ja tam swoje Cinquecento 700 odpalałem do -10 na samym gazie, a jak się założy BLOS-a i dobrze wyreguluje to i przy -20 można odpalać (kolega tak jeździł Sierrą i nigdy tam nie było ani kropli benzyny) a kolega z zakładu RTV swoją Samarę na zwykłym parowniku Lovato zawsze palił na samym gazie tylko zimą bez czajnika nawet nie próbował, jeszcze kilka...
Przyczyny usterki nie znalazłem do końca ale w końcu udało się uruchomić silnik na gazie. Podpiąłem elektrozawory pod światła. Dałem plus z postojówek w miejsce plusa na cewce elektrozaworu i usłyszałem otwarcie obu zaworów. Odpalać musiałem na postojówkach ale wtedy przynajmniej nie zapominałem o światłach.
co do zabazpieczenia stykow na rozruszniku to mozesz spokojnie kupic gumowe kapturki(takie jakie zabezpieczajaprzewod pradowy na alternatorze.dodatkowo po dokreceniu srubki na stykach delikatnie przesmaruj je wazelina techniczna-taka jaka zabezpiecza sie klemy na akumulatorze)powinno wystarczyc.
Witam. Mam spory problem z Cc 700 95r na gaźniku FOS. Otóż nagle auto przestało odpalać, czasem po wielu próbach się udaje, jednak akumulator już nie wydala. Auto odpala normalnie na popych, nawet przy bardzo niskiej prędkości (może 3/5km/h) Rozrusznik w pełni sprawny, kręci idealnie. Nowe świece, gaźnik wyczyszczony miesiąc temu. Znajomy twierdzi że...
Najczęsciej samochody z LPG przystosowane są do tego by odpalać je na benzynie, bo parownik musi być podgrzany do odpowiedniej temperatury. Inaczej (podczas odpalania na LPG) parownik może zamarznąć. Poza tym podczas odpalania na gazie istnieje ryzyko wybuchu nagromadzonego w kolektorze dolotowym gazu (tzw. "strzał").
w moim przypadku najlepiej się odpala w następujący sposób pociągam ssanie do końca pompuje pedałem do oporu z 5-7 razy następnie przekręcam kluczyk i odpalam ale bez dodawania gazu. jeżeli zgaśnie to wykonać to drugi raz ewentualnie trzeci. W moim przypadku przeważnie za 2 razem odpala i pracuje. Czasem za 1. odpalił a czasami za 3. razem. Ważne by...
wymieniłem pompe paliwa, coprawa już jej nie słychac, ale auto dalej nie chcę odpalać od pierwszego przekręcenia :(
Witam! Mam problem ze swoim autem. Nie chce mi odpalać tylko coś strzela w silniku. Kiedy go kręcę to prawie odpali ale w tym momencie rozrusznik przerywa na około 1 sekundę po czym kręci dalej. Rozciąganie nic nie pomogło. Podczas ciągnięcia wydawało się że silnik odpala ale pracował strasznie głośno (jak głośny ciągnik) i coś ciągle strzelało w silniku....
Witam, pacjent jak w temacie - CC 700 - wersja z katalizatorem i gaźnikiem Aisan. Przebieg 90k Problem ze stukającymi zaworami w tym silniku miał chyba każdy posiadacz tego autka. Niestety natrafiłem na egzemplarz wyjątkowo denerwujący. Zaczęło się dosyć niewinnie od stukających popychaczy podczas uruchamiania silnika po postoju. Później problem nasilał...
Masz objaw zjada ci płyn i wycieki oleju na motorze czego jeszcze ci trzeba w pewnym momencie przestanie nawet odpalać , dla przykładu fiat cinquecento 900 żadnych ale to żadnych objawów padniętej uszczelki normalna eksploatacja środek lata samochód zgasiłem i już ponownie nie zapalił wymiana uszczelki pod głowicą i auto znów śmigało.
Nie mam problemu, po prostu mówię, że te testery nie są zbyt wiarygodne (pewnie są różne lepsze i gorsze), tamten mój akumulator działał jeszcze długo, tyle, że akumulator potrafi nagle umrzeć od niczego... Ostatnio umarł mi najlepszy mój akumulator ZAP - można nim było judłać rozrusznikiem ponad minutę bez przerwy, bo coś chyba aparat zapłonowy umiera...
Witam ! Mam problem z Cinquecento 900 na jedno punktowym wtrysku.Silnik nie chce odpalić na zimnym silniku, dopiero po długim kręceniu rozrusznikiem.Jak zaczyna odpalać to tak jak by się zalewał i z mozołem nabiera obrotów.Na pierwszych mrozach odpalał na dotyk,a teraz i po 2-3godzinach też trzeba długo kręcić.Wymieniłem świece ,filtr paliwa i powietrza...
Witam Podczas jazdy nagle zabłysnęła mi kontrolka Code oraz kontrolka wtrysku. Po zatrzymaniu się zauważyłem że przewód masy od akumulatora do nadwozia i silnika przy silniku sie przerwał(zaśniedział) i była przerwa w obwodzie. Niestety przy ponownej próbie rozruchu silnika kontrolka CODE świeci się na stałe a po chwili zaświeca się wtrysk i nie ma...
To nie wina układu paliwowego a zapłonowego. Podstawa to świece.
No to tak, nie próbowałem odpalać go na włączonym alarmie co zrobię jutro, syrena nie jest na kluczyk, jedyne co mogę zlokalizować to syrena i odbiornik ir. Potem kable wchodzą od odbiornika pod wygłuszenie i nie ma widu ani słychu o alarmie... Jutro poświęcę to popołudnie i zdejmę wygłuszenie. Nie mam doświadczenia żadnego z alarmami jedynie z elektryką...
Proszę WAS o pomoc bo nie wiem co jest grane z moim cieniasem.Pompka paliwowa nie podaje paliwa.Założyłem drugą nową i nic.Zacząłem szlifować pod pompką tą podkładkę po trochu i próbowałem go odpalać i nic nadal nie podaje paliwa.Szlifowałem do momentu aż pękła obudowa pompki.Sprawdzałem pompkę na sucho wciskajac języczek wkrętakiem i pompuje.Kręciłem...
Witam chciałbym zapytać o pewną rzecz choć nie wiem czy mi się uda dokładnie ją wytłumaczyć ponieważ tłumaczyła mi ją kobieta nie znająca się w ogóle na mechanice elektryce samochodowej a ja do orłów też nie należę. A więc tak jest samochód cienias który miał zamontowany jakiś tam alarm w sobie tyle ze ani się go nie włączało ani nie wyłączało podobno...
W starej nie trzymały zaworki. I to był problem.
Witam wszystkich forumowiczów. Własnie dzisiaj stałem się szczęśliwym nabywcą Fiata Cinquecento 900 B + G. Gdy go kupowałem poprzedni właściciel mówił że jeździł tylko na gazie. Ja chciałem wlać trochę benzyny bo słyszałem jak pompka chodzi żeby się nie zatarła no i też jakby zbrakło gazu aby dojechać do stacji paliw. Ale do rzeczy... Wlałem Pb i odpaliłem...
Jak Ci kolega wyżej napisał zwalaj głowice- będą efekty.
Wątków o AISAN jest tu wiele, jest książka sam naprawiam do ściągnięcia. Był na bank też opis podstawowych usterek tego gaźnika. Poszukaj, od tego zacznij. Punktów ci dosypałem.
Aby zobaczyć ten elemencik trzeba odkręcić górną pokrywę gaźnika i odwrócić do góry nogami :)
Masz schemat podłączenia? To popatrz sobie, jak tam jest zrealizowana blokada. Połącz rozłączone nią obwody samochodu i próbuj odpalać.
Może problem z masami silnika ewentualnie klemami?
A ECU jaką widzi temperaturę?
Skoro wiesz ze sa do wymiany - to najpierw wymien , i wtedy zobaczysz czy bedzie juz OK, czy nie. Jak chcesz znalezc inne problemy, nie zlikwidowawszy najpierw tych ktore juz zlokalizowales?
Może przed zakupem upoluj jakiś nieduży warsztat, ba - nawet sąsiada/znajomego, który za piwko pozwoli na kilka minut przełożyć akumulator...
Witam, Litr na tydzień to mało? Prawdopodobnie jest jakaś nieszczelność. Trzeba zdiagnozować silnik , na początek pomiary ciśnienia sprężania i ciśnienia oleju. Bardzo prawdopodobne że został przytarty silnik.
Zmierz ciśnienie sprężania na rozgrzanym, "nie odpalającym silniku".
Tak, zdecydowanie. Uszkodziłeś akumulator.
Bezpiecznik i zdalny wyłącznik ECU (nazwa na wyrost ),zawór powietrza dodatkowego.
Akumulator trup lub brak masy na zespole napedowym
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
No ale kolego co masz więcej szukać - jak zaciągniesz ssanie to te górne przepustnice mają się przymykać - sprawdz dzwigienki przy gażniku, znajdź przyczynę dlaczego przepustnice się nie przymykają i masz problem rozwiązany.
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
haha ja wymieniałem w swoim CC700 UPG chyba z 10 razy ;) już do takiej wprawy doszedłem, że mi to zajmowało 2 godziny od zgaszenia do odpalenia ;) ten silnik to tragedia, ale buda jest uniwersalna i pasuje cały zespół napędowy z CC900/ SC900 i tak też uczyniłem - kupiłem rozbitą 900tke za 500zł i przełożyłem wszystko do swojego - czyli silnik ze skrzynią...
Rozrząd ustawiasz kropkami na kołach zębatych naprzeciw siebie w linii przechodzącej przez środki wałków.
Doprowadź prąd na cewkę ( pomarańczowy kabel ) i po ptokach.
Na stacyjkę nie dochodzi prąd! Znalazłeś powód bólu głowy. Jak myślisz skąd on "dochodzi"?
Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza. Dodano po 11 Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem cc 700.Nie było w tym aucie radia i mój znajomy montował to radio. Kiedy radia nie było to auto odpalało mi bez problemów a teraz nie chce odpalać. Nie wiem czy to może być przyczyna radia,wszyscy mi mówią że to może być moduł lub cewka zapłonowa. Moduł jest zmieniony i cewka jest nowa a auto nie odpala dalej. Przy...
Pierwotne 1kilo nie za dużo? Na pewno dobrze to zmierzyłeś?
jak mam je sprawdzic,jak wczoraj odpalił to gasiłem i zapalałem 100 razy i git,dziś rano rzucił palenie,szlak mnie trafia
Czy jest jakiś odpowiedni schemat do prawidłowej regulacji gaźnika?
Witam. W tym miejscu co ta rureczka ma być filtr paliwa jeśli nie ciągnie paliwa pompka paliwa do regeneracji lub wymiana. Filtr paliwa był taki. https://obrazki.elektroda.pl/6920994100_...
Cinquecento nto700 nie odpala, rozrusznik nie kręci, wykręcałem go i wszystko działa, bendix wyskakuje i kręci nawet próbowałem odpalić go, dając bezpośrednio kable z akumulatora do rozrusznika a silnik nawet nie drgnie. Akumulator nie jest nowy ale w renault clio odpala bez problemu. A i jeszcze jedno cinquecento stal bez ruchu chyba przez 1.5 roku...
witam wszystkich a w szczegolnosci autora z tego co moge sie domyslic to masz silnik z gaznikiem japonskiej produkcji aisan i te objawy ktore opisujesz dotycza peknietych lub spadnietych podcisnien sterujacych gaznikiem i moja rada to dobrze poogladac a jesli nic nie widac to sluchac czy nigdzie nie ssie lewego powietrza :)
Instalacja przewiduje taką możliwość (centralka Benzyna/All off/GAZ). Pompka paliwowa podaje paliwo. Po wlaniu 50ml do gaźnika samochód nie odpala
ponawiam, prośbę o pomoc
Witam. CCek to wdzięczne autko ale wymaga należytego traktowania. Proponuję zacząć wszelkie naprawy od zdemontowania instalacji LPG. Sprawdź czy w gaźniku siłowniki chodzą bez zacięć, w razie czego przesmaruj delikatnie, oczywiście rurki podciśnieniiowe muszą być idealne, bez pęknięc. Gdy wszystko w gaźniku sprawdzisz, to kolej na przewody WN, cewkę...
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Myślę że to przpadek. Sprawdź czy jest iskra, czy podaje paliwo.
SAMOCHÓD NIE ODPALA .WYDAJE DZIWNY DŹWIĘK.TAK JAK BY METAL TARŁ O METAL.
Po wskazówki się idzie do zegarmistrza. Sprawdzić stan okablowania czujnika położenia wału korbowego, i czy zasilana jest cewka i moduł ( kabel pomarańczowy)
na włączonym silniku polej wodą przewody wysokiego napięcia, cewki i świece jak bedzie przebicie to powinno być je widać jak nie to autko straci obroty a nawet zgaśnie nie oszczędzaj na wodzie :) powodzenia
W tych cieniasach 700 bywały różne cuda z cewkami sam wiem po moim jak miałem. ujechałem 50 km i samochód ustał na środku drogi.
Obyś trafił na sprawny silnik Wałkowałem temat kilkanaście razy w końcu skończyło się na wymianie silnika ale na 1100 cm3 Odpala od strzała pali litr mniej Tydzień dłubania po godzinach Wrażenia z jazdy bezcenne
Wymieniłem akumulator kiedy zimny pali normalnie potem mam problemy i są one coraz większe:9
Ssanie jest reczne. Przy odpalaniu jest wlaczone na maxa.
Dość! Sprawdzenie żarówką zasilań to nie taka wielka filozofia, schematy są w sieci. Nie potrafisz, oddaj komuś kto potrafi. Proszę podać wyniki podstawowych pomiarów. Do tego czasu temat zamykam. Odblokuję po sygnale na PW.
wogóle słychać rozrusznik przy pszekręcaniu kluczyka jeśli nie to morze być stacyjka jest w tych autach awaryjna jak nie to pozostaje bendix lub rozrusznik
Miałem C700 tylko z innym gaźnikiem. Jak mi padał czujnik to objawy miałem podobne. Jak nie będzie chciał odpalić to zmierz rezystancję czujnika. Jak przerwa to zepsuty. Jeżeli dobrze pamiętam to powinno być kilkaset Ohmów.
Jaki gaźnik FOS czy AISAN?
ok sorrki za klopot:cry:
Wymieniłem pompkę paliwa na nowa dalej nie odpala.
No i jak kolego, sprawdzałeś czy wogóle silnik zrobi jakiś obrót. Może faktycznie kolega wypowiadający się wcześniej ma racje że coś blokuje ruch tłoczków, chociaż w tak mało skomplikowanym silniku to mało prawdopodobne. No chyba że się przytarł na amen, ale to też bardzo mało prawdopodobne.
czy ktoś pomoże?
Pabloxxx czy jak przy odpalaniu wciśniesz gaz to auto odpali? Obstawiam padnięty map sensor.
Próbuj palić bez ssania.
Brak ssania nagminne w cc
Sprawdź przewody od czujnika położenia wału.
Tutaj mowa o Cinquecento, pompka sprawdzona - czyściutka i paliwo przechodzi.
Zobacz w bezpiecznikach.
Cześć 2 dni temu mój cc jeździł normalnie. Po 2 dniach nie dało się go odpalić, siadł akumulator. Naładowałem akumulator, podłączyłem i jak chciałem odpalić silnik całkowicie odmówił. Kiedy go trochę gazuję delikatnie "bulgocze" może na jednym cylindrze, kiedy puszczę gaz od razu gaśnie (zauważyłem tez że dymi przy tym całkiem pokaźnie). Wymienione...
Wtrące trzy słowa. Moim zdaniem alarm blokuje. Ale sprawdził bym następujące rzeczy: ( z zachowaniem szczególnej ostrozności) -odkręcić koło lewe wykręcić świece ( chyba że masz zapasową) wypiąć przewód od świecy w głowicy, w to miejsce wpiąć wykręconą świece, gwintem przyłożyć do masy i przekręcić kluczykiem powinna pojawić się iskra, zrobić tak z...
Rozwiązanie okazało się banalnie proste, winny był wytarty popychacz pompki paliwa. 10 min. zabiegu i po kłopocie. Pozdrawiam wszystkich i zamykam temat:D
Nie wiem bo nie sprawdzałem.
wyczyść ten 50 przy automacie
ten silnik rozbieralem juz 5 razy i za kazdym razem wszystko chodziło tylko teraz jakies problemy
Czujnik na wale, częste w fiatowatych.
niestety tak chciałbym dodać że ten problem nie występuje za każdym razem
lepiej obwód otwarty
Dobrze wyregulowany gaźnik daje uruchomić auto tylko zimne na ssaniu, u ciebie jest źle wyregulowany jeżeli piszesz że zimne auto odpala bez ssania. Jeśli znajdę wyciąg ze stacji diagnostycznej po pomiarze wykonanym na analizatorze spalin to zeskanuję i wystawię. Spalanie ma na poziomie 0,2%.
napisz mi ilu pinowy masz czujnik co do pompy paliwa w ciągu minuty powinno wylecieć ok 1.5 l możesz to sprawdzić na początek tak jak i filtr paliwa może być zatkany i pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do wtrysku :)
jakim cudem to mógłby być pęknięty blok? Takie cuda zdarzają się bardzo rzadko ale...chyba Ci się prztrafiło. Wygląda, że jest to mikropęknięcie - dlatego auto odpala i jeździ ale gdzieś zaciąga pikolitry płynu i... kopci.
Mam nadzieję że to ktoś przeczyta ,mam problem z rozrusznikiem , mianowicie pojechałem do pracy prawidłowo , wsiadam przekręcam stacyjkę i nic tzn. kontrolki ok. ale na rozrusznik jakby nie szedł prąd nawet nie pyknie , położyłem się pod auto zwarłem śrubo wkrętem dwie śruby to rozrusznik kręci szybko ale nie silnikiem podejrzewam że padł, no ale dlaczego...
dzieki:)
Może ktoś ma pomysł co tu jest grane, a objawia sie to tak: Samochód wyposażony jest instalacje gazową odpalam go jednak na benzynie ze względu na pogodę. No i jak odpalę to powinno być dobrze, ale nie zawsze jest. rozgrzewam go na ssaniu a później je wyłączam. Nie ma reguły co do czasu ale po jakimś czasie samochód gaśnie np. podczas zmiany pasa czy...
sugerował bym też sprawdzenie masy na silniku czy niejest uszkodzona
Skontroluj przewody wysokiego napięcia i cewki zapłonowe. Myślałem o czujniku wału korbowego ale piszesz ze zalewa silnik więc czujnik działa (wtryskuje paliwo a to też na podstawie powyższego czujnika). Spalanie w normie?
Powiedzieć wójkowi że nasadził Cię na minę,i oddać mu samochód. Kasę niech wróci! Sorry,ale zakładając swój temat,myślałeś że to forum do wyżalania się? Albo stowarzyszenie jasnowidzów?
Benzyna. Zwykły fiat Cinquecento.
nie ma wpływu jesli pali na 1 gar to albo uszczelka -przy założeniu ze kable i swiece są dobre
oo sprawdzę dziś.tego nie sprawdzałem. ale raczej same z siebie by nie odpadł żaden.
Bardzo proszę o jakies podpowiedzi.
masz gaźnik aisana czy webera? na paliwie wogóle nie chodzi czy pracuje nie równo i gaśnie?
Witam. Mieliśmy w firmie podobny problem i przyczyną było nie włączanie ssania przez pociągnięcie linki- ciągłeś linkę i ssanie się w gaźniku nie włączało choć linka była cała i kontrolka pokazywała że jest ok. Dokładnie to raz się właczało a raz nie w zależności od humoru dźwigni przy gaźniku. Teraz jak nie zapali od razu to ręką przesuwamy dźwignię...
Łańcuch sprawdziłeś?
A sprawdziłeś pozostałe bezpieczniki?
Witam. Zakłucenia to: -alternator(gwizdanie w głośnikach wraz ze wzrostem obrotów silnika) -rozrusznik(dźwięki przy odpalaniu) -wycieraczki -spryskiwacze szyby -dmuchawa... generalnie wszystko co elektryczne i się porusza może być słyszalne w głośnikach. Dobre przewody sygnałowe z porządnym ekranem powinny wyeliminować zakłucenia ale niekiedy jest to...
półoś cinquecento cinquecento renault odpalać gasnąć odpalać termet odpalać gasnąć odpalać
słownik język angielski citroen licznik amica zaczep drzwi
amica indukcja rzutowanie prostokątne
Peugeot Satelis 250 – schemat pinów i opis złącza alarmowego 5P, kolory przewodów, akcesoria Objawy uszkodzenia sterownika LPG: diagnostyka i naprawa