Sprawdź czy nie przepuszcza ciśnienia pod wtryskiem. Częsta usterka tych silników, potrafi zbierać się nagar który zalepia górę głowicy ewentualnie potrafi wyrwać gwint w głowicy Tak wygląda zalepiona glowica
Witam wszystkich i proszę o rade,w następujacej kwesti.Otóż po sprawdzeniu mojego sprintera interfejsem Mb Carsoft, wyskakuje mi komunikat-P1461 Glow plug failure.Verify the glow plugs and the wiring;8-15A.Świece żarowe mam ok,prąd do nich dochodzi,a silnik dalej nie odpala i wyświetla ten jeden błąd.Po odkręceniu przewodu wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczu...
Witam mam problem z nie odpalającym Mercedesem Sprinterem z 2005r 2.2 CDI. Auto stało kilka tygodni nie odpalane. Kiedy chciałem go uruchomić okazało się że akumulator jest słaby (ale chwile zakręcił). Zmieniłem akumulator na nowy i po przekręceniu stacyjki rozrusznik nie kręci. Nie ma sterowania. Okazało się że przekaźnik się nie zwiera zmieniłem go...
Witam, a koledze to potrzebne by pochwalic sie przed dziewczyną? , nazewnictwo też takie bardziej sylwestrowe :D , pierwsza faza słuzy do niedopuszczenia obniżenia temperatury powietrza dolotu(jak by była tylko jedna dawka) i inicjacji zapłonu i zwiekszenia obszaru zapłonu, druga faza to główna dawka a trzecia służy do przedłużenia fali wysokiego ciśnienia...
Najpierw czy dochodzi paliwo, potem sprawdź ciśnienie bezpośrednio na pompie. Następnie ciśnienie na listwie z zaślepionymi wtryskami /sprawdzasz zaworek przelewowy/. Potem to już chyba wtryski do sprawdzenia.
Witam, jakie powinno być ciśnienie na listwie sprinter 906 2.2 cdi biturbo 313 2008r Problem polega na tym, iż auto wchodzi w tryb awaryjny, zarówno przeładowując jak i niedoladowując. Wywala bledy przeladowania i niedoładowania. czasem również egr oraz przeplywki. Turbiny po regeneracji, caly układ dolotowy- od turbo przez intercooler, kolektor- dokładnie...
witam mam problem ze sprinterem 313 2.2cdi z 2006 roku. zapala sie kontrolka EDC i samochod powyzej 2tys sie nie wkreca. Blad p2007( cisnienie wtrysku wstępnego -zbyt niskie ciśnienie ) wtryski i pompa sprawna, jakies sugestie? filtr nowy, powietrza w ukladzie brak.
powodem jest słabe ciśnienie są trzy opcje - regulator ciśnienia - wtryskiwacze dają za dużo na przelew - słaba pompa najtańsza i najbardziej prawdopodobna opcja - regulator ciśnienia do wymiany/ podmiany z innego sprawnego samochodu - 3 śrubki 15 min roboty
Problem wygląda mi na wtryskiwacz lub regulator ciśnienia paliwa. Trochę syfu się dostanie i pojawia się problem. Tak jak napisał domex32. Sprawdzenie szczelności i przelewów wtryskiwaczy.
Kolego, wyjaśnił byś jeszcze raz problem , czy gaśnie i po ponownym włączeniu rozrusznika odpala? czy też gaśnie i nie da się go odpalić bo rozrusznik nie kręci? Pytam bo jest w tym temacie trochę za dużo nieprecyzyjnych informacji. Jak gaśnie podczas jazdy i nie odpala przez brak reakcji rozrusznika, to problem ewidentnie po stronie elektrycznej możliwe...
ciśnienie na listwie CR jest w porządku. Czujnik na listwie podmieniałem i to samo,regulator też. podmieniałem z identycznego auta. Wtryski faktycznie wstawione nówki na 100% żadna regeneracja fakt faktem że o innych numerach ale wyciągałem je już i dawałem na sprawdzenie do Bosch service Kluszczyński Bydgoszcz i podobno muszą chodzić prawidłowo. Jest...
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Witam! Posiadam sprintera 316. Uszkodziły mi się wtryski. Zaprowadziłem auto do warsztatu, gdzie zostały regenerowane. Mechanik wgrał mi nowe oprogramowanie do komputera twierdząc, że będzie dużo lepiej. Po tym zabiegu już 5 krotnie wtryski (przelewy) padały po przebiegu od 4 do 10tys km. Naprawiał to za każdym razem, ale już za ostatnim zażądał sobie...
Witam Mam problem z sprinterem 413 CDI z 2002 r. Auto co jakiś czas nie odpala. Odczytane błędy : P0180-002 Czujnik temperatury paliwo - Napięcie sygnału jest za wysokie. P0201-008 Wtryskiwacz cylindra 1 - przewód ma -//- P0202-008 Wtryskiwacz cylindra 2 - przewód ma -//- P0204-008 Wtryskiwacz cylindra 4 - przewód ma -//- P0203-008 Wtryskiwacz cylindra...
Właśnie będę to sprawdzał jutro (test na przelewanie). Tylko właśnie zagadkowe jest to, że miesiąc temu robiłem taki test - wszystkie były równiutko. A test robiłem przy okazji, bo uszkodzona była uszczelka pod wtryskiem. Niestety, przez genialną pokrywę Mercedesa, gdy paliwo uciekało przez ten wtrysk, chyba mogę tylko strzelać że z pół roku, nic nie...
Jeśli nie wypiąłeś WSP, to emulator się nie uszkodził. Te samochody, najczęściej, w czasie jazdy gasną z powodu spadku ciśnienia paliwa. Pierwsza sprawa to zawór regulacji ciśnienia na listwie CR (tam z tyłu). Następny etap to wtryski. Wymontuj przelewki i załóż na wtryski przezroczysty przewód paliwowy (ok. 10cm i z taką średnicą, żeby się trzymał...
Witam. Mój Sprinter dotąd był w stanie idealnym, nagle zaczął kopcić na biało. Sytuacja była o tyle dziwna, że początkowo ani nie ubywał olej, ani woda, nie było oleju we wodzie, ani wody w oleju a jednak kopcił. Jednak nie kopcił cały czas, na wolnych nie kopcił wcale, zaczynał kopcić na biegu jałowym przy wysokich obrotach. Myśleliśmy, że to niesczelny...
Witam, proszę bardzo o pomoc mam problem ze sprinterem 2,2 cdi 208 rok 2000 do tej pory było wszystko ok ,w pewnym momencie zaczął gasnąć podczas jazdy a po zatrzymaniu i odczekaniu pół godziny odpalał i można było jechać.Po jakimś czasie to samo kontrolka edc i stop ,po przejechaniu kilku kilometrów zgasiłem auto i już nie mogłem odpalić wziąłem na...
Witam.Doczytałem się że w silniku 611980 siedzą inne wtryskiwacze które różnią się kształtem strumienia i dawką paliwa.Nie chcę zakładać wtrysków od starego silnika (611981)żeby nie wypaliło mi przypadkiem tłoków.Jeszcze jedna sprawa która mnie zastanawia to pompa wysokiego ciśnienia.Założyłem tą ze starego silnika(pompa bez żadnego zaworka)a przykręcona...
Zmierz ciśnienie sprężania
Witam, mam problem z sprinterem 2.2 po przekładce silnika nie odpala, krecic ,kreci jak głupi na plaku chodzi, pompa w baku podaje, błędy to P0201-P0204 czyli błędy wtryskiwaczy dodam ze wtryski są założone te co były w tym silnik co przyjechał, czy mogą być to wtryski ? i jeszcze dodam że ciśnienie na szynie jest ponad 300 bar
Mam taki problem . Wymieniłem silnik 0m651 w sprinterze 313 z 2013 na silnik z 2014 tez om651. Po zmianie wtrysków na te z uszkodzonego silnika , jednostka pracowala nierówno . Wtryski zostały zakodowane - pracował normalnie po 2000 km problem powrócił . Samochód był na serwisie Boscha - gdzie stwierdzili ze jeden wtrysk był wadliwy Wiec został zregenerowany...
Na Twoim miejscu skupiłbym się na diagnostyce. Nie jakimś fejsem ale SD. Niestety ja nie posiadam żadnego sprzętu by to zrobić,dlatego auto było w dwóch warsztatach. Ja mogę polatać jedynie z multimetrem. Co immo rozłącza w ogóle? Bo paliwo do wtrysków dochodzi ale tak na oko to chyba za małe ciśnienie.Przeglądałem schematy w auto-data i widzę ze centralka...
Hmm, auto pojechało w trasę beze mnie teraz, więc nie mam przez parę dni do niego dostępu, ale wydawało mi się, że tam na szynie jest sensor ciśnienia, a ten regulator gdzieś przy pompie. Niestety jedyna dokumentacja serwisowa, którą posiadam jest w języku rosyjskim, którym władam co najwyżej miernie. Nie znalazłem tam (co nie znaczy, że jej nie ma)...
U siebie w sprinterze też mam problem ze skaczącym ciśnieniem w układzie CR, i wymiana zaworu M-prop na pompie nie pomogła, a wtrysków nie sprawdzałem, tak więc u siebie też podejrzewam wtryski. Co prawda mam inny silnik ( om642)
Wypalanie zostaje uruchamiane przez sterownik okresowo - to nie jest tak, że powinno się wypalać cały czas. W momencie uruchomienia procedury zostaje zwiększona dawka wtryskiwanego paliwa, załączają się świece żarowe i zmniejsza się ilość dostarczanego do cylindrów powietrza. Takie wypalanie trwa ok. 10- 20 minut. Zapamiętany błąd z niskiego ciśnienia...
Witam wszystkich. Problem dotyczy problemu z odpaleniem Mercedesa Sprintera 903 (2004) 2.2td 313cdi. Dokonałem pomiaru przelewu wtrysków i w ciągu 60sec kręcenia wtryski przelały na1: 8 na 2: 7 , na 3: 6 i na 4:10 . Wymienione: filtr paliwa, świece żarowe, akumulator, wężyk paliwowy od filtra paliwa, uszczelki na regulatorze listwy. Komputer diagnostyczny...
Witam serdecznie. Posiadam mercedes sprintera jak w temacie. Mój problem polega na tym ze co jakis czas podczas jazdy lub podczas ruszania lub zwalniania, wiec tak naprawde nie mozna naprawde stwierdzic kiedy silnik jakby przygasał czemu towarzyszy metaliczne stukanie po czym pracuje normalnie lub tez gasnie całkiem i widac duzo siwego dymu. Na diagnostyce...
podpiąć przelewy i zobaczyć, który przelewa. Najprawdopodobniej jeden wtrysk leje i nie trzyma ciśnienia. jakie masz dane podczas kręcenia? jakie ciśnienie paliwa? Odpali przy min ciśnieniu ok 200 bar. (180bar) Jak masz niższe to nie ma szans Próbowałeś samostarta do wlotu powietrza? Jak na samostarcie zapala bez problemu to wtrysk na 99%. Daj znać...
Ja jak oddaję wtryski do regeneracji to i chcą pompę wysokiego ciśnienia bo to najczęściej pompa się uszkadza i lecą z niej opiłki które zatykają wtryski.I mają wtedy postawę do gwarancji na regenerację. Dodano po 13 Ja jak oddaję wtryski do regeneracji to i chcą pompę wysokiego ciśnienia bo to najczęściej pompa się uszkadza i lecą z niej opiłki które...
Witam Mam prośbę szukam porady lub mechanika w okolicy Wrocławia. Sprinter 313 Cdi 2004 rok w trasie w Italii padła pompa wysokiego ciśnienia bez wtyczki. Nie było czasu, ładunek, itp. Zmienili w serwisie Mercedesa na pompę nową ale niestety na taką z wtyczką. Nie powiem ile kosztowało :-( , i kabel który był na wiązce nie używany podłączyli do jakiegoś...
Witam, tym razem potrzebuje pomocy bardziej doświadczonych. Mianowicie po wymianie wtrysku już nie dalo się go odpalić, więc wymieniłem filtr bo był stary a zauważyłem na przewodach że ciągnie z niego powietrze, ale nic to nie pomogło po za tym że już powietrze nie szło z niego, sprawdziłem przewody idąc od zbiornika ale nic nie zauważyłem, więc założyłem...
Witam, w końcu jakiś czas temu mechanik ustalił że 4 wtryski się rozszczelniły i nie trzymały ciśnienia na wtryskach najprawdopodobniej od złego paliwa wiec wiadomo jakie paliwa są na stacjach (markowych) w naszym kraju po ich wymianie wszystko ustąpiło lecz taka przyjemność trochę mnie kosztowała, ale ważne że samochód normalnie odpala temat uważam...
błędy sprawdzałem CDP(autocom) a zasilania według pindaty ,dane o ciśnieniu paliwa 90 wziąłem z infotech no i właśnie wydaje mi się za niskie porównując z innymi cdi np.sprinter 200bar .Czujnik ciśnienia jest dobry bo w parametrach widać podczas kręcenia ciśnienie 95bar a gdy się go wypnie ze wtyczki ciśnienie wskakuje na 300bar ale i tak nie pojawia...
Witam! Proszę o pomoc! Wszystko zaczęło się od zakupu akumulatora.Po 3-4 dniach nowy akumulator rozładowywał się. Reklamowałem go oczywiście, ale serwis twierdził ,że wszystko jest ok.Oddawałem go 3 krotnie ,ale bez rezultatu. Alternator był dobry, bo go wymieniałem troszkę wcześniej ale później też sprawdzałem u elektryka. Musiałem często ładować go...
Mercedes Sprinter 2004r 2.2 zgasł podczas jazdy, odpalił i znów zgasł chwyta i nie chce odpalić wtryskiwacze sprawdzone, wymieniona pompa wysokiego i niskiego ciśnienia oraz zawór na listwie od tylnej strony silnika, po podpięciu komputera nie wskazał uszkodzeń.
Witam wszystkich. Po wymianie silnika w Mercedesie Sprinterze 2.2CDI, nie zapala. Ciśnienie na listwie jest właściwe, wszystkie czujniki zostały przełożone ze starego silnika, więc wszystko powinno być ok. Na kompie pokazuje błędy z wtryskami, podstawiony nowy wtrysk i impuls na niego jest tylko raz i znowu wyskakuje błąd i świeci się kontrolka EDC....
nie wie czy sprawdzałeś smok w zbiorniku, jeśli tak to ok. moim zdaniem powinieneś sprawdzić przelewy na wtyskiwaczach, jeśli nie wiesz jak to pojedź do warsztatu który to wie jak to zrobić, przy wtryskach bosha jake masz, jest trudno określić złe wtryski, najprościej jest wymienić wszystkie, ale nie koniecznie(koszt ok 500 zł szt minimum), ok, błędy...
A kolega bzst pytał o prawidłowe ciśnienie jakie powinno panować aby silnik pracował prawidłowo więc podałem. Kolega bzst stosuje jakieś skróty myślowe - nie mamy obowiązku domyślać się o co chodzi. Dla ścisłości: jedyną rzeczą którą DAJE wtrysk jest porcja paliwa i ta wielkość jest również jednym z parametrów pracy silnika CDI. Zresztą jak widać Kolega...
jeśli brak błędów to trzeba sprawdzić wartości rzeczywiste - ciśnienie doładowania i ciśnienie paliwa , filtr PDF i zawartośc sadzy oraz ciśnienia przed i za filtrem a potem sprawdzić dawkowanie wtryskiwaczy na przelew chyba że masz zatkany wydech skoro inaczej buczy
Sprawdź ciśnienie paliwa przy rozruchu na zimno, w 90% przypadków chodzi o ciśnienie paliwa ( przelewające wtryski, powietrze w paliwie, niedomaganie pompy wysokiego ciśnienia lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR) ECU nie zezwoli na start dopóki nie uzyska odpowiedniego ciśnienia. Sprawa będzie banalnie prosta do rozwiązania jeżeli...
Koledzy jak się zorientowałem że paliwo poszło zanieczyszczone to zawiozłem auto do machera i on czyszcił zbiornik i auto mi oddał stwierdzając że ma być i wybrałem się w drogę do mons w belgii do bazy natowskiej zrobiłem ponad 3200 km i auto szło bez problemu i dojechałem do domciu za co dziękuję Bogu że nie padł na zachodzie , w następnym dniu odpaliłem...
Oscyloskopem sprawdzić wysterowanie wtrysków. Po drugie sprawdzić na magistrali ciśnienie manometrem.Podpiąć do kompa i w wartościach rzeczywistych sprawdzić parametry silnika na rozgrzanym silniku. I oczywiście zmienić mechanika.
DPF wywalony. Autko zapaliło i po chwili zgasło i cisza ! Nie pali teraz wcale. Początkowo pokazywały się błędy wtryskiwaczy - wszystkich 0201-0204 ale po którejś próbie odpalenia silnika i kasowania błędów zniknęły. Później pojawił się błąd o ciśnieniu lecz też już go niema. Auto nadal nie odpala. Paliwo dostaje, na plaku odpala ale zaraz gaśnie. Ciśnienie...
Na początek pomierz ciśnienia na cylindrach.Jeżeli będzie za niskie to wtedy sprawdź rozrząd,jak ok to niestety będziesz musiał liczyć się z podnoszeniem głowicy. W wtorek będę mierzył kompresje. Jeżeli będzie ok to zacznę od elektryki oraz sprawdzenia wtrysków. Kompresje mierzymy oczywiście przez świece?
Ciśnienie jest, ponad 300 :/
Mercedes Sprinter 906 2.2 cdi Delphi rocznik 2010. Bardzo ciężko odpala jak już załapie to nie trzyma obrotów i gaśnie. Bardzo dymi. Gryzący biały dym. W sterowniku aktualnie brak błędów. Był jeden p0251 elektryczna usterka zaworu sterującego ilością. Usterka została naprawiona przerwa w obwodzie. Wtryskiwacze zostały wymienione na regenerowane. Oczywiście...
jak by styku na wtyczkach nie było to by wywalił błąd w trysku a nie ciśnienie paliwa. wtryski wpradzone na stole czy tylko korekty?
Diagnostyka komputerowa i pogląd parametrów mógłby dużo powiedzieć szczególnie obroty silnika jak i ciśnienie na listwie jak będzie OK to wtryski do sprawdzenia na przelewy a na końcu kompresja a wtryski najlepiej też oddać do sprawdzenia .
Dzisiaj mialem czas na zabawa z samochodem zatem napisze cos... Czujnik ciśnienia na pompie zamieniony. Kontrolka jak migala ta miga. Czujnik temp paliwa również sprawdzony. Przepustnica zamienione. Filtr paliwa również dzisiaj wymienilem. Kontrolka wciaz miga... Brak bledow :/ Teraz pytanie czy to mogą byc wtryaki? Robilem probe przelewowa kilka tygodni...
Witam, silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach, słychać tak jakby cykanie wtryskiwaczy, poza tym, zapala bez problemu, ma moc, nie zapala się kontrolka check engine. Pomiar ciśnienia za pomocą komputera wskazuję wartości od 290 bar do 400 bar, mierzyłem też ciśnienie na trzech innych autach z tym silnikiem, tam ciśnienie było stałe gdzieś na poziomie...
Wszystkie wasze sugestie są bardzo trafne i wskazują na rzeczy które żeście wymienili aczkolwiek najbardziej zaskakuje mnie sytuacja że auto przy zastosowaniu sekwencji przekręcenie zapłonu i 0.5 obrotu rozrusznika wyłączenie zapłonu kolejne załączenie zapłonu i odpala od strzała gdyby wszystkie rzeczy o których piszecie typu ciśnienie wtryski inne...
Sprawa rozwiązana. Regulator ciśnienia na listwie był uszkodzony. Chociaż żadnego błędu związanego z nim nie było. Zanim zmieniłem regulator to jeszcze zrobiłem test przelewowy wtrysków, jeden strasznie przelewał, drugi był taki średni. Wymienilem dwa wtryski i regulator i jest ok. Odpala na widok kluczyka :D
Wtryski, pompa ciśnieniowa sprawdzone, są ok. Byli na forum tacy, co się też tak zarzekali, a potem się okazywało, że te niby sprawdzone elementy są uszkodzone. Na początek zrób może próbę przelewową wtryskiwaczy. Długi czas narastania ciśnienia może być też spowodowany powietrzem w przewodach paliwowych. Próba przelewowa była robiona paliwo leci,...
Czy to błąd wtryskiwacza 2? A przewód do wtrysku drożny. Ciśnienie na tym garze ok?
Trzeba zacząć od podłączenia komputera, mi to wygląda na błąd czujnika różnicy ciśnień w DPF. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Mam na stanie star diagnozę Ogólnie co było robione: Zmieniłem 4 z 6 wtrysków na nowe, zmieniłem turbinę. W zeszłym tygodniu zmieniłem rozrząd ( łańcuch się wyciągnął i dzwonił ). Wgrywałem fabryczny soft, ponownie usuwałem...
dwa podstawowe parametry które musisz sprawdzić : ciśnienie na listwie, obroty koła zamachowego , impulsy można sprawdzić oscyloskopem na podłączonym wtryskiwaczu,zobacz czy odpali na samostart
ja mialem, trzeba podłaczyć tester i zobaczyc czy problemem nie jest zbyt wolno rosnące ciśnienie w szynie. jak tak to powodow moze byc kilka: zbiornik, filtry , pompa, zawór, wtryski, przewody paliwowe
witam. pompa wysokiego ciśnienia swoją drogą, ale najpierw należy dokładnie sprawdzić szczelność układu paliwowego (nie może być żadnych baniek powietrza w tych przeźroczystych przewodach). Należy zwrócić uwagę na stan o-ringów, szczególnie na końcach magistrali rail i przy filtrze paliwa. Jak przelewają wtryskiwacze? Jakie jest ciśnienie na magistrali?
Sprawdziłem ten stary filterek paliwa pod względem opiłków i jak wylałem z niego ropę to znalazłem z 5-6 opiłków wielkości czubka szpilki. Ale to nic, pojechałem po tego sprintera na parking, bo zostawiłem go tam jak mi nie chciał zapalić, spróbowałem go zapalić i nic, ale jak założyliśmy linkę to z ciekawości spróbowałem go zapalić "z popychu" i zapalił...
Witam. Mam taki problem: Bieg jałowy, luz. Naciskam na pedał przyśpieszenia a silnik nie wchodzi od razu na obroty, tylko ma ok 2 sekund zwłoki. W czasie jazdy podobnie. Po prostu nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Po tych dwóch sekundach silnik normalnie sie wkręca i ma moc. Potencjometr gazu działa prawidłowo, przy pełnym wciśnięciu sterownik...
Spróbuję dziś Vagiem ale nie wiem czy obsługuje Mercedesa ale spróbuję a i jest to Benzyna a ta szyna co wspomniałeś ciśnienie to mógł byś bliżej opisać co i jak sprawdzić oraz gdzie szukać ? i oczywiście jest na pompo wtryskach benzyna ...
ta diagnoza przez mechanika jest trochę nie kompletna istotny jest czas narastania ciśnienia na listwie ,bo jak nie osiągnie 120bar to nie zaskoczy ,tak więc test przelewowy jest bardzo istotny i to powinien zrobić jako pierwszy bo przelewanie choćby jednego może powodować że wcale nie zapali .regulator ciśnienia też jest istotny i jego podmiana zajmuje...
za niskie ciśnienie na pompie, przy rozruchu powinno być około 250 bar, zawór na listwie lub sterowanie wtryskami. Osobiście stawiam na pompę.
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący. ?? w cdi Popatrz dokładnie co ci jeszcze zerwało tym paskiem (np. wężyk z turbiny , czujnik ciśnienia lub temperatury powietrza etc.) Pozatym odczyt błędów ze sterownika jeśli pokaże zawór to do sprawdzenia wiązka na przedniej belce i podciśnienie.
Mercedes Sprinter 2.2 cdi 2003r brak mocy witam mam problem ze sprinterem na niskich biegach idzie jak burza a jaj wrzucam 4.5 to 110km i lipa słyszę tylko jak otwiera się zawór upustowy w turbinie się otwiera i wtedy traci moc wymieniłem zawór cisnienia paliwa czujnik ciśnienia na listwie zawór podcisnienia turbiny czujnik temp w kol i ten podcisnieniowy...
sprawdź ciśnienie na listwie i wtryski na powrotach częsta usterjka to oring na regulatorze na listwie z tyłu siklnika
A ja obstawiam regulator ciśnienia na listwie, Biały teflonowy oring się wyrabia. Lub uszkodzone wtryski.
nie no bez przesady, zdaję sobie sprawę, że tak się nie robi z wtryskami, ale czy to faktycznie ma bezpośredni wpływ na takie objawy??? W dodatku on jest na 4 cylindrze a komp wskazuje na 3 cylinder. Wcześniej na lejących wtryskach podobnie chodził podobny obłoczek puszczał (ale 4szt. o jednakowym numerze)Dół silnika jest po remoncie, i sprężanie ma...
My Ciebie również serdecznie witamy... Jeżeli nie wiesz, to tego rodzaju naprawy w nowych autach rozpoczyna się od odczytania i analizy kodów błędów. Oprócz tego trzeba przejrzeć tzw. "actual values" (wartości aktualne) - np. zwrócić uwagę na ciśnienie na railu w momencie uruchamiania silnika. Jeżeli będzie niższe jak 120 bar to silnik raczej nie odpali....
Wystarczy zdjąć wężyki przelewowe i sprawdzić który leje, przy rozruchu żaden nie powinien przepuszczać (no może małe kropelki), natomiast jak będzie uszkodzony regulator ciśnienia to wymiana oringów może nie pomóc. Bez podstawowej wiedzy z kompa to jest strzelanie kulą w płot. Bo nawet jak to będzie któryś wtrysk to nie wiem czy będziesz w stanie sam...
pierwsze przelewy na wtryskiwaczach drugi filtr paliwa trzeci oring na regulatorze ciśnienia CR pompa ? jeżeli zobaczysz opiłki na regulatorze ciśnienia
Rozkładam już ręce. Najpierw w aucie padł CAN nie palił. Po wymianie EDC niby wszystko o.k. ale auto później zaczęło gasnąć w czasie jazdy lub też krótko po odpaleniu. Ciężko lub wcale też nie palił na zimno. Tester texa odczytywał całą litanię błędów m.innymi "monitoring ciśnienia rail". Wtryski zregenerowane, nowy zawór na rampie. Pompa CR też wymieniona....
Regulator cisnienia pompy był wymieniany. listwy nie. na plaku, samostarcie i innym sprayu nie pali. nie sprawdzalem synchronizacji czujników i nie sprawdzałem pradu na wtryskiwaczach. Narazie czekam jak wyjma skrzynie i obejza dwumase. dam znac co sie dzieje. Sprawdź ciśnienie na tłokach bo tak to wy rozkopiecie tylko cały samochód.:D Nie jestem mechanikiem...
witam panowie.trochę nie pisałem bo byłem w finlandi.Więc moc już ma,przyczyną było zabrudzenie olejem kostki czujnika na pompie wysokiego ciśnienia przez co robiło zwarcie do masy.Niestety powrócił temat gaśnięcia auta pod obciążeniem.Więc wyciągnąłem wtryski i dałem do sprawdzenia w servisie bosch wrocław.Napiszę jutro co wykazały pomiary na stole.Aha.Filtr...
Witam pomocy ten sam problem tylko że mam automat 316- 2,7dci jak włącze silnik i zapale to idzie jak burza 10 km i tryb awaryjny byłem u wielu mechaników fachowców wszyscy czujnik przepływomierz kupiłem trzy nowe i to samo to mówili że taki czujnik pod ciśnienia jeszcze to kupiłóem nowy i dalej trochę jedzie i znowu muł ja juz nie wiem miedzy czasie...
Wtryski, pompa CR lub regulator ciśnienia. To do sprawdzenia w serwisie specjalizującym się w dieslach, a nie u pana mietka co się z diesel dopiero w FSO polonez spodkał.
Ale jak sprawdzić ciśnienie na listwie i impuls z czujnika?I o jakiej listwie mówimy, bo w moim modelu chyba nie występuje takowa.Jest pompa wtryskowa i 5 wtryskiwaczy razem z jednym sterującym i to wszystko.
Witam Może ktoś mi pomoże !!! Wszystko zaczęło się od tego, że zaczęły mi cykać popychacze.... Jednocześnie zaczął kopcić na biało ale tylko jak zimy... Wymienione zostały szklanki ale kopcenie nie ustało....więc zaczęło się sprawdzanie. Teraz kopci czy ciepły czy zimny - jak zimny to bardziej wtryski : sprawne pompa wtryskowa : sprawna pompa oleju...
Samochód jeździ ponownie. Jest jednak kłopot- po odebraniu z naprawy ( wymiana sterownika silnika oraz całej pompy wtryskowej) dobrze było przez jakieś 15km, teraz chodzi chyba w trybie awaryjnym i nie ma mocy. Ma ktoś jakieś pomysły co mu może być? Wtrysk sterujący ma oporność około 125-130ohm, nie dymi, przemyłem czujnik ciśnienia bez rezultatu. Po...
Po wymianie wtryskiwacza auto zgasło podczas jazdy w pierwszym tygodniu 5 razy i od tego momentu nie ma z tym problemu. Sugerowano mi że najprawdopodobniej przyczyną tej usterki był czujnik na listwie (z tyłu silnika). Odnośnie powietrza w układzie paliwowym to udało mi się samemu wykryć przyczynę. Gdy było auto u mechanika kazałem wymienić przewód...
własnie ze jest taki problem będąc z nim na komputerze nic nie wyszło zero błędów wtryski sprawdzone są ok czujnik ciśnienia na listwie wymieniłęm bo miałem nowy i dalej nic
Zastanawia mnie tylko że jeżeli kręce kolejny raz to error juz się nie świeci. Wpinając diodę do wtyczki wtryskiwacza kręcąc rozrusznikiem kilka obrotów sygnał jest. Później zanika obroty widzi i ciśnienie takze
dlaczego wprowadzasz nowe metody diagnozy Wynika to z doświadczenia !!! Kolega pojedzie na diagnostykę komputerową do nieogarniętego diagnosty i jeżeli np. zawory będą podstawione może mieć różne przekłamane parametry i błędy np. 'misfire' lub ciśnienie doładowania będzie uciekać przez zawory na cylinder i będzie błąd słabego ciśnienia doładowania....
Witam! Mam problem ze Sprinterem 316CDI 2.7CDI. Samochód zgasł w czasie jazdy i nie pali -Wymieniony filtr paliwa - wyjęte i sprawdzone wtryski - wyjęta i sprawdzona pompa wysokiego ciśnienia na stole daje okolo 1000bar - podstawiony czujnik wału, wałka rozrządu (nowe) - podstawiony regulator ciśnienia na listwie CR (nowy) - nowy czujnik ciśnienia na...
Więc tak, auto zostało przewiezione lawetą do serwisu, tam po podłączeniu pod komputer pokazało kilka błędów (niestety nie wiem jakie dokładnie), potem tamtejszy mechanik bawił sie z nim z 3 godziny, auto odpaliło i zgasło, po kolejnej godzinie odpalało ale przy ok 3000 obrotów gasł, mówił cos o wtryskach, potem o pompie paliwa, na końcu o złym ciśnieniu...
Witam. Mam problem ze sprinterem, samochod odpala pracuje równo, tylko po gwałtownym nacisnieci gazu nie reagujemy a po odjeciu i naciśnięciu ponownie zaczyna jechać. Nie ma reguły kiedy to sie dzieje. Komputer nie pokazuje błędów, parametry wszystkie ok. Wymienione juz zostaly: wtryski, czujnik i zawór wysokiego ciśnienia na listwie i pompie. Przeplywomierz...
Przyczyną też może być filtr paliwa, regulator ciśnienia na szynie czy nawet inny wtryskiwacz.
Witam wszystkich,panowie mam problem z sprinterem 2.2 cdi 2002r otóż podczas jazdy nagle stracił moc i tak po podłaczeniu do kompa wskazało na czujnik sterujący turbina,czujnik kupiony wymieniony ( to jest ten pod filtrem powietrza) wszystkie wężyki podciśnieniowe sprawdzone a mocy jak nie było tak nie ma :cry: żadnych błedów komputer teraz nie pokazuje.Wiec...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Dajcie temu zamkowi na chwilę spokój.Próbę przelewową wtrysków zrób bo zamek to może być zbieg okoliczności.Potem ciśnienie CR jak buduje i jak stoi.
Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę. Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic. Czemu od razu tak poważny remont bez rozeznania, czy rzeczywiście chodzi o pompę wysokiego ciśnienia (pwc) z zaworem regulacyjnym?...
Wyczyściłem geometrię na turbinie oraz zamontowałem zestaw naprawczy siłownika turbiny. Teraz śmiga aż miło (brak błędów). Jednak mam jeszcze jeno pytanie. Na zimnym silniku nie odpala, trzeb kręcić z 2 min, i dopiero zaczyna załapywać. Potem jeszcze kilka razy zgaśnie i znów odplam aż chodzi, jednak trzeba poczekać z 1 min. bo nie reaguje na gaz. Błędów...
Sprawdz wtryski na powrotach napewno którys leje jak cholera i to jest przyczyna spadku cisnienia na listwie paliwowej podczas jazdy miałem to samo kiedys w jednym.
Samochód jak w temacie.Błędy- P2537 obwód połączenia wyłącznika stacyjki wysoki sygnał, P2321-czas wyłączania silnika ma nieprawidłową wartość.Bezpieczniki sprawdzone,przekażnik rozrusznika sprawdzony.Stacyjka sprawdzona u elektronika.Po naciśnięciu styku przekażnika,rozrusznik kręci,sterownik widzi obroty wału, brak ciśnienia paliwa na szynie.Na stykach...
Wrzuciłem ci kolego odpowiedź na innym forum. Jak piszesz w różnych miejscach, to również czytaj w różnych miejscach. wtryskiwacze po regeneracji Widziałem jak takie regeneracje czasem wyglądają. Najbardziej przydaje się do tego szlifierka stołowa z metalową szczotką obrotową... Test przelewowy robiłeś po regeneracji (jak nie chce palić)? Jakie wtedy...
Jak w temacie sprinter 316 2.1 cdi 2011r po wymianie nowego kolektora dolotowego nie chce zapalić ,podpięty pod komputer bosch w trakcie kręcenia obroty są na poziomie 250, synchro rozrządu pokazuje ok. Cisnienie wolno ale narasta i oscyluje na poziomie od 24000 do 30000 .Na plaka odpala i tylko na nim pracuje. Zawór na pompie i na rampie podmieniony...
I gdzie tu problem? Co sprawdziłeś już? ciśnienie na garach ,odpinałeś ten wtrysk?
Okey, masz rację. Jednakże ze spływem oleju z filtra to tak nie jestem do końca przekonany, że to źle. Wydaje się, że to tylko pompa jest po drodze spływu. Powiem Ci więcej, za każdym razem kiedy wymieniam olej to nigdy go w puszce nie było, więc? Przebieg mojego OM651 170KM to 270 i nic się nie dzieje. Przy 200tu wymieniłem: wspomniany wcześniej zestaw...
Jeśli wtryskiwacz przelewa dawkę na sów pracy to dzieje się tak za każdym razem, sterownik nie jest w stanie sprawdzić jak się zachowuje wtryskiwacz i na pewno z tego powodu nie wyświetli się żaden błąd(błąd pojawia się jeśli sterownik wykryje uszkodzenie cewki co uniemożliwia mu podanie paliwa do cylindra. Może jedynie przeliczyć dawkę i odpowiednio...
Hej, stop , stop Panowie, zacznijmy od tego ze krokiem numer jeden jest postawienie celu ktory chcemy uzyskac co w tym wypadku odpowiada max ilosci paliwa zamienionego na prace, nie cieplo czy halas swiatlo itd. Bezposrednim wykladnikiem sa NIUTONOMETRY , i tego sie nalezy trzymac a zmiana na pałe - a moze 4 bar map sensor, koncowki z kombajnu i turbo...
Cześć Tych danych to jest tyle co kot napłakał... Po pierwsze: oznaczenie handlowe "313 CDI" nosił zarówno poprzednio produkowany model Sprintera (II generacji) jak i aktualnie produkowany model 906. Z tekstu dopiero można się domyślić, że masz ten nowszy, ale lepiej to wyjaśnić, bo zaraz się zaczną mnożyć rady dla Sprintera 313CDI starszego. Wymieniony...
Prawie na pewno jest ponownie problem z DPF-em. Przy tak krótkich trasach (jeszcze nie wiem, ile w tych 100 kilometrach jest uruchomień silnika) uruchamiane jest wypalanie filtra, ale nie dochodzi do jego pełnego zakończenia i przy najbliższej okazji wypalanie zostaje ponownie uruchomione (co znowu wiąże się z dodatkowym paliwem wtryskiwanym do cylindrów)....
Podobnie jak w temacie Sprinter 413 pierwsze przelewy na wtryskiwaczach drugi filtr paliwa trzeci oring na regulatorze ciśnienia CR pompa ? jeżeli zobaczysz opiłki na regulatorze ciśnienia
Podobnie jak w temacie Sprinter 413 CDI 1 przelewy na wtryskiwaczach 2 drugi oring na regulatorze ciśnienia CR 3 pompa ? jeżeli zobaczysz opiłki na regulatorze ciśnienia
sprawdzałem na sprinterze 313cdi odpala jak ciśnienie jest około 20MPa. Próbowałem na plakao dpalić vitka ciśnienie wzrosło do 54MPa. Auto pracowało, obroty 1200, napięcia na wtryskach brak.
No i po robocie :) Szpilki odkręcone to i głowica odchodzi niemalże bez udziału rąk. ;) Przecinak był bardzo mały i cieńki (co nie zmienia faktu że nie powinno go tam być tak czy inaczej) i wbijałem na rogu dokładnie tam gdzie jest filtr paliwa żeby z dala od strefy gdzie są tłoki ale nie ma żadnych zniszczeń oprucz małego odgniecenia na rogu, uszczelka...