Na potrzeby tego tematu przyjmijmy: - stary Polonez, gdzie zamontowano chłodnice miedzianą i chłodzenie oraz ogrzewanie jest OK. - nowy Polonez, gdzie zamontowano chłodnice aluminiową i w zimie mamy zimno a w lecie mamy gorąco, pomimo sprawnego termostatu. Kto jeździł Polonezem ten wie, że jeżeli chłodnica jest aluminiowa (zwłaszcza ATU+) a w zimie...
He he kiedyś ruscy mieli taki płyn do chłodnic który readował z aluminum i po prostu je rozpuszczał :D . Wogóle to ja bym sobie dał siana z tą chłodnicą i kupił coś na szrocie ew. na giełdzie jest tego od cholery. pozdrawiam!
A ja od razu wygooglałem wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Gdzie napisane zostało: "Silnik od wentylatora Poloneza ma 96W mocy znamionowej przy sprawności 58% i obrotach 2000/min,M-2,75daNcm. Nie ma przekładni." Czyli prąd wynosi około 8A
Witam. Czy ta chłodnica będzie pasowała do poloneza? https://www.autoczescionline24.pl/bsg-19... Dodano po 51 Wiem że ta niedostępna ale chodzi czy ta do fiata 131 będzie pasować. Chłodnica ST do FSO Poloneza ma oznaczenie FSO 012284 = THERMOTEC D7Q002TT = PRASCO FT2163 Wymiary są prawie identyczne zatem powinieneś zamontować chłodnicę do 131...
A może do płynu był dosypywany proszek do uszczelniania chłodnic?
jak sie nagrzeje to zobacz czy chłodnica odbiera ciepło może przewody zapchane lub kanałki w bloku i nie puszcza na chłodnice
Mam małe pytanie czy do silnika 1.9 D polonez wystarczy chłodnica od poloneza 1.6 w benzynie czy ten silnik na tej chłodnicy nie będzie się grzał??? Czy lepiej zastosować chłodnicę z URSUS C-330 lub C-360.
Są orginalne grzałki Puszka metalowa z kablem na 230V Montuje się na rurze między silnikem a chłodnicą
Witam! Cieknie mi chłodnica w polonezie atu plus 1.6 GSI. Wycieki pomiędzy plastikową obudową chłodnicy z boku a samą chłodnica, czy plastiki można ściągnąć jeżeli tak to w jaki sposób? czy jest pomiędzy plastikami i chłodnica jest jakaś guma?
Sprawdź czy jest drożna chłodnica, może masz kamień.
Ja bym na spróbe chłodnice wymienił .
Pytanie dotyczyło przewodu łączącego chłodnicę z zbiorniczkiem wyrównawczym, opisałem zasadę działania tego przewodu i zjawiska z tym związane - korek na zbiorniczku wyrównawczym ma się nijak do układu chłodzenia, równie dobrze mogło by go nie być a układ chłodzenia nadal będzie prawidłowo działać.
Witam, mam kłopot z układem chłodzenia. Wczoraj podjechałem pod dom i coś zaczęło sie kopcić z pod maski, otworzyłem ja i okazało sie ze z chłodnicy buchała para wiec nie zastanawiając sie dziś zakupiłem nową chłodnicę. Zamontowałem ja i chciałem przetestować, układ okazał sie szczelny nic nie kapało...ale woda zaczęła sie gotować a z korka na zbiorniku...
z tego co wiem to te moduły sprawdzają się w wysokich temperaturach , zbyt wysokich dla WC . zresztą na tweak.pl sobie poczytaj . szkoda zachosu , lepiej kupić pożądny blok i chłodnice od poloneza :-)
może masz coś niedrożne. sprawdż przewody chłodnicę może kanały.
Sprawa prosta żeby włączył się wentylator chłodnica musi być bardzo gorąca.
Cisnieniowiec. Cisnienia nie mierzyłem. Powietrze do rozpylania 0.15-0.2 Pompą paliwa kreci silnik od chłodnicy poloneza (sterowanie pwm a predkość jest zadawana na podstawie pomiarów z sondy lambda, całością steruje arduino)
Daj przekaźnik i bezpiecznik wszystko pod maską a sterowanie weź z wentylatora tego co jest. Najlepiej daj przewód 4mm2 wprost z alternatora żeby nie obciążać istniejącej już instalacji.
Mam taką sugestię abyś wyjął chłodnicę i podłączył ją pod kompresor. tylko delikatnie dozuj powietrze bo jeżeli jest zatkana to możesz ją rozerwać. Jeżeli powietrze nie będzie chciało jej przedmuchać , podłącz kompresor z drugiej strony. W ten sposób przepychałem chłodnicę w polonezie. Pomóc Może też przy nagrzanym silniku kilkakrotne podtrzymanie go...
Chłodnicę sprawdź dokładnie w rogach
No teraz to mnie zdenerwowałeś, mylisz układ rozrządu z wałkiem rozrządu, a co powiesz jak napiszę żeby go wyjąć to trzeba chłodnicę zdemontować? Miałeś 4 polonezy i nie wiesz gdzie jest wałek rozrządu? Dodam jeszcze, że w tym silniku nie reguluje się luzów zaworowych, bo jest to kasowane hydraulicznie.
Założyć chłodnicę od poloneza :D A tak na poważnie : Zobacz ile u Ciebie wynosi napięcie AGP. Możesz to sprawdzić np. za pomocą programu Everest. Powinno być ustawione na 1.5 V (dla AGP 4,8x ). Czy pamięci też się tak nagrzewają ?? Daj link z opisem do twojej karty i napisz ile wynosi taktowanie procesora i pamięci.
hehe u mnie to samo było... wymieniłem pompę wodną i chłodnice i jest ok. Pozdro.
Sprubuje wymienić czujnik temperatury, chłodnica jest ok
Jeżeli chodzi o ściąganie przy hamowaniu to raczej nie powinno mieć wpływu, co nie zmienia faktu, że powinieneś je przełożyć odwrotnie. A półka pod chłodnicą nie jest pęknięta?
Witam .Czy masz jakieś inne objawy złej pracy silnika np. spadek mocy ,znikanie płynu chłodzącego .Czy chłodnica jest goraca ? Czujnik temp. ten od wskazika jest w silniku a od właczania wiatraka w chłodnicy . Pozdrawiam
To nie będzie najlepsze rozwiązanie. Zauważ że przy "normalnym" ustawieniu rurki są ustawione pionowo i zapewniają konwekcyjny przepływ cieczy. Przy innym musisz liczyć tylko na obieg wymuszony i rozwiązać problem odpowietrzania układu. Fabrycznie ta chłodnica była zamontowana w w polonezie 1.9d i tam właśnie rurki były poziomo i wszystko działało
Akcja się toczy w Polonezie 1997 Caro plus. Na wycieraczkach pod nogami u kierowcy i pasażera małe plamy płynu chłodzącego, płyn wycieka w małych ilościach z kanału ciepłego powietrza w pobliżu nóg kierowcy i pasażera. Pytanie: Czy wymieniać? Czy może jakiś doktor-chłodnica? :o :o
Witam Czy sprawdzałeś wszystko od strony powiedzmy mechanicznej. jeśli termostat zablokuje sie w pozycji zamkniętej to choć byś zmienił milion czujników zawsze będzie.... . Czy chłodnica się nagrzewa. Pozdrawiam
Witam, Z podobnym problemem spotkałem się w Polonezie z 97 roku, wtrysk jednopunktowy Boscha, chłodnica także z dwoma czujnikami. Objawy były takie, że podczas upałów grzał się niesamowicie (od ciśnienia pękł zbiorniczek wyrównawczy i nagrzewnica puściła). Podejrzewałem pompę wodną lecz źródłem problemów okazał się termostat. Zablokował się w pozycji...
Sprawdz czy drożna chłodnica załóż termostat, bo bez niego nie zamknięty jest mały obieg.
Ma dmuchać na silnik.
Problem polega zbyt małym oddawaniu ciepła przez chłodnicę sprawdź czy nie jest zabrudzona na zewnątrz i w środku.
Dolej płynu do chłodnicy.
Sprawdź cz masz sprawny termozałącznik wentylatora znajdujący się w chłodnicy.
Są diody led migające tutaj masz przykładowy link;[url=http://www.cyfronika.com.pl/VI...
Witam przed wymianą termowłącznika wentylator włączał się przy temp ok 95 stopni a po wymianie na nowy około 120 stopni. Czy jest jakiś inny termowłącznik który załącza przy niższych temperaturach. Chłodnica ma rok . Samochód polonez atu plus 1.6 gsi ma gaz. http://obrazki.elektroda.pl/3868406400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1010094000_1...
Polonez Caro Plus 1,6 GLI 99 r. Kolektora nie trzeba demontować, tylko blachę osłony, ale jest dużo radości przy wyjmowaniu rozrusznika, a jeszcze więcej przy wkładaniu. Jak bym wiedział, że tylko 120 zł biorą to bym się nie czepiał. Demontaż rozrusznika bez kanału (szczególnie odkręcenie jednej śruby) to jak jazda na rowerze bez kół. Fakt - jak już...
Na złączu wiązki od wentylatora zmierz napięcie, czy jest tam ok 12V (jeśli jest, to podłącz np. żarówkę 45W i zobacz czy ona zaświeci). Wentylatory pobierają prądy rzędu 10 - 15A a nawet więcej i być może gdzieś na złączach coś zaśniedziało. Często zdarza się tak w instalacjach. Silnik nie powinien ulec uszkodzeniu, więc musisz sprawdzić wiązki i styki....
no może zapomiałem dodac ,że przez przekażnik . Porada dla kolegi autora postu wpisz w goglach ''polonez schemat instalacji wentylatorów '' i masz tego pełno.
Z tego co pamiętam, to obydwa są na obudowie termostatu. Od wiatraków jest w chłodnicy.
Z ciekawie umiejscowionych rzeczy mogę dodać alternator w polonezie 1,9D żeby go wydłubać musisz odkręcić filtr oleju lub chłodnicę do wyboru-auto z początku lat 90-tych gdzie komputerów na taką skalę nie było Co do alternatora to odporny na polskie warunki ale musiałem wyjmować bo były rowy na pierścieniach...
A jak z termostatem? Czy przypadkiem nie jest zablokowany? Nagrzewnicę odpowietrzysz przy pracującym silniku i otwartym korku chłodnicy.
Nie nie było poldków z 1 wentylatorem i dwoma czujnikami w chłodnicy. Po prostu taką chłodnicę mieli wtedy w sklepie i taką wziołem.
Witam, właśnie doszła do mnie chłodnica zdemontowana z poloneza truck-a. Niestety jest lekko zaolejona... Jest to model z miedzianym rdzeniem i plastikowymi zbiorniczkami. Musi być idealnie czysta gdyż będzie chłodziła mi komputer 8-) . Słyszałem o płukaniu układu przy pomocy benzyny ekstrakcyjnej (może zwykła też była by w porządku?), płynów do mycia...
Silnik można wykorzystać od wentylatora chłodnicy ,,Poloneza". Ma większa moc niż od wycieraczek .Moc znamionowa 80W ,obroty 2300/min, M - 0.024 kGm.
Fabrycznie były montowane takie urządzenia w polonezach z napisem patent USA. Składało się to z plastikowego pudełka i dwóch kwadratowych kostek przyklejonych na lakierze na nadkolu za amortyzatorem przednim. Kostki były połączone przewodem z tym pudełkiem. Kiedyś na szrocie zdemontowałem to i gdzieś leży. Oceniając tego poloneza to był zgnity, najbardziej...
lada nivia 1.9d 1995r, naszukałem się i nie mogę znajść żadnego pasującego termowłacznika ten jest na 3 piny prawdopodobnie jest razem z miernikiem temperatury cieczy chłodzącej . A w terenie brak wentylatorów stwarza problem muszę wyłączać pojazd aby się ochłodził. Dodano po 1 Chłodnice fabrycznie ma prawdopodobnie od poloneza lub dużego fiata Dodano...
turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl Aha i to ma jeździć?? Albo inaczej jak długo ma jeździć?? Kompresja seria mam rozumieć, uszczelka też, chłodnica seria, układ smarowania seria, zasilania tak samo :!: Szkoda Poldka :|
Kolega ma info na temat temperatury zapewne ze wskaźnika. Wentylatory załaczają sie ok 100'C wskazywane na liczniku, więc skoro nie słychac gotującego sie płynu po zgaszeniu silnika to raczej wszystko w porządku. A to że działa cooler to sprawka termowłącznika chłodnicy.
Uszkodzenie uszczelki objawia się m.in wydostającymi się pęcherzykami spalin przez zbiornik wyrównawczy, osadzaniem się" kożucha " na korku wlewu oleju, ppodniesieniem się stanu oleju. Przyczyną zapowietrzania jest jakaś nieszczelność w górnej części układu może być chłodnicy .
Witam! Chłodnica zatkana pozostałościami po starym płynie chłodzącym. Sprawdź, czy na całej powierzchni jest ciepła. Cześć!
Moim zdaniem nie musiały się skleić styki przekaźnika. Mógł ulec awarii jeden z termowłączników, które są wkręcone w chłodnicy. Sa one umieszczone na dwóch bokach od strony silnika, każdy z nich na innej wysokości i każdy włącza jeden z wentylatorów. Możesz zamienić je ze sobą, powinny być takie same (ale nie jestem pewien), gdyż drugi wentylator praktycznie...
Witam! Ja słyszałem taką wersję, że płyn nie będzie przechodził ze zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy. On działa tylko w jedną stronę od chłodnicy do zbiorniczka. W celu sprawdzenia poziomu płynu chłodzącego musisz otworzyć korek od chłodnicy.PS. Też sie zdziwiłem jak mi to powiedział mechanik.(bo też miałem poloneza) :))
witam,mam to postawione do celów edukacyjnych http://obrazki.elektroda.net/77_12166696... śmigło dwupłatowe z rury pcv przekładnia z szlifierki kątowej i silnik od nawiewu chłodnicy poloneza,ale odłączony obecnie i tak się to kręci bezproduktywnie
Więc u mnie instalacja CO wygląda zupełnie inaczej, ale według mnie to to nie pójdzie ,brak odpowietrzników u góry a nawet gdyby były to i tak nic to nie da cytat " to dlaczego w domkach gdzie instalacja grzewcza wygląda tak samo" Wygląda podobnie tylko zauważ że w domu grzejnik się chłodzi a na solarze grzejnik się nagrzewa - sytuacja jest więc odwrotna...
Problem generalnie polega na tym, że muszę to zrobić w miarę sensownie bo ma to służyć później w laboratorium uczelni do celów dydaktycznych.Na pewno nie będą tam podawane takie moce jak przy moich testach ale rzędu kilkuset W max.Moje testy tez nie będą trwały długo przy takiej mocy, ponieważ przy 3kW mam tylko jedną końcówkę zmierzyć, reszta to 2200,...
Powracając do kosiarki, to sąsiad ma doczepiony od dwóch lat wzdłuż rury od rączki prowadzenia, tłumik od polskiej motorynki, ten zakończony w dzióbek, wcześniej miał od Rometa zakończony prosto, ale kosiarka wpadała w jakieś dziwne rezonansy i się dławiła. tłumik jest połączony z wylotem oryginalnego tłumika gumowym kolankiem od chłodnicy starego poloneza....
Jeśli waga całego zestawu razem z osobą na pokładzie nie przekroczy 50 - 60 kg to spokojnie możesz zastosować silnik z nagrzewnicy 125P lub tak jak pisał kolega wcześniej wentylator do chłodnicy polonez fiat itp. Wcale nie trzeba kupować śruby, wystarczy samemu odpowiednio wyciąć i powyginać kawałek blachy w tym "pontono-kajaku" co pisałem wcześniej...
Czy da się wymienić oryginalnie zamontowane łożysko w silniczku (ten duży) wentylatora chłodnicy poloneza ? Łożysko - FŁT 6200 Z - zamontowane jest w plastikowym koszyczku, który z kolei jest "zapunktowany" w obudowie silniczka. Koszyczek ten od wewnętrznej strony, czyli tej "patrzącej w komorę silniczka", ma kryzę szerokości około 2-3 mm, która wygląda...
Jeśli układ był odpowietrzany i zapowietrzył się ponownie, a wszystko na to wskazuje, to może "skończyła" się uszczelka pod głowicą. Kiedyś u mnie w Polonezie takie właśnie objawy były zawsze początkiem końca żywota uszelki czego Tobie nie życzę.
Sprawdziłem po zaślepieniu przewodu od serwa i jest dalej tak samo. Przed chwilką jechałem na zakupy i przy temperaturze 90 stopni wcisnąłem sprzęgło na skrzyżowaniu i silnik zgasł. A na parowniku kręciłem tylko śrubą od obrotów, tak jak mi powiedział znajomy gazownik. Zresztą - chodzi mi głównie o to aby trzymał wolne obroty tak jak powinien Dodano...
Nie wiem jak to jest w polonezach caro, atu czy plus, ale nie rozumiem to jak może cieknąć korek ze zbiornika wyrównawczego. Kolego gimak Polonez 1.4 silnik Rover jak i Polonezy na wtryskach miały układ zamkniety już. Chłodnice bez korka wlewu i zbiorniczki wyrównawcze zakręcone na amen. Co do korka podmień na nowy koszt parę zł i obserwuj co się dzieje...
To może być np chłodnica, na niej wycieku nie zauważysz bo wszystko co wycieknie szybko odparuje. Wyciek pewnie się pojawia jak silnik się nagrzeje. Potem układ się zapowietrza itd.
powinno tak być , czyli nabrać szybko temp. termostat się wtedy otwiera i szybko spada , bo w tej chwili chłodnica jest bardzo zimna . A jeśli uwarzasz że za szybko nabiera temp. , to dobrze sprawdz czy układ niezapowietrzony . Pozd.
Chłodnica po rozgrzaniuj jest ciepła - termostat zatem działa prawidłowo. Ale mam wrażenie, że silnik dość szybko rozgrzewa się - w porównaniu np. do mojego Matiza. Czy dla Polonezów to norma, że silnik szybko osiąga temperaturę pracy ? Trochę pojeżdżę i zobaczymy, może nagrzewnica "przepłuka" się. Czyli z linką prędkościomierza nie ma innej drogi jak...
weż dwie wajchy niebieską i czerwoną na dół.jak to nic nie pomoże to sprawdz czy linki są prawidłowo popodłanczane i czy się nie poluzowały śruki trzymające je,jeżeli to nic nie pomoże to sprawdz czy nie są zapchane przewody od nagrzewnicy,jak to nie pomoże wymień nagrzewnice,mimo że nie przecieka to może ktoś wsypał proszku do uszczelniania chłodnic...
co do tych darmowych mhz to macie racje ja mojego tbreda17+ docignalem do 2400mhz dla mnie to bylo cos 950mhz wiecej gratis(nie liczac chłodnicy od poloneza, 0.5kg miedzi, i pompki) 67% wiecej to nie malo :)
Witam mam problem z Wentylatorami chłodnicy w Polonezie Caro Plus wentylatory nie działały więc wymieniłem czujniki i płyn chłodniczy po wymianie uruchamiają się ale przy okolo 110 stopniach czujniki z oznaczeniem 87/92 a włączają się dopiero na tej białej kreseczce zaznaczonej na żółto na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/4926618900_...
Ja często kleje nagrzewnice czy chłodnice klejem Distal sprawdza sie w 100%,kiedyś urzyłem go do silnika i do tej pory żadnych problemów
Witam. Silnika prądu stałego szczególnie z magnesami stałymi nie trzeba przerabiać. Wystarczy go napędzić i powinien działać jako prądnica. Jeśli chodzi o moc rzędu 80W to silnik wentylatora chłodnicy od poloneza ma taką moc. Małe maszyny elektryczne mają niestety stosunkowo małą sprawność. Pozdrawiam.
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik prądu stałego, np. od wiatraka chłodnicy z poloneza? Albo poszukać takiego na łożyskach kulkowych. Tutaj każdy opór się liczy. A dynama rowerowe do zbyt gładko pracujacych nie należą, szczególnie pod obciążeniem. Wystarczy przejechać się rowerem. Sposób napędu też uważam za mało efektywny: przy zbyt małym...
No coż omegi nie sprzedałem tylko mój brat nią jeździ bo ma blisko do roboty a w omedze zawieszenie całe nowe przy 2tys. obr. ma przyśpieszenie o wiele większe od poldka, poloneza kupiłem za 1000zł jest w dobrym stanie kupiłem go ma nowy lakier wydech a mam rachunki za naprawy to wszystkie graty 3 lata temu były robione rozrusznik chłodnica nowa itd....
Witam! A jak w czasie jazdy? U mnie temp. jest na min. Mam termostat do wymiany. W czasie postoju dochodzi do miejsca jak na zdjęciu i włącza się wentylator. Po wyłączeniu zapłonu wentylator zatrzymuje się. W Polonezach, Ciquecento itp. po wył. zapłonu wentylator chłodzi silnik nadal. Chociaż to bez sensu, bo chłodzi tylko chłodnicę gdyż pompa i tak...
spojrzalem wczoraj na ten wentylator i rzeczywiscie jest duzy.Ciekawe czy z chlodnica od poloneza caro z jednym wentylatorem by dal latem rade.Na zime mysle zrobic zaluzje od ZUKA bo silnik nie ma swoich temperatur jezdzac na male odleglosci .amoze ktos ma inne rozwiazanie mego tematu.
U mnie tez bardzo słabo się rozgrzewa, mam prawie całkowicie zasłonietą chłodnicę i ogrzewanie maksymalnie właczone (zreszta chyba w plusie nie ma zaworu nagrzewnicy) to temperatura nie osiąga 90 stopni. Zdaje mi się że normalnie przy takiej temperaturze zewnętrznej (gaz + nagrzewnica)
W mojej sondzie co kupiłem z oscyloskopem Siglent miało się co spalić. Podłączyłem pod jakieś 300V na ustawieniach 1:1 i musiałem kupić nową. Oscyloskop akurat się na szczęście nie spalił. Jak są droższe i większe to prawdopodobnie są bardziej odporne na stłuczki. Widziałem kiedyś jak ciężarówka delikatnie wjechała w Poloneza bo było ślisko na zakręcie....
Myślę że najlepiej odkamienić układ wsypując do układu chłodzenia środek kupiony w sklepach AGD kosztuje groszę jest nie agresywny bo jest stosowany do czyszczenia czajników i można zobaczyć efekt w czajniku jak działa po minucie w moim plastykowym elektrycznym środek czajniką wyglądał jak by nigdy nie był używany. Użyłem go kiedyś w starym Polonezie...
Zaworek zwrotny to raczej nie problem, ale myślę a właściwie mam nadzieje ze pompa sama zassie olej. termostat to już mam mała płytka z czujnikiem, działa to tak że gdy wzrasta temperatura powyżej 80C pojawia się napięcie na wyjściu a przy 110C jest już max napięcie. Miało to być sterowanie wentylka do wzmacniacza ale nigdy go tam nie zamontowałem....
Hondy nawet cały wyścig przejeżdżają z urwaną chłodnicą, więc co to tam początki UPG ;) ale że to rover, to zapewne tam siedzi ten beznadziejny roverowy silnik jak w polonezie 16v, to tam UPG wydmuchuje sie od patrzenia Millaka: a co złego jest w zespawaniu z 3 rozbitków? wszystko zależy od tego jak się ktoś do tego przyłoży, "ruscy" nie takie rzeczy...
Ja miałem coś podobnego jak mi w listopadzie woda zamarzła w chłodnicy cały dzień jeździłem i szukałem co jest grane. Objawy wskazywały ze układ z gazu nie jest ogrzewany ale płyn (już :) ) dolałem do pełna . I tak na benzynie ok. a na gazie reduktor cały zaszroniony okazało się jeszcze potem że nie włącza mi się wentylator .Powodem tego całego zamieszania...
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
Witam! Należałoby jeszcze sprawdzić TERMOSTAT, być może jest niedziałający i pozostał w pozycji "dużego obiegu". Koszt takowego to ok.20-30 pln. Jeśli auto jest zasilane LPG (co Ciebie nie dotyczy) to należy utrzymywać wysoki poziom płynu chłodzącego z uwagi na to, ze musi on jeszcze zasilić i ogrzać parownik LPG. W moim Polonezie pomógł na zimę kawałek...
->chrupkus od 1986 czyli od wersji 125P ME, zaczęli montować silniki polonezowskie tzn AB i rzadziej AA, chłodnica miała wtedy wentylator elektryczny a nie na wałku pompy wody. Od tych wkładanych do polonezów różniły się kolektorem wydechowym i górnym mocowaniem alternatora. Prawdopodobnie równolegle montowali też stare silniki więc granica wiekowa...
Witam posiadam poloneza atu plus mam problem z nim ponieważ nie grzeje . na jesieni wymieniałem nagrzewnice bo stara przeciekała ostatnio wymieniłem też termostat i chłodnice bo też przeciekała ale ogrzewania jak nie było tak niema oczywiście dobrze układ odpowietrzyłem nieraz ma jakiś nalot że zacznie grzać ale to rzadko kiedy .a ja bym chciał żeby...
mój poldek spisuje się fantastycznie odpala rano na zimnym silniku od pierwszego razu i to na bardzo słabym akumulatorze jest wszystko super chodzi jak ta lala można nawet jeździć na paliwie tylko teraz trzeba zrobić coś z tym ogrzewaniem bo przy mrozach i wilgotnej pogodzie nie idzie ujechac ani wytrzymać w srodku dlatego mam pytanie czy nagrzewnice...
Do tego swapa potrzebujesz dużo gratów: silnik kompletny z osprzętem i sterowaniem, całą wiązkę, pompę paliwa, chłodnicę, kołnierz skrzyni i chyba skrzynię - nie pamiętam już. Jeżeli masz kompletnego dawcę to po kawałku przekładaj elektrykę a później grubsze klamoty.
http://obrazki.elektroda.net/45_12469154... tak jest dobrze ?? tylko teraz tak myślę sobie, ten orginalny wiatrak jest sterowany masą wiec ja te dodatkowe dwa przekaźniki są sterowane plusem to nie będzie to ze sobą kolidować ?? chodzi mi o to czy sam też się będzie włączał wiatrak poprzez czujnik temperaturowy czy będzie jakieś zwarcie ??...
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
Witam.Jak w temacie Caro 1,6 GLI 95r.jednopunktowy wtryskbez sondy Lambda.Samochód odpala w miarę normalnie,i na biegu jałowym ma prawidłowe obroty po dodaniu gazu też wszystko w porządku.Wchodzi na obroty i trzyma.Problem pojawia się po wrzuceniu biegu i próbie np ruszenia.Po chwili obroty spadają i silnik się dławi aż do zgaśnięcia,chyba że w porę...
Pamiętasz co to był za proszek? Nie, to już z 10 lat temu było. Taki srebrzysty pył w fiolce jak lekarstwa. To może było dobre w czasach polonezów gdzie przeloty w nagrzewnicy i chłodnicy były wielkie i proszek uszczelniał mikrowycieki. W dzisiejszych czasach szczerze odradzam.
Regulator jest zrobiony według tego schematu: http://obrazki.elektroda.net/40_12763715... Silnik pochodzi z wentylatora chłodnicy od Poloneza i pod obciążeniem będzie pobierał około 10A. Proszę o radę jak ,to najprościej podłączyć żeby ,można było pominąć regulator Jeszcze lepszy jest stosunkowo tani IRFP064 ( o r d-s około 0,012Ω ;). .Czy warto...
Doklanie wyglada to tak: Zbiornik z woda (wychodzi zimna woda) => CPU => Chipset => Dodatkowa chlodnica (wewnatrz PC) => GPU => chlodnica z CPC (pasywna, bez wiatrakow) => Zbiornik z woda (wpada ogrzana woda). Pozdrawiam to widze że fajnie działa ta śmieszna chłodnica z CPC skoro woda z niej wychodzi ogrzana a chłodzi się w zbiorniku... mam bloki z...
Czasami wśród starców i kolekcjonerów bywa taki problem "jak samodzielnie wymienić pasek rozrządu w Polonezie". Wbrew pozorom jest to bardzo łatwe. Problem z wymianą tego paska polega właściwie tylko i wyłącznie na odkręceniu tej nieszczęsnej, zapieczonej śruby na wale, 38 mm. Wieki temu, patrząc na tych kretynów w warsztacie, którzy męczyli się z moim...
Prądnica w tym układzie będzie miała małą sprawność.Lepiej zastosować jakiś silnik od wycieraczek samochodowych. Zgadzam się, dwa silniczki od wycieraczek do kół napędowych i odpada problem przekładni. Sam jeździłem rowerem z doczepionymi dwoma silnikami od wentylatorów chłodnicy z poloneza (45W) i osiągałem na płaskim ok. 15km/h, a całość ze mną ważyła...
Reduktor powinien być zamontowany poniżej zbiornika wyrównawczego tak żeby poziom płynu był wyżej niż reduktor. Nie zawsze jest to możliwe. Jeśli odparowalnik jest wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy to odpowietrza sie go podczas pracy silnika, reszta się zgadza. Co do gwałtownych skoków temperatur - być może masz uszkodzony termostat i za późno się...
Wydaje się wszystko super teraz juz wymieniony: -termostat z poloneza super się grzeje teraz 5 minut - węże dwa na wtrysku bo były rozwalone całe w poprzek - chłodnica odpowietrzona - wymienione świece - bak od góry rozszczelniony ale to wcześniej już chodź napewno troszkę pomógł ale nie zawiele. Bak uno (Ocynk) ~150zł Termostat ~30 zł Świece ~40 zł...
1. Trzeba przełożyć belkę z poloneza silnik wtedy pasuje bez problemu w komorze trzeba jeszcze przełożyć akumulator na druga stronę 2. Przerobić chłodnicę żeby weszła w pas przedni 3. Dorobić przednie mocowania wahaczy 4. Zmienić wiązkę wal most i skrzynie 5. Jeśli masz fiata z ukośnym drążkiem to ze skrzynia nie ma problemu, jeśli z pionowym to trzeba...
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
Ja się przymierzam do włożenia turbiny od forda do mojego poloneza 1,6 mam już turbinke ,nowiutki intercooler, chłodnice oleju, blow-off tylko chęci bram :( . Ale jak polcisz się szybciej rozleci od napływu chęci to może wepnę turbo do c-330 i zrobię c-360 ? Nieważne jest zbytnio typ turbiny byle by była jak bajbliżej głowicy bo czynnikiem napędowym...
chłodnica polonez polonez chłodnica polonez wentylator chłodnica uszkodzona chłodnica
basic komendy turbo diesla benzyny bascom arduino programator
moduł komfort termet banggood opinie
Samsung SSD - Przyczyny i rozwiązania przegrzewania Lokalizacja czujnika kluczyka w Nissan Qashqai