Czy sterownik silnika widzi położenie przepustnicy? Czy paliwo nie leje się z regulatora ciśnienia (częsta usterka)? Czy zostało zmierzone ciśnienie paliwa przy pomocy manometru (w tym modelu było kilka różnych pomp o różnym ciśnieniu/wydajności)?
Podepne sie pod temat. Z tego co zauważyłem u siebie śrubka nr 1 służy do puszczania gazu "bokiem", tzn niezależnie od tego jak otwarta jest przepustnica, po odkręceniu tej śrubki gaz i tak leci do silnika. Dla tego ja mam ją odrobine uchyloną co powoduje, że auto nie gaśnie na zakrętach, przy hamowaniu lub przy spuszczaniu nogi z gazu (tak jak u kolegi...
Wiesz Piotrku nawet jak by pompa dawała 6 bar to nic by nie ciekło przy sprawnym wtrysku. Nawet gdyby dawała 20 barów nic by nie ciekło - mechaniczny regulator ciśnienia w korpusie monowtrysku tego pilnuje, by ciśnienie nie wzrosło nadmiernie.
Problem znaleziony auto jeżdziło coraz słabiej aż wkońcu nie odpalił. Okazało się ze jeden z czterech kabelków we wtyczce co wchodzi do monowtrysku ten z przodu wisiał na włosku i wkońcu się urwał.Początkowo dawał słabo ciśnienie paliwa a pózniej nic nie dawał bo się urwał całkowicie. Pozdrawiam może komuś się przyda ta informacja
Według numeru 8A0906091 pompa jest od wielopunktowego wtrysku, czyli wytwarza robocze ciśnienie 3 bar, do monowtrysku musi być pompa o roboczym ciśnieniu 1,1 bar
Problem z Fiatem Sieną 1,4 z LPG. Kupiona uszkodzona, ciężko odpala na zimno. Trzeba kręcić długo, załapie na chwilę, potem znowu kręcić, po kilku odpaleniach na 1-2 sekundy, w końcu złapie i odpali. Od tego momentu już odpala normalnie bez większych problemów, jednak dopóki się nie rozgrzeje to jest słaba, dławi się przy wciskaniu gazu, jak odpuszczę...
Każda nowa pompka do monowtrysku ma ciśnienie w granicach 3 bar. A to jest zapas by w czasie eksploatacji i zużywania się mieściła sie w wymaganej granicy 1 bara. Przy wtrskiwaczu jest regulator ciśnienia który utrzymuje zadane ciśnienie, a nadmiar jest kierowany z powrotem do zbiornika paliwa.
Witam! Sprawdź ciśnienie paliwa i przy okazji wydajność pompy.
Monowtrysk czyli wielopunkt ze wspólnym sterowaniem - wszystkie wtryskiwacze chodzą jednocześnie. Takie samo sterowanie jak w przypadku silnika na wtrysku jednopunktowym choć czasy mogą być różne. Bzdura - monopunkt to wtrysk jednopunktowy - z jednym centralnym wtryskiwaczem. Kilka jednocześnie sterowanych wtryskiwaczy to wtrysk grupowy wielopunktowy...
Witam jakie ciśnienie paliwa ma być w oplu vektrze 1,6b 8V na monowtrysku bo u mnie jest prawie "0" auto jeździ tylko brakuje mu mocy przy dużym obciążeniu a na na gazie jest wszystko ok.
Wymieniłem filtr paliwa-nie pomogło.Okazało się ,że to była pompa paliwa.Podawała ciśnienie ok.1,5 bar,bo była od monowtrysku a ja mam wielowtrysk i potrzebuje 3,8 bar. Po wymianie OK Może komuś to pomoże
czujnik halla albo czujnik położenia wału korbowego do sprawdzenia. Poza tym, jeśli nie wymieniłeś pompki paliwa, to będzie ona podawała za niskie ciśnienie i silnik nie będzie pracował poprawnie. W monowtrysku jest około 1 bar, a w wielopunkcie około 3 bar.
Ciśnienie paliw się mierzy. Często źle wyregulowany gaz (za szybkie przełączanie na gaz) powodowało że ECU zmieniało mapę adaptacyjną na dziwne wartości (po przełączeniu na gaz ECU próbuje skorygować dawkę paliwa ale nie może bo silnik chodzi na LPG zapisuje więc dziwne korekty i jest problem na PB przed przełączeniem na LPG ). Zrób prosty test odłącz...
Może napiszesz tak naprawdę jaki masz silnik, bo: Astra F 1,4 SE Wszytko jasne, 1,4, wielopunkt. Zapłon bezrozdzielaczowy, podwójna żebrowana cewka. Niedawno wymieniłem ..... kopułkę i palec A tu już nie czaję. Zawór zwrotny jest w pompie paliwa, konstrukcja -kulka ze spręzyną, pompa robi ciśnienie momentalnie, i ten zaworek mozna zignorować. Coś mi...
Spróbuj w takim razie może jeszcze ścisnąć wężyk powrotny na monowtrysku i zobacz czy będzie poprawa (strzałki są na korpusie przy króćcach)...Może regulator ciśnienia (i całe paliwo idzie bez oporu spowrotem do zbiornika)....Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie paliwa - powinno być około 1 bara....
Witam kolegów. Przyprowadzili mi dziś astre do naprawy i z nudów zczytałem błedy:74,73,81,31.Zapali na 1 sekunde na benz.i zgaśnie i tak w kółko zapali i zgaśnie..Pali sie check cały czas,ale na gazie zapala i lampka gaśnie.Iskra i paliwo podczas rozruchu na benz,jest.podobno stało sie to po wymianie spalonej pompki paliwowej, czy gdyby założono pompke...
Nie zamierzam się kłócić z kimś kto ma większą wiedzę na temat samochodów ale skoro podaje paliwo do silnika do chyba pompa jest w porządku No właśnie niekoniecznie. Może te paliwo pompować z niewystarczającym ciśnieniem - tworzona jest wtedy mieszanka, zawierająca ilość paliwa poniżej granicy palności - po kilkukrotnych "nieodpalonych" suwach zaleją...
Sytuacja jest następująca, uruchamiam auto które jak zwykle chodzi kilka minut i gaśnie, następie kręcę rozrusznikiem i jak zwykle auto nie daje się uruchomić, zapasowa świeca i kręcę ponownie iskra JEST a silnik ani drgnie. Czyli reasumując rozrusznik kręci, iskra jest, paliwo na dolocie do monowtrysku ma duże ciśnienie (czy oby nie za duże, wynikiem...
ladykamcia silnik na monowtrysku który został sprawdzony naocznie - widać mgiełkę iskra jest bezpośrednio z cewki i na świecach Dodatkowo sprawdzony rozrząd czy aby się nie przestawił Jeżeli to nie czujnik Halla to co? I mam pytanie czy pompa paliwa po przekręconym zapłonie powinna trzymać ciśnienie czy może ono spaść?
Po przeszukaniu forum w celu identyfikacji usterki nie znalazłem wyczerpjącego wytłumaczenia występującej usterki , choć dwie były bardzo zbliżone, a mianowicie: polonzez caro gli z instalacją gazową na monowtrysku boscha.Usterka jest "postępująca" czyli najpierw odczułem lekkie szarpanie podczas jazdy na benzynie , jałowe obroty utrzymywał bez problemu...
Witam! Mam problem z tym oto wozem, astra na monowtrysku z gazem, jak zimna to przy gwałtownym dodaniu gazu wkręca się na obroty zarówno na gazie jak i na benzynie. Problem jest jak silnik się zagrzeje, przy dodawaniu gazu trzęsie i wydaje odgłosy jakby nie paliła na jeden z cylindrów. Gdy ostygnie wraca wszystko do normy. Świece i kable WN sprawdzone,...
U mnie jest IAW 6F.SH - rocznik 1993. Było to pierwszy monowtrysk IAW w Pandzie. Wcześniejsze miały gaźniki lub monowtrysk BOSCH'a (monojetronic). Te Wber Marelli IAW weszły w jednym czasie w Pandach, Cinquecento i Punto 55/60 choć miały oczywiście różne oznaczenia. Były to ECU bez immo. Bosch moim zdaniem był prostszy konstrukcyjnie i chyba niezawodny....
A było to tak..... Miałem silnik ADZ. Zamontowałem instalację BRC Lambda Blitz. Wydawał mi sie Passat za słaby. Nie mam porównania jak było przed montażem gazu bo zaraz jak go sprowadziłem montowałem gaz. Posprawdzałem wszystko na diagnostyce komp, wypróżniłem katalizator, zapłon, kable, świece, filtry. Ciśnienie było na 3 cyl 12,5 a na 4 tym 10,5....
A było to tak..... Miałem silnik ADZ. Zamontowałem instalację BRC Lambda Blitz. Wydawał mi sie Passat za słaby. Nie mam porównania jak było przed montażem gazu bo zaraz jak go sprowadziłem montowałem gaz. Posprawdzałem wszystko na diagnostyce komputer, wypróżniłem katalizator, zapłon, kable, świece, filtry. Ciśnienie było na 3 cyl 12,5 a na 4 tym 10,5....
Najlepiej to specjalnym manometrem a jak nie to j/w na butelke tylko trzeba wiedzieć jaką wydajność ma pompa w danym silniku bo wiadomo że do monowtrysku jest mniejsze cisnienie niż do MPI.
Czujnik temperatury, regulator ciśnienia paliwa.
Jeden z przekaźników mam zamontowany przy głównym urządzeniu sterującym (dwa kable wprowadzone do wielowtyku ECU) czy to może być ten przekaźnik? Drugi przekaźnik jest przy parowniku. Jeszcze mam pytanie czy membrana od regulatora ciśnienia monowtrysku jest do kupienia? A gdzie jest ten elektrozawór benzynowy?
To ściągnij chociaż wężyk powrotu paliwa, podstaw jakieś naczynie (butelkę) i zobacz czy leci paliwo z regulatora ciśnienie, na korpusie monowtrysku są strzałki, które to zasilanie, a które powrót
spróbuję jutro zrobić te zwarcie na wtyczce Nie rób zwarcia na wtyczce, tylko weź kawałek przewodu, włóż jeden koniec do wtyczki czujnika, środkowy pin, a drugim dotykaj do masy. Ściągnij czarny dekiel z góry, z korpusu monowtrysku i obserwuj co się tam dzieje, czy leje się paliwo z regulatora ciśnienia, czy wtryskiwacz pracuje etc.
Sprawdź ciśnienie paliwa w wężu dochodzącym do monowtrysku. (oczywiście przy kręceniu rozrusznikiem)
U mnie przyczyna opisywanego problemu był peknięty króciec z tyłu monowtrysku od strony grodzi silnka do którego jest podłączony wężyk podciśnienia. Jest bardzo delikatny, pęka i podsysa powietrze. Naprawdopodobniej moze mieć to coś wspólnego z regulatorem ciśnienia paliwa, monowtrysku nie rozkręcałem gdyż śruby mocujące założone przez gazowników były...
15 litrów?? tożto ten silnik musiał już być do pełna zalany tą olejobenzyną... mówiłem... dziurawy regulator ciśnienia w monowtrysku. wykręć świece i zobacz czy kręci rozrusznik, przy okazji wychlapie reszte benzyny nazbieranej w cylindrach... dobrze jeśli korbowodów nie pogięło od prób odpalania takiego czegoś (jak na zaciąg/pych nie było próbowane...
po prawej na dole odpowietrznik zbiornika (filtr węglowy) ale to nie jest problemem twoim a wtrysk masz uszkodzony regulator ciśnienia.
Najlepiej sprawdzić ciśnienie paliwa na wlocie do monowtrysku-manometrem.Możliwe,że pompka ma lużno połączony przewód ciśnieniowy w zbiorniku(brak opasek,uszkodzony przewód)
Jak idziesz do lekarza, to z reguły mierzą Tobie ciśnienie tętnicze i temperaturę. Zapnij manometr z trójnikiem w zasilanie monowtrysku, zobacz czy utrzymuje pompa ciśnienie paliwa przy zmianie obrotów silnika. Będzie wiadomo o czym rozmawiamy.
ciśnienie 3.2 bara a W monowtrysku???
To zależy, jak masz silnik z wtryskiem wielopunktowym, to pompa również musi pochodzić od modelu z takim układem zasilania. Pompy od monowtrysku pracują z niższym ciśnieniem roboczym
No ładnie ,to już kilka przypadków i w każdym może być coś innego ,ciężko wam będzie wszystkim na raz pomóc . Pomiar ciśnienia paliwa ,należy wpiąć się w układ zasilania po przez trójnik ,bo wpinając sie tak jak to opisywano wyżej możecie uszkodzić pompkę paliwa a sprawdzicie tylko przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór bezpieczeństwa , regulator ciśnienia...
Kupiłem nową pompę i sam ja wymieniłem. Napięcie na pompie jest. Na wtrysku też. Jutro zmierze ciśnienie paliwa na wejściu monowtrysku. Ile ma być 1,2 bar ? Też wlasnie myślę że to się powinno palić. Jeśli ciśnienie będzie ok to może zmostkowac przewody. Ecu-komp lpg z komp lpg - wtrysk ? Dodano po 8 Ponoć przy lpg stosują przekaźniki wtrysku. U mnie...
cisnienie paliwa na dojsciu do monowtrysku wynosi 1,2 bara chyba jest to odpowiednie cisnienie ale chodzi o to ze mieszanka na zimnym silniku jest za duza i pytam sie o to czy wymiana sondy zmieni mieszanke na zimnym silniku na bardziej uboga niz teraz jest, po rozgrzaniu silnika jak juz pisalem problem ustepuje ale wyskakuje blad sondy, jak wiesz sam...
Dobra panowie. Całkiem o tym zapomniałem. Skończyło się na wymianie całego kompletnego monowtrysku. Udało się zdobyć leżak magazynowy. Miał ciśnienie 0,9bara. Podniosłem finalnie do 1,03 bo na mniejszym trochę brakowało mocy. Po depnięciu słabo się rozpędzał. Trochę gazu odpuściłem i szedł lepiej. Po podniesieniu ciśnienia jest OK. Co jeszcze zauważyłem...
Piotrek, ścieka paliwo z pompki, nie daje rady nabić właściwego ciśnienia przy kręceniu rozrusznikiem. Jeszcze czasem podstawa monowtrysku się rozwulkanizowywała i ciągnął lewe powietrze, tez były kłopoty z paleniem i obrotami.
Ale ty kompletnie nie masz pojęcia o tym. Po co chcesz pucowac korpus monowtrysku? Bo tak gdzieś poczytałeś? A powiedz-masz czym zmierzyć ciśnienie paliwa? Pewnie nie. Więc mierz siły na zamiary.
Ciśnienie paliwa, filtr, regulator ciśnienia paliwa, wtrysk bądź wtryskiwacze (nie napisałeś czy masz silnik 8V na pełnym wtrysku bądź monowtrysku, czy 16V), podciśnienia a nawet świece zapłonowe. Opcji jest wiele, chociaż podejrzewam, że może brać "lewe powietrze" tłumaczyło by jazdę na pół gazie. Czy na LPG są jakieś problemy? Instalacja której generacji?
Witam, Posiadam układ wtryskowy Multec oparty na monowtrysku. Regulator ciśnienia paliwa bardzo głośno stuka i to z dużą częstotliwością. Metaliczny stukot rozchodzi się po całej przepustnicy, a gdy nawet otworzy się maskę można usłyszeć jak on działa. Pojazd zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku ma nieregularny bieg jałowy. Na rozgrzanym obroty wahają...
Miałem dość długo Golfa mk.3 z LPG na monowtrysku.Patologicznie zadbany, serwisowana własnoręcznie i starannie instalacja LPG.Ustawiony na nieco za bogato(naprawdę tylko dla wyeliminowania wahań składu).Osiągi na LPG jak na Pb -no niemal identyczne.W zimie po mieście LPG brał średnio ok.12-14 jak dobrze poszło hehe.Jak słabiej -15.Jeżdżę dużo szybciej...
Wyświetla się na gazie, czy na benzynie? Zabierasz się do tego od d...y strony. Zapomnij że masz LPG i dopiero próbuj doprowadzić ten samochód kultury. Po pierwsze: Usuń wszystkie błędy z pamięci sterownika, po drugie NA BENZYNIE przejedź kilka km (oczywiście na rozgrzanym silniku) i zrób odczyt DTC. Potem do sprawdzenia ciśnienie paliwa i szczelność...
Albo leje przez oring na wtryskiwaczu, albo przez membranę regulatora ciśnienia paliwa. Jak będziesz wyjmował wtryskiwacz, to przy wkładaniu uważaj na dolny oring, łatwo go przeciąć
Witam ,brat posiada passata b4 95 r. 1.8 benz-lpg. Passat sprawuje sie dobrze jednak brakuje mu mocy , a dokładniej powoli wkręca sie na obroty, dodam ze problem jest taki sam na obu paliwach. Zostaly sprawdzone nastepujące rzeczy: -wszystkie filtry wymienione -świece nowe -podstawa monowtrysku nowa -zapłon ustawiony -ciśnienie równo po 12 at Po tych...
(gdyby to auto miało wspomaganie seryjne to Ecu podbijało by obroty samo) Czujnik ciśnienia w układzie wspomagania podłączony do układu Motronica .
sterownik monowtrysku instalacja monowtrysku regulacja monowtrysku
odcięcie skoda panasonic zanikać regulacja falownika
opcom meriva scania przekaznik swiateł
Podłączenie elektryczne domofonu Ritto 7630 - jak to zrobić? Ford Kuga nie odpala - akumulator, rozrusznik, immobiliser