Witam. Boxer 2.2 euro5 Problem z ubytkiem płynu chlodzacego. Samochód po wymianie uszczelki pod głowicą. Pierwsze 1000km bez problemu. Później zacząć delikatnie kopcić na biało. Zazwyczaj na zimnym. Później jakby mniej. Teraz idzie dymek cały czas. Łapie płyn z rury. Chwilę postoi i na betonie kałuża. Ubywa bardzo dużo. Czy to uszczelka ? Czy moze być...
Jak był by to tgx to obstawiał bym chłodnice spalin agr że jest wyciek płynu chłodzącego . Miałem taki przypadek i nie chciał zregenerować dpfa. Hamulec górski dziala poprawnie bo on też odpowiada za regenerację dpfa.
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Jeśli masz EGR i chłodnicę spalin to warto ją sprawdzić bo tam też może być wyciek.
A ile tego płynu ubywa? Może zamontuj na którymś z wężyków trójnik i podaj ciśnienie do układu - będziesz widział jak szybko ciśnienie spada i czy gdzieś się nie wysącza spod jakiegoś połączenia? Na zimnym łatwiej sprawdzić bo na ciepłym szybko odparowuje a część takich małych upierdliwych nieszczelności ujawnia się dopiero pod ciśnieniem. Jeśli w twoim...
Uszczelka lub chłodnica spalin w układzie recyrkulacji jeśli posiadasz bo tylko tam płyn może spotkać się ze spalinami.
Wymyj silnik myjką ciśnieniową tylko zakryj chłodnicę.
Jakie mogą być przyczyny wycieku płynu chłodzącego? Wszędzie sucho nie widać plam płynu a jednak ubywa. Odłączyłem chłodnice spalin i podłączyłem na krótko ale i tak nic.. co robić?
To sprawdź, czy nie idzie spora ilosc pary z wydechu na rozgrzanym silniku. Normalnie nie powinno być widać spalin, jeśli wali para to pewnie uszczelka pod głowicą. Ponoć też wyjdzie po analizie spalin. To może być np chłodnica, na niej wycieku nie zauważysz bo wszystko co wycieknie szybko odparuje. Ale będzie widać kolorowy nalot po płynie ( zielony,...
1. Woda destylowana nie jest dobra bo pompa wody wtedy cierpi (glikol ma lepsze właściwości smarujące jak woda). 2. Jak przelewem wraca brąz to do sprawdzenia pompa tandem czy nie leci paliwo oraz węże od chłodzenia pod nią czy nie spuchły od paliwa lejącego się po nich. 3. Rok 2001 czyli wadliwe głowice w 1.9 tdi pd. Niektóre mają takie wady odlewnicze...
Witaj, nie jestem zawodowym mechanikiem i prosiłbym o sprecyzowanie o które węże chodzi, gdzie ta chłodnica spalin się znajduje? bo pewnie ci chodzi o to żeby ją ominąć (bypass), dzieki
Dziękuję za zainteresowanie, pytam o chłodnice spalin bo chce znaleźć przyczynę ubytku płynu. Zacząłem od podstaw, test na co2 negatywny, wycieków brak , olej czysty, płyn czysty. Silnik nie kopci ,pracuje idealnie .chce tylko wiedzieć czy jak wyeliminuje obieg płyny w chłodnicy egr (polacze węże na krótko) To nie spowoduje uszkodzenia silnika . Muszę...
Z tego co kojarzę te zawory nagrzewnicy były dość trefne i często siadały i jeśli cieknie z niego na tyle że co chwila się zapowietrza układ to mogą być takie objawy. Czy zaraz po odpaleniu i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego pojawiają się w nim bąbelki? Dla pewności warto jednak zrobić test na obecność spalin w płynie chłodniczym, to poniekąd...
Jak ma chłodnicę spalin to zapewne również ma wlot i wylot dla płynu chłodzącego... co za problem na jeden dzień odłączyć węże ? w sensie zrobić baypass...
Jeśli to nie problem, najlepiej zabrać ze sobą na oględziny kogoś zaufanego, kto ma pojęcie o konkretnych usterkach w poszczególnych typach samochodów. Bez takiej wiedzy nie da się przeprowadzić fachowych oględzin. Z rzeczy absolutnie podstawowych warto zwrócić uwagę na: - ogólne oględziny stanu samochodu pod maską, sprawdzając czystość oraz ewentualne...
Silnik odpala bez najmniejszych problemów, od czasu do czasu dymi lekko na biało, znika płyn chłodniczy w niewielkich ilościach max/min na 2tys km głowica w dół czy są jakieś inne możliwości pojawienia się słodkawych kropli pod korkiem wlewu oleju? Chłodniczka oleju sprawdzona, chłodnica nowa, wycieków zewnętrznych nie widać - nie chcę na siłę zrobić...
Zdejmij kolego wentylator z chłodnicy i obejrzyj ją dokładnie. Ja miałem takie coś pół roku temu. Płynu ubywało a nigdzie nie było wycieków i spaliny też w porządku. Okazało się, że jak się mój VW nagrzał, to dół chłodnicy puszczał i płyn dosłownie wyparowywał w czasie rzeczywisym. Jak ostygł to znowu nie było śladu po uszkodzeniu. Wymieniłem chłodnicę...
Czy w chwili wywalania wody (zalany jest płynem?) na chodzącym silniku chłodnica była gorąca? jeżeli tak to czy pracował wentylator ? --jeżeli nie to sprawdzić bezpiecznik i czujnik od wentylatora i sam wentylator ---jeżeli chłodnica była zimna to do sprawdzenia termostat lub czy nie zamulona sama chłodnica (pompa wody z dobrym kierunkiem łopatek wirnika?)---na...
Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod pokrywą termostatów to płyn będzie się przedostawał od oleju łatwo to sprawdzić odkręcając pierwszy i drugi dekiel od głowicy jeżeli będzie uszkodzona uszczelka to na deklach będzie biała maż. A dobrze jest zaślepiona modulina przy zaworze egr i wlocie spalin ?? Miałem też taki przypadek w swoim TGA że po rozgrzaniu...
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam- jeśli wywala płyn przez zakręcony korek to trzeba z kontrolować termostat czy puszcza po nagrzaniu silnika obieg płynu na chłodnice .--- jeżeli puszcza termostat na chłodnice i wentylator pracuje oraz nagrzewnica grzeje dobrze w środku to pozostanie do wymiany uszczelka pod głowicą (przed rozbieraniem należy stwierdzić zawartość spalin w płynie...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Witam. koleś przyjechał do mnie takim Uno i powiedział, że świeci kontrolka temperatury silnika. Wywalone było prawie litr płynu, uzupełniłem. Po odpaleniu bez korka na ciepłym silniku na wolnych obrotach po kilku sekundach poziom płynu podniósł się do momentu, aż wylała się jakaś szklanka, po chwili opadł do minimum. Obecnie nie wywala już płynu, ale...
Płyn wyrzuca przez korek czy korek masz odkręcony? To jest układ ciśnieniowy i korek musi być zakręcony, ważne jest aby zawór w korku był sprawny. Do płynu nie musi się przedostawać olej, może tylko powietrze/spaliny ale równie dobrze chłodnica mogła być już stara (utlenione aluminium i plastik) i/lub zablokował się zawór w korku i ciśnienie w układzie...
Witam Objawy, które obserwujesz, ma także ja i to na identycznym silniku, czyli 1.6 HDi 90 KM od nowości, bo kupiłem samochód w ASO i mam go szósty rok. Spadek temperatury na wskaźniku przy włączonym ogrzewaniu jest normalny - Diesel ma wyższą sprawność niż silnik benzynowy, zatem mocno upraszczając, odda mniej ciepła na zewnątrz niż benzyna. Włączenie...
Witam, mój problem dotyczy Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub...
Witam. Mam dosyć dziwny temat układu chłodzenia. Znika płyn chłodniczy tj. ok 1 litr na 400 km. Test co2. Zrobiony i negatywny. Korek zbiornika nowy . Rozrząd z pompą wody zmieniony. Węże po rozgrzaniu twarde ale płynu nie wywala że zbiorniczka. Wycieku nigdzie nie widać. W aucie nie czuć płynu. Po otwarciu zbiornika poziom płynu podnosi się do stanu...
witam kolegów dziś dzwoniłem do warsztatu do polski tam gdzie dałem moja starą chłodnice spalin do sprawdzenia i co ???? jednak niemieliscie wogole racji koledzy i jak bym was posłuchał to bym tylko niepotrzebnie kupywał i wymieniał pompę wody problem tkwił w samej chłodnicy spalin miała dziurkę a ten olej mobil 1 . 5/w30 to gówno tylko castrol edge...
Silnik był już oglądany pod względem wycieków, została wymieniona jedna wadliwa opaska na wężu, ale to nie było główną przyczyną. Poza tym ewidentnie czuć dziwny zapach spalin z wydechu. Chyba jak na razie najrozsądniej jest sprawdzić właśnie chłodnicę EGR.
Analiza spalin wykaże czy auto "bierze" olej. Wyciek nie musi być duży i bez rozebrania chociażby obudowy rozrządu go nie znajdziesz. Co do płynu przyczyn może być wiele. Od nagrzewnicy po chłodnicę czy pompę wody. Nikt tu wróżką nie jest. Zacznij od wizyty w SKP z prośbą o wykonanie analizy spalin. Koszt niewielki a diagnosta już Ci coś podpowie.
Spróbuj wlać do chłodnicy proszek który sam uszczelnia chłodnice, Tak i zasraj cały układ tym świństwem, a potem płukanie tego świństwa, które i tak kończy się wymianą nagrzewnicy w prawie każdym przypadku. Szukać wycieku, podnoszenie głowicy to ostateczność. Lizać, wąchać , macać, nie sądzisz, że jak płyn ucieka do cylindra to i w drugą stronę pompowane...
Hej, Mam problem w moim 1.6tdi 105km CLHA 2014. Ubywa mi płyny chłodniczego - jakieś 100ml na 1500km. Trochę poczytałem i najczęstszymi przyczynami są: 1. Wodny schładzacz powietrza doładowanego zabudowany w aluminiowym kolektorze dolotowym. 2. Chłodnica/nagrzewnica EGR. 3. Wyciek przy pompie wody. 4. Uszczelka pod głowicą. Chciałbym sobie to zdiagnozować,...
ciężka sprawa a jak okaże się że to nie uszczelka i tylko ją wymienie i kase wtopie, bo raczej żadnych bąbelek niema w płynie chłodniczym hmmm jedynie płyn wycieka a jak kupiłem dobrą nakrętkę do płynu chłodniczego wtedy zbiorniczek nieprzecieka jedynie ten najgrubszy gumowa rura jest strasznie twarda, i leci z chodnicy, może chłodnica jest pyknięta???...
Tam często gwizdało z ośki na chłodnicy spalin z tyłu silnika.
Sprawdź podepne się pod temat ja już walczę z tym dobry rok brak mocy jedzie jakby ciągnął przyczepę z kamieniami do stówki nie więcej, byłem zmuszony wymienić silnik między czasie po awaria wycieku płyny poszła uszczelka pod głowicą przebieg 600t . Na postoju jak przytrzymiesz na obrotach klamocze przebiera i zaczyna dymić , pozmieniałem turbo małe...
Zapomniałem napisać, że włącznik wiatraka też wymieniałem. Myślę, że on działa prawidłowo. Pytanie skąd mogą się dostawać te spaliny do płynu, skoro uszczelka pod głowicą była wymieniana? Spróbuj jeszcze ostatniej szansy. Możesz mieć zapchaną chłodnicę i przez to układ sie nie odpowietrza. Sprawdź czy chłodnica jest równomiernie gorąca na całej jej...
Samochód: Citroen C4 2014 Hatchback Silnik: HDI 1.6 92KM (68kW), pojemność silnika 1560cm^3 Problem : Płyn chłodniczy znika do zera. Następnego dnia po odkręceniu korka(na zimnym silniku) jest duże ciśnienie (filmik nr. 1) i płyn minimalnie sie podnosi. Po dolaniu między min-max (do zgrzewu), jeździe 30 minutowej, znowu gdzieś ubywa i znika. Po czwartym...
Nie czuje spalin w zbiorniczku. Wymieniłem dzisiaj ponownie uszczelkę. Zalałem płynem zbiorniczek wyrównawczy i na otwartym zbiorniczku odpaliłem auto. Układ zaczął się odpowietrzać wiec gazował płyn. Po tym jak skończył się gazować zakręciłem korek w zbiorniczku i rozgrzałem silnik do ok 90 stopni. Dolny waż w pierwszej kolejności robił się gorący,...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło tryb awaryjny, i tak osiołkiem zjechałem 200km...
A nie zastanawiałeś się co było przyczyną pęknięcia tłoka? Może tu jest odpowiedź? Sprawdziłeś chłodnicę oleju czy ma dobry przepływ. Może olej się przegrzewa i następuje jego dekompozycja. Pompa olejowa dobra na 100%? Co z pierścieniami olejowymi na pozostałych tłokach? Co z odmą? Jeżeli wyrzuca odmą, to olej jest spalany i prawie nić nie czuć. Poza...
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
Witam Mam taki problem z moim golfem (golf II 1.6 TD 1991r) odpala raz dobrze raz źle. Opiszę co mam na myśli, przykład ostatni pojechałem na miasto musiałem parę razy go zgasić i zapalić jak to bywa na mieście (podkreślę że przeważnie odpalał po około 2,3 sekundach kręcenia dla przykładu mam drugiego golfa z 86 taki sam jak ten tylko zwykły diesel...
Witam, Od dłuższego czasu borykam się z problemem związanym z układem chłodzenia w samochodzie Rover 75 z silnikiem o oznaczeniu KV6. Typowałem uszczelkę pod głowicą jako główny problem ale... Przedstawię po kolei co zrobiłem i na czym stanąłem: Wyrzucało mi płyn chłodniczy przez rurkę odpowietrzającą w zbiorniczku wyrównawczym po przejechaniu jakiegoś...
koda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km. Objawy usterki: Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z...
Witam Szanownych Forumowiczów, Ostatnio zauważyłem znikający płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Po oględzinach moich a później mechanika nie stwierdziliśmy żadnych wycieków/przecieków, mokrych dywaników, płynu w oleju etc. Samochód posiada instalację gazową. Nic nie wskazuje również na spalanie płynu w komorze silnika, nie ma białych spalin, osłabienia...
Hej, kupiłem ww. auto za trochę ponad 4000zł z 98r. z instalacją LPG. Cena była obniżona bo na wejściu musiałem wymienić chłodnice, wentylatory chłodnicy, kostki i od nowa nabić klime. Wyszło mi to ok. 1000zł, wiec samochód wyszedł mnie 5000zł+ Chociaż przegląd mam ważny to gdy chciałem zarejestrować samochód to musiałem wykonać dodatkowe badania silnika,...
Odnośnie chłodnicy, wystarczy sprawdzić czy chłodnica jest czysta od strony nadmuchu chłodnego powietrza. Odnośnie testu z butelką. Zbiornik wyrównawczy należy szczelnie zatkać zakrętką lub korkiem przez który jest przeciągnięty wężyk. Ponieważ zbiornik ma być szczelnie zamknięty więc połączenie wężyk-korek (zakrętka) też musi być szczelne. Koniec wężyka...
A w tym miejscu z 25 sekundy Twojego filmu przy opasce masz napewno sucho? Suchutko. Kup pompe pasek napinacz i będzie ok Pompa weszła nowa i po wycieku. Świetnie, bo lało się z tej pompy niemiłosiernie. Jednak podejrzewam, że to nie koniec napraw. :D Mam jeszcze kilka pytań do was na koniec. 1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do...
Witam Panów Problem dotyczy nie stabilnej temperatory i wadliwego obiegu oraz nadmiernego wlaczania sie wentylatora. Zaczelo sie od tego ze był mały wyciek, dolewalem dolewalem plynu az po namowie dolalem chemię do uszczelniania układu chłodzącego, (wybaczcie takie zachowanie tym bardziej że płyn był jakiś glutowaty). Okazało się jednak, że to pompa...
Jakość oleju ma się nijak do pomiaru ciśnienia, jedynie co gesty olej może podwyższyć ciśnienie ale jak robimy to na sikniku rozgrzanym do temperatury roboczej to olej jaki by nie był robi się rzadki wiec ma niewielki wpływ na wyniki pomiaru. Test na obecność spalin mam na myśli chemiczny ale nie zaciąganie jakąś tam strzykawką tylko stawiasz taki specjalny...
Co kilka tysięcy km. muszę dolać około 0,5 l. płynu do chłodnicy, jak odkręcam korek to duże ciśnienie wychodzi z układu, wycieków nie zauważyłem. Kupię test na sprawdzenie spalin. Czy jeśli nie wykaże spalin to i tak może być głowica? Co może powodować znikanie płynu skoro wycieku nie widać?
Witam, miałem to samo w swoim poldku kombi. Kupiłem go z przebiegiem 47 000 km fajnie chodził ale co mnie denerwowało to co jakiś czas wywalało mi wodę przez korek zbiornika wyrównawczego, niedużo, nawet się nie przegrzewał ale jednak co jakiś czas musiałem dolewać. Gdzie ja niejeździłem, wiele mądrości wysłuchałem a to wymienić termostat, a to chłodnica...
A ja nadal stawiam na przedmuchy, albo uszczelka, albo głowica. Można by spróbować powąchać czy ze zbiorniczka lub chłodnicy nie czuć takim jakby spalonym olejem albo spalinami, jeśli czuć, to - przedmuchy.
Przecież koledzy Ci piszą, nie szukaj spalin tylko oparów płynu chłodniczego, masz gdzieś wyciek, albo jakiś "moto orzeł" założył Ci filtr kabinowy zalany tym ustrojstwem. Co jeszcze w tym temacie?
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
A gdy odpalasz autko w garazu (i jest zimne) top jaki jest kolor spalin wydostajacych sie z tłumika i czy jest ich duzo czy malo??
Na bank nieszczelny przewód, wracaj do mechanika, lub jeśli sam grzebałeś musisz pogrzebać raz jeszcze. Płyn do uszczelniania nie poradzi sobie z tym. Odnośnie dymu - nie czuć spalin? Każdy DYM ma swój zapach, spróbuj go określić. st.
wszystko pięknie..... tylko na świecie już robią samochody na hho (hydrogen) i jakoś nic nie wylatuje w powietrze... 1) wydaje mi się, że przy wykorzystaniu hho do napędzania samochodu wystarczy mały elektrolizer z blach kwasoodpornych , pobierający ok. 60 VA (3A*20A) przez pierwsze 30 sekund - tak przynajmniej wynika z doświadczeń różnych ludzi (polecam...
Niekoniecznie ponieważ uszczelka jak już pisałem wcześniej mogła ulec uszkodzeniu w sposób niewidoczny nawet z zewnątrz mogła po prostu ugnić gdzieś przy kanaliku pod głowicą i też będzie lipa .Możesz jeszcze sprawdzić czy po odkręceniu korka w zbiorniczku czy jest duże ciśnienie jak auto zagrzane prawidłowo może troszkę syknąć jak długo syczy to idą...
stoczone są tylko tam na dole, gdzie wchodzą w blok oraz na górze gdzie przylegają do głowicy jeżeli tak jest to i górna część, krawędź pomiędzy tulejami też powinna być poddana obróbce, ale w moim przypadku również tam jest ta szara maź a pod nią nierówny materiał. Ten smar wygląda na zabezpieczenie antykorozyjne, jak widać skuteczne skoro tuleje...
Kolego, jeśli po wymianie chłodnicy nadal ubywa płyn, a nie ma żadnych innych zewnętrznych wycieków, to raczej szukaj usterki w uszkodzonej uszczelce silnika. Wcześniej jednak wykonaj badania płynu w zbiorniczku na zawartość oleju i spalin. Twierdzisz, że silnik stracił moc i kiepsko pali, więc najlepiej udać się do szpeca od diesli, który może też...
Do sprawdzenia recyrkulator spalin. Jest otwór kontrolny w kolanie od egr, korek na imbus. Można tam podejrzeć trochę, podając ciśnienie do układu chłodzenia.
Samo sprawdzenie to np badanie plynu chlodniczego, analiza spalin, sprawdzenie kompresji. To ostatnie musi byc wykonane na zimnym silniku ale reszta to raczej od reki na szybkosci.
Kolego zrób test szczelności na zawartość spalin w układzie chłodniczym jeśli jest uszkodzona uszczelka to powinno wykazać
Z pod wtryskiwaczy wyciek chyba paliwo,dostają się też spaliny do układu chłodzenia i ubywa płynu chłodniczego. Możliwe że ten wyciek to również płyn chłodniczy bo jak zluzuje korek od płynu chlapanie jest zdecydowanie mniejsze, no i kopci okropnie co to może oznaczać?
Wyciek oleju i płynu chłodniczego- przyczyny i zapobieganie Witam, mierzę się z pewnym problemem w samochodzie Opel Astra G 2006r. 1.4 16v 90 KM Otóż niedawno patrzyłem do zbiorniczka wyrównawczego i tam w ogóle nie było płynu chłodniczego. Myślę, że albo jest jakiś wyciek albo dostaje się do układu spalania. Chociaż drugą opcję wykluczam, bo wymieniałem...
Okazało się że chłodniczka egr ma przeciek. Wycieku nie było widać na zewnątrz ponieważ pod wpływem temperatury wypalało się i szło ze spalinami. Wymieniłem chłodniczkę i ubytek zginął obserwuję od 3 dni i jest ok :D
Ci "lepsi"czarodzieje kupują niebieski płyn który w magiczny sposób zmienia kolor na inny gdy oprócz kontaktu z oparami płynu chłodzącego ma kontakt ze spalinami.Spore ułatwienie diagnostyki.Zawsze możesz użyć nosa (specyficzny zapach płynu w spalinach).A na początek dobrze odpowietrz układ.
Jak nie widać wycieków to zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia.To kosztuje około 50 zł
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Decybel91 prawdopodobnie masz rację . Pożyczyłem dzisiaj tester diagnostyczny i sprawdziłem korekty wtryskiwaczy. Na drugim i trzecim cylindrze korekta wynosiła około 2,6-2,8. Dużo nie myśląc zakupiłem preparat do czyszczenia układu paliwowego liquid Molly tak akurat się zdarzyło, że miałem dzisiaj wyjazd 200 km . Pomyślałem, że pojadę peugeotem najwyżej...
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
mówimy o wyciekach, a nie o przedostawaniu się spalin do układu chłodzenia. To są odrębne rzeczy. Pamiętaj, żeby wyciągnąć świece przed badaniem, nie ważne czy będzie to podciśnienie czy ciśnienie.
Jedyne co możesz zrobić to zbadać testerem obecność spalin czyli co2 w zbiorniczku chłodzenia. Bez tego nic dalej nie zdziałasz.
Znikający płyn - sprawdzić szczelność układu czy nie ma wycieków Woda z wydechu - to norma o ile nie za dużo i spaliny nie mają zapachu płynu chłodniczego. Jeżeli z tym będzie ok to wtedy można myśleć o pracy silnika co i jak.
Uszczelka pod głowicą to nie będzie bo spaliny by gotowały mu płyn chłodzący, wiem bo tak miałem, Nie wiem co kolega rozumie przez gotowanie płynu chłodzącego. Ja nie miałem przedmuchu do układu chłodzenia, więc osobistych doświadczeń w tej materii nie mam, ale widziałem efekty takiego przedmuchu w samochodzie u kolegi. U niego też płyn znikał z układu...
Sprawdź czy nie masz masła pod korkiem wlewu oleju jak nie masz to poszukaj wycieku na wężach, chłodnicy, i nagrzewnicy, wyciek można poznać po osadzie zabarwionym na kolor płynu chłodniczego. Co do oleju to tak jak kolega napisał, ja obstawiam na pierścienie, chyba że masz wyciek? Korek jest czysty nie mam masla jest czysto - jak powącham korek to...
Witam Mam problem ostatnio miałem wyciek plynu chłodniczego do spalin. Awaria została usunięta rozszczelnił się układ chłodzenia spalin został wymieniony na nowy. Auto przestało grzać i w zbiorniczku ciśnienie jest minimalne. Przy odpowietrzaniu nagrzewnicy leci płyn leci zachwilke pokazują się banki powietrza i tak co chwilę. Dodam że zbiorniczek i...
witam jedyne wyjście to wjechać na kanał odpalić i zaobserwować czy nie ma wycieków a potem zobaczyć czy woda nie leci z wydechu ze spalinami
Ogólnie płynu chłodniczego nie ubywalo wcześniej. Dwa miesiące temu była wymieniana rura od chłodzenia retardera ta dłuższa i wtedy raz dolany płyn bodaj po dwóch dniach od wymiany. W zeszłym tygodniu się upomniał o płyn i było dolewane ale myślałem że któraś opaska nie trzyma dobrze i gdzieś uchodzi. Ale w zbiorniku patrzę i znów mało jest no to taki...
A może tutaj kolego masz racje bo nie wiem co się dzieje z takim radiatorem kolo akumulatora jakby tak zaśniedział i trochę na zielono (już raz wyczyściłem i znowu )może dostaje sie gdzieś tam płyn musze sprawdzić ten temat. A to sprawdzenie tych spalin to w większości warsztatów majam takie urządzenia!>?
Korek zbiorniczka wyrównawczego jest nowy bo był niedawno wymieniany, wentylator działa prawidłowo, rozrząd razem z pompą oryginalne Reno był wymieniany w serwisie a zrobiłem już 15 tys po wymianie dodatkowo była również robiona regeneracja wtrysków i wymiana zaworu ciśnienia-stukowego ... Auto ma przejechane 152 tys od nowości a był kupowany w salonie...
witam, jezeli jeżdzisz na krótkich trasach to mozliwe że jest sporo wody wykroplonej w układzie wydechowym ze spalin, rada pojechać do koleżanki na ploty :D ze 100km, raczej gęstość płynu nie ma znaczenia by ubywał( na wodzie to by wyciekła) :D , jeżeli nie ma oznak wycieku mozliwe ze jest wyciek na pompie wody ale taki że jest tylko na pracującym silniku...
A jak spaliny? Jeśli ci się woda nie dostaje do oleju i nie wycieka nigdzie to musi trafiać do komory spalania.Jeśli w ostatnim czasie dym z wydechu jest bardziej biały, przypominający parę wodną- to uszczelka na bank. Ale możesz sobie jeszcze sprawdzić nagrzewnicę do ogrzewania czy z niej nie cieknie , bo to też się zdarza.
Jeżeli faktycznie ciśnienie jest na tyle duże, że wyrzuca płyn, oczywiście przy zamkniętym układzie, to wychodziłoby na to, że uszczelka ma nieszczelność. Pomiar spalin w układzie chłodzenia, ze dwie dychy kosztuje, powinien rozwiać twoje wątpliwości. Termostat gdyby się zaciął to temperatura by rosła. Układ chłodzenia odpowietrza się sam.
Co prawda spaliny i to co z nimi jest wymieszane przechodzi przez katalizator...ale weż jeszcze luknij w końcówkę rury wydechowej ....jakaś wydostająca się może delikatnie para wodna ..... weż na palec delikatnie i powąchaj czy nie wyczujesz charakterystycznego zapachu płynu chłodzącego......obstawiam że to uszczelka pod głowicą .
Trójnik, a nawet dwa, wstawili gazownicy. Doprowadza ogrzewany płyn do reduktora. Inaczej reduktor by zamarzł. Wycieku nie powinno być - dociągnij cybanty. Sam płyn chłodniczy nie miesza się z olejem. To gdzie fabrycznie dochodzi to ogrzewacz oleju zamontowany na podstawie filtra. Problemy z ogrzewaniem, to zbyt niski stan płynu, zapowietrzenie lub...
Pacjent jak w temacie, silnik D2676LF80, przebieg 300 tys,, od dosyć dawna bierze olej, ok 5l na 3 tygodnie, w silniku: 4685 - DPF - za częsta regeneracja, 4462 - Emisja NOX Podejrzewam że olej idzie w tłoki stąd spaliny zatykają wydech i stąd ta częsta regeneracja, w ciągu 8 dni 105 udanych, 0 częściowych. Żadnych wycieków, po zimnej stronie turbiny...
A spróbuj zrobić gdzieś test na obecność płynu w spalinach Myślałem o tym tylko gdzie to zrobić? Dodano po 9 W takich przypadkach dodaję do płynu 2 cm oleju z kontrastem UV , jedna jazda na próbę , 30 minut (lampa , okulary ) i wiesz gdzie wycieka , na koniec płukanie układu z resztek oleju Hmm to jest myśl, Daro skąd jesteś?
W tym silniku często silnik pił płyn przez uszczelkę kolektora ssącego. Właśnie ten kolektor ssący (to plastikowe coś z kanałem wodnym) też było wymienione. Przepraszam - pomyliłem z katalizatorem dolotowym, nie jestem dobry w motoryzacji :D Ogólnie 3 mechaników rozkłada ręce, oleju raczej nie przybywa, test na obecność spalin w układzie chłodzenia...
https://youtube.com/shorts/3OOWOrzCQJ0ht... Mam problem z Ducato 2.0 115 MJ W samochodzie około 30 tys km temu zrobiony był generalny remont silnika , (honowanie, nowe tłoki, pierścienie, wtryskiwacze, sprawdzana była głowica , planowanie itp ) ogólnie po zabiegu silnik cykał jak szwajcarski zegarek aż gdzieś na trasie...
Zainstaluj filtr cząstek stałych ,0 we wskazaniach ,jak i zbyt wysokie wskazanie czujnika różnicy ciśnień generuje błąd i tryb awaryjny. Rosnący poziom oleju - dwie przyczyny.1 Sterownik usiłuje wypalać DPF i w oleju gromadzi się paliwo. 2 do oleju dostaje się paliwo z lejących wtrysków lub wtryski podają zwiększoną dawkę paliwa ze względu na parametr...
Witajcie... Walczę cały czas z ubytkiem (teraz już znacznym)płynu chłodniczego(300 ml/1000 km) Diagnozowane było już wszystko odnośnie wycieków-nic... Uszczelka pod głowicę wydaje się ok gdyż nie stwierdzono spalin w płynie chłodniczym...generalnie oznak wycieków itp nie ma ...auto chodzi przepięknie nie przebiera nie ma problemów z odpaleniem w kabinie...
Witam ponownie. W kolektorze ssącym nie ma prawa być płynu chłodniczego. W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może się zdarzyć pare przypadków: Olej dostanie się do płynu - płyn robi sie brudny z korzuchem oleju widać to w zbiorniku wyrównawczym. Płyn dostanie się do oleju - z oleju praktycznie robi się szlam, widać to na bagnecie często też...
Któreś z połączeń przewodów układu chłodzenia może być nieszczelne - to częsty przypadek po dużej naprawie, która wymagała rozłączenia starych węży. Ciężko taki wyciek zlokalizować, ponieważ potrafi on się ujawniać dopiero po nagrzaniu silnika i wzroście ciśnienia w układzie, a wtedy wypływający płyn momentalnie odparowuje. Tak, jak napisał przedmówca...
Witam czytam , czytam i może ktoś rozwiąże mój problem. W mojej tigrze śmierdzi paliwem w kabinie , po otwarciu maski wyraźnie zapach paliwa a może spalin czuć po prawej stronie na wysokości zbiorniczka płynu chłodniczego o kolektorem dolotowy, Błędów na kompie nie ma , sprawdzałem metoda spinaczową tez nie. Mechanik stwierdził, że wycieków paliwa tez...
Podepnę się po temat, bo widzę nie zamknięty a taki sam tytuł bym dał. Astra G 1.6 8V gaz 1999r. po ok. 100km trasie ok. 110km/h na następny dzień wyciekł płyn chłodniczy. Mokro od wysokości pokrywy zaworów. Nic z przewodów nie było widać. Następne dni trasy krótkie, nie katowane. Wycieki bardzo małe. Test spalin w płynie chłodniczym - brak odbarwienia....
Cześć. Poruszam się Fiatem Bravo z silnikiem T-Jet, czyli 1,4 120 KM. Przebieg 66800 km. W ubiegłym roku w okresie jesiennym trafił do serwisu (właśnie po ubytku płynu), gdzie stwierdzono wadliwą uszczelkę pod głowicą. Wraz z nią wymieniono w nim pompę wody i rozrząd. Dwa tygodnie temu z przerażeniem zauważyłem, że znów nie mam płynu w zbiorniku. Dolałem...
chłodnica spalin chłodnica wyciek wyciek chłodnica
opalarka grzeje wykorzystać wyświetlacz radia swiatła dzienne schemat
budowa wykrywacza metali stacja klimatyzacji
Radio Dynora - problem z potencjometrem głośności Napis "LOCH" na wyświetlaczu pralki Haier - co oznacza?