Na biegu jałowym i rozgrzanym silniku nie świeci się kontrolka oleju to jest jeszcze dobrze.Wskaźnik wyskalowany w Mpa.
Jak już wykręcisz czujnik , manometr i sprawdz ciśnienie rzeczywiste oleju!
Witam . Jak dobrze pamiętam to jeden jedno pin. jest czujnik temperatury na desce rozdzielczej . Dwa piny do sterownika świec żarowych a jeszcze jeden jedno pin. to czujnik ciśnienia oleju .
To chyba ja tutaj skierowałem z tym pytaniem z innego forum, może wyjaśnie boost- doładowanie, sygnał z mapsensora liniowy 0-5v tps - położenie przepustnicy, tak samo sygnał 0-5v sonda szerokopasmowa jak ma już kontroler to też daje liniowy sygnał 0-5v w zależności od składu mieszanki (AFR) (tak przynajmniej jest z sondą innovate której ja używam) EGT...
Racja jest tam termistor i włącza on szybe automatycznie ale MUSI sie równiez ona właczać ręcznie po nacisnieciu przycisku - warunek trzeba to robić na odpalonym aucie ( 30 sekund od zgasniecia kontrolki ciśnienia oleju)
Co do "baniek", "bicia" w cieczy chłodzącej - jeżeli takie coś występuje to oznacza to uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Dotyczy to również występowania oleju w cieczy chłodzącej. Co do korka od wlewu oleju - nie mam pewności co starzy mędrcy mają przez to na myśli ale może chodzi tu o brak ciśnienia. Stare polonezy miały nawet taki zegar na desce...
a wiec czytam ten temat... większość to spam.... napiszę konkretnie: Chwilowe klekotanie hydrauliki w poldku na zimnym silniku i po dłuższym postoju jest normalne. Z tego co pamiętam to zawarte jest to w instrukcji. W zimie olej 15w 40 robi sie gęsty wiec chwilkę trwa zanim się napełnią. Jeżeli zaczyna klepać gdy silnik jest gorący to można sprawdzić...
To nie działa jak w polonezie że masą dotykasz odejmujes i kontrolka gaśnie czy się zapala. Do sprawdzenia wiązka i licznik.
Witam jak w temacie poszukuję charakterystyki oporności względem ciśnienia oleju z czujnika ciśnienia oleju (bańki) Poloneza Caro który podaje sygnał na wskaźniki. Z góry dziękuję za pomoc.
Wygląda na to że, nie pracuję jeden z cylindrów, albo co gorsze obróciło panewkę lub luz na sworzniu tłokowym. Na początek do sprawdzenia czy nie ma wypadania zapłonu, potem luzy zaworowe, ciśnienie oleju, itd... Ale jak Napisałeś że, nie masz o tym pojęcia to zostaje Ci tylko warsztat.
Jest możliwe, tam jest takie zabezpieczenie, że jak w czasie pracy silnika czujnik zasygnalizuje za małe ciśnienie oleju przekaźnik cośtam odcina.
Miałem tak w jednej Corsie, tylko jeszcze panewka nie wypadła. Takie cuda działy się przy zgotowaniu silnika - blok, a co za tym idzie podpory traciły osiowość, ale przeważnie na panewkach głównych były ślady jeszcze. W 125p i polonezach z tym się walczyło, kiedy pierścienie oporowe trzeba było z kilku kompletów składać, żeby wał się nie zakleszczał...
może masz zapchany radiator w chłodnicy owady itp i jest słaby przepływ powietrza, lub jest problem ze smarowaniem niskie ciśnienie oleju przedmuchy w silniku
nie chodzi mi o ciśnienie sprężania tylko oleju ,luz na panewkach.
Nie znam tej technologii :), ale może to czujnik ciśnienia oleju?
Tak , ale mimo nie działającej kontrolki od smarowania , wskaźnik pokazywał ciśnienie w układzie i śmiało można było jechać .
W tym modelu nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - to wtrysk a nie gaźnik. Komputer ECU dobiera dawkę paliwa stosownie do warunków - temperatury powietrza, silnika, naciśniecia pedału gazu, podciśnienia w kolektorze ssacym, itd... Nie może być tu mowy o włączeniu bądź wyłączeniu bo to proces ciągły. Kontrolka żarówek (pomarańczowy pedał) jest gaszona...
Kolego ja u siebie poldku jak zaczoł klepać zaworek ustawiałem na zimnym silniku . Mianowicie blokowałem ruch zaworu i obracając silnik kluczem do momentu aż zatrzyma się wał rób z wyczuciem i stopniowo żeby pozbyć się oleju z regulatora . Potem obróciłem wał o pół obrotu z powrotem i ustawiałem zawór na zero luzu .Po tym zabiegu nastała cisza zero...
Wykręć i weź go w rękę i do sklepu napewno coś ci doradzą aby gwint pasował powiniem działać od 0.45bara tu chdzi aby lampka zgasła jak przydzie ciśnienie.
Sprawdź ciśnienie oleju, na zimnym i ciepłym. Może to da odpowiedź...
Nie do końca. Miał czujnik prawidłowego ciśnienia oleju... Tak, tak........ To zajrzyj do instrukcji obsługi jakiegokolwiek samochodu i sprawdź czy jest coś co się nazywa czujnik prawidłowego ciśnienia oleju. Jest po prostu czujnik ciśnienia oleju który pokazuje jest wymagane minimalne ciśnienie do pracy silnika albo go nie ma. A nie czy jest dobre...
A czym mierzysz ciśnienie oleju? Ja w polonezie montuje swój komputer pokładowy, który rejestruje obroty, prędkość, poziom paliwa, temp płynu chłodniczego i ciśnienie oleju, a następnie wysyła po rs232 do kompa gdzie zapisywane są wyniki (Taka mini hamownia tylko że w trakcie jazdy hehe). Odnośnie pomiaru ciśnienia - mam do tego wskaźnik na desce rozdzielczej...
Nie lepiej tam wstawić zwykły manometr i sprawdzić jakie jest faktyczne ciśnienie.
kontrolka ładowania i z napisem STOP nie gaśnie całkiem, tylko przygasa. Ładowanie jest w normie Niemożliwe. Kontrolka poziomu oleju Jest tylko kontrolka ciśnienia oleju.
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
Posprawdzaj wszyskie filtry,głownie powietrza. Sprawdź czy masz kompresje w silniki .odkręć korek od oleju przyłóż rękę i będziesz wiedzial czy panuje ciśnienie.
Mam pytanie odnośnie tych wskaźników od żuka. Na jakiej zasadzie działa ciśnienie oleju ?? rezystancji czujnika czy jak bo nie wiem i czy tak samo jest w polonezie ? Chyba przejade się na złom za całym licznikiem z poloneza starego typu. I tak Jak mówisz to będzie najlepsze rozwiązanie
Witam Potrzebuje wykaz wejść i wyjść z silnika 1.6 gsi tzn co potrzeba do niego podłączyć chodzi głównie o elektronikę wtrysku i zapłonu. Pomijam łopatologiczne przyłącza rozrusznik, temp wody, ciśnienie oleju, itp.
Ja nie opróżniałem nigdy popychaczy, tylko wkręcałem tak jak autor tematu. Ale już nie pamiętam, czy o 1,5 czy 2,5 obrotu. W każdym razie zgodnie z "sam naprawiam". Nawet na wyśmiganym wałku nie było problemów z podpieraniem zaworów. Może zawór w pompie się zawiesił i jest zbyt duże ciśnienie oleju? Chociaż w poltolocie to chyba nie możliwe😀
Witam. mam male pytanko. czy jest jaka kolwiek możliwosc załozenia turbinki w polonezie na abimexie?? czy cisnienie oleju ktore jest w polonezie jest wystarczalne aby sprezarka miala odpowiednie smarowanie i czy spaliny maja wystarczajaca moc aby turbina mogla robic to do czego jest ona stworzona?
Stary wtrysk z audi 100 z silnika 2.3 do tego pompa oleju z poloneza silniczek od wycieraczek z trzystopniowa regulacja. Przez ten wtrysk będzie wtryskiwany olej na palenisko z własnego doświadczenia wiem ze ten wtrysk otwiera sie przy pewnym ciśnieniu wiec gdy pompa wytworzy ciśnienie on sie otworzy, do tego na silniczku będę regulował prace wtrysku...
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
Stukanie raczej ma takie samo natężenie mimo obciążenia. Co prawda nie testowałem tego w większej praktyce ponieważ nie ruszam auta z miejsca. Boje się że jesli to panewki to rozwale silnik bo sie zatrzyma. Nie wiem w jakim stopniu auta tracą ciśnienie oleju przy rozwalonych panewkach ale jak dolałem to wciąż jest max.
Wariacje czujnika oleju i samoczynne właczanie sie ogrzewania tylnej szyby mogą mieć wspólna podstawe właśnie w uszkodzonym czujniku ciśnienia oleju.Aczkolwiek,zależy co rozumiesz pod pojęciem wariacje czujnika oleju i samoczynne włącznie sie ogrzewania tylnej szyby,ponieważ w Polonezach jest tak,że jak jest zimno,to ogrzewanie tylnej szyby włącza sie...
Masz kolego rację. Oleje poza odpornością na temperatury różnią sie też gęstościa. I nie polecam syntetyków do samochodów o dużym przebiegu, a zwłaszcza do poloneza. W samochodach o przebiegu powyżej stu kilkudziesięciu tysięcy w silnikach powstaja pewne luzy, i zalanie żadkiego oleju powoduje że spada ciśnienie oleju. Spokojnie możesz zalać Lotos mineralny...
Sąsiad zawsze sam naprawiał swojego poloneza a miał ich kilka. Ostatniego na wielopunktowym wtrysku, który miał inny pasek rozrządu co się potem okazało chwilę po wymianie. Końcówki do układu kierowniczego zrobili dłuższe ale z początku nikt o tym nie wiedział i sąsiad w miejsce dłuższej wstawił krótszą. Wkręcił trzy zwoje i tak jeździł rok aż koło...
Polonezy i Lubliny miały możliwość wkrecenia czujnika ciśnienia oleju który zamieniał ciśnienie na wartość napięcia. Te czujniki często przeciekały, ale możesz popytać. Podłączyłbyś się z sygnałem do ADC i mierzył jego wartość. Co do czujników temperatury to jeśli takowy jest na silniku to też się do niego podłącz. Czeka Cię jednak małe wyzwanie w zwiazku...
no mogło tez tak być, kiedyś wymieniałem silnik do poloneza 1.9 d nowy został przywieziony od citroena i trzeba było przełożyć misę po jej odkręceniu okazało się ze cześć pompy wraz ze smokiem była wyłamana może u Ciebie jest coś podobnego jeśli oczywiście coś się stało z misą ale przed rozbieraniem sprawdź ciśnienie oleju na ciepłym silniku
->Janek Bień Jakoś zupełnie nie mogę sobie wyobrazić uszczelnienia na trzonku zaworu bez uszczelniacza, szczególnie w "kredensie" przy znacznych rozrzutach pasowań. Co do innego stopnia sprężania to w większości fiato-pochodnych zmieniano go przez zmianę kształtu denka tłoka(np silnik do benzyny LO78 ze stopniem sprężania około 8 ma poprostu płaskie...
Witaj. Sam miałem kiedyś peza i ten czujnik po prostu był zepsuty. Możesz mieć już przedmuchy na cylindrach, tutaj ciśnienie może uciekać. Nie żre oleju? nie dymi? Najlepiej to zadbać o właściwy poziom oleju i ewentualnie regularnie dolewać, pilnować by nie zapalała się czerwona lampka, a tę wskazówkę najzwyczajniej można pominąć, taki bajer, szczerze...
Kiedyś miałem poloneza i lałem do niego to co miałem pod ręką (łącznie z przekładniowym :-) ) i auto jeździło, ale kiedyś miałem klienta co nie wiedział czym jest zalany jego silnik. Dolał jakiegoś, a kilku kilometrach stracił ciśnienie. Po zdjęciu miski okazało się, że z oleju zrobiła się jakaś gęsta lepka substancja, która zapchała smok od pompy olejowej.
Temat bez sensu skoro wiesz jak ustawić odparowanie to po co Ci wiedzia ile ma być freonu? Bez sensu są Twoje posty w tym wątku. Napisałeś dwa, ale żaden nie wnosi nic sensownego do tematu. Wiem jak uzyskać odpowiednie ciśnienie odparowania, ale wolę naładować klimę tak, żeby było w poldku wszystko jak w dniu kiedy opuszczał fabrykę. Oleju do silnika...
Witam, mam sprężarkę (taka jak na foto). Chciałbym na niej zbudować kompresor. W związku z tym mam kilka pytań do znawców i fachowców tego tematu. 1. Jaki to model: HS-21 czy HS-31? 2. Jak jest rozwiązane ułożyskowanie a w związku z tym i smarowanie? 3. Jeśli smarowanie jest ciśnieniowe to gdzie jest wlot a gdzie wylot oleju. 4. Patrząc od strony przyszłego...
Witam. Mam problem z silnikiem w poldku. Od pewnego czasu zaczął ciężko palić i nie miał mocy aż do wczoraj. Zaczęło mi wywalać olej przez miarkę i korek w raz ze spalinami a po pomiarze ciśnienia na cylindrach wykazało, że na pierwszym brak zupełnie ciśnienia. Na pozostałych jest ok. Dopiero jak na tym pierwszym cylindrze doleje się troszkę oleju i...
Ciśnienie na wolnych obrotach to 0,5 bara. Pół bara? Na stare połowę atmosfery? To już zjeżdżony Polonez na wolnych 2 atmosfery trzymał.
Jednak był to brak ciśnienia oleju, na wyższych obrotach nie było prawdopodobnie takiego smarowania jakie miało być, potem już na biegu jałowym wyszło niskie ciśnienie. Od pomiaru ciśnienia u mechanika (gdzie na biegu jałowym było w normie) do uziemienia silnika wystarczyła trasa 100 km około 3000 obrotów cały czas w porywach na 4500 obrotów. Dlaczego...
Witam. 1.Prawdopodobnie nie masz kompresji na jednym z cylindrów . Wykręć świece i sprawdź ciśnienie sprężania ,na jednym powinna być mniejsza wartość (wtedy uszczelka pod głowice albo zawór wypalony). Trzęsie bo chodzi na trzy cylindry. Jak ciśnienie sprężania będzie równe wymień cztery świece. 2.Jak będzie ciepły trzeba sprawdzić czy jest iskra na...
A czy przypadkiem oleju Ci nie bierze? Jeśli wymiana świec i przewodów nic nie daje to sprawdź ciśnienie sprężania. Jeśli to abimex to możesz spróbować zamienić kable zasilające cewek zapłonowych., być może to ich wina.
Takie zużycie miałem od dawna. Jescze 1 rzecz. Na wskaźniku od ciśnienia oleju jest troche powyżej 0.
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
Sprawdź ciśnienie paliwa ( może pompka się kończy lub wężyk łączący pompkę z obudową sparciał ). Sprężanie faktycznie słabe ale powinien chodzić równo. Co do brania oleju, to wymieniane miałeś kiedyś uszczelniacze na zaworach ? Dobrze też jest wyczyścić separator oleju w pokrywce zaworów ( ja czasami stosuje wypalanie ).
Pierwsza sprawa to taka że dla tego silnika minimalne ciśnienie sprężania to 0,95MPa więc już tutaj jest coś nie tak,dwa czy przerwa na elektrodzie świecy jest prawidłowa, przewody WN nie mają przebicia ? Trzecia sprawa to zawory. Spróbuje Kolega zalać cylindry odrobiną oleju i po jakichś 10 minutach sprawdzi czy jest poprawa, (przynajmniej zaraz po...
katalizator niby ok Byłem wczoraj u mechanika i mierzyliśmy ciśnienie na cylkach Od strony chłodnicy 10; 7; 7; 8 więc ten silnik już się kończy jak na ten przebieg 385tys ale oleju nie bierze Czy to może być wina głowicy? może tam już są wżery w gniazdach zaworowych??
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zaczynam zabawę dopiero z palnikami na olej opałowy/ przepracowany to nie moja branża pracuję w chłodnictwie. Po przeczytaniu całego tematu od samego początku postanowiłem przerobić mój nie używany od 2 lat palnik na olej opałowy tak aby móc w nim palić olejem zużytym. A więc zanim zacznę chciałbym się zorientować...
Zrobiłem kiedyś "test łosia" Polonezem przy 70km/h gdy z bocznej mi wyjechał koleś. Zdecydowanie nie polecam. Nigdy się tyle strachu nie najadłem. W końcu to zawieszenie starego Fiata opracowane w latach 60 ubiegłego wieku. A co do unikania wysokich obrotów, w instrukcji do Poloneza albo 125p było śmieszne zdanie o nie kręceniu, gdyż może dojść do...
Witam. Odgrzebie trochę temat. Szukałem dość dużo po internecie tematów z tym związanych ale nikt chyba nie podjął wyzwania (przynajmniej nic w internecie na ten temat nie znalazłem). Chodzi o montaż wspomagania od Lublina do ursus c330M (tu fakt są na ten temat materiały, ale dążę do elektryki). Idąc za ciosem po zamontowaniu wspomagania (z tym zero...
Grzanie tylnej szyby startuje po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju. Jeśli silnik prawie staje - ciśnienie spada. Albo jeśli olej chlupnie na zakręcie, a jest niski poziom - pompa zapowietrzy się. To "R" co to jest? Poziom płynu hamulcowego? A może ma jeszcze jakieś inne znaczenie? Czujnik podciśnienia serwa hamulca na przykład? Może serwo nieszczelne...
Witaj. Opiszę Ci jak ja ekspolatuję swojego poloneza, od nowości tj. od 1995 roku. Mam model Caro z silnikiem 1.6 GLI, pierwotnie z katalizatorem teraz już z pierwszym tłumikiem z modelu GLE. Ad. 1. Jeśli chodzi o zakres obrotów, to staram się stosować obroty w zielonym zakresie, choć w trasie najczęściej używam w okolicach dolnej granicy czyli 2 000...
Przyznaję, źle zrozumiałem. Stosowanie pompy wspomagania do smarowania to też nie najlepszy pomysł. Pompa ma dużą wydajność. Do takiego smarowania potrzebna jest mała pompka, wielkości pompki do spryskiwacza szyb, lub od akwarium ale też odporna na działanie oleju. Pompa olejowa od poloneza też jest bardzo dużej wydajności i żeby działała to musi mieć...
A czy przypadkiem nie masz zaworów regulowanych hydraulicznie tzn ciśnieniem oleju? ,z którego roku masz samochód ,atu czy caro
Jak chcesz najtaniej i najprościej to idz na szrot kup czujnik z rozdzielaczem z poloneza jak gwinty spasują to problem czujnika masz z glowy. Co do wskaznika tez zawsze jakiś na szrocie znajdziesz za grosze jak ci sie wygląd nie spodoba to go rozbiez i dopasuj do wyglądu autka. Jak kasy masz za dużo to wal na www.tuning.pl tam sa gotowe zestawy ale...
Witam, mam problem w poldziu z 93r. Zacznę od początku: w tym moim poldziu był autoalarm „Silikon”, który został kiedyś tam rozłączony, bo zrobiło się zwarcie i syrena wyła przez cały czas (nie wiem, w jaki sposób, ktoś to rozłączył, ale alarm nie działał). Skoro alarm nie działa to pomyślałem, że go totalnie z tego samochodu wywalę. Rozłączałem...
rzeczywiście, w sprawie ciśnienia nieporozumienie z mojej winy, jeśli chodzi o wyniki badania komputerem, to całkiem zgłupiałem - program prawidłowo pokazuje napięcie podpiętej zamiast sondy bateryjki, ale na zimnym nieruchomym silniku napięcie sondy ---- 0,35V, ( sonda jest nowa, łączona rurkowym konektorem). po uruchomieniu napięcie oscyluje pomiędzy...
http://xxxx.pl/glowica-mitsubishi-galant... oto głowica jak w moim silniku i nie widzę żeby zawory były tutaj regulowane hydraulicznie, czy nie wygląda podobnie jak w polonezie oprócz tego że zaworów jest 16? Czy może jestem niekompetentny? Jak już mówiłem nie grzebałem tego silnika i nie wiem co w tej głowicy siedzi, rzuciłem jak narazie...
Witam serdecznie.Kolega z tym silniczkiem żartuje.Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia w cylindrach.Jak marne to jeszcze raz ale po wlaniu w każde gniazdo świecy oleju.Wtedy jak wzrośnie to kolega elektrit ma rację i wina leży po stronie pierścieni.Koledze udało mi się je odblokować wtryskując w kazdy cylinder aerozol do czyszczenia gaźników.Na koniec...
Wyskakuje ci poza skalę, bo do wejścia oznaczonego jako S jest podłączony czujnik, który działa jak potencjometr zwierający do masy. Czyli jak zmienia się ciśnienie, to zmienia się opór tego czujnika i zmieniają się wskazania. Na próbę możesz zewrzeć to wejście do masy i wtedy podłączyć zasilanie. Wskazówka powinna się ustawić na 0. Niestety do tego...
Pytaj o czujnik ciśnienia do Poloneza nie zapomnij dodać żę do wskaźnika. Jest to cz. rezystencyjny.
Dziękuję, za odpowiedzi. Olej był zmieniony, rozrząd też. Sprawdzę tą linkę gazu :) Odnośnie jego słabego przyśpieszenia, to już odkryłam, że silnik ma poj. 1868cm3 i nie jest to ten popularny silnik montowany w Citroenach i Polonezach, z którymi miałam styczność lecz z modelu Peugeot 206 i ma trochę inne parametry od tego 1905cm3. A co to za kontrolka...
sorki , ale czy w tym autku ta kontrolka nie powinna swiecić się cały czas ?? to byłoby chyba bardziej normalne ... Pozdrawiam Wybacz ale teraz nie bardzo ja rozumie Ciebie :lol: Może źle to opisałem, więc sprecyzuje bardziej samo zjawisko świecenia kontroloki "CHECK ENGINE" 8) 1. przekręcam kluczyk - zaświecają się różne kontrolki w tym też "CHECK...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
Tak filtr paliwa był wymieniany ostatnio jakieś 25tys km temu więc chyba nie ma potrzeby bo wsumie wacha jest mu tylko potrzebna na rozpałke, a kiedyś wcześniej był wymieniany przy przebiegu ok 100tys no to tamten był zanieczyszczony bo bo pompka słabo tłoczyła przez niego, w ogóle na początku to nie mogłem znaleźć tego filtra bo GLI mają pod maską...
Nic nie komentuję. Podam tylko fakty. Pierwszego malucha miałem z listopada 74 roku. Składak z włoskich części i chyba jeszcze pod włoską kontrolą. W instrukcji nic nie było na temat spalania i zużycia oleju. Spalanie 4.5 l/100km na trasie i 5.0 l/100km na dojazdach do pracy (5km w jedną stronę), zużycie oleju 1 litr na dolewki na 10 000km. Po 40 000...
Najpewniej i najszybciej w miejsce czujnika wkręcić manometr. Jak nie posiadasz, to większość mechaników dysponuje takowym. Powodów może być mniej więcej jak kilometrów na liczniku, a tak dzielisz to na połowę (silnik, reszta auta). Objawy jakie podajesz - "na jalowym trzyma cisnienie a jak dam mu wiecej gazu to cisnienie czasami spadnie do zera zalezy...
Witam wszystkich. Posiadam Fiata Tmprę z 1995 roku z silnikiem 1.6 i.e. z zamontowaną instalacją gazową. Mam niestety problem z tym autkiem bowiem przy jeździe na benzynie i na gazie (nie ma znaczenia) auto jest bardzo słabe, ma słabe przyspieszenie i kiepsko wkręca się na obroty, mówiąc popularnie - jest strasznie mulasty. Nie wiem już kompletnie co...
Post #25 "Czyli Panowie jak to uzbroić najlepiej. WOM jest mi potrzebny do kosiarki i odśnieżarki, większych planów nie mam i może być przedni tylko szukam rozwiązania jak mogę uzyskać taki napęd WOM. Z góry dzięki." Ja też mam ten problem i kłopoty. Co myślicie panowie WOM elektryczny zrobić zbudować? Silnik elektryczny szeregowy szczotkowy mocy 300W...
Witam,problem zaczął się taki że co 200km musiałem dolewać borygo do zbiorniczka wyrównawczego,z czasem więcej i więcej obecnie dystans140km i brakuje tyle że płyn nie ogrzewa LPG i nie da się jechać,temperatura wchodzi na 100stopni c,i muszę przerwać jazdę dolać wody ,wymieniłem termostat nic to nie dało ,kilka razy zauważyłem wyciek z rurki od przepustnicy...
mam wiele pytań dotyczącch mojego samochodu. Posiadam poloneza cargo rok prod. 1999 na jedno punktowym wtrysku,silnik 1.6 gli, układ bosch, instalacja gazowa firmy landi. stan licznika 165000km. Mój polonez niechce palić na paliwie na wolnych obrotach jest okey ale gdy przychodzi do jazdy na paliwie to nie ma mowy, parska prycha dławi sie aż wreszcie...
niby proste a zarazem trudne no wskaznik ładowania juz masz kontrolke a jak chcesz wskaznik naładowania akumulatora to zapewne chodzi ci pogłowie wskazówkowy co wychyla sie jak ładuje np na 13v.a co do ciśnienia oleju to moim zdaniem najlepiej by spasował czujnik ciśnienia z poloneza różnie na to mówią np gruszka z czujnikiem na kontrolkę. zależy jaki...
Witam, jak w temacie mam problem z zegarami w Polonezie 1.6 atu, a mianowicie obrotomierz nie działa, także wskaźnik temperatury i ilości paliwa z zbiorniku. Nie działa także podświetlanie zegarów i świeci się czerwona lampka od ciśnienia oleju. Proszę o konkretne porady i z góry dziękuję.
Miałem taki podobny problem z tym że mój bolid nie ma takiej elektroniki(Polonez 89) gaźnikowiec wracałem z Wrocławia kiedy silnik na wysokich 5000 obr 140 na blacie nagle zaczął się dławić staje patrze i widze że filtr powietrza lata na wszystkie strony.wziełem kabel (zestaw naprawczy:P) obwinęłem już tak nie latał jade dalej ale już wolniej kontrolka...
W pierwszym moim poście napisałem " najczęściej znajduje się w dolnych partiach bloku obok filtra oleju" co nie oznacza że tylko tam się znajduje. Najczęściej oznacza że w losowo wybranych silnikach konstruktorzy upodobali sobie to miejsce jako najlepsze do mierzenia ciśnienia oleju (tuż za pompą olejową) i jednocześnie nie wyklucza stosowania innych...
działa jedynie wskaźnik ciśnienia oleju reszty brak- nie działają żadne inne kontrolki i wskaźnieki. Proszę o pomoc.
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju musi mieć + po stacyjce żeby pokazywał, masę no i oczywiście kable sygnałowe od czujników. stop pewnie ma czujnik w pedale taki jak w polonezie to jest ogólnie proste jak maluch więc nie wiem czego się boisz.. parę kabli na krzyż
One się napełniają samoczynnie olejem pod ciśnieniem po odpaleniu silnika.
Z tymi zaślepkami możesz mieć kłopot - one są metalowe a tutaj masz alu. Znajomy tokarz i kawałek aluminium , załatwia sprawę . Inna rzecz - skrzynia biegów ma odpowietrznik - jeśli będzie zatkany to do napędu dostaje się zwiększona ilość oleju pod ciśnieniem i mimo , że napęd będzie OK - może wtedy przeciekać .
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tutaj. Vodiczka przepraszam ale tak się poczułem. Proszę pisać próbuję to przyjąć na klatę. Poczytam co masz do powiedzenia. To jest mój zestaw agregat hydrauliczny na olej. Ten silnik elektryczny wcale nie jest taki słaby bo ten miele silnik jest dość mocny na wale wirniku ledwo utrzymałem ręką bezpośrednio...
Witam, mam dosyć nietypowy problem. Polonez Caro 1997r., już ze zmodernizowaną deską rozdzielczą. Po odpaleniu samochodu palą się i przygasają (efekt jakby złego styku) kontrolki STOP, ciśnienia oleju, hamulca ręcznego. Wskaźnik temperatury drga praktycznie w całej swojej skali. Czy jest jakiś ogólnie znany problem z tymi deskami, który daje taki efekt?
He He. I dla tego FSO zalecało go do Poloneza..... żeby ostatnie roczniki przeszły badania normy EURO2
Witam,, sprawdz czy przypadkiem nie odłączyłeś przewodu od wskaznika Ciśnienia oleju i / lub przwodu od czujnika poziomu oleju... jak odłączysz któryś to pompa chodzi non-stop :) ach te polskie konstrukcje ...
Oto problem: Po dłuższym postoju tzn. zimny silnik. poldek odpala na moment i zaraz gaśnie i tak kilka razy to samo, potem już pracuje lecz podczas jazdy dławi się. Po dłuższej jeździe przechodzi mu, już przyspiesza lecz na biegu jałowym rzuca silnikiem po całej komorze (cos jakby wypadnięcia zapłonu lecz nie jest to regularne). Przy schodzeniu z około...
otwierała się przy 0.5 zamiast 0.8... MAF nadal trochę zaniża, ale niedługo auto idzie na program i to się zniweluje. Jak zepniesz muszle z gruchą ma otwierać przy 0,5. Reszte koryguje sterownik i zawór sterujący. Zaglądałeś do sterownika silnika? nie ma w nim oleju? wężyk cały? ciśnienie Atm. dobrze mierzy? Dodano po 4 Podstawiłem sprawny MAF i MAP...
Według mnie postąpiłeś jak najbardziej słusznie, sam mam w 125p z silnikiem 1300 , przebieg ok. 130 tysięcy (prehistoria - jeszcze odśrodkowy i bocznikowy filtr oleju, zamiast pełnoprzepływowego) olej półsyntetyczny, po przepłukaniu silnika przechodzę na syntetyk. Eksperyment rozłożony w latach od 2007 roku do teraz, wyglądało to tak: świeżo po zakupie...
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
W zasadzie to nic nie padło bo juz padlina była ale wiem ze nadmiar oleju nie rozwala silnika no przynajmniej nie pod korek. Kolega miał kiedyś taki przypadek autentyczny przyjechała pani na stację polonezem i mówi ze sie jej kontrolka od oleju swieci a ona go dolewa bo mąz kazał. Oleju było po korek silnik chodził jak sieczkarnia bez mocy jak widać...
normalnie szyba załącza się automatycznie poniżej +10 stopni po osiągnięciu przez silnik właściwego ciśnienia oleju. Latem po odpaleniu silnika i zgaśnięciu kontrolki oleju trzeba poczekać kilka chwil(u mnie jakieś 20sek) i można wtedy klawiszem szybę załaczyć.
Witam. Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie działa autodiagnostyka kontrolek w nowych zestawach wskaźników, konkretnie chodzi mi o to że lampki świecą się przez kilka sekund po przekrećeniu stacyjki a następnie gasną (np kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika, zużycia klocków hamulcowych itd). W polonezie caro ten system jest rozwiązany w ten sposób...
Kolego polonez15, sugerujesz, że nie widzi prędkości i blokuje obroty do 3 tyś jak to bywa w nowych modelach samochodu? Na zegarach prędkość jest, w VCDS nie wiem, bo tego nie sprawdzałem. Choć dziwne to jest bo czasami jak się go prze gazuje w pozycji N,P to przeskoczy te 3 tys i leci do odcinki. Odnośnie pytania od Falubaz1 Auto zostało kupione sprawne,...
Polonez Caro 1.6 na gaźniku. Po uruchomieniu silnika kontolka STOP (prostokątna), umieszczona pośrodku nad okrągłymi zegarami, świeci światłem ciągłym, nie gaśnie. Wskaźnik i dioda ciśnienia oleju w silniku działa OK. Oprócz kontrolki STOP świeci też światłem ciągłym 'wykrzyknik w nawiasie' umieszczony obok kontrolki zaciągnięcia ręcznego hamulca 'P'....
czujnik ciśnienie oleju polonez polonez filtr oleju filtr oleju polonez
sterowniki compaq 6720s wyciek pompy paliwa ekranowanie aluminium
gramofon unitra gramofon unitra
Pogorszenie wydajności komputera po wyjeździe Seat Ibiza 6L - Bezpiecznik Wentylatora Chłodnicy