Idealnie poniżej 8 bar (4 C). Przy 10 bar temp wrzenia to już 10 C.
Zależy silnie od temperatury. Na zgaszonym silniku masz 6 do 10 bar, na uruchomionym od 8 do 20 na wysokim i około 2 bary na niskim. Generalnie im cieplej tym wyższe ciśnienia, podaję ogólnie, nie są to jakieś typowe ciśnienia dla Golfa IV.
Kolega piotrowski77 dobrze opisal cisnienia natomiast w trakcie nie pracowania kompresora cisnienie na obu portach powinno wynosic 5 atmosfer. odessanie gazu to nie wszystko , jeszcze trzeba oddzielic olej zuzyty pozniej nabic nowy olej w ilosci wiekszej od sciagnietej . Pozatym jaka masz klimatyzacje :zwykla czy klimatronik , ile masz i jakie masz...
Wcale nie jest powiedziane, że cisnienie 2bar świadczy o tym, że układ jest ok. Sprezarka o zmiennej wydajności zaczyna spręzać teoretycznie dopiero jak ciśnienie na ssaniu jest powyzej 2,5 bar. Przyczyna może być zawór rozprężny lub też usterka samej sprężarki
Drugi bieg to lata zapewne jak klima podniesie cisnienie na HP do 17 bar. Tak se dumam. Oj za madry nie jestem.
Zrobic tez przeglad klimy,moze byc za wysokie cisnienie i presostat rzuca sterowaniem
Że tam jak jakieś sprzegiełko Przecież tam wszystkim steruje zawór który z kolei jest sterowany PWM -em przez climatronic. Zadnego sprzęgiełka nie ma ,nie te czasy.Pompa kręci sie cały czas. Sprawdz testerem czy "widzi" cisnienie i po odpieciu zaworu czy "widzi" jego nieobecnośc.
Wymień uszczelnienia to one trzymają cisnienie a nie gwint.
Bardzo proszę o pomoc Roczny inwerter, R32, przyłącze ok. 3m, nie chłodzi i warunki próby: zewnątrz - 22°C wewnątrz - 24 °C pobór mocy - zaczyna od ok 400W, ale szybko spada do ok 100W temperatura powietrza na wylocie - na początku 20°C, potem jeszcze rośnie temperatura na niskim - ok. 20°C temperatura na wysokim - ok. -20°C Foto przed uruchomieniem...
Witam, nie mogę rozstrzygnąć, czy w ogóle można odpuścić któryś z poniższych etapów montażu klimatyzacji split 1+2: 1. Kontrola szczelności azotem. 2. Kontrola próżni mikronometrem. 3. Gięcie rur chłodniczych giętarką. Niby sprawa oczywista, ale gdy pytam o powyższe autoryzowanych instalatorów/serwisantów, to zbywają mnie: "nikt tego tak nie robi",...
Witam. Jestem szczęśliwym/nie szczęśliwym posiadaczem klimatyzacji multisplit SINCLAIR. Jakieś 3 lata temu znajomy podłączał mi klimatyzator z trzema splitami (jednostki wewnętrzne). Raczej nie podłączył po podłączył tylko 2. Podczas podłączania 3 jednostki uszkodził zawór mały i już nie dokończył roboty, w sumie w tamtym czasie nie musiałem posiadać...
Ile jest w stanie wytrzymać przeciętna instalacja klimy? Dziś odwiedziłem majstrów od urządzeń chłodniczych, m.in . w autach Zasugerowali mi zbadanie szczelności poprzez nabicie klimy azotem. Tyle że te ich ciśnienie, ma być o wiele wyższe niż normalnie nabija się instalacje. Potem szukanie ewentualnej nieszczelności przy pomocy wody z mydłem Na razie...
Witam. Jaka jest najskuteczniejsza metoda lokalizowania niewielkiej nieszczelności w układzie klimatyzacji? Test próżni na maszynie przechodzi pomyślnie,sprawdzanie azotem nie ujawniło nic,w UV ponoć także nic nie widać. Czynnik po 2-3mc sie ulatnia do tego stopnia ze juz sie klima nie włączy. Niezależnie czy po tych 2-3mc czy po 8 odzysk z układu jest...
Odczytaj błedy w silniku i zobacz w wartosciach jakie widzi cisnienie gazu klimy. Porównaj je z rzeczywistym cisnieniem na manometrze. Częsta usterka to czyjnik cisnienia. Mialem przypadek że bład w pamieci silnika decydował o uruchomieniu klimy.
Witam, mam pytanie. Gdzie znajduje się zawór niskiego ciśnienia klimy w Citroen C3 2004 rok? Masz go na zdjęciu.
Ja nabijam przez HP i moje manometry nie pozwolą nabić przez LP powyżej 10 bar bo to koniec skali. Więc dlaczego producent(magneti marelli) tak przewidział ten przyrząd? LP wykorzystuję tylko do testowania czy sprężarka działa. Nie wiadomo jakie masz te manometry? Czy przypadkiem nie są częścią maszyny? Choć jest to pewnie typowa starodawna belka manometryczna...
Tutaj masz ukryte funkcje klimatronika: KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj...
Ciśnienia i napięcia a czujniku (+/- dokładność manometru i miernika) 0bar - 0,17V 1bar - 0,3V 2bar - 0,44V 3bar - 0,58V 4bar - 0,7V 5bar - 0,83V 6bar - 0,92V 7bar - 1,06V 8bar - 1,21V 9bar - 1,34V 10bar - 1,47V 11bar - 1,6V 12bar - 1,74V 13bar - 1,88V 14bar - 2,05V 15bar - 2,17V 16bar - 2,31V 17bar - 2,46V 18bar - 2,61V 19bar - 2,75V wyższego ciśnienia...
Ale mówimy o tym samym? Parownik wewnątrz w obudowie nagrzewnicy? Jak tyle wytrzyma, to można go spokojnie zaadoptować na chłodnicę oleju? ;)
Kolego w tych silnikach jest cos takiego jak ZAWÓR REGULATOR CISNIENIA OLEJU .. JEST ON TUZ NAD TYLNA CZESCIA SPREZARKI KLIMATYZACJI I JEST STEROWANY ELEKTRYCZNIE GDY SILNIK JEST ROZGRZANY I CHODZI NA WOLNYCH OBROTACH TO TEN ZAWOR MA OBNIZYC CISNIENIE OLEJU BY ZMNIEJSZYC OBCIAZENIE I TYM SAMYM SPALANIE PALIWA.. NIESTETY NIE WIEM JESZCZE W JAKIEJ POZYCJI...
Witam. Trafił do mnie A4 B7 w którym ktoś kiedyś wymienił czujnik ciśnienia czynnika klimatyzacji z racji braku wskazań. Aktualnie sytuacja wygląda następująco : Przy temp zewnętrznej 5 stopni - cisnienie czynnika na komputerze 9 bar Po włączeniu klimy wysterowanie zaworu 52%, ciśnienie momentalnie idzie do okolic 30 bar ( skacze, nie rośnie plynnie)...
mozesz wymienic czujnik samemu -czynnik nie powinien uciec poniewaz pod czujnikiem jest zaworek... czy napewno jestes pewien ze to czujnik ??? jezeli bedzie zbyt niskie cisnienie w układzie to i tak sie nie załączy klima -po to jest własnie czujnik..... najpierw sprwadz czy masz odpowiednie cisnienie Dodano po 2 kiedy klime nabijałes/konserwowałes ostatnio...
3 i 4 na obrazku: http://obrazki.elektroda.net/21_12729856...
Koledzy, potwierdzam slowa georgesgr - choc z pewnoscia mam znacznie mniejsze od niego doswiadczenie to rowniez przez te pare lat pracy z francuzami ANI razu nie widzialem by ten uklad pracowal z trzema pradkosciami. W dokumentacji rowniez jest mowa wylacznie o 2 predkosciach, ktore zalaczane sa w nastepujacych warunkach(dla roznych silnikow sa rozne...
Niskie ciśnienie jest na prawym zdjęciu (grubsza rurka klimatyzacji).
Linia i zasilanie to samo co czujnik jakości, może kable wyrwane w instalacji?
Z modulu bsm, tego pod maska wychodzi szara wtyczka wpinana od gory. Tam idzie napiecie na kompresor, na sprzeglo. Sprawdz czy pojawia sie tam +12V To sa dwa najgrubsze kable we wtyczce. Chyba dwa od lewej. Albo wepnij zarowke we wtyczke od sprzegla. Jezeli nic sie nie pojawi a bezpieczniki ok - bsm padlo. Jezeli sie pojawi na chwile i zniknie, to znaczy...
A ja powiem ze sie da. Wykrecasz zaworek wysokiego cisnienia i wkrecasz tam jakas rurke. Chyba gwint z wentla samochodowego pasuje. Bijesz cisnienie kompresorem do ukladu kilka bar. Potem robisz wode z mydlem do butelki po plynie do myscia szyb i pryskasz po newralgicznych miejscach, polaczeniach. I tak gdzie nieszczelne to bombelki sie pojawia. Wiem...
Z tego co widzę, czujnik ciśnienia czynnika (zakładam, że o ten Ci chodzi) 4-pinowy występował do 2003. Od 2003r był 3-pinowy. Pierwszy jest podłączony tak: 1 - czerwono-zielony - cewka przekaźnika 2 biegu wentylatora 2 - brązowy - masa 3 - czerwono-niebieski - 12V (kluczyk na 1) 4 - brązowo-niebieski - sterownik klimy. Drugi leci tak: 1 - brązowy -...
1 masa brazowy 2 lin fioletowo-biały 3 biały
pozaginaj piny we wtyczce do czujnika aby zwiekszyc cisnienie styku
Czyli : grubsza rurka - cieńszy zawór to niskie ciśnienie, tzw ssanie cieńsza rurka - gruby zawór to wysokie ciśnienie tzw tłoczenie W każdej klimie samochodowej jest ta sama zasada.
KLIMATRONIK Zmiana jednostek wyswietlania temperatury. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij '+' temperatury aby zmieniac jednostki pomiedzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyswietlaczu klimatyzacji i wskaznika temperatury zewnetrznej. Dostepne kody diagnostyczne. Nacisnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Nastepnie nacisnij...
Witam, Cisnienie nie zalezy od ilosci czynnika (w granicach, ktore nas interesuja), tylko od temperatury (cisnienie pary nasyconej). Nie jest wiec mozliwa ocena ilosci czynnika na podstawie cisnienia. Na podstawie cisnienia, a wlasciwie roznicy cisnien, mozna tylko ocenic poprawnosc dzialania ukladu i niektorych jego elementow. Cisnienie, o ktorym piszesz...
Niestety w Audi musisz założyć oryginał, żadne zamienniki nie chodzą. Kup w ASO, cena około 300 zł.
Francuzi to pewnie daltoniści bo numerują przewody w pobliżu złącz zamiast podawać kolory. pin 1 - 8012 pin 2 - P06B pin 3 - 8076 pin 4 - KH38B
Sprężarka bez sprzęgła i zawór z tylu na 2 piny?
Od '96 był R134a seryjnie napelniany. A ile jest czynnika załadowanego? Jakie jest ciśnienie w "spoczynku".
Zwieraj po dwa styki we wtyczce aż Ci ruszy sprężarka (najlepiej kontrolką) potem je połącz z obwodem zamkniętym przy czyjniku a druga para jest od wentylatora i zwiera przy około 14 atmosferach. Powodzenia.
do modułu to są piny 12, 13, 14 Może dam nowy przewód sygnałowy skoro idzie prosto do modułu. Co do drugiej astry to będzie problem, znajomy ma ale bez klimy więc nam nie pomoże. Dodano po 5 Zmień może zakres na mierniku. Dla tego czujnika wartości graniczne to około 0bar - 0,17V 19bar - 2,75V Aby klimatyzacja ruszyła musi być 0,7V- 1V 4bar - 0,7V...
Wartość tego "górnego" rezystora też nie jest zbyt właściwa... Zrobiłem "ręczną" interpolację do 35 barów, bo taki jest typowy zakres pomiarowy czujników klimatyzacji dla czynnika R134a. Tu poprawiony rysunek: http://obrazki.elektroda.pl/6894474800_1... Powinno się zmieniać od ok. 0V do 5V? Napięcie powinno się zmieniać w zakresie napięć...
Nie pomyślałeś żeby wpiąć się kompem i zobaczyć co widzi sterownik klimatyzacji ? temperatury , czy wlaczona czy nie wlaczona, domyslam sie że sterownik widzi cisnienie bo wlacza, ale opor tego zaworka jest niezwykle ważny....
Nie chodzi mi o to aby zrobić to za darmo. Tak samo jak nie jestem super specjalistą od klimatyzacji. Po prostu nie moja działka. Chciałbym spróbować i sam znaleźć przyczynę bo człowiek uczyć się musi przez całe życie. Także jakbyś mógł jakoś pomóc i powiedzieć lub naprowadzić co mogę sprawdzić to będzie miło. Elektozawor wymieniałem na inny ale taka...
witam. mam małe pytanko co do klimy w tej astrze... byłem nabic klime i u serwisanta pojawil sie maly problem w maszynce mial astre f do 94 roku, a moja to 97... Nabił mi na tych ustawieniach od 94 (bylo tam cisnienie 700 dla gazu) no i cos slabo chlodzi.. pytanie jakie powinno byc prawidlowe cisnienie i inne parametry? a moze to co innego? Druga sprawa...
Jaki moduł ? przecież to B5 proste jak budowa cepa bez modułów. A wyjście z tego czujnika idzie na przekaźnik elektromagnesu sprężarki jako zasilanie bo czujnik to główne zabezpieczenie by nie włączyła się sprężarka bez gazu. Przewody łącza się w wiązce nagrzewnicy. Od strony kierowcy pod kierownicą na nagrzewnicy masz wtyki (3 okrągła brązowa, czerwona...
Witam Auto: Zafira A 2001 silnik Y20DTH 2.0D 101KM Bład P0530 czyli za niskie cisnienie w układzie. Po podłączeniu interfejsu Delphi Ds150 moge z poziomu programu załączyć "przekaźnik klimatyzacji", wtedy klima startuje i działa jak trzeba, wentylatory też. W innej zakładce w tym programie moge podejrzeć takie parametry jak: - czujnik cisnienia w klimatyzacji...
Mam dwie wtyczki jeśli o to chodzi elektro zawór ( ten żółty ) oraz druga kostka prawdopodobnie od tego zaworu co mówisz z tego co zaczerpywalem wiedzę u mechanika to nazywał to sprzęgłem klimatyzacji który reguluje sobie cisnienie w układzie. Jak o to chodzi to mam. https://obrazki.elektroda.pl/8987315600_...
Chyba że ta łódka w zaworze ma jakiś zadzior, który przy odwróconym obiego przy defroście, nie pozwoli łódce się przesunąć.? Kolego, jak zatkasz śrotkowy dolny (ssanie) to w jaki sposób rozładujesz cisnienie z tłoka w stronę którą ma sie przesunąć? Przypatrz sie rurkom kapilarnym https://obrazki.elektroda.pl/4422124500_...
Odswieze temat klimatyzacji w Astrze III. Mam Astre H z silnikiem Z16XEP. Zamontowana sprezarka jest bez sprzegla. Problem polega na tym, ze sprezarka sie nie chce wylaczyc. Jesli przed zgaszeniem silnika na panelu klimatyzacji automatycznej odznaczymy AC to po ponownym odpaleniu silnika klimatyzacja nie pracuje. Po zaznaczeniu Opcji AC sprezarka tworzy...
Wiec tak. Prad cewki po zalaczeniu klimy zwieksza sie do 0.8A Kompresor zwieksza wydajnosc do 76% (jakkolwiek te wartosci mozna przetlumaczyc) A cisnienie w ukladzie pozostaje 5 Bar. Wszystkie przelaczniki pokazuja dobre wartosci, temperatury tez. Odczytywane gutmannem, nie mam dojscia do star diagnozy. Plukanie ukladu klimatyzacji zrobilem i nie przynioslo...
Po prostu zastosować przekażnik za stykami 87 i 87a. Styk 87 jest zwarty z 30 kiedy przekażnik jest zasilany a styk 87a jest zwarty z 30 przy braku zasilania przekażnika. Kiedy presostat będie miał otwarte styki to zasilanie sprężarki będzie przez styki 30 i 87a a kiedy styki presostatu zaskoczą to przekażnik rozłączy styki i połączenie zniknie a sprężarka...
czujnik masz nakrecony na osuszacz. znajduje sie on za prawym przednim kołem z przodu samochodu jak jest on podkorodowany to peknie ci jak będziesz wykręcał. Przy okazji wymień sobie osuszacz. jak masz czujnik uszkodzony. musisz wykręcić osuszacz aby czujnik wykrecić i rozpiąć kostkę z rurek wchodzacych do niego ;] Powodzenia. :D W razie jakichkolwiek...
a wiec tak, oddalem auto z klima do naprawy. cisnienie trzyma jest problem ze sterowaniem klimatyzacji a mianowicie wentylator nie dziala plus to ze nie ma sterowania wogole tego wentylatora.Problem jest taki ze nigdzie nie ma tych wentylatorow do kupienia. I mysle z czego dac zamiennik
Witam wszystkich. Posiadam jaguara s type 4.2 v8 2004 rok ,I borykam się z odpalaniem auta na zimnym silniku .Jak postoi przez noc, rano nie chce zapalić tz ciężkie odpalanie ma. Wymieniłem pompę paliwa, cisnienie paliwa sprawdzone 3.8 bara .Listwa wtryskowa podmieniona, czujnik wałków rozrządu podmieniony, czujnik od pożenia wału też. Elektryka sprawdzona...
Z tego co ja widze to sygnal sterujaacy idzie po canie a decyduje o nim ECU oraz BSI na podstawie danych z chujnikow patrzac po schemacie z innego silnika do modulu GMV wentylatora leci 1 + staly z bezpiecznika maxi, 1 prawdopodobnie + po zaplonie z przekaznika R1 w module BSM oraz 3 kable ze sterownika silnika. Najwazniejsze jest podpiecie pod dobry...
jakie cisnienie klimatyzacji cisnienie ukladzie klimatyzacji toyota cisnienie
kalibracja kolorów monitor przegrzany akumulator samochodowy słaby kompresja diesel
Kod odblokowujący do radia Blaupunkt 1Z0035156F Kondensator rozruchowy z oznaczeniem DN - co oznacza?