Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Nie powinno się nic złego stać. Jednak kup taki jak ma być. Sprawdź przepływ powietrza. Ono chłodzi też silnik wentylatora.
Zasysanie na rufie, przy samym dnie, wyrzut przez burtę, tam gdzie wygodnie. Lepsze chłodzenie wodne z racji na zamkniętą przestrzeń wnętrza. Jedna pompka, jeden obwód chłodzenia na 2 silniki, no i przydałoby się schłodzić też regulator. A jeśli łódka będzie w miarę szybko płynąć Myślę że wystarczy zamontować taki układ bez pompki.
silnik sie przegrzewa i nie włącza sie ani od klimatyzacji ani od chłodzenia silnika
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
Jeżeli chcesz uprościć konstrukcję (zalecane), to wentylator powinien załączać się razem z silnikiem kompresora. Więc musi go chłodzić w zasadzie na bieżąco. 30W, to ma wentylator biurkowy. Zrób próbę, czy wystarczy, czy lepiej poszukać mocniejszego. Wszelkie czasówki i termostaty umocowane do kompresora po prostu rozpadną się.
Witam. Chciałbym jeszcze dodać że przy takiej przerywanej pracy silnik będzie się dość mocno nagrzewał. Należy więc zamontować dodatkowy wentylator który będzie chłodził silnik. Pozdrawiam.
Witam Kolego to nie hamulec tylko dodatkowy wentylator na chłodzenie silnika silniki miały własny wentylator lub dodatkowy silnik z wentylatorem także spokojnie to tylko drugi mały silnik który chłodził ten główny od napędu wrzeciona, podłącz go równolegle do tego dużego tylko sprawdź kierunek obrotów.
Witam jaka to suszarka i jak wygląda jej konstrukcja .Czy silnik jest w jakiś sposób chłodzony powietrzem tłoczonym przez wentylator. kiedyś w termowetylatorze manta i młynku do kawy hoffen widywałem chyba na jakieś na 130stopni
Jak to błąd EDC to występuje problem z chłodzeniem silnika, wentylator, chłodnice - np. brud.
Oj w maluchu był wentylator na pasku do chłodzenia silnika bo to chłodzone powietrzem ustrojstwo było :)
Jeśli na tabliczce jest tylko s3 70% to jest 7min pracy i 3 min chłodzenia. Obniżając prędkość silnika pogarszasz też chłodzenie wbudowanym wentylatorem. Praca z obrotami poniżej 50% znamionowych w trybie wektorowym może doprowadzić do upieczenia silnika. Może warto zmienić typ chłodzenia na wymuszone dodatkowym wentylatorem.
Gdybyś chciał jechać w lutym przy -15°C, to może jakaś minuta albo dwie by maiły znaczenie. Ale silnik chłodzony powietrzem, bez wentylatora wymuszającego jego przepływ, jest chłodzony powietrzem, które się przemieszcza podczas jazdy.
https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
Zmniejszając obroty wentylatora to słabsze chłodzenie silnika, wentylator musi być dobrze wyważony bo przy takich obrotach niedoskonała konstrukcja to pewniak że się rozsypie i sporo narozrabia. Radiator do miski i większe kanały pod miską do chłodzenia, myślę że to dobry pomysł. Migomatem da się pospawać miskę bez problemu.
Peleciarka zrobiona samemu Falownik dołożony tak jak pisałem aby zredukować obroty do ok 120 RPM bez falownika jest 200 Chłodzenie silnika - tylko jego wentylator bez dodatkowego .....
po przekroczeniu temperatury 70 stopni Skąd wiesz jaka jest temperatura silnika ? Nie rozumiem zachowania tego czujnika po przekroczeniu temperatury 70 stopni wentylator ON (czujnik bimetalowy wentylatora załączył styk NO który załącza wentylator chłodzący silnik) Wygląda na to, że wentylator chłodzi silnik.
W niektórych modelach wozków widłowych są zabezpieczenia termiczne na silniku. Po osiagnięcięciu za wysokiej temperatury silnika zabezpieczenie odcina prąd. Może jest uszkodzony wentylator chłodzenia silnika. Może być tak, że odcina tylko jazdę w tył. Przyczyna może być również niesprawny ogranicznik prądowy lub sterownik.
Jak sprawdzić czy wentylator chłodzi silnik z odpowiednią mocą. Napędzany jest paskiem a sterowany hydraulicznie.
a czy ten wentylator załączy się by chłodzić silnik po nagrzaniu silnika?
Druga suszarka do chłodzenia pierwszego silnika , lub wentylator od PC
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał.
Na ogół rezystor mocno się grzeje, więc pewnie jest zamontowany w miejscu gdzie będzie chłodzony (przez wentylatory). Podaj więcej danych na przykład jaki silnik, będzie nam łatwiej zgadywać :]
Silnik jest chłodzony wentylatorem na wale silnika ? - to masz odpowiedź, zmniejszając obroty zmniejszasz wydajność chłodzenia samego silnika. Co rozumiesz przez stwierdzenie że nie da się zwiększyć obrotów ?
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Na prośbę autora temat otwieram ponownie.
Wektorowy przyda się gdy potrzebujesz maksymalnego momentu na wale przy małych obrotach (nawet zerowych) - ale uwaga - taka praca wymaga dodatkowego wentylatora na silniku ( silnik z własnym chłodzeniem się upiecze). Trybu wektorowego użył bym dla silnika wciągnika. Jeśli silnik nie ma wymuszonego chłodzenia to zaczął bym od trybu skalarnego. Wszak...
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Chcesz zwiększyć wydajność wentylatora, a co z wydajnością urządzenia? Będzie jeszcze działać, chłodzić, czy co tam robi?
Ten silnik jest chłodzony powietrzem. Wystarczy sprawdzić czy wentylator jest napędzany, czy wszystkie osłony są na swoim miejscu i czy nie oblepione wszystko syfem.
Stały pobór prądu 80A wymaga alternatora chłodzonego powietrzem z wentylatora silnika.
Chłodnice w motocyklach mają wentylatory które z ledwością wystarczają na chłodzenie silnika na biegu jałowym. Miej świadomość tego że mniej-więcej tyle samo energii co idzie na koła musi zostać rozproszone przez chłodnicę (bądź użebrowanie silnika) i podobna ilość ulatuje ze spalinami. W Twoim przypadku żeberka na cylindrach i głowicy oraz mini chłodnica...
KOlego czy masz moduł wentylatorów w nadkolu, patrzyłeś do niego? Świeci ci się kontrolka uszkodzonego ukłądu chłodzenia na liczniku/?
jeżeli wsadzę silniki775/795/895, pomoże to trochę ? Niewiele, silniki szczotkowe bardzo się grzeją, pomaga troszkę chłodzenie silnika wentylatorem, ale czas szybkiej jazdy to około 15 minut. https://pl.aliexpress.com/item/330482048...
Zablokowany silnik wentylatora nadmuchu lub brak jego zasilania. Resztę masz na PW.
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
Wtedy właśnie turbina jest odizolowana od silnika a chłodzenie zapewnia osobny wentylator zamontowany na drugim końcu silnika. Eliminuje to ryzyko że jak zaciągnie wodę to pójdzie na silnik. 1152606
Odłącz czujnik temperatury płynu i odpal silnik. Jeśli chłodzenie jest sprawne, to wentylatory zaczną pracować.
Błąd ten wskazuje na przekroczenie temperatury silnika mierzonego przy pomocy PTC w uzwojeniu silnika. Jeżeli silnik nie jest ciepły to może oznaczać także kiepskie połączenie (zwiększoną rezystancję) na drodze czujnik - zaciski falownika. ale z doświadczenia wiem, że sytuacja ta występuje przy niskich częstotliwościach pracy falownika to znaczy niskich...
1.2 Hp = ok 0.8 kw. Polecam falownik LS IG5A 008, jeśli masz zasilanie trójfazowe, jeśli jednofazowe to IC5, Tylko wtedy przełącz silnik w trójkąt. Dobrze jest ustawić pracę wektorową w falowniku, duży moment na niskich obrotach, lecz czasem potrzebny zewnętrzny wentylator do chłodzenia silnika (niskie obroty własnego wentylatora w silniku). Dobrze...
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Jak sam dobrze wiesz wentylatory pracują nie tylko wtedy kiedy silnik ich potrzebuje ale również wtedy kiedy trzeba chłodzić skraplacz, więc sam sobie odpowiedziałeś, być może sterownik włącza je na stałe żeby zapobiedz uszkodzeniu układu klimatyzacji. Więc sam sobie odpowiedziałeś na chwilę obecną.
alternator od malucha odpuść sobie To lipa a poza tym nie ma chłodzenia !! W bolcu chłodzi go wentylator silnika!
Poszukaj hurtowni elektrycznej, ale takiej gdzie sprzedają sprzęt do przezwajania silników- na bank kupisz tam wentylator.
napisałem ci już jak zimny ma się zatrzymać jak gorący ma się NIE zatrzymać
Wskazówka do ilu schodzi? Najlepiej podłącz pod komputer i zobacz czy termostat trzyma. Wentylatory przy klimie tak mają się załączać.
Właśnie osłonięty silnik można efektywniej chłodzić. Silnik osłaniasz panelami z materiałem głuszącym od wewnątrz i wymuszasz przepływ powietrza wokół niego za pomocą wentylatora. Wentylator ten obsługiwać może równocześnie chłodnicę, choć jak się boisz przegrzania, to chłodnica może być odseparowana od przedziału silnika, a każe posiadać własne chłodzenie....
i co sieę okazało po wizycie na kanale..... że to aparat zapłonowy był winny i kable były znacznie poprzecierane a przy tym trafiło cewkę i akumulator ! Wymieniłem: cewkę, przewody razem a aparatem zapłonowym kopułka i palcem, akumulator, czujnik na chłodnicy i termostacie no i paski! Kolo pasowe nadal mi wali na boki ale nie mogłem dostać jakiegos...
Witam! Mam problem z wentylatorami w swojej Audi a3, 2000r 1.9 TDI. Problem polega na tym, że nie chcą się one włączyc aby chłodzić silnik. Włączają sie dwa na raz gdy włączam klimatyzacje, która nie powinna chłodzić tak jak należy. Proszę o pomoc!!!!
E23 oznacza usterkę wentylatora skraplacza. Z tyłu lodówki, taki: http://north.pl/karta/silnik-wentylatora...
Jak w temacie. Autko z 2011 roku. Głównie chodzi mi o układ chłodzenia silnika - wentylator, czujniki, przekaźniki itp.
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Bo działa wentylator od klimy i chłodzi od razu chłodnice silnika stąd niższa temperatura niż bez klimy.
Silnik jest chłodzony wentylatorem na osi, silnik pracuje w pionie, przeważnie ma około 1300 do 1400 obr/min. Moc wskazywana przez falownik to około 230-250kW.
Witaj! A dlaczego chcesz mieć koniecznie regulowaną prędkość obrotów wentylatora? Przecież jeśli mi się wydaje gdy prędkość obrotów silnika głównego będzie regulowana a wentylatora stałą to nic się ne stanie. Gdy zmierzysz częstotliwość na falowniku wtedy mimo wszystko będziesz miał silnik chłodzony. Gdy wentylator był na wale silnika wtedy była wydaje...
Typowo silniki chłodzą się wentylatorem który mają zabudowany na wale. Jeżeli masz częstotliwość rzędu 3 Hz to obroty są bardzo wolne i wymuszenie przepływu powietrza jest żadne. Stąd konieczność stosowania dodatkowego chłodzenia. Tak więc za długo nie zwlekaj z montażem. Piski czy to z przetwornicy/falownika czy silnika wynikają z oddziaływań elektrodynamicznych...
https://obrazki.elektroda.pl/5123245400_... Gdybyś chciał podczas chłodzenia silnika włączać również wentylator 300W, to schemat trzeba by uzupełnić o 3 przekaźnik
A może raczysz podać co to za błąd powraca? Czym robisz diagnozę? Załączone wentylatory na maxa oznaczają jakaś krytyczna wartość/awarie gdzie sterownik by uchronić silnik próbuje go chłodzić.
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego umiejscowionego na chłodnicy.
Sprawdź jeszcze Pierwszy bieg wentylatorów - mostek pomiędzy 4 a 2. Może masz uszkodzone rezystory od pierwszego biegu - pierwszy bieg działa najczęściej, czy to klima czy chłodzenie silnika.
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Jeśli wentylator startuje po chwili na maxa to dzieje się to w dwóch przypadkach-brak odczytu ciśnienia klimy, odczytu temperatury silnika(tryb awaryjny wentylatora) lub zbyt wysokie ciśnienie w klimie, od 16-17barów
W tych Daewoo często przyczyną takiego stanu rzeczy jest zawieszający się wentylator parownika. Wymiana wentylatora załatwia sprawę. [url=http://allegro.pl/silnik-wentylator... wygląda
Jaka temp. na wskaźniku?
Łożyska wytrzymają wyższą prędkość obrotową, ale problem może być z wirnikiem, który nie był wyważany do takich prędkości. Warto jeszcze dopisać że w przypadku obniżania prędkości obrotowej silnika i obciążenia go pełnym momentem pojawia się jeszcze jeden problem. Mianowicie silnik chłodzony jest wentylatorem którego prędkość obrotowa jest taka sama...
Termistor umieszczony w stojanie silnika+wejście falownika lub osobny modół, ale jak nie masz w silniku termistora, to zastosuj cwany falownik, który będzie obliczał obciążenie termiczne silnika (np. Danfoss VLT), tylko nie deklaruj w nastawach obcego chłodzenia. pzdr
Dobierz wyłącznik do pracy na obciążenie 20A. Tylko, czy aby na pewno silnik ma pracować prawo - lewo? Poza wyłącznikiem należy właściwie dobrać jego zabezpieczenie. W większości przypadków takie silniki pracują w jedną stronę, gdyż maja tak skonstruowany wentylator, że skutecznie chłodzi uzwojenia przy właściwym kierunku obrotów. Może chodzi Ci o wyłącznik...
Z tego co się orientuję silnik z nabudowanym wentylatorem chłodzącym prawdopodobnie rozwiązał by problem
To jest wentylator który służy do chłodzenia uzwojeń silnika,ktory jest jednocześnie transformatorem zasilającym całe urządzenie. nie sądzę aby brak kilku skrzydełek spowodowało duży wzrost temperatury.
robokop napisał: ^ToM^ napisał: bez wentylatora to jakaś nikła szansa istnieje, bo bez wentylator chłodzenie jednak jest. Nie ma. Silnik jest szczelnie obudowany blachami, wentylator jest jedynym elementem który wymusza ruch powietrza pod nimi. Nie jest tak źle. Za atrapą jest chłodnica i przy jeździe ruch powietrza ją chłodzi. Więc przy braku wentylatora...
Kolego BB84 w tej indukcie http://www.silniki-elektryczne.net/silni... możesz dokupić szajbę jaka chcesz, osłony silnik wentylatorki chłodzenia wyłączniki bylem tam trochę tego maja ,choć nie pytałem jak się sprawa ma z wysyłka ?
Pierwszy bieg wykorzystuje wyłącznie klima, chłodzenie silnika zapina od razu drugi bieg, po zejściu temp, wentylator zatrzymuje się lub pracuje na 1 jak klima włączona-tak jest w oryginale. Pewnie termostat ci kuleje.Sprawa druga, komputer wyświetla głupoty, to Twingo nie ma systemu EOBD i nie dotyczą go kody PXXXX.
Jeżeli tam jest wbudowana regulacja obrotów, to często triakiem. Przy dużym obciążeniu wiertarka bierze duży prąd. Chłodzenie triaka wewnątrz obudowy jest słabe i właściwie wymuszone tylko wentylatorem chłodzącym silnik. Jeżeli skojarzysz duży prąd triaka plus małe obroty czyli żadne chłodzenie... Samo zwarcie triaka powinno spowodować po prostu pracę...
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle .
silnik chłodzony powietrzem :] wszystko drożne
Tytuł tematu oraz błąd ort. poprawiłem. Zapewne jest to silnik BLDC i niewiele z tym zrobisz... Proponuję pomyśleć o zakupie nowego wentylatora, spełniającego oczekiwania. Tak swoją drogą - dlaczego chcesz zmienić warunki chłodzenia?
1.7 kW raczej nie znajdziesz. Quady dla dzieci mają silniki max 1000W ale przy 36V i 1500W przy 48 V . Co daje prądy na poziomie 30-35A chwilowe 60-70 A. Możesz spróbować te regulatory mają więcej zabezpieczeń od tego co pokazałeś (min ograniczenie prądu i zabezpieczenie przed przegrzaniem). Można by też dołożyć wentylator do niego. Zdjąć jeden bok...
Panowie! W porządnych alarmach z przed paru lat taki przewód należało podłączyć do wentylatora chłodnicy, aby gdy auto jest gorące zawiesić czasowo (lub cyklicznie) działanie czujnika spadku napięcia. Gdyby tego nie zrobić to przy aktywnym czujniku spadku napięcia (z reguły opcja programowana) za każdym razem gdy zamykamy auto z nagrzanym silnikiem...
W moim pojezdzie jest silnik (aktualnie) 600 z fiata 126p. ŻADEN wentylator nie da względnego chłodzenia bez zbytniego obiciążania akumulatora czy układu ładowania. Co z tego, że bedzie dmuchało cokolwiek jak bedzie zbyt mocno obciążony układ ładowania, alternator, itp????? Bilans energetyczny tego silnika to wyważenie korzyści i wad kazdego rozwiązania,...
Jest jeszcze jedna możliwość. Silnik w izolowanej osłonie. a wnętrze osłony chłodzone przez zewnętrzny wentylator.
WITAM SERDECZNIE . NIECHCE ZACZYNAC NOWEGO TEMATU WIEC DOŁĄCZE SIE TUTAJ POSIADAM CITROENA BERLINGO 2002r.2,0 HDI Z KLIMĄ I OD JAKIEGOŚ ROKU MAM PROBLEM Z CHŁODZENIEM SILNIKA , MIANOWICIE NIE ZAŁĄCZA MI SIE WENTYLATOR NA CHŁODNICY W MOMENCIE WYSOKIEJ TEMPERATURY ZAZNACZAM ŻE JUŻ DWA RAZY WYMIENIŁEM CZUJNIK I TERMOSTAT BO MYŚLAŁEM ZE TO TO ALE NIESTETY....
Temat został zakończony wentylator był od czegoś innego i tylko Zamieniliśmy kable przy samym w silniku wentylatora i teraz już chłodzi
Jedna ważna uwaga - włączenie trybu wektorowego i redukcja prędkości poniżej 50% znamionowej spowoduje upieczenie silnika. W takiej aplikacji silnik musi mieć wymuszone chłodzenie dodatkowym wentylatorem.
pompa w czasie jazdy niedziała tylko na postoju ,poszukaj raczej w termostacie lub czy napewno zał, się wentylator ogólnie silniki 1,9 niemają problemów z chłodzeniem
Może być wspólny (dostający sygnał z klimy) moduł (sterowania / załącznia w sumie przekaźniki ) wentylatorów, ale oczywiście niezależnie od stanu klimy, silnik musi się chłodzić. Jak masz jakiś tester to zobacz czy sterownik widzi że samochód jest nagrzany. Zobacz też czy jest termostat w chłodnicy i jeśli jest to sprawdź / omiń testowo.
Witam. (at) Zico63 W fabrycznym rozwiązaniu, wiatrak chodzi równo z obrotami silnika, od momentu startu, nawet na zimnym silniku. Ale tak musi, bo tłoczy również powietrze do tzw. "ogrzewania". No to może kolega wyjaśni, po kiego grzyba specjaliści do FIAT'a montowali tam termostat? Z własnego doświadczenia Fiat 126p 650E 126.A1.076/E (po przekładce,...
Witam, 14V i GND to jasne. Silnik ten wygląda jak silniki stosowane w kserokopiarkach. Tam podaje się zasilanie oraz sygnał prostokątny dla ustalenia prędkości pracy oraz zero-jedynkowo sygnał start stop. Jeśli są analogie to SI u Ciebie zwierane do masy to będzie start, a sieczka 0-5V na FP zadaje prędkość obrotową.
Wydaje mi się że jest na odwrót. Silniki synchroniczne z magnesami trwałymi mają wyższą sprawność. Wystarczy spojrzeć na serwonapędy. Grzeją się co prawda, jednak pracują bez chłodzenia wymuszonego wentylatorem. Natomiast w porównaniu gabarytów z asynchronicznym, to są dużo mniejsze.
nie chodzi mi o wentylator chłodzenia silnika tylko wentylator od klimatyzacji... sprawdzę ten czujnik może rzeczywiście jest trafiony,dzięki za zainteresowanie... a co z resztą usterek?
IMHO powinny pracować dwa wentylatory. Parownika i skraplacza. Nie znam tego Blyss'a, ale w innych przewoźnych jest jak pisałem. A już na 100% gdy sprężarka jest on/off. Trzeba rozebrać obudowy i dostać się do silników wentylatorów. Niestety jest to karkołomne zadanie. Mnóstwo wkrętów i zatrzasków, które można połamać. Gdy silniki wentylatorów są klasyczne...
ta kontrolka informuje o problemie z układem chłodzenia głównie wentylatora i nie ma wpływu na zapalanie czy też prace silnika
Także na dzień dzisiejszy zlokalizowałem przyczynę tej palącej się kontrolki która świeciła się po zgaszeniu rozgrzanego silnika i uruchomieniu po kilku minutach a także przy rozgrzanym silniku i włączeniu klimatyzacji. Zbyt duże ciepło reagowało na bezpiecznik termiczny wentylatora chłodzenia silnika. Po zdjęciu wentylatora próchno wdarło się w rezystor...
Zamiast studiować kompendium od Motion Control (raczej nie dla początkujących) polecam sprawdzony sposób. Zakładam, że napęd pracuje jako V/f control (P100=1). Należy wtedy: 1. P318=1 (Boost Mode=Voltage boost), 2. P326=5...10 Hz (Boost End Freq), 3. P325=1 i powoli zwiększać, aż do uzyskania pożądanego efektu (Boost Volts), 4. Dodatkowo P322=10% prądu...
Coś kojarzę ze tam tak jest ze mały jest od klimy i duży może włączyć się wtedy jak by mały nie dawał rady a większy jest od chłodzenia silnika
Kupiłem specjalne zasilacze do diod mocy..tych świecących mocno:) Generalnie są inne ale nie znam się na tym...aż tak.. wystarczy przeczytać dokumentacje takiego zasilacza czy tam opis.Ja mam w sumie taki inteligentny dom..diody nocne i dzienne ..zależnie od natężenia światła np. w nocy na przedpokoju czy w kuchni lub w łazience przy ruchu zapalają...
Szukam schematu el.układu zasilania wentylatora chłodnicy peugeot 807 2,2 benzyna 2004r Powinno pomóc: CHŁODZENIE SILNIKA EW10J4 (RFN) – EW12J4 (3FZ) BVM
A po co ci diody 3W? Jak wielkie jest to akwarium i jak silne oświetlenie chcesz zastosować? Diody 10 000K to kolor jasno niebieski. Czemu stosujesz taki miks kolorów? To celowy zabieg, czy po prostu takie diody ci się spodobały? Jeśli chciałbyś uzyskać barwę słońca, to wystarczy ok. 6000 K. Do czego ma służyć taki miks koloru niebieskiego? Nie prościej...
Masz zatarty silnik wentylatora skraplacza a ten również do czyszczenia ( przedmuchania ) sprężonym powietrzem. Koszt naprawy do zniesienia.
Teraz jest 36v. Potrzebuję zapiąć dodatkową lampę 12v, sygnał 12v i wentylator który chodzi cały czas 12v(chłodzi silnik ). Na dzień dzisiejszy jest tylko wentylator.
w wiekszosci samochodów opornik jest w obudowie wentylatora dmuchawy Dodano po 2 poszukaj kostki która zasila wentylator dmuchawy i gdzieś w jej okolicy jest opornik.opornik ten jest chłodzony tym wentylatorem Dodano po 4 w okolicy nóg pasażera jest ten silnik wentylatora,trzeba poswiecic sobie latarką i tam wszystko znajdziesz POWODZENIA
wentylator chłodzić silnik chłodzić transformator wentylator cooler chłodzić wentylator
blokada drzwi pralka sprawdzić gorenje honda civic instrukcja tranzystor to220
kubota skrzynia odkurzacz piorący
Programowanie falownika TECO 7300CV: krok po kroku Excel: Zera zamiast pustych komórek po wklejeniu łącza