A jakby tak robić sobie prąd do pompy ciepła silnikiem diesla albo gazowym?
Albo grzanie swiec masz przez czujnik temperatury i jak ciepły silnik to sie nie załączaja.I jak silnik troche zużyty to nie chce wystartować.Podaj do tej szyny zasilającej swiece napiecie z akumulatora,albo sprawdz czy jak goracy to też są zasilane. Te małe silniczki zle startują bez grzania bo z racji małych tloków jest i mała masa spręzonego powietrza,która...
Witam. Jeszcze jedna sugestia: ciepły diesel nie grzeje świec żarowych( tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem) dlatego lepiej jest zakręcić kilka razy krótko, a nie raz do skutku ,po drugim lub trzecim starcie zapali i nie rzygnie dymem :)
A wiec "Bartek_Wosik" jest to czesta usterka bmw i omegi to sa tesame pompy ale mozesz wybrac polsirodek czyli zmienic kat na pompie ale nie sam! madry mechanik zrobi to 15 min wada nierowna praca i 0.5l wiecej spali a po za tym moc nie zmieni sie nic pozdrawiam
kat wtrysku
Chyba cały czas w tym samym miejscu, czyli jedynie termostat. Przecież to on odpowiada za prawidłową temperaturę. A inna rzecz, że na postoju nowoczesny diesel ciężko ma dobić do tych 90 stopni - wysokosprawny silnik diesla wytwarza mniej ciepła.
Nastawniki pompy wtryskowej typu MES potencjometryczne w silnikach BMW TDS :P I oczywiście notoryczne problemy z odpalaniem ciepłego diesla.
To napisze ci całkowicie szczerze. Twój mechanik nie powinien się zajmować mechaniką tylko wymianą opon. Nie wiem z czego pokazał ci te błędy ale albo z ESP albo UCH. Co to ma wspólnego z silnikiem? Brak odpalania na ciepłym może być spowodowany np wadliwym czujnikiem wału /wałka albo np przelewającym wtryskiem, brak poprawnego ciśnienia na CR i wieloma...
Zanim mechanicy namówią cię na niepotrzebne usługi sprawdź prąd rozruchowy akumulatora. Niech przez noc postoi a potem oddaj na sprawdzenie. Ciepły diesel potrzebuję więcej prądu do odpalenia. Często pierwszymi objawami zużycia akumulatora w dieslu jest ciężkie odpalanie przy rozgrzanym silniku
Siemanko, jest ktoś w stanie coś doradzić? Pozdrawiam
Zajrzyj do EGR.
Poszukać czegoś z chłodzeniem wodnym, dołączyć obieg z chłodzenia wydechu i zasilić bezpośrednio centralne. Prąd będzie zasadniczo "odpadem" po grzaniu centralnego na olej opałowy- niestety ropa. Sprawność diesla to ok. 40-50% (dobrego) tak że 50% jest ciepła.
a ja ci powiem tak: nic ci nie dadza świece, akumulator jak auto nie ma odpowiedniej kompresji.... No właśnie... Od tego trzeba zacząć. pomiar ciśnienia w zamrożonym silniku jest bez sensu - jedynie miarodajny jest pomiar silnika rozgrzanego Nie zgodzę się - w dieslu na okoliczność słabego odpalania sprawdza się kompresję na zimnym silniku. To zimny...
Daja energie lecz nie taka sama. Sa paliwa ktore po spaleniu daja cisnienie gazow tylko i wylacznie dzieki cieplu spalania (rozszerzanie) i sa tez paliwa ktore spalajac sie daja wieksza objetosc gazow spalinowych niz paliwo i powietrze z ktorych powstaly, a cieplo spalania jeszcze to poteguje. Niewielka roznica, a robi swoje. Te pierwsze paliwa to zazwyczaj...
Ja w warsztacie pracuję, więc ciepło musi być. Dla motocykla, temperatury raczej nie zaszkodzą, ważne jest dbanie o akumulator. Szwagier ma cztery sztuki, więc po sezonie motocyklowym, dba o nie. Dodatkowo, jest w tym samym garażu zainstalowany agregat prądotwórczy, jako rezerwa zasilania (kilka razy się zdażyło) domu (agregat stacjonarny, Diesel, około...
Po co wywarzać otwarte drzwi? Poszukaj: ciepły start diesel lub opel.
Sprawe załatwiła regenaracja pompy wtryskowej. Pozdrawiam !
A mam pytanie jak ustawić pompowtryski dobrze bo zimny zapali a ciepły trzeba kręcić dlugo
Kolego mechanik i to mądry od diesla. Wtryski to nie wszystko. Poza jakością mgiełki liczy się dawka a ta dla zimnego silnika jest inna niż ciepłego. W zasadzie ciągle się zmienia . Na alledrogo można kupić specjalne ulkady do poprawy odpalania na zimnym czy ciepłym silniku. Większość z nich oszukujekomputer zaniżając temperaturę przez co komputer zmienia...
https://www.bristolpost.co.uk/news/brist... Na festiwalu musisz zapłacić 80 funtów za podładowanie swojego elektryka z generatora diesla. Kurde, mam nadzieję, że w końcu opracują tą technologie, aby można było jeździć od razu na paliwie płynnym, a nie ładować baterie z paliwa płynnego. Myślę, że to będzie...
Hej, planuję zakup agregatu prądotwórczego pod zasilanie awaryjne całego domu, w którym zamontowana jest gruntowa pompa ciepła Stiebel Eltron WPC 05. Poza pompą nie ma w domu niczego dużego co będzie zużywało sporo prądu. Typowe urządzenia tj. lodówka, piekarnik, pralka itp. Brak płyty indukcyjnej. Agregat tyko diesel, trójfazowy. Tu zastanawiam się...
Zastanowiłem sie dla Ciebie a teraz Ty mi powiedz co w tym widzisz nie sensownego? Nie zastanowiłeś się, brniesz dalej w bzdurę. Kiepski akumulator bez problemu zapali zimnego diesla, a z ciepłym będzie miał problemy? Przecież na odwrót powinno być. Ciepły diesel lżej pali. Problem zaczynają się wtedy, kiedy sterownik zmniejsza dawkę rozruchową, widząc...
witam, proszę was forumowicze o pomoc ponieważ nie mogę dojść dlaczego ciepły diesel nie chce palić, zapala za czwartym razem, a zimny pali bez problemu. Wymienilem przekaznik świec zarowych i świece na nowe ale to nie pomogło. VW polo 1.9 d 64 KM silnik AEF pompa Lucasa
Te mostki o których piszesz to koło 50A nawet nie leżały, potrafią odparować nie robiąc się przy tym nawet ciepłe. Najlepiej sprawdzają się pojedyncze diody spięte w mostek.
To diesel przecież...
Z tego co sobie kojarzę nie ma świec żarowych, a jest jedna płomieniówka. a najprościej spróbuj podgrzać ją przez chwilę. Później dotknij ręką miejsca w okół niej powinno być ciepłe. Tylko uważaj można się oparzyć.
Diagnostyka komputerowa OK. Zgadzam się. Ale co ma turbo i (jeśli jest tam takowa :D) "pompa wtryskowa" do podanych objawów??
Może ten Twój wyślij do Fabiego do przeglądu, może coś znajdzie. https://www.youtube.com/channel/UC00ZOHe...
I to czy zimny czy ciepły, co może być?
a spróbuj odłączyć przewód od czujnika ciepła do grzania świec i podgrzej przy odpalaniu na ciepłym. Moim zdaniem to konczy Ci się silnik
Zasada podgrzewania świecami jest taka sama dla wszystkich silników diesla, im zimniejszy tym dłużej grzejesz. Ciepły grzejesz 5 sekund, zimny 15 albo nawet i 30. Nie mieszajmy tu norm EURO bo silniki spełniające te normy mają sterowniki grzania i świece są załączane nawet po rozruchu silnika czego w C330 robić oczywiście nie musisz.
Być może będzie więcej bo powietrze nad Niemcami jest wyjątkowo zanieczyszczone i do wieczora może nam coś jeszcze przywiać. A tacy są ekologiczni: sprzedali nam stare kopcące diesle i jeżdżą nowymi benzyniakami, a ciepła woda pochodzi tam z ekologicznego rosyjskiego gazu! Mamy Premiera który to rozumie albo ma dobrych suflerów. To jeszcze przytoczę...
Witam.Posiadam mazdę 6. -Rok produkcji 2004 -Pojemność silnika 2.0 -89 KW -Diesel Silnik przegrzewa się oraz brak ciepłego powietrza w nadmuchu.
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
tu się mylisz, bo w b3 były silniki 1.9td (nie mylić z tdi) i one miały oznaczenia aaz (chociaż częściej te silniki są spotykane w passatach b4 i golfach III).To szarpanie występuje podczas jazdy, czy także na wolnych obrotach na postoju?? Możnaby sprawdzić jedną rzecz, ale podczas jazdy to nie bardzo jest możliwe- bo jeśli ktoś ma problemy np z uruchomieniem...
czy mozna przerobic webasto thermo top benzyne na zasilanie dieslem? jaka jest roznica miedzy thermo top benzyna a diesel? Nie opłaca się, cena MJ ciepła uzyskanego z oleju i benzyny jest zbliżona. Ale odpowiadając to różnią się komorą spalania i pewnie rozmiarami dysz.
On przy odpalaniu tylko czasem nie załapuje wszystkich garów, problemu nie ma gdy na dworze jest przynajmniej 10 stopni ciepła. Wątpie żeby diesel się zużył po 360 tyś km.. miałem benzyniaka w golfie 3 1.4 to miał najechane prawie 500 tys i chodził ok, a diesel podobno ma dużo lepszą żywotność. Rozrząd był wymieniany, może to być przyczyna że jest ustawiony...
ciągle pokazuje max. taką temperaturę jak na załączonym zdjęciu??? nie jest to wartość zbyt mała ? Na środku to wartość optymalna, to bodajże 90 stopni. Niczym się nie przejmuj :D A SDI to silnik diesla o wtrysku bezpośrednim, one się bardzo wolno nagrzewają ponieważ mają małe straty ciepła do układu chłodzenia ze względu na konstrukcję komory spalania...
Zawory we wszystkich dieslach Transita 2,5l ustawia się tak jak podałeś, tak jest ok. Silnik może być zimny lub ciepły. Luzy: ssący 0,20 mm, wydech 0,38 mm. ------------------------------------- Pokutuje u nas opis z książki WKŁ o Transicie, gdzie są podstawowe błędy - już sporo silników padło po takiej regulacji...
własne nie, trudności z paleniem na ciepłem silnikuto domena nowszych dizli, tam sygnał do uruchonienia świec podaje czujnik temperatury, po przejechaniu pow 200tys. pompa już nie tłoczy wystarczającej dawki paliwa w momęcie rozruchu ciepłego silnika ,można polepszyc to dogrzewając świece tyle że one niezalączą się pók isilnik nie obniży swojej temp....
Kolejny Też tlen, diesel, czy fazy księżyca? https://obrazki.elektroda.pl/8889587200_...
Diesel to silnik z zapłonem samoczynnym, a benzyniak z zapłonem iskrowym. Sposób powstawania zapłonu ma wpływ na ,,grzanie się" silnika . Tak w dużym skrócie : diesel potrzebuje ciepła do powstania samozapłonu (dlatego świece żarowe są potrzebne do uruchomienia silnika) a benzyniak tylko oddaje ciepło. Resztę doczytaj sobie w necie lub książkach.
Jakie panuje podciśnienie w układzie na zimnym silniku, jakie na ciepły i jak długo zajmuje pompie vacum wytworzenie odpowiedniego podciśnienia na ciepłym silniku?
mam mały problem z moim audi 80 84 r diesel gdy jest lekko ciepły i zostanie zgaszony to już nie odpali gdy jest całkiem zimny lub całkiem ciepły odpala ok. czy ktoś wie o co mu może chodzić ?
Im nowszy diesel tym gorzej znosi krótkie trasy. Co cierpi na krótkich dystansach w turbodieslach: - klapy wirowe - turbina o zmiennej geometrii - filtr cząstek stałych Przy czym ten ostatni praktycznie wyklucza auto z eksploatacji na krótkich dystansach. Co do nagrzewania się - silnik 1.3 MultiJet mojego Grande Punto w zimie, przy -10*C osiąga temp...
Nie pisał, że nie może uruchomić tylko, że ma sporadyczny problem z uruchomieniem - i to jest właśnie różnica. Dla czego przekaźnik przy mrozach miałby pracować dobrze a przy temp silnika dodatniej, gdzie obciążenie prądowe akumulatora jest mniejsze, szwankować? np na tej stronie (w połowie strony) film z rezultatem http://diesel-tuning.pl/cennik.php
W dieslu gaz steruje przepustnicą W dieslu nie ma przepustnicy.
Nie tyle że lepiej, ale np. VW montuje w swoich passatach podgrzewacz silnika zasilany z gniazda 230V. Wtyczka w schowku chyba jest, podłączasz autko na noc i rano silnik już letni jest. Do tego podgrzewacz w dieslu montowany fabrycznie i natychmiast cieple powietrze leci.
Może na początek napisz, czy to auto przed- czy po lifcie. Pisałem to już na forum z tysiąc razy, i chyba niedługo zacznę pisać na czerwono: W-202 przed liftem (kluczyk scyzoryk) i 202 po lifcie (kluczyk "rybka") TO ZUPEŁNIE INNE AUTA pod względem elektrycznym - pomimo że tak samo wyglądają!!! Brak tej informacji uniemożliwia udzielenie odpowiedzi!...
Witam wszystkich.... Mam Golfa 4 1.9TDI 90km... Z tym czujnikiem temperatury i z problemami z odpaleniem ciepłego silnika... Diesle z VolksWagena do co wyszły przed 2000 rokiem mają seryjnie niedopracowane oprogramowanie w kompie, bo na ciepły silnik podaje za małą dawkę paliwa... Co pomaga???? Z tego co słyszałem to jest poprawka do tego oprogramowania...
Raczej czujnik. Tam w oktach był jeszcze problem z licznikiem zimne luty czy coś. Na forum skody więcej się dowiesz. Czujnik jest jeden daje sygnał do ecu o temperaturze i grzanie świec, a drugie piny dają sygnał na zegary. Jak znajdę urzywkę mogę ci pomierzyć napięcia. Na zimnym i gorącym. Pewnie część od wskaźnika szwankuje. Po wymianie termostatu...
To ogólna fizyka. A nie fizyka silnika. Ciepły silnik szybciej kręci bo stwarza mniejsze opory rozruszników. Dlatego pytałem o obroty. Do tego ciepła komora spalania daje lepsze warunki zapłonu. Dlatego grzeje się zimnego Diesla.
Małe luzy zaworowe
Kto z Was miał diesla z komorami i ciepły silnik uruchamiał się od pierwszego obrotu bez grzania świec, A który Diesel vw z tamtych lat grzał świece na ciepłym silniku?
Cześć. Mam problem z Mazdą 2 z 2008 r. z silnikiem 1.4 diesel. Na zimnym silniku auto odpala bez problemu ale jak pojadę gdzieś np. do sklepu to musi postać ok. 30 min. żeby odpalić. Po krótszym czasie tylko kręci rozrusznik ale nie chce załapać. Mechanicy rozkładają ręce. Pompa sprawna, nie wywala błędów, nawet była wymieniona na nową ale to nie pomogło....
Bylem w 5 ciu warsztatach i nikt nie jest w stanie pomóc. Nic nowego, z moim 308SW też nie mogę trafić na normalnego mechanika... :/ Auto szarpie na wolnych zarówno na zimnym jak i na ciepłym?
Pomoże ktoś? Tak. Warsztat z doświadczeniem i komputerem. Diesel potrafi zimny/ciepły cierpieć na zawory, kupę akcesoriów na tym silniku jest, czujników, któryś może dawać fałszywy sygnał. Mechanik będzie tańszy niż technologia "ja ze szwagrem"
Co prawda u mnie bardziej to brzmiało jak terkotanie przegubu napędowego, ale miałem auto w benzynie które wyżej się kręci. Ty masz diesla i inny układ wydechowy, może brzmieć inaczej. Prawdopodobieństwo że to akurat jest to, nie jest zbyt wysokie, ale sprawdzenie tego jest łatwe oraz nic nie kosztuje, więc warto się pochylić :) .
Jaki silnik w tym mondeo diesel? Trzeba by zobaczyć czy cała chłodnica jest ciepła tzn czy na dole nie jest chłodniejsza niż u góry(chociaż objawy były by inne, grzał by się mocno). Temperatura pracy silnika jest ok, regulacja zmiany temperatury działa poprawnie?
Jaki silnik Wymień filtr paliwa
Moja rada zacznij od termostatu musisz mieć odpowiednią temperaturę w obwodzie chłodzenia aby myśleć o ogrzaniu kabiny Dodano po 11 Sprawdź oba przewody które idą do nagrzewnicy czy są gorące?
Jeżeli przebieg który podajesz jest prawdziwy ,a paliwo faktycznie tankujesz na porządnej stacji to raczej skłaniałbym się do uszkodzonych świec zarowych. Diesel potrzebuje te trochę ciepła żeby dobrze odpalił.
Może akurat w tym zakresie temp któryś z nich przestaje działać. Miałem przypadek, że gdy samochód stał na dworze przy mrozie nie odpalał ze względu na czujnik walka, a gdy stał w ciepłym garażu odpala na dotyk. Polecam zrobić na początku diagnostykę komputerową by nie powstały daremne koszty. Pozdrawiam.
Błędy poczytaj. Nikt tu nie jest wróżka.
Diesle się długo grzeją. Natomiast jak Ci się ruszy wskazówka, zjedź na bok i pomacaj węże do chłodnicy. Jak termostat będzie przepuszczał (za wcześniej) to oba będą ciepłe... Możesz też go nagrzewać na postoju i mierzyć temperaturę płynu termometrem (na otwartym korku) , macać węże i porównywać temperaturę z wskaźnikiem na desce.
ale w srodku leci tylko zimne powietrze jak jest ogrzewany scharan i od czego zalezy cieple powietrze w tym aucie dziekuje
większość teromstatów ma temp. otwarcia powyżej 90st więć siłą rzeczy musi być więcej na wskaźniku(jeśli jest dokładny) a diesle pracują sporo powyżej 100 Dodano po 3 zresztą idzie zima-ciepła bryka sama radość
Ja używam PTC75-B Prosty w obsłudze, opcja pomocy do rozruchu, oraz automatyka przy ładowaniu. Nie jest drogi, problemy są przy starszych dieslach, jeżeli chodzi o rozruch z prostownika. W moim przypadku rozrusznik potrzebuje w ciepłe dni 230Ah, zimą idzie na prawie 300Ah wiec te 15 minut które podają w instrukcji można se między bajki włożyć.
Aż sobie policzyłem: 1,16Wh potrzeba aby podgrzać litr wody. zakładamy że mamy 2L wody. temperatura z -5 do 20'C Grzałka z dwóch świec żarowych 2*180W - pobór prądu około 30A żadnych strat nie liczę. 1,16Wh*2L*25C'=58Wh Grzałka da nam 360W 58Wh = 360W / 580s Wychodzi że temperatura zostanie osiągnięta w ciągu niecałych 10 minut. ps. Mata grzewcza z...
Barubar -> Piszę o grzałkach w bloku nagrzewnicy, takiej farelce ogrzewającej powietrze nawiewane do kabiny. Przy tych sprawnościach diesli CR niewiele ciepła zostaje na ogrzewanie, wiec aby zimą kierowca nie marzł daje się tam te farelki. A tam gdzie jeszcze zimniej (np. Skandynawia) to ratuje tylko webasto.
Opel vectra B z silnikiem 1.6 benzyna o ile dobrze pamiętam 101 koni. na cpn'ie kolega tankował bo wiozłem go na lotnisko. Zjechalem na stacje bo juz rezerwa zaczęła świecić. On poszedł lać do baku. No i przychodzi i pyta; - kur... Motyl to ropa czy benzyna? - benzyna -wlałem 15L ropy... Dolalismy do pełna benzynę i auto było delikatnie słabsze, ale...
Sprawdź, czy wszystkie świece grzeją, na zimnym podgrzej ze 2 razy i postaraj się dotknąć, czy ciepłe.
To jest zwykły diesel 1,9.
jeszcze jedno: miałem problem z odpaleniem kadett'a z zimnym sinikiem, ciepły palił bez zarzutu, świece były ok, rozrusznik też wydawał się ok ... kręcił ... okazało się jednak że za słabo, po wymanie tulejek i szczotek, odpalił bez problemu ...
Kolego , tu nic nie ma napisane , że rozusznik ciężko lub powoli kręci , po drugie to nie diesel !!! Po odpalenieu , na ciepłym , jak sie wkręca , ma moc , co na trasie? Do sprawdzenie czujnik temperatury silnika i czy w tym czasie jak nie chce palić "tłustość iskry"!
Problem może być złożony. Skoro na zimnym odpala dobrze to znaczy, że podgrzanie świec żarowych ułatwia rozruch. Zapewne jest to objaw zużytych wtryskiwaczy. Do sprawdzenia akumulator (jeśli jest stary/nie wiadomo w jakim jest stanie WYMIANA! oraz ew. rozrusznik). Jeżeli w/w będzie ok można spróbować tzw. modułu "diesel ciepły źle pali". pozdrawiam
So your saying that it’s a normal thing for a 2.0 diesel engine and not to worry?
Nawet jak długo kręcisz to ciepły nie odpali?
Trochę mnie wystraszyłeś z tą gaśnicą ....... Dlatego rozbiorę całe webasto i zobaczę jak wygląda start na zdemontowanym wymienniku ciepła (będę widział jak zachodzi zapłon w samym palniku). Oczywiście na kilku metrowym dystansie aby włosów nie stracić ;))
Jaki silnik? W swoim czasie bawiłem się czymś takim. Z benzynowca będzie lepiej bo nie ma komory w tłoku. Tutaj ta komora zniweczy ci cały efekt. Tyle co ciepła będzie sporo.
w Golfie z pompą VP nie ma żadnych pomp w zbiorniku paliwa. Dodano po 54 wyjaśnienie przyczyn trudnego uruchamiania ciepłego silnika diesla na pompie VP sterowanej elektronicznie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=...
policzyłem i zaznaczam że to ustrojstwo nie będzie pracowało jak każda śrubówka [w tedy bym sobie od razu kupił na dieslu tylko jak tłokówka i dla tego taka butla do tego a co do wykorzystania ciepła to nic z tego nie będzie zbyt krótka praca to silnik prawdopodobnie trzeba będzie dogrzewać aby miał minimum 50 stopni
Kolega w Alfie 159 z identyczny problemem jak twój. Aby za nadto nie inwestować zamontowałem mu moduł "diesel ciężko pali ciepły" z czasem zastąpienia temperatury do -5 i czasem do 7sek. Trzeci rok jeździ i odpala od strzała. U niego akurat podejrzewam usterkę mechaniczna bo po dłuższym postoju słychać popychacze zaworowe i silnik dość głośno pracuje.
podgrzewacze paliwa są takze stosowane w dieslach....
Być może, że czujnik temperatury jest zepsuty, lub termostat.Trzeba sprawdzić czy chłodnica nie robi się ciepła zaraz po uruchomieniu-jeżeli tak, to termostat nawalił.
Taki sposób spalania miałem na myśli [youtube]https://youtu.be/YzhRCZDbnOA?si... Nie używam już rakietowca, za dużo problemów też mam ze względu na wymiennik ciepła, który często muszę czyścić, więc muszę jak najbardziej minimalizować problemy z palnikiem. W garażu mam właśnie podobny piecyk "pierwotnie na diesel", jak na filmiku,...
nie koniecznie są uszkodzone wtryskiwacze,może byś nie szczelna pompa,jak to często bywa.tylko fachowiec od diesla lub serwis,ale w serwisie powinni mieć nie jeden taki przypadek i wiedzą co zrobić.
Podmień akumulator z innego auta. Przydałby sie odczyt błędów - może pokaże zbyt niskie napięcie i przyjdzie czas na wymianę akumulatora lub pokaże co innego co naprowadzi nas na przyczynę. 10 lat na akumulator w dieslu to jego ostatnie podrygi. Warto sprawdzić komputerem prędkość silnika podczas rozruchu gdy występuje problem.
Zależy kto co lubi. Jeśli potrzebujesz więcej ciepła a mniej prądu z kW mocy silnika wybierasz "antyki" - tam więcej energii szło na chłodnicę. :) Nowoczesne silniki więcej energii przekazują na wał. O ile wiem diesle da się przerobić na gaz - ich trwałość jest zdecydowanie większa niż benzynowych.
Witam, Musisz sprawdzić na ciepłym silniku ciśnienie sprężania na każdym cylindrze. Dobrze by było żebyś dał wtryski do kontroli. Według tego co napisałeś to wyraźnie wskazuje że jak się rozgrzeje to któryś cylinder wyraźnie przestaje pracować, może się też okazać że masz przedmuchaną uszczelkę pod głowicą , albo popękały pierścienie na jednym tłoku....
Witam Objawy, które obserwujesz, ma także ja i to na identycznym silniku, czyli 1.6 HDi 90 KM od nowości, bo kupiłem samochód w ASO i mam go szósty rok. Spadek temperatury na wskaźniku przy włączonym ogrzewaniu jest normalny - Diesel ma wyższą sprawność niż silnik benzynowy, zatem mocno upraszczając, odda mniej ciepła na zewnątrz niż benzyna. Włączenie...
Czujnik temperatury zewnętrznej często ulega uszkodzeniu. Roztrząsane było to na forum i są na przedniej belce samochodu, chociaż i niektórzy piszą że ten w lusterku. Co do termostatu :) diesel tak ma, jak pracuje to jest ciepły, a jak jest zimno i nie ma pracy (silnik obciążenia i chodzi na wolnych obrotach) to wychładza się przez ogrzewanie w samochodzie...
Lepiej zostaw ten kanister na ciepłe miesiące, a kup zimowe.
Znalazłem: termiczny rozkład wody (termoliza) wymaga temperatury około 2500 st. C. W silniku Diesla raczej trudno taką uzyskać :D.
Mam identyczny temat. Szukam agregatu do domu. Również posiadam Nibe F1245 tyle, że 10kW. Rozmawiałem z instalatorem i jedynym problemem może być to, że podobno elektronika Nibe jest bardzo czuła na spadki napięć, więc konieczny jest AVR oraz coś porządnego, nie "chińskiego" (wiem, wiem... wszystko dziś jest chińskie). Sam rozważam Proton 10000 360...
grzałki są dobre jak ktoś trzyma samochód w garażu (lub kilka metrów od domu), mój znajomy zrobił w garażu centralne ogrzewanie! (tylko po to by w zimie odpalić diesla), co jednak mają począc ci którzy parkują na osiedlowych parkingach? 1. nie żałować kasy na nowy akumulator (kiedyś w benzynowcu miałem taki kiepski, że jak nie zapalił w ciągu 5 sekund,...
Witam.Mój peugeot 106 1.4d też przy każdym odpalaniu grzeje świece,im bardziej nagrzany tym krócej ale zawsze.Na ciepłym silniku jak nie podgrzeję świec to dłużej kręci zanim odpali.Vw golf naprzykład grzeje świece dopiero przy około 5 stopniach.Według mnie tak musi być,świece się nie przepalają więc jest ok.
Dzięki za odpowiedz. Dopiero teraz piszę, bo nie miałem dostępu do netu od czasu ostatniego posta. Akumulator na którym zaobserwowałem to zjawisko to zwykła kwasówka 40Ah, jest na tyle sprawny że od 0 stopni ciepła odpala mi diesla 1.9 osobówkę bez problemu.Poniżej - szybko siada. W podróż sobie zakładam do ebera nówkę 74Ah i to wapniowy, tak więc chodzi...
Silniki diesla wytwarzają mniej ciepła od benzynowych i kiedy się używa ogrzewania nie są w stanie się nagrzewać do normalnej temperatury pracy. Często mają montowane dodatkowe dogrzewacze np. Webasto. Spróbuj się przejechać z wyłączonym ogrzewaniem jeśli złapie normalną temperaturę to znaczy ,że tak ma być. Będzie cieplej to problem zginie. Może też...
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
diesel ciepła ciepła start diesel diesel odpalać ciepła
kontrolka turbiny dioda selenowa kuchnia gorenje
DFM alternatora: co to jest i jak działa? Czy można obłożyć kaloryfery cegłą szamotową?