W ciężkich ursusach jest chłodnica oleju przekładniowego, znajduje się przed zwykłą chłodnicą. Często użytkownicy po jej awarii zwierają węże do niej idące i jeżdżą dalej, sprawdź, czy może czasami nie siadła pompka napędzająca tą chłodnicę i drożność węży.
Taka chłodnica to chyba szału nie zrobi. Równie dobrze mógł by z miedzianej rury uwinąć esy floresy i wstawić przed chłodnicę. W większej średnicy olej popłynie wolniej więc i czasu na oddanie ciepła będzie więcej. Albo płytowy wymiennik ciepła założyć niewielki trochę ponad stówkę kosztuje i nieźle robotę robi. Ja tam u siebie ruszał tego nie będę...
Wtrace dwa grosze rozmawialem krotko z gosciem co uturbil c-330m dal turbine od starego golfa i interculer bardzo mały ale potężny wiatrak 12v na nim. Koleś mówił ze musiał przestawić kąt wtrysku . Ogólnie ładnie mu to chodzi i jeszcze fajniej wygląda . Ja to widzę tak jeśli masz silnik ciągnika np: 4 litry pojemności skokowej i max obroty 2500 to dajesz...
Witam. Mam problem... Po jakiejś chłodniejszej nocy wywaliło mi brogi na głowicy (oba od strony chłodnicy i od strony zbiornika) i pękła lekko chłodnica. Brogi wymieniłem i było ok. Dziś było - 3 stopnie a że wody miałem niewiele chciałem jej dolać i zaczął się problem. Nie dość że lałem i lałem to jeszcze szybciej niż chłodnica napełnił się... silnik....
Widzę u kolegi to samo co u Mnie. U Mnie też wypchneło jeden koło termostatu brok, z tyłu drugi przy baku, ale tylko jeden i dwa na górze głowicy. Odpalałem traktor i chodzi w porządku i woda także na szczęście do oleju mi nie poszła. Pozakładam nowe broki i będzie okej. Mam nadzieje, że chłodnica i pompa wody żyje, bo nawet nie chce myśleć, że głowica...
Witam Chciałbym sobie kupić pompę hydrauliki siłowej wraz z multiplikatorem - potrzebuje używać jej w 2 różnych ciągnikach do 2 różnych celów. Pierwszy ciągnik to claas z 2013r (olej utto 10w30) wraz z wiertnicą ziemną hydrauliczną (zdjęcie poniżej) - ,drugi to ursus c360 (olej hipol 80w90) z TURem 3b. Chce pompy używać zamiennie do tych 2 celów, a...
Uszczelka pod głowicą.
Silnik jest z 30-ki i do filtra bączka można chyba jedynie sitko kupić. Jeśli się tylko nie obraca to magistrala jest zasilana w olej jest on jedynie niefiltrowany. Można bąka zamienić na Pełnego przepływu sa dostępne przystawki z tym że nie ma w niej dodatkowych wyjść na chłodnice oleju. Jeśli mnie pamięć nie myli w podstawie bąka powinien być wkręcony...
5 lat- do roboty przednie "zawieszenie" Roboty dużo nie ma. Pamiętaj że sworzeń jest zabezpieczony bolcem który znajduje się pod chłodnicą :D
Jeśli na bagnecie jest poniżej dolnej kreski to będzie się przegrzewać. Nie wiem dlaczego, ale sprawdzone w kilku przypadkach. Odpowiedź bardzo prosta. Olej smaruje i chłodzi. O chłodnicach oleju silnikowego na pewno słyszałeś.
Witam Podejrzewam pęknięcie tulei cylindrowej.Taki przypadek miałem w ostrówku.Chociaż uszczelki pod głowicą nie wykluczam.Olej pojawiał się w chłodnicy po rozgrzaniu silnika.
Witam, widzę że temat nieźle się rozwinął co do turbosprężarki w C360. Muszę przyznać wam że właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem i bardzo wam dziękuję :) a co do samej turbosprężarki, to zastosuję taką jaką poleca kolega candycane, mam nadzieję że to dobry wybór :) kolego mczapski, słuszna uwaga co do końcówki twojej wypowiedzi (Tutaj trzeba odpowiedzialnie...
W c360 nie ma chłodnicy oleju niestety.
raudek, wcześniej napisałem że wymieniałem wszystkie panewki i ciśnienie wróciło do normy, ale wczesniej jeszcze wyrzucało mi wodę z chłodnicy i nie mogłem się dopatrzyć gdzie jest uszkodzenie, aż kiedy zauważyłem że z pod jednego z cylindrów wypływają bąbelki wody wraz z powietrzem to go wymieniłem. Oczywiście że to nie miało nic wspólnego z ciśnieniem...
Jak dasz nie więcej jak 0.2-0.3 bara i dodasz chłodnice oleju to będzie dobrze.
Uszczelka pod głowicą , pęknięta głowica lub blok. Oleju nie przybywa?
Witam, odswieze trochę temat gdyż mam podobne pytanie. Chodzi o to czy jeśli tuleja jest gładka nie porysowana i nie ma wyrobionego progu, to czy wymiana samych pierścieni ma sens czy robić komplet ? Remont robiony ok 5 lat temu. Zrobione ok 300 mth. Pierścienie prawdopodobnie padły od przegrzania z powodu wycieku z chłodnicy.
Czy przy tej temp.w nocy mogło cos uszkodzic? Zależy czy mróz był dostatecznie długo, żeby woda w bloku/chłodnicy zdążyła zamarznąć. Swoją drogą gdyby rozsadziło blok to już byś to zauważył. Skoro z zewnątrz nic nie widać to są spore szanse, że nic złego się nie stało. Musisz obserwować silnik podczas pracy - czy nie ubywa wody, czy nie pojawiła się...
Czegoś nie rozumiem... Kolega napisał: Witam Jak się wyciąga tuleje cylindrów w Ursusie C-330M? Mam problem przedostawania się oleju do ukł. chłodniczego. Oringi tulei to chyba troszkę nie w ta stronę by puszczały. No chyba ze się mylę, to niech mnie ktoś poprawi :> Raczej się nie mylisz To co jest na górze zawsze spływa na dół odwrotnie raczej nie....
a jak ściągnę 4 głowice to będę widział która uszczelka poszła? Dodano po 9 I jeszcze zauważalnym ze woda jest w oleju
U mojego taty wytrzymał 9800 od nowości do zatarcia sie panewki głównej, tej od koła zamachowego. Przyczyna, pewnie już duży luz bo inne były czerwone, ale gorący i stary olej zrobił swoje. Z chłodnicą oleju jeszcze by pochodził. Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie?
Witam kupiłem ostrówka z silnikiem C-360 ,chciałem spuścić wodę z chłodnicy nic nie zeszło a z kranu w bloku silnika wyleciało ok 1 oleju zużytego
Mix to mix ,tylko z różnych szkół. W mojej to typowa konstrukcja palnik emulsyjny z emulsją powietrzną, wodną .Normalną konstrukcją jest palnik zasilany dodatkowo parą wodną, lub palnik zgazowujący olej w obecności katalizatora. Kolega Gripen ma rację woda w palniku na OP to kicha strzela i gaśnie.Palnik zgazowujący to inna bajka.Jeśli chodzi o emulsję...
Będę się jednak starał zrobić smarowanie ciśnieniowe. Nie muszę się martwić odpowietrzeniem skrzyni korbowej, bo ciśnienie spod tłoka będzie uchodzić przewodem odprowadzającym olej do specjalnie zrobionej skrzynki olejowej, w której będzie pompa oleju napędzana paskiem klinowym. Skrzynka będzie miała odpowietrznik. Wtedy olej dodatkowo chłodzi sprężarki....
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
Jak chodził to nagle ciężko żeby coś się samo zepsuło. Woda...raczej nie...no chyba że widzisz duży upływ w chłodnicy a przypływ w oleju. Pierścienie tłokowe złożone na mijankę? Dodano po 5 Długo pracował za pierwszym razem? Może jeszcze powietrze masz w układzie paliwowym?
Odkręcenie termostatu w 60-ce nic nie da bo wisi on na wężach i nigdzie nie zajrzysz. Odkręć michę i szukaj. Jak będziesz miał szczęście to znajdziesz. Możesz nabić do chłodnicy niewielkie ciśnienie. Ale ogólnie podzielam zdanie kolego Robokop.
Ile miałes tego mrozu 12 stopni? to dziwne,że wszyscy uczepili się bloku,który może pęknąć na końcu,chłodnica jest cała?,może pęknąć głowica przy gnieżdzie zaworowym,albo przegnite zaślepki przeciwmrozowe,poczują trochę mrozu i lecą,najpierw sprawdż ściągając głowicę,bez paniki,to tylko 1 godz. roboty
witam ostatniej zimy zapomniałem spuścić wody z majora3011 wyskoczył jeden brok przy okazji wymieniłem pierścienie panewki pompa wtryskowa do regeneracji, uszczelki pod głowicą zalalem nowym olejem i po kilku godzinach poszła woda do oleju okazuje się pęknięcie za popychaczami zakleilem to poxykina ale dalej ubywa wody w chłodnicy chce go zalać płynem...
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Z drugiej strony wytłumacz to rolnikowi. Nie przesadzajcie. Przypomnijcie sobie FSO1500 z silnikiem 115C - alternator pod kolektorem, opasany "portkami" i jeszcze przeważnie cieknący olej spod dekla - jakoś to działało, czasem tylko uzwojenia stojana się paliły. W ciągnikach, w których jest fabrycznie zamontowany, jest pod osłoną, nie ma ani potrzeby,...
Uruchomiłem układ smarowania ciśnieniowego oparty na pompie od wspomagania ( z Forda) , filtr oleju z fiata Uno i zawór przelewowy z ursusa C 360, wszystko zalane olejem Lotos 15W40 . Ciśnienie na wyjściu stałe 4,5 atmosfery . Jak ktoś robi układ smarowania ciśnieniowy to kilka uwag - wąż na ssaniu do pompy min 16 mm inaczej będzie zasysać powietrze...
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Ale według mnie jakby był gdzieś przednich to by były jakieś pęcherzyki powietrza w wodzie, a nic takiego nie widać. Wody w oleju nie ma ani na odwrót. A jak odkręce korek to woda krąźy jakby termostat był cały czas otwarty
Witam. Płyn chłodzący dostaje sie do oleju. Płyn w chłodnicy nie jest zabarwiony i nie ma przedmuchów. Na pewno nie jest to wina wydmuchanej uszczelki. Proszę o pomoc i podanie możliwych przyczyn dostawania się płynu. Za ewentualną poradę -dziękuje.:)
Witam! Mam prawdopodobnie ten sam problem zamarzła mi woda prawdopodobnie w chłodnicy i bloku, z tymże nie do końca bo jak nalałem ciepłej wody to przez chłodnicę po paru minutach przepłynęła, a po 20l gorącej wody lała się i z przez kranik od bloku ale ... po odpaleniu działa ciągnik tylko, że z kraniku na bloku leje się woda z olejem, z odkręconej...
Temat chyba uważam za zakończony. Nie chciałem tego robić ale gdy wydmuchało mi uszczelkę pod 3 głowicą patrząc od chłodnicy to wymieniłem ją i wymontowałem pompe(przerabianą na większą moc) z zetora 6748 do 30tki i działa wszystko bez zarzutu. Pompa w najbliższym czasie pójdzie do ostatniego mechanika i niech ją serwisuje bo wydałem ponad 100zł za...
Myśle, że to napewno któraś uszczelka pod głowicą. Żeby sprawdzić musisz odkrecić kolektor wodny i patrzeć z której głowicy dmucha. Jak już to określisz to bedziesz wiedział która głowica przepuszcza. Zazwyczaj piersza z przodu wysiada, gniazdo głowicy jest juz wypracowane i tuleja osiada, czasem przejeżdzajac palcem wyczujemy tę nierówność. A inne...
Witam! Mam problem z moim ursusem c360. Woda dostała mi się do oleju. Jeszcze z rok wcześniej w zimie zamarzła mi woda. po oględzinach okazało się, że zostały wysadzone dwa boczne korki w głowicy. Po wymianie ubywało trochę wody z chłodnicy po dłuższej pracy ciągnika. 2 tygodnie temu sprawdzałem olej i okazało się, że jest go za dużo i ma szary kolor....
Witam Sprawdź czy wody Ci nie ubywa w chłodnicy i jeśli już ubywa to zobacz czy nie jest trochę zabrudzona. Ja miałem w swojej uszczelniacze na tulejach i uszczelkę pod głowicą rozwaloną i mialem tyle oleju ile mogło się zmieścić w bloku. Uszczelkę możesz sprawdzić poprzez zdjęcie głowicy (przynajmniej ja tak robię), natomiast uszczelniacze na tulejach...
Dziękuje za odpowiedzi. Odpowietrzenie nic nie dało. Filtry wymienione. Kręcę rozrzusznikiem ale z przewodów tuż przed wtryskami nadal nic. Tylko przy ręcznym pompowaniu tryska z tych przewodów. Oleju nie wymieniałem. Przez zimę w chłodnicy było sucho. Niestety po odkręceniu tej małej pompy( chyba wstępna, ta gdzie można pompowac ręcznie) wylał się...
Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody...
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Brak termostatu jest szczególnie dokuczliwy zimą ,sprawne świece żarowe bardzo pomagają w rozruchu. Niektórzy montują grzałki w misie olejowej do wstępnego podgrzania oleju, jeżeli nie masz glikolu w układzie chłodzenia,tylko wodę w duże mrozy wystarczy przelać ciapka letnią, mocno ciepłą i gorącą wodą ,nie ma siły,na odprężniku zaskoczy , jeżeli silnik...
Trochę offtop, ale dlaczego praktycznie zawsze właściciele ursusów zawzięcie lali do nich wodę, zamiast płyn z niską temperaturą krzepnięcia? Względy techniczne, czy ekonomiczne? Najtańsze 10 litrów petrygo to koszt ok 60 zł... Leją wodę, bo jak miałbyś po 2-3 litry dolewać co dzień bo wywali w powietrze bo w lato jest +35*C, a chłodnice w ursusach...
1-tak 2-tak 3-nie (kiedy jest wciśnięty) 4-siedem razy zagotowała się woda w chłodnicy aż węże porozsadzało i sparciały od gorąca więc cudem by było gdy by były nie popękane a poza tym to wali dymem z pod korka do wlewania oleju i jak się wyjmie bagnet to lecą spaliny i w tym oleju co zostanie na bagnecie są bąbelki powietrza 5- słabiutko -4/5 stopi...
Nie słyszałem żeby 60-ka miała takie problemy. Jeśli wszystko jest sprawne to ten silnik ma raczej tendencję do niedogrzania. Zazwyczaj przy lekkiej i średniej robocie nie osiąga temperatury nawet 80 stopni. Dopiero przy ciężkiej robocie rozgrzewa się prawidłowo. Ta dziurkę zrobiłeś niepotrzebnie. Osłabiłeś mały obieg. Część wody zamiast chłodzić tuleje...
Te z aluminiowym, rozkładanym na dwie połówki korpusem są na łożyskach. Obydwie wersje dają się smarować rozbryzgowo - w wersji smarowanej z silnika wystarczy zaślepić wlot i wylot oleju korkami. Ważna rzecz, to zapewnić im jakiekolwiek chłodzenie - ze względu na małą powierzchnię żeberek cylindra i głowicy. Bardzo szybko się grzeją, a co za tym idzie...
Temperatura na dwuwskaźniku: Biały — do 80°C Zielony — 80...95°C Czerwony — powyżej 95°C https://archive.org/details/UrsusC330C33... Poza tym książki „z epoki” w czasach termostatów mieszkowych podawały prawidłową temperaturę płynu chłodzącego w przedziale 75–85°C. Termostaty...
Z reguły biały dym po uruchomieniu (przy zimnym silniku) w jakimkolwiek silniku i nierówna praca świadczą o spalaniu płynu chłodniczego czyli uszkodzonej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy. Sprawdź najpierw dwie rzeczy: 1) czy w zbiorniku wyrównawczym lub chłodnicy płyn nie gazuje (o ile jest taki zbiornik bo budowy ursusa nie znam ale jutro...
chłodnica ursus ursus chłodnica chłodnica oleju
lexia sterowniki interfejsu zwieranie przekaźnika pompy aktualizacja biosu dyskietka
zasilanie awaryjne pieca szlifierka jotes
Jak pocynować linkę miedzianą 35 mm²? Jak znaleźć specjalistę do napisania instrukcji obsługi?