co do zabazpieczenia stykow na rozruszniku to mozesz spokojnie kupic gumowe kapturki(takie jakie zabezpieczajaprzewod pradowy na alternatorze.dodatkowo po dokreceniu srubki na stykach delikatnie przesmaruj je wazelina techniczna-taka jaka zabezpiecza sie klemy na akumulatorze)powinno wystarczyc.
To nie wina układu paliwowego a zapłonowego. Podstawa to świece.
W starej nie trzymały zaworki. I to był problem.
Wątków o AISAN jest tu wiele, jest książka sam naprawiam do ściągnięcia. Był na bank też opis podstawowych usterek tego gaźnika. Poszukaj, od tego zacznij. Punktów ci dosypałem.
Najpierw załapuje tylko na jeden cylinder po chwili obydwa . Zalane garnki :cry: czeka Cię wymiana uszczelki pod głowica i planowanie
Aby zobaczyć ten elemencik trzeba odkręcić górną pokrywę gaźnika i odwrócić do góry nogami :)
Masz schemat podłączenia? To popatrz sobie, jak tam jest zrealizowana blokada. Połącz rozłączone nią obwody samochodu i próbuj odpalać.
Może problem z masami silnika ewentualnie klemami?
A ECU jaką widzi temperaturę?
Skoro wiesz ze sa do wymiany - to najpierw wymien , i wtedy zobaczysz czy bedzie juz OK, czy nie. Jak chcesz znalezc inne problemy, nie zlikwidowawszy najpierw tych ktore juz zlokalizowales?
Zmierz napięcie przy rozruszniku podczas odpalania. Możliwe, że na kablu plusowym jest duży spadek np. przez korozję na łączeniu przewodu z końcówkami.
Pewnie cieczka jest na pompie ale taka niewielka że zdąży odparować i tylko jak sie kręci, kompresja pewnie też po za limitem i z stad problem z mocą i odpalaniem czuje że remoncik silnika Cię czeka
Na pych czujnik nie ma tu nic do gadania, a podczas odpalania z kluczyka ma i to bardzo dużo, dlatego wiem, że to jest czujnik a nie coś innego bo sam miałem podobny problem.
Cinquecento po przekręceniu stacyjki terkocze przekaźnikami, przy próbie odpalenia kontrolki prawie gasną, rozrusznik nie kręci. Odpalenie na pych nic nie daje kpiuj/wklej : youtu.be/Iz64jukWCm8 Odpięcie jednej z wtyczek ucisza terkotanie, ale nadal nie można odpalić autka. https://obrazki.elektroda.pl/5092091600_... Akumulator jest...
Tak, zdecydowanie. Uszkodziłeś akumulator.
Doprowadź prąd na cewkę ( pomarańczowy kabel ) i po ptokach.
http://obrazki.elektroda.net/53_12639504... http://obrazki.elektroda.net/78_12639504... http://obrazki.elektroda.net/40_12639505...
No ale kolego co masz więcej szukać - jak zaciągniesz ssanie to te górne przepustnice mają się przymykać - sprawdz dzwigienki przy gażniku, znajdź przyczynę dlaczego przepustnice się nie przymykają i masz problem rozwiązany.
Bezpiecznik i zdalny wyłącznik ECU (nazwa na wyrost ),zawór powietrza dodatkowego.
Hmm. Po pierwsze to proponuje poczytac posty na temat CNQ 700 , a zapewniam ze jest ich duzo na forum. Nastepnie sprawdzilbym kable WN i swiece bo przy podwyzszonej wilgotnosci moga stanowic problem. Kolejna rzecz to przyjzal bym sie gaznikowi , a konkretnie ukladowi zalaczania ssania - ciegienko biegnace od podcisnieniowego przyspieszacza lubi spadac...
haha ja wymieniałem w swoim CC700 UPG chyba z 10 razy ;) już do takiej wprawy doszedłem, że mi to zajmowało 2 godziny od zgaszenia do odpalenia ;) ten silnik to tragedia, ale buda jest uniwersalna i pasuje cały zespół napędowy z CC900/ SC900 i tak też uczyniłem - kupiłem rozbitą 900tke za 500zł i przełożyłem wszystko do swojego - czyli silnik ze skrzynią...
No nie - czyli cewka sprawna. To teraz za co się brać ?
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem cc 700.Nie było w tym aucie radia i mój znajomy montował to radio. Kiedy radia nie było to auto odpalało mi bez problemów a teraz nie chce odpalać. Nie wiem czy to może być przyczyna radia,wszyscy mi mówią że to może być moduł lub cewka zapłonowa. Moduł jest zmieniony i cewka jest nowa a auto nie odpala dalej. Przy...
Na stacyjkę nie dochodzi prąd! Znalazłeś powód bólu głowy. Jak myślisz skąd on "dochodzi"?
Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza. Dodano po 11 Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym...
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Witam. W tym miejscu co ta rureczka ma być filtr paliwa jeśli nie ciągnie paliwa pompka paliwa do regeneracji lub wymiana. Filtr paliwa był taki. https://obrazki.elektroda.pl/6920994100_...
Cinquecento nto700 nie odpala, rozrusznik nie kręci, wykręcałem go i wszystko działa, bendix wyskakuje i kręci nawet próbowałem odpalić go, dając bezpośrednio kable z akumulatora do rozrusznika a silnik nawet nie drgnie. Akumulator nie jest nowy ale w renault clio odpala bez problemu. A i jeszcze jedno cinquecento stal bez ruchu chyba przez 1.5 roku...
Rezystancja czujnika położenia wału 578 -782Ω ,odległość od występów na kole pasowym 0,4 -1 mm.Rezystancja cewek pierwotne 0,495-0,805Ω ,wtórne 6660-8140Ω .Zasilanie modułu zapłonowego pin 6 - ,plus 12V , pin 10- masa.Ciągłość połączeń pomiędzy elementami układu zapłonowego ,w szczególności pomiędzy czujnikiem położenia wału i modułęm...
Niedawno ktoś tutaj miał problem z silnikiem właśnie w cc700. Kupił sprawny silnik za jakieś 300 zł bodajże. Za 200zł, wiem... Bo byłem to ja! :D Co do tematu, to mógł też przeskoczyć rozrząd. Rozciągnięty łańcuch potrafi przeskoczyć o ząbek podczas kręcenia rozrusznikiem, a wtedy zawory otwierają się w niewłaściwym momencie. Objawy dokładnie takie...
Czy jest jakiś odpowiedni schemat do prawidłowej regulacji gaźnika?
jak mam je sprawdzic,jak wczoraj odpalił to gasiłem i zapalałem 100 razy i git,dziś rano rzucił palenie,szlak mnie trafia
Po wskazówki się idzie do zegarmistrza. Sprawdzić stan okablowania czujnika położenia wału korbowego, i czy zasilana jest cewka i moduł ( kabel pomarańczowy)
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Witam. Ostatnio tez miałem ten sam problem i działo sie tak mniej wiecej 3 dni lecz dzisiaj to juz wogóle nie zapalił kreci ale nie pali ... zawioze dzisiaj dziada do mechanika i napisz co było jak juz zrobi :D
ponawiam, prośbę o pomoc
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Myślę że to przpadek. Sprawdź czy jest iskra, czy podaje paliwo.
SAMOCHÓD NIE ODPALA .WYDAJE DZIWNY DŹWIĘK.TAK JAK BY METAL TARŁ O METAL.
Instalacja przewiduje taką możliwość (centralka Benzyna/All off/GAZ). Pompka paliwowa podaje paliwo. Po wlaniu 50ml do gaźnika samochód nie odpala
Witam. CCek to wdzięczne autko ale wymaga należytego traktowania. Proponuję zacząć wszelkie naprawy od zdemontowania instalacji LPG. Sprawdź czy w gaźniku siłowniki chodzą bez zacięć, w razie czego przesmaruj delikatnie, oczywiście rurki podciśnieniiowe muszą być idealne, bez pęknięc. Gdy wszystko w gaźniku sprawdzisz, to kolej na przewody WN, cewkę...
witam wszystkich a w szczegolnosci autora z tego co moge sie domyslic to masz silnik z gaznikiem japonskiej produkcji aisan i te objawy ktore opisujesz dotycza peknietych lub spadnietych podcisnien sterujacych gaznikiem i moja rada to dobrze poogladac a jesli nic nie widac to sluchac czy nigdzie nie ssie lewego powietrza :)
wogóle słychać rozrusznik przy pszekręcaniu kluczyka jeśli nie to morze być stacyjka jest w tych autach awaryjna jak nie to pozostaje bendix lub rozrusznik
Wymieniłem akumulator kiedy zimny pali normalnie potem mam problemy i są one coraz większe:9
Poszukaj bezpiecznika od instalacji gazowej w komorze silnika,zapewne on się przepalił.Zawór benzyny powinien mieć możliwość ręcznego otwarcia na taką okoliczność,zobacz czy na benzynie będzie jeździł.
Ssanie jest reczne. Przy odpalaniu jest wlaczone na maxa.
Miałem C700 tylko z innym gaźnikiem. Jak mi padał czujnik to objawy miałem podobne. Jak nie będzie chciał odpalić to zmierz rezystancję czujnika. Jak przerwa to zepsuty. Jeżeli dobrze pamiętam to powinno być kilkaset Ohmów.
W tych cieniasach 700 bywały różne cuda z cewkami sam wiem po moim jak miałem. ujechałem 50 km i samochód ustał na środku drogi.
Dość! Sprawdzenie żarówką zasilań to nie taka wielka filozofia, schematy są w sieci. Nie potrafisz, oddaj komuś kto potrafi. Proszę podać wyniki podstawowych pomiarów. Do tego czasu temat zamykam. Odblokuję po sygnale na PW.
ja tam swoje Cinquecento 700 odpalałem do -10 na samym gazie, a jak się założy BLOS-a i dobrze wyreguluje to i przy -20 można odpalać (kolega tak jeździł Sierrą i nigdy tam nie było ani kropli benzyny) a kolega z zakładu RTV swoją Samarę na zwykłym parowniku Lovato zawsze palił na samym gazie tylko zimą bez czajnika nawet nie próbował, jeszcze kilka...
ok sorrki za klopot:cry:
Ja miałem ten sam problem i okazało się, że uszczelka pod głowicą. Po dłuższym staniu też ciężko palił ale jak już był ciepły to ok.
No i jak kolego, sprawdzałeś czy wogóle silnik zrobi jakiś obrót. Może faktycznie kolega wypowiadający się wcześniej ma racje że coś blokuje ruch tłoczków, chociaż w tak mało skomplikowanym silniku to mało prawdopodobne. No chyba że się przytarł na amen, ale to też bardzo mało prawdopodobne.
ten silnik rozbieralem juz 5 razy i za kazdym razem wszystko chodziło tylko teraz jakies problemy
Zobacz w bezpiecznikach.
Próbuj palić bez ssania.
czy ktoś pomoże?
Wymieniłem pompkę paliwa na nowa dalej nie odpala.
Sprawdź przewody od czujnika położenia wału.
Wtrące trzy słowa. Moim zdaniem alarm blokuje. Ale sprawdził bym następujące rzeczy: ( z zachowaniem szczególnej ostrozności) -odkręcić koło lewe wykręcić świece ( chyba że masz zapasową) wypiąć przewód od świecy w głowicy, w to miejsce wpiąć wykręconą świece, gwintem przyłożyć do masy i przekręcić kluczykiem powinna pojawić się iskra, zrobić tak z...
Pabloxxx czy jak przy odpalaniu wciśniesz gaz to auto odpali? Obstawiam padnięty map sensor.
Nie wiem bo nie sprawdzałem.
Rozwiązanie okazało się banalnie proste, winny był wytarty popychacz pompki paliwa. 10 min. zabiegu i po kłopocie. Pozdrawiam wszystkich i zamykam temat:D
Cześć 2 dni temu mój cc jeździł normalnie. Po 2 dniach nie dało się go odpalić, siadł akumulator. Naładowałem akumulator, podłączyłem i jak chciałem odpalić silnik całkowicie odmówił. Kiedy go trochę gazuję delikatnie "bulgocze" może na jednym cylindrze, kiedy puszczę gaz od razu gaśnie (zauważyłem tez że dymi przy tym całkiem pokaźnie). Wymienione...
Okazało się, iż cieniasem nie ma sprężania.
Brak ssania nagminne w cc
wyczyść ten 50 przy automacie
Najczęsciej samochody z LPG przystosowane są do tego by odpalać je na benzynie, bo parownik musi być podgrzany do odpowiedniej temperatury. Inaczej (podczas odpalania na LPG) parownik może zamarznąć. Poza tym podczas odpalania na gazie istnieje ryzyko wybuchu nagromadzonego w kolektorze dolotowym gazu (tzw. "strzał").
Czujnik na wale, częste w fiatowatych.
niestety tak chciałbym dodać że ten problem nie występuje za każdym razem
Może ktoś ma pomysł co tu jest grane, a objawia sie to tak: Samochód wyposażony jest instalacje gazową odpalam go jednak na benzynie ze względu na pogodę. No i jak odpalę to powinno być dobrze, ale nie zawsze jest. rozgrzewam go na ssaniu a później je wyłączam. Nie ma reguły co do czasu ale po jakimś czasie samochód gaśnie np. podczas zmiany pasa czy...
lepiej obwód otwarty
napisz mi ilu pinowy masz czujnik co do pompy paliwa w ciągu minuty powinno wylecieć ok 1.5 l możesz to sprawdzić na początek tak jak i filtr paliwa może być zatkany i pompa nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia do wtrysku :)
Obyś trafił na sprawny silnik Wałkowałem temat kilkanaście razy w końcu skończyło się na wymianie silnika ale na 1100 cm3 Odpala od strzała pali litr mniej Tydzień dłubania po godzinach Wrażenia z jazdy bezcenne
dzieki:)
sugerował bym też sprawdzenie masy na silniku czy niejest uszkodzona
Myślałem że nie pali.
nie ma wpływu jesli pali na 1 gar to albo uszczelka -przy założeniu ze kable i swiece są dobre
Witam. Mieliśmy w firmie podobny problem i przyczyną było nie włączanie ssania przez pociągnięcie linki- ciągłeś linkę i ssanie się w gaźniku nie włączało choć linka była cała i kontrolka pokazywała że jest ok. Dokładnie to raz się właczało a raz nie w zależności od humoru dźwigni przy gaźniku. Teraz jak nie zapali od razu to ręką przesuwamy dźwignię...
Skontroluj przewody wysokiego napięcia i cewki zapłonowe. Myślałem o czujniku wału korbowego ale piszesz ze zalewa silnik więc czujnik działa (wtryskuje paliwo a to też na podstawie powyższego czujnika). Spalanie w normie?
masz gaźnik aisana czy webera? na paliwie wogóle nie chodzi czy pracuje nie równo i gaśnie?
Powiedzieć wójkowi że nasadził Cię na minę,i oddać mu samochód. Kasę niech wróci! Sorry,ale zakładając swój temat,myślałeś że to forum do wyżalania się? Albo stowarzyszenie jasnowidzów?
Po pierwsze- usuń gaz z tego pojazdu bo to nie zdrowe, ale jak już masz "gazownika" posprawdzaj ciśnienie na cylindrach. I jeszcze jedno, regulacja gazu to nie wszystko, co jakiś czas wymienia się membrany w parowniku. Pieprzysz trzy po trzy. Autor nie napisał czy na pokładzie jest już wtrysk czy nadal gaźnik, a to wszystko zmienia w metodach diagnozy.
Benzyna. Zwykły fiat Cinquecento.
...albo nie domyka sie zaworek iglicowy (np wpadl jakis syf), ten ktory jest sterowany plywakiem
Dobrze wyregulowany gaźnik daje uruchomić auto tylko zimne na ssaniu, u ciebie jest źle wyregulowany jeżeli piszesz że zimne auto odpala bez ssania.
Układ paliwowy wydaje się być raczej sprawny . A te zimne luty to w którym miejscu?
wymieniłem pompe paliwa, coprawa już jej nie słychac, ale auto dalej nie chcę odpalać od pierwszego przekręcenia :(
Bardzo proszę o jakies podpowiedzi.
oo sprawdzę dziś.tego nie sprawdzałem. ale raczej same z siebie by nie odpadł żaden.
fiat cinqueczento 700 , 95r. czesc wam wszystkim!mam problem z gaznikiem webera cinquecento 95r , 700 ,odpala mi tylko jak dodam gazu albo ssanie, brak wolnych obrotow. czy ktos wie gdzie jest zamieszczona dysza wolnych obrotow, albo czy w ogule jest? jak ktos wie i moze to prosze o pomoc w tym kierunku, a moze ktos ma jakies zdjecie z zaznaczonym miejscem...
tak jest dodane 12 na 26pin, ale na schemacie z książki WKł Cinquecento jest. i jakoś odpala, świeci się cały czas kontrolka wtrysku. Dodano po 33 A i mam pytanie gdzie może się znajdować bezpiecznik 5A(teoretycznie między przekaźnikami), ale ja go nie mogę zlokalizować.
Łańcuch sprawdziłeś?
A sprawdziłeś pozostałe bezpieczniki?
bardzo możliwe
rozrząd poprawiony "po mechaniku" i działa, dzięki .
Dodam że przy próbie odpalania z kluczyka też coś zgrzyta:|
Witam, mam problem z swoim cienkim. Otóż cała sprawa polega na tym że gaśnie gdy silnik się nagrzeje (spadają obroty i auto gaśnie) Nie chce odpalić dopóki nie ostygnie. Zazwyczaj trwa to jakaś godzinę. W lecie dłużej. Jazda jest uciążliwa bo trwa zaledwie 10-15 min.Czasami gdy gdzies niedaleko jade i go zgasze a silnik sie nagrzeje to po ponownym odpaleniu...
Zmierz ciśnienie sprężania na rozgrzanym, "nie odpalającym silniku".
Skoro moduł, to pewnie elegant. Więc sprawdź dokładnie przewód od czujnika na kole pasowym do modułu. moduł to nanoplex i pełną jego dokumentację wraz z opisem podłączenia i sprawdzenia znajdziesz bez trudu w sieci ( w książkach od malucha i cinquecento).
I do ich upadku przyczyniła się miniaturyzacja. Zrobiono mały silnik elektryczny do pracy dorywczej czyli rozrusznik. Tak odpadła cała procedura odpalania z korby.
półoś cinquecento cinquecento renault odpalać gasnąć odpalać termet odpalać gasnąć odpalać
logitech wingman mercedes lusterko prawa kompresor sprezarki
moduł komfort termet stabilizator lm7812
Dane techniczne lodówki Whirlpool 947/H Pogorszenie wydajności komputera po wyjeździe