
Witam wszystkich. Czy ktos wymieniał chłodnice wody w punto 2 v1.9 jtd 2002r. . Z tego co widze jest tam bardzo mało. I mam pytania: 1. Czy trzeba ściągnąć zderzak? 2. Czy trzeba ściągnąć chłodnice klimatyzacji a tym samym spuścić czynnik chłodzący z instalacji? 3. Chłodnica wyjdzie górą czy dołem?
chłodnica jest ok
Coś naczytałem się o odpowierzaniu. Że mam na nagrzewnicy korek wykręcić i tak długo lać płyn do zbiornika aż zacznie lecieć przez ten otwór? Jak to prawidłowo zrobić? I tak samo niby mam chłodnicę odpowietrzyć?
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Jeśli nie ma klimatyzacji to jest jeden przekaźnik i bezpiecznik od wentylatora, natomiast sterowanie przekaźnikiem odbywa się z ECU wiec temperatura jest mierzona tym czujnikiem na termostacie i to komputer decyduje kiedy załączyć wentylator. Przekaźnik oznaczenie R6, bezpiecznik F6 30A. Trzeba szukać przewodów.
Problemy z chłodnicą PUNTO 1 Wiadomo że prawidłowe chłodzenie silnika jest jedną z najważniejszych cech wymaganych do prawidłowego działania silnika samochodu. Chciałem podzielić się swoim doświadczeniem jakie nabyłem w czasie eksploatacji samochodu Punto 1. Pewnego dnia zauważyłem, że w czasie jazdy w mieście zbyt mocno rozgrzewa się silnik (płyn chłodzący)....
przysłoń chłodnice na zimę.
to samo mialem w unie. Niby był dobry bo puszczał ale okazało się, że usczelka podczasz otwierania podwijała się i nie otwierało go do końca. Wymieniłem termostat i włącza się przy około 95-100
Nie wykluczone, że uszczelka pod głowicą padła... Termostat na chłodnicę się otwiera??
A jak termostat się sprawuje chłodnica ciepła czy zimna na postoju?
Chłodnica gorąca? Może termostat się nie otwiera.
Węże od chłodnicy górny i dolny są ciepłe. Nie włącza się wentylator chłodnicy czy chłodnica jest zimna.
Jaka to skrzynia? To manual, z automatyczna zmianą biegów, czy zwykły automat? Sprawdź czy jest olej w skrzyni, bo całkiem możliwe, że z przodu była chłodnica oleju i po prostu wyleciał.
Odkręć korek od zbiornika z płynem i sprawdź czy czuć spaliny w zbiorniku, a przy pracującym nagrzanym silniku sprawdź węże czy puchną i twardnieją. Zacznij od sprawdzenia termostatu jak koledzy podpowiadali. Układ mógł być zapowietrzony i bulgotał, silnik się grzał, jak termostat puścił i odpowietrzyło się wszystko, to przestało bulgotać, a że może...
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
została wymienione: chłodnica (przeciekająca), termostat, pompa wody (uszkodzona) i problem znikł - silnik nie przegrzewa się, wentylator się włącza, chłodnica na całej powierzchni jest ciepła zamykam
Witam, mam nietypowy problem z układem chłodzenia w Punto I '99r. silnik 1.1, 55 KM z instalacją gazową. Polega on na wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika poprzez zaślepkę kanału chłodniczego - tzw. brok. Niestety w skutek powyższego, jazda samochodem jest bardzo niekomfortowa, bo po pierwsze: trzeba co chwile dolewać płynu, po drugie: układ...
Co do pompki chyba jedna mi wystarczy (z oopisów co czytałem powinna mi wystarczyć taka bez wiekszych problemów) Co do chłodnicy to tak jak pisałem u góry bedzie ona za scianą (w warsztaciku) wiec wygląd i rozmiar i ewentualny hałas wentylatora nie ma dla mnie wiekszego znaczenia na początek na chłodnice mam 2 pomysły bezwydatkowe (mam takie rzeczy...
Uczę się, naiwnie wierzę że "mechanik" to z nazwy ktoś kto potrafi Okazuje się że nie :-DDDD Może sam założe warsztat? Mam idealne wykształcenie do tego :-DDDDD Poinformuję o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników Poszło PW.
Masz "mikro" dziurki w nagrzewnicy i pęd powietrza z wentylatora tę mgiełkę osadza na szybie. Lub rury doprowadzające są sparciałe. Czyli - zmienić nagrzewnicę albo gumowe rury.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
O widzisz, o dieslu przeoczyłem
adam k. - w którym Punto II (rocznik 2000) jest włącznik termiczny w chłodnicy?!
Kidu, ja to ze dwa razy przerabiałem i powiem Ci tak. Pierwszą tylko wymieniałem (używka, ciężko było dostać) i to na kanale - masakra. Za drugim razem na podnośniku ze spawaniem (i to w sąsiedniej wiosce u kumpla) i Ci powiem, że na dwukolumnowcu w 8h śmiało temat pokonasz ;) . Co do: czy wystepują te łapy bez króćców na chłodniczke oleju? przyznam,...
Wentylatory sterowane masą. Oryginale rozwiązanie. Schemat na PW.
W tych punto zbiorniczek jest zintegrowany z chłodnicą i niby tam płyn widać a w rzeczywistości może go w układzie brakować. Trzeba dolewać i odpowietrzać i jak wyzej napisał g107 powinien być w górnym wężu co czuje się sciskając go.
Podłącz pod komputer i powinno się wyjaśnić... pewnie uszkodzony presostat od klimy.
Kumpel miał ten przypadek w Fiat Brava. Wymiana nagrzewnicy pomogła. Ja u siebie octowałem 3x i pomogło. tylko ocet musisz zostawić na noc ponoć kret tez jest dobry. U mnie stał samochód 3 dni w garażu i codziennie podmieniałem ciepły ocet. Co prawda przez tydzień waliło octem w samochodzie ale teraz mam ciepło Możesz jeszcze sprawdzić czy termostat...
Witam ! Po rozebraniu silnika ( Valeo ) wentylatora chłodnicy ( punto 2 1,2 v8 )na wirniku leżał zerwany z skądś kondensator czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak powinien on być podłączony, nie znalazłem miejsca skąd mógł się odlutować Pozdrawiam:
Witam.Potrzebuje pilnie pomocy.Wymieniłem w swoim Puncie chłodnice od płynu chłodzącego,niby wszytko jest w porządku,chłodnica się nagrzewa,ale nie włącza się wentylator od chłodnicy,i woda się gotuje.Może ktoś wie gdzie jest problem??Z góry dzięki piękne za podpowiedzi.Pozdrawiam Łukasz
Witam posiadam autko Fiat Punto 2 2000r. Po przejechaniu 7km włancza mi kontrolka czerwona chłodnicy i non stop chodzi mi chłodnica. Wymieniłem pompe wody, płyn chłodniczy i termostat. Tylko że to nic nie pomogło. Mysle by wymienic uszczelke pod głowicą czy to może być powód? Prosze o poradę
Temat postu: Płyn hamulcowy Płyn hamulcowy do chłodnicy??
W punciaku 2 też są dwa odpowietrzniki jeden na przewodzie do nagrzewnicy (jak pisze kolega) i drugi na chłodnicy. W tych modelach lubi ciec (pomalutku) chłodnica, nagrzewnica i pompa lub rura od pompy. Trochę obserwacji a na pewno znajdziesz.
Dzień dobry, Proszę o poradę i wskazówki, jak skontrolować poprawność załączania wentylatora chłodnicy przy uruchomionej klimatyzacji. Samochód (Punto evo 1.4 8V) z klimatyzacją manualną miał niedawno wymienianą chłodnicę klimatyzacji, ponieważ stara była rozszczelniona. Klimatyzacja niby działa, ale z kratek nie leci bardzo mroźne powietrze. Zauważyłem,...
Witam. Wymień włącznik (czujnik) wentylatora chłodnicy.
Witam, moim zdaniem przyczyna może tkwić tak jak pisałeś w małej przepustowości termostatu uszkodzeniu pompy lub przytkanej chłodnicy ale może poczekaj niech się wypowiedzą fachowcy w tej dziedzinie.
Dodałbym do tego - nie próbujcie otwierać odpowietrznika przy zakręconym korku na zbiorniku wyrównawczym, po wystygnięciu silnika, bo układ się znów zapowietrzy (po porządnym nagrzaniu silnika i zostawieniu go do całkowitego ostygnięcia w układzie chłodzenia może być lekkie podciśnienie).
Samochód mam od 6 miesięcy i przez ten czas zrobiłem 3 tys km i zaobserwowałem taki ubytek dopiero po ochłodzeniu się otoczenia . Jakoś tym się nie przejmuje bardzo bo żadnych oznak uszczelki pod głowicą nie widzę . Może jest gdzieś chłodnica nieszczelna albo po prostu Punciak "lubi " mieć min 🤣
Witam. mam problem z chłodzeniem w fiacie Punto 1,2 95r. Auto po włączeniu chodzi normalnie, jednak wiatrak się nie włącza i temperatura sobie rośnie do maximum. Sprawdzając ręcznie temperaturę zauważyłem że rurki i chłodnica robi sie ciepła dopiero wtedy gdy wskaźnik pokazuje max. Wentylator i kable do niego sprawdzone. Wentylator włacza sie dopiero...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
wymieniłem ten termostat ustawiony jest na 87 C. raczej nic to nie pomogło przejechałem 10 km. przy dzisiejszej temperaturze otoczenia 21 C. i też włączył się wentylator nie wiem czy źle odpowietrzyłem robiłem to według instrukcji tzn. nalewając płyn odkręciłem odpowietrzniki na wężach idących do nagrzewnicy i na chłodnicy nalałem płyn aż się przelało...
Witam. Dołącze sie do tematu. A co może być powodem parowania szyb w Punto I , jeżeli nie ma ubytków płynu, nagrzewnica sucha, chłodnica również nie cieknie, wykładzina i dywaniki również suchutkie. Za to jak włącze ciepły nadmuch to dziwnie śmierdzi. Myślałem że to zasyfiały filtr kabinowy , ale jak koledzy piszą że w tym modelu nie ma takowego, to...
Koszt gazgeneratora: zbiornik na gazgenerator np: ze starej butli od LPG 60 l: 20 zł intercooler np: z Fiata Punto 10-20 zł 2 chłodnice 20 zł wentylator 20-30 zł drobnica 50 zł (przewody, elektrody, kamień do cięcia pilarką kątową). Czyli koszt ok. 130 zł. Dużo części można na szrocie znaleźć.
Dolej jakiś koncentrat diabli wiedzą co masz w chłodnicy .
Postanowiłem że uszczuplę portfel o 20 zł i dałem na warsztat, można powiedzieć że 4 browary nie moje ale za to jest zrobione dobrze :) dzięki za odpowiedzi :)
W kilka dni po wizycie u mechanika zauważyłem, że chłodnica ma duże luzy do przodu i do tyłu - tak jakby brak było jakiegoś mocowania. Zrobiłem fotke - czy tu przypadkiem czegos nie brakuje???? https://obrazki.elektroda.pl/7042694500_...
A może uszczelka pod głowicą poleciała i nie jest zalany paliwem tylko płynem z chłodnicy ?
1.Wypnij wtyczkę z czujnika umieszczonego w chłodnicy i zewrzyj np. spinaczem do papieru lub kawałkiem drutu, wentylator powinien wtedy zadziałać. Jeśli nie zadziała to usterka będzie w obwodzie elektrycznym np.bezpiecznik, wtyczki, złącze silnika ,masa kabel oczko, lub jeśli występuje przekaźnik to przekaźnik. 2.Usterka zamkniętego termostatu wtedy...
Chłopie jesteś tak daleko nie rozgarnięty w temacie samochodów że szok.... Ale mogę cię pocieszyć, masz jak najbardziej wszystko w porządku, chłodnica od klimatyzacji ma być w zasadzie zimna...ten pierwszy płat :wink:
U mnie fakturę drukują w trzech egzemplarzach i dostaję zawsze różową część. Na fakturze mam wyszczególnione akumulatory, chłodnice klimy, ponieważ robię tylko elektronikę i elektrykę więc nie mam innego złomu.
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
Z tym bulgotaniem to jest ciezka sprawa,te typy tak maja nawalczyłem sie z tym w servisie.A co dobraku cisnienia w układzie to mozliwy jest wyciekalbo zawór bezpieczeństwa w korku chłodnicy jest ciagle otwarty ,znaczy uszkodzony.
Miałem podobnie w Seju 1.1. Silnik zgaszony nie odpalał w losowych momentach po rozgrzaniu. Winna wiązka przewodów do czujnika na wale - izolacja się rozpadła tuż przy samym czujniku i jak się auto rozgrzało to lubiły się tam czasem zwarcia robić i jak się w nieodpowiednim momencie zgasiło auto - to już kaplica - nie zapali - dopiero jak ostygnie. Nie...
Dodam ze do kostki nie dochodzi żadne napięcie, sprawdzałem miernikiem i po złączeniu styków w kostce zero reakcji.. Poważnie? A ja wiem, że tam jest 5V. I zwieraniem styków można ubić centralkę wtrysku. Nic się nie ubije . To nie sterowanie cewką albo wtryskiem kiedy można "ubić" drivera. Jeśli zewrzesz styki w kostce to zasymulujesz temperaturę ponad...
Wentylator tez łatwo sprawdzić, z boku jest włącznik termiczny, odepnij od niego kabelki i zewrzyj, wentylator musi sie włączyć. Włacznik sprawdza się jak termostat, do wody, potrzebujesz do tego miernika elektrycznego, ustawiasz miernik na sprawdzanie przewodności(tak się to chyba nazywa), po styknięciu końcówek bedzie piszczał. Nastepnie przykładasz...
Na myśl przychodzi mi ewentualna uszczelka pod głowicą,ew .uszkodzona głowica-płyn dostaje sie do cylindrów.Nie ubywa za dużo wody z chłodnicy?
Jeśli olej przezroczysty to gdzie się podział płyn . Może tak być , że uszkodzona jest pompa wodna , przeciekała i zatarło się łożysko pasek się ślizga i jest zbyt wolny obieg płynu , wtedy chłodnica ledwo ciepła , a płyn się gotuje .Ilość płynu w obiegu należałoby sprawdzić w chłodnicy ( zimnej ) a nie zbiorniczku wyrównawczym .
Witam mam problem z ogrzewaniem w Fiacie Punto 1.1 rocznik 95. Nawiew ciepłego powietrza nie grzeje leci chłodne powietrze zamiast ciepłego. Chce wykręcić nagrzewnice i ja przeczyścić ale nie wiem czy coś to da. Proszę o jakąś rade. Chłodnica sprawdziłem jest sprawna i płyn tez jest. Więc myślę ze może być to nagrzewnica ale pewności nie mam.
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
uszczelka pod głowica
Witam mam problem w punto grzeje się zdemontowałem termostat odpowietrzałem układ sprawdziłem drożność chłodnicy a nadal się grzeje. co może być pompa wody czy uszczelka pod głowicą ? Pomocy!!!
Jeśli to niebieski dwupinowy czujnik WTS-05 to takie powinien mieć wskazania -20 stopni 29.12 kiloomów -10 stopni 16.6 kiloomów 0 stopni 9.75 kiloomów 10 stopni 5.97 kiloomów 20 stopni 3.75 kiloomów 30 stopni 2.42 kiloomów 40 stopni 1.60 kiloomów 50 stopni 1.08 kiloomów 60 stopni 0.75 kilooma 70 stopni 0.53 kilooma 80 stopni 0.38 kilooma 90 stopni 0.28...
Problem ze stabilizacją temperatury w samochodzie marki Fiat Grande Punto 2007 1.3 Multijet 75 hp. Sytuacja wygląda następująco (z natężeniem czym niższa temperatura otoczenia tym gorzej): samochód z trudem się rozgrzewa. Obecnie wygląda to tak, że jadąc 15 km z pracy lub do pracy nie ma szans na złapanie 87 lub 90 stopni. Chyba, że miałbym pół trasy...
Witam.Co do Fiatów i ogrzewania to niestety bede chyba miał dla pana złe wiesci.Bardzo czesto we Fiatach pada uszczelka pod głowica.Objawia sie to roznie ale najczesciej jest tak iz znika płyn chlodniczy nie trzyma obrotow ciezko sie zapala itp.Jednym z tych objawów tez bywa ze niestety nie działa ogrzewanie w kazdym razie ja tak miałem w Punto.Prosze...
Witam, tak jak w temacie mam to autko od niedawna, zauwazyłem że jak wskaźnik od temperatury pokazuje ok 45-40°c (nie wiem ile to dokladnie jest bo nie ma cyferek, jest 2mm od środkowej kreski) to wtedy wentylator rusza i chodzi tak długo do póki temepratrua nie spadnie do przedostatniej kreski moze mi ktos powiedzieć co jest przyczyną tej usterki?...
Nie ma tak, że wszystko sprawne, a auto nie działa. Coś musi być nie tak. Jaką temperaturę osiąga silnik ? I sprawdź jeszcze raz dokładnie termostat, lambdę, wtrysk. Odłącz aku na pół godziny, a potem odpal samochód i zostaw na luzie aż do załączenia wentylatora chłodnicy.
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...
włącznik znajduje się w chłodnicy (tylko rób na zimnym silniku aby się nie poparzyć płynem, no i łap w coś płyn)
Płyn w chłodnicy w poziomie
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
Silniczek z poloneza jest za długi i wiatrak będzie tarł po chłodnicy. Pasuje silniczek z Punto. Jak bedziesz kupował nowy to patrz czy ZEM Elmot, Magneti Marelli, a i trafiały się angielskie Lucas.
Najlepiej byłoby tam , gdzie tego oleju jest najwięcej, czyli w misce. Ewentualnie gdzieś w okolicy filtra oleju. Zazwyczaj wiąże się to z jakimś wierceniem. A woltomierz w dowolnym punkcie instalacji, w którym pojawia sie napięcie po przekręceniu stacyjki. Temperatura oleju przydaje się w silnikach wysilonych, sportowych, wyposażonych w chłodnice oleju....
Z tego co pamiętam to ten od termostatu Nie pisz głupot, jak już to od wyłącznika termicznego w chłodnicy.
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
Podstawą prawidłowego działania klimatyzacji jest dobra wymiana cieplna. Jeśli nie działa prawidłowo wentylator na 1 biegu,to można sie spodziewać awarii sprężarki,2 bieg jest w zasadzie biegiem awaryjnym ,który załącza się przy zbyt wysokich ciśnieniach w układzie. W tym konkretnym przypadku przypuszczam, że skraplacz jest w kiepskim stanie tzn.brakuje...
W moim Punciaku 85 16V wyłącza się wentylator po wyjęciu klucza ze stacyjki. Auto ma klimatyzację. Ze schematu elektrycznego auta bez klimy wynika, ze wentylator chłodnicy powinien pracować po przekroczeniu określonej temperatury. Czy w autach z klimą jest inaczej? Nie mam schematu instalacji z klimatyzacją. Dziękuję za rzeczowe informacje.
Tak ojciec dolewał jakiś płyn do chłodnicy (miał reszte w bańce z której dolewał do fiata punto) Zapewne gdzieś zamarzło i tu jest problem. A czy może w takim wypadku przejechać autem (3km) do mechanika? Nic się nie stanie?
jezeli chodzi o belke na kturej jest podparta chlodnica to normalne w fiatach z tego okresu
U mnie to wyglądało tak że na postoju temperatura mi rosła powyżej jednej kreski a podczas jazdy spadała prawie do zera kolega mi powiedział że termostat jest do wymiany kopiłem nowy 40 zeta z uszczelką wykręciliśmy stary okazało się zablokował i nie domykał,nowy zamontowany okład odpowietrzony i ogrzewanie działa a co do pompy to pewnie też możesz...
opisz w jaki sposób sprawdziłeś ten przekażnik? znajdż zasilanie cewki pk i masę ,sa naprzeciw siebie,odpal silnik i na wolnych nagrzej go do skutku w zasilanie cewki pk i masę podłącz niewiem -miernik,żaróweczkę 2 w 12 v i zobacz czy przy krytycznej się zapala ta żar. i czy wtedy startuje wentylator -niech tak chodzi , obserwój - zapalenie żaróweczki...
Witam Serdecznie, Mam problem z płynem chłodniczym. Ostatnio zauważyłem że ubyło mi dużo płynu chłodniczego, dolałem 1l. Za parę dni patrzę i dalej wskaźnik jest na minimum. Posprawdzałem rurki z chłodnicy do zbiornika i do wnętrza auta i jest wszystko oki, nigdzie nie są mokre. Podczas mycia auta zauważyłem że pod wycieraczką mam kałużę płynu chłodniczego....
A może po prostu jak nie pracuje pompa wody to płyn spływa z nagrzewnicy do zbiornika wyrównawczego. Zbiornik jest pewnie przy chłodnicy więc nisko.
Witam ! Fiat Punto 1996r., 1200 ccm, po włączeniu ogrzewania czuć strasznie płyn chłodniczy w środku auta, to po pierwsze, a druga rzecz to strzałka zegara prędkościomierza i obrotomierza stoi przy wyłączonym slniku odpowiednio na 10 km i 500 obrotach ! Pozdrawiam ! Robert
Odpalacie zimny silnik i gruby wąż gumowy który wychodzi z termostatu i biegnie do góry chłodnicy powinien być zimny do temperatury ponad 80 stopni.Wtedy następować powinno uchylanie termostatu i puszczenie płynu na duży obieg cieczy (na chłodnicę ) Wyczuwa to się gwałtownym nagrzewaniem węża o którym pisałem.Jeśli rozgrzewa się powoli wraz z silnikiem...
prześwietliłem komputerem(KTSem) brak błędów w sterowniku a i tak usterka gdieś siedzi kompletny brak mocy żeby to było auto niemieckie to bym powiedział że to przepływomierz ale tam niema tego, samochód był stuknięty lekko z przodu poszła tylko chłodnica i lampy silnika nie ruszyło nic, nie wiem czego się uczepić jeszcze może ktoś się spotkał z takim...
Witam. Moje auto miało dzwona i zostało zrobione, ale... -odpala na dotyk -do 2400 obr jest w miare ok -powyżej 2400 obr auto nie przyspiesza mimo wciskania gazu w podłogę -nie kopci ,wszystko jakby ok -odpiąłem kable od przepływomierza-jedzie tak samo (a własciwie nie nazwe tego jazdą)jak z podpiętymi -czy powinienem po odpieciu zdjąć napiecie z aku...
naprawa chłodnic wiatrak chłodnic spawanie chłodnic
bojler elektryczny grzeje silniczek obrotomierza dreambox naprawa
alpine subwoofer samochody serwis
Olej silnikowy do Perkins 1104D Euro III – jaki wybrać? SAE 15W-40, API CI-4, ACEA E7, przykłady Grzech wewnętrzny, radość z domniemanego grzechu, teologia moralna, KKK 1853, psychologia moralna