https://obrazki.elektroda.pl/1918450000_... Poszedłem niedawno do auta, zbiornik pusty, odpaliłem i dałem na 2 tys obrotów, przydał się monopod od statywu aby trzymać gaz :) obserwowałem temp przez szybę w menu ukrytym i patrzyłem na wentylator, przy około 85st wąż od termostatu zrobił się ciepły więc chyba on dobrze działa, w miare...
Kolego ajaką miałeś rezystencję w tym czujniku od wałka rozrzadu ja w ZETEC-E (czarna pokrywa) 2.0 L mam 489 a jak ciepły ale nie gorący silnik to mam rezystencję 520.
Nie. Za to problem może sprawiać czujnik położenia wału, wałka bądź czujnik temperatury.
Witam. Objaw to: - ciężkie palenie - trzeba długo kręcić, czasami ma ochotę załapać Jak zapali to pracuje normalnie. Ciśnienie na listwie 400bar w momencie kręcenia, rozrusznik rozebrany i sprawdzony - ok akumulator ok nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny Ciekawostka: po odpięciu czujnika wałka odpala na dotyk. Czujniki wału i wałka mierzone pod oscyloskopem...
Witam, mam problem ze swoim autem, jak w temacie. Na wstępie napiszę że przeczytałem naprawdę sporo w tym temacie w sieci i niestety nie znalazłem rozwiązania. Dolegliwości pojawiły się nagle, samochód pracował na wolnych obrotach przez ok 10 min (odgrzybiałem klimatyzację). Później podczas jazdy zaczął się dziwnie zachowywać. Szarpać, gasnąć, a obroty...
zaloguj wagiem do silnika wejć w adaptacje grupa 005 i zwiększ dawkę startową pomoże .
Do teraz jeżdżę po wymianie czujnika i wszystko gra. W związku z tym zamykam temat :)
Jeśli silnik się nie obraca, czujnik wału/wałka zostaw w spokoju. Skoncentruj się nad rozrusznikiem i układem jego sterowania. W silnikach M9R była podobno partia wadliwych rozruszników. Nie krciły właśnie na ciepłym.
Do wymiany czujnik obrotów wałka rozrządu,dość szybka operacja,bez demontażu paska.
W 1.6 hdi miałem dwa czujniki jeden na górze czujnik wałka drugi na dole czujnik wału, ten na górze jak padł to w ciepłe dni potrafił zgasnąć i już nie odpalić bez plaka, zima jesienią bez żadnego problemu jeździł i nigdy tak nie zrobił
Witam. Ciepły i problemy - w pierwszej kolejności do sprawdzenia czujniki Halla. Typu np. czujnik położenia wału, wałków rozrządu o ile są. Dodatkowo piszesz o LPG. Wyłącz LPG kilka minut przed zgaszeniem silnika , Niech pracuje na samej benzynie. I zobaczyć czy odpala. A jeszcze lepiej to LPG zakręcić na samej butli, pojeździć autem do mocnego zagrzania...
Wydaje się ząb na dole przesunięty. I wróć do orginalnych czujników wału i wałka.
Czy coś się wyjaśniło? Bo mam podobny przypadek i też wywala błąd p0340 (błędny sygnał z czujnika wałka rozrządu) i jak jest auto ciepłe to ma problem z uruchomieniem. Czujnik wałka rozrządu daje dobry sygnał ale zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem położenia wału?
Jest napisane engine speed G28 pod spodem czyli czujnik wału , a camshaft speed to czujnik G40 czyli czujnik wałka rozrzadu . Chyba że masz inna teorie na sprawdzenie czujnika wałka rozrzadu G40 ?? Auto ciezko odpala na ciepłym więc winny jest czujnik wałka rozrzadu który pokazuje tyle samo obrotów co czujnik wału a tak nie powinno być. Pokazane https://youtu.be/F2hs3GRemyw...
Możesz próbować diagnozować , najlepiej kiedy nie chce zapalić jak jest ciepły.Błąd był czujnika wałka czy wału?
Czujnik położenia wału jak zaczyna się kończyć to właśnie od czasu do czasu samochód gaśnie praktycznie zawsze na ciepłym. Jak chwilę ostygnie to odpala i jedziesz dalej. Później się pogarsza. Podobnie też zachowuje się czujnik położenia wałka rozrządu.
To napisze ci całkowicie szczerze. Twój mechanik nie powinien się zajmować mechaniką tylko wymianą opon. Nie wiem z czego pokazał ci te błędy ale albo z ESP albo UCH. Co to ma wspólnego z silnikiem? Brak odpalania na ciepłym może być spowodowany np wadliwym czujnikiem wału /wałka albo np przelewającym wtryskiem, brak poprawnego ciśnienia na CR i wieloma...
Konieczna diagnostyka. Jak trudno odpala na ciepłym to może czujnik wałka?
Witam. Świece nowe.Cewki nowe. A przed wymianą świec było to samo? Zdarzało si.ę że podobnie robił uszkodzony czujnik położenia wału/wałków. Właśnie szaleją one ciepłe. Pozdrawiam.
Witajcie, mądre głowy. Pacjent: Renault Espace 3.0 DCI V6, 2003 rok. Robione były głowice (wydmuchało uszczelkę pod głowicą). Po założeniu głowic, wstawieniu nowego rozrządu i ustawieniu go na znaki, zaczął się problem. Jedynie na ciepłym silniku auto nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie. Problem z odpaleniem. Komputer Inter Cars czyta błąd P1008. Po...
Witam, Przeczytałem Twój post i pośrednio uratowałeś mnie przed niepotrzebnymi wydatkami. Dzięki. Słyszałem jeszcze od fachowców co sprzedają części, że czujniki położenia wału i WAŁKA rozrządu wymienia się parami i wtedy nie ma takiego kłopotu który u nas występuje. Muszę spróbować. Pozdrawiam.
W CRD nie ma takiej opcji, żebyś zapowietrzył układ ponieważ masz pompę elektryczną i wysokociśnieniową chyba że masz wycieki paliwa.
0,8 na ciepłym to bardzo dobre ciśnienie. Weź pod uwagę, że to ciśnienie na wałkach rozrządu, a nie panewkach wału. Czujnik załącza się chyba przy 0,3 bara.
Może trochę późno odgrzewam temat,ale może ktoś skorzysta- ale miałem ten sam problem jak w topicu. Byłem w lokalnym serwisie Hyundaia,zapłaciłem za bzdurne działania;(wymina filtra paliwa -bo zima),sprawdzenie na komp. itd bzdet,po wyjeździe uktnąłem na skrzyżowaniu.W tzw międzyczasie zdobyłem tel do mechanika-elektryka rozumnego z ambicjami. Jego...
Czujnik wału, jeżeli byłby czujnik wałka to by błędy wywalało, ale prawdopodobnie by odpalał. 2.0 HDI 90 albo 110 KM siedzi, ale bm bardziej obstawiał 90 KM czyli RHY.
Na 99% czujnik halla, niestety nie kojarzę jaki tam masz układ czy czujnik jest może w aparacie czy jest na wałkach rozrządu. Do sprawdzenia tylko oscyloskopem, ewentualnie LED ale nie wiem czy zobaczysz impulsy.
P0335 oznacza problem z czujnikiem wału. Problem w tym że Twoj sprzęt wiecej nie mówi i nie wiemy czy chodzi o brak sygnału czy o sygnał po za tolerancją czy jeszcze coś innego. Najlepiej podłączyć oscyloskop i obejrzeć przebiegi z czujnika wału i wałka a jeżeli oscyloskop jest 2 kanałowy to zobaczyć sygnał miedzy tymi czujnikami. Robić to na zimnym...
Odświeżam temat, mam podobny problem z moim nissanem, wyskakuje błąd p0335, wymieniłem czujnik wału i wałka ale dalej po skasowaniu jest ten błąd, na ciepłym silniku często musi długo kręcić, czy to może być zawór zmiennych faz, jakie dwa czujniki kolega wymienił że pomogło?
Podepnij kompa , sprawdź jaką temperaturę widzi sterownik to raz, a dwa sprawdź czy nie masz czasem błędu z czujników położenia wału i wałka rozrządu
sygnał z wałka rozrządu, położenia wału korbowego -to ne tylko uszkodzony czujnik ale i problemy z tym skąd czyta + synchronizacja na zimnym i na ciepłym silniku(Bosch EsiTronic)
wymiana czujnika wałka rozwiązała problem.
No nie kręci za szybko 270-280obr jak nie łapie, ale czemu po odpaleniu też niema synchronizacji, jak odłączę czujnik wałka to ciepły odpala gorzej, zimny raczej wcale nie odpali, ale jak odpalę na ciepłym bez czujnika wałka to też normalnie jeździ, dziwy jakieś. Czy wie ktoś czy ten sterownik jest zamienialny ze sterownikiem 8200565863 jest dużo tańszy...
Jak kolega wyżej wspomniał, taki efekt może być przez uszkodzony czujnik wałka, wału. Miałem w innym aucie uszkodzony czujnik wałka - tam problem występował niezależnie czy ciepły czy zimny, no i komputer pokazywał bład. Tu czysto.
Kolego a czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzałeś??
Bez diagnostyki to zgadywanie, ale strzelam, że standardowo dla TDI rozrusznik i alternator do wymiany. Ktoś pewnie stwierdzi, że trzeba ruszać dawki startowe - ale to pudrowanie syfa. Ale tam siedzi raczej coś pokroju ATD a te nie miały mapy startowej. To raczej albo padający czujnik wałka rozrządu. Ale zapisuje się jako błąd w sterowniku. Uszkodzony...
Czujnik położenia wałka rozrządu potrafi wprowadzić taka usterkę , wnikliwie sprawdź wtyczkę , instalację , podmień czujnik , błąd wywali na ciepłym .
Witam, Mam podobny problem w 1,4 D4D Corolla, otóż auto zapala po 30 sek kręcenia rozrusznikiem. Dzisiaj pojechałem na test po osiedlu i auto niespodziewanie zgasło. Mimo ciepłego silnika zapaliło znowu po 30 sek. krecenia. Czy to może być wina przelewu na wtryskach ? Czy to może jakiś czujnik np. położenia wałka rozrządu ?
Naprawdę czujnik wałka masz w tdi ? Coś chyba nie tak z oznaczeniem tego silnika. Obroty widać na komputerze. Diagnostykę zrób.
Witam ponownie wymieniłem pompę paliwa ale mam problem z odpaleniem ciepłego silnika czujnik wału korbowego wymieniłem. Czujnik wałka rozrządu schłodzilem ale nic to nie dało
Problem rozwiązany – trzeba jeździć, aby wpaść na coś. Falowanie na obrotach i bogata dawka to przepływomierz (wszystkie 3 zamienniki do śmieci). Używany oryginał, a raczej w zapasie drugi i na każdym inna moc (pewnie zużycie). Dodawanie gazu – czujnik temperatury płynu (jak spadła wskazówka, to sam dodawał gazu). Gaśnięcie w czasie jazdy – przekaźnik...
Problem został rozwiazany a był nim czujnik polozenia wałka rozrzadu .
Rozwiązanie dla potomnych: Czujnik położenia wałka rozrządu (wylotowy): tryb awaryjny, w późniejszym etapie brak możliwości odpalenia na ciepłym silniku. Nieszczelny kolektor dolotowy - brak mocy, przygasanie. Nerwówo i kosztów nie zliczę, najważniejsze ze działa!
Witam wszystkich Załorzyłem nowy temat ponieważ nie dokońca znalazłem odpowiedzi zawsze pojawiało się coś innego. W moim hyundai i30 1.4 benzyna z 2013r. falują obroty ale nie zawsze najczęściej na ciepłym silniku ostatni błąd to p0011 Wymienione: -świece cewki - czujnik wału wałka - rozrząd komplet - olej 5w30 - zawór zmiennych faz rozrządu Moje pytanie...
Cześć, mam problem z Citroenem Berlingo B9 z 2008 r. Na ciepłym silniku odpala i gaśnie, na zimnym do ok. 70 °C nie ma problemów z odpalaniem. Na zimnym można skasować błędy i nie wracają. Na ciepłym mogę skasować błąd czujnika wałka, a błąd przepływomierza jest stały - nie do skasowania. Błędy to P0104 i P0344. Na zimnym błąd przepływomierza P0104...
silnik ASZ i na ciepłym silniku nie odpala to mógł być czujnik wałka miałem takie przypadki ale po wymianie - czujnik zamontowano chiński, uszkodzony lub niewłaściwie.
Witam - interfejs na BT ELM327 ale tylko na procesorze PIC. Inne nie działają jak należy. Kasujesz błędy z telefonu. - czujnik położenia wałka warto sprawdzić (można podmienić na nowy - sądzę że to koszt ok 50pln) bo piszesz że usterka występuje gdy silnik jest ciepły. Jeśli to czujnik usterki prawdopodobnie będą się nasilały.
auto ciezko odpala na ciepłym . to nie problem wałka,standardowo poprawia sie dawkę rozruchowa dla ciepłego silnika i pali od ''obrotu wału''.
Więc tak zostały wymienione: czujnik położenia wałka rozrządu oraz czujnik wału. Po wymianie na nowe dalej jest to samo . Samochód jak jest całkowicie zimny to ma problem z rozruchem, gdy już jest ciepły już pali lepiej . Darkdarkman Co masz na myśli "sterownik do zrobienia" ?
Z doświadczenia: na 1 miejscu - czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu.
A jaki błąd czujnika wałka?
odpiętym czujniku wałka czujniku parkowania czujniku zmierzchu
volvo silnika sprzęganie wokalu wentylator dmuchawy kabiny
kuchnia indukcyjna pralka indesit rezystory
Migająca kontrolka wykrzyknika - przyczyny i diagnostyka Kocioł Termet GCO-DP-21-03 przegrzewa wodę użytkową