Źle myślisz, układ działa tak, że jak ciśnienie oleju nie osiąga wartości niezbędnej do zadziałania białego czujnika (1,8 bar) przy prędkości obrotowej silnika 2500 rpm to włącza się alarm i miga kontrolka. Najlepiej zweryfikować działanie układu wkręcając manometr zamiast któregoś z czujników i mierząc rzeczywiste ciśnienie oleju.
Po oględzinach okazało się że zacierały się walki na górze dostały luzu nie było smarowania i umarły dzięki za podpowiedzi
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
Sprawdził bym przewód wychodzący z alternatora (chyba niebieski) 0,5mm² zobaczysz na alternatorze .Czesto przeciera się o karoserie albo nie kontaktuje na wsuwce w alternatorze przez brak impulsów doprowadzonych do "tablicy "pojawia sie taki objaw.U mnie pomogło -rownież wymieniłem czujnik -a dopiero potem zmierzyłem ciśnienie i zacząlem dalej...
Sprawdż czujnikiem jakie masz ciśnienie oleju na niskich i wysokich obrotach.
Najlepiej zmierzyć ciśnienie manometrem. Najprościej wymienić czujnik.
Witam , szukałem jak mówisz 2giego czujnika nic nie dopatrzylaem...może podpowiesz gdzie go tam namacać, ? A może to problem licznika ....
A ja bym sprawdził faktyczne ciśnienie oleju. W tym silniku powinno być 3,3 Bar przy 4000 rpm.
Jak mechanik sprawdzał i ciśnienie jest prawidłowe to wina czujnika ciśnienia oleju .
Był uszkodzony filtr oleju dlatego było za małe ciśnienie. pozd
To zmierz ciśnienie oleju.
sprawdź ciśnienie manometrem jak słabe to pompa oleju
Możliwe że jest zapchany, ale jak wyżej pisałem sprawdzić ciśnienie oleju.
To od czego to może być ta kontrolka? To jest centralne pytanie, a odpowie instrukcja. Mało prawdodpobne że kontrolka temperatury już prędzej uwierzę z ciśnienie oleju
Odczyt błędów ze sterownika silnika. ECU nie nadzoruje ciśnienia ani poziomu oleju.
Dobra jutro sprawdzi mi mechanik jeszcze raz ciśnienie.
U mnie to była wina czujnika- Najlepiej sprawdzić u mechanika i czujnik i ciśnienie oleju.
Jaki lejesz olej? Zmierz ciśnienie oleju manometrem na gorącym silniku.
Zmierzyć ciśnienie najprostrza i najpewniejsza diagnoza.
A w w trójce w ogóle pokazuje na kompie ciśnienie oleju?
Lepiej nim nie jeździj i zmierz ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku.
Za niskie ciśnienie oleju, pewnie silnika nie ma od dołu.
Na początek zmierz ciśnienie oleju manometrem. Jaki olej i jaki filtr zastosowałeś.
właśnie , zapomniałem dopisać że ciśnienie było sprawdzane.i jest oki
Padniętą masz ale pompe oleju ewentualnie silnik.
A nie puszcza z rury niebieskiego dymu???
Masz dwa czujniki brązowy, wyłancza przy 0.3 bar i biały załancza przy 1.8 bar.Ciśnienie musi być ok 2 bar przy 2000 tys.obrotów bo inaczej włączy się brzęczyk. Zwarcie na stałe do masy czujnika 1.8 bara przynosi poprawę tzn; nie miga i nie brzęczy nawet gdy ciśnienie oleju jest zbyt małe. Jest to metoda pośrednio załatwiająca problem sygnalizacji niskiego...
Te problemy się mnie nie dotyczą co podaliście te linki. Czy ja piszę o golfie III??? Silniki prawie takie same więc i ciśnienie oleju sprawdzasz tak samo.
Trzeba zmierzyć ciśnienie oleju i dopiero można wystawić diagnozę.
Kontrolka oleju oznacza niskie ciśnienie w układzie a nie małą ilość oleju.
Dzień dobry, Pacjent to MF255 z migającą kontrolką od ciśnienia oleju. Manometr w drodze. Proszę o podanie prawidłowych wartości ciśnienia oleju po rozgrzaniu na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Witam. Problem morze tkwić w żle dobranych czujnikach ciśnienia oleju. W tym modelu występują dwa czujniki ciśnienia oleju: 1-niskie ciśnienie 0,25 bara -niebieski 2-wysokie ciśnienie 1,80 bara-biały [/code]
Rodzaj oleju nie jest powodem świecenia kontrolki, przecież ciśnienie jest drastycznie niskie. Szukać na którymś z punktów smarowania muszą być nadmierne luzy, albo uchylona zaślepka.
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
serek1234 załatw manometr i sprawdzimy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... Po co nowy temat?? :D
Sprawdzić jakie jest ciśnienie oleju w układzie, to wg. mnie pierwsze i podstawowe co trzeba zrobić a jeśli jest ok to wtedy sprawdzić czujnik czy jest ok. Jeśli nie masz za bardzo pojęcia jak to zrobić to jedź gdzieś do elektro-mechanika który Ci sprawdzi pod względem elektrycznym a jak będzie miał zegar to i ciśnienie oleju Ci sprawdzi.
Spruboj wymienic czyjnik cisnienia oleju. Moze to on głupieje czsami
Zlokalizuj czujnik ciśnienia oleju (wkręcony w blok silnika). Odłącz 1-pinową wtyczkę od czujnika i podłącz do niej próbnik z żarówką, drugi biegun do masy . Po włączeniu zapłonu kontrolka ciśnienia oleju na desce powinna palić się światłem ciągłym. Obraz lub widok czujnika znajdziesz na allegro. Jeśli test wypadnie prawidłowo wymień czujnik.
Fot 1 to czujnik temp Fot 2 nic specjalnego nie widzę,poza cholernie upierdliwym przekaxnikiem świec żarowych 102 Fot3 to dwa czujniki ciśnienia oleju
Jeśli miga lampka ciśnienia oleju to sprawdź manometrem ciśnienie oleju bo może pompa olejowa się kończy lub masz luzy na panewkach. Ale niech inni też wyraża swoją opinię.
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Miałem podobny problem w poprzednim toledo i okazało się że zawieszał się zawór przelewowy.Zawór otwiera się gdy jest za wysokie ciśnienie i wtedy część oleju idzie bokiem jak się zawiesi to wtedy spada ciśnienie i załącza alarm.
Da się odkręcić stopy,i wyjąć panewki.
Masz 2 czujniki odłącz przewody weż żaróweczkę z przewodami Jeden koniec podlącz do plusa adrugim dotykaj czujników Na jednym ma świecić na drugim nie Uruchom silnik wolne obroty nie swieci na zadnym Dodaj gazu ok 2000 obr powinna świecić na drugim sprawdż przewód W na alternatorze
może 2 godzinki temu był robiony pomiar. żadnych skoków, płynnie ciśnienie wzrasta i opada, zaczynam obstawiać ze może być coś z licznikami bo tylko w tym przedziale występuje problem., bo ciśnienie oleju myślę ma w miarę ok.
Jeżeli wymienione były czujniki i dalej to samo to znaczy że jest za niskie ciśnienie oleju.
A co jest po włączeniu silnika? Jeżeli dalej miga, w pierwszym rzędzie sprawdź ciśnienie oleju i ewentualnie czujniki. Pozdrawiam.
Jak kopci na biało to jest oznaka spalania płynu chłodzącego a "masełko" na korku to na 100% płyn chłodzący w oleju. Migająca kontrolka od ciśnienia oleju spowodowana jest tym, że pewnie ciśnienie z układu smarowania ucieka gdzieś przez szczeliny w głowicy lub uszczelce. Ja bym obstawiał uszkodzoną głowicę.
czujniki były wymienione na nowe po pierwszych objawach, ciśnienie sprawdzałem manometrem - też ok
Możesz mieć za niskie ciśnienie oleju w silniku [ zawieszony zaworek w pompie oleju] lub uszkodzony czujnik ciśnienia albo też jak kolega wspomniał wcześniej za mały poziom oleju. Jeżeli oleju jest ful ,sprawdz ciśnienie czujnikiem mechanicznym . Pozd.
To sprawdź jakie jest ciśnienie oleju na ciepłym samo się nie naprawi.
ASTRA 1.7td 1996R. Witam! Mam problem z kontrolką ciśnienia oleju, czujnik został wymieniony ciśnienie sprawdzone. W czasie mrozów kontrolka ciśnienia robi dyskotekę... PROSZĘ O POMOC W TEJ SPRAWIE...:|:|
Może najpierw sprawdź jakie faktycznie masz ciśnienie? Może czujnik, może pompa, może wiązka? Sprawdź to co jest najprostsze.
Moim zdaniem ciśnienie oleju sporadycznie jest za niskie. Dlatego tez sporadycznie zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Dlatego proponowałbym podłączyć zamiast oryginalnej instalacji lub równolegle z nią druga niezależna kontrolkę, która informowałaby o stanie styków czujnika ciśnienia oleju (zwarte/rozwarte), co przy sprawnym czujniku ciśnienia oleju...
ciśnienie oleju!!!!sprawdz jego ilość!:!:
:?: witam mam problem z kontrolką ciśnienia oleju. Wczasie jazdy miga od czasu do czasu,nieregularnie w różnych odstępach czasu.Objaw nasila się w czasie pracy na wolnych obrotach przy obciążeniu alternatora(niższe napięcie).Na pewno nie jest to związane z układem smarowania ponieważ sprawdziłem ciśnienie nanometrem i jest ok.Może ktoś miał podobny...
Zanim zaczniesz psuć zegary sprawdź instalację kontroli ciśnienia oleju. 1. Czujnik 0,3 bara powinien być zwarty - zamknięty - przy wyłączonym silniku i powinien się otworzyć po uruchomieniu silnika, przewód do niego niebiesko czarny. 2. Czujnik 1,8 bara powinien być rozwarty - rozłączony - przy wyłączonym silniku i powinien sie zamknąć przy ok 2000obr/min,...
siemka nic nie da trzeba zwalić miskę oleju i sprawdzić stan panewek już to przerabiałem w golfie swoim walczyłem 4 miesiące z kontrolką nowa pompoa czujniki i dalej sie świeciła dobry fachowiec powinien smród panewwek nosem wyczuć zwal panewwy i nowe założ puki jeszcze nie stuka ciśnienie oleju powinno być na biegu jałowym 2.2b
Jakie jest ciśnienie oleju? Rzeczywiście masz problem z ciśnieniem oleju czy problem jest elektryczny. Kontrolka miga czy świeci?
Myślę, że to może być spowodowane za niskim napięciem jakie idzie do licznika z akumulatora. Sprawdź wszystkie kable. Może coś pomoże.
Po 50km nagrzewa się olej i spada ciśnienie oleju bo olej robi się rzadszy (kończy się pompa oleju lub kończą się panewki) dlatego pulsuje kontrolka... przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju lub zmienić olej na gęstszy ale czy to ostatnie ma sens??
hej nalej lepiej spowrotem 15 bo to jest główną przyczyną zachowywania się tej lampki można też ewentualnie zmienić czujnik na filtrze na niższe ciśnienie ale problem tylko osłabnie
pewnie w silniku - sprawdź ciśnienie przy ok 1800rpm powinno być powyżej 1.8bar
musze sprawdzić tylko zeby tam sie dostac to tragedia jest ale gdyby nie było ciśnienia to by tyle nie chodził chyba tak mi sie wydaje jutro sprawdze ciśnienie
tak zniszczyłem silnik a żeby zrobić pomiar też musisz uruchomić silnik ;) Jest jedna drobnostka, auta z grupy vag pomiar ciśnienia oleju robią dopiero od 2tyś obr\min, czyli silnik bez oleju odpalony i trzymany na obrotach do 2tyś zatrze się nie zapalając kontrolki braku ciśnienia oleju.
1. Zmierzyć faktyczne ciśnienie oleju, mechanicznym manometrem 2. Do zbadania kablologia wokół czujnika. Jeżeli to się stało po wymianie to pewnie gdzieś w kabelkach uksytych problem leży
gość dobrze pisze ! tylko jak bedziesz ciśnienie sprawdzał to zrób też próbe olejowa !!
prosze o pomoc bo juz sam niewiem co mam sprawdziś zapala mi sie kontrolka podczas jazy jest to nie związane z niczym poprostu jak mu sie zachce to miga po zapaleniu silnika zgaśnie jest oki po chwili zaczyna znowu migać ale nie zawsze , moge pare dni jezdzić i jest oki a niekiedy przez cały dzień nie zgaśnie czujniki wymieniłem i nic nie pomaga instalacja...
Sprawdź ciśnienie oleju manometrem ,obawiam się że dół silnika do roboty.
Czy ciśnienie oleju na zimnym silniku jest takie jak na ciepłym? Czy ciśnienie rośnie wraz ze wzrostem obrotów, czy też w pewnym momencie spada, czy bardziej na zimnym silniku, czy na ciepłym ?
Jakie auto? W jakim wieku? O jakim przebiegu możemy przypuszczać? Lampka wskazuje ciśnienie oleju, że bardziej ujawnia się to na ciepło to zgodne z fizyką.
Trzeba zmierzyć jakie jest rzeczywiste ciśnienie oleju. Dopiero wtedy można coś myśleć. Najlepiej nie jeździć bez potrzeby.
Czy może ktoś zna jaka powinna być poprawna diagnostyka silnika 1.9tdi VAG-COM :ilość paliwa,kąt wtrysku .itp. Mam jeszcze pytanie,przy obrotach powyżej 2000 tyś zapala się lampka oleju i miga oraz brzęczyk brzęczy,olej wymieniony,czujniki sprawdzone,ciśnienie dobre.
Notlauf-sprawdzenie sterowania turbiny jeżeli ok. to czyszczenie turbiny. Ciśnienie oleju sprawdzić mechanicznym zegarem, jeżeli dobre to czujnik wysokiego ciśnienia do wymiany na odpowiedni lub moduł w zegarach.
Dobre rady w WV sa dwa czujniki oleju jeden niskiego drugi wysokiego. czujnik niskiego ciśnienia stwierdza czy jest ciśnienie oleju do 0,4bar. Jest to czujnik który zaświeca diode gdy silnik jest zatrzymany i gdy nie ma ciśnienia zwiera do masy. następny czujnik jest to czujnik wysokiego ciśnienia i jest on odpowiedzialny za ciśnienie powyżej 2500 obrotów.Ten...
Witam! To mój debiut na forum. Mój problem polega na miganiu oraz wydawaniu sygnału dźwiękowego kontrolki ciśnienia oleju. Po włączeniu silnika wszystko jest w porządku. Natomiast gdy lekko naciskając na pedał gazu przekroczę 2400 obrotów zaczyna się "pikanie", a gdy szybko przekroczę 2400 obrotów to wszystko jest w porządku. Silnik pracuje bardzo dobrze...
A zmierzyłeś jakie jest rzeczywiste ciśnienie oleju?
Skoro jest ciśnienie to biały czujnik oleju. Zewrzyj do masy na pracującym silniku i po brzęczeniu.
W silniku sa dwa czujniki ciśnienia oleju. Poszukaj tego drugiego
Jeśli będzie dokonywał tylko płukania miski to może się okazać, że jakaś zawalidroga z dna przesunie się dalej. Utknie np. w kanale smarowania panewek i wtedy o uszkodzenie silnika nie kłopot. Półśrodki czasem nie wystarczają. Warto coś zrobić raz a dobrze. To zaprocentuje.
To jaki olej polecasz? Jakiś tani mineralny, żebyś się nie wykosztował, np. Platinum Diesel 20W50. Oczywiście nie oczekuj cudów, ale jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Kto wie, w jakim stanie jest twój silnik. To wszystko jest tylko pudrowaniem syfa. Zakładam że mierzyłeś ciśnienie manometrem, a nie uznałeś że migająca kontrolka oznacza poniżej...
Miganie kontrolki ciśnienia oleju to jest na 100% inspekcja olejowa (zakładam że to Combo D ) ... Kasuje się to niestety urządzeniem serwisowym (serwisowo MDI lub jakieś inne wynalazki Delphi Ds150 , gutmann kts itp ...) ...
Jedź do warsztatu i zleć sprawdzenie ciśnienie oleju manometrem, bo za chwilę temu "prawie dobrze" pracującemu silnikowi korba wyjdzie bokiem
no tak ale jak jest ciśnienie oleju i pomiar był zrobiony to tylko czujnik oraz jakiś przewód będzie może przetarty tak myślę albo słaby styk
Tutaj znajdziesz http://wynns.pl/top/index.php Ale po co to golf 5 ile może mieć przebiegu. Zmierz ciśnienie oleju za czym coś innego zrobisz. Filtr oleju czasami nie zapchany. Trafiłem 2 z naszego najlepszego i zachwalanego Filtrona. NOWE . Złom.Po wymianie oleju nie chciała zgasnąć kontrolka od ciśnienia. Paliwowe to samo 4 diesle sie wróciły spadek...
Witam od pewnego czasu zapalała mi się kontrolka ciśnienia oleju. Mianowicie byłem u mechanika sprawdził ciśnienie i wszystko jest idealnie, sprawa wygląda jeszcze ciekawiej, że dzieje się tak tylko i wyłącznie przed wymianą oleju tzn. od miesiąca, wymieniłem olej i wszystko ustało pewnie do następnego roku. Postanowiłem wymienić czujniki niskiego i...
Od pewnego czasu kontrolka ciśnienia oleju zaczęła migać wraz z sygnałem dźwiękowym nawet na postaju, podczas zejścia z dużych obrotów. Olej był wymieniany, ale nie w serwisie i dopiero teraz skasowałem ustawienia servis i oil. Stan oleju jest prawidłowy. Co może być przyczyną takiego zachowania?
zapomniałem dodać że po odpięciu kostki dwu pinowej od alternatora obrotomierz nie pokazuje wartości i jest ok. Dodano po 1 po odpięciu nic nie mryga nie wariuje,ale obrotomierz nie chodzi i mryga ciśnienie oleju.
18.000 mały coś ten przebieg, a jedyna sensowna odpowiedź to albo wymienić czujnik i zobaczyć, albo manometr w miejsce czujnika i sprawdzić ciśnienie oleju. Zapalenie się kontrolki przy rozgrzanym silniku przeważnie wskazuje na znaczne zużycie panewek albo kłopoty z pompą olejową lub zaworem nadmiarowym.
Witam mam craftera z 2007r 2.5tdi 136km mam problem gdyż spada mu ciśnienie oleju i miga mi lampka od oleju wymieniłem pompę od oleju i problem nadal jest zmieniłem czujnik i nadal jest tak samo po podpięcie przyrządu do sprawdzania cisnienia oleju na zimnym silniku jest 3 do 4 barów po dodaniu mu gazu i przytrzymaniu go do 2 tyś obrotów ciśnienie spada...
to auto zaleje jakimś olejem traktorowym zmienie czujnik na taki który ma mniejsze ciśnienie i sprzedam :) chyba najlepsze wyjście :) dziekuje wszystkim za zainteresowanie tematem postaram sie odp. jak autko bedzie sprawne.
Olej i filtr oleju kiedy wymieniany. Podaj ile wynosi ciśnienie oleju mierzone manometrem.
Od sprawdzenia stanu olej, i wkręceniu manometru w miejsce czujnika.
a tak w ogole to jakie jest cisnienie oleju na nagrzanym silniku ? /olej tez ma byc nagrzany /
Migająca kontrolka oleju świadczy o braku ciśnienia oleju a nie o zanotowanym błędzie w module, wiec sprawa mechaniczna-- sprawdził bym elementy odpowiadające za ciśnienie --niech mech. ustalą co było przyczyną uszkodzeń w obrębie głowicy
Wnioskując z tego stuku cieżko uwierzyć że ciśnienie oleju jest dobre. Szukaj dobrego mechanika, można zdjąć miskę olejową i ocenić stan panewek.
sprawdź czujniki ciśnienia , o ile pamiętam (sprawdź na schemacie) są tam dwa czujniki ciśnienia : jeden normalnie zwarty , pod ciśnieniem rozwiera i drugi normalnie rozwarty , pod za dużym ciśnieniem zwiera ; jeśli któryś jest uszkodzony lub masz problem z ciśnieniem oleju to dioda będzie migać ; podstaw nowe czujniki ciśnienia i zobacz co się dzieje...
Obrotomierz w tym modelu dostaje sygnał z alternatora i jeśli alternator przestaje ładowac to obrotek nie pokazuje. Sprawdz szczotki i połączenia. Z brakiem wskazywania obrotomierza powinna swiecic kontrolka ładowania ale właśnie z powodu braku styku lub braku styku szczotek nie będzie sie ona swiecic. Co do kontrolki oleju może ona miec coś wspólnego...
Witam Posiadam problem z zapalającą się czasami na obrotach poniżej 2000 i gorącym silniku kontrolką ciśnienia oleju. W aucie ostatnimi czasy wymieniłem pompę oleju, gdyż nie podawała ciśnienia, panewki, olej zalany 5w40 a problem migającej kontrolki nie zniknął. Jaki może być powód? Dodam,że teraz jest odpowiednie ciśnienie w układzie, na biegu jałowym...
Witam. Wiem że bez podpięcia do kompa ciężko jest stwierdzić ale może ktoś miał taki problem lub wie od czego i za co odpowiada ta kontrolka. Problem jest taki że przedwczoraj laguna zgasła podczas jazdy i od razu zaświeciła się ta kontrolka. Silnik kręcił a samochód nie chciał odpalić.Wczoraj po kilkunastu próbach w końcu zapalił i wszystko działa...
migająca kontrolka ciśnienia oleju migająca kontrolka oleju passat migająca lampka ciśnienia oleju
protect radio kenwood wzmacniacza audison pralko suszarka opinie
citroen berlingo adblue lampy elektronowe
Zastosowanie kondensatorów bipolarnych we wzmacniaczach audio Volvo V50 2009 - Samoczynne włączanie świateł