Raczej cos z kablami. Nie kombinuj tylko odkrec fotel przechyl w tyl abys mial dobre dojscie. Sprawdz gdzie od wtyczki leca kable, musi byc ciaglosc obwodu. Ale najpierw podaj zasilanie tam gdzie powinno byc i zobacz czy fotel grzeje, chodzi o ta wtyczke co idzie do maty grzewczej.
Moja wypowiedź była błędna, bo nie doczytałem, że tego obiekty są odległe. Następny błąd polegał na tym, że schemat kolego nie odpowiada rzeczywistości. Bo to nie jest schemat na korzystanie z odrębnych liczników. Prądy i ich rozrzut tylko kolega może obliczyć, bo kolega posiada dane. Jest jeszcze jeden aspekt - obciążenia jakie będą załączane. To nie...
Witam. Mam takie pytanie czy jak mierzymy ciaglosc obwodu elektrycznego np. 24V to robimy to na zapłonie czy na wylaczonym sprzęcie? Czy taka sama sytuacja ma się do instalacji 230v? Z góry dzięki jestem laikiem dlatego pytam
Zapewne w zasilaczu są jakieś kondensatory - dopóki się nie naładują, płynie prąd i miernik traktuje to jak zwarcie. Dobrze byłoby nie pozostawiać takiego kondensatora naładowanego odwrotnie (one rozróżniają '+' i '-'), bo to powoduje korozję wewnętrzną.
Tranzystor zabezpieczający ma fabrycznie zwarty kolektor z bazą (łatwo to namierzyć).Na zaciskach miernika powinno być ok.2,5V podczas pomiaru ciągłości i ok.0,47V na omach. Jeśli będzie mniej niż 70mV to buzzer piszczy.Bardzo rzadko miałem uszkodzone scalaki przy takiej awarii.Sprawdź też pozystory PTC oraz układ zasilania omomierza.
mam wrazenie że niemasz pojecia co robisz. Pisałem abyś sprawdził pedał gazu bo tam jest potencjometr, a w przepustnicy jest silnik krokowy. A błąd typowo dotyczy potencjometru. Ewentualnie przewody na ciaglosc obwodu do strawdzenia ( czy nie są przetarte).
Jak przez przewody lub złącza przepływa prąd to tester ciągłości zachowa się dziwacznie, piszczy, ale na wyświettlaczu pokazuje głupoty. :)
Piszczyk włącza się poniżej pewnego progu ale jako tako ta funkcja jest funkcją omomierza.
Witam. Jest to bezpiecznik termiczny.
Nie. Diodą led czerwoną. Powinna mrugać przy próbie odpalania. Moduł od 4T teoretycznie powinien dać iskrę pod warunkiem że rozkład wyprowadzeń jest taki sam i sam zapłon jest też typu CDI.
Witam, potrzebuje zrobic probnik napiecia 230 AC/DC, oraz ciaglosc obwodu (lecz bardzo czuly, taki ze jesli wezme oba przewody w obie rece to pokaze ciaglosc.) Jedynie jaki schemat narazie znalazlem ma tylko ciaglosc obwodu. [url=https://majsterkowo.pl/wp-content/u...
Witam U mnie, kiedy przeginam, na tym zakresie leci właśnie bezpiecznik ...ten miernik nie ma zabezpieczenia dla zakresu 10A. l Fused Protection for VWmA Input Terminal: 315mA, 250V fast type, f5x20 mm l 10A Terminal: Un-fused . Sprawdź R12, a najpierw tak jak pisał kol. chrust58 : poprawność podłączenia przewodów COM/10A Pozdr.
Witam Nie kazdy UPS odlacza calkowicie wejscie. Niektore UPS-y maja rozlaczany tylko jeden biegun i takowe powiny poprawnie wspolpracowac poniewaz moga zapewnic ciaglosc obwodu PE - N. Pzdr SHY
Problem polega na wspomnianym w tytule uszkodzeniu karkasu w tytule niema o tym mowy :lol: gdzie mierzyles ciaglosc obwodu? na linkach czy na tych miedzianych sciezkach na karkasie? jak na sciezkach to postaraj sie dostac do tych drutow ktore tam sa przylutowane. zdrap troche izolacji i zmierz ciaglosc obwodu
Rezystor jest tam wstawiony w celu diagnostyki ciągłości obwodu przez sterownik Możliwe, ale ciągłość obwodu jest zagwarantowana także poprzez cewkę przekaźnika
Tester ciągłości bywa zrobiony byle jak, bo nie jest to jakaś ważna funkcja, która by wpływała na decyzje zakupowe klientów, ani też nie służy do dokładnych pomiarów. Ma piszczeć, kiedy rezystancja jest "niska". Każdy producent może mieć inne zdanie, co to znaczy niska. Weź instrukcję swojego miernika i przeczytaj, dla jakiej oporności będzie on piszczał....
Tak - odpialem go od wlacznika, podlaczylem do pradu i sprawdzilem probowka - byla faza, wiec szacuje iz przewod jest dobry Sprawdzilem tez miernikiem ciaglosc obwodu - na obydwu przewodach jest ciaglosc, tak wiec przewod powinien byc dobry
http://obrazki.elektroda.pl/6389459200_1... Chciałem posiadać zasilacz warsztatowy więc go wykonałem. Miał to być mały, poręczny zasilacz mający nienajgorsze parametry. Ma służyć do odpalania małych układów które wykonam. Chciałem mieć również w nim tester ciągłości obwodu, dlatego powstał i on na układzie uA741. Zasilacz powstawał...
Uszkodzona cewka grzejna sprawdź miernikiem na pikaczu ciągłość obwodu.
Dlaczego gdy sprawdzam testem na ciaglosc obwodu polaczenie 2 i 3 nozka nie mam sygnalu? Ponieważ, prawdopodobnie pomiędzy tymi wyprowadzeniami zamontowany jest układ podświetlania klawisza (neonówka + rezystor). Podświetlanie klawisza: 125 - 250VAC. Pozdrawiam.
compacty testują i ciaglosc obwodu silnika szczotkowego i jego nieprawidlowa predkosc zapisujaa to jako defeckt i powinno się wyswietlic na zegarze modulowym
Witam. Posiadam takie trafo jak na zdj https://photos.app.goo.gl/8m1U2pY7a5DhSZ... spawdzam ciaglosc obwodu L1 - L1.1 CIAGLY ---------"-------------------- N - N1 CIAGLY PODLACZAM 230V POD L1-L1.1 TO ZWARCIE PODLACZAM 230V POD L1-N TO NA L1.1-N1 TEZ 230 V czy to jest separacyjny? czy na inne napiecie pracuje.
Polecam koledze zrobienie testera wg. opisu w załączniku. Bije na głowę wszelkie testery stosowane w miernikach. Jego zaletą jest reakcja, sygnalizacją , na rezystancje obwodu poniżej 2Ω. Dlaczego? czasem w układzie jest wlutowany opornik np. 4,7Ω, tester obwodu miernika zasygnalizuje zwarcie, tester który ja proponuję na pewno nie. Pozdrówka...
W takim razie czy na każdym pinie miernik powinien pokazywać ciągłość obwodu ? A to niby dlaczego ? Wskazania mogą być bardzo różne ale raczej nie ciągłość obwodu .
namalowac na nich kreski pisakiem przewodzacym i sprawdzajac ciaglosc obwodu Groove... masz jakieś namiary na takie cudo?? Odpadłby mi problem wykonywania płytek :D
Można powiedzieć, że w sieciach IT wykorzystywany jest ten PTC jako ciągłość obwodu PE/supo, wtedy zabudowuje się dodatkową diodę w puszcze zaciskowej silnika. W takich przypadkach jest wymagane użycie
Mozesz na koncu przewodu przy silniku dac na przewod masę lub plusa z aku wtedy na brązowy kolor się zaswieci i pokaze volty z plusa lub na zielono mase i 00 Dodano po 2 Warunek jest taki ze sondą musisz dotknąć np gniazdko bezpiecznika lub oskurowanego kabla
Witam.Mam radyjko Clariona i dziwny problem.Przestalo reagowac na pryciski Vol+ , Vol- i Sel.Sprawdzilem ciaglosc obwodu sciezek, mikra czy dzialaja i czy niezwieraja.Wszystko ok.Zaznaczam ze caly panel dziala tylko te 3 przyciski sa uparte.Prosze o jakies sugestie.pozdrawiam
Jest coś takiego jak miernik ohm, lub w nim na ciągłość obwodu w nim, piszczyk.... Ale chyba autor z tą FAZĄ robi sobie "jajuszka" z Nas.
Tak. Po drodze masz jeszcze bezpiecznik, jeśli jest ciągłość obwodu, to oznacza, że bezpiecznik też jest sprawny.
Szybciej będzie wyjąć radio i przegwizdać przewody dowolnym multimetrem. Popatrz na kolory w kostce przy głośniku, poszukaj takich samych w kostce ISO i sprawdź miernikiem ciągłość obwodu.
Sprawdź grzałką na ciągłość obwodu oraz przebicie do masy.
Tester albo skręcenie razem pary i multimetr na ciągłość obwodu
-przekaźnik WOT -sprzęgło klimatyzacji na ciągłośc obwodu -ciśnienie czynnika ronoczego
Sprawdź miernikiem ciągłość "obwodu" żarówki.
Zewrzyj ekran z przewodem w danym pomieszczeniu i sprawdzaj np multimetrem (test diody, ciągłość obwodu) na strychu który kabel ma połączony ekran z przewodem....
A przestaw multimetr na pozycję diody i ciągłości obwodu czy da sygnał dźwiękowy.
kabel jak najbardziej moze sie sam z siebie popsuc czyli zamoknac :) antena czasami tez, zalezy jak bardzo amatorsko wykonana. A ja osobiscie mialem taki objaw kiedy mi styk od kabla antenowego przysniedzial. Mierzac miernikiem ciaglosc obwodu byla caly czas, ale ruszac wtykiem zmieniala mi sie sila sygnalu.
Sprawdź grzałkę nie tylko na ciągłość obwodu ale także na upływność do masy.
Ten przełącznik musi mieć przejście czyli zamykać obwód gdy pompa wytwarza ciśnienie wody. Niestety Twój multimetr nie ma dźwiękowego sygnalizowania pomiaru ciągłości obwodu: https://youtu.be/Dt3N81yhzeM
viper-ek- przyjrzyj sie dokładnie co masz na mierniku w pozycji w jakiej mierzyłes ,i nie obarczj wina miernika tylko siebie bo nie wiesz co powinien sygnalizowac po prostu sygnał dziekowy oznacza ciagłosc obwodu a nie zwarcie i taki stan jest w przedziale od 0 do set omów No dobrze...byc moze zle rozumialem pomiar. Bylem przekonany ze miernik wskaze...
Kondensator jak najbardziej odpowiada parametrom. Weź ze sobą multimetr bo warto również przejrzeć wiązkę elektryczną pod drzwiami na ciągłość obwodu to znana bolączka zmywarek.
Jeśli posiadasz miernik ciągłości obwodu zrób pomiar między oprawami żarówek i przewodami zasilającymi.
No niestety takie organoleptyczne sprawdzanie guzik daje. Musisz sprawdzić ciągłość obwodu multimetrem. Warto zdemontować moduł i przyjrzeć się mu a szczególnie w jakim stanie będzie przekaźnik załączający grzałkę.
Omomierz lub funkcja ciągłości obwodu na mierniku i do dzieła
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Jeżeli wkładka jest MM to z pomiarów wynika że uszkodzona. Autorowi pokazywała przerwę. Zależy też na jakim zakresie multimetru mierzył, bo jeśli na testerze ciągłości obwodu to... :-( Wkładki mają rezystancję wewnętrzną od kilkuset Ω do 1 - 1,2 kΩ.
Problem doskwiera wtedy kiedy jack jest podłączony do adaptera Sprawdź adapter i przewód testerem ciągłości obwodu. Stawiam na zerwany Gnd (oplot ekranujący).
Kabli puki co jeszcze żadnych nie sprawdzałem. Jedyne co, to sam silniczek z mechanizmem i błędy modułu oraz przyciski w pomiarach parametrów. W module drzwi kierowcy jak i pasażera jest ok - każdy przycisk ma reakcje. Dodano po 11 https://obrazki.elektroda.pl/8310636300_... Czy ktos jest w stanie stwierdzic do czego to sluzy? Jest...
Jeśli mamy do dyspozycji wyjście wysokoprądowe, to należy to wyjście wykorzystać z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze unikamy stosowania urządzenia pośredniego (przekaźnika) zwiększając niezawodność obwodu, po drugie uzyskujemy kontrolę nad ciągłością obwodu wyzwalacza - przerwany obwód zasilania wyzwalacza wyrzuci awarię wyjścia.
Myszy nie, ale jakość wykonania instalacji elektrycznej w pralkach Samsung woła o pomstę do nieba. To dobry trop i zakup sobie milimetr z dźwiękowym sygnalizatorem pomiaru ciągłości obwodu a powinieneś namierzyć problem.
Jeżeli sprawdzasz na bolcach + uziemienie to na rezystancję.. Na 2 Mega i sprawdź uziemienie + bolec i uziemienie + drugi bolec. Potem na ciągłość obwodu ustaw i przy rozłączonym termostacie sprawdź pomiędzy bolcami - Nic nie powinno wskazać..
Ja bym ponownie wymienil żarówkę z przodu. Po każdym wyjęciu żarówki trzeba ponownie wył i włączyć światła pozycyjne. Komputer sprawdza ciągłość obwodu i jak coś jest nie tak to odcina prąd.
No to szukaj, gdzie się gubi ciągłość obwodu. To nie tylko plus, ale tez i minus, czyli połączenia masowe.
Dzisiaj wymienilem tusze w drukarce c43. Po dlugiej przerwie drukarka nie drugowala, tzn drukowala ale z brakujacymi liniami, tak ze nie mozna bylo odczytac tekstu. Podlaczylem pod bolce ssace atrament strzykawe i przeplukalem denaturatem wszystkie dysze. Golym okiem bylo widac jak denaturat wylatuje ze wszytskich otworow dyszy ciaglym strumieniem....
Twój błąd wskazuje na uszkodzenie grzałki, można sprawdzić to multimetrem ustawionym na ciągłość obwodu na białych przewodach sondy.
Można czymś takim. https://elektrykadlakazdego.pl/szukacz-p... A najtaniej pomiar rezystancji zwykłym multimetrem, tylko że trzeba chodzić z długim przewodem. https://elektrykadlakazdego.pl/pomiar-ci... https://www.fluke.com/pl-pl/nauka/blog/m...
założyłem troszkę za luźny pasek i podczas prania pod obciążeniem pasek się ślizgał. Czy to mogło zapoczątkować uszkodzenie tego rezystora? Nie. Moim zdaniem to są rzadkie przypadki, ale to wygląda na błąd montażu. Chyba że mierząc go tak nadusiłeś sondami, że nie zdzierżył ;) Logika tu jest taka: Brak ciągłości obwodu tacho czyli po prostu prądniczki...
co i jak mam zmierzyć? Miernikiem zmierz ten bezpiecznik termiczny gdy jest dobry ma ciągłość obwodu. https://obrazki.elektroda.pl/6944716400_...
po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Mało, nie mało - wszystko zależy od miernika i metody pomiaru. Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, Podłącz omomierz, a nie tester...
przełączasz miernik na sprawdzanie diody / ciągłości obwodu albo rezystancji i przykładasz z jednej strony do miejsca lutowania kabla a z drugiej do mini jack'a (po kolej wszystkie połączenia)
Trudno jest sprawdzic magnetron w warunkach domowych. Mozna natomiast okreslic jego przydatnosc sprawdzajac omomierzem ciaglosc obwodu zarzenia i czy nie ma przebicia on do masy. Dalej nalezaloby obejrzec caly magnetron zwracajac szczegolna uwage na "antenke" - jesli jest okopcona,a czesto nawet podziurawiona to magnetron kwalifikuje sie do wymiany....
Zaciekawiony też wykonałem taki test i żaden z mierników nie zmieniał polaryzacji. Siedem mierników sprawdziłem :-) w tym z jeden Uni-T i jeden tani chińczyk. Bardzo ciekawa obserwacja.
w pierwotnym wyszło 186,8 ohm Przy testowaniu ciągłości obwodu przy wtórnym jest sygnał a przy pierwotnym nie ma Sprawdź w instrukcji miernika, do jakiej wartości [Ω] pojawia się sygnał. Inne wyjaśnienia zostawiam dla Kolegów.
Zleć to komuś kto to ogarnie bo sam zrobisz więcej szkody niż pożytku. Robisz pomiary w bezpiecznikach miernikiem ustawionym na ciągłość obwodu. Zaraz coś spalisz i tyle z tego wyjdzie.
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Maty grzewcze (ciągłość obwodu, rezystancja) jak i napięcie we wtyczce do sprawdzenia multimetrem. Co do kontrolki otwarcia drzwi - mikrostyki w zamku lub zimne luty na płytce elektrycznej zamka.
Sprawdż ciągłość obwodu od wtyczki,poprzez kondensator przeciwzakłóceniowy (do którego dochodzi kabel), a jak tam będzie o.k. to jeszcze blokadę drzwi.
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
Dobre światło i lupa o dużym powiększeniu oraz omomierz na ciągłość obwodu (piszczek) z ostrymi sondami powinny pomóc. Chyba nie pomoże, druk wielowarstwowy. W miejsce C8 jest wstawiony dławik. Znalazłem jeszcze zwarte dwa kondensatory. C10 C12 Na druku wszystkie piszczą. mam takiego na stole.
Przyczyną braku zasilania może być też upalony przewód przy zabezpieczeniu tego obwodu, chodzi mi o bezpiecznik automatyczny sprawdź tez puszki łączeniowe tzn niedokręcone zaciski upalone końcówki. Naprawa tego obwodu nie jest trudna trzeba sprawdzić ciągłość obwodu gniazdowego od bezpiecznika do gniazd.
Zmierz czy masz napięcie na elektrozaczepie w chwili otwierania lub po prostu sprawdź ciągłość obwodu do elektrozaczepu. Sam elektrozaczep sprawdź omomierzem czy ma przejście na cewce elektromagnesu. Być może jest przerwa. Inne sprawdzenie to podanie napięcia 12V (krótko).
Czy zwarcie śrubek w kostce SBS napędu uruchamia bramę? Jeśli tak - coś źle podłączyłeś albo masz źle skonfigurowany odbiornik. Sprawdź jeszcze dla porządku (próbnikiem ciągłości obwodu, omomierzem albo bateryjką i żarówką) czy w momencie naciśnięcia przycisku na pilocie dwa skrajne lewe zaciski Proximy (tzn NO i ten obok) zwierają się.
Zewrzyj obydwa przewody brązowy-czarny jeśli zadziała to termostat, jak nie to sprawdź przewody na ciągłość obwodu ,następnie przekaźnik rozruchowy sprężarki ,na początek sprawdź przewód zasilający powodzenia .
nie mam jednoczesnego dostępu do obu końcówek Wynika z tego, że masz dostęp ale albo do jednej końcówki albo do drugiej. Najprościej zewrzeć wszystkie końcówki na jednym końcu a na drugim prześwietlić ciągłość obwodu zwykłym omomierzem. Jeżeli będzie "przejście" w każdej kombinacji to kabel jest sprawny elektrycznie oczywiście jeżeli bez zwarcia końcówek...
Sam miernik powinien działać bez baterii. Zasilanie bateryjne potrzebne jest jedynie do pomiaru oporności, ewentualnie do diagnostyki ciągłości obwodu. Ale to, to samo. Miernik bez zasilania nie ruszy No tak, pomyliłem się. Bo to nie jest zwykły analogowy miernik. Słowo "miernik" powinniśmy zastąpić słowem "multimetr" Ja chyba nie zasłużyłem na tego...
czesc! Nie wiem jak z ta beta, ale mi sie wydaje, ze zwykly tranzystor bipolarny sprawdza sie tak: multimetr ustaw na test diod\ciaglosc obwodu i tak: + na baze, minus na emiter, jak jest jakiejs przejscie(np. okolo500) to minus na kolektor i tez musi byc przejscie o podobnej wartosci. Potem odwrotnie: - na baze i + na kolektor i pozniej emiter, jesli...
gdy zmierzyłem je multimetrem są one zwarte… A jakie by miały być, są przewody podłączone do cewki elektrozaczepu i siłą rzeczy przy pomiarze na ciągłość multimetr będzie tak wskazywał bo jest ciągłość obwodu. https://obrazki.elektroda.pl/3563786900_...
Witam serdecznie. Schemat na pewno ci się przyda. J trzeba zacząć od pomiarów.
Bardzo niebezpieczna sytuacja świadcząca o braku ciągłości w obwodzie, prawdopodobnie przewodu zerowego. Elektryk z odpowiednim miernikiem z którego będzie umiał korzystać odnajdzie usterkę. Należy mierzyć ciągłość obwodu i impedancję pętli zwarcia, uważam, że przez internet nie jest możliwa odpowiedź celująca z którą to właśnie kolega może sobie poradzić...
Czarny przewód (sondę) do "COM" a czerwony do "VΩmA" - potem ustawiasz albo na sprawdzanie ciągłości obwodu jeżeli taką opcje masz albo na mierzenie rezystancji. Przykładasz sondy do zacisków kolumnowych i sprawdzasz czy miernik pokaże ciągłość obwodu czy też nie - tak samo w rezystancji - powinien wskazać wartość zbliżoną głośnikowi - czyli jeżeli...
Ok, wszystko jest naprawione bez kosztowo :) Słuchajcie, teraz mam wiadomość dla wszystkich :D rozbierajcie i czyśćcie układ zapłonowy w magnecie i wszystko po drodze. Iskra u mnie padła w sposób taki że motorek podczas jazdy zaczął przerywać kilkusekundowo, więc wykluczyłem zaśniedzenia i spięcia czy podobnie. Ściągnąłem magneto, sprawdziłem cewkę...
Podłącz do pinu czujnika z baku jakiś potencjometr 1k, potencjometr do masy i sprawdzaj, czy się wskazania zmieniają. Przydałoby się też sprawdzić ciągłość obwodu, a potem pływak.
Ustaw na ciągłość obwodu i sprawdź z którym pinem wtyczki połączona jest masa (np nakrętka gniazda Jack). Ten pin łączysz ze środkowym odczepem uzwojenia trafo, pozostałe dwa bez różnicy.
Zwykle sterowniki sygnalizujące błędy sprawdzają ciągłość obwodu, a to oznacza konieczność podłączenia czujnika. Jeśli błąd nadal jest sygnalizowany (w przypadku sprawnego czujnika) to przyczyna jest w niesprawnym sterowniku.
Były takie żarówki (do szeregowo łączonych oświetleń), które miały "takie cuś :wink: " wewnątrz żarówki które pomimo spalenia włókna żarówki nie przerywały ciągłości obwodu. Do czasu, bo im więcej spalonych (nieświecących) żarówek tym częściej się paliły pozostałe świecące, przy przekroczeniu pewnego limitu spalonych to już lawinowo.
UT-139C Szczerze mówiąc to w domu i aucie używam M830BUZ ;) Jak się zepsuje to kupię następny za 20zł, chociaż ten ma z 15 lat i się zepsuć nie chce. Żeby sprawdzić ciągłość obwodu czy napięcie baterii nie chce mi się Sanwy wyciągać :P
Na początek sprawdziłbym kostki połączeniowe w puszce plastikowej, w której siedzi sterownik z lewej strony na podszybiu, czy tam coś nie pogniło, wszystko wskazuje na brak ciągłości obwodu.
Napewno ten sygnał występuje na jednej z przelotek wokół procesora. Musisz mieć inną sprawną płytę i testerem ciągłości obwodu sprawdzić która to przelotka. Potem ścieżkę prowadzisz i wsio działa.
. Transformatora nie mierzy się na ciągłość obwodu, tylko zmierz czy są na nim napięcia. Dyskutowałbym z powyższym. Pomiary autora potwierdzają sprawność tego transformatora w 99%. Biały i czarny rozumiem, że mam podłączyć pod 230V, a z drugiej strony napięcia między jakimi przewodami mierzyć? Zapewne jest to na wtórnym jedno uzwojenie z odczepami....
Ustaw miernik na oporność lub ciągłość obwodu. Wypnij przewody z hydrostatu uprzednio je oznaczając lub wtyczkę (a najlepiej wrzuć fotkę podłączenia hydrostatu). Sprawdź przejścia między poszczególnymi stykami bez ciśnienia i pod ciśnieniem. Wrzuć wyniki. Pomyślimy co dalej.
Miernik uniwersalny w łapę. To raz. Dwa, to sprawdzić ciągłość obwodu grzałki (4, 4a - ze wspólnym). Jeżeli jest ciągłość (wykazuje rezystancję), a po wymianie dawkownika nie działa, to o czym tu mowa... Przecież to jest abecadło elektryka (o ile każdy Polak elektrykiem jest... :wink:)
Nie wiem czy ma to sens ale sprawdzałem tranzystory miernikiem, na teście ciągłości obwodu wyszło że mają zwarcie. Sens to ma. Masz uszkodzone tranzystory mocy. I być może coś jeszcze.
Ja zawsze daje sobie radę pensetą i zwykłą lutownicą i daje kalafoni by było łatwiej.
ad1) tak, możesz podłączyć szeregowo - styki alarmowe są typu NC, czyki przerwanie ciągłości obwodu spowoduje wyzwolenie alarmu ad2) tak, ale rezystor podłączasz tylko do tego obwodu (np tylko stłuczeniówka) pozdrawiam - Maciej
https://obrazki.elektroda.pl/3473055600_... Momencik. Bezpiecznik jest caly. Manetke wlasnie wyjalem i jak mam to zmierzyc ???. Przy X2 nic nie grzebalem.lamoka na desce sie nie zapala https://obrazki.elektroda.pl/5387368000_... Dodano po 22 A wiec tak, wzialem miernik i dalem na ciaglosc obwodu kiedy daje dlugie na...
Obydwa kondensatory nie sa na tej samej stronie plyty, jednakze sa prawie jeden pod drogim. Chodzi mi o to czy jest ciągłość obwodu między nimi. Jak ustawisz miernik na pomiar rezystancji i przyłożysz sondę do jednego z kondensatorów (nie po stronie masy) to czy przykładając drugą sondę do drugiego (nie po stronie masy) rezystancja wynosi 0Ω?
witam, do pomiaru ciągłości używam kupionego niedawno Sonel-owskiego MIC-3. ok 1000zł. proponuję odwiedzić stronkę Sonela i poczytać. miernik posiada(jako główny atrybut ;) ) pomiar rezystancji izolacji - napięciami 250V, 500V i 1kV. pomiar małych rezystancji i jak wspomniałem - ciągłości obwodu prądem 200mA
Oj tam... Przerwa na tacho nie generuje napięcia podającego na silnik z elektroniki (sprzężenie zwrotne). Błąd E62. Zwarcie triaka silnika, również powoduje ten sam błąd. Wniosek: - wymienić triak silnika - sprawdzić ciągłość obwodu tacho od silnika (w tym rezystancję prądniczki tachometrycznej), do modułu (włącznie z rezystorami zapinającymi układ).
Nie rób "pajęczyn" odłącz wtyczkę MA pod "maską" w tej wtyczce MA znajdź pin 9 (biało-czarny przewód), odłącz złącze regulatora przy alternatorze i sprawdź pomiędzy MA9 a pinem 3 regulatora (biało-czarny) czy: - jest ciągłość obwodu - nie ma zwarcia do masy
miernik ciaglosc sprawdzi ciaglosc przewodu sprawdzić ciaglosc przewodu
ustawić nóż naprawa kontaktron czujnik odległości zrobić
Lutowanie przewodów ze stojana - techniki i wskazówki Impedancja głośników dla wieży Technics EH590