Jakiej wydajności sprężarke kupić? Każdy chce jak największą. Jężeli mowa o jakimkolwiek piaskowaniu to celuj w 40m3/h i 5.5kW. Jaki silnik do tej sprężarki? To każdego chinola z allegro piszą jakiej mocy silnik i jakie obroty na wale sprężarki są potrzebne. Jakie zabezpieczenie termiczne? Jak zdecydujesz się na ze zespół silni sprężarka to wtedy kup...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
To ja też się pochwalę swoim wynalazkiem , na razie tak z grubsza , później wrzucę fotki z prac i jakiś lepszy filmik . Sprężarka ze scani , silnik 7,5kw -2900obr , pompa oleju z fiesty , chłodnica powietrza zrobiona tak jak umiałem :P , butla lpg 80l , falownik nastawiony na 25Hz czyi jakieś 1450obr , https://www.youtube.com/watch?v=8Wp6jXNX...
Części dostępne w sklepie firmowym Airpol, na telefon z wysyłką za pobraniem. Na dzień dobry do przejrzenia/wyczyszczenia zawory, zużyte do szlifu na płycie traserskiej itp. przy użyciu papieru ściernego, lub do wymiany. Najczęściej nic się w nich nie psuje, tylko podlega naturalnemu powolnemu zużyciu. Gdy wyjmiesz zawory to zobaczysz wnętrze tulei...
A czy sprężarka od powietrza nie jest smarowana z silnika i chłodzona borygiem? Nie ma takiej możliwości. Pomimo że jest smarowania olejem ale naddatek spływa do komory silnika. Prędzej Olej do powietrza pójdzie przez pierścienie albo powietrze do wody. W tej usterce w 85% przyczyną jest obudowa chłodnicy oleju i jej oringi i 10% sama chłodnica oleju...
Zamierzam złożyć proste urządzenie do odzysku czynnika r134a w samochodzie. Skompletowałem kilka elementów. Sprężarka z lodówki na R600. Chłodnica z wentylatorem. Odolejacz. Czy separator oleju powinien być na wejściu układu Czy po stronie tłoczącej? Może lepiej zastosować 2 bo sprężarka lekko "pluje" olejem. Urządzenie będzie w zamierza użytkowane...
Panowie, pomożecie rozkodować VF7SH9HP4CT552466 ? Z góry dzięki Nr nadwoziaVF7SH9HP4CT552466 modelC3 PICASSO DAM13177 76 1 0852 Fabryka (kod)76 Początek obowiązywania gwarancji2012-12-28 Informacja serwisowae2*2001/116*0371*17 Karoseria3401244 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUCITROEN TYP NADWOZIAHATCHBACK FAMILIALE WYKOŃCZENIEŚREDNI...
Powinien być tam gdzie jest śrubunek ale albo jest niesprawny albo go tam nie ma. Płytki w głowicy też do sprawdzenia. Na wylocie powinna być chłodnica sprężonego powietrza (rurka z żeberkami) z możliwością spuszczenia kondensatu (wody) w najniższym punkcie przed wejściem do zbiornika. Sama sprężarka powinna być chłodzona- wentylatorem z koła pasowego...
Ostatni żona zaliczyła dzwona i poszła chłodnica od klimatyzacji. Przy okazji napraw blacharskich wymontowywana była też sprężarka klimy i leżała sobie na półce. Otwory w sprężarce były zatkane ale trochę oleju się wylało. Po złożeniu wszystkiego pojechałem na nabicie i chcieli mi wlać tylko 10 gr oleju ( podobno tak się robi standardowo) ale jak im...
Witam potrzebuje podpowiedzi gdzie jeszcze może dostawać sie olej do układu chłodzenia wymieniłem juz dość dużo np. podstawa to uszczelki pod chłodniczką oleju to jako pierwsze ponadto uszczelkę pod pompą wody uszczelka pod pokrywą rozrządu w serwisie wymienione zostały oringi na retardeże i uszczelniacze w skrzyni biegów i chłodnica retardera fakt...
Tak to prawda że ze zbiornika można zrezygnować ,jeżeli dysponujemy sprężarką o zmiennej wydajności. Sprężarka śrubowa może pracować w cyklu przerywanym lub okresowym, lecz musi być zapewniony bieg jałowy podczas włączenia i wyłączenia uradzenia. Ważne żeby był sprawny układ smarowania i odolejania ( filtr dokładnego oczyszczania). Chłodnica oleju i...
Witam ponownie, sprężarka została uruchomiona wszystko działa, lecz chłodnica oleju jest zbyt mała, może ktoś wie jaką zastosować nie znam parametrów przepływu oleju przez sprężarkę, sprężarka do aerzen z wydajnością 8m³/min i sprężanie 12 Bar
Też tak myślałem że to uszczelka a dziśiaj rozmawiałem z mechanikiem to powiedział że przyczyn może byc wiele np: tuleje cylindra , sprężarka , pompa wody lub chłodnica oleju i co najgorsze on chciałby wszystko wymieniac po kolei
Kolejny copy/past Czy ktoś tu się denerwuje :D Jak pisałem wcześniej najpierw chce sam zrozumieć jak to ustrojstwo działa, a dopiero sam ew działać. Wiec na spokojnie rozmawiajmy. I zaznaczę, że cały czas myślę wyłącznie o inwerterze, bo w on/offie te rzeczy są jak by prostsze. Myślę po chłopsku, zakładam 2K przegrzania, co już daje nie pełne wykorzystanie...
Kolego może być chłodnica AGR mogą być oringi na tulejach skoro widać płyn na zewnątrz,może być sprężarka albo może być uszczelka za płyta pośrednia z przodu,jeśli ściągniesz miske olejową i tam gdzie jest spływ oleju ze sprężarki i wlejesz płyn i tam poleci to jest uszczelka za płyta walnięta.
Dodatkowo dzisiaj wyłączyła się z powodu przegrzania , gdzie w lato przy duzo wiekszych temperaturach nie było takiego zjawiska. Zastanawiam się czy coś sie w niej nie skonczyło ? Przyczyn przegrzania może być co najmniej kilka zaczynając od najprostszej : 1. utrudniony przepływ powietrza przez sprężarkę i chłodnicę -zapchane wloty na obudowie, zasyfiona...
Wimienione filtry, olej, separator, wszystko wymyte, chłodnica również, gąbki wymienione, sprężarka chodzi. Jednak po godzinie w dolocie jest wilgotno od oleju. Czy tak powinno być? Ogólnie oleju już nie ma w ilości takiej jak była. Jednak po zatrzymaniu awaryjnym sprężarki (przegrzał się olej jak była obudowa otwarta) troche poszło oleju do obudowy...
Jeśli chcesz to zastosować jako sprężarka do powietrza, napotkasz na kilka problemów. Podstawowymi będą: -problemy z chłodzeniem, urządzenie było projektowane do pracy z czynnikiem chłodniczym, który przepływając przez urządzenie chłodził je, powietrze będzie zdecydowanie gorzej odprowadzało ciepło -spora ilość oleju w powietrzu, sprężarka nie posiada...
Sprężarka orgigalna ma takie same koło pasowe jak ta od BMW i jest napędzana od pompy wody :) do skraplacza mam wentylator już :) . Umieszczę to wszystko przed chłodnica wody i chłodnica oleju . Chyba że to nie wypali to skraplacz może być w innym miejscu ?
Jak sam zauważyłeś dysponujesz jedynie samym sercem wymagającym napędu 7.5-11kW. Skrótowo napiszę Ci brakuje: 1. Szkielet/obudowa. 2. Silnik, przekładnia pasowa, fabryczne koła najlepiej z tulejami taper lock ze względu na duże prędkości i ryzyko drgań. 3. Zawieszenie zespołu silnik-sprężarka na poduszkach tłumiących drgania. 4. Układ sterowania obiegiem...
Żeby zbudować kompletny kompresor na bazie sprężarki śrubowej niezależnie w jakiej skali potrzebujesz spędzić kilka tysięcy PLN na podzespoły, na chwilę obecną nic nie masz :lol: Co potrzebujesz: Sprężarka z kompletnym zaworem sterującym z elektrozaworem włącznie. Bez tego zestawu ani rusz. Sam zaworu nie zbudujesz, używany może za kilkaset PLN gdzieś...
Kiedyś naprawiałem klimę gdzie chłodnica była odłączona przez 2 lata. Działa drugi sezon i chłodzi aż miło. To miałeś sporo szczęścia :D - teoretycznie nie powinna już działać, a by najmniej sprężarka... W starego typy sprężarkach z większą zawartością oleju jest jeszcze szansa, ale w tych nowych ze sprzęgłem zrywalnym, gdzie odrobiny oleju wchodzą*...
Wszelkie komentarze że to niebezpieczne - dziękuję bardzo za troskę :) Początkowo myślałem nad silnikiem z malucha No tak wyrafinowana konstrukcja przy takim ciśnieniu mogła by cię naszpikować żeliwem :D Ale zanim napompuje tyle atmosfer to zacznie działać jak Diesel (palić olej)... Sprężarki o takim ciśnieniu budowane są jako 4 stopniowe. Cylinder...
Co do braku oleju raczej nie sądzę że kolejny raz inna osoba zapomniała go wlać. Chodzi o to że w wyniku nie prawidłowego działania układu cały olej ze sprężarki pozostał w parowniku, skraplaczu. Zasysając czynnik w postaci płynnej domniemam że odpowiedzialny za to jest zawór rozprężny. Tu masz rację ale serwis to powinien sprawdzić na zasadzie przegrzania...
Mam trochę teoretyczne pytanie jak jest zbudowany i jaka jest zasada działania agregatu w lodówce. Chodzi mi o jakieś dokładniejsze opisy, schematy. Zastanawiam się także np. dlaczego nie powinno się kłaść lodówki ze względu na to że może wlać się olej do obwodu chłodzenia? skoro w środku agregatu jest pompka która jest zanurzona w oleju i dodatkowo...
Widzę, że miałem trochę szczęścia znajdując na złomie taki kompresor, widocznie decydującym elementem który pozwala startować mojemu bez problemu jest jego moc (niestety na obudowie część napisów zatarta więc dokładnie nie wiem) i bardzo prawdopodobne że nie był używany zbyt intensywnie. W domu posiadam również inny kompresor lodówkowy, muszę go przetestować...
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
jak chłodnica oleju zrobiona to bym sprawdził głowiczkę sprężarki powietrza
Ten model nie ma chłodnicy oleju. Pod filtrem oleju jest pompa wspomagania, sprężarka klimy i alternator w okolicy. Sprostuję też powyższe, są dwie chłodnice, jedna główna, druga od klimy - one są na sobie, od klimy pierwsza a za nią główna, dlatego myślałem że jej nie ma (pas przedni dziwnie skonstruowany).
takie urządzenie nie wymaga więcej żadnych dodatkowych prac ze strony serwisu, samemu sobie możesz wyczyścić skraplacz(chłodnice w agregacie) najlepiej odpowiednią chemia. oleju się nie wymienia ponieważ sprężarka ma budowę hermetyczną i wymiana oleju wiąże się z wyciągnięciem sprężarki i lutowaniem. podczas lutowania wytwarza się nagar który tylko...
Ale jak widzisz tak samo jak sprężarki śrubowe mają wtrysk oleju, separator, chłodnicę, filtry, zawór zamykający dolot, zawór minimalnego ciśnienia etc.
Dołożyłbym chłodnicę oleju i filtr oleju. Filtr np: poprzez przystawkę z akcesoriów tuningowych.
Sprawdź metalowy spiralny przewód, łączący sprężarkę z podstawą ( ma to chyba spełniać rolę chłodnicy powietrza). Miałem taki przypadek u siebie, że przewód zatkał się "syfem", olejem z wodą lub innym "glutem". Zrobi się w nocy -0,5 i nie masz powietrza w podstawie, tylko kompresor awaryjnie zrzuca. Wtedy będziesz słyszał taki dźwięk, jakby ktoś młotkiem...
Witam, Mam takie same objawy volvo fh4 2014. Układ się zapowietrza, duże ciśnienie w układzie chłodzenia, brak ogrzewania w kabinie. Przez ciśnienie rozszczelniła się duża chłodnica(chłodnica wymieniona) Sprężarka sprawdzona, w płynie brak spalin, oleju i paliwa. Wymienione tulejki pod pompowtryskami. Problem nadal nierozwiązany, wysokie ciśnienie,...
Witam. To , ze sprężarka śrubowa rzuca olejem jest zjawiskiem normalnym. Po stronie tłocznej powinien znajdować się odolejacz, który wychwyci ten olej i wróci go do sprężarki. Dodano po 8 Nie napisałeś , czy masz sam moduł śrubowy z silnikiem, czy tez kompletną sprężarkę (z odolejaczem , chłodnicą oleju, powietrza i sterowaniem).
Macie może jakieś info z czego dopasować bez większych przeróbek sprężarkę i chłodnice oleju?
na postoju mimo że woda nie miała 90stopni to wentylator uruchamiał się do schłodzenia klimatyzacji. Po włączeniu klimy wiatrak na chłodnicy powinien pracować na pierwszym biegu. Na włączonej klimie powinna kręcić się wewnętrzna część koła pasowego sprężarki.
Czy do smarowania ciśnieniowego nie może być użyta sprężarka lodówkowa z chłodnicą oleju? I do tego np zawór bezpieczeństwa który przepuszcza olej do zbiorniczka przy 3 barach?
Znajduje się w tym modelu z przodu silnika pod sprężarką klimatyzacji . Dostęp utrudniony ale możliwa wymiana bez kanału .
Oleju nie dolewa się nigdy, chyba że: układ rozszczelnił się, zwłaszcza gwałtownie, lub w przypadku wymiany węży, chłodnicy i innych podzespołów. Każdy wymieniany element, ma dość ściśle określoną wartość "dolewki" To nie jest zabawa dla amatora.
Separator to nie jedyna przyczyna pojawiania się oleju w powietrzu. Wody pozbędziesz się chłodnicą końcową z odwadniaczem.
nie sądzę że z czego innego bo tylko sprężarka jest od oleju i poszło troche na chłodnicę ogólnie silnik cały suchy
Trzeba użyć dobrego środka do sprawdzania szczelności. Np zwykłe mydło w płynie z wodą. Proponuję zacząć od ciśnienia 8 bar. Jeżeli nic się nie pokaże to 12 bar, jeżeli to nic nie da, to 17 bar. Chłodnice trzeba sprawdzić dokładnie, od zewnętrznej i wewnętrznej strony (od silnika). Dokładnie trzeba sprawdzić rogi chłodnicy oraz krawędzie. Jeszcze jedna...
W tych okolicach to może być tylko do 3ch odbiorników: do sprężarki klimatyzacji, do alternatora, do czujnika ciśnienia oleju- ale tu powinien być jeden przewód we wtyczce.
Powoli, powoli, powoli, nie śpiesz się!!!!! Niczego NIE WYMIENIAJ na razie. Zwłaszcza nie śpiesz się z wymianą "termika". Ten element rzadko wysiada "sam-od-siebie". Pawie nigdy. Nie narażaj się na koszty. Niepotrzebne, jak wielu moich klientow ;) Przede wszystkim jeśli sam chcesz zdiagnozować przyczynę zmierz prąd jaki sprężarka (lodówka) pobiera podczas...
Można by coś kombinować, tzn. próbować wstawić pierścienie olejowe na tłoczki (takiej samej konstrukcji jak samochodowe). Głównie trzeba by oddzielić olej od części sprężającej. Druga kwestia to chłodzenie, pewnie trzeba by tłoczyć olej przez zewnętrzną chłodnicę. Może przerobić na tzw. suchą miskę olejową (+wewnętrzny natrysk), żeby dolne tłoki nie...
Chłodnica ci zgniła oring raczej nic nie da.. Może tak a może nie. Wg mnie -rozkręć to połączenie i wyjmij rurkę. -wymień oring, udaj się do jakiegoś zakładu co robi klimy i dostaniesz za friko -zamontuj nowy oring, przed montażem posmaruj oring olejem PAG lub psiknij silikonem -napełnij układ sprężonym gazem (azot, powietrze) -popsikaj wodą z szamponem...
rozszczelnił mi się układ, z układy zostało spuszczone 700g czynnika 11 oleju, wymieniałem chłodnice klimatyzacji i przewód łączący sprężarkę z centralka (najdłuższy kompletny przewód, który jest w w Premium)
Ja będąc uczciwym, zrobił bym to za 300-400zł. Robocizna:próba szczelności, wymiana chłodnicy, próba szczelności i wymiana oleju w sprężarce, suszenie i załadowanie czynnika.
Zakładam temat by podzielić się doświadczeniami i problemami wynikającymi z naprawy stacjonarnej pompy do betonu Brinkmann 2008 r. ze sprężarką śrubową Atlas,silnik Deutz D 2011 L 03 30,5 kW chłodzony olejem. Aktualnie maszyna przegrzewa się i wyłącza. Do wymiany uszczelka pod głowicą,wycieka olej. Wymiana filtra separatora,powietrza, filtra oleju kompresora,silnika....
Więc już wiesz że to filtr oleju silnikowego. A nie filtr do sprężarki.
sprężarka chłodnica chłodnica sprężarka chłodnica oleju
spotkać elektronik wiśniowski space cofać parkować
piekarnik mastercook future deutz ciśnienie sprężania
Zmniejszenie napięcia z 12V do 5V za pomocą rezystorów Wartość diody półprzewodnikowej oznaczonej literą G