Można na tym jednym zaworze przejść na ręczną regulację. Sprawdzić czy konik będzie pasował od malucha lub BISA, laska i szklanka to już nie problem dopasować.
Sorki rozpędziłem się. Cinquecento 700 ma hydrauliczne popychacze na wszystkich czterech zaworach. Pozdrawiam Dodano po 3 To czy dasz sobie radę to tylko zależy od Twoich umiejętności. Nie jest to jakaś wielka filozofia, ale dla początkującego może to być problem
Jeden popychacz był wyrobiony. Wymieniłem wszystkie. Temat zamknięty. http://obrazki.elektroda.net/10_12745867...
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Witam, zmuszony byłem rozebrać rozrząd i na nowo ustawiać luz zaworów odpowiedzio 0.25 0.20 Przed tem luzu w ogóle nie było no to byłem w szkoku. Silnik trząsł drgał i co nie tylko. Teraz silnik ma mega siłę nie drży ale grają zawory. szperałem ile mają być luzy to wszscy mówią że się nie ustawie po jest hydraulicznie. A w tym silniku sa popychacze...
jak nie ma luzu przy hydraulicznych popychaczach to znaczy ze jest ok.one nie sa podparte nie przejmuj sie.wymien luzne popychacze i autko zacznie smigac
Stawiam na popychacze hydrauliczne,sprawdż olej
klawiatura to klawiatura a nie popychacze a temat odbiega od elektryki!!
Tłoki napewno dobrze są włożone bo przed wyjeciem je ponumerowałem. I źródło dzwieku jest generowane tutaj przy klawiaturze, ale popychacze były wymienione na nowe.
Tak czy tak pokrywa zaworów do zdjęcia zobaczysz czy podczas kręcenia wałem popychacze się ruszają Głowica jest dosyć głęboka nie wydaje mi się ze spotkają się z tłokami
Stuki to ewidentnie popychacze. Jakie ciśnienie oleju? Czy przypadkiem coś nie blokuje pompy oleju? Jaki olej wlałeś? Jeśli ciśnienie oleju ok to tak jak pisał Kolega pawel.krzyszka popychacze do wymiany. W załączniku pomocnik :)
Do sprawdzenia zawory i popychacze hydrauliczne (prawdopodobnie któryś się zawiesza lub się rozsypał)
Witam . Spotkałem sie z takim niedomaganiem,oczywiście sprawdź wszystkie czynności najprostsze po kolei. Prawdopodobnie jest jednak wytarcie sie płaszczyzn popychaczy współpracujących z wałkiem rozrządu , raz jest dobrze innym razem nie bo popychacze sie obracają.W takim wypadku popychacze masz do wymiany no i wałek też. Pozdrawiam.
mozna tez sprawdzić zaworek paliwa na pływaku w gażniku czy nie przepuszcza a wogóle jak duzo przejechane km to warto sprawdzic krzywki na wałku rozrzadu i popychacze hydrauliczne czy sie nadmiernie niewytarły.
Witam! W tym silniku są hydrauliczne popychacze i prawdopodobnie któryś z nich stuka na zimnym silniku. Pozdrawiam.
w moim było kiedyś to samo i przyczyną okazały się popychacze szczęk od ręcznego- zastały się w jednej pozycji i przyrdzewiały tak że samochód jechał ale grzało sie lekko koło, a przy hamowaniu to koło nie brało nawet przy ręcznym. pomogło dopiero wyjęcie popychaczy i w imadle ich rozruszanie
Witam, doszedłem do wniosku, że powodem tej przypadłości może być wytarty wałek rozrządu. Zamontowałem gaźnik od fiata 126 lecz auto nie odpala, tylko ogień strzela z gaźnika tak jak miało to miejsce wcześniej po nagrzaniu się auta i auto nie chciało palić. Czyli zawory się mało otwierają pewnie. Czy sama wymiana popychaczy może pomóc czy nie ma takiej...
Daj sobie spokój - masz ochotę na małe tanie auto, to poszukaj Tico/Matiza, ew CC900. W CC dobra jest tylko blacha - silniki kłopotliwe ( wiecznie klepiące popychacze zaworów, uszczelki pod głowicą itp.), tak samo skrzynie biegów.
Możę popychacze stukały jak przygazowałeś to przestały,bo jak duży przebieg to krzywek na wałku rozrządu już nie będzie jak nie był wymieniany
Ściągnij rury kolektorowe , odkręć pokrywę zaworów , ściągnij klawiaturę , wyjmij popychacze zaworowe.Odkręć zderzak potem koło pasowe zdejmij obudowę rozrządu , ustaw koła znakami do siebie odkręć duze koło , zabezpieczenie i wyjmij wałek .Montaż w odwrotnej kolejności.
hmm wiem ze powodów mnóstwo ale już większą część powymieniałem i sam do tego dosżłem bo mechaniki to dupy wołowe i nic nie wiedzą muszę jechać jutro zmierzyć kompresję w cylindrach ostatnia szansa co do spalania dużego możliwe popychacze lub pierścień ale lepiej żeby nie to wolę lepiej już zapłacić za regulację ponowną gaźnika :) narka.
Witam , przerabiałem podobny problem z CC siostrzenicy padnięte były popychacze a z racji braku czasu i chęci pojechała do mechanika podobno wymienił popychacze i rozrząd problem ustał auto jak nowe po oględzinach wskazywało że nic nie robił tylko wypłukał stary olej i czymś przepłukał zalał nowym olejem i tyle . Proponuje sprawdzić czy masz olej jeszcze...
No więc tak: wcześniej tj. przed wymiana uszczelki popychacze zaworów dzwoniły aż miło, bo i one i wałek były do wymiany. W trakcie wymiany uszczelki zdecydowałem się też na wymianę popychaczy, bez wałka. Efekt jest taki że dzwoni mniej, ale jakby nie w tym problem, ponieważ wcześniej mimo dzwoniących zaworów silnik był sporo mocniejszy. A jak sprawdzić...
W takim razie przełącznik jest sprawny, obroty silnika nieco wzrosły. Świece są brązowe, ładne, lecz ich elektrody są lekko białawe. Popychacze w tym silniku są bardzo wybite, na zimnym silniku niekiedy tłuką się niemiłosiernie, dołączam filmik jak było rok temu, teraz jest tylko gorzej: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Dokładnie wszystkie CC 700 mają hydrosztosy! Natomiast sa 3 rodzaje gaźników... Miałem podobny przypadek, winowajca okazał się właśnie wadliwy hydrosztos. Powiedz czy długo Ci z rana klekocze silnik? Czy były wymieniane hydrosztosy? Popychacze hydrauliczne (typ Eaton) Średnica zewnętrzna 20,950 do 20,968 mm Luz w kadłubie 0,027 do 0,063 mm Luz tłoczka...
Witam. Proponuję rozpocząć od zdemontowania instalacji gazowej - silnik jest zaprojektowany do jazdy na benzynie o LO >=95. Następnie kompleksowe czyszczenie gaźnika i regulacja np. wg książki K. Trzeciaka. Sam jeżdzę CC z Aisanem, ma juz 13 lat i chodzi jak złoto. rura idealnie czysta (husteczka biała posostaje biała) spalanie na trasie 3,5 w mieście...
Cześć 2 dni temu mój cc jeździł normalnie. Po 2 dniach nie dało się go odpalić, siadł akumulator. Naładowałem akumulator, podłączyłem i jak chciałem odpalić silnik całkowicie odmówił. Kiedy go trochę gazuję delikatnie "bulgocze" może na jednym cylindrze, kiedy puszczę gaz od razu gaśnie (zauważyłem tez że dymi przy tym całkiem pokaźnie). Wymienione...
nierówna praca silnika w cc704aisan to mantra użykownika (znowu szarpie, znowu szarpie, znowu szarpie); przyczyn może być wiele: - wspomniane przewody podciśnieniowe (dobrze wymienić co jakieś 50k km) - filtry: paliwa (co 20k km), powietrza (co 5k km, ale to tylko 10 zł) i oleju (co jakieś 25k km); silniczek jest mały, więc są to dla niego b. ważne...
witam serdecznie, otóż zaczęło się od tego że wybralem się ostatnio w dośc długą drogę ok 1000 km, podczas jazdy przy dużej prędkości okolo 120-140 i wyżej czułem takie 2 sekundowe przerywanie jakby była za mała dawka gazu (zdarzało się to rzadko i nie utrudniało jazdy), także zauważalny był inny dzwięk silnika przy postoju nawet na małych obrotach,...
Problem rozwiązany. Pękła szklanka popychacza.
Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Te stukanie to popychacze.
uszczelki dobiera się pod długość popychacza.
Wałek kosztuje ok 140zł( polecam orginał) Nie wykluczone że popychacz masz wciąż zakrótki (wg. książki musi wystawać powyżej uszczelke w najniższym położeniu wałka na 1,0-1,5mm). Jest też możliwe że wałek się na tyle wyrobił że za słabo porusza popychacz .Za wymiane bez ściągania głowicy i wyciągania silnika z auta moim zdaniem nie powinni wziąść więcj...
Na wałku rozrządu (na jego środku) jest krzywka "jeżdzi" po niej ten czpień wpuszony w plastikową obudowę. Czpień naciska na ramie pompki paliwa. Konstrukja prosta jak drut. Odkręć pokrywę łańcuszka rozrządu i zobacz co się dzieje. Skoro coś zgrzyta to najprawdopodobniej będzie silnik do rozbiórki. Mógł się zerwać łańcuszek, mogło uwalić klina na wale...
Pompka paliwa traci "skok" , wymiana membrany ze spreżyną i popychacza + regulacja skoku. To najczęściej to...
Może nie koniecznie zawór, może to popychacz hydrauliczny? Częsta wada w tych silnikach.
Zauważyłem że poszła mi uszczelka pod pokrywą od popychaczy i olej sie wylewa
jak jest nieco nieszczelny wydech to będzie czuć paliwem i może być widać dymek no to dobrze, że polski FOS, bo jest najmniej kłopotliwy przy absolutnym braku wiedzy, choć Aisan wcale zły nie jest, zła natomiast jest o nim wiedza jak zatankujesz i nadal będzie tracić moc, to do przejrzenia/wymiany pompka paliwa lub/i ten popychacz, koszty znikome
Kiedy? Wykręć ją i zobacz w jakim stanie jest dźwignia popychacza pompy paliwa, może jest zatkane sito jak bez filtra jeździłeś?
Rozwiązanie okazało się banalnie proste, winny był wytarty popychacz pompki paliwa. 10 min. zabiegu i po kłopocie. Pozdrawiam wszystkich i zamykam temat:D
Nie dostaniesz. Sam się z tym męczyłem jak miałem BIS'a. Przerobisz ten popychacz klapki ssania, i pamiętaj- zawsze oryginalny uszkodzi się jak kichnie w gaźnik.
Może wyrobił się popychacz pompy paliwa i czasem że tak to określę słabiej "popcha" i autko nie da rady zassać paliwa
Te modele miały także wadę w postaci grzejącej się pompy paliwa a że jest mechaniczna a nie elektryczna to robiła cyrki.W środku pompy jest metalowy popychacz który pod wpływem ciepła rozszerza się i blokuje co powoduje zatrzymanie się pompy a wraz z tym paliwa.Po upływie czasu pompa stygnie wraz z popychaczem i zaczyna znowu wszystko funkcjonować.Sam...
Może być problem z pompką paliwa, w tym modelu jeśli dobrze pamiętam jest pompka mechaniczna identyczna do tej z malucha, jeśli tak to może być uszkodzone kilka różnych rzeczy: zaworki lub membrana lub zbyt krótki popychacz ( wytłuczony, zużyty ), ja dawno temu jak posiadałem jeszcze malucha miałem podobne objawy to winny był popychacz pompki wymieniłem...
Kolego wqq Dawno ale jeszce wszystko pamietam taki sam silnik mial takze fiat 126 bis z ta roznica ze mial klasyczne popychacze zaworow oraz stykowy zaparat zaplonowy oraz odwrotna prace sinika (znaczy w bisie krecil sie w druga strone ) moglbys takze wrzucic zdjecie miski olejowej , pompy cieczy chlodzacej i oleju .
czesc, u mojej babci w cienkim to samo sie robi.poprawilo sie jak zmienilem kable zapłonowe i popychacz hydrauliczny na zaworze wydechowym.ale znowu cos sie tam psuje przy gazniku a ma gaznik aisan.
Witam. Szanowni Panowie i Panie posiadam następujący problem z tym pojazdem. Przyszedł czas na remont generalny cinquecento i historia krótka wyjąłem silnik wyczysciłem zmieniłem rozrząd, popychacze, uszczelkę pod głowicą, pierscienie, olej itp po wymianie podzespołów silnik z powrotem do samochodu i tu zaczęła się przygoda odpalam fiacika i biały dym...
Sprawdz cisnienie na cylindrach, moze byc to zwiazane z popychaczami zaworów , miałem taki przypadek ze ktoś załozył stope wałka od malucha a ona jest krutsza o 4mm i auto jak sie nagrzeje traciło cisnienie na garku.
tylko jeśli jest to zawór to auto nie zapalało by z taką łatwością pozatym nie miało by poprawych wolnych obrotów bo z tym nie ma problemu nawet na gorącym silniku....wydaje mis się że jest to problem typowo elektryczny ponieważ auto chodziło poprawnie ale przy tych dużych mrozach co były w trasi zagasło i od tego momentu jets problem..... a co do luzu...
Hmmm... Też prawda... Nie długo właśnie szykuję się na wymianę oleju to i przy okazji płyn chłodniczy wymienię. Wycieków jak narazie żadnych nie zauważyłem. Na początku pisałem też że auto przerywa - pojechałem wreszcie do mechanika bo te dochodzenie do tego niedługo by mnie więcej kosztowało niż to warte. Do wymiany poszedł popychacz pompy paliwa i...
popychacze cinquecento astra popychacze laska popychacze
zawora cinquecento układy scalone audio kolorów odtwarzaniu
radio samochodowy zestaw głośnomówiący odblokowanie telefonu motorola
Mikrofalówka Samsung, Panasonic – pisk z płyty sterującej, coil-whine, kondensatory MLCC Audi A4 B8 2.7 TDI – niskie ciśnienie paliwa, błąd P0087, diagnostyka CP4, SCV, ZME