A w czym jest problem? 2bary doładowania, ~1600bar paliwa - powinno być ok. Brak mocy czy check?
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Witam! Czy ktos z forumowiczow wie jakie powinno byc cisnienie doładowania w silniku SW680 Turbo zamontowanym w samochodzie Jelcz 416?? Pompa i wtryski zrobione, zaplon ustawiony a smok nadal kopci na czarno jak parowoz. W kolektorze dolotowym widze ze jest otwor zaslepiony sruba wiec pomyslalem sobie ze zmierze mu cisnienie doladowania. Niestety nie...
Zamiast bawić się śrubkami w turbo usuń najpierw przyczynę problemu, czyli wyczyść lub wymień zabetonowany nagarem map sensor i sprawdź działanie elektrozaworu regulacji ciśnienia doładowania
Panowie, może to odgrzewanie kotleta, ale siedzę już tydzień. Pacjent Ford Fiesta Mk6 2005 1,6 TDCi. Diagnoser podaje błąd P0299-61, czyli za niskie ciśnienie doładowania turbiny, wywala checka, przewody podciśnienia całe, pompa OK. Czujnik N75 już 3. Fiksuje powyżej 2,5 tys. obrotów, napięcie na kostce czujnika po zapłonie 8,89 V, na chodzącym 10,41...
Czujnik ciśnienie doładowania.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Podłącz kompa I obserwuj co się dzieje w parametrach rzeczywistych. Bezapelacyjnie masz za mało powietrza w kolektorze. Jedź na 3 biegu, od biegu jałowego gaz do dechy i obserwuj co się dzieje w parametrach, tzn jakie jest ciśnienie doładowania jak turbo wstanie i jaki jest wydatek paliwa.
Zdejmij podciśnienie z turbo, przejedź się i obadaj, czy ciśnienie doładowania się zmniejszyło. Jeśli tak, to znaczy że być może wystraczy jedynie wyczyścić geometrię. Jeśli nie, to zapewne geometria całkiem stoi. Auto ma DPF? jeśli ma, czasami na zabrudzoną geometrię pomaga wymuszone dopalanie DPF, wtedy spaliny mają wysoką temperaturę i sadza z turbiny...
Tak ,V-tech oddział Katowice 4GT Wrocławski Adam Przed zmiana mapy wymieniłem filtr powietrza na wkład K&N i na hamowni wyszło 156 KM i 358 Nm. (seria 152 KM i 341 Nm) Po zmianie mapy 188,6 KM i 405 Nm
Witam, Mam problem z przeładowaniem turbiny w silniku 1.8T. Przeładowanie trwa około 3 sekundy, ciśnienie przekracza wtedy 200 mbar ponad wartość zadaną, po czym się stabilizuje. Zauważyłem również, że podczas spokojnej jazdy, gdy ciśnienie zadane wynosi 980 mbar, aktualne potrafi wzrosnąć do około 1060 mbar. Nie wiem, czy to jest normalne. Problem...
Witam, Mam Mitsubishi Colta CZT z silnikiem 4g15t. Moje pytanie dotyczy niezgodnych wartości ciśnienia doładowania jakie pokazuje wskaźnik turbo zamontowany w kabinie a komputera pokładowego. Silnik ten nie ma MAP sensora, ma tylko MAF. W trakcie postoju wskaźnik pokazuje ok -0.7b w tym czasie komputer (dane z kostki obd, program Torque) pokazuje ok...
Mam Mazde 626 DiTD, w ktorej sterowanie kierowniczkami turbiny jest za pomoca podcisnienia. Macie jakis pomysl, zwiekszyc cisnienie doladowania?
Witam. Problem leży zapewne w zacinającej się zmiennej geometrii turbosprężarki dlatego ją "odcina" komputer widzi za wysokie bądź za niskie ciśnienie doładowania i wyłącza sterowanie turbo. Trzeba zdemontować turbo oddać do czyszczenia geometrii i po problemie. koszty samego czyszczenia nie powinny przekroczyć 250zł plus demontaż i montaż to już w...
Witam, mam problem, Seat Leon 1 1.8T AUQ, po regeneracji założone turbo i jest przeładowanie, pompuje w okolicach 2,4 bara. Zawór DV jak i N75 sprawne, węże są szczelne. Dodam, że turbo regenerowane z powodu luzów na wirniku, jak i przez pęknięcie muszli gorącej strony turbiny. Pytanie, czy pęknięcie nie pojawiło się z powodu przeładowania już wcześniej?
Mam pytanie do majstrow od elektroniki. Kupilem sobie taki kit do auta : http://www.siliconchip.com.au/cms/A_1083... Generalnie podbija to cisnienie doladowania przez wydluzenie cyklu otwarcia selenoidu sterujacego. problem polega na tym ze po podpieciu plytki faktycznie "bazowe" cisnienie podnosi sie o jakies 4 PSi. Natomiast potencjometr...
Witam! Znam dokładnie możliwości ITB oraz Trubo. A co się stanie jeśli silnik posiadający osobną przepustnice (1.4 16v) na każdy cylinder wyposażymy w sprężarkę z niskim doładowaniem (ok. 0,5bar)? Czy itb będzie całkowicie zbędne, czy poprawi to na tyle przepływ powietrza że warto to zrobić? Oraz czy itb wtedy liczy się tak samo jak do silnika wolnossącego?
witam, mam pytanie a mianowicie: ile powinno wynosic doladowanie w barach mierzone na kolektorze ssacym, mi pokazuje 1,2 bara max przy roznych obciazeniach silnika tzn z roznymi tonami max jest 1,2. Auto duzo pali i jest slabe, mysle ze turbina daje za slabe doladowanie i tj przyczyna. Czy ktos moze pomoc w tej sprawie?
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Witam, przychodzę z zapytaniem. Otóż w moim Golfie 1999 r. 1.9 TDI 90 KM 4Motion przy 120 km/h ± odłącza turbo. Nie wiem, od czego zacząć, aby sprawdzić, co to może być. Dodam też, że turbo dmucha za dużo, gdyż dmucha 1,5 bara.
Instalacja prins przebieg okolo 80tys , silnik 200km turbo . Mam pytanie dotyczace cisnienia , max jakie moge ustawic to 1.85 , wiecej sie nieda ale podczas jazdy cisnienie rosnie nawet do 3,5 . Dzieje sie to przy wcisnieciu pedalu gazu ,Czy to normalne. Auto chodzi rewelacyjnie po malych korektach w ustawieniach wydaje sie byc mocniejsze niz na PB...
Witam Nie jestem elektronikiem ale samochodziarzem i mam nast. problem.Montuje do mojego auta turbosprężarkę i chciałbym w sposób precyzyjny regulowac ćiśnienie doładowania.Turbina ma siłownik pneumatyczny sterowany poprzez elektromagnes z wężykami który doprowadza do siłownika ciśnienie ,siłownik następnie reguluje zawór umieszczony w turbinie.W układzie...
Witam w jaki sposób można wyregulować sztangę turbiny w 1z. Według tego co udało mi się znaleźć potrzebne będą dane o min i max ciśnieniu doładowania. 1. Więc jakie ciśnienie doładowania maksymalne i minimalne występuje w silniku 1z? 2. Co do samej regulacji (turbina jest wymontowana z samochodu) więc czytałem, że można zrobić to za pomocą sprężarki...
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 http://vaglog.pl/log_272154.html Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu http://vaglog.pl/log_272153.html...
Witam. Samochód do peugeot. Check - wysokie napięcie w obwodzie czujnika doładowania turbosprężarki. Vacum sprawdzone, od vacum przewód idzie do serwa a później do zaworu regulacyjnego turbo. Od vacum, przez serwo do zaworka wszystko szczelne, podciśnienie idealne. Za zaworkiem podciśnienie słabsze, a przy dodawaniu gazu zdecydowanie słabnie, przy 3...
Opel 2.0 Turbo 170km, oznaczenie Z20LEL. Jeden błąd: P124358 Opis problemu, turbo dobrze dmucha od obrotów dopiero w okolicach 3500, od tych obrotów auto dostaje kopa i czuć boost w fotelu, a następnie przy wyższych obrotach, około 5tyś+ auto odcina i nie chce jechać jakby nie było boostu. Zawór N75 wymieniony na Pierburga około 3 miesięcy temu. Czemu...
WITAM Mam pytanie jakie jest doładowanie turbo w mitsubishi fuso euro 4 przy max obciążeniu w trakcie jazdy bo mam dwa takie auta i w jednym ciśnienie dochodzi do 200 kpa w drugim 290 kpa oczywiście drugi zbiera się lepiej w obu mam usterki p0101 ale w drugim oprócz przepływki wyrzuca egr p2413 jesli chodzi o przeplywki zasilanie dochodzi i trzeci kabel...
W czasie jazdy przy średnim obciążeniu wyskakuje błąd zbyt dużej róznicy ciśnienia rzeczywistego od zadanego. Ciśnienie wymagane ok 1400/1500 Bar, a rzeczywiste ok 900 Bar. Po tym ciśnienia schodzą do ok 800 Bar i nie ma czym jechać. Wygląda mi to na pompę lub zawór MPROP
Ciśnienie doładowania przekroczyło 2 bar i komputer odcina turbinę. Najprawdopodobniej turbo do regeneracji bo "przeładowuje". Czasem pomaga czyszczenie, ale zwykle nie na długo...
Na zaworze masz vac i out
Byłem przekonany że wyczułbyś ślizgające się sprzęgło. :)
Pierwsze reguluje sie tak by n75 byl wysterowany w granicach 50-65 % przy zakładanym doładowaniu na pelnym gazie ( jak podczas loga ) od 2000 rpm do 4000rpm. Ja mam vcds wersja 10 i tam jest opcja z przełączyć się z bloku pomiarowego na wykres wtedy jak sie go dostosuje ( wartosci min i max oraz stała czasowa ) ładnie widać czego oczekuje ecu i co dostaje....
mid 128 psid 90 fmi 1 Wydajność układu scr -zacinający wtrysk -niskie stężenie mocznika mid 128 psid 91 fmi1 Wydajność turbo -sprawdź szczelność interculera -sprawdź przeciwciśnienie spalin mid 128 psid 101 Zacinanie się zaworu chłodzenia Adblue -wymień zawór CCV F00BH40277 MID 128 pid 102 fmi 0 Ciśnienie doładowania -Nadmierne ciśnienie doładowania...
sterownik pompy dom regeneracji dawka do bani ale sprawdz jeszcze kont wtrysku musi być idealnie z taką dawką turbo napewno nie będzie chodzilo
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Witam Można zrobić np. tak: Wiercisz otwór np. gdzieś w kolektorze dolotowym (tak żeby wiórow nie naleciało do środka), nacinasz gwint gwintownikiem załóżmy 1/4 cala, następnie na pastę/taśmę teflonową wkręcasz szybkozłączkę nr. 1 (z tym samym gwintem oczywiście). W złączkę wkładasz rurkę poliuretanową nr. 2 (wytrzymałość 12bar, 100°C, dosępne różne...
W tym samochodzie nie ma zmiennej geometrii w turbo tylko zawór upustowy, tak dodając gazu na postoju nie sprawdzisz czy się otwiera, za niskie ciśnienie doładowania (3 bieg, 2500rpm i gaz w podłogę, wtedy powinien zadziałać) Turbo nie wygląda kwitnąco, coś tam kiedyś wpadło i wirnik jest wyszczerbiony, ponadto wygląda jakby wirnik tarł o muszlę, ale...
Sprawdź na początek podciśnienia, a potem szczelność przewodów między turbo a silnikiem czy wszystkie są na miejscu, chodzi o to czy ciśnienie doładowania nie ucieka w powietrze. Jeśli warsztat wymieniał turbo, to jedź na reklamacje, ja bym takiego auta nie wydał, a Ty nie powinieneś go odbierać.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Wprowadziłeś swoim postem lekki zamęt, który wynika z tego, że : piszesz o podciśnieniu/ nadciśnieniu, połączeniu N75 z turbosprężarką 2 wężykami a nie jednym a na koniec wspominasz o kierowniczkach spalin - z tego co przytoczyłem jedno wyklucza drugie. Jak mniemam mamy do czynienia z silnikiem, w którym siedzi zwykła turbosprężarka z zaworem upustowym...
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Jeśli myślę logicznie to zanieczyszczony DPF spowoduje wzrost ciśnienia spalin co za tym idzie wtłaczanie ich do kolektora przez EGR ,zamulenie silnika i ograniczenie doładowania .Zawór EGR reguluje na podstawie różnic przepływomierza przez uchylanie zaworów bo są tam 2 połączone sprężyną a impulsy PWM wypychają rdzeń cewki programowo,gazy pod większym...
AHU czyli 90tka ten model nie mazatem turbiny z kierownicą lecz jest to turbo z zaworem obejściowym. jesli jestes pewien że przewody o których wcześniej pisałem ( wężyki) sa i obserwował wartości rzeczywiste cisnienia doładowania ok i jestes w stanie wysterować sztucznie zawór w turbo by słyszec jak "puka" to zaryzykował bym podmianke elektrycznego...
(at)hehu777 Zgadza się, to o czym piszesz jest możliwe, też miałem kilka takich przypadków, wtedy od ciśnienia referencyjnego, pomniejszonego o ciśnienie które było w sterowniku opiewa ciśnienie doładowania, czyli wg niego ma być jakieś 0,4 bara, co jest nie do zbicia przez ecu na wysokich obrotach, tutaj sprawa wygląda tak, że turbo przeładowuje i...
Piszesz że ma zbyt niskie ciśnienie doładowania na większych obrotach.Zobacz czy podciśnienie jest w normie(vacum.Podepnij Vacuometr).Podepnij na krótko turbo(daj bezpośrednie stałe podciśnienie na zmienne łopatki(siłownik)Tylko ostrożnie!Wykluczysz uszkodzenie elektrozaworu.I zobacz same łopatki.Jak wspomniałeś czy nie są zapieczone.I oczywiście same...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
a co to zawór ciśnienia turbo ? ludzie !!!! trochę teori proszę jest to zawór, który reguluje ciśnienie doładowania i wygląda tak : http://obrazki.elektroda.net/81_12365754... jeśli masz turbo bez zmiennej geometrii łopatek, steruje turbiną ciśnieniowo, czyli ma wpływ na otwieranie zaworu upustowego turbiny tzw. wastegate, który wygląda tak http://images49.fotosik.pl/47/3e27556856...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Identyczny objaw, Master 2,3 163 dci do 3 tyś obrotów ładnie idzie, z logów ciśnienie przed turbina ok, ciśnienie doładowanie ok ale do 3 tyś obrotów, później turbo dziura, żądane ciśnienie doładowania 2300 mbr a dmucha 1200 mbr ( prametry z Clipa) po ok 40 sekundach wraca do normy i zaczyna równać parametry ciśnienia doładowania żądanego.. Sterowania...
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
ciśnienie doładowania 940-970mBar i więcej nie było masa powietrza biega od 280-370mg w zależności jak się jedzie Jak wszystkie węże od turbo przez IC do silnika całe to się wirnik ukręcił. Jak turbo nie pompuje to ciśnienie CR więcej jak 850 nie pójdzie.
Aby zmniejszyć ciśnienie doładowania to sztanga siłownika musi zostać wypchnięta w górę siłą sprężyny znajdującej się wewnątrz gruszki siłownika bo N75 wtedy zmniejsza podciśnienie wciągające sztangę w dół. Najlepiej jak zdejmiesz metalowy e-klips z dźwigienki kierownic spalin zmiennej geometrii, który zabezpiecza koniec sztangi przed zsunięciem się...
Pewnie błąd który zobaczysz, to ciśnienie doładowania różnica w regulacji odchyłka dodatnia, skończy się to demontażem turbiny, czyszczeniem geometrii lub regeneracją turbiny, choć osobiście stawiam na to drugie bo tak może być turbo KKK którego nie da się rozebrać bez specjalnych narzędzi.
w AEB nie ma czujnika doładowania. Logi które zrobił (at)Switch_23 to wszystko co można wyciągnąć za pomocą VAGa :) Dodatkowo kolega napisał, że podpiął manometr, innej możliwości sprawdzenia ciśnienia doładowania w tym przypadku nie ma. (at)Switch_23 - w tym przypadku problemem będzie pojawiający się błąd 00561. ECU łapiąc ten błąd przechodzi w tryb...
W logu statycznym BS grupy 011 zmienna geometria turbosprężarki wcale nie zmienia swojego położenia i zarówno w trybie ON jak i OFF masz ciągle takie samo ciśnienie powietrza. Na tej podstawie stwierdzić można by było, że nie dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo gdyby nie fakt, że przy wyższych obrotach turbo przeładowuje (log 010 dynamiczny)...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Sprawdził bym jak nie było sprawdzane mimo wszystko ponownie chłodnice powietrza podając ciśnienie od strony powietrza doładowania tak jak pompuje turbo i obserwować czy w zbiorniczku wyrównawczym nic się nie dzieje.
Cześć Panowie, pacjent MAN TGX 18.440 E6. Problem z kodem błędu 4591 FMI2 (ciśnienie turbo zbyt nisko), samochód jest "mułowaty" z dołu, gdy się rozpędzi, turbo osiąga 3,2-3,4 bara. Turbo nowe, zawór sterujący Pierburg nowy (jest tylko jeden), szczelny przewód do gruszki, czujniki ciśnienia doładowania obok przepustnicy również wymienione. Na ściągniętym...
Nie ma EGR, intercoolera, najprostszy układ - turbo - kolektor ssący
A sprawdziłeś jakie ciśnienie jest wstanie zmierzyć czujnik ciśnienia doładowania. Bo typowo to właśnie 2600 mbar i więcej nie pokaże. Dwa czy turbo zrobi bez rozsypania się te 2 bary?
Raczej klasyczny not lauf. A z racji że to 90km czyli turbo by pass to raczej ostawiam za niskie ciśnienie doładowania z turbo (nie dociąga do zadanego). Powodów może być kilka. 1. Samo turbo mam luzy i nie jest wstanie zrobić ciśnienia. Zawór by pass jest otwarty i tym samym ciśnienie doładowani jest ograniczone. 2. EGR nie jest szczelny i ciśnienie...
Witam. Z twoich logów wynika że jest uszkodzony czujnik temperatury powietrza lub wiązka do tego czujnika . (136,8 stopni to nawet w Afryce nie osiągniesz) Sprawdził bym jeszcze szczelność dolotu bo aktualne ciśnienie doładowania się ma nijak do zadanego. Jeśli twierdzisz że wastegate działa prawidłowo to albo dziura w dolocie , albo turbo umiera.
Problemy z brakiem mocy w dolnym zakresie obrotów w Renault Master 2.3 turbo mogą być związane z kilkoma czynnikami. Błędy DTC 226322 (zbyt niskie ciśnienie doładowania) i DTC 11301C (obwód czujnika składu mieszanki) wskazują na kilka potencjalnych problemów. 1. Mimo że nie masz zmiennej geometrii, turbosprężarka może być uszkodzona lub zanieczyszczona....
Po pierwsze nie bar a mbar (1000mbar= 1 bar). Dwa które turbo tam siedzi? Bo w 3.0 były ze zmienną geometrią i by pass. Spaliny napędzają turbo i jak ich nie ma lub uciekły bokiem to turbo nie robi ciśnienia. Podobnie jak ciśnienie doładowania ucieka bo np rura za turbo pękła ,czy rozszczelniony jest intercooler.
Znalazłem nieszczelność w zaworach sterujących EGR. Oprócz tego ustawiłem wolne obroty i linkę do skrzyni ustawiłem z lekkim luzem. Ustawiłem też jakieś ciśnienie oleju w skrzyni biegów na 2,9 bara, zgodnie z manualem. Pominąłem też uszkodzony zawór, przez który ciśnienie z kolektora dolotowego idzie na ALDA. Ciśnienie doładowania wynosiło 10 psi. Efekt...
Nie ma chipa? może ktoś przesadził z doładowaniem i turbo leci. Albo komp w aucie nie widzi rzeczywistego doładowania i źle steruje turbo
(...) ort tranzit 2.0 ecoblue 2017 ,brak mocy ,auto wchodzi w tryb awaryiny ,po podlaczeniu do kompa blad p0299 not boost turbo ,Turbo zostalo wymienione na nowe ,auto po przejechaniu 200 kilometrow znowu zaczelo szalec ,ponownie brak mocy i tryb awaryiny ponownie wyskoczyl ten sam blad p0299. . Prosze o pomoc Witaj na forum elektroda.pl! Błąd P0299,...
doładowania turbo renault ciśnienie doładowania turbo zegar doładowania turbo
volvo silnika repeater re200 pompa miele
Zaczep kompletny drzwiczek pralki Polar 865 - wymiana i zakup Elektronika prawych przednich drzwi Passat B5 1.9 TDI nie działa