Kąt wtrysku i dawki są prawidłowo ustawione ? Ciśnienie z turbiny jest ?
Spec to jest wymagane, takiego życzyłby sobie sterownik, actual to wartość rzeczywista, to co dmucha. Albo turbo padnięte, albo nieszczelność, wtedy powinien być jednak błąd od tego albo od korelacji MAP/MAF. Jak masz czym podglądnąć to odepnij wężyk z gruszki i przejedź, patrząc w parametry, czy ciśnienie wzrośnie, czy nie.
Witam, nie ruszaj, sztangi, powinna być ustawiona prawidłowo, dodatkowo zakłady regenerujące zabezpieczają gwint lakierem aby było widać czy ktoś nie kręcił sztangą. Dobrze by było wymienić przewód zasilania olejem, lub chociaż go dobrze przedmuchać. Sprawdź również, czy odpływ oleju z turbiny do bloku jest drożny, ewentualnie wyczyść. Nie zapalaj od...
Z tych logów wynika że zawór egr działa poprawnie, przepływomierz raczej też, sterowanie turbiną też, natomiast cały problem jest w działaniu turbiny. Sprawdź w grupie 11 przy wyłączonym silniku jakie ci pokazuje ciśnienie. Jeśli atmosferyczne, czyli w okolicy 1000 mbar to masz problem z turbiną/kanałem dolotowym.
Witam. Kilka dni temu ej kupiłem Passata b5 1.8t z 97 roku. Samochód wyposażony jest w zegar pokazujący ładowanie alternatora i ciśnienie turbiny. Na początku pokazywal ciśnienie ok -0.4 do 0.5 ale jak dziś jechałem to pokazuje 0.0 do 0.1 co go może oznaczać? ?
Zmień komputer. Niema takiego trybu awaryjnego żeby nie było błędów. Chyba, że cała DTC wywalona. Napisał że DPF ma, czyli nie ruszana tablica, a błąd to pewnie boost pressure .... ciekawe jak ustawiona sztanga, bo regenerujący często ustawiają krócej sztangę, żeby był zapas. Do autora komputer z drugą osobą na kolanka i jazda wtedy wyjdzie w parametrach...
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Dobra, jak krowie na rowie: -wojtek250590: "poczytaj w internecie o notlauf" notlauf czyli za małe ciśnienie doładowania, czyli "błąd 17964" Więc do sprawdzenia: "Na forum znalazłem na razie następujące elementy mogące powodować powyższą niedogodność: - zawór N75 - wąż od turbiny] - elementy turbiny - układ doładowania - wężyki sterowania podciśnieniem...
Od sterownika do n75 idą przewody na których pojawiają się impulsy elektryczne Które pobudzają cewke zaworu i utrzymują doładowanie w normalnej pracy a gdy dochodzi do maksymalnego doładowania impulsy zanikają i ciśnienie z turbiny uchyla klapę i upuszcza spaliny
Witam. Kod błedu 550 to regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku a kod 575 to ciśnienie w kolektorze dolotowym. Polecam sprawdzenie turbiny. Pozdrawiam.
A jaki olej jest zalany???syntetyk, półsyntetyk??? Może jest słabe ciśnienie oleju i dlatego padają turbiny i coś teraz stuka :)
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
Do sprawdzenia wiązka od sterownia do zaworu sterowania turbiny zmienną geometrią. Często padają też. Dodano po 2 Sprawdź też jakie ciśnienie generuje turbina w czasie jazdy. Najlepiej zalogować
sprawdz sterowanie turbiny, przepływomierz, układ wydechowy, filtry, ustawienie rozrzadu
mam kolejne pytanie czy kąt wtrysku jest stały ok. 1mm czy wraz ze wzrostem prędkości obrotowej jest jakiś mechanizm w pompie który przyśpiesz kąt wtrysku ? Wraz z prędkością obrotową kąt wtrysku sie zmienia -przypada wczesniej a jest to wykonywane przez ciśnienie paliwa występujące w samej pompie. Jeśli chcesz podnieśc moc to trzeba pokombinowac z...
kolego chodzi o to że mój kolega już podpinał mi go 2razy i pojawiają się błędy: p1550 - ciśnienie doładowania 17958 i nie wiem co się dzieje.... Proszę pomóżcie.
sprawdż ciśnienie sprężąnia , to podstawa
Moim zdaniem trzeba podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania i sprawdzić jak pompuje turbina. Podejrzewam, że daje zbyt mało powietrza (zbyt małe ciśnienie).
Jaki przebieg? 8l w ruchu mieszanym to dobry wynik jeszcze przy 4x4 Mój AVB 101km Automat pali: Trasa 90-100km/h - 5,8 - 6,2 l Autostrada 130 - 150km/h - 7,2 - 7,8 l Miasto - 8,5 - 12.5 l Średni na zbiorniku robię 900 - 950km Ciśnienie masz w instrukcji obsługi, ale zazwyczaj 2,3 do 2,5bara A turbina się włącza jak odpalisz silnik.
Zaworek N75 może cykać co wcale nie oznacza jego prawidłowej pracy. Zaworek ten reguluje ciśnienie doładowania z turbiny. Jeżeli będzie za wcześnie otwierał odpływ spalin turbina nie będzie dawała tego ciśnienia co powinna.
Nie wszystko.Omiń n75.Wężyk od turbiny(ciśnienie) podłącz bezpośrednio do puszki przy turbo.Nie odłączaj wtyczki od n75.
Miom zdaniem jest to nieszczelnosc w ukladzie doladowania stad slychac swist i szum. A zeby wyeliminowac turbine wystarczy zacisnac waz od turbiny i dodac gazu jak cisnienie nie pozwoli ci utrzymac zacisnietej reki na wezu to wiesz ze turbina jest wydajna.:D
Ciśnienie przy pompie tandem, załączając przekaźnik ręcznie lub komputerem... Ale skoro filtr jest pusty, to raczej pompa daje dpupy.
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Potrzebuje się dowiedzieć jakie cisnienie dokładnie powina dawac turbina w passacie 1.9 tdi 90 1z
Witam. Nie zaślepiłem egr-a jeszcze ale miałem dziś niemiłą niespodziankę. Rano pojechałem do pracy passatem. Po wyjściu z pracy odpaliłem a silnik odrazu wskoczył na 2tys obr i odrazu zszedł na normalne obroty. Ruszyłem i okazało się że wogóle już nie ma siły jechać i rozpędziłem się do max 110km/h z pedałem cały czas w podłodze. Zatrzymałem się i...
A VAG'owałeś auto w ogóle ? Jakieś błędy, logi, itp. ? Traci moc przy 3000 prawdopodobnie N75, ale wypadałoby to sprawdzić. Zmostkuj wężyk ciśnieniowy z tym do turbo pomijając zawór, jeśli ciśnienie ustabilizuje się na ~1600mbar, to prawie na pewno będzie to zawór, jeśli nie, to szukaj nieszczelności na wężykach.
Kolega mechanik mi pisał że trzeba sprawdzić ciśnienie turbo bo może ja uszkodzić a za tym uszkodzić silnik. Czy jest to możliwe?
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Też bym stawiał na turbinę. Ale trochę się czepnę niedrożnego wydechu jeśli pozwolicie. W teorii mogło by to wyglądać tak: Przy częściowej niedrożności silnik wkręci się do pewnych obrotów, do czasu aż ciśnienie w układzie wydechowym nie pozwoli na swobodny przepływ spalin. Turbina siłą rzeczy będzie się kręciła tylko przez jakiś czas siłą rozpędu,...
koledzy a jak sprawdzić czy ten przepływomierz działa poprawnie? Trzeba podstawić drugi czy można to jakoś sprawdzić? Narazie ustaliłem tyle że Vag pokazuje że jest błąd z ciśnieniem doładowania turbiny.
A ciśnienie oleju zmierzone? Olej wymieniony? Filtr powietrza nowy, obudowa wyczyszczona? Przez filtr powietrza coś wpada i rozrabia.
Wartość Cisnienia atmosferycznego. Czyli dokładnie ile.? Tyle ile w danej chwili wynosi ciśnienie atmosferyczne.😂😂 Obejrzyj pogodę lub wpisz w google to zabaczysz wartość która ogólnie jest na jednym poziomie.
Panowie, piszecie głupoty. Skoro ciśnienie doładowania jest zbyt wysokie to co ma do tego szczelność wężyków - są zbyt szczelne? To samo ze sztangą - wciąga, inaczej by nie dmuchał wiecej niż trzeba. Zrobic tzw loga czyli pomiary w czasie jazdy gdzie będzie widać wysterowanie N75, ciśnienie zadane i aktualne. Blok 11. Jak było przed wymianą? Seria czy...
Witam, mam wielki problem z swoim Passatem B6 2.0 TDI 140 KM CBAB. Chodzi o to, że na zimnym silniku wszystko jest ok, a jak się rozgrzeje do 70 stopni, to przerywa, szarpie, a nawet potrafi zgasnąć, wywalić tryb awaryjny i tyle. Odpalasz auto, dasz mocniej gazu, szarpie i znowu potrafi zgasnąć, a im bardziej gorący, tym bardziej szarpie. Sprawdziłem...
Dzięki. Turbo było czyszczone z pół roku temu. Sprawdzę te podciśnienia. Jescze mam tylko pytanie, w grupie 10 jest ciśnienie atmosferyczne. Ono u mnie się zmienia a przecież nie powinno. Czy może to powodować takie objawy czy raczej nie?
Spadek mocy skutkujący prędkością maksymalną około 120 km/h, a i z resztą uzyskiwaną dość mozolnie, sugeruje wejście sterownika silnika w tzw. notlauf, czyli tryb awaryjny, zapobiegający jego uszkodzeniu. Najczęściej ma to związek z zablokowanymi, blokującymi się kierownicami turbiny, przez co ciśnienie doładowania za mocno wzrasta. Dobrze by było sprawdzić...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Musisz zaślepic tak żeby spaliny nie leciały do silnika i tyle.Sam EGR może sobie pracować. No zmienna geometria to trochę jak i DPF. Za bardzo nie toleruje takiego zamulania tylko musi mieć temperaturę i pożądny przepływ gazów. Co do zaślepienia EGR to opisów i filmików do tedeja pewnie na bogato w internetach;) No i blaszka czy ta uszczelka do zaślepienia...
Witam ! Po zrobieniu log. 010 (masa powietrza pobranego 560, ciśnienie atmosferyczne 989,ciśnienie w kolektorze dolotowym 1213 ) 011 ( przy prędkości obrotowej silnika 3500obr/min, ciśnienie doładowania wynosi 1948mbar, natomiast ciśnienie w kolektorze dolotowym tylko 1132mbar ). Ciśnienie w kolektorze dolotowym jest już max. jakie można wyciągnąć w...
podłącz go pod vaga i zrób próbe rozpedzania podczas jazdy z zapisem logów poszczególnych kanałow Najważniejszy kanal 003- wartości przepływomierza, kanał 010 i kanał 011 ciśnienie doladowania turbiny, otwarcie zaworu EGR itp. Po analizie tych wartosci mozna bedzie cos wiecej powiedziec.
Stego wynika że turbo ma zagorąco.Zamałe ciśnienie oleju na turbinie,zadurza dawka paliwa (bardzo gorące spaliny-stopienie turbiny)zatkana chłodnica powietrza(jeśli ją masz)żle wyważona turbina może to ci pomoże.Sprawdzałeś n75?
Kolego (at)piootr66 problem na 99% leży po stronie turbiny, silnik wchodzi w tryb awaryjny ponieważ turbina przeładowuje ciśnienie. Przyczyną tego są zapieczone kierownice w sprężarce. Trzeba wyjąć wyczyścić lub założyć nową. Pozdrawiam Repa
Witam na odległość trudno powiedzieć robiłem to ostatnio silnik pracuje coś jak by tryb awaryjny problem to czujnik ciśnienia turbiny,po wymianie było ok,ale bez vaga zapomni
Tak jest dokładnie jak piszesz tylko myślałem ,że z jakiegoś powodu spaliny nie są wstanie rozpędzić turbiny(cięcie dawki) nie biorąc pod uwagę niesprawności samego turbo. Teraz jest to logiczne dlaczego cięło dawke, oczywiście za niskie ciśnienie wytwarzane przez turbo.Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i chęć pomocy.
Panowie co Wy za herezje piszecie, co ma przepływka do zmiany geometrii turbiny?? Czemu niby nie miało by być ciśnienia doładowania, jakby go nie było to ten samochód prawdopodobnie by kopcił jak stary IKARUS. Jeżeli kolega pisze, że w okolicach 3 tyś. obr/min silnik traci moc to wskazuje to jednoznacznie na problem z N75 lub kierownicami sprężarki...
Kolego, manometr. Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej: - nieszczelność w dolocie, - nieszczelny DV, - N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.), - podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG, - rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać...
Jak masz olej w wężu między turbiną z dolotem to padła turbina, ten olej trafia do silnika i się w nim spala, stąd dym. Turbina jeszcze jakieś ciśnienie daje ale może się zacierać. Poza tym jak się olej leje na zewnątrz to być może pękł lub spadł wąż od turbiny, jest za niskie ciśnienie doładowania silnik dostaje za dużo paliwa i stąd dym. Ale jazda...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Witam. Nie jestem mega ekspertem (i jak się mylę to proszę mnie poprawić), ale jak patrzę na logi to ciśnienie turbiny teoretycznie wygląda OK- żądanie mapy pokrywa się z wydajnością . To co przykuło moją uwagę to grupa pomiarowa 23 - czy nie masz ujemnych bipów na wyższych obrotach? Powyżej 3 tyś obr na wszystkich wtryskach spada. Jeżeli tak, to jak...
Volkswagen passat b5 1.9 tdi 110km Witam, mam problem z mocą, A mianowicie turbina działa bo ja słychać I czuje w rurach ciśnienie lecz mocy w aucie nie ma. Gruszka od turbiny sprawdzona w komputerze nie ma błędów, lecz spód któregoś wtryskiwacza słychać syczenie, czy może przez to auto może nie mieć mocy ?
Żeby sprawdzenie było wiarygodne to trzeba rozebrać ,wyczyścić a to od regeneracji już brakuje 300/400 zł. poco klient ma płacić za sprawdzanie,montaż demontaż A to niby ma wyjaśnić obecność oleju "za" turbiną? Przy nieszczelnym układzie wysokiego ciśnienia ,turbina ma zbyt niskie ciśnienie i nie uszczelnia się w skutek czego olej się leje "za" turbinę....
Zatkanie dolotu to nie to samo co normalna praca silnika, jeśli zatkasz mu dolot to turbina napompuje ciśnienie, ale dodaj do tego ssanie silnika, turbina musi napompować 2 bary + to co zasysa silnik więc podczas jazdy nie daje rady. Sprawdź EGR może pcha spaliny w dolot, najlepiej profilaktycznie zaślep. Sprawdź dokładnie gruszkę, załóż wężyk i zassij...
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
Na pewno masz nieszczelność. Niecj ktoś dodaje gazu a ty sprawdź czy wąż gumowy od turbiny twardnieje od ciśnienia. Może jakiś nieproszony gość(kuna) przegryzła przewód. Grasują ostatnio.
"Czy rurka odpływowa z turbiny do miski jeśli jest zatkana to olej może być wyrzucany tylko na stronę gorącą a na zimną już nie ? " tu napewno olej idzie do kolektora ssacego nie pojdzie pod prad. "Czy brak katalizatora może powodować słabe działania uszczelniacza turbiny po stronie gorącej poprzez niskie ciśnienie spalin ? " mialem wyciete dwa w 2,7...
Badz tak mily i przy adresach zmienionych map dodaj opis co to jest wg. Ciebie za mapa. Dzieki temu nam bedzie latwiej i innym udzielajacym sie w tym watku. Edytuj jeden z postów by nie generowac niepotrzebnych podstron. Scal poprzednie posty tak by ori+mod byly w jednej wiadomosci. 72924 http://obrazki.elektroda.net/89_12747994... 72AA0 http://obrazki.elektroda.net/45_12748011...
Witam! Dzisiaj mój mechanik założył turbinę sprawdził ciśnienie oleju w turbinie jest ok 1,5 na jałowym i chyba 4 pod obciążeniem. Wylotu z turbiny nie podłączył celowo do wydechu i turbina wyrzuca olej a z wydechu ani dymka nie puszcza. Czyli turbo źle lub wcale nie zregenerowane.Turbiniarze wczoraj niby sprawdzali i było ok na oleju mineralnym i temp...
Witam, podejżewam że to właśnie może być olej z turbiny, przepuszcza suwak,może jest już luźny ,nie wiem jak to dokładnie nazwać, Z kolektora dolotowego turbina dając ciśnienie wybija olej i leci przez tą dziurkę, uszczelniacz padł, zdemontuj go, sprawdź czy wogóle zamyka. Wykręć kolektor umyj, zaślep blaszką przy wydechowym n złączeniu .nie wiele wiem...
-wymień filtr powietrza, polecam KNECHT LX622 -sztangę turbiny musisz rozkręcić(wydłużyć sztangę), przy 3500obr powinno być 65% wysterowania zaworu a nie 94%, zanim to zrobisz odepnij wężyki od gruchy i zatkaj go, no i zrób loga dynamicznego 011, jak powyżej 3500obr ciśnienie będzie ponad 2000mbar trzeba kręcić sztangą -jeżeli logi statyczne robiłeś...
Przy takim przebiegu może być turbina. Sprawdź kompresję w silniku i czy odma nie jest przytkana. Może w silniku wytwarza się za duże ciśnienie i turbina wyrzuca olej.
Olej do tego silnika powinien byc 5w40 castrol edge tylko i wyłącznie, półsyntetykiem zajedziesz pompowtryski, rozrząd masz moim skromnym zdaniem trochę słabo naciągnięty, a filtry stosuj niemieckie, mann knecht lub bosch. Logi zrobiłeś prawidłowo, zloguj sobie auto kolegi i porównaj ze swoimi, szczególnie grupe 001 i 008. Kopcenie na niebiesko sugeruje...
mechanik ten co mi robił vag to mi powiedział że może rozrządu jestb przestawiony czy jest to możliwe i powiedział że ciśnienie w interkulerze jest o 100 za mało Dodano po 1 a czy może ktoś wie gdzie blisko Nowego Tomyśla jest specjalista w tej dziedzinie
Przepraszam za pewien skrót myślowy. Bo rzeczywiście ciśnienie na dolocie może być mniejsze od atmosferycznego. Podczas pracy silnika oczywiście. Natomiast na czujnik zwróciłem uwagę bo zanim zrobilem logi statyczne, sprawdziłem ciśnienie na wyłączonym silniku i było niższe o 100mBar od ciśnienia atmosferycznego. Niestety jakiekolwiek sprawdzanie będę...
Witam męczy mnie jeden temat, dostałemm się wczoraj do turbiny, oczywiście mam walniety n75 jednak zastanawiam się dlaczego jednak gdy ruszam sztanga ręcznie idzie ona od gruszki do sprężarki i oddaje spowrotem co wychodzi ze zawór n 75 powinien robić cisnisnienie żeby tym ruszać. A z tego co wiem powinno być odwrotnie powinno zasysac sztangę do gruszki...
Z całym szacunkiem, ale nigdy nie uwierzę w to że TDI PD jest w stanie wypić tyle oleju przez uszczelniacze, to nie benzyna, nie ma przepustnicy, nie ma podciśnienia. Jak ma dużo przedmuchów będzie odmą olej wywalał i przepalał, w mig zasyfi VTG. DeadSleep zmierz mu ciśnienie sprężania a przy okazji zajrzyj do filtra paliwa czy nie jest tam czarno od...
typowa to by była gdyby były zapieczone łopatki turbiny. a w tym przypadku bardzo ładnie pracują. Narazie bez logów moge napisac to co mi sie nie podobało: do 2000bbr ciśnienie doładowania zmierzone mniejsze niż wymagane przez sterownik. od 2000obr do 2500 wszystko dobrze. powyżej ciśnienie wyższe niż wymagane przez sterownik. oczywiście to parametry...
witam, suszara :) jak kolega mdcs nazwał turbine kręci do 300000 rpm, a cisnienie doładowania reguluje zmienna geometria łopatek kierownicy , a kolega bandzior podał elementarz jazdy z turbiną i chodzi tu głównie o łozyskowanie wirnika turbiny ,ponieważ jest slizgowe to by olej nie przypiekł sie od rozgrzanej turbiny która potrafi osiągnąć nawet 400st,...
Zrobiłem logi Na początek proszę o wyrozumiałość. Zrobiłem logi kanałów które wydawały mi się ważne. Jeśli zrobiłem źle proszę o uświadomienie a nie złośliwą krytykę. Ja dopatrzyłem się jednej nieprawidłowości - oczywiście nie uważam ze się znam. Z moich obserwacji wynika że gdy występuje szarpanie najczęściej doładowanie turbiny jest na samym dole...
W każdym TDI znajduje się w dolocie olej (wszystko zależy tylko w jakiej ilości i w jakim czasie się on tam gromadzi) i obojętnie czy wypiął wężyk z zaworu regulującego ciśnienie w skrzyni korbowej czy też wąż od intercoolera, wiadomo jednak, że najwięcej oleju gromadzi się przed samym intercoolerem gdyż jest to najniżej położone miejsce w całym dolocie....
witam wszystko posprawdzałem i wszystko chodzi dziś przeciągnąłem autko do ponad 4 tyś. obr. na jedynce i dwójce ku mojemu zdziwieniu samochód chodził na trzy gary i strasznie kopcił na siwo Surprised po chwilowym postoju samochodu na wolnych obr. auto doszło do siebie lecz cyka coś w silniku ? co to morze być ? ;/ Kiedyś był taki temat, "Podpieranie...
sprawdz wezyk miedzy n75 a puszka turbiny,ciegno sprezarki moze nie chodzic w calym zakresie,filtr powietrza zapchany,nieszczelny dolot,zapchany intercooler,no i zasyfiony egr,musisz sprawdzic te miejsca. Vag zglasza usterke? Doladowanie powinno byc na poziomie ok 2000mbar (3 bieg ok 3500 obr) a masa powietrza ok 850 mg
Hamulce z tyłu sprawne. Ręczny nie trzyma. Koła lekko się toczą. Ciśnienie w kołach sprawdzę, choć nie wydaje mi się żeby było nieprawidłowe. Proszę zwrócić uwagę na przepływomierz ponieważ od jakiegoś czasu rośnie średnie spalanie. Zastanawia mnie również przeładowanie turbiny przy niższych obrotach i niedoładowanie przy wyższych, może 2 razy zaliczyłem...
Witam. Przyszła pompa, poszła kasa, to nie to. Wyjąłem pompę z baku, też niema się do czego przyczepić. Panowie niech mi ktoś wyjaśni skąd w takim razie jedyne 2 błędy dotyczące ciśnienia paliwa. Na razie zostawię te ciśnienie w spokoju. Jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzić separator oleju czy jest sprawny, i ewentualnie czy spod tego korka oleju to...
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Witam serdecznie. Kilka miesięcy temu zakupiłem paska z XI/2006r 160 tys przebiegu. Zapchał mi się filtr DPF. Otóż po tym zabiegu auto zaczęło kopcić po dodaniu gazu i gwałtownym depnięciu z 1 i 2 biegu. Na wyższych biegach zbiera się przyzwoicie i nie dymi. Odczuwam taka przypadłość otóż zmieniając bieg z 1 na 2 silnik zaczyna iść żwawo jak złapie...
Moment!Nie jest do końca prawdą to co pisze przedmówca.Silniki typu Turbo Diesel mają turbinę sterowaną cisnieniowo od kolektora ssącego,czyli w sposób mechaniczny(nie posiadają komputera sterującego)Od kolektora ssącego wychodzo węzych do zaworu ograniczającego cisnienie(tzw.by-pass).W skutek wzrostu ciśnienia powyżej zadanej wartości,zawór mechaniczny...
Czym mogę skleić i uszczelnić rurę doprowadzającą powietrze z turbiny do chłodnicy powietrza doładowującego? Ciśnienie wypchnęło ją w miejscu połączenia z intercoolerem. Proszę o jakąś poradę najlepiej dotyczącą ogólnie dostępnych materiałów gdyż mieszkam w Irlandii i z niektórymi klejami itp. może być problem.
Kolego czy sprawdzileś czujnik ciśnienia doładowania? Czy elektrozawór gruszki turbiny był sprawdzany?
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Ostatnio byłem u mechanika i na komputerze był zapisany błąd nadmiernego doładowania. Wie ktoś może o co to chodzi. Nadmierne doładowanie powstaje gdy , łopatki kierownicy turbiny nie zmieniają poziomu w stosunku do obrotów silnika. Zaistniałe wtedy zbyt wysokie ciśnienie w kolektorze dolotowym musi został rozładowane w celu nie uszkodzenia układu,...
Witam. Od wczoraj mój passat łapie notlauf. 1.5 roku temu był problem z zapieczoną geometrią. Zostało to wyczyszczone, mechanik nie miał żadnych uwag co do wyeksploatowania turbiny, sprawdzono ją na maszynie. Obecnie auto jak jest zimne i po pierwszym prze gazowaniu do 90km/h na trzecim biegu to wpada błąd 17958 Ciśnienie doładowania - różnica doładowania....
Trochę poteoretyzuję... w przypadku konwencjonalnej turbiny im większa turbina, tym większa "turbo dziura" (przy niskich prędkościach obrotowych przepływ spalin jest za niski by turbina mogła efektywnie sprężać powietrze, później osiąga właściwą wydajność, aż wreszcie zostaje odcięta otwarciem zaworu obejścia spalin). Zjawisko to zminimalizowano w turbinach...
Podciśnienie odpada od razu bo egr jest elektryczny w tych samochodach. Dpf był odczepiony od turbiny wiec to nie on. Pomogło dopiero odczepienie rurki od chłodnicy spalin do kolektora wydechowego. Więc spaliny muszą nie mieć wyjścia gdzieś w okolicy sprężarki tylko jak to możliwe.. Za duże ciśnienie doładowania i go dusi powietrzem? Rura od turbo była...
Witam niedawno miałem podobny problem w passacie tdi jak sie okazało zawór ERG był całkowicie zatkany a nawet zaklejony po dokładnym czyszczeniu zaworu i całego kolektora dolotowego wymiana wężyków od rury co wchodzi do kolektora znaczna poprawa .
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
Witam serdecznie mam problem z autem mianowicie po wymianie wezyków podcisnieniowych od zaworu n75 zaczęła huczeć turbina na obrotach jałowych, po podpieciu do komputera mam 20% otwarcia zaworu i ciśnienie 1017mbar proszę o pomoc czy wszystko jest w porządku czy gdzie tkwi błąd, dlaczego huczy na postoju ???
W starej ukręciło wirnik czy ułamało od przekroczenia prędkości? Bo turbo ma ograniczenie doładowania nie dla ochrony silnika tylko im wyższe ciśnienie tym szybciej się turbo musi kręcić i ograniczenie jest po to by czegoś nie ukręciło/nie rozerwało turbo od przekroczenia dozwolonych obrotów. Co do ruchu sztangi to turbo działa tak że zaraz po odpalaniu...
Na pewno recyrkulacja spalin nie ma bezpośredniego wpływu na moc turbiny, ponieważ spełnia inne zadanie, mianowicie dopalenie spalin. Przy sprawnej recyrkulacji powietrze z kolektora dolotowego miesza się ze spalinami powodując: +dopalenie spalin + mniejszą temperaturę spalania (uboższa mieszanka) za to -pogarsza osiągi silnika ponieważ mniej czystego...
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
1L na dwa miesiące to za dużo, no chyba że w dwa miesiące robisz 20tys. Na jakim oleju jest jeżdżone? Syntetyk czy półsyntetyk? Odma służy do wyrównywania ciśnienia w komorze korbowej silnika, to nie ma nic wspólnego ze słabym przyspieszaniem ale z poceniem się silnika ma. Jedz do mechanika bo za mało się znasz na tym, niech ci sprawdzi kompresje na...
Jeżeli piszecie, że tam jest wężyk do komputera to jaka tam jest turbina? wysterowana podciśnieniem czy hamowana ciśnieniem?
Turbosprężarka, jej sterowanie, przepływ powietrza, pomiar ciśnienia doładowania.
notlauf czytaj "tryb awaryjny" Typowa usterka, zapieczone kierownice w turbinie. Za wysokie ciśnienie doladowania.
Geometria ma zamykać turbine kiedy na za dużo pompuje czyli na postoju jak dodajesz gazu turbiny nie przymyka bo cisnienie jest w normie czyli działa prawidłowo
Powyżej są zamieszczone logi między innymi z ciśnieniem turbiny .Najbardziej dziwią mnie te wahania ciśnienia dla porównania robiłem logi gr.011 w Passacie b5 z tym samym silnikiem tam wartości niemal sie pokrywają z wartosciami rządanymi .
Mam Passata 1,9TDi i mam taki problem że jak mu przycisne to w pewnym momencie tak jakby tracił moc ... Problem ustępuje jak wyłącze silnik i odpale go ponownie. "ten zaworek" o którym tu mowa to N75 - zawór ograniczający ciśnienie doładowania. W przypadku Jarana komputer pojazdu wpada w tryb awaryjny, podstawia zastępcze wartości przepływu powietrza...
ciśnienie turbiny iveco ciśnienie turbiny mondeo odpowiednie ciśnienie turbiny
sterowanie hydrauliczne koparki formatowanie karty rozmiar alokacji renault laguna przycisk
Lokalizacja bezpiecznika elektrycznego w piecu Defro na pelet Wkręty kadmowane vs ocynkowane: odporność na korozję