Test wtrysków zrobiłem i wszystkie ok. Sprawdzę szczelność układu, manualnie ciśnienie przy filtrze, i na koniec m_promp. Dzięki.
Mechanik nie wyjmował wtrysków tylko ocenił je na podstawie minimalnej ilości paliwa przelewanego na powrocie i parametrów po podłączeniu komputera. Co do Mprop to ten obecnie założony ma inny numer niż ten fabryczny (inne jest też oznaczenie na szyjce 4.5 zamiast 2.5) ale wg serwisu Mana w ich systemie te numery się zgadzają i są zamienne. Pytałem...
(at)turnip4, trzeba zrobić w twoim przypadku diagnostykę, zacznij od wymiany filtrów błąd 0094, sprawdź ciśnienie przed filtrem, dobry warsztat musi sprawdzić twoje wtryski, plus pompę. Długo trzeba kręcić zanim zapali, czy od strzała? 3780 - można obstawiać pompę, we wtyczce od wtrysków jest olej?
Za małe ciśnienie na niskim.
"qruq03" Widzę że chcesz pomóc wszystko co piszesz jest połowiczną prawdą. Ciśnienie wstępne zależy w dużej mierze od zaworu regulacji ciśnienia niskiego przeważnie jest ona 6 bar +/- 0,5bar .Jesli jest niższe o z obrotami sie podnosi to można podejrzewać że pompa wstępna się kończy. Ale dopiero po testach można mieć pewność że ma zbyt małą wydajność....
3779 czyli: Ciśnienie Rail: Przeciek z powodu wyrównania ilości. -01 za wysokie. Na razie tym się raczej zajmij, temat był już poruszany kilka razy. Posprawdzaj ciśnienia paliwa, zobacz czy nie masz we wtyczce od wtrysków w komputerze oleju. Filtr paliwa wymieniany? drugi błąd to EGR: odchylenie regulacji lambda
obstawiam na pompe Istnieje duże prawdopodobieństwo takiej możliwości......ogólnie nie jest to takie proste: - sprawdzenie zaworu ograniczenia ciśnienia - sprawdzenie czujnika ciśnienia paliwa - wtrysków na przelew - jakie ma ciśnienie na stronie niskigo - jakie ma ciśnienie na stronie wysokiego - procentowość otwarcia zaworu M-prop
Zmieniłem dozownik w pompie CR i już się błąd nie pali ale wartości są wysokie. ciśnienie w niskim układzie ok 6bar. Można już jeździć autem bo moc wróciła. Jeszcze tylko wymienię kable od wtrysków bo wtyczka zawilgotniała olejem.
Lejące wtryski też mogą być przyczyną takiego zjawiska, najprościej i najpewniej można je sprawdzić metodą " przelewową" tzn . ile paliwa oddaje każdy wtrysk na powrocie paliwa. Ja myślę żebyś sprawdził filtry paliwa , powietrza .Czujnik doładowania już wymieniłeś na pewno tak profilaktycznie choć silnik miał moc przed jego wymianą , gdy by był uszkodzony...
Witam, Sprawa dotyczy pacjenta MAN TGX 18.480 euro 5 z 2011r, AStronic+retarder, Przebieg 700tys A więc, Przy przebiegu 620tys km zregenerowałem wtryski bo maniek palił w okolicach 40 litrów bez znaczenia czy ciężko czy lekko i był trochę słaby. Po regeneracji spalanie spadło i to diametralnie, więc ok, powiodła się regeneracja. No i teraz się coś zaczęło...
Po dokładnych oględzinach wtrysków okazało się że tylko jeden troszkę odbiega od normy. Po teście pompy wtryskowej urządzeniem diagnostycznym dedykowanym do mana okazało się że pompa nie wyrabia, a dokładnie robi ciśnienie tylko za wolno i przez to ten błąd. Wszystko się wyjaśni po założeniu nowej pompy która jest zamówiona napiszę co i jak z tym samochodem...
W czasie jazdy przy średnim obciążeniu wyskakuje błąd zbyt dużej róznicy ciśnienia rzeczywistego od zadanego. Ciśnienie wymagane ok 1400/1500 Bar, a rzeczywiste ok 900 Bar. Po tym ciśnienia schodzą do ok 800 Bar i nie ma czym jechać. Wygląda mi to na pompę lub zawór MPROP
ciśnienie wtrysku paliwa w silniku perkins 4Cyl. bez turbiny Dodano po 7 czy wie ktos jakie jest cisnienie na wtryskiwaczu w tym silniku
Witam, Chciałbym się spytać skąd wykombinować manometr do sprawdzenia ciśnienia sprężania do c-330. Chce zmierzyć ciśnienie ponieważ, ciapek za nadto się poci, po zaoraniu 3 ha pola jakieś 300ml, oleju wyciekło spod korka wlewu, silnik niestety nie pamięta remontu, kiedy i czy wogóle był. Teraz mam dorobioną rurkę która wchodzi w otwór korka a potem...
Problem z zawysokim ciśnieniem oleju w silniku D 20-66 .na wolnych obrotach wskazuje ok.2 ATM po dodaniu gazu na 2000 obrotow 10 . Zdejmojesz nogę z gazu wraca normalne cisnienie .błędy zbyt wysokiego ciśnienia wyświetla. oczywiście czujnik cisnienia podmieniony. Pompa olejowa bez zaworka ciśnienia.Jakieś pomysły ?
Witam, zauważyłem spadek cisenienia oleju w swoim Manie. Silnik 460 rok: 2003. Przebieg 1 020 kkm. . Poniżej pomiary: 600obr/min --> 1,8bar 1500obr/min --> 3,6bar 2000obr/min --> 4,6bar
Witam. Mam problem z ciśnieniem pneumatycznym w Manie TGX 440 2013r. Zawór czterodrożny jest nowy, ale ciśnienie rośnie ponad 14 atmosfer, aż wywija uszczelkę spod zaworu czterodrożnego. Czy można jakoś zmienić odcięcie powietrza na zaworze spustowym?
Cześć testu nie przejdzie z tym błędem pozytywnie nigdy - w czasie jazdy ogranicza go komputer na postoju na zadanym ciśnieniu też go ograniczy, sprawdź wtryski na przelew. zacznij od tego.
No to wyczyść go, od tego należy koniecznie zacząć. Sprawdz ile i jakie ciśnienie plus wtrysk może coś się ukaże.
Ten błąd mówi o problemu z dostarczeniem mocznika do wtrysku. Czyli przewody elektryczne zobacz styk ramy od tyłu tłumika te które idą na czujniki np. Różnicowy. Przewody elektryczne między pompa a komputerem edc -rzadkość. Zaglądnij kamera do wnętrza tłumika. Wypadało by zrobić test wtrysku. I Sprawdzić przewody doprowadzające AdBlue. Uszkodzona pompa. Przeprowadziłem...
Mowisz - masz 1 Pompa wysokociśnieniowa regulowana ilościowo 2 Akumulator ciśnieniowy (Rail) 3 Zawór ograniczający ciśnienie 4 Czujnik ciśnienia Rail 5 Wtryskiwacze 6 Elektroniczne urządzenie sterujące 7 Inne czujniki i aktuatory Co do demontazu i montazu to podaj typ silnika. Pozdr
Witam, brak mocy, słaba reakcja na gaz, pompowtryskiwacze sprawdzone, wszystko w porządku. Szyba paliwowa sprawdzona podaje prawidłowe ciśnienie. Ciśnienie paliwa też jest w porządku, zawór egr działa, układ adblue czyszczony. Samochód gorzej chodzi niż Man 440 euro 5. Co można jeszcze sprawdzić? Jedyny błąd to wysokie ciśnienie ładunku (wtrysk Diesel)...
Miałem problem z doładowaniem, ładował 3 lub trochę więcej. Co jakiś czas problem znikał, żadnych błędów. Dopiero po całkowitym zatkaniu krucca pokazał błąd: "usterka Ad blau krucciec wyczyszczony i hula jak nowy". Tylko co ma wtrysk adblue do ciśnienia turbin?
Nie słyszałeś o tym, że wtryskiwacze się koduje? Każdy egzemplarz różni się: — Czasem reakcji (opóźnieniem otwarcia). — Wydatkiem paliwa w zależności od ciśnienia na listwie. Dlatego po założeniu wtryskiwaczy od innego silnika rozjechało się faktyczne zużycie paliwa, bo wtryskiwane są rzeczywiste większe dawki niż komputer przelicza z zależności...
Skoro wtryski po regeneracji to moze nie jest to wina wtrysku tylko brak ciśnienia na drugim cylindrze??
zrób testy silnika, najprawdopodobniej masz problem z którymś z wtrysków a przez to nie można utrzymać ciśnienia w common railu. Oczywiście powody mogą być zgoła inne, ale największe prawdopodobieństwo to uszkodzony wtrysk
Odkopię temat, ostatnio nabyłem drogą kupna :) i trochę potestowałem póki co na Volvo FL i kilku osobówkach. W Volvo FL (EURO5) dało się dostać do sterownika hamulców (sprawdzenie ciśnienia podawanego na każde koło, poziom zużycia klocków), sterowanie zawieszeniem pneumatycznym (odczyt ciśnień, kalibracja wysokości po wymianie czujnika, testowanie)....
Witam. Zrób test DLS I MAN CATSEM .Zobaczysz czy wtryski dobrze działają i test pompy wysokiego ciśnienia (jej wydajność).
SPN 4591 Kontrola ciśnienia doładowywania (wysokie ciśnienie) Strategia monitoringu Kontrola ciśnienia doładowywania Odbiór przez klienta/opis objawów • Lampka kontrolna układu oczyszczania spalin (MIL) świeci się stale • Podczas jazdy i w trakcie postoju pojazdu centralna lampka ostrzegawcza cały czas świeci się na czerwono • Lampka kontrolna świeci...
Ale mam problem z ciśnieniem na cylindrach, od przodu jest 23 a na ostatnim 30 przy sprawdzeniu manometrem. Jeśli wtryski sprawne to tu masz problem nierównej pracy silnika.
Kolego błąd 3779 (ciśnienie rail, przeciek z powodu ilości...). Nie chce Cie martwić ale jest to problem układu paliwowego a dokładniej pompy wysokiego ciśnienia lub wrtysków (duży koszt). Podejrzewam ze paliwo na którym jeżdziłes nie jest najlepszej jakości. W serwisie przeprowadza diagnoze i bedziesz pewny na 100%. Proponuje sprawdzić wtryski i pompę...
Czy w Man TGX Euro 5 EEV 18.480 jest tylko czujnik NOx za tłumikiem i nie ma sondy lambda? W Autocom pokazuje 780°C sondy lambda i różne wartości, raz 8, raz 20,48, różnie. Więc nie wiem, jak jest. Wartości wtrysków na Autocom pokazują wszystko powyżej 5. Czy pompa wysokiego ciśnienia zawsze daje błędy, czy wymienić za wcześnie? Przebieg: ponad milion.
3099-05 czujnik ciśnienia paliwa ; zwarcie do masy.3781-01, zawór nadmiarowy ciśnienia otwarty;ciśnienie za wysokie. 3813-08, monitorowanie rozrusznika;nieprawidłowy sygnał.00100-02, ciśnienie oleju ; za niskie.
Nie brnalbym dalej w powrot paliwa ktory opisales , cisnienie paliwa ktore powraca do zbiornika bedzie zawsze wyzsze niz atmosferyczne a zadnego zaworu zwrotnego na powrocie do zbiornika nie ma . A logicznie rzecz biorac jak na powrocie z wtryskiwaczy i listwy wzrosnie cisnienie to wartosci m-prop takze powinny zmalec a w Twoim przypadku zawor otwiera...
Zajrzyj czy nie masz zapchanego filtra w podstawie pompki recznej. Ja też zajalbym sie niskim ciśnieniem, aby wróciła wartosc rzedu 5,5 bar. No i koniecznie ją zakreć xD
Kolego Bład EDC 3778 (ciśnienie rail, przeciek z powodu ilości...). Nie chce Cie martwić ale jest to problem układu paliwowego a dokładniej pompy wysokiego ciśnienia lub wrtysków (duży koszt). Podejrzewam ze paliwo na którym jeżdziłes nie jest najlepszej jakości. Proponuje sprawdzić wtryski i pompę wysokiego ciśnienia (nie rób tego sam.. najlepiej serwis...
Przecież powyżej napisałem, że może ulec ponownej krystalizacji. Nie rozumiem, o co chodzi z nieznajomością problemu? Staramy koledze jakoś pomóc, to co napisałeś powyżej mogę jak najbardziej potwierdzić. Jednakże Man dał wytyczne ze schematami - algorytmami do postępowania ze wskazanymi przez komputer błędami. Jest wyraźnie pokazane postępowanie co...
Według Mana są do wymiany. W euro 6 tylko po zrobieniu tego testu zapada decyzją o wymianie - ostatnio robiłem ten test miałem temperatury np. 6.3 K, 4.4 K 2.7 K .... - wszystkie były ok - teraz pytanie czemu system pokazuje wszystkie NOK,(Jaki masz blad? 3779,80, czy problem z przejściem testu ciśnienia? Czy cały czas problem z dpf? Doładowanie dolna...
Zacznij od próby przelewowej bo bez jakichkolwiek podmian z innych aut będziesz wiedział co z wtryskami. Przy okazji sprawdzisz zawór na szynie czy nie puszcza paliwa. Sprawdzanie ciśnienia po wysokiej stronie to ryzyko i odradzam.
Sprawdź ciśnienie na wyjściu. Nieszczelny wtrysk. Sekcja zasilania 5V przetwornica. Pytaj użytkownika Piotr Budzowski.
Zrobić test na CO(at) w zbiorniczku wyrównawczym a jeszcze można podłączyć manometr do ukł. chłodzenia. Nie powinno przekroczyć 1.3 pod obciążeniem. Trzeba też zwrócić uwagę, na włączonym ogrzewaniu, czy nie ma przerw w grzaniu i nie słychać bulgotania. Jak była wyjęta głowica to można było sprawdzić uszczelki głowicy i pomierzyć wystawanie kołnierzy...
Mogłaby dać radę rzędowa pompa z samochodu ciężarowego np. Man. W tej pompie tłoczki mają około 10 mm średnicy. Ciśnienie na wtryskiwaczach około 320 barów. Wydatek też spory bo na 100 wtrysków jedna sekcja może dać około 25 cm3
Witam, mam problem z manem, silnik D0834 LFL03. Zgasł i nie odpala. Błąd migowy 6 długich, 6 krótkich. Zmieniona pompka wstępna, podłączam wtrysk na zewnątrz do przewodu, pompa wysokiego ciśnienia nie wytwarza takiego ciśnienia żeby otworzyć wtrysk. Mógłby ktoś rozkodować błąd? EDC 6 długich, 6 krótkich (66)
Po rozebraniu wtrysków przez firme specjalizującą się regeneracji, obejrzeli je pod mikroskop i okazało się że wewnątrz są opiłki - wtryski zostały zregenerowane. Dodatkowo oddaliśmy pompę wysokiego ciśnienia do weryfikacji , czy ona łuszczy się. Okazało się że z pompą wszystko ok. Więc dodatkowo wymieniliśmy pompę w zbiorniku paliwa. Oczywiście zbiorni...
Spojrz na test przyspieszenia silnika przy jednoczesnym odcinaniu wtryskow. W tabeli przy przy nr 3 jest wartosc -1 . Tabelka oznacza przyspieszenie ,wartosc wzrostu obrotow silnika w czasie 1 sekundy. Pierwsza pozycja jest to pomiar przyspieszenia przy wszystkich wtryskach pracujacych.Potem sterownik wylacza po kolei kazdy wtrysk i mierzy ten sam przyrost...
Błąd wskazuje na ciśnienie w szynie i wyciek podczas pracy na biegu jałowym.Zrobił bym jeszcze próbę przelewową na wtryskach.
Wtryski, paliwo, pompa, ciśnienie sprężania, rozrząd, drożność dolotu itp. Mnóstwo rzeczy do sprawdzenia.
Zawór DBV był wykręcony , wyczyszczony i założony . Wtryski sprawdzone nie leją , pompa daje dobre ciśnienie , myślę żeby wymienić czujnik na listwie , zawór M-Prop , oraz zawór DBV .
Przy wymianie wtryskiwaczy było mierzone ciśnienie na cylindrach. Wszystko w normie, po 30 na wszystkich. Mechanik stwierdził, że jakby to były panewki czy coś za wałem korbowym, to by godziny nie chodził. A ja już jeżdżę 3 lata z tym, bo myślałem, że wtryski. Ale jednak to nie to.
Najprościej to sprawdzić ciśnienie na tym feralnym cylindrze lub zamienić wtrysk miejscami na inny cylinder. Podaj typ silnika. Bomblowanie na powrocie to raczej normalka o ile ze zbiornika nie śmierdzi nie spalonym paliwem.
Wyciek na szynie CR - pewnie wtrysk lub kilka, ewentualnie zawór bezpieczeństwa. TCU to błąd załączania przystawki ZBR 111 poziom płynu chłodzącego ZBR 4523 ciśnienie w układzie kierowniczym
03789-05 Czujnik różnicowy lub porównawczy czujnik ciśnienia spalin 03779-01 Ciśnienie w układzie jest niskie i nie można go zwiększyć do normalnego ciśnienia. 03776-01Główne ciśnienie.Wyciek podczas kompensacji ilości paliwa.Sprawdź szczelność układu paliwowego wysokiego ciśnienia.Możliwe zatrzymanie silnika lub zmniejszenie mocy. Od czego zacząć?...
Ciśnienie na tłokach Ok, sprawdzałem wcześniej, Układ paliwowy czyściłem, ale pójdę za radą i wymienię zaworek. Wtrysk ( 1) sterujący był sprawdzany, parametry mieszczą się w normie.
Po tych błędach co napisałeś to tak jak wszyscy ci doradzają bez fachowca z kompem i sprzętem do sprawdzenia przecieków na wtryskach nic nie poradzisz. Błędy które wpisałęś są po stronie wysokiego ciśnienia.
-- dozownik czyli pompa? bo do tej pory uważałem, że mamy pompe w module i wtrysk który znajduje się przy wydechu? Twoja wersja to Euro 5, bo Euro 6 ma Emiteca i Boscha i każdy z nich jest innym systemem.... ale do rzeczy ta "puszka" za kabiną to moduł pompy w której jest pompka czujniki filtry itp. i on przesyła adblue pod ciśnieniem do "modułu dozowania...
MAN silnik D0824LFL09 Może ktoś mi pomoże jak ustawić pompę oraz kąt wyprzedzenia wtrysku w silniku D0824LFL09 Man 8.163 oraz jakie powinno być ciśnienie na wtryskach. Z góry dziękuję.
ciśnienie wtrysków zetor końcówki wtrysków ciśnienie mercedes ciśnienie wtrysków
świeca denso minus delta ładowarka przekaźnik przeciążeniowy
Steca coolcept3 5kW – zaniżony uzysk energii, błędne wskazania falownika, analiza przyczyn ESP32 Webserver AP – WebSocket, ESPAsyncWebServer, LittleFS, konfiguracja Access Point