Pompa się chyba skończyła. A nawet na pewno, jak mi się zdaje.
Witam myślę że to powinno ci pomóc jeśli nie to pisz na email możę coś jeszcze znajdę. Pozdrawiam http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic35...
Może miałeś szczęście i jeszcze co z tego będzie. W trybie natychmiastowym do sprawdzenia dolot ,chłodnica powietrza i turbo. Po prostu zaczął chodzić na oleju który pojawił się w dolocie.
o wentylatory na chłodnic
Na pin nr2 przychodzi prąd z akumulatora, bezpiecznik albo w module wentylatorów albo na akumulatorze.
Znajdziesz tu: http://oto.to/schematy/automat/statidyn.... . Przy pańskiej skrzynce będzie problem, konieczne specjalne "oprzyrządowanie", ponieważ chłodnica oleju umiejscowiona jest na skrzyni biegów a nie w chłodnicy cieczy chłodzącej silnika.
Sprawdź turbinę przewody łączące chłodnice powietrza czy nie ma pęknięć oraz luz turbiny zdejmij przewód ssący.
Oporniki redukcyjne prędkości obrotowej wentylatora chłodnicy
Miałem coś takiego w BMW ,klima tronik ustawiony na 20 stopni na zewnątrz 18 a on grzeje jak szalony. Uszkodzony był jeden z czujników temperatury wewnętrznej ,pomimo prawidłowych wskazań na panelu. Sprawdź czy nie masz dużego odbioru przez nagrzewnicę , czujnik webasto raczej powinien być ok. pozostaje jeszcze termostat , wtedy była by gorąca chłodnica...
A jak ma się temperatura silnika?
termostat zdemontowany Pierwszy błąd. Termostat musi być. Zostaje do sprawdzenia czystość pomiędzy chłodnicami i sama chłodnica wody może być zakamieniona.
Wymieniłem rozrząd i brak ciepłego powietrza, co jakiś czas wywala płyn. Węże niezbyt twarde, dodatkowa pompka pompuje płyn. Stara pompa cieczy na rozrządzie miała konkretne łopaty, nowa o połowę mniejsze i osłonięte plastikiem. Nawet po wymianie termostatu Dolny wąż ciepły tylko 5 cm dalej zima. Chłodnica zima.
schematu nie znalazłem odizolowałem wiązkę i sprawdziłem jakie kolory idą do wtrysków i podałem na rysunku ,resztą zajęli się gazownicy.kolektor nie wiem czy zdemontujesz bez demontażu zderzaka i pasa przedniego z chłodnicami,ja demontowałem zderzak ,belkę i pas z chłodnicami i reflektorami
Po pierwsze zacznij od sprawdzenia powrotu z nagrzewnicy jeżeli ciepły to jest coś nie tak z klapami!!! Czy auto ma klimę i czy jest ona automatyczna to także jest różnica bo wtedy może być padnięty silniczek sterujący klapy. Jeśli powrót zimny to nagrzewnica zapchana. Nie polecam preparatów do udrożniania bo rozszczelniają chłodnicę!!!
Odkopuje temat bo mam taką robotę jak w temacie tylko w Galaxy 2.8 VR6, czy da się zdemontować ten zawór bez rozbierania połowy auta? Bo z tego co widzę to najlepiej byłoby zdemontować cały przedni pas z chłodnicami. Ktoś to robił?
Chłodnica gorąca? Węże normalne czy spuchłe?
znajdzie się ktoś co podpowie małe co nieco!!!?
Za dużo oleju w układzie albo brudny skraplacz. Wyjedź zderzakiem i dokładnie umyj chłodnice tylko takim wyrozumiałym ciśnieniem :)
Nie zakłada się termostatu "większego" czy "mniejszego" zakłada sie dedykowany, właściwy, jak nie wiesz jak sprawdzić czy jest sprawny lub cię nie stać na sprawdzenie w zakładzie i wymianę, to "gazeta" na chłodnicę i jeździsz przez zimę...
moze poprostu przekaznik jest zepsuty ktory steruje wentylatorem ja mialem taki problem w audi i trzeba bylo go wymienic:)
W sharan 1.9 TDI 110 KM 1999 sa 2 wentylatory 1 biegowe. Natomiast są 3 prędkości obrotowe wentylatorów załączanie równolegle na oba wentylatory modułem przekaźników znajdującym się koło akumulatora. 3 prędkości są ustawiane przez zespół rezystorów po 2 rezystory dla każdego wentylatora. .. wentylator wymieniony. Jak by ktoś szukał numer katalogowy...
W większości samochodów z automatyczną skrzynią biegów chłodnica oleju umiejscowiona jest w chłodnicy cieczy chłodzącej silnik, i wykonanie dynamicznej wymiany oleju jest w miarę proste. W JF506E (Jatco) chłodnica oleju jest przykręcona do skrzyni biegów (podobnie jak w Vw AG4), i tu jest problem. Jedynym rozwiązaniem (tylko w Vw) to odkręcenie od dołu...
Seat Alhambra 1,9 TDi 1999 rok z tyłu jest druga nagrzewnica bez parownika klimy. Chodzi o obieg cieczy chłodzącej dla pojazdu wyposażonego w OGRZEWANIE POSTOJOWE. Chciałbym rozbudować lub wymienić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe. Z układem elektrycznym sobie poradzę ale chciałbym upewnić się co do układu wodnego. Zwłaszcza do zaworu odcinającego...
Rzekomo ASO BMW i samo BMW zabrania używania koncentratów UV do nieszczelności. VW nie ma ograniczeń. Osobiście wbijam do 12 bar, bo mam takie możliwości, w 99% wystarcza bo klima pracuje z ciśnieniem ok hp 8-12 a lp 1-3. Małe dziury wychodzą już ok 5 barów, duże słychać odrazu. Wymiana osuszacza to kwestia tylko roboczogodzin po których ustalasz koszty,...
Na cienkim jest przebieg o regulowanym wypełnieniu, z tego co pamiętam jak cienki jest odłączony to fena wchodzi w pełny luft ( tryb awaryjny) aby nie przegrzać silnika. Ale już nie pamiętam który silnik, bo w dużym silniku jest wtyczka do małego silnika.
Kolega ma racje :D Sprawdź chłodnicę . U mnie przy takim mrozie chłodnica jest zimna obieg chłodziwa tylko w silniku i nagrzewnicy .
wygląda jak mały filtr olejowy,a ma połączenie wężami z płynem chłodzącym chłodnica oleju. ja z tego wyssałem olej silnikowy i nie wiem co dalej? a nic, włóż wkład zakręcęć obudowe filtra 25Nm Zalej olej i w droge.
Panowie nowy objaw, jak puści termostat wodę na chłodnice to ciśnienie spada.....:?::|
Witam mam taki problem, że po włączeniu silnika zaraz włącza mi sie wentylator chlodnicy.Klima jest wyłączona o on dalej chodzi nawet na zimnym silniku może mi ktoś coś doradzi.
sorry że nie napisałem że wentylator się nie włączy ponieważ chłodnica jest zimna, a na chłodnicy jest czujnik do wentylatora
Tak poważnie dotknij chłodnice jak nagrzejesz auto tak z 70 stopni bo to objaw otwartego obiegu termostat otwarty
Witam, mam problem z ogrzewaniem auta Sharan 98 r, 1.9 TDI 110 km ,(manualne sterowanie) auto grzeje się normalnie do 90 stopni , zaczyna dmuchac ciepłem , aż nagle po chwili nic nie robią zaczyna dmuchać zimnem , no i za chwile ciepłym, dodam ze chłodnica jest lekko zasłonięta , Termostat szaleje czy co??
Włączając klimatronic wentylatory i sprężarka od klimy działa i właśnie poto jest przycisk economy żeby ni włączać klimy tylko normalne ogrzewanie
no właśnie, skoro jest między silnikiem a chłodnicą to gdy wentylator chłodnicy pracuje nie powinien wychłodzić silnika bo powinien odciąć obieg płynu na chłodnice, a mimo wszystko temperatura spada, czytaj zbychul dokładnie co pisze:D
Sprawdź tak jak kolega mówi czy po rozgrzaniu silnika powyżej 90 stopni chłodnica jest gorąca jeżeli nie to tylko termostat do wymiany a jeśli jest gorąca to niestety pewnie uszczelka pod głowicą do wymiany
Witam Miałem ten sam problem, wymieniłem termostat ,pompę ,chłodnicę i nic. Po wymianie uszczelki pod glowicą już 4 lata nie mam problemów z układem chłodzenia.samochód Sharan 1,9 TDI 110 KM 1998r. Pozdrawiam
Wentylatory uruchamiają się razem z klimatyzacją i pewnie nawiew na szybę więc to normalne.
Jak cieknie z rurki odprowadzającej skropliny z parownika klimy to pękła (ma dziurę) nagrzewnica od ogrzewania kabiny. Płyn spływa na dół do i otworem . Test jest prosty zrobić obejście nagrzewnicy i trochę pojeździć plus dodatkowo zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzenia czy czasem uszkodzona nagrzewnica nie jest skutkiem innej awarii.
No więc tak Mam panel klimatyzacji dwu strefowej jednak co do tego czy klimatyzacja mam dwu czy jednostrefowa już nie jestem taki pewien. Podobno aby była dwustrefowa powinienem mieć na wiewy na tył w podsufitce - ja ich nie mam - mam natomiast z boku z tyłu na wiewy na dole przy podłodze i przy podłodze pod ręcznym. Nie mogę znaleźć żadnych schematów...
Odłącz wtyczkę 3 pinową w chłodnicy. Jeżeli to nie pomoże to najprawdopodobniej sterownik wentylatora do wymiany.
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
Dziekuje za odpowiedz ale - ten zbiornik ma dwa cienkie wezyki jeden idzie zgodnie ze schematem - natomiast drugi wisi sobie nad skrzynia biegow. Problem pojawia sie gdy auto nagrzeje sie - czesc plynu jest wywalana przez ten wezyk. Zastanawiam sie czy to nie wina korkaktory stracil swoja szczelnosc Problem zlokalizowany- uszkodzona chlodnica
JA MAM PODOBNY PROBLEM Z MIGAJĄCYM WYŚWIETLACZEM KLIMATRONIKA W VW SHARANIE WYCZYŚCIŁEM WIATRACZEK I DALEJ MIGA ALE PO OKOŁO 30 MGNĘCACH GAŚNE ALE DODATKOWO MAM PĘKNĘTA CHŁODNICĘ KLIMATYZATORA I BRAK GAZU CZY TO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ MGANIA PROSZĘ O POMOC
Wizyta w warsztacie.. ładowali akumulator, żeby szybciej dali większy prąd... efekt - już po krótkiej jeździe (5 km) wskazania temperatury na max (olej i chłodnica), cały czas się pali kontrolka od chłodzenia. Rzeczywista temperatura jest w normie. Odpala normalnie. Co uległo uszkodzeniu. Boję się znowu trafić na takich fachowców.
Podejrzewam, że nie włącza się niski bieg wentylatora, tylko przy zagrzaniu włącza się ten drugi. Co odpowiada za włączanie się niskiego biegu wentylatora???? Dodano po 1 Czy może być wadliwy czujnik który znajduje się w przewodzie idącym w górną część chłodnicy??
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny.
mam takiego samego sharana, twój przebieg jest nierealny, auto ma na pewno dużo więcej, zwróć uwagę na wytarcie kierownicy, siedzenie kierowcy, gumy na pedałach te elementy jeśli są zużyte mogą świadczyć o większym przebiegu. zaletą jest silnik, mój ma już ponad 520 000 i nadal chodzi choć mechanik powiedział że za dwie setki mu obcięli,ja osobiście...
To nie jest tak do końca jak myślisz, tu nie chodzi o metodę a o znalezienie przyczyny czyli nieszczelności, a metoda jest obojętna. Dodam że metoda UV jest może i dobra ale przy większych nieszczelnościach. Dwa - znalezienie to jedno a naprawa to drugie. Są takie układy rurek (sharan, galaxy) że naprawa danej rurki (tzn wyciągnięcie jej i powrotny...
czesto jest uszkodzony odłacznik termiczny na weżu chłodnicy.
Witam Posiadam VW Sharan 2003r typ silnika ASZ, otóż klimatyzacja od razu od zakupu słabo chłodzi, zostały wymienione wszystkie części czynne klimatyzacji: - Chłodnica - Sprężarka - Osuszacz - Parownik - Zawór rozprężny - Sterownik klimatyzacji - Czujnik ciśnienia No i dalej to samo, klimatyzacja albo nie chłodzi albo chłodzi słabo (w granicach 20 stopni...
Na końcu w głowicy, gdzie górny wąż idzie do chłodnicy. Jaki silnik dla konkretu ?
były Sharany wyposażone w fabryczny silnik o mocy 150 KM. Jest to silnik na pompowtryskach o oznaczeniu BTB - 110kW, 150 KM przy 4000 RPM i 310 Nm przy 1900 RPM i do Sharanów był on montowany w latach właśnie 2005-2006 a dodatkowo wkładany do Seata Alhambry w latach 2006 - 2008. Drugi silnik o tej samej mocy 150 KM o oznaczeniu ARL nigdy nie był wkładany...
VW Sharan 1999, 110KM TDI klimatronik (podobno 2 strefowy) Witam po raz pierwszy na tym forum. Problem dotyczy przedniej dmuchawy. W ubiegłym roku pod koniec lata uszkodziłem klimatyzację (tak powiedzieli w serwisie) - rozszczelniona rurka aluminiowa, czynnik uciekł. Zostawiłem samochód do naprawy. Okazało się, że zostawiłem tam znacznie więcej pieniędzy,...
A gdzie jest ten wirnik kolego czy mogę go zobaczyć nic nie rozbierając czy muszę coś zdjąć Jeżeli chodzi o kompresor to załącza się bo siadają przez chwilę obroty. Nie wiem jaki jest kierunek przepływu powietrza Domniemam że zasysa zaraz przed wirnikiem wentylatora z zewnątrz potem musi powietrze przepłynąć przez chłodnicę klimatyzacji i następnie...
sharan był sprawdzany w ogrzewanym garażu, wętylator chłodnicy działa,umówiłem się na sprewdzenie czynnika i szczelności układu o wynikach poinformuje
nie dawno kupiłem vw sharana 2001r wczoraj podczas uruchomienia silnika zauważyłem że na wyswietlaczu klimatronika wszystko jest wyświetlone i zapala sie i gaśnie powtarza sie to około 20 razy a potem jest normalnie dzis pojechałem nabić klime okazało się że chłodnica od klimy jest uszkodzona dziurawa czy to może być przyczyną że wyświetlacz podczas...
Witam, zainteresował mnie ten wątek. Jak zrozumiałem podgrzewacz na powrocie z tylnej nagrzewnicy to dogrzewacz silnika - czyli będzie działał dopiero w zimie? Swoją drogą to jego wygląd i instalacja nie wskazuje na fabryczną robotę... czy to jest jakoś dorabiane? No i w kwestii pompki nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego: Gdy sprowadziłem auto (VW Sharan'01...
Nie powiem żebym to wiedział, chociaż nieco większego Smarta mam pod ręką (ale inny/większy). Jednak ja nieco inaczej czytam ten rysunek Kombinuję, że nagrzewnica jest podłączona do węży 5 i 6 (złączki 2 i 3). 18 to zbiornik wyrównawczy. Czyli wężem 14 jest zasilana nagrzewnica. I tutaj mi nie pasuje jak z powrotem. Co to za element 17? Wygląda, że...
auto nigdy nie było uszkodzone dziękuje za rady jeśli tylko uda mi się sprawdzić według waszych rad odezwę się ten osuszacz to jest w chłodnicy i muszę odjechać zderzakiem ???
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019... Czesc Mam pytanie czy masz moze taki schemat do 2.0...
Odczytaj kody Bledow. Sprawdz czujnik temeperatury.( odlacz go) i jesli dalej bedzie wentylator chodzil tzn. ze cos z elektronicznym sterowaniem. Pozdrawiam amicar
w 2000 roku kupiłem audi 1.9 tdi 90 km, które paliło mi między 4.5 - 7 l / 100km w trasie w mieście średnio 6,5 l. sharanem 110km afn jeździłem 4 lata i nigdy w mieście nie spalił mi 6.5 l ON, tylko więcej w zimie załancza się dogrzewanie i na krótkich odcinkach w mieście sharan pali 8 skromnie do 10 l/100km, odłączysz dogrzewacz, zasłonisz chłodnicę...
Witam, jak w temacie... mam sharana 98r 1.9Tdii 110km. Od jakiegos czasu mam problem z temperaturą, a mianowicie... Nawet przy spokojnej jezdzie, po przejechaniu ok.15km silnik osiąga temperature 100stopni. Wymieniłem termostat, czyscilem chłodnice(odkamieniaczem) i nic, dalej ten sam problem... Moze ktos poradzi co to moze byc? Pompa wody? Jakis czujnik?...
Na chłodnicy jest termowłacznik. Do sprawdzenia.(wystarczy wypiąć wtyczkę)
uszkodzony moze byc moduł sterujacy wentylatora w przedziale silnika lewa strona
Sharan climatronic rok 2003 1.9 tdi Sprężarka po kilku minutach chłodzenia zrównuje ciśnienia na około 6-7 bar po LP i HP i przestaje chłodzić. Myślałem że ślizga sprzęgło więc wymieniłem na sprawdzaną inną sprężarkę i to samo. Po około 5 minutach zrównuje ciśnienia w obwodach i przestaje chłodzić. (dodam że chłodnica nowa wymieniona niedawno podobnie...
Dalej w lecie będzie ci wyłączać klimę, sygnał prędkości nie ma nic do tego. Masz zapchane chłodnice i skraplacz, następuje wzrost ciśnienia czynnika i wyłączenie awaryjne sprężarki. Przy wyższych prędkościach pęd powietrza przez skraplacz zbija ciśnienie i klima pracuje. Zresztą przy teraźniejszych temperaturach nie ma szans na włączenie sprawnej klimy
Małe sprostowanie Elektrit ,jest na króccu w głowicy,tam gdzie górny wąż idzie do chłodnicy i odpowietrznik do zbiorniczka wyrównawczego.
Ok. Parownik zamontowany. Tak, jak napisał Piasek, poniżej poziomu w butli. Ale miałem nadal problem ze zlokalizowaniem drugiego węża nagrzewnicy, więc jak poradził kolega z forum Sharan wpiąłem parownik szeregowo w obwód chłodnicy oleju. Na razie bez gazu ale nagrzewa się bardzo szybko.
A nie ma u Ciebie z przodu przy chłodnicy brązowego czujnika 4- pinowego na wężu od chłodnicy? On jest odpowiedzialny w Sharanie za sterowanie klimatyzacją tylko nie wiem czy jest on na 100% w twoim samochodzie.
Witam ponownie, W międzyczasie nastało "lato" i jest OK, ale kartonik przed chłodnicą tak dobrze spełniał zadanie, że w drodze do Austrii w górach musiałem część usunąć, bo się zaczął grzać. Więc na pewno termostat i przed następną zimą trzeba będzie pomyśleć o wymianie, chociaż trzeba przyznać, że włosi a amerykańcami nieźle to wymyślili-termostat...
https://obrazki.elektroda.pl/9252038500_... (at)migmig85 Olej wymieniany jakieś, 2 lata temu, w trakcie wymiany jednego elektrozaworu. Ilość oleju odpowiednia. (at)romuald-f Gdzie znajduję się czujnik temperatury oleju ? Na wiązce do elektrozaworów ? Przepraszam wyraziłem się nieprecyzyjnie, chodziło mi o cięgna wychodzące z wybieraka,...
nie do końca , bo jeżeli nie masz obiegu wody w układzie to tak jak w grzejnikach w domu jak wyłączysz pompę albo zakręcisz grzejnik to nie grzeje. sprawdź czy temp. silnika jest ok. jeśli tak to sprawdź przewody wodne czy są ciepłe na nagrzewnicę i chłodnicę. czasem źle odpowietrzony układ może wpływać na brak ogrzewania, a czasem zapchana nagrzewnica,...
Ani jedno, ani drugie. Jeśli nie ma emulsji, to masz lejące wtryski, a płyn wydostaje się na zew. Możliwe że przez nagrzewnicę wew. lub chłodnicę, sprawdź w okolicach lewego reflektora. Wtryski do sprawdzenia a wycieku trzeba poszukać. Faktycznie racja - autor pisał, że olej bez zarzutu. Tak to jest jak się pisze zaraz po obudzeniu. :D A T4 nie ma...
Witam. Nie działa ogrzewanie. Przewody do nagrzewnicy zimne. W parametrach temperatura nagrzewnicy 12°, silnik 90°. Nie działała dodatkowa pompka elektryczna, naprawiłem, bez zmian. Nie działa dogrzewalnik, postanowiłem wyeliminować go całkiem razem z tylną nagrzewnicą, zaślepiłem przewody, dalej zimno. Nie wiem dlaczego, ale płyn zanim pójdzie na nagrzewnicę...
Spoko. Zacząłem rozbierać przód. Niestety natknąłem się na te nietypowe torxy mocowania wzmocnienia zderzaka i to mnie spowolni. Spróbuję zrobić nawiertki w kolektorze bez zdejmowania. Jak zrzucę chłodnice, to powinno być dobre dojście. Przydała by mi się jedynie dokładna różnica odległości między cylindrami, bo chcę wsadzić te przedłużone dysze 3 długie,...
witam wszystkich mam podobny problem i nie mogę go zdiagnozować :cry: myk się zaczął od tego sharan 2003 tdi model silnika ASZ klima tronik dwu strefowy po kupnie nie dział klima rok przejeżdżony na nie nabitej klimie i nadeszła chwila ciepła i trzeba zrobić bo czarny lakier i czarne szyby taka afrykańska mućka pierwsze nabicie klimy sukces 3 dni z...
Ale słuchajcie jeśli odczepiam dwie kostki od modułu komfortu to centralny powinien nie dzialac prawda?? myśle że żaden środek do chłodnic nie pomoże , gdy nie używałem ciepłego nadmuchu to było ok, a teraz jak chodzi dmuchawa ciągle to płyn ucieka bardzo szybko . Średnio 1 L na 2.5 tygodnia. Tylko jaką kupić nagrzewnice ?? są dwa rodzaje na allegro...
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu po raz pierwszy. Skłonił mnie do tego mój problem z samochodem. VW Sharan. Rok-1997 1.9 TDI 110 Samochód został przywieziony z berlina rok temu. Stan licznika 167 w 2007 roku miał.( sprawdzone w serwise) Robie ponad 100 tys.km w roku. Auto już w berlinie miało włączoną w obwód przed pompą wtryskową "tunning chip"...
Witam Tak. Jak zapomniałem po zimie wyjąć zasłony chłodnicy i przez to miałem problem. Po wyjęciu wszystko działa.
Sterownik wentylatorów na 100% sprawny, przekładany do takiego samego auta i działa, tak samo czujnik na wężu między chlodnica a silnikiem.
witam posiadam vw scharana 1.9tdi 1998r mam bardzo wielki problem z ogrzewaniem w środku czyli chodzi mi o kabinie klimatyzacja manualna wiatrak działa a w środku cały czas zimno ;wymieniłem termostat .nagrzewnicę płukałem nawet na parę dni zalałem go pół octu i pół płynu do chłodnic i dalej nic nie pomogło dalej z rodziną jeżdże w lodówce .mechanicy...
Witam. Od 4 lat mam sharana 1.9 afn z 98 roku i powiem tak: Nie ma w nim już rzeczy, która by się nie zepsuła. 110 konny tdi jest oszczędny, udany, ale nawet jego udało mi się ostatnio wykończyć. Właśnie robię przekładkę silnika 1Z z audi b4. (przekładam wszystko od AFN'a) pasuje, zobaczymy, co z tego wyjdzie. Tak przy okazji, w drugą stronę(z sharana...
Jak w temacie -lewy (patrząc z kabiny) wentylator chłodnicy wyje po porannym rozruchu, na zimno. Po rozgrzaniu -spokój. Czy smarowanie rozwiąże sprawę? Jeśli tak to jak dojść do łożysk najprościej. Prośba o ewentualnego linka demontażu
Panowie Powiem tak Kod Silnika to BNZ z tego co poczytałem w tym silniku powinno być przy 150 tys km wymienione wolne koło alternatora i elastyczna tuleja sprzęgająca ,a auto ma przejechane sporo więcej, no i zapewne nie było to zrobione,co poszło nie wiem!!! były trzaski od dłuższego czasu podejrzewałem że któryś cylinder że się przycina, ok miesiąca...
Więc może napiszę wszystko co zaobserwowałem to może po tym coś się stwierdzi... 1. Po odpaleniu na zimnym nie kopci nie dymi odpala od strzału. 2. Czasami po odpaleniu przez 5-10sekund ma nie równe obroty które się ustabilizują 3. Płyn wycieka tym wężykiem (foto) gdy wisi luźno ku dołowi i muszę dolewać dość dużo płynu w tedy. 4. Gdy ten wężyk dam...
Witam! Sam miałem podobny problem, naprawiłem pompkę (koszt 5pln, robocizna-3 rbh - robiłem pierwszy raz), co do odpowietrzenia - różnie mówią, podobno należy odpowietrzać w przechyle - przód w górze, ale u mnie wystarczyło pojeździć autem w górę i z powrotem. Skasowałem błędy i ruszyło. Radzę sprawdzić czy na przewodach cieczy nie ma elektrozaworu(podobno...
http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=... http://fordclub.kei.pl/vbulletin2/showth...
Klima jest "ręczna" czy klimatronic ? Przy ręcznej sprawdź czujnik temperatury zewnętrznej który znajduje się pod blachą mocującą sterownik wentylatorów chłodnicy. jest to czujnik który przy temperaturze niższej niż +5stopni rozwiera swoje styki nie pozwalając uruchomić kompresora.
A więc... Jeszcze raz dziś sprawdzalem dolot.. Wygląda na szczelny... Jedynie ta rura co wchodzi do EGR koło zabezpieczenia ma mały luz? Tak ma być? Zamieniłem zawórki N75 z N18 i bez różnicy... Nawet w N75 słychać jak chodzi zaworem... Kabloteka od g71 jest ok...ale na początku zapominialem wczepic wtyczkę do g71 i po chwili się kapnalem... Po włożeniu...
Kolego ecu nie steruje wentylatorem, tylko te czujniki od temp. przegrzania (podobne w sharan,galaxy) i czujnik ciś. kimy bodaj przy osuszaczu. Są skrzętnie schowane.
Rozumiem, że czynnik z olejem jest uzupełniony w układzie? Sprawdź czujnik ciśnienia - o ile pamiętam to jest przy chłodnicy, może się zawiesił. Bez tego sygnału panel klimatronika nie pozwoli załączyć sprężarki - będzie myślał, że układ jest pusty
Przypomniało mi się coś jeszcze :D Za sterowanie napięciami na termowyłączniku w chłodnicy (pośrednio na silniku wentylatora) odpowiada przekaźnik znajdujący się w komorze silnika po prawej stronie patrząc od czoła samochodu, zamocowany nad nadkolem - tuż zaraz za akumulatorem (taka podłużna skrzynka wraz z bezpiecznikiem/2 bezpiecznikami = max.30A)....
Filtr nawiewu drożny nowy. Zawór jakiś wymienili ten przy chłodnicy bo ciśnienia nie mogli sprawdzić. Wypuścili czynnik i po wymianie zaworu napełnili czynnikiem i to samo. Ale nie wiem czy o ten zawór tobie chodzi.
Problem z niektórymi dieslami jest taki, że nie chcą się nagrzewać i w dodatku całkowicie odwrotnie do silników benzynowych w czasie pracy na wolnych obrotach, na przykład w korku potrafią się jeszcze wyziębiać. Pomaga zasłonięcie całej chłodnicy kartonem. Przeważnie nie jest to wina termostatu, tylko sporej sprawności silnika. Niestety nie zawsze przekłada...
Wg auto-daty: -bez układu klimatyzacji z tyłu 700-750g -z układem klimatyzacji z tyłu 925-975g
W dniu dzisiejszym przestały działać kierunkowskazy, dmuchawa , wentylatory chłodnicy przy okazji wywaliło kilka bezpieczników , które wymianie zaraz wywalało swąd spalenizny dochodził z skrzynki nad bezpiecznikami za 40 zł kupiłem na szrocie w/w skrzynkę i wszystko działa.
Witam mam następujący problem po chwili od uruchomienia silnika i włączeniu nawiewu wewnątrz włącza mi sprężarka klimy i obydwa wentylatory chłodnicy czyli jednocześnie działa i klima i ogrzewanie, w efekcie mam w środku powiedzmy chłodno. Diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów, czy ktoś pomoże?
Jeśli biały dym to radzę sprawdź uszczelkę pod głowicą. Prawdopodobne uszkodzenie, to nieszczelność do komory chłodzącej. Możesz tez sprawdzić czy w chłodnicy pod korkiem nie widac bąbelków powietrza w czasie dodawania gazu. Obejrzyj też bagnet pomiaru poziomu oleju czy nie ma na nim śladów wody.
Zamiast korka zbiornika płynu wkręcić stosowny adapter i napompować pompką ręczną do ok 1-1,5 bara. Sprawdzić, czy po czasie ciśnienie spadnie i jeśli tak, to szukać gdzie cieknie. Często płyn cieknąc po gorącym bloku zdąży odparować zanim zacznie kapać. Przy samochodach z klimą nie będzie mokrych dywaników, bo obudowa nagrzewnicy ma odpływy kondensatu...
sharan chłodnica wentylator chłodnica sharan sharan wentylator chłodnica
makro przycisk access stm32 arduino programować samoczynny restart biosu
wymiana rozrządu instrukcja kosiarka parkside
Rejestracja Launch EasyDiag - problem z numerem seryjnym i kluczem Telewizor plazmowy nie włącza się - możliwe przyczyny