Dajcie na luz już z dbaniem o myjke nie ma wiele zachodu, oczywiście filtr i nie przemrożenie to podstawa. O domowo myjkę czy to karchera czy innej firmy poza czasem pracy, dobrą przedłużka elektryczną użytkownik nie ma jak zadbać. Nie zmieni oleju nie nasmaruje zaworu regulacyjnego bo wymaga to rozebrania urządzenia. Profesjonalne co innego ""DBANIE""...
Zakładam, że warunki słoneczne korzystne dla kolektora tarasowego byłyby również dla kolektora "gorącego". Mogłaby być również sytuacja, kiedy warunki nie byłyby już korzystne dla tarasu, a jeszcze korzystne dla kolektora fabrycznego. Podłączony do góry zbiornika, nie zapewniałby wystarczającego podgrzania wody, a nawet mógłby ją chłodzić ze względu...
Objętość wymiennika cie nie ogranicza, układ i tak nabija się na zegary a nie na wagę. Ogranicza cie dopuszczalne ciśnienie oraz moc wymiennika. Na. I to że woda z basenu ma swoje zanieczyszczenia, pytanie co wymiennik na to?
Ja wczoraj miałem fajnego klienta. Przyjeżdża chłopaszek starą alhambrą i chce aby dobić mu klimę. Ja tłumaczę mu co i jak. On mówi że klima szczelna bo przed chwilą miał spawaną rurkę. Rzeczywiście rurka ładnie pospawana i podobno układ sprawdzony azotem. Więc mówię trzeba zrobić próżnię, dodać troszku olejku i nabić tyle ile jest napisane na tabliczce...
Witam Do napisania tego wątku zmusiała mnie niestety bezradność rodzimych "specjalistów" od układów klimatyzacji. Niestety od kilku tygodni bezskutecznie poszukuję jakichkolwiek informacji na temat podobnego przypadku równocześnie korzystając z bezradnych usług serwisu klimatyzacji, a teraz do rzeczy: układ jak w temacie w Oplu Astra 2 wymieniony na...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy, braki materiałów - powodowały dość częste wypadki i katastrofy, w wyniku których...
Temperatura otwarcia to 87 stopni. Termostat EPS 1.880.616 Wiem jak działa mały i duży układ. Byłem przekonany że zawsze po jakimś czasie idzie w obieg duży układ chłodzenia. Przejechałem wtedy około 20 km na autostradzie i dziwne zeby sie nie otworzył. Chyba że rzeczywiście termostat był zamknięty i ciśnienie wywaliło wężyk. Ale chyba wtedy temperatura...
Nie robię jej azotem, bo od niektórych kolegów po fachu słyszałem, że tym suchym gazem można szybciutko zajechać sprężarkę. Nie moja opinia. Po prostu tak słyszałem. Też uważam, że przy krótkiej próbie pewnie by się nic nie stało. Ale, że mam mało doświadczenia to jeszcze nie ryzykuję Uwierz. Nie ma ryzyka gdy robi się to z głową. Te góra kilka minut...
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
Octavia 1 diagnostyka klimatyzacji manualnej. Witajcie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnostyce na temat problem z którym się borykam. Chodzi o problemy z usterką klimatyzacji manualnej w silniku 1.9 AGR (rocznik 1999). Temat będę uzupełniał schematami, zdjęciami i opisami, żeby przy okazji rozwiązania problemu zrobić kompendium wiedzy dla...
Szkoda, że nie napiszesz o co chodzi (co chcesz zbudować/zaprojektować), łatwiej byłoby podpowiedzieć, ale spróbuję, bo potrzeba matką wynalazków i nóż-widelec może wymyślisz coś przydatnego. Co do skuteczności takiego rozwiązania - parownik klimatyzacji uzyskuje temperaturę, która może nie jest jakaś "superniska" w stosunku do temperatury otoczenia,...
Tak samo jak w każdym innym dieslu. Nie wiem jaki tam jest układ zasilania ale zasada jest prosta: Ciśnienie doładowania i dawkę paliwa podnosić, chłodzić powietrze za turbosprężarką.
Witam serdecznie wszystkich chętnych pomóc! Mitsubishi colt CZ 2007r 5d HB, układ klimatyzacji szczelny, czynnik jest 430g. Odpalamy samochód właczamy klimatyzacje, uruchamia się zaczyna chłodzić i po kilkunastu kilkudziesięciu sekundach stopniowo przestaje chłodzić. Ponowne wyłaczenie klimatyzacji przyciskiem AC nic nie pomaga. Gasimy autko odpalamy...
Ech, te moje dobre serce... mam wrażenie, jakbyś próbował zrozumieć. Złamię się zatem jeszcze raz, mimo braku słówka "przepraszam". Piszesz: "Więc tak - pompujemy powoli, byle tylko przekroczyć opory ruchu i straty na sprężarce, pompujemy i pompujemy, czekamy na wzrost ciśnienia aż otworzy się zawór rozprężny, zrobi "pssssyk". Po czym ciśnienie znów...
Golf z dość nie typową klimatyzacją nie jest to orginał jaki był stosowany standardowo w tych autach, no ale posaiam taka na gaz r12 po napełnienu instalacji gaz ulatnia sie bardzo wolno czas jaki potrzebny to okolo miesaca po tym czasie klimatyzacja przestaje chłodzić ale sie jednak załacza ale juz nic nie daje, inastalacja zostala napelniona olej,...
RedOrton jak chcesz mieć pewność, z ciągnij osłonę rozrządu . Następnie pompujesz ciśnienie do układu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy . Ciśnienie ok. 1 do 1,5 bar-a . I obserwujesz . Dla zainteresowanych: u mnie pompa wytrzymała od nowości 173tyś. Przy 131tyś. w Holandii był wymieniany rozrząd, ale bez pompy wody :( Pzdr
https://obrazki.elektroda.pl/7956441500_... Witam Na rysunku wycinek instalacji chłodniczej z gruntowej pompy ciepła. W funkcji chłodzenia działa prawidłowo natomiast w grzaniu ciśnienie po stronie ssania ( na sprężarce) wzrasta i maleje w przedziale od 1,3 do 1,8 bara dodatkowo słyszalny szum jakby dozowania czynnika. 1. czy dołożenie...
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Sprawdzić ilość czynnika w układzie
Trzeba sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo co robić.
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
Tak na pierwszy rzut oka wygląda to na uszkodzony czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego w układzie. Skoro mówisz że w serwisie klimatyzacji stwierdzili że wszystko w samym układzie jest ok to tylko to mi przychodzi na myśl. Tyle tylko że żeby ten czujnik wymienić to trzeba pojechać do serwisu klimatyzacji z prawdziwego zdarzenia bo wymiana polega na...
Wyjmij termostat. Pojeździj. Jeśli będzie dalej się grzać to problem z obiegiem. Sprawdź czy jest ciśnienie w układzie. Zajrzyj czy leci płyn na powrocie do zbiorniczka płynu chłodzącego.
UPG to typowo ubytek płynu (wyrzuca przez zbiornik i robi ciśnienie w układzie chłodzenie bo dostają się spaliny). Biały dym to też brak powietrza. Coś mi to pachnie zjechanym wałkiem rozrządu do 0 razem ze szklankami albo zawieszonym EGR. EGR można zaślepić blaszką. A zgadnięcie do wałek to może 15 minut roboty.
tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje. Dodano po 30 tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie...
ciśnienie układu chłodzącego pokazuje 8,4 bar Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/6948941800_...
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podobne efekty (żółta kontrolka poziomu oleju i znacznie "szybsze zużycie" tego oleju) miałem w benzynowym Passacie B5. Zszokowany byłem gdy doświadczony mechanik zaczął diagnozę mojego samochodu od inspekcji ... zbiornika płynu chłodzącego. Okazało się, że w moim staruszku faktycznie rozszczelniła się chłodnica oleju...
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Takie tempo ubywania czynnika świadczy o nieszczelności. Więc albo masz wyciek na zewnątrz, albo do środka silnika. W układzie chłodzącym panuje ciśnienie więc temperatura wrzenia wynosi ponad 100 stopni. Samochodowkę kończyłem daaaawno temu i już nie pamiętam ile to dokładnie. Tak więc 90 stopni to nic nadzwyczajnego. Co innego jak odkręcisz korek...
Jedyna ! Dla sprawdzenia ,podłączamy manometry przez "wampirka" wczepionego do króćca do napełniania układu, robimy próżnię. w tym odcinku przy pomocy pompy, zamykamy zawór na niskim i otwieramy "wampirka" przebijając nim rurkę napełniającą układ , otwieramy zawór wampirka i widzimy czy jest czynnik w układzie, jeśli tak to uruchamiamy sprężarkę i obserwujemy...
Obie rurki zimne to normalne w tym aucie, tam jest dysza rozprężna na rurce HP w pobliżu prawego koła. Ile czynnika jest w układzie?
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Przy 12 atm. powinna mieć głowice chłodzoną obiegiem wodnym , w innym wypadku zapieką się zaworki. :| Dodano po 5 Chociaż z drugiej strony biorąc pod uwagę URSUSY 2812 , 3512 mają sprężarki jedno stopniowe, jedno cylindrowe, chłodzone powietrzem , a ciśnienie układu to 14 atm. :|
Ciśnienie LP i HP podaj podczas pracy na postoju. Układ drożny i szczelny ? PP2000 i pokaż pomiary i błędy.
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
może masz za dużo płynu? a robi Ci duże ciśnienie w układzie chłodzącym?
Co jeszcze przychodzi do głowy, to korek nie trzymający ciśnienia w układzie i test na spaliny w płynie chłodzącym.
Zobaczymy za kilka godzin czy czynnik chłodzący nie uciekł do atmosfery, lecz jeśli było za wysokie ciśnienie to czynnik powinien być w układzie ? Jak nigdzie nie ma wycieku, to musi być czynnik. Nawet w sprawnym układzie zbyt wysokie ciśnienie może zablokować start sprężarki ( większe układy mają zabezpieczenie przed zbyt szybkim uruchomieniem po...
moze masz za niskie ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji. albo czujnik ciśnienia jest uszkodzony
Tak jak kolega wyżej - najpierw zmień termostat, bo prawdopodobnie się zacina. Bardzo ważny jest również korek zbiorniczka płynu. Jeżeli jest uszkodzony, ciecz nie ma prwidłowego obiegu i wrze w niżeszj temperaturze. O ile dobrze pamiętam w układzie chłodzenia silnika ciśnienie wynosi 1,3bar .
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Cześć, mam pytanko. Pacjent to lodówka Samsung RS552NRUA1J. Nie chłodzi. Pracuje prawidłowo, włącza się, nie hałasuje, ale nie chłodzi. Podejrzewam nieszczelność układu. Chcę napełnić układ dedykowanym gazem R600a (88 gram) i odnaleźć nieszczelność. Tylko pytanie, czym to uszczelnić? Czy gotowe uszczelniacze do układów chłodniczych się spisują??? Jak...
Witam Zawór ma taką konstrukcję, że przełącza na chłodzenie chłodziarki i zamrażalki albo tylko na chłodzenie zamrażalki. Najgrubsza rurka zaworu powinna być połączona z filtrem, a dwie cienkie połączone do kapilar. Nawet jęśli cienkie rurki zostały odwrotnie podłaczone do kapilar to powinno coś chłodzić, zakładając że sprężarka pracuję. Jeśli sprężarka...
W układzie chłodzącym? W klimatyzacji??? Jak w klimatyzacji - to w zwykłej czy postojowej?
Dokładnie to chodzi mi o ciśnienie w układzie w stanie spoczynku (sprężarka wyłączona). Czy czynnik chłodzący wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz zwiększa ciśnienie w układzie a przy spadku temperatury zmniejsza je?
Parametry pracy klimy odczytanie diagnoskopem, np. jakie panuje ciśnienie HP w układzie kiedy klima chłodzi i kiedy jest usterka. To samo z sygnałem sterującym zaworu na sprężarce
No i tak zrobiłem. Gazu brakowało raptem 100 g. Podpięliśmy manometry i ciśnienie w układzie wyniosło niecałe 7 barów. Więc diagnoza: sprężarka. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Która z tych informacji jest prawdziwa? Po działaniach moderatora, można ocenić która informacja jest prawdziwa. podchodzisz do auta podnosisz maske, na zaworze (port) do napełniania klimatyzacji w środku jest wkrecony wentyl jak w oponie naciśnij go jeżeli nie ma czynnika/ cisnienia nie będzie syykk - chyba już wiesz że powinien tam być gaz pod ciśnieniem....
ciśnienie układ chłodzić citroen ciśnienie układ chłodzić volvo układ chłodzić rosnąć ciśnienie
karta abonencka samsung telewizja kablowa piła silnik
hyundai kasowanie błędów hyundai kasowanie błędów
Zbiornik paliwa Renault Kangoo 1.4 benzyna 2000 – numery OE, zamienniki, gdzie kupić Kamera Kenik KG 230 DP niewidoczna w sieci