Do takiego prostego wentylatora to żaden schemat nie potrzebny. Masz 4 przewody 2 grube to stałe zasilanie, 1 cienki pljus po kluczyku, drugi cienki sygnał PWM ze sterownika silnika. Jak pojawi się + po kluczyku a nie będzie PWM zakresie 20-80% wypełnienia to wentylator ruszy w trybie awaryjnym na maksymalnych obrotach. Także albo ECU go z jakiegoś...
Wentylatory w B5 i B6 nie są zamienne, to dwa różne systemy. W dużym wentylatorze jest sterownik obsługujący oba wentylatory, odłącz cienki kabel idący do dużego silnika (kabel żółto/fiolet), jeśli silniki i moduł są sprawne to oba wentylatory powinny się włączyć po włączeniu zapłonu.
O scalonych układach wzmacniaczy mocy można pisać dużo, a może i nawet więcej. ;) Pierwszym, z jakim miałem do czynienia był polski wzmacniacz scalony o oszałamiającej mocy 5W, a był to UL1405 w obudowie podobnej do TO3 (czyli takiej jak inna legenda, np, 2N3055 czy też KD 502, tyle że z większą ilością nóżek). Układ zdobyty wówczas z niemałym trudem...
No lepiej, robisz to bardzo źle, te dwa cienkie białe to termostat bimetaliczny. Ale lepiej pomierz omomierzem czy te dwa cienkie maja coś wspólnego z czerwonym jeśli nie i na dwóch cienkich jest przejście to: Mając tylko jeden biały grubszy brązowy czarny czerwony tak ja na schemacie i ten kwadracik oznaczenie termostatu. W prawo: Brązowy czerwony...
Na cienkim jest przebieg o regulowanym wypełnieniu, z tego co pamiętam jak cienki jest odłączony to fena wchodzi w pełny luft ( tryb awaryjny) aby nie przegrzać silnika. Ale już nie pamiętam który silnik, bo w dużym silniku jest wtyczka do małego silnika.
Jest konieczne dodanie nowego przewodu przed wyłącznikiem, który może być cienki, bo wentylator pobiera mało prądu. I ten cienki przewód ma być zabezpieczony wyłącznikiem samoczynnym 10 A?
Witam! Nie ma powodów do zdenerwowania. Wiadomym jest, że nie każdą konstrukcję da się przewidzieć w zwartej, książkowej formie. Ty akurat miałeś to szczęście, że trafiłeś na gumową uszczelkę . Wyciągnij (usuń) tę zaślepkę. Może być wykonana nawet z drewna. Oczywiście w ym momencie przesadzam, ale uwierz mi, że zastosowany materiał nie ma tutaj większego...
To że wąż na dole zimny niewiele znaczy. Przypomnij w czym masz problem bo załapałem tylko że wskazówka wskaźnika poza połową (a to nie problem tylko normalka) powstaje pytanie jak daleko za połową? Zrób tak: odpal przestudzone auto i czekaj aż wentylator się włączy jednocześnie namacalnie kontrolując temp węży. Działa to tak: silnik sie nagrzewa wąż...
Witajcie. Na portalu elektroda.pl została kiedyś stworzona Podziękowania dla (at)TONI_2003 za merytoryczne podpowiedzi i pomoc przy korygowaniu błędów, (at)Tomasz TweakPC za przeprowadzenie pomiarów zasilacza oraz dystrybutorowi - firmie (at)Ropla za dostarczenie jednostek do testów ;) 2. Pudełko Zasilacz sprzedawany jest w minimalistycznym brązowym...
1 cienki 3 masa 2 wyjście na wentylator
Skontroluj kabel sterujący.Ten cienki co idzie do ecu klimy.A jaki ten moduł założyłeś oryginał czy ryżowy?
czwarty cienki przewód, który łączy się przed rezystorem, bodajże z przewodem 2. biegu. Prawdopodobnie sygnał kontrolny do ecu. Np. żeby przerwać wypalanie dpf jak wentylator nie działa, czy wyłączyć Klimę gdy wentylator nie działa.
Wiem, poprostu potrzebny jest układ sterujący wentylatorem od E39. Chodzi o to żeby wziąść wentylator z E39 i podłączyć dwa grube przewody pod aku na cienki podać PWM z generatora i sprawdzić czy wentylator działa na stole. Wentylator ma w sobie elektronike i sterowany jest sygnałem PWM na cienkim przewodzie. Dlatego chce wiedzieć jaka częstotliwość...
Coś dziś mi Elektroda nie idzie... godzinę wysyłałem ten post. Pewnie jest winien czujnik sterownika wentylatorów lub sam sterownik. Warto znaleźć ten czujnik (idzie doń jeden cienki brązowo-czerwony przewód), odpiąć gdy wentylatory nie chcą się zatrzymać. Gdy zareagują - sprawa jasna.
Ja tam widzę trochę miejsca, a są cienkie wentylatory, np. 50×10 mm. Na czas testów możesz wyjąć na zewnątrz radiator z tranzystorami i wentylatorem, i sprawdzić, jak się będą grzały.
Masz uszkodzony kabel od modułu wentylatorów do ECU ten cienki fioletowy. Niestety trzeba lecieć po wiązce, najlepiej też zdemontować ECU.
Każdy układ elektroniczny wcześniej czy później trzeba w końcu polutować. Czy to będzie zestaw elementów do samodzielnego montażu (KiT) czy też własnoręcznie zaprojektowany układ - przychodzi taki moment gdy płytkę stykową trzeba zamienić na PCB (płytkę drukowaną z wytrawionymi połączeniami), czy też naprawiając jakieś uszkodzone urządzenie elektroniczne...
Tak bardzo proszę rysunek montażowy, listy konkretnych modeli MOSFET lub schematu PCB Rysunek montażowy, lista MOSFET-ów i schemat PCB (niezbędne minimum, aby uruchomić 2 × TEC1-12712/15 z Twoim sterownikiem STC-3028 i zasilaczem SilverStone 600 W) --- 1. Rysunek montażowy zespołu chłodzącego „sandwich” 2. Moduł mocy – lista sprawdzonych MOSFET-ów...
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
Szukam schematu układu chłodzenia tj. zasilania wentylatora (jest tylko jeden) do samochodu Ford S-Max 2013, silnik 2.0D, 140 KM, silnik DW10C. Przed wentylatorem jest moduł do którego dochodzą 3 przewody: masa, zasilanie, i ...? Cienki kabelek - sterowanie. Ponadto mam pytanie: - Czy ten wentylator ma 2 stopnie prędkości obrotowej? - Czy prędkość jest...
Stałem się posiadaczem takiej obudowy. To jakaś nowość chyba jest. Skusiłem się ceną :-) No i cóż można się spodziewać. Blacha cienka i wiotka, co szczególnie daje się we znaki na bocznej pokrywie. Ale jak się zamknie jest OK. Dokucza brak zatoki zewnętrzej 3,5 cala, bo bym zamontował wewnętrzny czytnik kart. Dyski 3,5 cala mieszczą się bezproblemowo....
Jeżeli masz duży wentylator z wbudowanym sterownikiem to powinieneś mieć dwa czujniki temperatury: G62- czujnik temperatury płynu chłodzącego, G83- czujnik temperatury płynu chłodzącego na wyjściu z chłodnicy. Zobacz w blokach pomiarowych co VAG tam widzi. Sterownik silnika steruje prędkością wentylatorów za pomocą jednego przewodu - zazwyczaj żółty...
Witam. Ale chodzi Tobie o sterownik silnika rozumiem, pod prawym filtrem kabinowym? Czy o sterownik klimatyzacji? Bo nie wiem gdzie dokładnie szukać zakończenia przewodu cienkiego żółtego z czerwonym paskiem. Wiem, że wiązka z auta ma czarny i brązowy grube i żółty z czerwonym paskiem cienki sterujący przechodzący na kostce wentylatora w niebieski,...
Przetnij bodajże fioletowy cienki przewód dochodzący do opornicy i na ten koniec przewodu który jest połączony z opornicą podaj plusa przez kontrolkę, wentylator musi wejść na pełne obroty. Wówczas opornica sprawna, zasilanie opornicy sprawne.
Witam. Mam pytanie. kupiłem wentylator kanałowy z regulatorem obrotów i trochę nie rozumiem jak go podłaczyć. Tzn. Na poczatek: czy podłączę go kablem dwu-żylowym?(na zdjeciu kabel i regulator). https://obrazki.elektroda.pl/1357626900_... https://obrazki.elektroda.pl/1207895100_... https://obrazki.elektroda.pl/9873370000_...
Witam. do wentylatora w kabinie przychodzą dwa kable grube: czerwono zielony jest na nim +12V, brązowy jest masa. Dwa cienkie: niebieski i biały i na nich nie ma napięcia. Panel na którym jest pokrętło sterowania tym wentylatorem ma szeroką wtyczkę, są w niej dwa przewody brązowe, cienki i gruby i na tym cienkim nie ma masy. Podanie masy też nic nie...
Jakby wentylator zaczepiał o jakiś cienki przewodzik. Zrób porządek w okablowaniu.
Tam powinno być sterowanie pwm.Sprawdź zasilanie żarówką głównej linii 12v(grube kable) bezp. 50A.Jeden cienki kabel chyba czerwono biały to 12v po zapłonie bezp F23 w komorze silnika.Drugi cienki kabel to sterowanie.Al bo siedzi moduł silnika albo ugnity ten cienki kabel.
Elektryk stwierdził że to niemożliwe iż nie działa wentylator przez modyfikacje ecu. Mówi że prawdopodobnie padł moduł wentylatora. Pytanie gdzie jest jakiś termowłącznik? Ja bym dodał bardzo marny elektryk. Pomyśl troszku sam - do wentylatora dochodzą trzy przewody. dwa grube to zasilanie oraz cienki to sterowanie prędkością obrotową. Skoro z klimy...
Myślę ze masz nadal problem z instalacją el. w samochodzie. Wymiana akumulatora rok temu rozwiązała problem na jakiś czas. Pomierz napięcie na aku i piecu w czasie jego rozruchu -pewnie wyłącza się z zabezpieczenia podnapięciowego. Zegar modułowy podałby jaki błąd występuje. W czasie startu pieca jest największe obciążenie ( załączenie nawiewu przy...
Sterowanie z auta zapewne PWM. Wg opisu błędu sterownik daje 10% na wentylator a chodzi bardzo szybko Dziś pomierzę. Grube zasilania muszą być ponieważ wentylator chodzi. Może brakować zasilania po zapłonie albo PWM i silnik awaryjnie chodzi na max? A czujnik G83 gdzie zlokalizować? Dodano po 7 Czy ktoś podrzuci schemat zasilania wentylatora? Pinout?...
Chciałem tylko napisać że są inne rozwiązania niż silnik DC szczotkowy i spadek napięcia na odcinku spirali Są, ale: a/ Zdecydowanie większe ze względu na konieczność zastosowania dużej średnicy wentylatora - przy sllmkach ze zwartym zwojem (czyli takim jak w przytoczonej farelce) wymuszają to stosunkowo małe obroty. Silnik DC może mieć nawet i 20000...
http://obrazki.elektroda.pl/5313552500_1... Sterownik włącza/wyłącza do 8 urządzeń grzewczych i chłodniczych. Stan wyjść zależy od: temperatury mierzonej w dowolnej liczbie punktów, wewnętrznego zegara czasu rzeczywistego, programu grzania i chłodzenia przechowywanego w pamięci EEPROM. Architektura sterownika Sterownik jest oparty na...
Kolego a odwróć sobie pokrywkę którą zdjąłeś z tej skrzynki i zobacz czy tam nie ma opisów, ja nie mam opisu do tego auta. Przewód gruby koloru szarego-siwego to do wentylatora a cienki tego koloru do ECU i przekaźnika jak na schemacie.
Jeśli masz moduł , na wiatraku to jest sterowany z ecu. Nie podawaj tam na cienki przewód przypadkiem 12V bo spalisz ecu i moduł. POdaj na czarny przewód za modułem, masę to wentylator ruszy. Użyj przekaźnika 70A. Bo mniejsze spali. Wentylator załącza się w ok 100'C.
Pomogło! Rozprułem wiązkę przy akumulatorze i znalazłem jeden pomarańczowy, cienki kabelek z zieloną plamką. Oczywiście pod tą plamką nie było już miedzi tylko zielone błotko. Po polutowaniu kabla Renia odpaliła - dzięki decybel91 , trafna diagnoza.
https://obrazki.elektroda.pl/5840761800_... https://obrazki.elektroda.pl/4262873900_... Witam, wentylator dziwnie się zachowuje, nie kręci po uruchomieniu laptopa, dopiero jak wymusze programem hwinfo to działa na obrotach 2500 i na chwile działa 4900. Temperatury ok, bez kręcenia wentylatora około 40-50 stopni przy...
Jak się go podłącza? Cienki jestem w tych sprawach.
Ktoś te śruby wkręcił więc tym bardziej można je wykręcić, cienki wkrętak pod kątem a wentylator powinien być elastyczny i można trochę nagiąć łopatki, z wyczuciem oczywiście.
... bardzo duzymi pradami wykonczy twoje akumulatorki, bo siezagotuja, ale... ze strony www.powerbank.pl: "...detekcja stanu naładowania indywidualny pomiar -dV indywidualny pomiar temperatury indywidualny timer..." poza tym mozna zamontowac cienki wentylator np od laptopa
Który przewód Ci się pali - robi gorący? Zaznacz na zdjęciu. Pokaż zdjęcia tej pajęczyny którą tam masz. Ten czarny przewód ma być niepodłączony. Widać że ktoś tam zmieniał wtyczki. W oryginalnej wtyczce nie ma cienkiego czarnego przewodu. Ta duża wtyczka ma tylko gruby czerwony i czarny oraz cienki żółty. Podłącz wentylator bezpośrednio pod tą małą...
Co pin1 X1 (czarny cienki kabelek )-należy podać 12V . Dodano po 3 2. Piec komunikuje się ciągle przez W-BUS więc nie ma znaczenia w jakiej jest fazie. Nie w analogowym !
Wentylatory zawsze kręcą się razem. Nie ma tutaj wentylatora osobnego do chłodnicy i osobnego do klimy - ona pracują razem jednocześnie czy to dla klimatyzacji czy dla chłodzenia silnika. kable z małego wentylatora idą do modułu spr czy po zapłonie dochodzi napięcie do niego może upaliło plusa gdzieś Gdyby upaliło zasilanie to duży by też nie działał....
Witam, nie dziala mi klima w nexi. Najpierw odkrylem przez przypadek imna usterke przestal dzialac mi klakson i znalazlem przyczyne zgnity kabel we wiazce i juz ktos to kiedys naprawial. Wiec zrobilem mostek naprawilem wiazke klakson dziala ale myslalem ze kabel ktoey idzie do klimy zasila tez wentylator z klimy bo z jednego kabla z wiazki ida potem...
Napisz, jakie są kolory poszczególnych żył i pomierz rezystancję pomiędzy nimi.
Witam. Miałem to w skodzie. Na dole chłodnicy po stronie kierowcy jest taka duża kostka. Idzie tam dwa grube kable i cienki jeden czy dwa. Trzeba rozłączyć i wysuszyć.
Witam Panowie mam problem autko to mondeo 2007r 2.0dtci Nie chodzi wentylator chłodnicy jak i klima się nie włancza Diagnostyka wykazała błąd w sterowniku silnika P0691 w samej klimie zero błędów. Na panelu klimatronika zapala się AC ON czasami klima zacznie mroziś ale pochodzi sekund pare i sie wyłancza a podczas jej pracy nie chodzi wentylator dmuchawy...
A wiesz co powoduje start wentylatora? Nie, nie jest to czujnik (włącznik)bo już pisałem że to nie traktor albo polonez. Sterownik wysyła sygnał cyfrowy do modułu wentylatora. To sterownik decyduje na podstawie sygnałów w czujników i info z CAN czy go włączyć czy nie i jak szybko. Do sprawdzenia zasilanie na moduł ,sam moduł, i cienki kabelek. Wiemy...
DO tych Silentium to zawsze podchodzé jak do "zbuka " .. nawet na etykieciestarego jaja. Papier jest " cierpliwy" i przyjmie wszystko co na nim napisza Teoretyzujesz, czy złożyłeś już jakieś komputery z tymi zasilaczami i faktycznie wiesz, że się źle zachowują? z sumowania tylko dwóch lini (492 +97=589W) widać ,że "coś nie tego" Przeciwnie, więc że...
Dzień dobry. Mam problem z samochodem żony - Citroen C-3 I VTR, 2006 rok, 1,6 benzyna, 80kW. Nie działa klimatyzacja (klimatronik). Rok wstecz została nabita i uszczelniona. Sprzęgło elektromagnetyczne załącza sprężarkę (słychać "trzask"). Po ok. minucie grubszy przewód jest zimny, a cienki gorący. Problem w tym, że wentylator załącza się po ok. minucie...
cienki klient cienki drucik cienki konektory
zestawy atnel simlocka orange dobór skraplacza
matryca lsc320an10 przestrojenie tosca
Lexus RX 330 2005 – demontaż uchwytu i podłokietnika drzwi lewych przednich Pilarka spalinowa NAC CST45-40-01AC-V: czy warto?