Ciepły 55.
To podłącz albo zleć to komuś. Wymienianie części na chybił trafił będzie cię więcej kosztować niż diagnoza komputerem.
Dodam że auto zagazowane. To wiedziałem już po przeczytaniu samego tytułu tematu, ale jak napiszę że to wina instalacji gazowej to i tak nie uwierzysz, więc szkoda się produkować.
Ducato euro 5 3.0 litra, wtryski są na stożku, brak podkładek miedzianych.
witam,panowie kolega chciał się dowiedzieć o dawkę paliwa i kąt wtrysku. piszecie o nastawach podstawowych i temp.paliwa wejdz w bloki danych czyli 08 i tak: w kanale 001 poz.2 dawka wtrysku w kanale 004 poz.2 kąt wtrysku wymagany poz.3 kąt wtrysku aktualny w kanale 005 poz.2 dawka rozruchowa poz.3 kąt wtrysku aktualny to co piszecie to tak przy korekcji...
Skoda Fabia 1, silnik 1.9 SDI Witam, od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem z rana. Odpalił normalnie, gdy przejechałem około 100 km i zgasiłem. Nagle, po 2 godzinkach stania, strasznie ciężko kręci, wręcz nie odpala. Akumulator jest w porządku, rozrusznik też, filtr paliwa zmieniony. Czy to może być coś z tym? https://obrazki.elektroda.pl/9972281000_...
To może być problem przepustnicy - warto przeczyścić + adaptacja albo sprawdzić wężyki, przy kolektorze czy gdzies nie ma dziury/podciśnienia Czujnik obrotów wału korbowego powoduje uniemożliwienie odpalenia auta i jego samoczynnie przygasanie, szczególniej jak ciepły, generalnie utrudniony rozruch. Falowanie obrotów to albo przepustnica albo ciągnie...
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
A kręci wolniej jak na ciepłym?
Kończy Ci się kolego zapewne pompa wtryskowa :( Kumpel ma to samo w Omedze TD, poszukaj na allegro sprzedają takie wspomagacze rozruchu, które wpina się w obwody elektroniczne ( kable ) idące do puszki kompa. Ułatwia to bardzo znacznie rozruch na ciepłym. Ale już masz sygnał, że pompa się kończy.
Hmm, po twoim opisie wnioskuje, że samochód nie posiada LPG. Sprawdzałeś wtyczkę od pompy paliwa? Często jest, że nie styka jeden wtyk w kablu i objawy są identyczne.
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
To prosty patent. Po krótce. Żeby odpalić ciepłego TDSa należy zrobić tak aby podgrzewał świece nawet jak jest ciepły. Starczy odłączyć czujnik temperatury na głowicy i po problemie. Świece żarowe grzeją za każdym razem jak chce się odpalić samochód nieważne czy ciepły czy zimny. Ja ten patent wielokrotnie testowałem i każdy ciepły TDS odpala bez problemu....
Nie, podczas pracy tylko układ wysokiego napięcia, przy kreceniu dochodzi rozrusznik.
VAG-silnik,grupa 5 i krecic rozrusznikiem obserwujac przy jakich obrotach pokaże sie dawka Jak dobrze widze to dawka jest "cały czas". Pierwsze uruchomienie zakończone fiaskiem (stuki jak domniemam koła 2m, kulawa praca, itp). Chyba nie widać za bardzo jakie obroty osiąga rozrusznik. Doradźcie co zrobić aby kręcił i nie zapalił. Korekcje wtrysków na...
Wydech rozepnij i się przejedź.
Czujnik temp odpada bo by nie odpalił na ciepłym. Z relacji wynika że po odpaleniu chodzi normalnie przez jakiś czas. Brakuje szczegółów: jak długo chodzi normalnie po odpaleniu na ciepłym, jak długo na zimnym. Czy rozruch ciepłego jest całkowicie normalny jeśli postoi kilkanaście minut, czy jest problem z uruchomieniem ciepłego jeśli odpalać go po...
wiec jedz do mechanika numer 3 . troche licha ta kompresja ale jak zimny pali ..
to przepływka może tak psocic a dokładnie czujnik powietrza wlotowego
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
We wtorek jadę zawieźć rozrusznik do sprawdzenia. Może to on jest winien. Auto jak odpali to chodzi jak złoto. Tylko jest problem z tym cholernym rozruchem na ciepłym silniku.
Albo grzanie swiec masz przez czujnik temperatury i jak ciepły silnik to sie nie załączaja.I jak silnik troche zużyty to nie chce wystartować.Podaj do tej szyny zasilającej swiece napiecie z akumulatora,albo sprawdz czy jak goracy to też są zasilane. Te małe silniczki zle startują bez grzania bo z racji małych tloków jest i mała masa spręzonego powietrza,która...
Mamy pomysły,zebys sprawdził pod diagnoza co mu brakuje jak krecisz i co mu brakuje pod maska.
Najpierw radze wymienić uszczelniacze pompowtryskow (koszt 130zl) Gdy sa uszkodzone sa problemy z uruchomieniem i szarpanie silnika.
Panowie trochę już czasu minęło od poprzedniej odpowiedzi, ale podpinam się pod temat. Na zimnym nie zdążę cofnąć kluczyka a już chodzi. Na ciepłym odpala ciężko, mozolnie, czasami aż cała buda się zatrzęsie jak zaskoczy... kto w pobliżu Poznania może mi to opanować ?
nie masz sie nad cztm zastanawiac tylko wyjąć wtryski i dać do naprawy sam nic nie zrobisz to typowa usterka
Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z moja Cytrynką. Zrobiłem tym autkiem ok 60 tkm praktycznie bez awarii. Od pewnego czasu zaczęły się problemy. Na początku zauważyłem, że przy rozruchu kręci trochę dłużej. Pierwsze co zrobiłem, to założyłem nowy filtr paliwa. Nic nie pomogło. Jeździłem wiec tak dalej. Po pewnym czasie rozruch był coraz...
Witam #Jesli możesz opisz jaki rodzja błedu jest to (zwarcie do plusa / masy / blad odzczytu / inne) Adaptacja sondy lambda tez istniej na ciepłym i zimnym silniku (rozruch i bieg silnika po uruchmieniu) -sprawdz wiazke przewodow idaca do ECU może gdzieś zwieraj sie miedz saob przewody. -sprawdz- przewodzenie wtyczek łacznikowych *Przy okazji odkurzyć...
Witam, U mnie problem podobny. 1995rok 300CE-24v Samochód zimny pali od strzału na ciepłym rozruch niemożliwy. Głównym podejrzanym to czujnik temperatury - ale sprawdziłem omomierzem jest ok. auto sie grzeje opór maleje. Teraz podejrzewam czujnik położenia wału, potem już chyba zostanie potencjometr przepływomierza. jeśli ktoś ma uwagi lub doświadczenia...
Witam!! U mnie w samochodzie Volvo 850 TDI też takie cos sie dzialo. Odłącz czujnik temperatury silnika, wtedy komputer poda dawke paliwa jak przy -40 stopniach ,wskaze błąd i zapali świece. Odpalaj odrazu bez świec. Powinien odpalic od kopa. Jesli tak jest, to trzeba przestawic mechanicznie dawke paliwa w pompie wtryskowej na stałe. Mnie tak zrobili....
Sprawdź styki w automacie rozrusznika są wymienne i czasami się wypalają. Zanim weźmiesz się za automat pomierz napięcie na akumulatorze w chwili gdy "stuka" jeżeli to styki to nie będzie zauważalnego spadku..
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
Po pierwsze to wyeliminuj LPG, czyli spróbuj pojeździć na benzynie (najlepiej zakręć zawór na butli na pracującym silniku i wypal gaz do zgaśnięcia silnika). Drugi test to czy lekkie (15-20%) dodanie gazu przy próbie rozruchu ciepłego silnika poprawia rozruch?
Niestety sterownik pompy.
Moje audi z tym silnikiem (2.0 TDI BKD automat DSG) też czasami ciężko odpalał, aż w końcu nie odpalił i z tego co mechanik powiedział to padł rozrusznik :( Auto przejechane około 170 tys.
NTG
Odepnij wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i zobacz czy jest poprawa
Wtryskiwacz , pompa , czujnik cr , regulator ciśnienia , czujnik temp. itp na razie to podłącz pod tester i zobacz co siedzi w pamięci ecu
Wrzuć wsad to się zobaczy.
trzeba sprawdzic cisnienie na CR , podłaczyc i odczytac wartości mierzone z docelowymi
A wiec "Bartek_Wosik" jest to czesta usterka bmw i omegi to sa tesame pompy ale mozesz wybrac polsirodek czyli zmienic kat na pompie ale nie sam! madry mechanik zrobi to 15 min wada nierowna praca i 0.5l wiecej spali a po za tym moc nie zmieni sie nic pozdrawiam
a co możesz powiedzieć o kącie wtrysku? czy nie jest za duży? jezeli tak czy mógłby wpłynąc na rozruch ciepłego silnika?
Domyślam się, że chodzi o silnik OM 642. Przeważnie dłuższy rozruch na ciepłym silniku świadczy o zużytej (uszkodzonej) pompie wysokiego ciśnienia CP. Ale jeśli różnica w czasie uruchomienia między zimnym, a rozgrzanym silnikiem nie jest jakoś diametralnie duża, to ja bym się tym nie przejmował. Jeśli faktycznie mówimy tu o V6 OM 642, to rekomendowane...
Jedno uruchomienie dajmy na to zużywa 20 Ah. Może zajechanego ciągnika. Ciepły rozruch sprawnego trzylitrowego diesla ( land Rover disco 4) to aż 0,25 Ah... Co do tematu, wspomniano o rezystancji wewnętrznej akumulatora. To ona sprawia że większy akumulator chętniej łyka prąd ładowania. I chętniej go oddaje co przekłada się na żwawsze kręcenie a więc...
Masz na myśli zamkniecie (zaślepienie ) powrotu i próbę odpalenia? Założyłem dwa zaworki zwrotne - 1szy na przewód zasilający pompę z filtra (zaraz za filtrem) 2gi na powrocie ,oraz owy wąż powrotu przedłużyłem i wygiąłem w kolanko by pompa była niżej od przewodu powrotu co teoretycznie powinno zapobiegać uciekaniu paliwa z pompy... Efekt jest a mianowicie...
sprawdź regulację zaworów
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
wtryski ok. egr delikatnie przycinał a co do rozruchu dalej uważam, że coś jest na linii paliwowej - ma ktoś dokładny schemat układu paliwowego? gdzie jest dokładnie zawór jednokierunkowy?
Witam jestem posiadaczem Fiata brava 1,4 12v 98 r B-G . Nie wiem co mam juz robić samochód chodzi coraz gorzej . 1. Ciężko kręci rozrusznik jak się rozgrzeje silnik . 2. klekocze smarowanie ma magistrala przeczyszczona a dalej stuka 3. dźwięk który się wydaje to jak by traktor chodził i brak mocy nie wiem co mam już robić :( pomóżcie jak możecie
Spalanie paliwa przez zimny silnik jest ogromne. Ogrzewanie postojowe spala minimalne ilości. Jak dasz wodne i podgrzejesz przy okazji silnik to jesteś na pulsie. Koszty paliwa - ciepły silnik pali mniej ( tu już zyskujesz i o tych kosztach mówię ogrzewanie zużyje tyle samo a nawet mniej paliwa z lepszym efektem. ), zużucie silnika - ciepły rozruch...
Powietrze w przewodach paliwowych na zimnym silniku nie przeszkadzają a na ciepłym utrudniają rozruch? Akumulator i rozrusznik muszą zapewnić odpowiednie obroty silnika by nastąpił początek tłoczenia.
Dzięki za sugestie. Mech który ustawiał kąt wtrysku stwierdził że koło pasowe jest OK. Czyli podejrzenie pada na pompę lub rozrząd. Tylko się zastanawiam czy rozrząd może się sam przestawić. Dodam że po odpaleniu auto zachowuje się bez zarzutu czyli przyśpiesza, równo pracuje nie kopci tym bardziej dziwne te problemy z odpaleniem.:::?:
Uszkodzony czy zabrudzony?
Czujnik położenia wału pewnie stroi szopki :)
darek2471 świece żarowe sa ok? kolego chodzi o rozruch na ciepłym silniku kto jest w temacie to wie o jakie mapy chodzi
czy temperatura silnika ma znaczenie ? Czy przypadkiem dłużej trzeba "kręcić" jak silnik jest ciepły?
Świece i przewody były wymieniane w zeszłym roku, obroty na zimnym silniku są ok 1100 a na ciepłym 900 ale nie falują
Hej kolego, co ostatecznie było przyczyną?
Miałem cos podobnego leżały popychacze hydrauliczne
Jeżeli tak to pozapalały by się kontrolki ABS itp. Jesteś na 100% pewny że prąd nie dociera? Jak nie chce odpalić to zwarcie przekaźnika powoduje rozruch? Bo może sam rozrusznik się kończy.
Widziałem ten moduł na allegro i poradziłem sie sprzedawcy w tej sprawie lecz ten moduł nic nie pomorze poniewarz ułatwia on rozruch ciepłego silnika.
Mam problem z rozruchem - tylko na zimnym w moim Seacie Leonie 3 2.0 TDI 184km CR z 2014 roku (silnik CUPA). Rozruch jest dość kapryśny – czasami auto odpala na dotyk, a innym razem muszę kręcić rozrusznikiem przez nawet 5 sekund. Do tej pory wymieniłem już kilka części: filtr paliwa, czujnik położenia wału korbowego, czujnik położenia wałka rozrządu,...
Jest taka możliwość, że po wyłączeniu silnika gaz ciągle dostaje się do kolektora - jego nadmiar może powodować późniejsze problemy z rozruchem. Dla próby pojeździj trochę tylko na PB i zobacz, czy też będziesz miał takie objawy. Zatankuj 10 litrów benzyny, niski stan w baku też może utrudnić rozruch.
Problem jest taki iż silnik bardzo cieżko pali. zarówno jak jest ciepły tak jak i zimny. Dokładnie chodzi o to że przy próbie rozruchu chwile nic nie łapie pózniej zaczyna na jednego tłoka drugiego itd. Całość zanim zapali trwa jakieś 20 sekund. jak już zapali to chwile go poszarpie i wtedy jest już dobrze.
Więc zamiast myśleć, wypadało by się wziąć do roboty. Ale tak jak pisałem - czujnika zegarowego pewnie nie masz, więc nawet tego nie sprawdzisz. Ponadto trudny rozruch na ciepłym silniku to raczej początek końca pompy wtryskowej.
ja rozwiązałem problem za 46 zł,zamówiłem na allegro urządzenie wspomagające silniki które mają problem rozruchu na ciepłym,troszkę jest problemów z montażem tak jak nakazuje instrukcja,ale ja zrobiłem to w troszkę inny sposób,ale zgodny z instrukcją,i od tej pory czytam z usmiechem na twarzy posty osób które zmieniają akumulatory,rozruszniki,nowe mapy...
Przecież tam są pompowtryskiwacze silnik AJM Typowa wada to trudny rozruch przy ciepłym silniku.
Jak zaskoczy to musze go podgazowywać i troche mulasto pracuje..... nie wiem czy to wina poprostu tego że dopiero załapuje o co biega czy jest taki padnięty... w każdym razie przy ruszaniu z miejsca musze zdecydowanie więcej go kręcić niż wtedy gdy jest ciepły..
Odpalił bo akurat to wystarczyło, silnik ciepły itp - łatwiejszy rozruch. Albo coś źle z tym manometrem się wpiąłeś i zafałszowany wynik.
Do sprawdzenia czujnik położenia wału, jest tego dużo w internecie, nawet jak go sprawdzić prostym sposobem . Ostatnio miałem podobne objawy w moim sharanie,okazało się że czujnik fiksował gdy dostawał temperatury,a komputer wcale go nie wykrywał że jest walnięty.
Niekiedy przyczyną może być prozaiczna. Warto zmierzyć obroty rozrusznika na zimnym i ciepłym silniku.
Wypadanie zapłonów może wywalać przez ten trudny rozruch na ciepłym silniku, o którym wcześniej pisałeś. Ciśnienie sprężania do kontroli. No i synchro rozrządu to podstawa.
Nie wyłącza się wtryskiwacz rozruchowy. Z tego co sie orientuje to wtryskiwacz rozruchowy działa tylko przez określony czas do pewnej temperatury silnika. Tak więc nie może być przyczyną nieodpalania na ciepłym silniku. objawy które opisałem to ciężki rozruch podobny do objawów uszkodzonego akumlatora ale to nie jego wina. Już wiem co się stało. Rozrusznik...
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
W silnikach zasilanych CR nie występował problem z ciepłym rozruchem. Tu raczej usterka mechaniczna
Pomijając webasto to grupa VAG w swoich autach ma pakiet skandynawski : czyli dodatkowe grzałki oleju i płynu +wtyczka na zderzaku przednim. Można zaprogramować aby grzałki o zadanej godzinie podgrzały olej co ułatwia rozruch no i wodę czyli leci ciepłe powietrze od razu.
To urządzonko oszukuje na chwilę przy rozruchu ciepłego silnika sterownik a co zatym idzie efekt uruchamiania jak na zimno.Przy odrobinie umiejętnosci mozna taki układzik zbudować samodzielnie.Nie ma nic wspólnego z oprogramowaniem.Nie spotkałem również przypadku w którym winę za ciężki rozruch na gorąco miała pompa wtryskowa.
Kolega bardzo zachowawczo dzieli się informacjami. Przy tych danych, podanych przez kolegę, gdybym miał wróżyć z kuli, to stawiałbym na przegrzanie. Softstart zbudowany jest z tyrystorów które w tej konkretnej aplikacji nie są przystosowane do długiego przenoszenia obciążenia jakie występuje podczas rozruchu i podczas pracy wydzielają bardzo dużo ciepła....
A może świece żarowe nie grzeją gdy masz lekko nagrzany silnik? Podgrzanie świecami nawet ciepłego silnika bardzo ułatwia rozruch. Ponadto stan tulejek rozrusznika. Czy rozrusznik kręci wolniej na ciepło niż przy porannym odpalaniu?
Powiedz mi kolego w jakich okolicznościach masz ten utrudniony rozruch? Silnik ciepły czy zimny? Gdy już odpali chodzi prawidłowo? Nie trzęsia nim?
rozważ jeszcze dokładne sprawdzenie akumulatora co ci pisałem... obserwuj jak rozrusznik kręci (czy na zimnym tak samo jak na ciepłym)
pisze w razie jakby ktoś miał podobnie. wyszło że zaworki powrotów wtrysków się zatarły. temat do zamknięcia
Moc silnika dla 1 fazy 1,1 kW , a w tym co wkleiłeś jest 11 . Ten układ pewnie na wycinku sinusoidy działa . Sam planuję zabudować układ co w zerze włączy, to w/g mnie lepsze rozwiązanie niż rozruch czasowy .
Sterownik nad nogami pasażera , trzy śruby ósemki , klucz nasadowy , osłona w dół i widzimy to co chcieliśmy. Wtrysk rozruchowy działa na zimnym i ciepłym silniku.
Witaj ponownie, Dziękuję za wyjaśnienie. Jedna mała rzecz do wyjaśnienia: czy polecenie uruchamiania działa tylko podczas ciepłego rozruchu (tzn. ponownego uruchomienia), czy powinno działać również podczas zimnego rozruchu (włączanie zasilania)? To drugie działa teraz losowo: czasami jest wykonywane i dioda LED jest włączona, czasami pozostaje wyłączona....
Z pobieżnego rozeznania wynika, że to suszarka z pompą ciepła. Wygląda jakby sprężarka nie mogła wystartować i wybija termik, gdy ostygnie sytuacja się powtarza. Albo uszkodzona jest sama sprężarka, albo układ odpowiedzialny za rozruch.
proszę pomozcie jak jest zimny silnik sa problemy z rozruchem gdy silnik jest cieply pali na dotyk
tylko jak ciepły ( ale nie zawsze długo kreci )
Cóż więcej;sterownik od gazu pozwala na rozruch tylko na benzynie, na zimnym startuje bez problemu, filtry od gazu jak widzicie odpadają. Ten problem ze startem polega na tym że w końcu zapali, ale trzeba kręcić bardzo długo. Poza tym silnik pracuje wzorowo.
(at)pchlaw81 Odnośnie komfort/eco, te słowa padają w instrukcji przy ustawieniu " Tryb pracy pompy " (d.18): 1 = komfort, pompa pracująca ciągle 3 = Eco, przerywany tryb do odprowadzenia ciepła resztkowego po podgrzewaniu wody przy bardzo małym zapotrzebowaniu na ciepło Mam ustawione na 1 , czyli tę funkcję komfort mam włączoną . Tam jest jeszcze jedno...
ALE JAK MASZ -30 TO CHYBA LEPIEJ MIEĆ CIEPŁY SILNIK- MNIEJ PALIWA ŁATWIEJSZY ROZRUCH I NIECHODZI MI O WEBASTO ,TAKIE GRZAŁKI MONTUJĄ W SKANDYNAWI WIEM BO WIDZIAŁEM SCENIKA I VOLVO
Zmierz opór na ciepłym
na ciepłym, zimnym?
To nie jest typowy soft start, tylko układ rozruchowy. Bez niego, przy dużej różnicy ciśnień ssania - tłoczenia, sprężarka nie będzie w stanie się uruchomić. Dodatkowy kondensator zwiększa prawie dwukrotnie prąd rozruchowy, ale nie może on być podpięty na stałe, bo sprężarka się uszkodzi. W innych pompach ciepła mogły być inne sprężarki albo czynnik...
Tylko że jak jest zatarty na ośce bendinks to taka operacja nic nie da. Tu trzeba podejść po całości wykręcić cały rozebrać. Sprawdzić stan szczotek , łożysk i tulejek, jak wygląda bendiks obejrzeć stan koła wieńcowego. Z moich doświadczeń takie zrobienie tylko częściowe działa na chwilę i tak potem trzeba to zrobić porządnie.
Nie ma się co denerwować, pewnie kolega mig_29 nie miał nigdy do czynienia z TDikiem. Sprawdź jeszcze BIP-y pompek, może któraś już siada. W VAGu : Engine-Grupa pomiarowa 023,wskazania powinny nie przekraczać +/-30.
Można wlać mu środka do czyszczenia wtryskiwaczy. Pozdrawiam.
up.
Witam ! Każdy wolnossący diesel przy wyłączonych świecach żarowych trudniej odpala (przy 70 stopniach świece nie grzeją). Inną sprawą jest jak ciężki jest to rozruch . ( Nie opisałeś tego szczegółowo). Na rozruch ciepłego silnika ma wpływ wiele czynników np. słaby akumulator ,ciśnienie w cylindrach ,pompa wtryskowa itd. Trudno zgadywać co akurat w tym...
rozruch ciepły ciepły bezpiecznik zapala ciepły
metalowa obudowa bębna pralki renault laguna przycisk cooler master zasilacz naprawa
Podłączenie Huba Control 520.99042 do MiniStick Analog Różnice między magnesami stałymi a elektromagnesami