Podstawa to kompresja. Drugi temat to ciśnienie otwarcia wtryskiwacza, (powinno być 210-215bar), ostatni temat to kąt wtrysku. Pod wałkiem masz taki guzik do przekręcenia przed odpaleniem. Ten silnik to nie czary jakieś, musi odpalać.
Po objawach, zapowietrzona pompa. Sprawdź w czasie kręcenia rozrusznikiem czy z pompy idzie paliwo na powrót. Może być woda w paliwie. Jaki dym idzie z rury w czasie odpalania.
Trzeba by podejrzeć np VCDSem jaką temp widzi komputer silnika.
To ściągnij na próbę rurę od filtra (przepływomierza) i próbuj odpalić, jak również zapali bez problemu to wskazywało by na przepływomierz, jak nie będzie chciał zagadać to zatkany intercooler
Pierwszy raz się spotkałem z taka inwencja twórcza chińskich konstruktorów tak to jest śrubka regulacji składu mieszanki i trzeba mieć specjalny kluczyk do niej :) "ale polak potrafi" proponuje wywiercić w śrubie 6 otworek i zacisnąć jedna stronę i problem z regulacja gaźnika rozwiązany
rzykład z dzisiaj wsiadam odpalam auto (pali normalnie) przejeżdżam z 500 m gaszę, Diesla odpalasz na 500 metrów ? Po co ? Akumulator zarżniesz ( o ile już tego nie zrobiłeś ) w ten sposób. I się dziwisz, że słabo odpala... Trzymajcie mnie, bo popuszczę :D
Nie koniecznie musi to być pompa ,proponuję sprawdzić to w prosty sposób ...bańka 5l. pod maskę węże do banki i odpal ,niech pochodzi ,przejedź się kawałek zgaś i odpal za 5 h. Proste albo pompa albo przewody paliwowe czy sam bak ....
Zawory przereguluj
Jest odczyt z czujnika ciśnienia na railu. Z poszczególnych wtrysków nie ma.
Zawalona przepustnica, czujnik temp lub czujnik położenia wału. Te tematy masz do sprawdzenia.
Do tej pory myślałem, że problemem jest ten drugi wtrysk, ale po próbie przelewowej już sam nie wiem. Wielkość przelewu, a sprawność rozpylacza to dwie różne historie. Proponowałbym puścić go na płukance z pominięciem zbiornika paliwa. Odpala tak jak by miał problem z zasilaniem w paliwo, może gdzieś z powietrzem idzie.
Maksymalne to 1350 bar albo 1600 bar, zależnie jaka tam jest generacja wtrysku CR. Pojawi się tylko przy gazie do dechy w czasie jazdy. Niemniej ciśnienie ma wynieść minimum 250-300 bar podczas pracy rozrusznika (obroty silnika 200-300 na minutę), inaczej nie odpali normalnie lub wcale. Do sprawdzenia, jak mówiłem, ciśnienie paliwa w trakcie odpalania....
Zapewne do wymiany prowadnice zaworów, uszczelniacze i same zawory.
Jak głosi błąd problem jest w zaworze regulacji ciśnienia na szynie paliwowej. Dobrze byłoby podglądnąć dane na szynie podczas pracy i sprawdzić co dzieje się podczas rozruchu. Może być uszkodzony oring na zaworze, syf w układzie powodujący zacinanie zaworu, zużyty zawór lub problem elektryczny.
Nie bardzo rozumiem. Nie startuje, ale silnik kręci? Daj więcej danych o kompresorze. Jest fabryczny, czy samoróbka.
Włóż filtry bez pokryw, napompuj pompką i poczekaj. Jak szybko zdejmiesz pokrywy to powinno być jeszcze w środku paliwo.
pompowtryski sie skonczyla najprosciej zrobic dawke
Witam, może czujnik położenia wału źle odczytuje. Wykręć i wyczyść go, czasami jest pełno opiłków na czujniku.
jeśli jeździłeś na oleju przepalonym np takim od frytek to mógł się zanieczyścić filtr wymień go najlepiej. sprawdź świece żarowe i musi być dobrze. wiadomo trzeba oszczędzać :D opał też mieszaj z ropą mniej więcej w stosunku 1:2 litr ropy 2 opału.
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Witam . Prawdopodobnie jest uszkodzony podgrzewacz paliwa ,zdejmnij zniego przwewody paliwowe połącz je i sprawdż jak bądżie zapalał. Miałem identyczne obawy, przez podgrzewacz dostawało się powietrze ,po lekkim nagrzaniu silnika ( podgrzewacz też się nagrzewa) nieczszelność znikała . po wymianie podgrzewacz wszystko ok.
Pomimo, że diagnostyka komputerowa pokazywała, że wszystko jest w normie, przyczyną były wtryski. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Bo bak się zasysa i panuje w nim vaku. Ten zaworek zwrotny musi być pewny że nie przepuszcza do tyłu. Bo trafiają się często lipne.
Uszczelka pod głowicą to słaby punkt tego silnika, trzeba jeszcze sprawdzić wałek rozrządu i łańcuszek. Silnik prosty i tani w naprawie tak że warto go wyciągnąć i całego rozebrać przy okazji wymienić pierścienie tłokowe.
Czujnik rzadko jest uszkodzony, sprawdź wiązka pod pokrywką zaraz za zagiecien - lekko przetary to właśnie to!
Dla pewności zmieniłbym jeszcze: - przewody paliwowe (mogą być nieszczelne), - filtr paliwa też bym sprawdził, - kupiłbym i założył ten zestaw naprawczy RB-77 link → [url=http://www.greentools.pl/2768-zesta... Tutaj masz filmy jak poprawnie to wszystko zrobić: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Standard. Na szybko to tzw "hot start" i po problemie
uważaj tylko kto Ci będzie robił korektę mapy rozruchowej (bo nie chodzi o wielkość dawki), producent nie bez powodu postanowił że ciepły silnik odpali dopiero przy dużej prędkości RPM, korekta takich parametrów w warsztacie gdzie na codzień naprawia się RTV jest mocno nieopłacalna w przyszłości bo koła 2masowe tanie nie są. Pozdrawiam
Może problem z masami silnika ewentualnie klemami?
Albo zapowietrza się układ paliwowy albo świece żarowe się skończyły a może czujnik temperatury daje informację że silnik jest ciepły i świeczki nie grzeją .
To nie jest czujnik wstecznego a skrzyni? Co do pytania to czujnik temperatury silnika.
Sprawdź przekazanik pompy paliwa
Zanim rozbierzesz silnik jeszcze raz sprawdzić rozrząd i pomiar ciśnienia w cylindrach po wyłączeniu pompy paliwa. Zanosi się na zgon silnika.
Testować tylko na benzynie i sprawdzać co się dzieje. Może przepływomierz wysiada? Najlepiej byłoby zrobić logi statyczne i przy okazji może też dynamiczne skoro się dławi. Statyczne to tak z 2 min luźnej pracy na biegu jałowym a dynamiczne, 1500-6000 obrotów i gaz w podłogę 3 bieg. Wtedy się okaże co z paliwem, co z zapłonem itd, ale tak jak mówie...
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Podać to mogę literaturę, a ty możesz poczytać, wziąć VAGa czy co ty tam masz, usiąść i szukać.
Namierz przekaźnik sprawdź w instrukcji od czego on jest jak od pompy podaj mu stałe 12v, i spróbuj. W scenicu urwała się masa silnika (sterownika) i pykał przekaźnik pompy paliwa.
gdzie znajduje się przepływomierz 1.5 dCi 65 km? nigdzie
Listwa około 130zl ale jedź do gazownika bo takie doradzanie na odległość to trochę wróżenie z fusów, nie uważasz? Czuć gaz gdy kręcisz rozrusznikiem?
Wywal rozrusznik, wyczyść, wymień tulejki, poinformuj o efektach.
Ustawiłem mniej więcej tak jak powinno być Tu jest przyczyna.
Witam Proponuję sprawdzić kostkę stacyjki...może to być główna przyczyna Twojego problemu. Przekręcając kluczyk w pozycję rozrusznika wytarte styki w kostce mogą nie dawać napięcia na ECU. Pozdrawiam
Widziałeś Panie od początku mówiłem że akumulator. Ja co chwila biegam z baterią bo te śmietniki co ściągają to zimą co drugi nie odpala :/ Czyli problem rozwiązano.
W takim razie rozrusznik, pompa wtryskowa, nic innego mi do głowy nie przychodzi... Może bardzo rozwalony kąt wtrysku? Któryś zawór się wiesza? Smar zamiast oleju?
Normalnie na kolor iskry. Jak fioletowa to dobra. Nie no co za pytanie. Kto Ci każe wymieniać. Wiesz co akurat jeżdżę po ludziach, więc wiem. Jest miliony tego. Co wiecej zimny olej też ma znaczenie to rozrusznik kręci słabiej. Sprawdzenie cewki na omomierz - miernik między fajkę a masę: 4,7kΩ dobra, nowa 2,7kΩ zwarcie uzwojeń (przykładowo)...
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Kiedy ostatnio tankowałeś?
Przy dotyku? Pewno mechanik nie założył jak trzeba. Ta rurka lubi pęknąć z drugiego końca, w miejscu gdzie nasuwa się na króciec- (prowadzi do listwy paliwowej) Jest tam dojście fatalne, pod kolektorem. Dlatego pisałem, aby sprawdzić samostartem, lub zwykłym plakiem. Nieszczelność dolotu idzie ogarnąć nawet na parkingu i zaoszczędzić czas i pieniądze....
No jasne ze tak :) może być winny czujnik :) Ogólnie to kolego nie napisałeś jaki masz układ wtryskowy czy Jednopunkt czy wielopunkt :) Tzn powiem Ci tak..naprawiałem juz parę tych 1.4 i te błąd z ta przepustnica to był w każdym :) a silnik miał dobra moc i odpalał...może delikatnie falowanie ale nie do przesady :) Wymień czujnik temperatury tylko dobierz...
Jeżeli miałbym zmierzony luz np. 0,05,a płytka zmierzona po wyjęciu ze szklanki miałaby 0,40mm, to aby uzyskać luz 0,15 musiałbym płytkę 0,40 zastąpić płytką 0,30. Tok rozumowania poprawny, ale wynik może być inny od oczekiwanego. A to dlatego, że pomiar jest wykonany z dokładnością do powiedzmy 0.04 mm (płytka szczelinomierza 0.05 mm) i ta dokładność...
Tak trzeba zbadac pompę paliwa i manetkę przy kierownicy.
Zakręć gaz całkowicie na butli i zobacz wtedy czy nadal się będzie zastanawiać zanim zapali.
Tak, niesprawny czujnik tem. może powodować problemy z odpalaniem i wysokie spalanie
Objawy wskazują na pompę paliwa-podaje za małe cisnienie
No to sprawdź ciśnienie na szynie podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, PCM zablokuje rozruch. Może ciśnienie skacze na granicy. Wtedy podejrzenie pada na zawór regulacyjny pompy.
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
W tytule napisałeś "z gazem", a z treści wynika, że palisz na benzynie, więc jak jest? Jeśli palisz na gazie - przepustnica otwarta do oporu. Po odpaleniu delikatnie przymknąć. Jak będzie źle - może być zanieczyszczony (bądź rozregulowany lub uszkodzony) parownik. Aha... więc palisz na benzynie.... Jeśli na LPG - w porządku - to na pewno nic z zaworami,...
Akumulator może być nowy, ale jak jest mało jeżdżone i na krótkich trasach, w dodatku ciężkie (długie) rozruchy, to alternator może nie nadążać uzupełniać ubytków. A jakie napięcie utrzymuje alternator? Byłem na komputerze myśleli że cewka zapłonowa bo miała błędey wymieniłem cewke A nie były to wypadające zapłony? Zapłony, w właściwie cykle pracy wypadają...
Kolego logi zrób i wrzuć na forum nikt nie jest wróżką , statycznie logi grupa 003,004,010,011
Instalacje ke-jetronic nie znoszą gazu, praca na sucho się kłania. Nawet przy otwarciu regulatora ciśnienia paliwa ten kończy szybko. To jest niestety silnik do pracy na benzynie, a gaz toleruje średnio.
Skasować możesz odpinając klemę na 20 minut. Po tej operacji, odczytaj ponownie kody błędów i napisz na forum, cyfrowo oczywiscie.
U mnie był podobny problem, bo świece grzały dopiero poniżej 3st.cel. ale dołożyłem u elektryka płomieniówkę i pali bezproblemowo. Przecież autor pisze że silnik ZI a nie ZS. Lambda do palenia nic nie ma prawdopodobnie mieszanka nie jest wzbogacana do odpowiedniej wartości. Ile pokazuje czujnik temperatury? Jakie jest ciśnienie paliwa przed startem...
uboga? Wątpie. . Widzisz ostatnie zdjęcie? Elektrody jak byś mąką posypał. Dawniej świece można było czyścić szczotką, trójelektrodowych nie. Elektrody zazwyczaj miedziane pokryte są warstwą innego metalu, szczotka niszczy tą warstwę. Można użyć szczotki z drutami miedzianymi, ale wcześniej znajdziesz pilnik do paznokci. Świece się piaskuje.
Zakręc butlę lpg odpal na gazie aż zgaśnie. Odpal na pb i zobacz co będzie rano.
Sprawdź jaki wpływ ma wilgoć na przewody. Odpal silnik, podnieś maskę i spryskiwacz do kwiatków w dłoń i sprawdź czy jak psikasz po przewodach WN to zaczyna przerywać.
Wymień pompe na prawidłową i powinno być ok do 2,0 jak dobrze pamietam jest inna zgadzam sie z przedmowca.
A może zabrudzony dolot? Czy takie zapowietrzenie paliwa powinno być widać na pomiarze ciśnienia przez sterownik?
DI i ST sygnał z kompa 31-masa 86-plus po stacyjce
https://sites.google.com/site/vagecumap/... Tu masz info jak to zrobić jeśli chcesz sam.
Wypadające zapłony.
Lepiej jedź do innego mechanika na diagnozę bo ten robi wywody ze szklanej kuli .
Teraz kręci 3 i nawet 3,2 bar czyli ok. Nie ok bo powinien trzymać równe 3 bary w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym, ale powiedzmy że to błąd pomiaru. Sprawdziłeś jak z utrzymywaniem ciśnienia po zgaszeniu?
Tak, przez Lexie. Znam przypadki że na desce pokazywało normalnie, a w komputerze -40, czy kiedy silnik zimny to 70 kiedy nagrzał się nagrzał to i 50.
Witam dołączę się do tematu mam problem z iveco daily 50c14 które nie pali jak jest zimno, lecz gdy postawie go w garazu temp ok 8 stopni pali na dotyk. Sprawdziłem świece wypalają sią ładnie i przekaźnik świec podaje na prąd ok 20 s. Wymieniłem filtr wstępny , sprawdziłem wtryski na przelewach i równo podawały, Komputer texa jedynie pokazał błąd wału...
No teraz bloki pomiarowe wyglądają jakoś normalnie, ten pompowtryskiwacz co podmieniłeś trochę kiepsko wygląda +1,5, załóż ten co był i sprawdź ponownie. Wyczyść, wymień DPF jak radził kolega prosty_01
Czy wina może leżeć po stronie zaworku n108? Jak najbardziej. Uruchom basic setings blok 4. Powinien się przestawiać z jednej skrajności w drugą. Wtryskiwacz sterujący z pękniętą sprężyną w środku daje podobne objawy.
urządzenie na allegro 80zł
pila pracowala na tlustej mieszance 1:25 tak jak zalecane bylo na obudowie, rozebralem to wczoraj raz jeszcze i tyle co widac przez wlot od gaznika swiece, wydech to tlok /cylinder wyglada OK, obraca sie tez lekko, po zatkaniu wlotu swiecy palcem czuc kompresje, jedyne co znalazlem to wezyk powrotny nie byl wpiety na krocic prowadzcy z powrotem do baku,...
Witam, mam problem w premkum dxi, wymienilem filtry paliwa i po tygodniu jazdy zaczęła ciężko odpalać, gdzie szukać i nie wyskakują żadne błędy.
Witam. Udało się rozwiązać jakoś ten problem? Bo u nas to samo.
Wizyty mechaników kończyły się diagnozą: wymiana smoków, podstawy filtra, zaworka zwrotnego na głowicy , pompy paliwa - tej napędzanej pompą wspomagania a skończywszy na pompowtryskach.
Zafirę sprzedałem Problem się sam rozwiązał
Sprawdź mieszankę. Jeśli piła ma blokadę zwolnij ją. Na zimnym sprzęcie wyciągasz "ssanie" i odpalasz. Powinna zakręcić na moment. I to wystarczy. Kontynuujesz odpalanie już bez dodatkowej dawki, czyli z wyłączonym ssaniem. W przeciwnym razie zalejesz ją. Ja używam Husqvarna, piły regulowane były zaraz przy zakupie w sklepie. Po pierwszych 10 m-cach...
Wymiana podstawy paliwa pomogła, Dzięki wszystkim za podpowiedzi
Zapowietrza się może. Przejrzeć przewody od zbiornika przez filtr paliwa do pompy. Zwłaszcza wszystkie połączenia na szybkozłączach (oringi).
Zrobie adaptacje tym urządzeniem ? http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=599...
Dobra ok zmienię uszczelniacze to nie wysoki koszt. Czy morzcie podrzucić odległości jak ustawić pompowtryskiwacze podczas montażu wiem że trzeba pilnować jakiś odległości oraz z jaką siłą dokręcić śruby.
Witam a którymi przyciskami można przeprogramować tego Boostera. A błędy wyskoczyły mi takie P30 P57 P50.
Ja robiłem witech'em z tego co pamiętam ale pewny nie jestem. Co do nadpisywania wtrysków to jak masz inne mogą się nie nadpisać bo sprawdza sumy kontrolne a jest 16znaków. A sprawdziłeś świece i przekaźnik?
Witam. Czy problem został rozwiązany? Bo mamy to samo i nie wiemy gdzie szukać
I co z tego że ustawiony? Albo dalej źle ustawiony,albo siedzi czujnika wału ,albo ścięty klin na kole wałka w zależności który to motur.
Kupiłem go już w takim stanie... Byłem pewny że to jakaś pierdoła ale okazało się że nie... Auto teraz praktycznie stoi ze względu na usterkę... Poprzedni właściciel zmieniał silnik z 3.0 na 2.5 auto podobno jeździło normalnie ale czy mówil prawdę tego nie wiem... DPF szczerze mówiąc nawet nie wiem czy ma... Muszę sprawdzić dzisiaj ale dopiero po 17......
Witam. Pacjent Sharan AFN 1999 rok na pompie rotacyjnej. Problem: na ciepłym ciężko odpala. Czy ktoś posiada zmodyfikowaną mapę która poprawi odpalanie,bądż zmodyfikuje moją? Absolutnie nie chodzi o podniesienie mocy.
Witam 1. Sprawdzić drożność odpowietrzenia filtra (maleńki otworek na czubku wspornika filtra) 2. "Pająk" z zaworem zwrotnym do wymiany.
Wiadomo co było rozwiązaniem ???
Witam, mam taki sam problem z Mondeo MK4 1.8 TDCi. Nie chce rano odpalać. Nie wiem, co się dzieje, ale jak już odpali, to normalnie zapala, jakby nic mu nie było, aż do następnego dnia rano znów nie chce odpalać. Może ktoś miał taki przypadek i pomysł na rozwiązanie tego, bo mechanicy rozkładają ręce.
To zdjęcie po zdjęciu walka popychacze oczywiście wymienione na nowe ;) to na zdjęciu stary szrot ;) Dodano po 2 Dodam jeszcze jedno co zapomniałem napisać jak stoi silnikiem niżej niż bak paliwa czyli z górki pali 100 na 100
A kręci wolniej jak na ciepłym?
maszyny ciężkie ciężkie drzwi ciężkie palenie
krzywy bęben pralka neptun odchylać pionowy regulacja docisk
unitra merkury merkury schemat
Jak ustawić 2 temperatury dzienne na sterowniku Salus? Brak reakcji ekranu na dotyk - przyczyny i rozwiązania