Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
Zawór i klapka, to tak robili ? Jak sprawdziłeś linkę i czy klapka się domyka ? Masz to wszystko rozebrane, że wiesz że wymieniony grzejnik jest gorący ? W "moim" oplopodobnym modelu, grzejnik podtrzymuje i dociska plastykowy klips, jak pęknie, grzejnik opada i powietrze zamiast przepływać przez żeberka grzejnika, omija je lecąc obok grzejnika, nie...
Akurat na ciepłym przy pobieraniu powietrza z otoczenia, to nie ta przyczyna.
co może by przyczyną parowania szyb w astrze po włączeniu nadmuchu ciepłego powietrza dodam że zdemontowałem juz filtr kabinowy
witam mam pytanko otóż w mojej asterce dziwny objaw mianowicie : brak ciepłego powietrza wewnątrz? termostat sprawdzany (działa), płyn jest!! węże ciepłe wręcz gorące hmm ? czy w tym aucie jest jakiś zaworek jak np w ROVER 25 mojego ojca( na scianie grodziowej pod zbior wyrownaw - przyciol sie i dlatego nie bylo ciepla)???? może ktoś miał podobny problem??...
Grzybek czyli główka od krokowca - różnie są zakończone (ta metalowa końcówka) co byś nie zakładał jakiś innych bo pewnie coś nie bedzię działać poprawnie. Niektóre są do stożka a nie które są ścięte. Taki grzybek też w egr jest oczywiście bo to on zamyka/otwiera przepuszczanie spalin tak jak przy krokowcu ilośc powietrza. Może stożki się gdzieś sprawdzają...
Obstawiałbym, że po prostu coś tam wpadło... albo jakaś uszczelka odpadła i przy otwartej klapie ciepłego powietrza "się tłucze". Szukaj przy wentylatorze i/lub nagrzewnicy. Do wentylatora i nagrzewnicy dojście jest w miarę dobre, kratki nawiewów też dość łatwo wyjąć.
no dobra rurkę można zdjąć, a co się stanie gdy odłączę ten cienki przewodzik, który dochodzi od termostatu do obudowy wtrysku, bo to chyba wężyk podcisnieniowy? czy wogóle da się naprawić jakoś ten termostat żeby odcinał ciepłe powietrze po rozgrzaniu? ile może kosztować nowy?
Albo zatkany gdzieś przepływ powietrza ciepłego a zimne powietrze dobrze chłodzi.
Witam. węże do nagrzewnicy gorące niemożliwe, żeby oba były gorące a nagrzewnica zimna ;)
Witam. Trochę to dziwne, że przy włączonej dmuchawie nawiew działa prawidłowo. Myślę , że przełącznik nawiewu steruje przepustnicami za pomocą linek. Sprawdź czy nie wypadł pancerz z zaczepu i przepustnica ciepłego powietrza nie jest częściowo otwarta. Miałem tak w Astrze. Pozdrawiam
Witam mam Astre F z silnikiem C14NZ zainstalowaną mam tam instalacje BRC mam dość duże spalanie ok 11litrów, gazownik powiedział że nie działa mi termostat w tej puszcze filtra powietrza, a zarazem leci przez cały czas ciepłe powietrze proszę powiedzieć czy jeśli ściągnę rurę która leci od kolektora wydechowego to czy zmieni się spalanie??? i według...
Uszkodzić komputer - super mało proawdopodowne. Zrobić klasyczne zwarcie - raczej nie. Wtyczki czujników powinny być zabezpieczone przed wodą. Za to woda pięknie spowoduje upływ wysokiego napiecia, ale to po wyschnięciu powinno wrócić do normy. Wszystkie przewody i połączenia związane z zasilaniem cewek i świec odłączyłbym i poczekał w ciepłym garażu,...
To masz klapy sterowane silnikami i ta od ciepłego powietrza pewnie się nie otwiera albo pękła jak we Francuzach często tak się dzieje
Nie ma tam zadnego elektrozaworu,klapa regulacji powietrza cieple/zimne i napedzana drutem w pancerzu przez pokretlo
gdyby to było to, to by ten wskaźnik szalał Nie. Podłącz diagnoskop i sprawdź jakie temperatury cieczy, powietrza, paliwa "widzi" sterownik silnika. Wykonaj testy na zimnym i na ciepłym silniku. Czy był już w tym silniku wymieniany ECU ?
Sprawdź czy "lewego powietrza" nie bierze. Sprawdź czujnik temperatury. Wielokrotnie poruszano temat jak to zrobić.
Ja swoja rurkę teraz skierowałem nie w stronę silnika tylko po prostu wyjąłem ja z jednej str i wsadziłem jak pod spód :D jak na razie nie gaśnie i nie zasysa ciepłego powietrza z silnika tylko chłodniejsze z grilla :D
Zobacz na dolocie powietrza przed filtrem jest taki zawór ciepłe- zimne powietrze może się blokowac. Zobacz jeszcze map sensor.
Kiedyś miałem identyczny przypadek i winny był przepływomierz powietrza. Sprawdź czy odczyt mieści się w normie.
Mam na myśli cały układ dolotowy powietrza łącznie z kolektorem ssącym.
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
Witam Astra Astrą ale jaki to silnik? Miałem podobny problem jak mi chłodnica pękła, nie wiem jak w innych silnikach ale 1,7CDTI nie ma żadnej kontrolki temperatury!!!!!! to gorzej niż w maluchu. Jak mi się silnik przegrzewał to ta kontrolka mi świeciła, jako efekt uboczny było brak ciepłego powietrza w nawiewie. Czy jak włączysz stacyjkę to wyświetlają...
Zobacz dolot powietrza do filtra. Mogła zablokowac się dzwignia zimne/ciepłe powietrze. Miałem taki przypadek w astrze 14nz z lpg.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
Oczywiście przetworniki ciśnienia były super, ale są drogie (min 200 zł) Można użyć przetwornika z klimatyzacji samochodowej np. Opel Astra używane kosztują w granicy 20zł. tylko układ pomiarowy. Brat rozwiązał to w jakiś sposób LAN kontrolerem. Mierzył ciśnienia przetwornikiem z Opla i temperatury DSem przy kompresorze powietrza.
zgadza się, miałem podobny przypadek też takiego "brzęczenia" przy przyspieszaniu ale w Astrze F i tam było to spowodowane klapką termostatu w obudowie filtra powietrza taką która przełącza ciepłe powietrze z nad kolektora na ssaniu na zimne przy rozgrzanym silniku i ta klapka mała luzy i tak brzęczała, wywaliłem ją całkiem bo Astrą jeżdżę w zasadzie...
Za mało danych na najbardziej prawdopodobna usterkę ale możliwe ze terostat po otawrciu nie zamyka się tak jak powinien i wychladza silnik ale tego nie wiem, bo nie napisałeś czy wraz z utratą ciepłego powietrza spada temperatura silnika lub początek przedmuchy uszczelki głowicy i układ się zapowietrza
jakieś lewe powietrze,może któryś z weżyków jest pęknięty lub poluzowany. Odwróć dolot powietrza o 180° wtedy nie będzie gasło przy hamowaniu
Witam. Zastanawiam się ostatnio nad pewnym faktem. Mam do porównania dwa silniki w dwóch samochodach. Pierwszy to astra G z silnikiem 1.6 8V (x16szr) 75 km a drugi to skoda octavia również z silnikiem 1.6 8V i też 75 km. W astrze monowtrysk a w octavii wielopunkt. Silniki o identycznej pojemności i mocy tylko innym zasilaniu a jednak octavia, która...
Instalacja LPG nowa? Czy używana? Zapewne źle wyregulowana inst. Druga sprawa, zablokować klapke powietrza zasysanego do silnika (przed filtrem pow.)( ciepłe-zimne) tak aby cały czas silnik zasysał powietrze z nad kolektora wydechowego. Jak to nie pomoże założyć filtr powietrza przystosowany do instalacji LPG. Z dodatkową warstwą materiału filtrującego...
Dziękuję kolegom za naprowadzenie mnie na trop sprawdzę jeszcze raz dane bieżące w liczniku czy widzi temp. Aha, klient mówił też o tym że słabo mu grzeje nadmuch w środku ciepłego powietrza i się zastanawiam nad termostatem bo jak będzie uszkodzony i po części otwarty to się nie zagrzeje tak łatwo powyżej 70 stopni. Poinformuję o dalszym rozwoju sytuacji.
Witam Co to jest map sensor i jak go sprawdzić? MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź tez czujnik temperatury...
Witam. Mam problem z inst. gazową w astrze 93 rok. Mianowicie na ciepłym silniku auto gaśnie szarpie i szarpie. Dzieje się tak na wolnych obrotach. Wymieniłem już świece kable filtr gazu i powietrza. Alternator po remoncie. Silnik krokowy nowy. Szukam pomocy bo normalnie zwariuję. Nie mam już czego powoli wymienić. Na benzynie wszystko ok.
Motronic , przepraszam ale nie doczytałeś postu ( jak czyjnik odpięty temperatura 45 , napisał autor) , to jest normalna praca ecu, jak jest obwód otwarty to symuluje temperaturę optymalną do pracy silnika, bo to jest mało istotne przy pracy tego silnika. Dodano po 12 I jeszcze jedna rzecz , nie wiem czy te auto ma klapkę na zimne i ciepłe powiertrze...
może ja w takim razie nie widziałem dobrze działającego RGE92 ale mi one zawsze bardzo pływały temperaturowo, a tomasetto idzie ustawić że i opala na gazie i po rozgrzaniu też w miarę poprawnie pracuje, ogólnie to najlepiej wspominam parowniki Zavoli, ale są mało popularne ja nie jestem pewien czy w najbidniejszym liczniku bez obrotomierza w ogóle jest...
Witam. W mojej Merivie 1.6 16V (Z16XE) zastanawia mnie jedna rzecz w kwestii dolotu. Otóż w kratce wlotu powietrza pod maskę w miejscu gdzie znajduje się początek dolotu znajduje się wypełnienie zasłaniające bezpośredni nawiew powietrza i to jedynie w tym miejscu. Pozostała część kratki jest całkowicie przepuszczalna. Zastanawia mnie to gdyż przecież...
witam.prosze o pomoc w ustaleniu przyczyny słabo działającego ogrzewania w astrze II 1.6 8v z gazem.A więc nadmuch w środku działa ale nie ma po przekręceniu na maxa ogrzewania , ciepłego powietrza nawet na trasie po dłuższej jeżdzie.Ciepłe powietrze pojawia się dopiero jak jest powyżej O st.C albo przy wysokich obrotach silnika ( powyżej 3000 obr)dopiero...
W przypadku otwartego termostatu , przy uruchomieniu zimnego silnika , bardzo szybko za termostatem , w przewodzie idącym do chłodnicy płyn jest ciepły . Sprawny termostat zaczyna otwierać się przy temperaturze płynu powyżej 80st . Poza tym , przy obecnej temp. powietrza silnik nieuzyskałby właściwej temperatury . Sprawdzić temperaturę przewodu za termostatem...
Witam. W mojej Astrze falują mi obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku na biegu jałowym w granicach 850-1000 rpm. Zostały wymienione świece, przewody oraz silnik krokowy, raczej nie widać poprawy. Ostatnio wymieniłem termostat, mechanik twierdzi, że sprawdzał przewody podciśnienia i nie łapie lewego powietrza. Nie wiem jak cały układ dolotowy, ja...
Wiem tylko ze pasuje filtr powietrza i przewody WN od opla, chyba astry (o wiele tansze) co do modyfikacji to jeszcze nic nie robilem oprocz zaslepienia dolotu cieplego powietrza (walniety termostat w obudowie filtra) bo mi caly czas bral cieple. I wreszcie doszedlem przyczyn delirki silnika (stara i przeciagnieta zaslepka na kolektorze ssacym) co powodowalo...
2 generacja będzie jeździć bezproblemowo. Co do papierków masz miesiąc na wszystko , więc jedz jeszcze raz do gaziarzy i niech wypiszą co trzeba. Po prostu powiedz że chcesz dokumenty do urzędu komunikacji i tyle. A ten wlot powietrza na zdjęciu? Tak może być że zaciąga ciepłe powietrze od silnika? Skąd problem z obrotami i dławieniem silnika? Kwestia...
silnik 1.4 8 zaworów auto jest z 99 roku posiada wtrysk jednopunktowy Bosha.Na węży jest śruba bez silnika krokowego. Dodano po 1 auto ma przejechane 128 tys. może zastosować mikser z otworem 34 bo na 30 to wcale nie chce jechać . Może zastosować podgrzewacz fazy lotnej gazu żeby reduktor miał mniejsze obciążenie.Odciołem też dopływ ciepłego powietrza,oraz...
Witam kolega ociz napisał tak jak wyżej że po wymianie komputera odpalam na zimnym i czekam aż się nagrzeje bez dotykania gazu żeby go nauczyć biegu jałowego.Chciałbym jeszcze dopowiedzieć że jak zajadę na ten szrot ,aby znaleźć ten komputer na wymianę to silnik będę miał przecież rozgrzany,to jest to jakaś różnica że silnik będzie ciepły???czy będę...
witam podobny problem miałem z silnikiem EFI 1,6litra z forda eskorta . Przyczyną "chechłania" jest zbyt duża dawka paliwa na gorącym silniku. może to być pomiar tp. silnika , czujnik tp. powietrza dopływowego do silnika .Sterownik wysyła zbyt długi impuls na wtryski nie widząc iż silnik jest gorący pozdrawiam
Witam Według mnie ma.Zupełnie inaczej pracuje silnik w upale, gdy powietrze jest lekkie,a inaczej rano gdy jest chłodno,czy po deszczu gdy powietrze jest ciężkie.Chodzi mi o to że metr sześcienny gorącego powietrza waży mniej niż ten sam metr chłodnego powietrza.Do mieszania paliwa jest użyte ciepłe powietrze,ale przy przyśpieszaniu otwiera się klapka...
Obudowa filtra ma w zasadzie 3 otwory jeden to dolot ciepłego powietrza drugi zimnego...wiodący od grilla a trzeci pod filtrem tak jakby w nadkolu...teraz pytanie czy ten otwór od ciepłego powietrza ma byc otwarty czy mozna zaslepic?Rozumiem że otwór zimnego powietrza mam czyms skierowac w odwrotna strone niż kierunek jazdy czyli w kierunku kabiny...a...
Dokładnie tak zrobiłem, lewarek pod silnik i alternator wchodzi do górnej dziury. Wymontowałem go i wymieniłem regulator napięcia na nowy. Ale światła jak mrugały tak mrugają dalej. Tym razem może delikatnie mniej. Jeszcze zauważyłem takie spostrzeżenie, że auto robiłem w ogrzewanym garażu. Po odpalenia w ciepłym garażu było wszystko ok, światła nie...
CISNIENIE SPRAWDZONE 1-21, 2-19, 3-21, 4-19 na ciepłym silniku KSIAZKOWE 25 wiec nie jest tak zle po zdjęciu wtyczki z czujnika odpala bez problemu. tak sie zastanawiam na zamontowanie przezroczystej rurki pomiędzy filtr a pompę żeby sprawdzić zapowietrzanie mechanicy to wykluczyli na 100% ale dostałem informacje ze jeśli dekielek od filtra paliwa zostanie...
Puszcza więcej powietrza dlatego że za bogato ma. Czas wtrysku 3,6ms to co najmniej 2 razy za dużo jak na rozgrzany silnik. I tak nawet jak jest całkowicie otwarty to nie realne żeby miał w kolektorze ciśnienie atmosferyczne.
Na postoju przegazuj silnik i patrz na wskazuwkę jeżeli lata z obrotami silnika to czujnik temperatury. Ty czytasz w ogóle CO CZYTASZ? Jak Twoja podpowiedź ma się do tego: posiadam mizerny nawiew ciepłego powietrza.. Niby grzeje ale poprzednio posiadałem BMW i tam rozgrzać wnetrze pojazdu do 35 stopni w zime przy minus 20 stopniach nie stanowiło zadnego...
Ale pare dni temu jeszcze wiało z boczynych ciepłym, przy tych mrozach. A teraz nic ledwo zipie stamtąd. Nie przeszkadza tak bardzo ten środkowy :P. Edit; Heh okazało się, że pokrętła przy nawiewach, te do zamykania przepływu powietrza były w tej pozycji :D. Wszystko ok. :)
Zrobiłem jak w opisie, i opelek mi wymrygał kod 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków Ktoś kto opisywał te kody powinien dostać po łbie za ten krokowy ;), kod oznacza niewłaściwe obroty biegu jałowego, najczęściej spowodowane zasysaniem lewego powietrza lub usterką w układzie paliwowym, bardzo rzadko też usterką krokowca. Z problemami z odpalaniem...
A jaką tam temperature masz że już reduktor miałby być niedogrzany? Przecież mniej niż zero a raczej okolic 10C jest rano narazie. Z tego co widzę to nie ma jeszcze problemu żeby zaraz po odpaleniu na gaz nie przełączać bo reduktor nie dawałby rady działać. Co za reduktor masz? Jaki komputer gazowy? To jakieś używki ze szrotu czy po regeneracji? Doloto...
Problem mam taki że ze wszystkich wylotów powietrza po lewej stronie wewnątrz samochodu leci zimne powietrze a po prawej stronie ciepłe pokrętła przełączają i regulują normalnie . Co może być uszkodzone ? jak się do tego zabrać ? czy ktoś miał taki przypadek
Witam wszystkich Posiadam Opla Astrę F-ka 1994 właśnie mam problem z parującymi szybami tylko włączę nadmuch powietrza zimnego od razu zaczynają parować i nie idzie jechać autem nie mówiąc już o puszczeniu ciepłego powietrza w ciągu kilku sekund szybka jest biała jak mleko to jest po prostu makabra nie dawno był wymieniany filtr powietrza i nadmuchu...
Witam pytanko do fachowców zbliża się wiosna a co za tym idzie dodatnie wysokie temperatury powietrza a mi powraca ten sam problem jak co rok problem z uruchomieniem silnika gdy jest ciepły tylko na wiosnę i lato po przejechaniu kilkunastu kilometrów i zgaszeniu silnika a później po kilku minutach próbuje uruchomić silnik i nic nie mogę kręcę rozrusznikiem...
witam. posiadam astre h z18xe. mam problem gdyż zaczęły się chłodniejsze dni i zauważyłem że z nawiewu leci chłodne powietrze a jazda jak jest zimno tylko z podgrzewanymi siedzeniami nie wystarcza, dodam iż w lipcu wymieniałem sprężarkę klimatyzacji na nową i potem filtr kabinowy(może jego źle wsadziłem ale nie pozaginał się nigdzie w srodku i wszedł...
Jestem właścicielem 1.6 16 V gaz sekwencja i mam ten sam problem - i z tego co wiem to jest cecha charakterystyczna tych silników. Nie chodzi o to że na gazie ci chodzi dobrze a na benzynie źle tylko o to że jest zimny na gaz sie przełancza dopiero jak sie troszkę nagrzeje i dlatego nie jesteś w stanie tego w ten sposób sprawdzić. sprobuj przełączyć...
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Czym może być spowodowane zbyt wysokie obroty po odpaleniu samochodu na zimnym silniku? Zaś na ciepłym silniku raz są a raz pracuje silnik normalnie..obstawiam że powietrze się gdzieś dostaje..uszczelniłem przewód od filtra powietrza do przepustnicy ale to samo, zostaje uszczelka pod przepustnicą, choć wymieniałem ją osatnio...jakieś propozycje?
witam mam problem z parowaniem szyb w aucie ( przy dużych mrozach skrobie i w srodku i na zewnatrz) wymieniłem filtr przeciwpyłkowy i filtr powietrza nagrzewnica cała nic nie pomogło wymieniłem termostat tez nic nie pomogło ( najgorzej jest podczas jazdy gdy leci ciepłe powietrze) czy moze byc przyczyna taka :ze po zdjeciu schowka zobaczyłem ze wcale...
A jednak rzygać zbiorniczkiem zaczął po odłączeniu nagrzewnicy. nagrzewnica jest jak mała chłodnica nawet jak jest odcięty dopływ ciepłego powietrza to zawsze i tak zbija trochę ciepła Rzyganie może być spowodowane niedziałającym zaworkiem w korku? Jak ci wywala to znaczy że działa zadanie tego zaworu jest regulowanie ciśnienia Moim zdaniem wygląda...
Witam mam problem ponieważ nawiew ciepłego i zimnego powietrza chyba nie działa odpowiednio a mianowicie w pozycji 1 i 2 nic sie nie dzieja a w pozycji 3 dmucha na maksa. Czy da sie coś z tym zrobic czy lepiej kupic panel nawiewu?
Witam Na komputerze ponoć wszystko idealnie, tak jak wspominasz szczególną uwagę mechanik zwracał na przepływomierz, wtryski i EGR. Na koniec coś wpisał do komputera, jakieś parametry ( zapomniałem jak to nazywał ) i kazał obserwować, ale bez zmian. Silnik badany w ASO i ponownie w prywatnym zakładzie. Generalnie nie dymi, dym widzę jedynie wieczorem...
Już nie pamiętam gdzie jest zaworek ciepłego/zimnego powietrza, sprawdź czy nie zasysa lewizny przez niego, możesz na test zaślepic przy przepustnicy wężyk, dla gazu nie ma to znaczenia. Jeśli pomoże, możesz ustawić klapę w airboxie na zimne powietrze albo nowy zaworek. W przepustnicy lubialy zatykac się kanały podciśnienia, jest taki czarny plastik...
Na pewno radiator od strony gorącej musi być większy i dobrze dmuchany wentylatorem, bo on odprowadza sumę: ciepła pompowanego ze strony zimnej i ciepła wytwarzanego w samym ogniwie na skutek przepływu dużego prądu przez ogniwo. Mniej więcej trzeba odprowadzić 2 razy tyle ciepła ile pobrano ze strony zimnej. Poza tym trzeba by maksymalnie wydłużyć drogę...
Sorki, za tak obszerne pliki ale nagrałem co było domyślnie zaznaczone w op-com, faktycznie może ten rozrusznik kręci wolno to znaczy wolno wchodzi ciśnienie do 24. Na słuch kręci ładnie, ale to na słuch. Mam porównanie z drugą astrą słabszy akumulator wolniej kręci ale załapuje jak zimny dużo szybciej a jak ciepły to praktycznie 1-2 obroty i chodzi....
piotr973 ja mam to samo w kadziu 1.4 , winne temu jest u mnie takie male odpowiedzilane za dolot powietrza (zimne z zewnatrz - cieple z nad silnika) cos co powinno sie przelaczac, to cos jest u mnie umieszczone w dolocie powietrza do filtra i niestety po latach lubi sie to psuc :( Jedyna metoda to wymienic to na nowe albo wyrzucic, ale wtedy silnik...
kolego jeśli problem pojawił sie teraz (zima), to muszę cie uspokoić. Jest niska temperatura powietrza i ciśnienie w ukladzie klimy jest małe. czujnik ciśnienia wyłącza klimę zaraz po załączeniu, by sprężarka się nie uszkodziła. Wprowadź autko do ciepłego garażu (powyżej 10 st C) i wtedy zobacz klimę.
WITAM. Mam problem z Oplem 1,9 CDTI który nie odpala przy temperaturze 30-40 stopni tuż po wyłączeniu świec żarowych.Po zapaleniu wystepuje jeszcze nie równa praca po osiągnięciu 60stopni objawy znikaja silnik pracuje równo odpala bez problemu .Zimny pali również dobrze ale ma tą nierówna prace .Ciśnienie na cylindrach po 26 wtryski po naprawie z nadanymi...
A masz włączony obieg wewnętrznej cyrkulacji powietrza? ostatnio tak zrobiłem w KIA półciężarówce i pomimo bardzo ciepłego powietrza nadmuchu do wewnątrz miałem zaparowane szyby na cacy .Zobacz ,czy nie masz mokro w samochodzie (sprawdź czy nie masz przecieków z nagrzewnicy do wewnątrz) , od tego też parują szyby .Tapicerkę podłogową można trochę osuszyć...
Witam, przepraszam, że się wciskam, ale nie chcę tworzyć nowego tematu... W astrze DTL 2,0 przy dzisiejszym mrozie -8 wskaźnik temperatury podnosi się na pierwszą, może drugą kreskę, po przejechaniu... 20km. Aby było ciekawiej, wskazówka ta podniesie się do wspomnianego poziomu o ile nie przełączę pokrętła nawiewu na drugi bieg. Niestety w aucie przy...
Ciepłe powietrze przy zasilaniu gazem potrafi mocno zamulać silnik. Zwłaszcza przy powolnej jeździe miejskiej, w korkach itp. Kilka koników już i tak poleciało z racji zastosowania miksera. Przy zasysaniu ciepłego powietrza ubędzie następnych kilka...(naście?). Dlatego trzeba ruszać głową i przerabiać dolot tak, żeby zasysać zimne. Z wnętrza zderzaka,...
Szukaj jeszcze lewego powietrza, może zawór par benzyny nie szczelny, może serwo, wykluczył bym też instalację lpg, odłączając i zaślepiając wężyki, gdzieś słyszałem że uszczelki pod tym dziadowskim kolektorem potrafią puszczać. U mnie powietrze na ciepłym wynosi ok 11kg/h Dodano po 6 Ale obroty mam podniesione czyli ok 920obr/min. To niby wychodzi...
Witam, mam następujący problem w mojej astrze. Jest to Opel Astra 1996r, benzyna 1,8. Gaśnie, nie zależnie czy zimny czy ciepły silnik, czy mokro czy sucho na dworze. Sporo w niej już wymieniłem i mechanik u którego ją naprawiam, sam nie ma pomysłu dalej, zostały wymienione między innymi silnik krokowy, przepływomierz, sonda, pompka paliwa, filtr paliwa,...
witam,moja asterka nie ma wolnych obrotów ,pierwszą czynnośćią była regulacja -Nie pomogła ,wymieniłem świece ,filtr powietrza wyczyszczony był silnik krokowy ale dalej to samo . NIe ma reguły czy silnik zimny czy ciepły ,czasem uda się ustalić wolne obroty ale musze delikatnie (bardzo delikatnie)zdejmować nogę z gazu i wtedy wskoczy na wolne obroty...
Należało by sprawdzić czy termostat nie jest ciągle otwarty i czy płyn krąży po dużym obiegu, tzn. sprawdź wszystkie węże od chłodnicy ( szczególnie te u dołu ) czy nie są ciepłe jakąś chwilę po uruchomieniu zimnego auta, nie powinny się grzać do momentu otwarcia termostatu (powyżej ok. 80 stopni ). Podczas jazdy pęd powietrza mocno wystudza chłodnice,...
Witam. Mam problem z Astra G 1.4 benzyna 2000r Z14xe 66kW. Auto odpala bez problemu na zimnym, po dłuższej jeździe gdy temperatura podejdzie pod 80/90 stopni, auto gaśnie po około 20 minutach, albo gdy sam je zgaszę to nie odpali póki nie wystygnie czyli około 3h. W samochodzie w ciągu 2 miesięcy było robione: -pompa paliwa -przewód paliwowy -Przekaźnik...
Nie możesz od razu napisać o jaki silnik chodzi, jakie auto itd.......??? OPEL Astra F 1.6, dlaczego pytam?? dziś odbierałem samochód od mechanika, pokazywał mi co zrobił i ja przy okazji sprawdziłem sobie poziom oleju i płynu chłodniczego, były ok, ale mechanik stwierdził, że to, że po przekręceniu korka zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego...
witam odświeże troszke temacik mam astre 1,6 75KM z LPG '97r i podobny problem tzn. jak dodam gwałtownie gazu to silnik się mocno dławi z tym, że słychać jakby strzał:) a konkretnie "strzela" z gaźnika do filtra powietrza (to pewnie to kichanie), nie czuć tam spalin a nic takiego bo sprawdzałem. Zauważyłem jeszcze że dzieje się tak na ciepłym silniku....
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Powietrza w ogóle nie powinno tam być układ sam powinien się odpowietrzyć. Temperatura nie powinna dochodzić do 100 stopni przy około 90 termostat powinien puścić płyn. Gdzie masz odpowietrznik? Możesz spróbować jeszcze dogrzać silnik do ok 90 stopni przy odkręconym korku włącz nawiew na ciepłe powietrze płyn powinien ubywać bo układ będzie się odpowietrzał,...
Witam! Mam problem z moim Oplem. Objawy są takie: auto stało przez weekend pod blokiem. W poniedziałek nie mogłem odpalić. Kręciłem chyba ze 6 razy. Odpalił z trudem. Na ciepłym silniku nie ma problemów z odpalaniem. Ponadto samochód czasami nie ma mocy. Np przy 30km/h dwójce i gazie w podłodze praktycznie nie przyspiesza. Do tego szarpie silnikiem...
Witam ,mam podobny problem w mojej Astrze ,temperatura powyżej 90st jest tam rzadkim gościem ,no chyba że jedzie małżonka która nie zna istnienia 5 biegu ,no albo jestem w korku(ale to dotyczy tylko okresu letniego) .U mnie temperatura jest zawsze przed 90tką ,do tej pory mi to nie przeszkadzało ,ale jak jest podobny temat to się zapytam,samochód mam...
Witam. Mam Opla Astrę H z 2006 roku. Auto ma silnik 1,7 diesel Z17DTH i jest z automatyczną klimatyzacją (klimatronik).Usterka: od jakiegoś czasu mam problem z nadmuchem powietrza do kabiny. Kilkukrotnie zdarzyło się, że dmuchawa po uruchomieniu silnika nie chce się załączyć. Nie działa też klimatyzacja. Po przejechaniu ok. 5, 6, 7 km dmuchawa zaczyna...
Auto to nie dobrze ocieplony dom. Duża powieszchnia pojedyńczych szyb i spora czenstotliwość wymiany ładunku powietrza robią swoje. Autor wspomina raczej o małym aucie. Ale zgadzam się z tym ze duży silnik to dużo generowanej mocy nawet na niskich obrotach, a tym samym i ciepła. Dane o pojemnościach układów chłodzenia podałem ogólnikowo bez podawania...
Odpala normalnie na zimnym i ciepłym silniku. Ale co ja mam diagnozować skoro nawet jak mi się świeci check to wszystko jest w normie. Tak jakby ona się nie świeciła. Które czujniki przeczyścić? Samo zaświecenie sie tej kontrolki to już sugestia że jest coś nie tak ze sterowaniem . A że pracuje ok to znaczy że ma defekt czujnika który nie wpływa w...
Tak to diesel 1.7 td isuzu nie wiem czy to ważne ale też nie święci mi podświtlenie tego guzika od nawiewu zew-wew no i w okresie letnim mało mi ubywa płynu chłodzącego borygo a w zime dość znacznie no i w lato zamiast chłodnego powietrza z zewnatrz leci ciepłe powietrze . . . A drogi kolego nie jest to z ta mazia uszczelka pod głowica bo byłem u mechanika...
Problem z twoim samochodem to niewłaściwy stosunek wtryskiwanego do silnika paliwa do zasysanego przez silnik powietrza. A konkretnie jest za dużo paliwa za mało powietrza. Z tego to właśnie powodu po wyłączeniu stacyjki silnik ci jeszcze chodzi chwile czyli dostaje samozapłonu ponieważ nie wszystko paliwo się spala bo jest go za dużo (lub powietrza...
Witam. Następny problem z moją astrą, rocznik 95, silnik X16SZ bez gazu. Auto odpala idealnie czy zimne czy ciepłe, ale ma straszną dziurę w obrotach, do 2000 obr/min muł później ciągnie dobrze. Sprawdziłem kody usterek i usterek niby brak, zawór egr był dobry ale zaślepiłem, przewody w.n. sprawdzone, świece podmienione, filtr powietrza czysty. Dodam...
Do zakt:, jeśli przesłonisz tylko tak, aby powietrze nie dostawało się bezpośrednio z pędu to i tak będzie swobodnie zasysane. Sak powietrza jest umieszczany przed chłodnicą tak, aby autko pobierało chłodne powietrze a nie ciepłe z komory silnika (wyjątkiem jest rozruch zimnego silnika w tedy powietrze pobierane jest z nad kolektora wydechowego) po...
Witam, Proszę o poradę, gdyż mam problem z silnikiem po odpaleniu go jak jest zimny. Chodzi o to, że jak odpalam silnik, po dłuższym postoju (np. po nocy) to wtedy przez jakieś 2-3 sekund silnik jakby nie mógł się rozruszać, troszkę trzęsie i męczy. Zauważyłem też, że problem o którym mówię występuje tylko w chłodne wilgotne dni. Jak jest ciepło i sucho,...
Reduktor jest OMVL klasy 1/2A(?). Instalacja jest z maja zeszłego roku. Jutro przejadę się autem z lapkiem i sprawdzę jak pracuje przy obciążeniu. Z wentylatorem - w astrze mam przełącznik, który przy zimnym silniku ciągnie powietrze z okolicy bloku silnika. Przy ciepłym się wyłącza. Być może jest zepsuty i ciągle pracuje. Z drugiej strony przebudowano...
witam miałem podobny problem auto paliło jak głupie a to dlatego że padł czujnik przy termostacie nie wiem jak sie on nazywa ale wchodzą do niego dwa wężyki z powietrzem [coś ala ssanie]u mnie cały czas chodził na wysokich obrotach [czy zimny czy ciepły]po wymianie zmniejszyło sie spalanie z 11 do 8l lecz dalej mi sie to nie podobało kolega powiedział...
Nie prawda, jest wytarty kołek podpierający przepustnicę, powoduje to jej całkowite zamknięcie a ma być mała szparka dla paliwa na biegu jałowym, Dobrze kminię? Wtedy nie powinien wtryskiwacz lać paliwa jak dobrze pamiętam. U mnie raczej zamknięty całkowicie z tego co niedawno zaglądałem. Krokowiec ma wystarczyć do podtrzymania dolotu powietrza. Oparcie...
Panowie. Kilka lat temu też kombinowałem teoretycznie klimę do "Poldka". Nie mam doświadczeń z klimami i lodówkami ale jedno pamiętam. Ze zgrubnych oszacowań (obliczeń z równania stanu gazu doskonałego) wyszło mi wówczas że strumien ciepła jaki należy odprowadzić aby klima w samochodzie (temperatura zewn ~30°C) działała skutecznie jest na poziomie~1kW...
Mimo wszystko to tylko klimatyzacja manualna, wątpię by były tu jakieś czujniki temperatury zewnętrznej/nadmuchu. Według katalogu IC zawór rozprężny nie ma żadnej kapilary do parownika. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to tenże właśnie zamarzający parownik. Dlaczego? Bo szron zatyka dopływ/przepływ powietrza, co skutkuje słabszym nadmuchem. Spróbuj...
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
Jesli masz mozliwosc to pozostaw auto na noc postawione przodem pod gore. Jesli rano nie odpali i bedzie koniecznosc odpalania na plaka to znaczy ze albo kont wtrysku jest zle ustawiony albo cofie paliwo w drugim przypadku wystarczy zamontowac zawor zwrotny przy filtrze i ma byc. Na sam poczatek jednak proponuje sprawdzic czy filtr paliwa nie jest zapchany...
nadmuch ciepłego powietrza dmuchawa ciepłego powietrza nawiew powietrza ciepłego
tablet reset modecom ramka zamrozić połączenia ogniw solarnych
Canon XA25 – instrukcja wgrywania firmware 1.0.5.0 krok po kroku Countax C300H – sprzęgło elektromagnetyczne nie załącza się, przekaźnik pyka, brak reakcji PTO