A od kiedy to maluchy jeżdzą na gaźnikach nadcisnieniowych ???? Dmuchawa jest po to aby chłodzić silnik a nie po to żeby pompowac powietrze do gaźnika !!!! Fakt faktem istnieje pewne nadciśnienie w dolocie maluszka,ale jest ono tak niewielkie że nie warto o tym wspominać !!!!!
Witam wiem ze takie tematy się już powtarzały mianowicie mój problem polega na tym ze ten czujnik temperatury cieczy chłodzącej czujnik z dwoma kabelkami fioletowy i czarny czarny idzie na masę a fiolet do centralki czujnik działa na zasadzie jak auto zimne zwiera obwód a jak nagrzeje się 50 st. powinien rozwierać mierząc go miernikiem ciągle mi zwiera...
w przypadku przegrzania powinna się zaświecić kontrolka. Stawiam na zbyt dużą ilość płynu chłodzącego (nalane po korek). Nagrzany zwiększył nieco swoją objętość i silniczek BUM. ;-)
Fiat 126p miał obroty prawe , natomiast fiat 126 Bis obroty lewe.W nich fabrycznie montowano silniki takie jak w cinquecento 700cm^.Chłodzone płynem z chłodnicą.
Z układu smarowania... OK.... A co z płukaniem układu chłodzącego ????
kolego,masz wode w oleju a przyczyna to pewnie uszczelka pod głowicą na 99% sprawdz poziom płynu chłodzącego
A masz zasłoniętą atrapę? Jeśli nie to spróbuj, może jest zbyt mocno chłodzony.
Termostat wymieniony. Koszt nowego był trochę wyższy, bo 42 zł:P + robocizna 30 zł. Teraz muszę trochę pojeździć i sprawdzić czy to faktycznie termostat stwarzał problemy.
Witam kupiłem fiata cinquecento 700 z peknięta uszczela pod głowica i do oleju przedostał się płyn chłodzący a do płynu chłodzącego olej czym moge wypłukać płyn chłodzący z slinika? a czym olej z płynu chłodzącego?
Wirnik ma szczelinę na skos - jest potrzebna, by zmniejszyć wibracje, a jednocześnie przy dużych obrotach działa jak wentylator - więc jest chłodzenie.
Witam W modelu jakim mam jednak jest wskaźnik. Pompa wody pracuje, ponieważ chłodnica jest wyposażona w wężyk odpowietrzania, przez który w czasie pracy silnika wylewa się dość mocno płyn chłodzący.
Klekota w okolicach głowicy a i i łańcuch rozrządu chyba trze o dekiel, sprawdziłem stetoskopem lekarskim. Natomiast pisk dochodzi z okolic miski olejowej. Dziwne jest natomiast to, że cały gaźnik, zarówno z zewnątrz jak i w środku calutki zafajdany jest czymś o konsystencji kawy z mlekiem, lecz ciut ciemniejszym. Po zdjęciach patrząc, to ten silnik...
Pewnie płyn chłodzący się spala z tego taki efekt.
Gaźnik aisan ,czyszczony i regulowany jakieś 2 mies temu ,świece i kable sprawdzone,przewody sprawdzone ,uszczelka pod głowicą wymieniana ubiegłego lata, poziomy oleju i płynu chłodzącego bez zmian.
czujnik znajduję się na wężu cieczy chłodzącej, więc przed wykręcenirm musisz spuscić płyn. Kabelki spokojnie mozesz polutować pozdrawiam
Witam. Posiadam Fiata Cinquecento z 1993 roku. Ostatnio zauważyłem że jak stopnie nagrzania dochodzą do prawie 90 stopni to taki drugii odgłoś jakiś zaczyna działać ale się wyłącza sam i tak w kółko. Nawet jak się zgasi silnik to ten odgłos działa jeszcze trochę. Czy to jest jakieś chłodzenie silmika dodatkowe czy co??
A to nie lepiej wziąć jakieś cinquecento? Już to bardziej przypomina normalne auto - silnik z przodu, chłodzenie cieczą. O bezpieczeństwie, pojemności kabiny i wygodzie podróżowania nie wspomnę...
Szczelina na pewno jest mała,daj dobre świece o odpowiedniej ciepłocie (to ma znaczenie).Ważne jest chłodzenie silnika,ustawienie gaźnika,prawidłowy luz zaworowy i wiele innych czynników.
Wyższa szkoła jazdy, myślałem, że chodzi Ci o jakieś dodatkowe chłodzenie silnika. Ale taki zwykły spryskiwacz nie zrobi Ci mgły. Musiałbyś mieć jakiś wtrysk od diesla.
Prototyp silnika w 1934? To raczej topolino, ale toto było czterocylindrowe i chłodzone cieczą... A fotka przedstawia jedno z ostatnich cinquecento (500) z lat 70 i to był protoplasta rodzimego malucha. Gratuluję odwagi w pokonywaniu zakrętów na samochodowych oponach... Ogólnie konstrukcja gabarytów i masy hondy gl,a mocy tylko 23KM. Przerost formy...
Przy okazji spytam: czy komputer ma w CC osobny czujnik temperatury cieczy chłodzącej niż ten co jest podłączony pod wskaźnik na desce? Bo na desce wskazania są prawidłowe.
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
Wywiercił dziurę bo pewno było wysokie ciśnienie w zbiorniczku co może być przyczyną pękniętej uszczelki pod głowicą.Proponuję kupić nowy korek-groszowe sprawy.Jeśli autko dobrze jedzie ,odpala bez problemu i nie ubywa płynu ani nie ma zanieczyszczeń w zbiorniku płynu chłodzącego to wszystko może być ok z uszczelką.
Trzeba przeprowadzić pomiar realnej temperatury płynu chłodzącego takim skomplikowanym przyrządem, jakim jest termometr. I sprawdzić poprawność pracy instalacji elektrycznej. Zakładam, ze czujnik jest wstawiony właściwy (o tym poczytasz wyżej).
Chyba źle szukasz, nie chłodnica tylko nagrzewnica o np taka http://allegro.pl/fiat-cinquecento-nagrz... będę trzymał kciuki ;) Pozostanie kwestia dorobienia króćców, ale to raczej nie jest problem. Chłodzenie od skrzyni biegów to raczej nie, tam chyba jest chłodzony olej a nie płyn, zawsze można umyć ale ...
Po pierwsze: 1.Tak jak wyżej pisali koledzy-termostat, 2.Zbyt mało płynu chłodzącego, 3.Osłona na rurze wydechowej(tzw.kula),która łączy sie z obudową do filtra powietrza elastyczną rurą -dostarczenie ciepłego powietrza.Prawdopodobnie jej nie masz.
Czujnik temperatury płynu chłodzącego -sygnał do sterownika gaźnika .Stan normalny -zwarty przy temperaturze poniżej 15°C.Przy zerwanych przewodach, sterownik widzi go jako rozwarty czyli temperatura płynu powyżej 15°C-włączony system elektronicznej regulacji składu mieszanki.
Ja proponuję coś chłodzonego powietrzem. Osobiście wybrałem 1.3VW taki jak w garbusie. W układzie boxer z mocą daje radę, a z chłodzeniem nie ma problemu w terenie.
Wkręt regulacji składu mieszanki jest między dodatkowym dolotem powietrza biegu jałowego a wlotem cieczy chłodzącej ( na samym dole po prawej stronie gaźnika). Ktoś mógłby jeszcze napisać jak to wyregulować bo mam wrażenie że mój cienki też pali koło 10 po mieście. Pozdrawiam
Kiedyś miałem takiego kaszlaka. Rano nie sposób było go uruchomić. Jak już odpalił to jeździł. Nie masz problemu z wolnym ubywaniem płynu chłodzącego? W tych silnikach padały uszczelki pod głowicą na pierwszym cylindrze. Płyn dostaje się do cylindra. Mokra świeca = problem z paleniem. Wykręć rano świecę i sprawdź czy jest sucha. U mnie po wymianie uszczelki...
Jeszcze nie zamontowałem do auta, więc nie napiszę o efekcie działania nic więcej. Powietrze schładzam za pomocą radiatorów, strona gorąca jest chłodzona cieczą poprzez wymiennik ciepła czyli chłodnicę. Chłodnica jest to zaadaptowana nagrzewnica od Cinquecento, wszystko pogania pompka od spryskiwacza która chodzi na 5V ze względu na czas pracy. Ale...
Mam Cinquecento 900 z 95r. Od dłuższego czasu silnik łapie dużą temperaturę. Wiatrak się włącza ale nie zawsze ją spędza. Jak dotąd wymieniłem: chłodnice, pompę wody, termostat, korek. Człowiek ze sklepu doradził mi, żeby sprawdzić czy podczas pracy silnika w zbiorniku płynu chłodzącego nie robią się bąbelki- oznaczało by to, że spaliny dostają się...
Śruby mocujące głowicę do cylindrów po stronie cylindrów są w płynie chłodzącym a po stronie zaworów w oleju. Jest ich 8 szt. 4 widać na zdjęciu. Uszczelnia się je podczas dokręcania głowicy klejem. Jak klej puści to woda może przedostawać się do zaworów czyli do oleju.
Mam cinquecento 700. Na trasie jest o.k. Jednak gdy podjeżdżam w korku temp dochodzi do 90 stopni i więcej - silnik się przegrzewa a wentylator się nie włącza. Łożysko na wentylatorze o.k. płyn chłodzący o.k.Pewnie termostat. Jeśli ktos może mi podpowiedzieć gdzie jest umiejscowiony i ewentualnie co sprawdzić to będę bardzo wdzięczny.
kable i świece działają poprawnie cewka tez daje iskrę na obuch świecach a co do sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego to będzie problem bo mam nieszczelna chłodnice tez na początku myślałem ze to będzie uszczelka ale to jednak była nieszczelna chłodnica i przy wydmuchanej uszczelce silnik powinien być słabszy chyba???? i świece nie są zalewane oleje...
Auto jak w temacie i chyba znany problem: Odpadły przewody od czujnika płynu chłodzącego (ten z przodu za zderzakiem, dwuprzewodowy). Moje pytanie jest następujące: Jak sprawdzić czy czujnik ten nie jest uszkodzony oraz jak go ponownie podłączyć (kabel do centralki jest, jednakże nie mam odcinka między złączką a czujnikiem) - poprzedni właściciel, mechanik...
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Ta ''klapka'' od ssania to raczej rzadko ulega uszkodzeniu ponieważ jest ręcznie sterowana dźwignią od ssania która jest w kabinie przy kierownicy.Za obroty na ssaniu w gaźniku typu ''aisan'' odpowiada kilka rzeczy.Najważniejsze z nich to zawór dwudrożny czyli taka plastikowa rurka z trzema króćcami do których są podłączone podciśnienia następnie zawór...
na wspólnym wałku od pompy chłodzącej i olejowej jest uszczelniacz, chyba 16x30x7, który też warto wymienić. Reperaturka, którą kupisz może nie pasować do wirnika pompy (włoskiej firmy Cyclone), który ma ceramiczną bieżnię dlatego kup w komplecie wirnik i reperaturkę firmy Morpak. Uszczelka pod miskę nie może być korkowa bo i takie są w sprzedaży.
na gazie zima człowiek dużo nie zaoszczędzi, gaz przełączony tuż po odpaleniu powoduję że gaz w nim zamarznie. Możesz sprawdzić czy dostateczna jest ilość płynu chłodzącego. w naszym przypadku ma za zadanie ogrzać parownik. jak masz wszystko ok to cie czeka wymiana reduktora. Są to koszty ok 300zł ale masz pewność że znowu będzie pałił tyle ile trzeba.
Na pewno jest jakiś czujnik który ma dostęp do płynu chłodzącego. U mnie nawaliła pompa cieczy chłodzącej i uciekał płyn jak go nie było to po przejechaniu 2-3 km i krótkim postoju nie odpalał, postał z godzinę i już palił. Palił na zimnym i na gorącym a na letnim nie chciał wymieniłem rozrząd i pompę cieczy i wszystko jest OK. Mechanicy przeważnie...
O kurcze, super :D jak wcześniej szukałem głośników to znalazłem od cinquecento tonsila 35w ale w takim wypadku trzeba by poszukać coś mocniejszego. Obudowę, myślę ze zrobię z 20mm sklejki powinna świetnie się sprawdzić w tym celu, może nawet wełny szklanej do środka napcham, zobaczymy. :) Co do tego LM'a mam akurat idealne chłodzenie na takie kostki....
Możliwy termostat a nie włączający się wiatrak także bym stawiał na jakieś usterki w instalacji elektrycznej.Sam posiadałem cienkiego i jak padł wiatrak to sam podmuch wiatru zapewniał chłodzenie na tyle aby woda się nie gotowała i stała na 90 stopniach(gorzej naturalnie jak człowiek się zatrzymał :P) także gotująca się woda to wina termostatu na 80%
hmm, nie ma go w katalogu, ale w jedynym sklepie, w ktorym znalazlem ten zamiennik, pisze, ze nadaje sie on takze do cinquecento. Tylko nie ma informacji do ktorego modelu. Moglby ktos podzielic się tą informacją? Który to czujnik w CC? Testowałem wszystkie od CC700 (Aisan) i nie są one dobre, gdyż mają inny opór, temperatura jest zupełnie inna niż...
Witam serdecznie :) Jestem posiadaczem fiata CC od kilku dniu (od dziadka) i postanowiłem uporządkować mu trochę pod maską. Czy ktoś z Was jest w stanie wrzucić którędy idzie przewód do tego czujnika i jak mniej więcej wygląda. Pytam ponieważ u mnie czujnik z tematu nie jest do niczego podłączony. https://obrazki.elektroda.pl/2646577400_...
Swiece są nówki NGK tzn zrobiłem na nich jakies 2 tysiące i jak by były nie takie to od razu po ich zamontowaniu były by problemy a nie było. Auto jak zapali to potem cały dzień chodzi jak zegarek ,wchodzi na obroty idealnie ,przyspiesza bez zarzutu , obroty biegu jałowego są bardzo dobre nic nie prycha i nie kicha.Tylko ten zimny rozruch koszmarny!Spalanie...
W trakcie wystąpienia usterki obejrzyj parownik czy jest zaszroniony,należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego,morze zamarzać parownik jak jest za mało płynu.Filtr gazowy można wymienić objawem brudnego filtra jest w czasie jazdy noga z gazu samochód gaśnie. Co do parownika należy od czasu do czasu spuścić mazut{śruba na dole parownika silnik gorący}.Miałem...
No t chyab cos jest nie tak. Wymieniłem termostat bo przepuszcał wode i nie grzał mis ie samoichód. Po wymianie jechałem raz długo na wysokich obrotach ( 2 bieg ) pod duzą góre ojazd jechał powoli wiec nie było jak chłodzic silnika i temp wskoczyła dosc troche ponad 90. zatrzymalem samochod bez wylanczania silnika i silnik pracowal na wolnych obrotach...
Podam ci kilka zabiegów które wykonuj po kolei powinno pomóc: 1.Sprawdź czy nie masz ubytku plynu chłodzącego (jeśli tak to mozliwe że uszczelka pod głowicą do wymiany 2.Jeśli nie masz łapacza ciepłego powietrza na kolektorze zrób sobie go lub dokup 3. Sprawdź termostat powietrza 4. Wymień lub wyczyść filtr powietrza 5. Sprawdź odpowietrzenie zbiornika...
Dolanie oleju jeżeli nie został nigdzie rozlany, a dokładnie zalane koło foniczne czujnika położenia wału(bądź i on sam) nie ma nic wspólnego z brakiem możliwości uruchomienia silnika. 1. Czy rozrusznik kręci normalnie czy stawia opór-nie można przekręcić wałem? 2. W płynie chłodzącym nie ma żadnego osadu lub budyniu/kawy z mlekiem/oczek olejowych?...
półoś cinquecento cinquecento cinquecento strzela cinquecento immobilizer
zelmer worka 1n5408 prostownik volvo silnika
napęd bramy nokia 6303i simlock
Jak usunąć pobrane programy z TV Panasonic Viera? Lokalizacja skrzynek bezpieczników w Range Rover P38