A jest ciśnienie na listwie na pewno tylko jaką wartość ma.
pokazuje zbyt niskie ciśnienie tzn jest błąd zbyt niskiego ciśnienia, czy ciśnienie faktycznie jest zbyt niskie podczas krecenia rozrusznikiem, lub podczas pracy?? Jak już wszystko wymienione to wtryski do sprawdzenia, czy nie leją przelewem. Czujnik wału piszesz, że sprawdziłes, ale ja tylko mogę stwierdzic czy działa czy nie działa przez sprawdzenie...
Ciśnienie paliwa w normie? Pompa Wysokiego ciśnienia sprawna? Pomp w baku ? Filtr paliwa czysty? Korek wlewu oryginalny ? Wężyki od Vacum szczeknę ? ktoś ich nie pomylił ?
Czy naświecach masz prąd? Czy rozrusznik kręci normalnie? Ciśnienie sprężania ? Ciśnienie na listwie przy rozruchu ? Paliwo może kapać z wydechu jak długo kręciłeś .
Według oscyloskopu impulsy na wyryskach są wszystkich. Filtr paliwa to błędny trop. Paliwo od pompy wstępnej dochodzi do pompy wysokiego ciśnienia z dużym ciśnieniem. Na zapłonie w komputerze pokazuje zadane ciśnienie -100 a aktualne 6 macie koledzy pomysł?
Zadam pytanie z drugiej strony. Jeśli zdejmiesz tą siateczkę, to jak sądzisz gdzie wyląduje ten syf, który teraz zatrzymuje się na niej? W pierwszej kolejności wyląduje w baku, a nie we wtryskiwaczach tak jak mnie wyżej straszyli :D Żarty sobie robisz chyba. Po co pompa miałaby robić ciśnienie, skoro paliwo idzie do baku? I skąd wtryskiwacze miałby...
Witam do odpalenia na plaku nie potrzeba sterowania wtryskami tylko rozrusznik. Ja bym podmienił czujnik wałka rozrządu bo z tego co piszesz to paliwo dochodzi i ciśnienie jest to znaczy że nie ma sterowania wtrysków lub są zatarte
Muszę sprawdzić MES-em jakie jest ciśnienie na szynie CR przy odłączonej wtyczce od regulatora, bo przyznaję, że tego nigdy nie sprawdzałem. Być może pewną podpowiedzią jest fakt, że gdy pracuje pompka w baku, paliwo wylewa się również króćcem wysokiego ciśnienia i to wylewa się dość dużym strumieniem. Zawsze wykorzystywałem ten fakt do odpowietrzania...
Uszkodzony był zawór ciśnienia paliwa.
paliwo nie cofa się do zbiornika bo po przekręceniu kluczyka elektryczna pompka niskiego ciśnienia która jest w baku zasysa paliwo i wytwarza ciśnienie w przewodzie paliwowym .Ale panowie czemu po odkręceniu filtra paliwa wylania z niego paliwa zalania świeżego paliwa dokręceniu go samochód odpala przez parę dni normalnie po paru dniach trzeba powtarzać...
Witam, mam podobny problem. Wymieniłem filtr paliwa i czujnik ciśnienia na pompie. Po załączeniu zapłonu nie pracuje pompa paliwowa w zbiorniku. Po zmianie pompy w zbiorniku taka sama sytuacja. Co mogę zrobic? Prosze o szybką odpowiedz.
A chłodnica paliwa ? sprawna ? Może sie paliwo gotuje
Wydech ok, i filtr zmieniony, czujniki i sterowanie sprawdzone. Dodano po 1 Może być taka przyczyna, tylko że komputer pokazałby błędy zmiany ciśnienia paliwa.
Komp co mówi? Sprawdzałeś temperatury, ciśnienie paliwa na listwie?
Przyczyna-regulator ciśnienia paliwa
Cześć, mam ostatnio problem z kropką, czasami brakuje mu mocy na niskich obrotach, turbo czuć dopiero od 2500 obr. I spalanie średnie wzrosło o 0.5 l (wcześniej miałem 4.5 l/100 km, teraz mam 5.0 l/100 km) Zmierzyłem ciśnienia powietrza i paliwa oraz ciśnienie szyny paliwowej na włączonym silniku, gdy auto stoi, wynosi: 28200 kPa!! Ciśnienie powietrza...
solenoid regulujący ciśnienie paliwa do kontroli ;
Filtr paliwa drożny ? Masz możliwość sprawdzić jak zachowuje się ciśnienie w listwie paliwowej ?
Dziwny przypadek stoi na serwisie od 2tyg i nie możemy sobie z nim dac rady podmieniona centralka wtr. na nową sprawdzony czujnik fazy, obotów, wtryski, elektrozawory, pompy, egr, stacyjka, masy, zero jakichkolwiek błędów na examinerze, alarm fox odpięty nie ma odcięcia, ciśnienie paliwa i dolot powietrza są odpowiednie przepustnica i paliwo też, kręci...
witam sprawdź zawór na pompie wysokiego cisnienia ten z tyłu pompy Sprawdzałeś jakie masz ciśnienie paliwa na listwie paliwowej
Dzieki wszystkim,wymienilem pompe cr i narazie w FES widze ze trzyma cisnienie idealnie.
naprawde tu nie wygląda na nic innego jak cofające sie paliwo. Masz teraz przezroczyste węze to widac czy po postoju paliwo ciągle jest w wężach. Możesz jeszcze zastosowac zaworek zwrotny przed pompą wysokiego ciśnienia, Więcej można by zbaczyć jakby zmierzyć jak narasta ciśnienie podczas rozruchu. czy napewno jest to wina braku ciśnienia paliwa. Jeszcze...
Jeżeli pompka podaje paliwo,to po kilku sekundach kręcenia pompa CR powinna wytworzyć ciśnienie i silnik zapala. zpowietrzyć sie zapowietrzył ale powinien sam się odpowietrzyc,to nie jest "stary diesel" ale zawsze możesz spróbować na plaka. Jak nie łyknie to na diagnozę komputerową z nim. I podgląd parametrów podczas kręcenia rozrusznikiem,czy widzi...
masz fiat ecu scan męczysz parametry przepływomierza. Pomęcz troche ciśnienie paliwa , zmierzone i oczekiwane.
Witam mam problem z moim autkiem fiat ducato 2.0 JTD 84km Jak jest zimny silnik to ma ciężko odpalić,kreci ładnie ale tak jak by paliwo nie dochodziło...ale gdy wiozłem go za ciągu(co nie powinno się tego robić)odpalił z dotyku..ale nie równo pracuje faluje na ciepłym i zimnym silniku.w trakcie jazdy gdy dodam gwałtownie gazy i dojdzie do 25tys obrotów...
Nie wiem jak ty chcesz naprawić to jak nie masz zielonego pojęcia, podłączenie pod tester, zbadaj ciśnienia paliwa na listwie, wróżenie z fusów, szkoda czasu.
Witam, forum poprosiło mnie o informacje w jaki sposób rozwiązałem problem. W moim przypadku problemem była nie wiedza mechaników którzy zamontowali w moim samochodzie z wtryskiem common rail 2 generacji wtryski z 1 generacji. Różnica w systemach to ciśnienie wtrysku oraz ilość faz wtrysku po wymianie problem została rozwiązany w połowie. Następnym...
Ciekawy przypadek, ale sądzę że problemem będzie albo ciśnienie paliwa albo nieszczelność w za przepływomierzem. Jeżeli masz podgląd komputerem to skup się na ciśnieniu paliwa, najlepiej wykresem.
Mała wydajność ciśnienia paliwa w czasie rozruchu - pompa.
Ty naprawiasz to auto czy szukasz rozwiązania dla mechanika? Sprawdzałeś pompę tylko którą bo tam są dwie pompy - elektryczna i mechaniczna. Sprawdzał ktoś jaką temperaturę widzi sterownik silnika gdy nie chce odpalić? Jakie jest ciśnienie paliwa widziane przez sterownik silnika gdy silnik nie chce odpalić? W jaki sposób stwierdziłeś że dostaje paliwo?...
Hej, Czy on ma takie fochy zarówno jak ciepły jak i zimny ? Moze problem nie jest z paliwem (skoro piszesz, ze ciśnienie jest i podmieniany jest zawór regulacji ciśnienia) Jak wygląda temperatura silnika w momencie gdy nie odpala ? Czy jak nie odpala to w wartościach mierzonych pokazuje obroty ? Moze ktorys z czujników (wał/wałek) ma problem ? M.
Wynik z kompa: -czujnik pedału przyspieszenia 2 -przekaźnik główny -czujnik temp. powietrza -ciśnienie doładowania -przepływomierz -EGR To tak: wszystkie przekaźniki zostały zostały przepryskane kontaktem, czujnik temp, powietrza i doładowania wyczyszczony,, przepływomierz podmieniony, EGR zaślepiony. I dalej to samo.. Usunełem jedną usterkę z zapowietrzaniem...
Typowy silnik jtd 105 koni, pierwsza generacji common raila. Auto ciężko odpala, kręci 6-7 sekund zanim zaskoczy. Jak się rozgrzeje, pali bez problemu. Oprócz tego czuć szarpanie w zakresie między 1600 - 1900 rpm i spadek mocy między 2600 a 3000 rpm. Błąd od przepływki - po odłączeniu bez zmian. Żadnych innych błędów. Ciśnienie buduje się wystarczająco...
Witam wszystkich. potrzebuję schemat elektryczny autka, a dokładnie chodzi mi o czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Auto raz chodzi normalnie a raz ma spalanie stukowe i kopci jakby jeździł na koks, w środku wtedy czuć ropę. Wymieniłem już czujnik i nic. Na pinach względem masy ma 5V na jednym i drugim pinie (trzeci to masa) Może ktoś pomóc ?? Pozdrawiam...
Jak koledzy pisali najprostsze do sprawdzenia to świece. Z tym że w przypadku całkowitego uszkodzenia chociażby jednej świecy po odpaleniu powinna przez jakiś czas (około 1 minuty) mrugać kontrolka od świec. Kolejna sprawa to sterownik, a dokładnie czas nagrzewania świec. Kolejne etapy to filtr paliwa, możliwa woda w układzie. Może czujnik temperatury,...
Witam Forumowiczów. Mam problem z moją Marysią, a mianowicie nie chce odpalić. Zaczynając od początku... zająłem się 3 tyg. temu blacharką. Odłączyłem akumulator, rozebrałem wnętrze i powymieniałem (pospawałem) uszkodzone zębem czasu fragmenty podłogi oraz progi. W trakcie zająłem się urządzeniem zmiany biegów, bo zacinało się i niefortunnie zablokowałem...
Po podpięciu komputera wszystkie wartości zmierzone pokrywają się z pożądanymi (doładowanie, powietrze, paliwo). Jednak po przejechaniu około kilometra zaczyna dymić na biało z wydechu (spaliny mają zapach nie dopalonej ropy). Po podłączeniu komputera odczyt powietrza pożądanego od zmierzonego sporo się rozbiega. Powietrze pożądane przez silnik to...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Regeneracja wtryskiwaczy
dziś doszedł błąd p0748 jakie napiecie ma mieć regulator ciśnienia paliwa w pompie cr
Regulator ciśnienia paliwa w pompie CR do czyszczenia.
1,9 JTD rok 2003
Zastanówcie się co piszecie. Świecąca kontrolka od oleju po samoczynnym zgaśnięciu silnika jest normalnym zachowaniem. W końcu brakuje ciśnienia oleju, a zasilanie mamy. Tak samo jak przed rozruchem. W pierwszej kolejności podpięcie pod komputer i obserwacja ciśnienia paliwa, obroty wałka rozrządu i wału korbowego.
Jak w temacie, zgasł podczas jazdy, paliwo pompka w zbiorniku podaje paliwo do pompy wysokiego ciśnienia, z pompy paliwo nie wychodzi na listwę, pompa podmieniana na drugą i to samo, błąd od czujnika położenia wału korbowego.
...jakieś dalsze działania w celu ustalenia przyczyny błędów ciśnienia paliwa? Trzeba sprawdzić czujnik, regulator, pompę, wtryski.
kompresji nie sprawdzałem moze macie racje trzeba bedzie sprawdzic niemniej jednak wydaje sie jakby tracil cisnienie paliwa na kolektorze ktory zasila wtryski
witam mam problem z autem Fiat ducato 2,8 jtd z 2005 r .zaczęło się od pęknięcia przewodu paliwowego na powrocie , potem auto ciężko paliło ,zrobiliśmy test na wtryski na przelew okazało sie ze 1 wtrysk leje ,2 trochę a 2 były dobre ,zrobiona regeneracja ,po przejechaniu pary km auto osłabło i i ciężko pali następne 2 wtryski zaczęły lać ,wstawione...
zagdaka, po co FES podaje wartość zmierzoną powietrza i oczekiwaną skoro po odłączeniu przepływomierza wartości te praktycznie nie ulegają zmianie i wartość bieżącego odczytu jest podawana jakby dalej sterownik widział sygnał z przepływki i różni się nieco od wartości oczekiwanej. Czy podobnie działają wartości oczekiwane i bieżące dla ciśnienia doładowania...
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla. W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub...
Zrobiłbym testy w FES na ilość paliwa, sprawdził filtr paliwa, regulator ciśnienia, szczelność układu pomiędzy turbiną itd.
U mnie okazało się, że problem to zatkane sitko od regulatora ciśnienia paliwa. Ciśnienie w szynie paliwowej było za wysokie, i samochód gasł (błąd P0191) Sitko jest tak miniaturowe, że trzeba było je odciąć, teraz jest ok, dodatkowo wymieniony filtr paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/9991710700_1...
Możesz sprawdzić multiecuscan-em ale szczerze to nie wiem czy do Scudo jest ten program odpowiedni, bo to silnik HDI nie JTD. W każdym razie, każdy program diagnostyczny ma odczyt ciśnienia paliwa.
Sprawdź, czy w tym silniku na szynie wysokiego ciśnienia występuje zawór bezpieczeństwa. Zwykle jest na końcu szyny, połączony z przewodem powrotnym. Często się blokują w pozycji otwartej i pompa nie jest w stanie nabić właściwego ciśnienia.
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Witam mam problem z fiatem bravo 1.9jtd ktory nie odpala. Paliwo dochodzi do pompy wysokiego cisnienia ktora jest sprawna lecz nie wychodzi paliwo z niej. Podmienilem pompe w zbiorniku ale dalej nie odpala komputer sprawdzony ze jest sprawny byl u elektronikow,licznik podmienialem dlatego poniewaz caly czas mryga kontrolka rezerwy a bak jest pelny....
raczej nie... Może dotyczy to silnika benzynowego. U mnie na klapie bezpieczników narysowany jest symbol "check engine". Jeszcze sprawdzę czy to nie czujnik stopu, ale nie sądzę. Dodano po 7 Sprawdziłem - czujnik stopu to nie jest. Zaczynam podejżewać regulator ciśnienia paliwa, zamontowany w pompie wysokiego ciśnienia. Czy to możliwe, by to przez niego...
Może któryś wtrysk leje, może regulator ciśnienia paliwa. Podepnij pod komputer i sprawdz czy nie wyskoczył jakiś błąd.
Podłaczyłem sie pod porządny komputer. Bo nie komputer lecz fachowiec musi być porządny i musi potrafić poprawnie zinterpretować wskazania tego komputera, a nie tylko bezmyślnie czytać błędy... czy ten zawór posiada jakikolwiek element bezpośrednio weryfikujący poprawność jego działania? Na jakiej podstawie komputer stwierdził jego niesprawność - nie...
Miałem podobny przypadek z 2,8 JTD. z tym że moi zgasili i już nie odpalili. Problem z wtryskiwaczami. końcówki wtryskiwaczy ok. lecz puszczały przelewami. pompa wstępna nie mogła dobić ćiśnienia na listwę i nie odpalał. jeżeli sprawdziłeś wtryskiwacze to sprawdz czy po0mpa elektryczna podaje wogóle paliwo do pompy wysokiego ciśnienia.
Witam samochód drugi raz podczas swojego żywota złapał P0191 czujnik ciśnienia listwy paliwowej- sygnał poza zakresem, sygnał nieprawidłowy. Ostatnim razem okazało się, że jeden wtrysk wyraźnie odstaje w próbie przelewowej. Zrobiłem logi dynamiczne fuel pressure, desired fuel pressure i fuel pressure regulation. Ciśnienie rzeczywiste przy maksymalnym...
Mam nietypowy problem i żaden mechanik do tej pory nie umie pomóc. Gaśnie silnik podczas wyprzedzania przy nagłym i dłużej trwającym naciśnięciu pedału gazu przy szybkości większej niż 120, po tym jak zgaśnie odpala normalnie po ok 1 min świeci się kontrolka silnika ale pracuje normalnie. Wyświetla na komputerze problem z wysokim ciśnieniem paliwa ale...
Witam wszystkich. potrzebuję schemat elektryczny autka, a dokładnie chodzi mi o czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Auto raz chodzi normalnie a raz ma spalanie stukowe i kopci jakby jeździł na koks, w środku wtedy czuć ropę. Wymieniłem już czujnik i nic. Na pinach względem masy ma 5V na jednym i drugim pinie (trzeci to masa) Może ktoś pomóc ?? Pozdrawiam...
Tak mi się też wydaje i na pompie jest regulator ciśnienia myślę że sprawdzony bo były przypadki przetartych przewodów w wiązkach a ludzie pól silnika wymieniali
JTD tzn common rail. Pierwsze komputer i błędy i zbadać ciśnienie paliwa na railu.
Witam.W sprawie problemu z wtryskiem paliwa-problem rozwiązany.Pompa do naprawy,ewentualnie nowa.Michu 10 dzięki.Pozdrawiam.
Sytuacja wygląda następująco... Serwis zeskanował mojego Punciaka i okazało się że paliwo nie jest podawane jak powinno być, coś nie tak z ciśnieniem. W każdym razie widziałem mechanik zawzięcie walczy z samochodem a w poniedziałek wieczorem mam odebrać auto i jak powiedział będzie wszystko ok. Pożyjemy zobaczymy. Następny wpis zrobię jak odbiorę i...
Za mało danych by postawić jakąkolwiek diagnozę. Gaśnięcie silnika sugeruje problem z ciśnieniem paliwa. 1.9JTD to Common Rail, więc nie ma tam pompy wtryskowej... jest pompa wysokiego ciśnienia. Świece w JTD nie mają nic do gaśnięcia... kiedy już zapali to nie są potrzebne.
Dzień dobry. Mam problem z alfa 146 1,9 JTD 1999r. Samochód nie odpala, nie działała pompa w baku, wymieniona na nową, nowy filtr, układ paliwa przeczyszczony, zalane nowe paliwo. Brak błędów w ECU. Na plaku silnik zapala, ale po jego wypaleniu gasnie, psikajac non stop chodzi na wolnych obrotach. Na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę w FiatEcuscan,...
W prawdzie niewielki opis i mało danych podałeś ale stawiał bym na układ zasilani paliwem ale raczej to nie pompa a wtryski i zawahanie ciśnień pomiędzy wysokim ciśnieniem a powrotem. Czyli kontrola listwy wtryskiwaczy.
Obejrzyj filtr paliwa - w jego obudowie jest zaworek z kulką - jak się zacina, to może gasnąć. Spotkałem taką usterkę w SCUDO 2,0 JTD, a to chyba podobny silnik.
kolego wtryskiwacze sa zasilane napięciem okolo 70V . ale zeby pojawilo sie tam napiecie to najpierw pompa paliwa musi wytworzyc cisnienie okolo 200 BAR. wiec jesli niewiesz o co chodzi w tym aucie to niekombinuj tylko zaprowadz do kogos kto sie na tym zna
Zrób diagnostyke. Sprawdź swiece, cisnienie nalistwie w momencie kręcenia, jezeli jest niskie to swprawdź wtryski na powrotach, kiedy był filtr paliwa wymieniany? W jakim stanie jest akumulator? kręci wolno czy szybko?
Istnieje taka możliwość, że we fiacie marea jest inny sterownik skutkiem czego jest inna dawka paliwa i inne ciśnienie doładowania a kończy sie to tym że różnica miedzy tymi samymi silniczkami w różnych samochodach sięga 20 - 30 KM i 50 - 60 Nm.
Kolego możliwe przyczyny to wtryskiwacz,czujnik ciśnienia listwy paliwowej lub sam układ paliwowy ewentualnie elektrozawór pompy wysokiego ciśnienia, w razie pytań pisz na PW Pozdrawiam
od niedawna mam fiata dlatego śledzę ten wątek wcześniej jeździłem vw moim zdaniem powinieneś wymienić czujnik przy pompie gdyż podaje błędne sygnały do sterownika dlatego masz za niskie ciśnienie gdy polewasz go wodą widać nagrzewa sie i w tedy podaje sygnał do zwiększenia ciśnienia moim zdaniem w niskich temperaturach źle działa nie wiem jak jest...
Ile kosztuję wgranie softu do ecu w pandzi? Co do pandy, to jest to chyba najtańsze auto w które da się wsiąść i przyzwoicie jechać, fiaty nigdy nie był dobry w elektronice(wybór dostawców elektroniki), szczególnie abs to porażka w działaniu i gasnący licznik przy odpalaniu, no cóż pozostaje kleić i jechać, ale nie żałuję że mam to auto. Co do jtd to...
Myślę raczej że usterka ma podłoże mechaniczne i samo czytanie błędów to mało, tu potrzeba zrobić log parametrów w trakcie rozruchu (jeśli się uda). Stawiałbym na nieszczelność w układzie paliwowym lub mechaniczną usterkę regulatora ciśnienia CR/pompy CR.
Cześć, Na początku chciałbym podziękować kolegom za podpowiedzi gdzie szukać przyczyny. Rozwiązanie problemu okazało się banałem. Zapowietrzony układ paliwowy. Odebrałem auto od mechanika zaciągnąłem na podjazd i zacząłem je samemu diagnozować. Sprawdziłem przewód, czy nie przeciera się na peszlu. Wszystko było ok. Sprawdziłem czy wtyczka na regulatorze...
A czego wskazania?? EGR? nie ma nic do odpalania. Dodano po 1 Dzwoniłem do fiata w Poznaniu powiedzieli że błąd to czujnik wału. Sprawdzałem opór i jest dobry. Dodano po 4 Mam progra, fiat ecu scan ale nie idzie zdiagnozować tej alfy brak silnika którego obsłue tylko launchem robie
Mechanik spasował nie wie co jest grane. Zaciągnąłem Ducato do elektryka. Wy-telepało go po drodze i odpalił- świeciła się kontrolka od abs i esp kiedy chciałem ruszyć auto znów zgasło.Dodam jeszcze że zaczął działać klakson którego wcześniej nie było. Elektryk dopiero jutro sprawdzi co jest grane ale zajrzał pod maskę i coś mówił o wiązce pod lewą...
Mam uszkodzony przewód paliwowy nowy kosztuje około 600 zł , czy mogę założyć przewód z młodszego rocznika po 2006 ? Moje ducato 2,3 jtd 2004 lift . Zauważyłem że po 2006 roku chyba nie mają zaworka ciśnienia ? Może ktoś zna zamiennik nr kat 504 088 123 .
Dziękuję za odpowiedzi. Z racji, że auto swego czasu jeździło kilka razu do roku trasy długości 2570km dbałem o to, by mnie nie zawiodłoo. Wtryskiwacze wysiadły dwa. Dużo czasu spędziłem za granicą jeżdżąc na dobrym paliwie. Wracając do Polski na urlop zatankowałem u nas paliwo na nieznanej stacji. Dwa wtryskiwacze się zawiesiły. osoba regenerująca...
tłumik ciśnienie paliwo paliwo regulator ciśnienie ciśnienie paliwo układ paliwo ciśnienie paliwo
zasilacz warto naprawiać automapa numer licencji płyta piszczy
projektowanie instalacji elektrycznych projektowanie instalacji
Dziwne fale przy włączaniu kamerki - przyczyny i rozwiązania Kod 1.8.0 na liczniku Iskra w taryfie G11