Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Fiat 126p miał obroty prawe , natomiast fiat 126 Bis obroty lewe.W nich fabrycznie montowano silniki takie jak w cinquecento 700cm^.Chłodzone płynem z chłodnicą.
A masz zasłoniętą atrapę? Jeśli nie to spróbuj, może jest zbyt mocno chłodzony.
Mam problem z CC 899, a mianowicie po 2,5 roku stania w garażu postanowiłem go znowu "ożywić" i niestety chyba ten dość długi zastój w użytkowania tego auta dał o sobie znać, gdyż nie włącza się w ogóle chłodzenie silnika, paruje z okolic termostatu i z okolic termostatu ucieka płyn chłodniczy. Co może przy przyczyną takiego stanu rzeczy?? Nie wiem...
Pompę wody masz na pasku klinowym a ten czujnik w głowicy. Wnioski wyciągnij sam.
Ja miałem taki przypadek że temostat sie nie otwierał i silnik non stop sie przegrzewał.
Wirnik ma szczelinę na skos - jest potrzebna, by zmniejszyć wibracje, a jednocześnie przy dużych obrotach działa jak wentylator - więc jest chłodzenie.
Witam wszystkich. Mam nastepujacy problem. Od jakiegos czasu padaja mi przewody z ukladu chlodzenia juz wymienilem praktycznie wszystkie. 2 razy juz go przegrzalem, wczoraj wymienilem chlodnice i wszystko bylo by ok gdyby nie ogromne cisnienie w ukladzie chlodzenia. Nawet jak autko jest zimne i chwile popracuje to juz slychac syczenie spod korka zbiorniczka...
Człowieku, to wygląda jak 40 letni ursus a nie Cinquecento. Kup 10L wody destylowanej, wylej tą breję z układu, zalej do pełna wodą (ew. z dodatkiem do płukania układów chłodzenia), przejedź się 10km, spuść, jeszcze raz zalej wodą, kolejne 10km, spuść, zalej świeżym płynem, dopiero można gadać dalej. Z taką breją może się zacinać termostat albo przytykać...
Klekota w okolicach głowicy a i i łańcuch rozrządu chyba trze o dekiel, sprawdziłem stetoskopem lekarskim. Natomiast pisk dochodzi z okolic miski olejowej. Dziwne jest natomiast to, że cały gaźnik, zarówno z zewnątrz jak i w środku calutki zafajdany jest czymś o konsystencji kawy z mlekiem, lecz ciut ciemniejszym. Po zdjęciach patrząc, to ten silnik...
Witam wiem ze takie tematy się już powtarzały mianowicie mój problem polega na tym ze ten czujnik temperatury cieczy chłodzącej czujnik z dwoma kabelkami fioletowy i czarny czarny idzie na masę a fiolet do centralki czujnik działa na zasadzie jak auto zimne zwiera obwód a jak nagrzeje się 50 st. powinien rozwierać mierząc go miernikiem ciągle mi zwiera...
Trudno to zdiagnozować, bo dzieje się sporadycznie. Trzeba uruchomić silnik i niech sobie chodzi, obserwować włączanie się wentylatora. Zarejestrować przy pomocy kontrolki gdzie jest problem, gdy się nie włączy, czy czujnik połączył obwód. Ja niegdyś przejeździłem 1 rok bez wentylatora w seycento- taka trasa do pracy, pogoda i inne uwarunkowania- szybka...
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento z 1993 roku. Ostatnio zauważyłem że jak stopnie nagrzania dochodzą do prawie 90 stopni to taki drugii odgłoś jakiś zaczyna działać ale się wyłącza sam i tak w kółko. Nawet jak się zgasi silnik to ten odgłos działa jeszcze trochę. Czy to jest jakieś chłodzenie silmika dodatkowe czy co??
A to nie lepiej wziąć jakieś cinquecento? Już to bardziej przypomina normalne auto - silnik z przodu, chłodzenie cieczą. O bezpieczeństwie, pojemności kabiny i wygodzie podróżowania nie wspomnę...
Poczekaj kilka dni.Musi się "osuszyć.U mnie też po załozeniu rury kaslał przez jakiś krótki czas.Być moze że i gaźnikowi przydałaby się regulacja. Co do temp to teoretycznie powinie mieć 90st,ale z praktyki obserwowania cieniasków wiem ze nie wszystkie a w tym takze i mój osiągaja te temp.(mają jakieś 70~80st).Jeżeli jest mróz można jeszcze przysłonić...
Gaźnik przystosowany do nadciśnienia - to może z maluszka? A tak w ogóle, to maluchy mają doładowanie (supercharger) :] A widzieli dmuchawę z malucha? No to takie bydle właśnie jest potrzebne, żeby zapewnić odpowiedni strumień i ciśnienie powietrza. NO może troche mniejsza, bo część powietrza idzie na chłodzenie
witam j.w zmieniłem uszczelke pod głowicą, czy to moze byc tylko wina termostatu.Odpowietrzony jest ukłat chłodzenia z góry dziekuje
Jesteś pewny że chłodnica jest szczelna?
Prototyp silnika w 1934? To raczej topolino, ale toto było czterocylindrowe i chłodzone cieczą... A fotka przedstawia jedno z ostatnich cinquecento (500) z lat 70 i to był protoplasta rodzimego malucha. Gratuluję odwagi w pokonywaniu zakrętów na samochodowych oponach... Ogólnie konstrukcja gabarytów i masy hondy gl,a mocy tylko 23KM. Przerost formy...
Szczelina na pewno jest mała,daj dobre świece o odpowiedniej ciepłocie (to ma znaczenie).Ważne jest chłodzenie silnika,ustawienie gaźnika,prawidłowy luz zaworowy i wiele innych czynników.
Z układu smarowania... OK.... A co z płukaniem układu chłodzącego ????
kolego,masz wode w oleju a przyczyna to pewnie uszczelka pod głowicą na 99% sprawdz poziom płynu chłodzącego
Wyższa szkoła jazdy, myślałem, że chodzi Ci o jakieś dodatkowe chłodzenie silnika. Ale taki zwykły spryskiwacz nie zrobi Ci mgły. Musiałbyś mieć jakiś wtrysk od diesla.
Ja proponuję coś chłodzonego powietrzem. Osobiście wybrałem 1.3VW taki jak w garbusie. W układzie boxer z mocą daje radę, a z chłodzeniem nie ma problemu w terenie.
Musisz sprawdzić pompę paliwa bo z tego co piszerz nie słychać jej, zbyt długie użytkowanie na niskim poziomie paliwa w zbiorniku powoduje jej uszkodzenie (brak chłodzenia) sprawdź czy dochodzi zasilanie do pompy?
Cinquecento z gaznikiem Aisan to jedna wielka prowizorka, układ przjściowy miedzy normalnym gaznikiem a wtryskiem. Wszystkie cienkie przewody pneumatyczne nie mogą być popękane, gaznik łapie fałszywe powietrze, szczególnie te podłączone najniżej w gazniku. Szczelny musi być także termiczny zawór (plastikowa rurka srednicy 1,5 cm z trzema wyprowadzeniami...
a czy nie zapomniałeś o odpowietrzeniu układu chłodzenia po ostatnich wymianach? w okolicy zbiornika wyrównawczego masz wąż odpowietrzenia układu chłodzenia musisz zdjąć obejmę i wyjąć korek kiedy pokaże ci sie płyn dopiero układ zostanie odpowietrzony
Jeśli było mało płynu w układzie chłodzenia silnika to zapowietrzona nagrzewnica. Odpowietrznik jest z lewej strony na podszybiu po otwarciu maski.
Chyba źle szukasz, nie chłodnica tylko nagrzewnica o np taka http://allegro.pl/fiat-cinquecento-nagrz... będę trzymał kciuki ;) Pozostanie kwestia dorobienia króćców, ale to raczej nie jest problem. Chłodzenie od skrzyni biegów to raczej nie, tam chyba jest chłodzony olej a nie płyn, zawsze można umyć ale ...
700tka wszystko ma z gównolitu... tam się nawet wyciera krzywka i popychacz od pompki paliwa... że już o układzie chłodzenia ze śmigiełkiem wielkości wiatraczka w laptopie nie wspomnę... przez co niema wydajności na wolnych obrotach i w korkach się przegrzewa
Taniej wymienić wkład termostatu bo masz taką możliwość tylko że nie wiesz jak to będzie po wymianie wkładu, jednak są dostępne same wkłady to jeśli nie chcesz w koszty większe iść to masz to za połowę ceny.Dokładnie później odpowietrz układ chłodzenia co nie jest takie proste w tym silniku.
Elektryczny wentylator jest np. w cinquecento, seicento. Wydajność ma dużą, ale hałas wydobywający się z niego ogromny :D Pobór prądu ok. 4-5 A
Jeszcze nie zamontowałem do auta, więc nie napiszę o efekcie działania nic więcej. Powietrze schładzam za pomocą radiatorów, strona gorąca jest chłodzona cieczą poprzez wymiennik ciepła czyli chłodnicę. Chłodnica jest to zaadaptowana nagrzewnica od Cinquecento, wszystko pogania pompka od spryskiwacza która chodzi na 5V ze względu na czas pracy. Ale...
Witam kupiłem fiata cinquecento 700 z peknięta uszczela pod głowica i do oleju przedostał się płyn chłodzący a do płynu chłodzącego olej czym moge wypłukać płyn chłodzący z slinika? a czym olej z płynu chłodzącego?
Typowy objaw dla zapowietrzonego układu chłodzenia, którego przyczyną mogą być przedmuchy do układu. Odpowietrzyć układ i poczekać czy sytuacja się powtórzy. Jeżeli się powtórzy to przyczyna wymieniona wyżej.
Termostat wymieniony. Koszt nowego był trochę wyższy, bo 42 zł:P + robocizna 30 zł. Teraz muszę trochę pojeździć i sprawdzić czy to faktycznie termostat stwarzał problemy.
Najciekawsze jest to, że grzeje się gdy pracuje na wolnych obrotach Może jestem w błędzie, bo nie znam układu przestrzennego układu chłodzenia w CC, ale to wskazuje na źle odpowietrzony układ chłodzenia. Przy małych obrotach blokowany jest przez pęcherz gazu (powietrza) przepływ przez chłodnicę oraz nie wykluczone, że również i mały obieg.
Witam, do wymiany masz ZAWÓR TRÓJDROŻNY . Koszt nowego to ok 250zł a używanego ok 100zł. Jak go kupisz to musisz odpowiednio podłączyć podciśnienia ( znajdziesz w książce sam naprawiam fiat cinquecento) oraz będziesz musiał odpowietrzyć układ chłodzenia. Przydała by się pewnie też regulacja i tu dam ci dobrą radę. Jeżeli w Twojej okolicy nie masz speca...
Witam W modelu jakim mam jednak jest wskaźnik. Pompa wody pracuje, ponieważ chłodnica jest wyposażona w wężyk odpowietrzania, przez który w czasie pracy silnika wylewa się dość mocno płyn chłodzący.
Masz do wymiany termostat. Miałem dokładnie tak samo. Wymień sam wkład termostatu(ok.10zł), odpowietrz dokładnie układ chłodzenia. Odpal silnik i niech pracuje na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora(3x niech się włączy). Jak silnik ostygnie sprawdź poziom płynu i ew. dolej
w przypadku przegrzania powinna się zaświecić kontrolka. Stawiam na zbyt dużą ilość płynu chłodzącego (nalane po korek). Nagrzany zwiększył nieco swoją objętość i silniczek BUM. ;-)
Płyn od chłodzenia nie dostaje się na gary? Tu masz opisane sposób zmiany gaźnika co prawda na fOS od malucha, ale może się przydać. ( trzeba się tylko zalogować) http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.... lub tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic67...
Mam Cinquecento 900 z 95r. Od dłuższego czasu silnik łapie dużą temperaturę. Wiatrak się włącza ale nie zawsze ją spędza. Jak dotąd wymieniłem: chłodnice, pompę wody, termostat, korek. Człowiek ze sklepu doradził mi, żeby sprawdzić czy podczas pracy silnika w zbiorniku płynu chłodzącego nie robią się bąbelki- oznaczało by to, że spaliny dostają się...
Potwierdzam, CC700 lepiej omijać, jest to właściwie silnik taki jak w Maluchu, z większą pojemnością i chłodzeniem wodą. CC900 jest dużo lepszy i ma 4 cylindry. Jeżeli chcesz coś co nie powinno rdzewieć, rozejrzyj się za Citroënem AX i Peugeotem 106. Najmniejszy silnik ma tam 954 ccm pojemności.
"Elektrit'' ale czy zmiana kierunku obrotu wirnika napewno nie spowoduje jakichś anomali z prądem..? Czy całość nie spali się itp?? A w Junaku probemów z chłodzeniem alternatora raczej by nie było nawet bez wentylatora z tego względu ze alternator jest na wierzchu bez żadnej obudowy więc podczas jazdy przepływ powietrza robi swoje.
Witam. Mój problem to brak ogrzewania w Cinquecento 903 S. Ogrzewanie siadało stopniowo to znaczy wczoraj grzało, nie szło dłoni przyłożyć, a za dwa dni nic, chłodne powietrze, które wystarcza mi na razie, ale jak przyjdzie z -5 to szyba zamarznie. Wymieniłem nagrzewnice na inną i to samo i nie wiem czemu, ale wszystkie węże związane z chłodzeniem i...
Gaźnik aisan ,czyszczony i regulowany jakieś 2 mies temu ,świece i kable sprawdzone,przewody sprawdzone ,uszczelka pod głowicą wymieniana ubiegłego lata, poziomy oleju i płynu chłodzącego bez zmian.
Pewnie płyn chłodzący się spala z tego taki efekt.
O kurcze, super :D jak wcześniej szukałem głośników to znalazłem od cinquecento tonsila 35w ale w takim wypadku trzeba by poszukać coś mocniejszego. Obudowę, myślę ze zrobię z 20mm sklejki powinna świetnie się sprawdzić w tym celu, może nawet wełny szklanej do środka napcham, zobaczymy. :) Co do tego LM'a mam akurat idealne chłodzenie na takie kostki....
dołącze się do tematu. Mam Cinquecento 900 gaźnik Weber. Mam wskaźnik temperatury. I mam ze wskazaniami tego wskaźnika. Opisze po krotce: np. dzisiaj po krótkiej przejażdzce (kilka km.), w trakcie parkowania załączył się wentylator, wskaźnik pokazywał temp. ok. 80st., zgasiłem samochód, po chwili wentylator przestał pracować. Gdy zaraz przekręciłem...
Witam, posiadam Opla Astrę G. Wentylator chłodnicy jeśli się włączy (temperatura załączenia wynosi około 92'C) pracuje tylko do momentu kiedy silnik jest włączony, jeśli wentylator się włączy a ja zgaszę silnik to przestaje chłodzić. Zdaję sobie sprawę, że auto zostało tak zrobione, ale chciałbym mieć w samochodzie zamontowany taki układ, który pozwoli...
Znaczy to tyle, że już dawno UPG miała przedmuchy, tak się właśnie ratuje jak się nie chce jej wymienić. ;) kilka lat temu miałem Cinquecento 700 to tam wydmuchiwało UPG co pół roku... aż w końcu co 2 miesiące. Już mi wymiana 2 godziny z kolegą zajmowała od zgaszenia do odpalenia, a że miałem tego silnika dość, ale z samego samochodu byłem niesamowicie...
To bedize przesiadka niestety przesiadka z 125p na poloneza... z silnikiem od Cinquecento. po za tym jesli na przykład masz 7294 i głośnik 4 omy to zeby uzyskać upragnione 60 wat trzeba go zasilać >100 watowym transformatorem około 2x4700 uF/ stronę. Przy 8 omach trzeba dac co najmniej ze 150VA. Zresztą projektowanie wzmanciaczy tym bardziej milionowy...
Witam Poprzedni post wciął się za brak poprawności języka więc się postaram maksymalnie zortografionizować i zgramatycić (dla moderatora poczytaj Witkaca to zrozumiesz). Czy któryś z Kolegów zechciałby pomóc przy projekcie, doradzić i podzielić się doświadczeniem. Zabieram się do budowy auta elektrycznego. Zaczynam od konwersji. Projekt będzie dokumentowany...
Ja bym wymienił filtr gazu, na pewno nikt tego dawno nie robił. Poza tym można by sprawdzić reduktor/parownik (czy jak to się tam nazywa) - czy przypadkiem szarpanie nie bierze się z tego, że jest na nim bałwan ze śniegu (dosłownie). To że czasami szarpie a czasami nie - może wiązać się z temperaturą silnika (kiedy jest dobrze rozgrzany może nie występować),...
Jak ci wypływa płyn ze zbiorniczka po przez korek to zakładam ,że to będzie uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić korek czy dobrze trzyma. 1 Jak jest mocno uszkodzona uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jak silnik jest rozgrzany do temperatury pracy to na wolnych obrotach powinien płyn już wyciekać a gdy odkręcisz korek to płyn zacznie wylatywać...
czujnik znajduję się na wężu cieczy chłodzącej, więc przed wykręcenirm musisz spuscić płyn. Kabelki spokojnie mozesz polutować pozdrawiam
Witam. To znów kolejny temat o tym parchu... Niestety. Otóż przedstawię problem od początku. Jakiś czas temu w aucie poszła uszczelka pod kolektorem dolotowym, przez co podczas jazdy płyn chłodniczy zalał cylindry i auto zaczęło dymić, po zgaszeniu- nie odpaliło bo płyn zablokował cylindry. Po spuszczeniu płynu, wymianie uszczelki i ponownym zalaniu...
Wywiercił dziurę bo pewno było wysokie ciśnienie w zbiorniczku co może być przyczyną pękniętej uszczelki pod głowicą.Proponuję kupić nowy korek-groszowe sprawy.Jeśli autko dobrze jedzie ,odpala bez problemu i nie ubywa płynu ani nie ma zanieczyszczeń w zbiorniku płynu chłodzącego to wszystko może być ok z uszczelką.
Wpisz w google ( cc700 - jak odpowietrzyć układ chłodzenia? znajdziesz tam linka do forum elektrody tam sa takze zdjecia i opisy temat byl juz poruszany , linka nie wklejam poniewrz nie jestem pewien czy to nie lamalo by regulaminu wklejajac cudze tematy. Dodano po 22 Kolego, ale to taka rozmowa o niczym. Zapytałem się grzecznie, czy termostat jest...
Witam serdecznie, z góry przepraszam jeśli dział postu jest nie odpowiedni - moja wiedza nt elektroniki jest skromna. A teraz do rzeczy: chcę schłodzić wodę w akwarium pytanie czy mój amatorski pomysł się sprawdzi. http://obrazki.elektroda.net/35_12512335... Dane: akwarium: 90l netto temperatura wody: 24°C temperatura otoczenia: 25°C blok wodny:...
Przy okazji spytam: czy komputer ma w CC osobny czujnik temperatury cieczy chłodzącej niż ten co jest podłączony pod wskaźnik na desce? Bo na desce wskazania są prawidłowe.
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
Po pierwsze: 1.Tak jak wyżej pisali koledzy-termostat, 2.Zbyt mało płynu chłodzącego, 3.Osłona na rurze wydechowej(tzw.kula),która łączy sie z obudową do filtra powietrza elastyczną rurą -dostarczenie ciepłego powietrza.Prawdopodobnie jej nie masz.
Ta ''klapka'' od ssania to raczej rzadko ulega uszkodzeniu ponieważ jest ręcznie sterowana dźwignią od ssania która jest w kabinie przy kierownicy.Za obroty na ssaniu w gaźniku typu ''aisan'' odpowiada kilka rzeczy.Najważniejsze z nich to zawór dwudrożny czyli taka plastikowa rurka z trzema króćcami do których są podłączone podciśnienia następnie zawór...
Swiece są nówki NGK tzn zrobiłem na nich jakies 2 tysiące i jak by były nie takie to od razu po ich zamontowaniu były by problemy a nie było. Auto jak zapali to potem cały dzień chodzi jak zegarek ,wchodzi na obroty idealnie ,przyspiesza bez zarzutu , obroty biegu jałowego są bardzo dobre nic nie prycha i nie kicha.Tylko ten zimny rozruch koszmarny!Spalanie...
Witam serdecznie :) Jestem posiadaczem fiata CC od kilku dniu (od dziadka) i postanowiłem uporządkować mu trochę pod maską. Czy ktoś z Was jest w stanie wrzucić którędy idzie przewód do tego czujnika i jak mniej więcej wygląda. Pytam ponieważ u mnie czujnik z tematu nie jest do niczego podłączony. https://obrazki.elektroda.pl/2646577400_...
No t chyab cos jest nie tak. Wymieniłem termostat bo przepuszcał wode i nie grzał mis ie samoichód. Po wymianie jechałem raz długo na wysokich obrotach ( 2 bieg ) pod duzą góre ojazd jechał powoli wiec nie było jak chłodzic silnika i temp wskoczyła dosc troche ponad 90. zatrzymalem samochod bez wylanczania silnika i silnik pracowal na wolnych obrotach...
Witajcie. Ciekawy problem mnie spotkał. Po podłączeniu sterownika pod kompa pokazuje, że sterownik ma błędne informacje co do temp. zasysanego powietrza i cieczy chłodzącej (silnika). Mianowice przy 0 stopni C odczytuje 33 na obu czujnikach. Sprawdzałem rezystancję czujnika powietrza i wygląda, że przy tej wartości jest w normie, podłączyłem go pod...
Witam. Posiadam Cinquecento 704 z 1994 roku. 1. W okresie zimowym mój dzielny samochodzik :) troche szwankuje, tzn. podczas troche dłuższej jazdy np. po przejechaniu ok 100km silnik zaczyna slabnac, temperatura płynu chłodzącego zaczyna spadać, po kolejnych kilku kilometrach silnik pracuje tylko na jednym "garze" i zaczyan szarpac, teperatura spada...
półoś cinquecento cinquecento alarm cinquecento cinquecento immobilizer
kabel rozciągnąć sterownik ducati różnicowy regulator temperatury
system nawadniania system nawadniania
Luzy zaworowe Honda PCX 125 2023 eSP: wartości i regulacja System zapłonowy w Hondzie 1.6: przewody WN czy cewki COP?