Jakie parametry jeszcze są potrzebne? Te podstawowe - jaki moment hamujący i jakie obroty. Nie znam się na tych zagadnieniach na tyle, aby to wiedzieć... Dlatego potrzebuję Waszej pomocy (fora od tego są). Dziwne, chcesz zbudować silnik który będzie przełomowy (jak zadziała, w co nie wierzę) ale ignorujesz istniejąca wiedzę z mechaniki, fizyki. Forum...
Zanim sprawdzę czy też wgl nabije klimę, taka ciekawostka, zauważyłem teraz , chłodzi bardzo fajnie, do czasu aż silnik złapie temp 90. Jak się zagrzeje klima się wyłącza i nawet pompa się nie włącza. Postoi trochę temp silnika spadnie i działa. Po dogrzaniu na 90 przestaje chłodzić
Co sądzicie czy podgrzewając silnik Stirlinga dałoby się zapętlić obieg? (at)vodiczka (at)jareklnx (at)robotechnical co sądzicie? Nie dałoby się. Sprawność silnika Stirlinga (idealnego) jest odwrotnością "sprawności" (czyli współczynnika COP) pompy ciepła. Czyli silnik może odzyskać tylko tyle ile przepompuje pompa ciepła. Czyli w idealnym razie nie...
Ustal, czy wentylator "wyje" cały czas, może z układem sterowania elektrycznego jest coś nie halo, taki "wentylatorek" na pełnych obrotach potrafi skutecznie chłodzić silnik strugą zimnego powietrza. Generalnie jednak termostat, mimo że nowy, nie oznacza, że jest dobry.
Postanowiłem założyć nowy temat, by nie mieszać w analogicznym dotyczącym LG. Otóż chciałbym podyskutować na temat przeróbki w/w klimatyzatora, choć właściwie jest to jednofazowa, inwerterowa pompa ciepła powietrze-powietrze multisplit od Toshiby. Jest to urządzenie o mocy nominalnej 9 kW z możliwością podłączenia do 3 jednostek wewnętrznych. Posiada...
Witam ! Urządzenie sterujące ogrzewania postojowego, silnik pompy cieczy chłodzącej przez przekaźnik pompy cieczy chłodzącej i włącznik termiczny silnika pompy cieczy chłodzącej ( tylko silniki pięciocylindrowe ) - na schemacie silnik jest jako v50 jeśli się nie mylę ! Pozdrawiam ! Robert
W hydraulicznym też można zagotować olej mimo chłodzenia a tym bardziej przez godzinę. Te zwalniacze działają skutecznie ale nie są do pracy ciągłej, czy elektryki czy hydro. W zasadzie elektryka też możesz chłodzić np natryskiem oleju a olej chłodnicą bezpośrednio czy też poprzez wymiennik, dalej chłodnica z 200- konnego kombajnu i to wielkie kombajnowe...
Miałem sas 27 kw z podajnikiem Lekko 10 - 12 ton szło na sezon... Grzałem w większości bez piwnicy... A tu jeszcze dojdzie piwnica Nawet jak mnie wyjdzie tysiąc na miesiąc to będę zadowolony.. Ale jesteś naiwny. Policzmy, bo już jakieś dane mamy. Weźmy średnio 11 ton węgla o wartości opałowej 22MJ/kg. Liczę najlichszy węgiel, który jest jeszcze w stanie...
vodiczka kolega pwj założył chyba ten watek i opisał dokładnie na wcześniejszych stronach ten kolektor.TYP;SFM 25-47/1500.,zalany wodą nie hot pipe ani u rurka.Magistrala długa na okolo 150 cm z podłączonymi od spodu 25-cioma rurami.Woda wchodzi z jednego końca a wychodzi z drugiego końca magistrali. Używając twojego porównania, to tak jakby podlaczyc...
...a czym chciałbyś chłodzić to ogniwo? Ogniwo Peltiera to pompa ciepła - czyli transferuje ciepło ze strony zimnej na stronę gorącą, ale ten transfer odbywa się kosztem pracy jaką wykonuje ogniwo i wydziela przy tym dodatkowe ciepło. Po drugie - takie ogniwa mają moc kilku W. Można tym schłodzić kilkanaście litrów powietrza w izolowanym pojemniku w...
Hmm... Nie przychodzi mi do głowy inne wytłumaczenie niż takie że po prostu producent sobie wymyślił taki "bajer". A tak na poważnie to to na pewno czemuś służy, ale czemu - tego nie wiem. Nie znam dokładnej specyfikacji tego samochodu więc nie odpowiem na to pytanie. Skoro zgasisz auto (bądź po Twojemu - "wyłączasz") to silnik nie wykonuje pracy, pompa...
znalazłem ten schemat powinno być tak według twojego rysunku to 6-według schematu pusty 5-regulacja silnika 3-przekaźnik płynu chłodzącego-duża moc grzewcza 2-przekaźnik płynu chłodzącego-mała moc grzewcza 1-przekaźnik silnika pompy chłodzącej paliwo 4-przekaźnik sterowania silnika według mnie powinieneś mieć pod spodem jeszcze cztery bezpieczniki tj:od...
Pompy chłodzące, radiator i kompresja silnika
Załączenie tej pompy prawdopodobnie jest przez pływak jak kolega wyżej pisał lub sondę głębokości , lub inny czujnik poziomu . Dopóki poziom załączenia nie osiągnie zadanego poziomu to możesz załączyć pompę tylko ręcznie (nie zalecane ze względu na możliwość przegrzania silnika pompy, silnik jest chłodzony ściekami.
Witam. Chciałem podpiąć się pod ten temat ale jest już zablokowany https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Mam podobny problem. Bez obciążenia podnośnik idzie do samej góry i potem łagodnie opada. Jednak z samochodem oderwie tylko koła od podłoża i nie daje rady. To znaczy silnik elektryczny aż staje. Zaczyna się grzać. Kiedy dźwignia rozdzielacza...
Witam Kupiłem starą pompę membranową do igłofilrów napędzaną silnikiem diesla Farymann tyn N. Taki jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Kb6MrbHZ... Tylko mój jest brzydszy. Silnik odpalany na korbę, aby go odpalić najpierw trzeba z głowicy wykręcić taką śrubkę, w tą śrubkę wkłada się knocik, podpala się go i wkręca w głowicę i podpala. Problem...
Mazda 323F BG 1991 1.8 16V sohc 106KM ,autko normalnie odpala i chodzi,obroty spadają do 800 i jest OK, nagle po rozgrzaniu obroty wzrastają do 1500 i po dodaniu gazu auto się dusi jakby nie dostawało powietrza, z rury kopci i śmierdzi samo paliwo. Trwa to ok 10minut i nagle znów obroty spadają i chodzi normalnie. Podmieniłem aparat kompletny,przepustnice...
Witam. Niedawno zbudowałem buggy na bazie 126p, silnik troszkę podkręcony ok. 30KM. Problem w tym ze strasznie się grzeje, co nie dziwne gdy przez pół godziny kręcę bączki na 2 i prawie full obrotach. Chciałem zainstalować chłodnicę oleju. Nie mogę znaleźć jakiejś fajnej dodatkowej elektrycznej pompy oleju. Nie chce dodatkowo obciążać tej maluchowej....
Witam. Jak przy pomocy pompy próżniowej 1-stopniowej, można odzyskać czynnik chłodniczy i olej z klimatyzacji samochodowej? Jakie musi być podciśnienie i gdzie podłączyć butlę?
Witam Przezwajałam silnik do pompy, ponieważ się spalił i ponownie podłączyłam do pompy, mam jednak problem gdyż silnik pracuje lecz nie nabiera wody do zbiornika, a wskazówka manometru zainstalowanego na zbiorniku podniosła się do tego samego miejsca jak zawsze. Jaki może być powód? Bardzo proszę o rady. Pozdrawiam
Witam Pompa hydroforowa Ibo Aj 50/60. Po przerobieniu instalacji strasznie grzeje się silnik i bardzo powoli nabija ciśnienie do 4 barów. Pompa załącza się przy 2 barach. Co może być przyczyną takiego grzania się silnika?
witam serdecznie mam ogromna prośbe ,czy może mi ktoś powiedzieć jak sprawdzić pompe wody w poonezie caro rok 95 czy jest dobra nie demontując ją od silnika,bo mam problemy z za marzaniem reduktora gazu, a termostat dałem nowy i układ jest odpowietrzony bo jest z tym troche robotypytałem mechanika to powiedział mie trzeba nowy reduktor gazu a mam go...
Nie powinno się nic złego stać. Jednak kup taki jak ma być. Sprawdź przepływ powietrza. Ono chłodzi też silnik wentylatora.
Myjki z silnikami elektrycznymi chłodzonymi wodą nie powinny pracować z ciepłą wodą(zalecenia producenta) ze względu na maksymalną temperaturę izolacji uzwojenia silnika. Silniki elektryczne chłodzone powietrzem nie są zależne od temperatury wody. Silniki chłodzone wodą projektuje i wykonuje dany producent, silniki chłodzone powietrzem są ustandaryzowane,...
omnigena 3t. Producent na swoje stronie nie wspomina by miała zawór zwrotny. Więc trzeba wyjąć pompę i założyć takowy. Wtedy problem powinien zniknąć. A takie pytanie, dlaczego masz 3" pompę? Jakiej średnicy jest studnia? Bo pompy głębinowe wymagają czegoś takiego jak przepływ chłodzący silnik, i przy zbyt małej średnicy pompy w dużej studni może ten...
hehe , proponuje poczytac jeszcze zanium sie za to zabierzesz no ale tak od poczatku : 1- odprezenie przy takim doladowaniu nie jest konieczne 2- chlodzenie ciesza , wystepuje lub nie zalezne od modelu sprezarki , czesciej mozna to znalesc w turbobenzynach ze wzgledu na temp pracy 3 - olej do smarowania turbo bierze sie z obiegu z silnika , nie stosuje...
Wedle tego co podałeś + do tego kod silnika
Pompa głębinowa dobrze funkcjonuje w temperaturze 20st/C. Podczas pracy pompy przy otwartym zaworze opływająca woda chłodzi silnik. Przy zamkniętym odpływie woda stoi w filtrze i nie schładza silnika, wskutek czego podnosi się temperatura na uzwojeniu silnika i uzwojenie silnika jak osiągnie temperaturę 50st/C ulega uszkodzeniu gdyż topi się w tej temperaturze...
To że koło pasowe pompy się obraca to nie gwarantuje że pompa dobrze pompuje ciecz chłodzącą (oberwana turbinka -obraca się na wałku wewnątrz pompy).Czy po osiągnięciu temperatury silnika nagrzewnica dobrze grzeje?
To żadna obudowa tylko pompa wody, do wymiany To tylko osłona, która służy właśnie do wymiany pompy. Niestety przy wymianie pompy trzeba jednocześnie wymienić olej w silniku. Po spuszczeniu płynu chłodzącego około 1 litra zostaje w rurze dolotowej i ten płyn spłynie przez misę olejową po wyjęciu pompy. Dodano po 1 Ni tam nie przepuszcza, jak zdejmiesz...
Jak już to obwód główny pompki, jak odetniesz cewkę to może zapisać błąd. Nie wiem czy kolega wie ale pompa benzyny ma chodzić gdy silnik pracuje na LPG bo wtedy wtryski mają chłodzenie, bez tego się uszkodzą.
Na początek trzeba sprawdzić, czy silnik nie uległ zatarciu. Jeśli silnik miał więcej niż 20000 km, to i tak potrzebny jest szlif i wymiana łożysk wału korbowego. W silnikach Piaggio chłodzonych cieczą padają wałki napędu pompy cieczy, przez co silnik mógł ulec przegrzaniu. Przy okazji po 15 lub 20 tysiącach kilometrów powinien zostać wymieniony pasek...
Pewnie można, ale ten silnik ma chłodzenie wodne(odbiór ciepła poprzez obudowę), a założenie wiatraka nie zapewni takiej skuteczności chłodzenia. Zależy do czego ten silnik chcesz użyć i jak długo będzie pracował.
Czy czasem termostat (elektronicznie sterowany zawór) nie reguluje temperatury powrotu, przed pompą cieczy chłodzącej? Czy termostat klasycznie reguluje temperaturę na wyjściu z głowicy? Czy klimatyzacja nie uruchamia się automatycznie celem osuszenia powietrza oraz obciążenia silnika celem szybszego rozgrzewania?
Te pompy też powinny pracować w pionie Masz rację. Jednak jest zasadnicza różnica w pobieraniu wody. Mianowicie zasysają z dna. Do tego ponoć nie muszą być zanurzone w wodzie (chłodzenie) czyli pewno silniki zalane olejem lub jak to bywało dawniej `woda przepływa wewnątrz silnika.
Owszem - te silniki są chłodzone olejem ale tylko jako czynnik pośredniczący - ciepło odbiera przepływająca woda. Ubiegłego lata "zamordowano" taką pompę poprzez częste starty i wyłączenia - wzrost temperatury rozszczelnił silnik, woda załatwiła resztę; co ciekawe uzwojenia OK ale prąd różnicowy znaczny - wyłącza zabezpieczenia. Reasumując: przy pracy...
on przechodzi w stan awaryjny ,aby dalej dojechać i po mojemu to nie jest przypadłość, jak na razie komputer za to odpowiada ,i można by ingerować ,ale trzeba wiedzieć jak i czym Zgadzam się. Dlatego to się nazywa rezerwa, bo wtedy komp sterujący stara się oszczędzać paliwo. Inna kwestia to wypalanie zbiornika do dna. Nie zalecam tego , gdyż silnik...
Ta pompa jest zanurzeniowa? Skoro chcesz dodatkowe zabezpieczenie np.: bimetalowe to albo umieszczasz go na obudowie silnika albo w środku. Jeśli pompa jest odpowiednio chłodzona np.: jest w wodzie i zabezpieczona wyłącznikiem silnikowym (który ma w sobie bimetalowe zabezpieczenie) z dobrze nastawionym termikiem to nic się nie stanie. Dodatkowo może...
Raczej nie ma szansy, żeby pompa ruszyła z tej przetwornicy. Jak każdy silnik 'lubi' prawdziwą sinusoidę, a nie udające ją schodki, które dają takie przetwornice. Niestety przetwornice z 'prawdziwą sinusoidą' są droższe (i cięższe). Po za tym, taką pompę chyba powinno się sprawdzać tylko zanurzoną w wodzie (która chłodzi silnik).
Wymienisz pompę , uszczelnisz w ten sposób układ chłodzenia , napełnisz , odpowietrzysz i będziesz jeździł do .. następnej usterki!
Te silniki są chłodzone powietrzem, ale pompa wody, płyn chłodniczy, termostat... Ty widziałeś w ogóle na oczy ten silnik, jego budowę? To proponuję chociaż obrazek w internecie zobaczyć, żebyś wiedział, o czym mówisz. A najlepiej nie brać udziału w dyskusji o silniku, o którym nie ma się pojęcia. Autorze, a teraz powiedz, co znaczy "słabnie" i czy...
Spróbuj jak silnik jest ciepły odpiąć czujnik temp. płynu chłodzącego, o ile mnie pamięć nie myli jest z przodu silnika wkręcony w blok. Jeżeli po tym zabiegu silnik zapali bez problemu to znaczy że masz problem z pompą, lub zawór SPV, ale raczej pompa.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Zakładając zawór odcinający paliwo uszkodzisz sobie wtryskiwacz. Pompa ma tłoczyć cały czas benzynę - w ten sposób chłodzi wtryskiwacz. Przy instalacji LPG do silnika wtryskowego stosuje się odcięcie kluczowania wtrysków przez ECU a nie tak jak w gaźnikowcu przez odcięcie dopływu benzyny.
Witam kolegów na forum. W w/w aucie nie pompuje pompa cieczy chłodzącej silnik. Co może być przyczyną? Czy tylko wymiana pompy. Pozdrawiam.
Może jako pompy użyć odpowiednio przerobionej pompy cieczy chłodzącej od dużej ciężarówki , czy od jakiegoś dużego silnika przemysłowego??. Nie, bo pompa cieczy chłodzącej to pompa obiegowa.
Zapewne masz webasto podłączone pod obieg chłodzenia, plus uruchomienie wentylatora i dodatkowa pompka obiegu płynu chłodzącego. Do tego sterowanie czasowe i jest komplet. A co ze zbiornikiem na ON? Webasto ma wbudowany zbiorniczek na paliwo, napełniane jest przez przewód powrotny z listwy paliwowej silnika. Wystarcza na około 15-20 minut pracy palnika....
Witam szanowne grono forumowiczów. Zwracam się z Pytaniem czy ktoś może wiedzieć dlaczego w Audi A3 8v 1.2tfsi może nie dopływać płyn chłodzący? Pompa wody jest nowa wraz z całą obudową i termostatami. W przewodach nie płynie płyn chłodzący na pracującym silniku. Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego jest zalany. Moją uwagę przykuwa cykliczne załączanie...
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
Masz kolego zużytą głowicę w pompie wtryskowej. Jak pisal kolega "tominex" prawdopodobnie masz do regeneracji pompe wtryskowa... Sprobuj zamiast chlodzic silnik powietrzem polac chlodna woda sama pompe wtryskowa. Jezeli silnik normalnie odpali to juz wiesz co masz do naprawy... Pozdrawiam.
I kolega Tzok mnie ubiegł. Jest to chłodzenie z obiegiem grawitacyjnym. Więc nie potrzeba tam żadnej pompki. Silnik nie osiągnie tak wysokiej temperatury, żeby ciecz chłodząca była przepompowywana.
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
Jak masz wodę zamiast płynu w aucie to w razie wycieku może momentalnie odparować i nie będzie żadnego śladu - szukaj gdzieś widocznego. Od dołu silnika przy wałku napędzającym pompę wody jest specjalny otworek ( jeśli dobrze pamiętam kształt podobny do prostokąta) którym ma wypływać ciecz chłodząca w razie uszkodzenia uszczelnienia pompy - sprawdź...
137 to właściwie sterownik silnika, może bardziej pompy wtryskowej. To on uruchamia 102 podając masę na 85 lub 86. W 102 sygnał t to temperatura płynu chłodzącego. Dla testu zagnij nóżkę t i przekaźnik świec żarowych powinien awaryjnie uruchamiać świece przez 30 sekund po każdym zapłonie.
(at)and61 Dla porządku, bo zanim się silnik zacznie się rozbierać, warto sprawdzić pozostałe możliwości. To faktycznie wygląda na pompę - ale naprawdę warto się dowiedzieć jak chłodzenie działało, gdy działało, a jak jest teraz. To zasłanianie chłodnicy już wzbudza podejrzenia, że wtedy nie działo jak trzeba...
Pod maską dużo przekaźników nie ma. dwa od wentylatora chłodzącego, Od pompy paliwa, sterownika silnika i klimatyzacji. Zamieniłem miejscami ten od sterownika silnika z klimatyzacji oraz pompy paliwa bo są takie same ale nic się nie zmienia. Wszystkie ładnie klikają. Podejrzewam że immobiliser się spalil ale dlaczego bez kluczyka w stacyjce samochód...
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
pompa chłodzić silnik pompa chłodzić chłodzić pompa
kuchenka elektryczny wrozamet schemat elektryczny suzuki swift wzmacniacze audio aplikacje
zawór różnicowy poziomo bat54a zasilacz
Głośna praca łożyska piasty lub dyferencjału z lewej strony auta podczas jazdy na luzie Daslight 4 – tworzenie własnego profilu 19 kanałów DMX dla lampy ruchomej bez biblioteki