Zawór EUROPA jest to zawór EBS który służy do sterowania naczepą. Właśnie w tym zaworze masz czujnik ciśnienia który odczytuje wartość ciśnienia zasilania naczepy. Sprawdź jakie masz ciśnienie na układzie hamulca ręcznego lub czerwonej słuchawce. Jeśli przekracza normę czujnik wywala błąd.
Po parokrotnym naciśnięciu hamulca dopiero puszczaj Sprawdź ciśnienie zasilania naczepy jeśli jest ok wygląda jakby jakiś zawór się zacinał jeśli usterka jest sporadyczna. Najlepiej podłączyć kompa i podejrzeć ciśnienia Dodano po 2 Napięcie na wyjściu ponad 24v i ponad 22v w innej Premium ponad 25v i ponad 23v. Zakres pracy modulatora to 18-32v.
Bez zasilania będzie hamować bez korekty czyli 1/1 na pełno powinno być dobrze ale na pusto pali opony. Z zasilaniem dobiera siłę hamowania do obciążenia. 1 i 2 plus 3 i 4 minus. Jak słabo hamuje to trzeba sprawdzić jak jest wyprzedzona naczepa na zaworze przekaźnikowym i jakie jest ciśnienie zasilania.
Słuchajcie czytając sobie instrukcje układów hamulcowych można się natknąć na takie rozwiązania, np.: Dostosowanie do ich przepisów (powiedzmy) hamowanie awaryjne za pomocą "zaworu zwalniającego ciśnienie zasilania naczepy". Pewnie nie jeden z Was pomyśli sobie o co kurde biega ?? To pokrótce - chodzi o coś jak opcja Safe Parking Haldexa (do obejrzenia...
Tutaj pobierzesz program do diagnostyki HALDEX http://findex.diatem.net/dynamic/findex/... Ciśnienie zasilania naczepy/przyczepy powinno wynosić 8,5 bar +/- 0.2 bar
Witam. EBS 0 01058 07 002 Usterka pneumatyczna modułu sterowania naczepy. -Sprawdzić ciśnienie zasilania w powietrze ,czujnik minimalnego ciśnienia jak również układ pneumatyczny modułu naczepy. -Skasować usterki ,jeżeli usterka nie ustępuje wymienić moduł sterowania naczepy. VECU 0 00608 09 00 Usterka przerwy w instrument cluster na J1587> -Brak komunikacji...
Przy odłączonym przewodzie EBS nie będzie regulacji siły hamowania do ciężaru pojazdu. Naczepa hamować będzie 1:1 czyli jakie ciśnienie na podane z żółtego złącza takie pójdzie na siłowniki. Koledze radzę sprawdzić ciśnienie zasilania jakie idzie do naczepy oraz czy w żółtym przewodzie czyli sterowaniu nie występuje ciśnienie szczątkowe. To tak na początek...
A przypadkiem nie jest problem z ciśnieniem na zasilaniu zaworu ECAS ? Jak jest małe ciśnienie na zasilaniu to sam koń wstanie a z naczepą może być problem.
Wymień przepływowy jak jest osobno lub parkująco luzujący jeśli jest z przepływowym. Dodano po 2 A jakie masz ciśnienie na zasilaniu??? Może masz za małe ciśnienie i dlatego nie daje na poduchy.
no więc tak co do ciśnien to mierzyłem na rozladunku auto jakieś 850 obrotów i wygląda to tak na kompie zasilanie acu 12bar obwód tylny 11,8 przedni 11,8 na zasilaniu naczepy ciśnienie się waha to ten duży zegar
Witam ! System, który jest zamontowany to ABS Haldex Modular 2 z zaworem EPV. Zawór EPV jest podłączony pod zasilanie ABS-u. Jeżeli nie otrzymuje zasilania, daje maksymalne ciśnienie hamowania.
Wyjście 21 TrCM+ wchodzi na modulator 4. Sterowanie ma być na wypiętym zasilaniu i full ciśnienia w naczepie, bądź wciśniętym pedale hamulca. Raczej te 10% masz pomylone wyjścia, bo niby jak może zabezpieczenie nie działać jak wielozawór nowy. Coś to nie tak. Albo ktoś ostro już walczył z tym i co namieszał.
co do naczepy to po podłączeniu osobnego powietrza w texe nie mogę żadnego pomiaru i testu zrobić bo czujnik informuje o braku powietrza 0.0 bar a ja nie wiem czy jest osobny czujnik czy może w module. Odłącz na razie konia od naczepy, podepnij osobne źródło powietrza na czerwoną "kłódkę" i zobacz jakie masz ciśnienie zasilania w parametrach ECU naczepy......
Jak z mocą ? słaba czy normalnie chodzi ? rozumiem, że takie rzeczy jak filtry paliwa powietrza wymienione ? Mierzyli ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy ?, jakie ciśnienie doładowania ?
Wspólny mają układ zasilania powietrzem jeśli gwałtownie spada ciśnienie w naczepie to w całym układzie jest niedobór powietrza co powoduje zadziałanie hamulca ( w siłownikach sprężynowych) postojowego.
Masz tam ES 2053 czy już ES 2060? AutoCom i Delphi nie są zbyt dobre jeśli chodzi o EBS naczep. Sugerowałbym sprawdzenie oryginalnym testerem KNORR. Do sprawdzenia: 1. Ciśnienie zasilania wychodzące z ciągnika 2. Porównanie wartości sterującego ciśnienia rzeczywistego i podawanego przez CAN. 3. Jak koledzy pisali wyżej, szczelność siłowników.
Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku Mnie zastanawia to zdanie... Jaki czujnik jest sprawny?? Jakiego napięcia nie ma?? Z czujnikami ciśnienia w układzie pneumatycznym jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wartości ciśnienia poszczególnych obwodów idą CANalizą a zegary jedynie wyświetlają te wartości. Do zaworu APS dochodzi...
EBS 1056-03 . Kontrola ciśnienia w module zaworu sterującego naczepy wykazuje maksymalne ciśnienie , fmi 03 sygnał niezgodny/nieczytelny , więc albo za wysokie ciśnienie zasilania zaworu lub błędny odczyt czujnika ciśnienia.
Hamulce już są. Nitka po nitce rozwiązałem problem. Przyczyna 1: uszkodzone siłowniki - sprężyny oraz membrany popękane i zaszły rdzą ,od długiego nieużywania samochodu, do takiego stanu, że po odciągnięciu sprężyny z ręcznego śrubą wystający trzpień był nieruchomo. Imadlo młotek dały rade. Przyczyna 2: zawór ograniczający cisnienie do 8,5 Bar (Wabco...
Nie wiem czy sie kolega słyszy ale gdyby miał punkt wyprzedzeniazle ustawiony to naczepa stale by miała probelm z hamowaniem a nie czasami . Dodano po 8 ... Cisnienia na klamkach powinny wynosic na czerwonej około 10 bar a zółta 8.5 nie wiecej do 7.9 bar Jakie 10 bar na zasilaniu naczepy??? Max 8.8 bar (8,5 +/- 0.3) taki jest wzorzec. Powyżej 9.3 bar...
Jak już wiesz, że wszelkie nastawy dokonuje się w programie, to co się tak tej regulacji przyssałeś. Pedał hamulca ma te wartości na stałe przypisane fabrycznie jako charakterystyczne i są one wklepane (względnie w razie wymiany trzeba je wklepać) do pamięci jednostki EBS z numeru znajdującego się na zaworze. Wartości testowe pedału hamulca 0.3-4.5V/4.6-0.3V....
Jeśli uchodzi na opuszczonych a na podniesionych nie to tłoczek w zaworze nie domyka i ciśnienie zasilania idzie w odpowietrznik (częsta usterka w tych naczepach). Jeśli odwrotnie to prawdopodobnie przetarty przewód od zaworu do poduszki unoszącej oś. Bez wizyty pod naczepą się nie obejdzie.
dodam że z upływem czasu gdy ciśnienie w naczepie spada zaczyna lecieć coraz więcej Musisz uszczelnić układ powietrzny w naczepie. Czasem tak się dzieje gdy powietrze w naczepie uchodzi. Przykładowo jeżeli układ napełniony,zaciągasz ręczny to zawór zasila siłowniki ciśnieniem przykładowo 5 bar. i takie ciśnienie powinno w zasadzie utrzymywać się przez...
Sprawdzić przepustowość pneumatycznych przewodów zasilających moduł sterowania, czujniki obwodów 1, 2 i 3, czy ciśnienie zasilania modułu sterowania przyczepy jest prawidłowe.
Może czas zainwestować w jakiś sprzęt diagnostyczny??? To już drugie auto które kolega próbuje naprawić za pomocą elektrody. Proszę 1 dotyczy usterki głównego przekaźnika zasilania VECU I EECU. 2 usterka modułu kontroli naczepy, w obwodzie hamulca postojowego. Potrzebny podgląd pomiarów napięć na szynie CAN, wysterowanie modułów ,pomiary ciśnień.
Wypnij kabel EBS i zmierz ciśnienie na siłownikach przy hamowaniu full. Zresztą w ogóle pomierz ciśnienia w różnych wariantach napełnienia miechów z włączonym systemem i bez, trzeba wykluczyć ew. problem zasilania pneumatyki.
Po pierwsze to trzeba sprawdzić (najlepiej manometrem) który obwód blokuje ;hamulec zasadniczy czy postojowy. Wystarczy wpiąć się pod złącza kontrolne na siłowniku hamulca we.12 i 11.Jeżeli blokuje hamulec postojowy to sprawdź jak poniżej. Warunek: czerwone złącze jest podłączone a żółte odłączone. Zwalniamy w naczepie hamulec postojowy (czerwony guzik...
Witam. Mam problem z hamulcem w daf xf95 430 2003r. Auto zostało zakupione z tym problemem , po podpięciu davie błąd zwarcie do masy wtyk B13 D9 i jeszcze jakieś dwa ale są to piny nie wykorzystane. Wtyk b13 i d9 odnosi się do zasilania modulatora przedniej osi i naczepy. Przewody od EBS zostały prześwietlone, i uszkodzone naprawione , ale problem nie...
Witam Przegrzebałem już internety ale nic konkretnego nie znalazłem. Mianowicie zawierzenie zrobiło się strasznie twarde, nie pompuje go do góry ale w zasadzie nie pracują poduszki, mimo że poziomowanie działa, w naczepie dzieje się to samo, hamulce także zaczęły wariować bo układ nie steruje odpowiednio siłą hamowania na poszczególne osie. Wcześniej...
Uczepiliście się tych czujników jak szczerbaty sucharka :). Każdy obeznany w układach EBS naczep i przyczep powie Ci że zapalenie w ciągniku kontrolki ABS naczepy/przyczepy wcale nie musi oznaczać awarii czujnika/-ów. Przyczyn może być wiele, a to niektóre z nich: 1. Zbyt wysokie ciśnienie zasilania (>9.3 bar w przypadku WABCO). 2. Niezgodność ciśnienia...
Witam wszystkich. Problem który mam jest w Renault Premium DCI 2004r Nagle w samochodzie na wyświetlaczu pojawił się komunikat "Niebezpieczeństwo zablokowania kół", wykonałem diagnostykę i w sterowniku EBS są zapisane następujące błędy. - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem osi przedniej - brak komunikacji CAN pomiędzy EBS ECU a modułem...
Zawsze jest tak że kierowcy odczuwają zmienność siły hamowania jeśli pojawia się problem z systemem EBS. Zależność jest taka że jeśli EBS się świeci w naczepie to naczepa pusta hamuje gwałtownie i ostro a na pełno naczepa pcha i kierowca odczuwa jak by słabiej hamowała jest to efekt opóźnionej reakcji powstałej z pneumo mechanicznego systemów hamowania....
Wyskakuje błąd obecny: Wewnętrzny czujnik zasilania napięcia 24V i kod:221 FMI:3. . Wiec tak:Modulator przyczepy / zasilanie czujnika 24 V Zasilanie napięciem elementów zewnętrznych wykazuje zwarcie do 24 V. Sprawdzić kabel do czujnika nacisku na oś,kabel do zaworu hamulcowego EBS przyczepy oraz kabel do zaworu przekaźnikowego EBS, czy nie są uszkodzone...
Witam, MID128, PID94, FMI7 mam problem z magnum 480 dxi 2012 rok. Po długim postoju około 2 miesiące, odpaliłem, pojechałem na wulkanizację koniem 50 kilometrów, po drodze dolałem 200 litrów paliwa, wróciłem na baze wszystko było ok samym koniem Następnego dnia zapiąłem naczepe 24 tony i chciałem jechac w trasę, ujechałem 5 km i wyskoczyła usterka zasilania...
ciśnienie zasilania naczepy przewód zasilania naczepy bezpieczniki naczepy
wiertarka kinzo pomiar prądu upływu mazda diagnostyczny
Schemat instalacji i bezpieczniki dźwigu ADK 125-3 Błąd F13 i "TÜR FREI" w pralce Bauknecht WAT Plus 512di