To jest chłodnica spalin dla EGR. A ten wihajster przełącza by spaliny szły albo gorące allbo schłodzone.
Dobra, zawór EGR to jedno ale nie tylko on jest problemem. Albo może nie on ale trudno, już go wymienię. Ewidentnie chłodnica spalin puszcza spaliny na zewnątrz. To co widać na zdjęciu to moim zdaniem nie jest tylko rdza ale też okopcenie. https://obrazki.elektroda.pl/2204945200_...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Witam, samochód Renault Clio 3 1.5 DCI, 106 KM Problem polega na tym, że przedostają się spaliny do płynu chłodniczego prawdopodobnie, wzrasta ciśnienie w układzie i wyrzuca płyn chłodniczy korkiem. Dzieje się tak najbardziej kiedy w samochodzie jest ustawiona wysoka temperatura i termostat pcha płyn tylko na nagrzewnice przez co zapowietrza się i stara...
Słownik, aktuator, lub potocznie bączek, lub gruszka. Ale wątpię żeby dało się to kupić gdzieś oddzielnie. To występuje zwykle z całą chłodnicą, lub egr-em.
Niemniej zamknięty EGR powinien wywołać błąd w sterowniku, nie powinien natomiast negatywnie wpływać na pracę silnika. TZOKu, tam jest problem tego rodzaju, że zawór EGR otwiera się, a chłodnica spalin jest tak zawalona sadzą, że fizycznie nie przelatują tamtędy spaliny. Sterownik jest na tyle głupi, że i tak usilnie chce przymykać przepustnicę, i...
http://obrazki.elektroda.pl/5537960300_1... Witam. Jakiś czas temu, wynająłem małe mieszkanie. Miało jeden zasadniczy problem-ogrzewanie. Nie wchodziły w grę ogrzewacze elektryczne, ani gazowe. Po wielu poszukiwaniach, znalazłem na eBay webasto. Pochodzi z samochodu Rover 75 i jest zasilane olejem napędowym. Z webastem współpracuje...
Może być zamontowana chłodnica - pomaga rozgrzać silnik i chłodzić spaliny wpadające w dolot. ATD miało inną moc od AXR. Dół był chyba ten sam ale w głowicy były chyba lekkie zmiany. Na pewno inny dolot i turbo.
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Niestety temat powraca jak bumerang. Pisałem jakis czas temu o mojej merivie 1.4 turbo. Wtedy skończyło sie na wymianie silnika. Stary rozkręciłem na części pierwsze. Niestety nie znalazłem podejrzanego pęknięcia, odkształcenia, ani też miejsca, które mogło przepuszczać spaliny do układu. Po wymianie silnika wszystko działało jak należy. Auto sprzedałem....
Gdybyś miał kamerę termowizyjną lub pirometr, mógłbyś sprawdzić temperaturę głowic poszczególnych cylindrów, choć taki pomiar jest mało dokładny ze względu na emisyjność powierzchni metalowych. Zapewne temperatura ostatniego cylindra jest wyższa, a powodem jest zapowietrzenie układu chłodzenia. Równie dobrze może być uszkodzona uszczelka pod głowicą...
Jak złapie błąd to już nie próbuje go otwierać bo po co? I stąd brak podciśnienia. No chyba że na zasilaniu elektrozaworu podciśnienia już nie ma. P401 to właśnie ECU wykrył że ilość świeżego powietrza nie spadła z 500mg/suw do wymaganych 250mg/suw (mniej świeżego powietrza = więcej spalin przez EGR). Powód może być prozaiczny zatkany nagarem kanał...
Spaliny pachną dosłownie jak bym odświeżacz wpompował w tłumik, coś w deseń kwiatów (bzu). Tak , o spaliny chodzi. Palony olej inaczej czuć niż opary z płynu chłodniczego. Białe spaliny w benzyniaku są albo od wody,albo od oleju ,innych przyczyn nie ma. 20% wody, reszta koncentrat Od tego dymić nie bedzie,bo to układ zamkniety,najwyżej zamarznie i...
Pamiętacie o konsekwencjach jazdy bez chłodnicy spalin.
Chlodnica spalin do sprawdzenia
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
To jest zawór klapy chłodnicy spalin.
cos o gruszce egr, chlodnicy egr co ona ma do nagrzania? Chłodnica spalin nie ma do tego absolutnie nic,natomiast samo działanie zaworu recyrkulacyjnego już wpływ ma. Spaliny pompowane w silnik razem z zasysanym powietrzem mają na celu właśnie podnoszenie temperatury tego powietrza. Nie sądzę jednak żeby to miało aż taki wielki wpływ.Jak napisałem...
Problem płynu ubywającego i ciśnienia w układzie rozwiązany . Winowajcą była chłodnica EGR przez którą spaliny się dostawały do układu. Efekt taki sam jak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Naprawa jednak dość prosta i nie aż tak kosztowna.
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła
Ostatecznie po zdjęciu i regeneracji głowicy, wymianie zaworów, uszczelniaczy, UPG problem ustał. Najdziwniejsze jest to, że nikt nie wie którędy puszczało spaliny do chłodzenia.
Spotkałem się kiedyś z takimi samymi objawami w takim silniku. Winna była chłodnica spalin. Tyle, że test powinien wtedy wykryć spaliny w ukł. chłodzenia.
Chciał bym kolegę poprawić bo jednak chłodnica spalin ma duże znaczenie na wodę w kolektorze ssącym, nie w oleju. Ponieważ spaliny które przez nią lecą trafiają wprost do ssącego a ów spaliny chłodzone są środkiem chłodniczym i były przypadki że w jakiś sposób się rozszczelniała przez co ze spalinami szła właśnie nasza nieszczęsna WODA. Spora części...
Witam Silnik diesla. Płyn ch ł odz ą cy zmienił kolor na brzydki ż ółty. Praktycznie nie działa ogrzewanie, zapowietrza się prawdopodobnie. Podejrzewałem, że spaliny dostają się do obiegu wody ch ł odz ą cej. Test CO2 potwierdził przypuszczenia. Liczyłem na to że chłodnica spalin nieszczelna. Jednak po ominięciu chłodnicy objawy nie ustały, co świadczy...
W osobówkach z tym silnikiem jest problem z chłodnica EGR. Nie działa gruszka która zamyka obieg płynu (chyba) i przez to spaliny nie dogrzewają układu chłodzenia. Może tu jest podobnie?
Jak głowica to spaliny by musiały się pojawić
Unie w c-300 tak się dzieje że ciągnik się gotuje pod obciążeniem , nie wiadomo z jakich przyczyn tuleje, głowica, uszczelka pod głowicą za każdym razem wymieniana pierścienie tłokowe tłoki ... I nie wiadomo co się dzieje termostat nowy mechaniczny na sprężynie ... Chłodnica wymieniona... Kosmos , ktoś ma jakiś pomysł ?
Po pierwsze nie bar a mbar (1000mbar= 1 bar). Dwa które turbo tam siedzi? Bo w 3.0 były ze zmienną geometrią i by pass. Spaliny napędzają turbo i jak ich nie ma lub uciekły bokiem to turbo nie robi ciśnienia. Podobnie jak ciśnienie doładowania ucieka bo np rura za turbo pękła ,czy rozszczelniony jest intercooler. * Turbo ze zmienną geometrią. Byłem...
Nieszczelność,uszkodzony MAF a nawet zapchana chłodnica spalin. Logi lub odczyt z grupy 003 inaczej wróżenie.
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Połącz wąż zasilania chłodnicy spalin z wyjściem. I zobacz. W ten sposób wyeliminujesz jeden układ.
Odnośnie podgrzewania wody w basenie. Dzieciaki wyrosły basen 3500l zbyt mały by je cieszył i nie ukończyłem ogrzewania. W tej chwili Jacuzzi używam 800l. Na weekendy na wieczorne odprężenie podgrzewamy wodę do 39 st. W tyg przez wakacje dzieciaki jak chcą pomoczyć się wchodzą temp 26-28 st. Może w przyszłym roku jakiś basen z wodą na 120-130 cm dzieciaki...
Ano do spalin. To w niebieskim kółku to chłodnica spalin, w zielonym przepustnica obejściowa a czerwone kółko to egr właściwy. Jest tam zwykły silnik z przekładnią zasilany pwm oraz czujnik położenia. Najczęściej pada mechanicznie, zarasta sadzą, koksem, koroduje od agresywnych składników spalin. Chłodnica zmniejsza obciążenie cieplne i pozwala wepchnąć...
Na początek kontrola MAF i lewego powietrza.Potem kontrola działania EGR przy obserwacji przepływu MAF.Złe wskazania to uszkodzony MAF,EGR,zapchane kanały spalin lub (jak jest)chłodnica spalin.
Powiem wam że mnie się jeszcze taki przypadek nie zdarzył żeby chłodnica EGR miała przeciek. To nie chodzi o przeciek z chłodnicy, bo przecież byłoby widać jak się z niej leje, tylko rury recyrkulacji spalin przechodzącej przez chłodnicę. To rura mogła pęknąć wewnątrz chłodnicy, albo przerdzewieć na wylot, choć tam podobno wszystko jest z nierdzewki....
Przepływomierz to dobry trop ale weryfikacja trudna. Bo trzeba by sprawdzić czy wartości jakie podaje są prawidłowe (kalibracja). Żeby zrozumieć charakter usterki trzeba zrozumieć jak układ działa. Czyli mamy dolot a na nim przepływomierz który mierzy ilość świeżego powietrza dostarczanego do silnika. Po drodze jest turbo ,przepustnica (która reguluje...
Jeśli ów wężyk wychodzi z wyjścia P3 zaworu magnetycznego to idzie on do siłownika uchylającego wlot spalin przy chłodnicy spalin, jeśli tę chłodnicę masz wywaloną to wystarczy w koniec tego wężyka wkręcić śrubkę by go zaślepić, tu masz schemat : http://obrazki.elektroda.net/9_126075019...
No właśnie olej jest Oki,ani nie zmienił koloru ani nie zauważyłem jego ubytku lub nadmiaru , ani mazi nie ma na korku od oleju ani na bagnecie ani w zbiorniczku , ale ciśnienie jest wysokie tak mi się wydaję bo syczy , gdzieś pisali też że może być walniety korek od zbiorniczka,gdzieś również wyczytałem że z tyłu jest chłodnica EGR i z tamtąd lubią...
Pytanie. Czy można zaślepić, wyłączyć chłodnicę spalin w Toyota Avensis 2.0 D 116 koni?
Spaliny w układzie napisałeś.Może być uszczelka może być np chłodnica egr.A nawet pęknięta głowica kto to wie?Olej w układzie może być chłodniczka oleju i prawie na 90 procent uszczelniacze w głowicy.
Cześć chciałbym opisać po krótce moją historię z Toyotą yaris 2007r 1.4d4d może ktoś akurat ma podobne objawy/problemy ze swoim autkiem i mu pomoże Także zaczynając temat auto nie miało ogrzewania wewnątrz samochodu, wywalało płyn chłodniczy przez zbiorniczek, tworzyło sie ciśnienie w układzie chłodzenia silnika które po odkręceniu korka od zbiorniczka...
Możesz zrobić zdjęcie? W 2.0 TDCi blisko jest chłodnica spalin, ale nie ma szans. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pękniecie głowicy do płaszcza wodnego i pompowanie płynu do góry, innej opcji zasadniczo nie widzę.
Jestem w trakcie planowania systemu do ogrzewania skutera. Skuter ma motokoc pod który chcę pompować ciepło na nogi. Obecnie mam zrobione ogrzewanie z chłodnicy (skuter chłodzony cieczą) i to dziala ok, jednak wadą jest długi czas rozgrzewania (10 min). Chcę wykorzystać ciepło spalin które pojawia się od razu po uruchomieniu silnika. I pomysły mam dwa...
Powodzenia, uważaj żeby nie uszkodzić połączenia EGR z kolektorem dolotowym, trzeba bardzo uważać z tą obejmą, żeby nie zgnieść aluminiowej rurki. Swoją drogą wyjęcie EGR w tym silniku, to nie jest takie hop. Masz tam chłodnice spalin z obiegiem płynu.
Witam. Jeździłem już po wielu mechanikach i żaden nie pomógł mi z tym problemem. W mojej Corolli jest silnik 1.6 4afe i niestety silnik nie działa jak należy. Otóż gaśnie on na zimnym a na ciepłym trzyma za wysokie obroty, szarpie, czasem odcina mu całkiem moc, spalanie jest na poziomie 9-10 litrów w trasie przy normalnej jeździe. Z wydechu wydzielają...
A może postawić samochód, do przewodu zbiorniczka wyrównawczego założyć wentyl od koła samochodowego nabić trochę powietrza, żeby zrobić niewielkie ciśnienie o zobaczyć gdzie się leje? :) Ale okolica którą opisałeś wskazywałaby, że chłodnica spalin od EGR puściła do wydechu..
Równlegle jest podłączone. Wziąłem się dzisiaj za odpowietrzanie i ku mojemu zdziwieniu weszło ze 3 litry płynu a na zbiorniczku było dobrze. Aż sprawdziłem bagnet od oleju czy oby tam nie wpada ale tam stan dobry. W spaliny też raczej nie idzie. Zauważyłem że chyba jest termostat walnięty bo się chłodnica grzeje przy 90 stopniach. Ale motor trzyma...
spaliny chłodnica zatkać chłodnica spaliny chłodnica recyrkulacja spaliny
oporność głośnik voice enable hamulce bebnowe
problemy diagbox kabel brake radio
Dolna częstotliwość (-3dB) Tonsil Bolero 200 Kalibracja młynka w ekspresie Krups EA810870