Pierwsze reguluje sie tak by n75 byl wysterowany w granicach 50-65 % przy zakładanym doładowaniu na pelnym gazie ( jak podczas loga ) od 2000 rpm do 4000rpm. Ja mam vcds wersja 10 i tam jest opcja z przełączyć się z bloku pomiarowego na wykres wtedy jak sie go dostosuje ( wartosci min i max oraz stała czasowa ) ładnie widać czego oczekuje ecu i co dostaje....
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Logi faktycznie są tak skompresowane, że można oczopląsów dostać ale z tego co mi się udało odczytać to fakt : pedał gazu wdepnięty prawidłowo bo widziałem wskazanie 100%, ciśnienie barometryczne trzyma równo jedną wartość 1000 mbar i czujnik ciśnienia doładowania wskazuje wzrost liniowy więc czujnik G71 jest OK, pedał gazu również OK, wartość ciśnienia...
Witam. Mam pewien problem w octavi 1 z 2003 1,9 TDI 96 KW z turbiną , a mianowicie założyłem turbinę po regeneracji i mam wrazenie jak by silnik nie miał takiej mocy jak powinna być i turbina później zaczyna doładowywać,stara przy około 1800 obrotach a "nowa" 2200.Wszystkie połączenia sa szczelne i filtr jest czysty.Mam pytanie czy w wag-com 4 można...
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
A ciśnienie doładowania na ciepłym czy zimnym. Bo problemu trzeba szukać gdy jest zimny.
Sprawdź dokładnie przy zaworku sterowania turbo (N75) czy jest i jakie podciśnienie. Gwarantuję, że nie będzie żadnego podciśnienia bo nie ma prawa go tam być. Jeśli coś mamy wnioskować to przydałyby się logi dynamiczne grup 003,008 i 011 - wskażą jak mierzy przepływka, jak pracuje EGR i jakie ciśnienie doładowania daje turbina.
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Sprawdziłem parametry w bloku 11, ale na postoju ponieważ nie miałem z kim jechać. Gdy przytrzymałem samochód na obrotach=3000 to ciśnienie doładowania wynosiło ok. 1960. Nie wiem czy taki pomiar ma sens czy też musi on być wykonany pod obciążeniem czyli podczas jazdy.
Turbo szalało bo ECU próbowało ogarnąć ciśnienie doładowania a luz nie pozwalał. Najpierw mega przeładowanie jak w miarę szybko je zdławił to powiało się niedoładowanie. Tylko że przepływomierz wtedy reagował prawidłowo i obcinał dawki. Czarnego dymu nie było.
A cały czas przekraczasz 2 bary,raczej sporadycznie ale często. Jak gruszka nie działa to jak ma regulować się ciśnienie w układzie doładowania. Nie wiem czy AGR jest gruszka regulowana podciśniem z pompy vacu, czy wzrostem ciśnienia w układzie doładowania tak jak w 1Z. Sprawdź to i uruchom gruche.
Należało by spradzic działanie potencjometru pedału gazu w drugiej kolejności cisnienie doładowania , zabierz auto na jazde próbna i wrzuc później logi i sprawdzimy ile to twoje turbo dmucha
Ta przepływka wartość sterownika 850 to jest maks i tego ma nie przekraczać czy stan bieżący ma być również 850 Przepływomierz powinien wskazywać wartość równą 1/4 pojemności skokowej silnika pomnożoną przez ciśnienie doładowania (rzeczywiste) Czyli dla 1,9l pojemności silnika na wolnych obrotach (bez ciśnienia doładowania) i z zaślepionym EGR normalna...
Błąd dokładnie brzmi: 17965 ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji. Zostawiłem na razie turbo w spokoju i zajmę się sprawdzeniem elektrozaworów N75, N239 i N18 - z sieci wyczytałem, że one mogą być odpowiedzialne za ten błąd, tym bardziej, że dawniej miałem już problemy z wieszającym się turbo. Pytanie jak przetestować w/w elementy czy...
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
sprawdziłem numer usterki to 17958 ciśnienie doladowania/ różnica doładowania program w którym to sprawdzałem to Polski VAG 4.9 .
Witam. Zawsze mogłem polegać na pomocy forumowiczów i tak jest też tym razem :-) Auto to Skoda Octavia II 1.6 TDI 2011R. 105 KM Silnik CYAC Przebieg: 320 000 km Od dłuższego czasu jest problem z pojawianiem się usterki elektrycznej (sprężynki) czasami podczas jazdy, a czasami od razu po odpaleniu. Auto jedzie przez jakiś czas normalnie, dopiero po którymś...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent Podmień N75, ECU zgłasza za niskie ciśnienie doładowania.
W momencie gdy włączam klimę klima nie chłodzi w ogóle po wciśnięciu przycisku od klimy obroty się podnoszą i tak jak by się pod masko coś włączało, ale te takie jak by sprzęgło na tej sprężarce się w ogóle nie obraca i mogę je swobodnie kręcić ręko w lewo i prawo czy to dobrze czy nie? To oznacza, że to sprężarka do wymiany dodaje zdjęcie tego sprzęgła...
Skoda Octavia 2001 1.4 16V Silnik nierówno pracuje nie ma siły, przygasa. Vag pokazuje błąd: 16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal Pomiar ciśnienia pokazał: cylinder 1 - 8,5 cylinder 2 - 14 cylinder 3 - 14 cylinder 4 - 14 po prubie olejowej: cylinder 1 - 9,5 cylinder 2 - 15 cylinder 3 - 15 cylinder - 15 Wymieniłem...
Witam posiadam Skodę Octavię 1. Sprawdzałem pobór prądu w niej metodą wyciągania bezpieczników po kolei z mierzeniem miernikiem uniwersalnym szeregowo, pobór prądu na postoju przy zamkniętych drzwiach 0.05A, po wyjęciu bezpiecznika nr 15. (zestaw wskaźników, automatyczna skrzynia biegów, czujnik kąta skrętu kierownicy, lusterko wsteczne (5A)) pobór...
Jak w temacie, Octavia, rocznik 2003, kombi. Silnik 1.9TDI 130km. Po przyłożeniu miernika bez kluczyków w stacyjce pobór prądu na poziomie 2,6A ! Po sprawdzeniu po kolei bezpieczników wykazuje że 2A pobiera obwód na bezpieczniku 14 Wg rozpisu : 14. oświetlenie wnętrza, centralne ryglowanie i oświetlenie bez ryglowania (10A) Sprawdziłem wszystkie przewody...
witam mam problem z octavią I lift a mianowicie rozładowuje mi akumulator na postoju. Sprawdziłem i winien jest kompresor klimy , przy wyłączonym silniku ( braku kluczyka w stacyjce cały czas jest prąd na sprzegle kompresora i jest sprzeżony kompresor ) co moze być przyczyną ?
Po podpięciu multimetru na postoju pobór prądu wynosi 3,5 A. po wyjęciu bezpiecznika od radia spada do 2A, po wyjmowaniu kolejno pozostałych bezpieczników ,nic się nie zmienia
Witam mam problem z Octavia 1.8 20v SLX - przy próbie odpalenia silnika mrugają kontrolki i za chwile z oporem silnik odpala. Zmierzono napięcie alternatora na wolnych obrotach 14V, po włączeniu świateł 13,5V - czy to może być przyczyną złego odpalania silnika?
Witam.Co to może być- jak włączę dmuchawę na pozycje obrotów3 i 4 to powstają takie wibracje, że drży pedał gazu i inne oraz kokpit.Nie zaglądałem do silnika dmuchawy bo czekam na Wasze sugestie,wtedy będę wiedział czemu się przyjrzeć.
Witam. Mam mały problem z gazem. Posiadam octavię 1.6aee z instalacją stag 4 eco. Reduktor tomassetto at09 wymieniany ok 10 tyś temu oraz nowe wtryski ac w02 z dyszami 2mm. Przy cisnieniu reduktora 1.2 bara mnożnik wynosi również 1.2. Czasy wtrysków pb i lpg różnią się ok 1ms z przewagą dla lpg i wtedy pojawia się szarpanie przy przyśpieszaniu szczególnie...
Sprawdź podciśnienia w układzie sterowania turbiną. Po zdjęciu któregokolwiek wężyka powinieneś usłyszeć syknięcie - zassanie powietrza do układu. Jeśli tak będzie to jest OK i trzeba szukać dalej. Jeśli tak nie będzie to mogła się któraś z końcówek węży podciśnieniowych zużyć/złamać albo któryś wężyk przetrzeć. Jeśli nie ma podciśnienia nie będzie...
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
Czujnik ma 4 piny: 1 - masa z ECU 2 - wskazania temperatury powietrza zassanego 3 - zasilanie czujnika z ECU, 5V 4 - ciśnienie doładowania Jeżeli masz taki błąd to na 4 pinie pojawia Ci się w czasie jazdy 5V.
Tak, w Twoim sterowniku już została wprowadzona poprawka względem starszych modeli - ciśnienie doładowania zostało dodatkowo ograniczone względem ciśnienia atmosferycznego. Jeśli kierownice masz zapieczone bądź regulacja nie działa z innego powodu, łatwiej i szybciej przekroczysz ciśnienie limitera atm. które w górach jest niższe.
Przepływka mierzy prawidłowo, troszkę ciśnienie doładowania masz niestabilne. W sumie można uznać, że jest poprawnie. Wykonaj sam log 011 dynamiczny i wklej. Warunek podstawowy to temperatura płynu chłodzącego 90°C. Pozdr.
Witam , może ktoś z Was miał taki przypadek Octavia 1 1,9 tdi alh 90KM 2004r błędy; 18027 obwód przekażnika świec żarowych 17946 przekażnik rozłączający silnik 17957 zawór sterujący ciśnienie doładowania [przerwa lub zwarcie do masy] czasami tryb awaryjny ,czasami czek, błędy wyskakują równocześnie ???
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Witam! Mój samochód od pewnego czasu zaczął szarpać i gasnąć. Dzieje się to głównie, gdy jadę po nierównym terenie. Objawia się to chwilowym wzrostem obrotów a następnie ich spadkowi, nieraz aż do tego stopnia że samochód zgaśnie. Podobne skoki obr. występują również na biegu jałowym. Zimny silnik pali na dotyk, natomiast ciepły musi kręcić z 5 s. Do...
chodzi mi np o to co to za węże nr 38 Wężyk idzie od elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania do siłownika wastegate
Jakie podciśnienie przed zaworem N75, jaki błąd, rozumiem że auto normalnie jedzie do około 100km/h i przechodzi w tryb awaryjny, jakie jest maksymalne ciśnienie doładowania?
Zatem dymi na czarno więc stefanscorpio dobrze pisze, że masz problem z ciśnieniem doładowania.
Zacznij od kontroli ciśnienia turbo
Problemem okazała się luźna wtyczka znajdująca się za lewą lampą (strona kierowcy). Pozdrawiam.
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Jak powinien zachować się zawór przy turbinie w Octavi 1,9 TDI 110KM sterowny podciśnieniowo przez N75 po zapaleniu silnika??? Czy po zapaleniu jego dzwignia ma się przesunąć na dół czy ma pozostać w pozycji jak po zgaszeniu silnika??? U mnie jest tak że na wyłączonym silniku dzwignia jest u góry następnie po zapaleniu minimalnie przesuwa się w dół...
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Nie wiem co oznacza ten błąd,ale jeśli to jest powiązane z ciśnieniem doładowania to podejrzewał bym elektrozawór sterujący turbiną.
Koledzy pojawiły się dwa błędy w sterowniku silnika dziś byłem na kompie. Pierwszy z nich to : 17978 Elektroniczny moduł sterujacy praca silnika zablokowany - nieciągły. Drugi błąd : 16618 Regulacja Ciśnienia doładowania; osiągnięty koniec zakresu regulacji.
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
Tak, logi. Ciśnienie doładowania, przepływka, ewentualnie dawka, procent zasterowania N75. Potem zobaczymy, co dalej. Brak mocy i dymienie to często nieszczelność w kolektorze ssącym, w tym EGR.
Nie, musisz wyczyścić turbinę, przecież ta sprężyna utrudni siłownikowi poruszanie łopatek, zmieni się ciśnienie doładowania! Dodano po 7 Swoją drogą octavia z 200 roku.... ;)
Dobrze jak byś dokonał pomiaru z wartościami wymaganymi i rzeczywistymi, nie ma nigdzie nie szczelności na I lub po drodze na przewodach? Możliwe ze sam czujnik ciśnienia w kolektorze jest padnięty.
Odczytaj kody, jak będziesz miał odchyłka regulacji ciśnienia doładowania - dodatnia, to raczej turbina do czyszczenia. 250 do 500 zł zależy gdzie, poszukaj sprawdzonego warsztatu który zdiagnozuje przed naprawą
Wyjątkowo w tym przypadku opis błędu jest trafny i mówi wszystko... a mocy nie ma z powodu wchodzenia w tryb awaryjny. Niesprawny układ regulacji wydajności turbiny (VNT). Do weryfikacji czujnik ciśnienia doładowania (mało prawdopodobne), układ podciśnieniowy (możliwe) oraz sama turbina, a właściwie tzw. "kierownice" spalin (najbardziej prawdopodobne).
Octavia III, TSI 1.4. W trakcie jazdy w deszczu silnik "przerywa" na 2–3 sekundy, co kilkanaście minut, jakby się dusił. Występuje raczej przy prędkościach powyżej 80 km/h. Nie zapala się żadna kontrolka. Obrotomierz nie pokazuje spadku obrotów. Gdy przestanie padać, problem znika. Błędy zczytane z komputera: P030000 - Rozpoznane nieregularne zapłony...
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Zastanawia mnie ten MAP sensor. Gdzie on się znajduje w silniku ahf ? Bo google nie pomaga :( Map sensor znajduje się praktycznie w każdym samochodzie albo jako wbudowany w filtr powietrza albo na demontowalnym króćcu wylotowym z filtra, zależy jaka konstrukcja. Natomiast jeśli jest intercooler to dodatkowy czujnik przepływu znajduje się na rurze prowadzącej...
Co do silnika AGR to masz rację. Do niego wkładano tylko zwykłe turbosprężarki i taką faktycznie masz patrząc na załączone zdjęcia ale sam spójrz na zdjęcie gruchy, którą wkleiłeś nad moim przedostatnim postem i sam oceń czy pochodzi ona z turbo z zaworem upustowym czy z turbo ze zmienną geometrią. Sam tym zdjęciem wprowadziłeś ten zamęt. Chciałbym...
witam, po pierwsze na zimnym silniku powinno dać się lekko olejowi podgrzać by smarował turbinę tak około 1-3min zależy od temp. otoczenia, podrugie sprawdż ciśnienie doładowania, możliwe żę jest zzaniskie lub co mniej prawdopodobne zawysokie, tak powyżej 1500rpm powinna turbina już podawać ciśnienie, sprawdż wszystkie węże doprowadzajace powietrze...
Kierownica nadal sie porusza, a nie ma reakcji na cisnieniu. Moc ma dalej jak mial wszystko jest OKi poza tym testem. Pozdrawiam. jest to test na wolnych obrotach więc ciśnienie doładowania będzie się zmieniać tylko w malutkim zakresie gdyż brak jest dynamiki gazów spalinowych aby napędzić wirnik turbiny by osiągnąć wyższe ciśnienie, ten test ma mieć...
Po Twoich logach widać, że tylko przepływka ogranicza moc silnika - nic innego. Jeśli podmienia się przepływkę to trzeba mieć pewność, że kolegi przepływka dobrze mierzy a przy tym również należy zlogować ją dynamicznie w grupach po dwie łącznie czyli 003 z 011 i 008 z 010. U Ciebie spada wartość rzeczywista ciśnienia doładowania w zakresie 3200 do...
Witam Nie widzę logów z ciśnieniem doładowania zapodaj jak możesz, ale na 99% to turbina, zawór sterujący lub jeśli wszystko ok to czujnik doładowania wczoraj wymieniałem turbinę w Octavii 1.9 tdi, posprawdzałem wszystko i padło na turbinę, a kilka tygodni temu wymieniałem w megance objawy takie same jak piszesz i błąd podobny coś tam o przeładowaniu...
octavia ciśnienie doładowania iveco ciśnienie doładowania przekroczone ciśnienie doładowania
zmiana routera orange dokładność serwo wymiana głowica termostatyczny
agregat malarski agregat malarski
Audi A4 B5 Avant 1.8T 2001 brak napięcia na lusterkach, demontaż włącznika grzania szyby Microsoft Office 365, Word, Excel – nie otwierają się pliki .docx i .xlsx na Windows 10/11