Chłodnica oleju pod obudową filtra do wymiany.
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Dokładnie tak. Zobacz czy do filtra oleju dochodzą węże układu chłodzenia.
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Łap schemat chłodzenia A14net...
No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
A chłodnica klimy jest przed czy za główną bo jak przed to zwyczajnie dogrzewa tą z układu chłodzenia.
W Asterce masz tzw.moduł chłodzenia (pod zderzakiem plastikowa puszka)on steruje wentylatorami oraz klimą jak jest.Dopiero po odpaleniu ten moduł sprawdza wszystkie parametry .Tak jak napisał "elektrit"jest żle jak pali sie na stałe po odpaleniu ,a jak gaśnie to jest OK.
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
a może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą i spaliny ci włażą do układu chłodzenia?
Oczywiście że możesz, co prawda na pokładzie występuje trochęwiększe napięcie, ale te 14,5 V nie powinno uszkodzić wentylatorków. Pozr.J. Ps jezeli jesteś koneserem słuchania to możesz czasem słyszeć szum tych wentylatorów :D :D :D
Płyn z układu chłodzenia,Jest w normie?
To wszyscy wiedzą na tym forum :)
w twoim aucie był problem w chłodnicach przecierały sie na przednim pasie jest otwór zobacz tam gdzie chłodnica klimatyzacji ociera o chłodnice układu chłodzenia
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
Schemat dostępny na elektrodzie i trzeba kable przespiegować. Najczęściej kable gniją ok 15cm od wtyku sterownika wentylatora, moduły w środku padają scieżki i zdarza sie że piny od płytki poodchodzą. Zapala się kontrolka moduły chłodzenia?
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Niestety tam jest mowa o układzie z modułem chłodzenia.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Wystarczy odkręcić od silnika i zawiesić na luźnym zawiesiu.
No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D pozdrawiamy :)
To systemowy (buraczkowy) i nie ma nic do modułu chłodzenia.
Jak dokładnie wpięty w układ chłodzenia?
A jak tam widoczna jest temperatura silnika w komputerze podczas problemów? Weże nie są twarde od chłodzenia?
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
POdejrzewam że masz masakrycznie źle spięty ukłąd chłodzenia.
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
czy w czasie pracy silnika świeci się pomarańczowa kontrolka awarii układu chłodzenia?
Wygląda jak spod głowicy. A bulgotac może nagrzewnica, początek puszczania ciśnienia przez upg do układu chłodzenia
Naprawione. Przyczyną był zwarty przekaźniku, który umieszczony jest wewnątrz modułu chłodzenia.
Jak odpalasz klimatyzacje to elektromagnes przyciąga sprzęgło i kompresor zaczyna pracować wiąże się to z większym obciążeniem dla paska micro... generalnie czujnik ciśnienia nie puści kompresora w ruch gdy wykryje mniejsze ciśnienie w układzie.... Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze chłodnicy klimatyzacji to zajrzyj pod wiatrak który jest do niej przykręcony......
W wężach odpowietrzających, czyli tych które wychodzą z najwyższych punktów układu do zbiornika płynu czasami stosuje się dławiki, żeby płyn niepotrzebnie nie krążył tamtędy. Dwa razy miałem przypadek zatkanego dławika, i to były jedyne dwa przypadki, kiedy miałem problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia.
Kontrolka modułu chłodzenia silnika. Holuj to do dprytnego elektryka który posiada przynajmniej KTS'a
co masz wlane w układzie chłodzenia?
Witam. moze nagrzewnica masz zabrudzona ??/tzn ma kamien lub jakis osad. po prostu jest niedrozna. kolega tak miał.sa srodki na przeczyszczenie układu chłodzenia.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Swieci się kontrolka modułu chłodzenia silnika?
od jakiegoś czasu mam problem z chłodzeniem Astra G 2.0 dtl ubywa płynu, auto dwa razy u mechanika, wymiana pompy wodnej itp. Dzisiaj sam zajrzałem i zauważyłem pęcherze na tym wężu gumowym od czego on jest ? https://obrazki.elektroda.pl/6390417400_...
A ogólnie to jaki problem? Wszyscy się rozpisują a w sumie nie wiadomo o co chodzi, wentylator się załącza przy odpowiedniej temperaturze, więc co jest źle? To jest żle że załącza się tylko na jednym biegu i zapala się kontrolka układu chłodzenia.
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Wymieniłem termostat bo był uszkodzony pod razu czujnik i wymieniłem zegary bo mechanizm był uszkodzony . Teraz wszytko działa
jeden czyjnik,sygnał idzie do ECU silnika,z niego na moduł chłodzenia. Jeżeli pali się tylko lampka kontrolnaukładu chłodzenia to jest błąd pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
Awaria układu chłodzenia silnika.
chyba ze już ostateczności walnięta jest uszczelka głowicy Test na obecność spalin (co2) w układzie chłodzenia to wykaże.
Zrób diagnostykę układu chłodzenia silnika, to się dowiesz i pragnienie ugasisz...
Są głównie dwa typy zaworów oplach w benzynie- grzybek schodzi w dół i grzybek idzie do góry. Trzeci typ, mniejszość, to ten zespolony z fragmentem układu chłodzenia.
autko wylądowało na 2 dni w serwisie po czym panowie stwierdzili ze nie wiedzą co jest grane ;/ cały czas astra daje się we znaki a tu lato a auto grzeje, przyjdzie zima będzie chłodzić...
Witam czy ktoś mi powie czemu przy zimnym. Silniku. Włącza się wentylator. Chłodzenia i zapala się kontrolka awari. Układu. Chłodzenia
Moduł chłodzenia, ten na podłużnicy jest diagnozowalny interfejsem. Od tego trzeba zacząć.
Witam Niedawno wykonałem prosty interfejs pod OBDII w celu diagnostyki swojego autka (astra g 2,0DTH) i wywaliło mi jakieś błędy w module chłodzenia silnika. Proszę o pomoc i ich zidentyfikowaniu http://obrazki.elektroda.net/3_124474890...
Nic się nie zatrze, włącz normalnie i zobacz czy chłodzi. Jeżeli nie to dopiero udaj się do serwisu. Warto ją odgrzybić przed sezonem.
Albo zatkany gdzieś przepływ powietrza ciepłego a zimne powietrze dobrze chłodzi.
Jeżeli chodzi o czynnik to nie mam pojęcia, 2 lata temu nabijalem i używałem klimatyzację bardzo mało, głównie na wyjeździe jak byłem tydzień. Wtedy nie stwierdzono żadnej nieszczelności. Czyli rozumuję, że jak nie ma czynnika to elektromagnesu nie załączy, zawsze myślałem, że wszystko się załącza a jak nie ma czynniku to po prostu nie chłodzi.
Komputer nic steruje. Wszystko dopiero działa tylko i wyłącznie po wciśnięciu magicznego przycisku z gwiazdką. Poczytaj sobie co to w Astrze G moduł chłodzenia pod lewym reflektorem
Sam napisałeś że termostat otwiera się przy 105 st to jak ma nie gotować wody, na dodatek przy otwartym korku. Nalej płynu, płyn wrze chyba w 130 st. A ta grzałka jest włączana przez sterownik silnika w momentach dużego obciążenia silnika, aby zapewnić lepsze chłodzenie.
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Jeśli komuś przydarzy się podobny problem - Sterownik wentylatorów dostało się wody do środka i skorodowała płytka elektroniczna
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
mam uszkodzona sprężarkę mechanicznie wiec przewód od sprzęgła jest odpięty co za tym idzie brak ciśnienia w układzie. Bzdura. A wentylatory raczej nie z powodu klimy się kręcą. Jurek w tej asterce jest już moduł chłodzenia?
Zbiornik wyrównawczy jak sama nazwa mówi, ma kompensować różnice objętości cieczy wynikające z rozszerzalności cieplnej płyny (zinmny/gorący) oraz uzupełniać ewentualne ubytki płynu i nie jest jego zadaniem zamykanie obiegu. Uważam, że masz wszystko w porządku. Moim zdaniem, jeżeli jest wymiana płynu przez zbiornik wyrównawczy (wtedy płyn w zbiorniku...
zalał się moduł chłodzenia silnika.
Odpytaj moduł chłodzenia na błędy.
Więc zdiagnozuj Techem 2 komponent "moduł chłodzenia silnika"
Roman, ale on chyba pyta o przekaxniki w module chłodzenia silnika...
mam też ten problem i do tego pojawia się usterka Elektronicznie sterowane chłodzenie silnika
Czy autko posiada chłodnice oleju chłodzoną płynem .Jeśli tak to masz przyczynę. Jest jeszcze możliwość pękniętego bloku. Pozdrawiam Janusz
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Przekaźnik jest module chłodzenia silnika.
Jestem diagnostą w serwisie Opla i rzeczywiście tak jest z temperaturą. To zamierzone działanie ponieważ ludzie myślą że 100 stopni to granica lecz nie biorą pod uwagę ciśnienia i odpowiednich płynów. Dlatego w pewnym zakresie zmieniono wskazania zegara, gdy jednak przekroczy się bezpieczny pułap temperatury to nagle skoczy lawinowo do góry alarmując...
Witam. Pacjent to Astra 3 z 2004 roku, 1,7 diesel (sprężarka u góry). Sprężarka wymieniona na używkę, nowy skraplacz i wiatrak. Układ wypłukany (na zdemontowanych rurkach), nabity na wagę plus olej plus UV. Ciśnienia ; L - 2 do 3 atm , H - 13 do 15 atm. Temperatura na środkowej kratce, wentylator na 2, bieg jałowy około 8,5 do 9°C. Przy ciut zwiększonych...
Trawersy posprawdzane? To najczęstsza przyczyna przy takich objawach. Następny będzie sterownik pompy, bez paliwa brak mu chłodzenia.
Moje pytanie skad poszedł płyn Odpowiem na poziomie zadanego pytania- z układu chłodzenia.
To zrób test przekaźnika sprężarki. Poza tym odpytaj na błedy sterownik silnika i moduł chłodzenia.
Sterownik silnika gubi komunikację z resztą.
mam identyczny problem z moją asterką. kiedy po paru sekundach gaśnie przy kręceniu silnika zapala się kontrolka elektronicznie sterowane chłodzenie silnika.
zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc' falują mu obroty Załącza się także wentylator w losowych momentach Masz "książkowe objawy" uszkodzonego ECU silnika.
Może układ chłodzenia zapowietrzony?
ale w czasie świecenia kontrolki, wskaźnik temperatury pokazywał Ci poprawną temperaturę tak ? bo zastanawiam się jak sprawdzić prawidłowość działania tego czujnika aby nie bawić się w wymiany wszystkiego metodą prób i błędów ;)
A tam nie siedzi czasem moduł chłodzenia pod lewym nadkolem???
wyczytałem już mnóstwo postów na temat manualnej klimatyzacji z Astrze G, mam taką z 98 roku, 1.4 16v i nie działa klima, po wciśnięciu guzika obroty wzrastają, zmierzyłem napięcie do kompresora - brak, sprawdziłem bezpieczniki(trzy pod kierownicą i za akumulatorem) - całe, wyciągnąłem złącza i prysnąłem kontaktem (przy wyciąganiu tej od strony zderzaka...
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Np w module chlodzenia silnika,albo w czujniku temperatury silnika,albo brak komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia silnika.
Czyli nie należy się tym przejmować? Nic się nie stanie złego czy można to jakoś usprawnić żeby chłodziło wcześniej?
Ale tam ciśnienie nie jest tragicznie wysokie i mogą być podobne do tych z chłodzenia w Oplu Astrze tak mam
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Cześć , gdy sprężarka nie działa podepnij najlepiej żarówkę do wtyczki dwu pinowej zasilającej sprzęgło . Jeżeli świeci problem jest w sprzęgle gdy nie świeci w kablach lub module chłodzenia.
witam mam problem po odpaleniu silnika w oplu astra2 1,7cdti nie gaśnie kontrolka elektronicznego układu chłodzenia silnika, czy ktoś wie co może się dziać
Wtedy się włącza kiedy mu każe moduł chłodzenia silnika.
A ściślej jest to moduł chłodzenia silnika.
Witam wszystkich jak zrobiło sie ciepło to zauważyłem ze nie załancza mi sie wentylator od chłodzenia silnika.Jaka moze byc tego przyczyna??
Dałem jakieś 600gram 300 gram jedna butla. Osuszacz był wymieniany wraz z chlodnica z przodu. Propan butan ma miejsza objetaść niż r134a?.
To nie jest problem taka temperatura jest normalna dla silnika w mieście osiągasz ją dlatego ze silnik bardziej się grzeje i nie ma takiego chłodzenia jak poza miastem.
Panowie jaki powinien być sterownik chłodzenia w Astrze 2.0 16V - 2000r klimatyzacja manualna . Przewód od sprężarki wisi w "powietrzu", (pusty pin od strony komputera). Jest założony sterownik 09131731 (ID252618), ale to ten być nie może.
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
Olej w układzie chłodzenia. Intresuje mie czy często zdażają się pęknięcia głowicy w silnikach isuzu
chłodzić silnik aster aster kontrolka chłodzić aster moduł chłodzić silnik
lodówka duże zużycie szumy nikon zmiana napięcie cewki
prasa krawędziowa miernik naładowania akumulatorów
Czyszczenie układów scalonych: techniki i narzędzia Lokalizacja anteny radiowej w Mercedesie W203