Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Sprawny silnik czterosuwowy działa i bez wydechu... jeśli tylko kolektor wydechowy do sondy lambda jest cały to nie ma to wpływu na działanie silnika (chyba, że zawory/gniazda już wypalone). Półoś jest podłączona do skrzyni biegów, zapewne poszedł uszczelniacz, nie ma związku. Jak traci ta moc? Nagle czy stopniowo? Szarpie?
Tylne zawieszenie a właściwie amortyzatory od Golfa III wiec miejsce jest. Tylko konieczne jest aby półoś była ruchoma obok koła. Pytam dlatego ze nie mam jeszcze półosi od CC i nie wiem czy warto wydawać kase
Nie. Różna średnica kamieni, inaczej rozwiązane zabezpieczanie flansz/przegubów. W długości też się chyba różnią.
Nie koniecznie . Można zdjąć sam przegub i nasunąć osłonę na półoś . O ile pamiętam jest zabezpieczenie przegubu od strony półosi zegerem . Na pewno tak było w cinquecento . :|
Witam ponownie, po długiej przerwie. Zabrałem się za zmianę uszczelniaczy półosi i po tym jak pokonałem śrubę mocującą piastę spotkała mnie przykra niespodzianka. Wyjąłem półoś od strony kierowcy i w miejscu gdzie na ośce znajdują się trzy igiełkowe łożyska u mnie zostały tylko dwa :cry: Trzecie rozpadło się i jego elementy swobodnie latają po skrzyni......
Typowa usterka CC.Przesunął się zespół napędowy do boku i jedna półoś wchodzi za głęboko a druga za płytko do skrzyni i wyskakuje z koronki mech. różnicowego.Yrzeba przesunąć zespół nap. na poduszkach a jeśli są padnięte to wymienić.Jeżęli koronka skrzyni jest wyrobiona to trzeba wymienić ale do tego potrzebny jest demontaż skrzyni.Nie chcąc tego robić...
najskuteczniejszy sposób na święty spokój to wymiana zespołu napędowego na 900 ja z 10 lat temu zrobiłem tak w swoim Cieniasku po długich bojach i mękach z nieszczęsną 700tka, gdzie przed każdą dalszą trasą wymieniałem profilaktycznie UPG.... kiedyś to był problem ze zdobyciem 900tki bo były strasznie drogie (długo szukałem aż za 500zł trafił mi się...
Myślałem o tiuningu ale wole kupić już silnik tico, bo co do malucha to mam plany żeby zrobić z niego kosiarkę samobieżną, ale to inna historia. W skrzyni jest odwrócony dyferencjał, trzeba było trochę pod szlifować i w jednym miejscu zrobiła się dziura to ją zakleiłem blaszką na silikon. Zdecydowałem że do buggy wsadzę silnik od seicento 1.1 albo cinquecento...
Co do silników cc, to wiem że półosie będą pasować bez problemów, ale czy z Uno Fire również? Sądzę że będę zmuszony do zmiany długości półosi lub/oraz drążka reakcyjnego z drążkiem zmiany biegów. Nie wspominam o chłodnicy, bo z cc700 jest niewydajna. wymiana silnika 700 na 1100 pociąga za sobą również wymianę skrzyni biegów ca także półosi (w cc 700...
Z boku zdecydowanie, to narzuca układ silnika. Ale demontaż zderzaka i błotnika to już przerost formy nad treścią. Szczególnie jak Ci się te kwadratowe śruby omykają w zderzaku. Po co go zdejmować? Nie mam pojęcia w czym to pomoże. Przecież sam piszesz, że "z boku". Tam zderzak nie zachodzi. No i co byś nie wymyślił, kapie, jak nie na głowę to na ręce....
robokop napisał: Zlituj się, co jej się mogło stać? Uderzone skrzynią nie było, więc jeśli obudowa jest cała, to nic jej nie jest. Nie upieram się ale mógł się uszkodzić uszczelniacz, bieżnia łożyska. W końcu półoś "wbiła" się w skrzynię (w zasadzie w mechanizm różnicowy). A gdzie Ty to wyczytałeś? Nawet jeśli półoś by się cofnęła w kierunku skrzyni,...
Co do drżenia kierownicy - obawiam się że to pojawiła się standardowa usterka CC700 - zużyte prowadnice tzw. kamieni półosi. Naprawa dość kosztowna.
Prof.J.F.Miodek by napisał:ponaciągowywuj :D A tak serio:domyślam się że mówisz o gumie wewnętrznej,tej od skrzyni biegów?: http://obrazki.elektroda.net/95_12610860... czy zewnętrznej ?: http://obrazki.elektroda.net/84_12610861...
haha ja wymieniałem w swoim CC700 UPG chyba z 10 razy ;) już do takiej wprawy doszedłem, że mi to zajmowało 2 godziny od zgaszenia do odpalenia ;) ten silnik to tragedia, ale buda jest uniwersalna i pasuje cały zespół napędowy z CC900/ SC900 i tak też uczyniłem - kupiłem rozbitą 900tke za 500zł i przełożyłem wszystko do swojego - czyli silnik ze skrzynią...
najgorszym elementem całego tego Cinquecenta jest silnik 700 ;p miałem Cinquecento 700 kilka lat, nigdy tyle uszczelek pod głowice się nie nawymieniałem... potem udało mi się kupić rozbite CC 900i za 500zł i przełożyłem w moją budę cały zespół napędowy wraz z półośkami, elektryką, komputerem, wybierakiem biegów, chłodnicą, wydechem i od tej pory to...
Zdarza się tak że przy uszkodzeniu poduszki pod skrzynią biegów któraś z półosi wypada ze swojego miejsca powodując taki hałas . Generalnie wjazd na kanał i obserwacja tego co się dzieje . Jeżeli problem nie tkwi w półosiach to skrzynia do wyjęcia .
łapy z poduszkami do silnika 1.2 (8V i 16V)pasuje od CC/SC 1.1 bez przeróbek.Miejsca konstrukcyjne w nadwoziu 700 są takie same jak w SC/CC 1.1. Łapa do bloku 1.2 pasuje bez przeróbek. Skrzynia od 1.1 wraz ze swoimi łapami i poduszkami też pasuje bez problemu. Przegubów i półosiek nie musisz nic przerabiać.Przeguby od 1.1, 900 i 700 są takie same, tylko...
Czy jest to możliwe i jakie napotkamy przeszkody??? Martwi mnie rozmiar komory na silnik oraz długości osi i półosi.
Można jeszcze zastosować 2 takie siniki bez skrzyni biegów bezpośrednio do półosi, wtedy moc i obroty byłyby wystarczające, widziałem coś takiego na Youtube.
ehhehe no aż tyle to to mocy nie będzie miało żeby półosie poukręcać..:P to co nikt mi nie napisze ile mam splanować..?
Jeżeli Ci silnik wejdzie to musisz z całym osprzętem. Skrzynia biegów, półośki, zawieszenie i hamulce. Według mnie nie opłacalny interes jak do takiego auta.
Bierz Cinquecento na rynku tyle tanich części że głowa boli. Mini to jednak zabytek a i części drogie i trudno dostępne. Też tak właśnie myślę . Byle przegub , czy inny drobiazg , to do Cinquecento w każdym sklepie dostępne . a do Mini już trzeba zamawiać i czekać , a i cena sporo wyższa . Z silnikiem 900 doś fajnie to powinno robić :D Muszę zobaczyć...
Zastanawiam się. Jesli będę miał taki silnik kompletny ze skrzynia biegów z una.Uchwyty mocujące skrzynie i silnik oraz półosie napędowe będą pasować np. od seicento 1.1?
Aha czyli skrzyni nie zdejmiemy ... Więc takie pytanie jeszcze teraz przypomniałem sobie. Co do tych poduszek, wiele osób na forach, żaliło się problemami z przyśpieszeniem cc700 i tym, że jak się depnie w pedał to będzie więcej buczał niż jechał. No i właśnie im pomogła wymiana poduszek. I sprawa jest taka, że trzeba uruchomić go jako tako by dojechać...
zawsze te nakrętki dokręcam właśnie ile sił i nigdy mi się to nie urwało... nawet w Cinquecento... to clio to musi być straszny tyfus. Kolega opowiadał, że naprawiał kiedyś jakąś chyba renówkę nawet jakiejś koleżance, i jak odkręcił nakrętkę półośki, to ona luźno zaczęła latać i się kręcić, okazało się, że ktoś założył piastę z jakiejś innej wersji...
Superstiepa sprawdzimy po wszystkich świętych co i jak z półosiami i napisze - pozdrawiam.
Zapodaj mu silnik 900/1100 ccm z wiekszych modeli CC, wtedy nie bedziesz miał problemu np. z długością półosi. Dorobisz sobie nowe mocowania (bo od 700ccm raczej nie bedą pasowały), zrobisz nowe okablowanie, etc i masz fure z wiekszym silniczkiem :)
Witam u mnie koła są 16"/6 rolnicze, a nie od osobówek tylko szkoda że nie mam 16"/7.5 lub szersze bo lepiej by mi się jeździło nie topiłbym się bardziej nie czekając na susze, dodam też że nad tylnym mostem mam prawie 500kg żelastwa jako obciążniki bo bez tego nic bym nie zrobił byłby za lekki i żaden SAM na znanym aukcji nie dorównuje mu do uciągu...
napiszę ci w skrócie co trzeba wymienić chcąc zamiast 700 włożyć np.1100, sam to robiłem więc mówie z doświadczenia: silnik ze skrzynią i półosiami -komplet ( niech tam ktoś nie pisze że skrzynia od 700 pasuje bo jest w błędzie, zasadnicza różnica polega na tym że w 700 jest wzdłużna , w pozostałych poprzeczna), drążek zmiany biegów z cięgnami, instalacja...
Znaczy to tyle, że już dawno UPG miała przedmuchy, tak się właśnie ratuje jak się nie chce jej wymienić. ;) kilka lat temu miałem Cinquecento 700 to tam wydmuchiwało UPG co pół roku... aż w końcu co 2 miesiące. Już mi wymiana 2 godziny z kolegą zajmowała od zgaszenia do odpalenia, a że miałem tego silnika dość, ale z samego samochodu byłem niesamowicie...
półoś cinquecento cinquecento półoś półoś podpora półoś
ikona stanu naładowania baterii mieszanka paliwo renault megane instrukcja obsługi
schematy instrukcje serwisowe schematy instrukcje serwisowe
Optymalizacja paneli fotowoltaicznych 420W z Eco Solar Bost 3500pro Niegasnąca lampka immobilizera - przyczyny i diagnostyka