Jak dla mnie układ paliwowy nie jest idealnie szczelny i paliwo się cofa.
Klekocik 1.9 był w opinii szwagrów i kumpli w problemach paliwowych, zmieniałem w zimie filtr paliwa itd.... Rzeczywistym problemem była regulacja zaworów, profesjonalny mechanik to prawidłowo ocenił
Zwróć uwagę na układ regulacji ciśnienia paliwa, drożność przewodu którym paliwo wraca do zbiornika.
Zdziwię co poniektórych, ale przyczyną było rzeczywiście kiepskie paliwo. Wypompowałem wszystko (ok.20l) i zalałem do pełna. Auto pali i jeździ. Przypadek. Ten silnik pojedzie nawet na oleju od frytek, może dopiero porządnie się układ odpowietrzyl, a może jakaś guma się wygrzala i uszczelniła. Paliwo to ostatnia rzecz która powodowałaby takie objawy
Sprawdź czy problem nie jest w układzie powietrznym (filter, EGR). Jeśli ma być problem w pompie to raczej w stopniu wstępnym, łopatkowym. Spróbuj po odpaleniu (inna osoba) intensywnie i szybko pompować gruszką paliwo czy ma to wpływ na jego pracę.
Niebieski dym to nie spalone paliwo. Powodem może być np. zapowietrzenie układu, lejący wtrysk, zły kąt wtrysku. Na początek wstaw prezrocysty odcinek wężyka na powrocie paliwa do zbiornika. Nie pamiętam, ale tam fabrycznie chyba jest. Porównaj ilość bąbli gdy pracuje normalnie i gdy kuleje. W zasadzie nie powinno ich być. Jeśli to nie powietrze sprawdż...
Sam jeżdzę P406, 1.9TD 90KM, 97r Wady HDI: -wysokie ceny części eksploatacyjnych -częstsze usterki po stronie "powietrza" ( trubina, zawór EGR, przepływomierz etc) niż po stronie wtrysku paliwa -ciężko jest coś zrobić samemu z uwagi na konieczność diagnostyi komputerowej -wrażliwość układów wtryskowych na słabe paliwo -no i to felerne kolo dwumasowe...
To sprawdź w końcu układ odpowietrzania zbiornika paliwa
Z dobre 10min na pewno się odpowietrza układ to norma.
Ten pojazd nie ma elektrycznej pompy paliwa :D Tam nie ma żadnej filozofi, jeśli na zaworku na pompie jest napięcie, w zbiorniku paliwo, a rozrusznik kręci to MUSI zapalić. chyba że jest coś z układem wtryskowym. Zdejmij wężyk powrotny do zbiornika z pompy i sprawdź czy paliwo idzie jak kręcisz (druga osoba potzrebna). Wężyk sie zdejmuje b. prosto,...
sprawdź filtr paliwa i układ wtryskowy
W układzie paliwowym może być zbyt małe ciśnienie paliwa, rozrusznik może kręcić zbyt wolno. Bez podania tych wartości można wróżyć. Możesz zrobić test przelewowy.
juz mam uszkodzenie. Walniety jest uklad wlanczania kontrolki rezerwy oraz stabilizatora wskazania poziomu paliwa jest on zbudowany na scalaku L9190D czy mozna gdzies taki uklad dostac
Witam, mam Berlingo z takim samym silnikiem. Od 1,5 tygodnia borykałem się z dokładnie takim samym problemem. Po nocy samochód odpala normalnie ale po 10 sek. gaśnie. Przy próbie kręcenia rozrusznikiem po dłuższym czasie odpala ale wyskakuje błąd "Antipollution faulty". Po podpompowaniu gruszką - odpala i jedzie normalnie. Jeśli odpowietrzyłem przed...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Witam. Na "komputerze" czyli skanerze czy diagnoskopie Bardzo mało opcji jeżeli chodzi o wyświetlanie ilości paliwa (nawet w tym serwisowym). A na pewno skaner pokarze to co czujnik mu poda. Więc najpierw sprawdził bym sam czujnik w zbiorniku, następnie obwód elektryczny, a na końcu odczytał błędy, sprawdził parametry i o ile się nie mylę to w BSI są...
To pierwszy rocznik montażu systemu Siemens,soft sterownika podobno do kitu,choć racej tylko w partner/berlingo bo 206/307 jest ok Skoro jest powietrze w układzie paliwowym to musie być nieszczelność.
Podobną sytuacje miałem w swoim partnerze 1,9D.Palił na dotyk do pewnego dnia jak zabrakło mi paliwa.Po zatankowaniu miałem takie same objawy jak ty z tym że potrafił jeszcze na wolnych obrotach nie raz zgasnąć.Bez pod pompowania ręcznie nie szło odpalić .Wymieniłem filtr paliwa odpowietrzyłem jeszcze kilka dni z rzędu ręczną pompką i powoli ustabilizował...
(at)tomekfirst Dzięki, fajnie opowiedziane :) 1. Tylko jak to jest, że taki stary filtr wyjąłem pierwszym razem a auto jeździło w miarę normalnie, wywalało błąd dopiero przy przebutowaniu a drugim razem filtr był niby zapchany po 3kkm i nagle przy pedale gazu wciśniętym może do 1/3 wywalało "STOP"? (tak, mogło być tak, że połączył się syf w baku z felernym...
Rozmawiałem z mechanikiem,podobno gdzieś w samochodzie jest włącznik bezwładnościowy(nie wiem czy poprawnie napisałem) i może trzeba go właczyc raczej nie jest to wina immo .Mam też schemat od alarmu (cobra7777 taki jest zamontowany) i może uda sie coś zdzialac a pompa rzeczywiście nie jest elektroniczna.Możliwe tez że jest zapowietrzony układ paliwowy.Macie...
najlepszy jest 1.9D DW8 / XUD9 - tam jeśli tylko wymienisz pasek rozrządu i oleju nie zabraknie to jest wieczny, niema żadnej elektroniki tylko + do pompy wystarczy i prosty przekaźnik świec żarowych. silniki te robią bezproblemowo ponad 500tys km. mam taki w busie Boxerze, miałem w Xantii, w C15, berlingo benzyniaki 1.8 16v i 2.0 16v są też dobre,...
Dopiszę swoich kilka zdań o Kiach z crdi. Mieliśmy w firmie flotę 1,4 i 1,6. Przy odbiorze samochodów handlowiec polecił nam co około 5 tys. km dolewać do pełnego baku preparat do czyszczenia wtrysków i zwrócił uwagę na to, aby tankować dobrej jakości paliwo bo potrafi się zapychać sitko smoka. Pierwsze zapchanie nastąpiło po kilku tys. km, auto zaczęło...
michal_rybka, z tego co mi się wydaje Xantia nigdy nie miała silnika DW8 tylko turbodiesla na pompie Epic, tak że to nie do końca tak samo. Dokładanie jakichś elektrycznych pompek zamiast doprowadzić układ paliwowy do porządku to już trochę druciarstwo i rzeźba. Miałem Xsarę z tym silnikiem i po wyeliminowaniu plastikowego filtra i wymianie przewodów...
Pewnie by trza było układ paliwowy sprawdzić... Diagnostykę komputerową jakąś zrobić.
Witam. Trochę pogrzebałem i trochę się zmieniło. Gdy auto jest zgaszone spod maski wydobywa się ciągły pisk z okolicy akumulatora i terkotanie/cykanie z okolicy pompy paliwowej. Trwa to tak długo aż padnie akumulator. Auto co prawda odpala, ale samochodu nie daje się zgasić z kluczyka. Wyjmowałem bezpieczniki i ustaliłem że powyższe dźwięki ustają po...
Witam, Problem sie pojawia jak auto sie juz nagrzeje, na zimno wszystko gra. Przy zmianie biegów 1,2 i 3 jak puszczam noge z gazu i wciskam sprzegło, obroty nie spadaja od razu tylko za jakies 2 sekundy i przez to wydaje sie jakby biegi były zmieniane na gazie Jest to bardziej wyczuwalne przy zmianie biegów na obrotach powyzej 2500 ale ponizej tez czuc...
Uszczelka wymieniona, głowica zrobiona w specjalistycznym zakładzie - została splanowana, wymieniono uszczelniacze. Wymienione oczywiście uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego. Wymieniony przy okazji zestaw rozrządu - pasek +rolka +uszczelniacz. Po w/w silnik prawidłowo pracuje jedynie na gazie (instalacja na wtrysku STAG 200) Na benzynie nie...
Pojawił się błąd jak w temacie. Po wykasowaniu, pojawia się ponownie. Silnik ciężko uruchomić, zwłaszcza jak jest zimny. Dodatkowo pracuje bardzo głośno. Z tego co ustaliłem, to ten błąd oznacza problem z korekcją dawki paliwa. Jak to jest fizycznie realizowane? Czy steruje tym element u dołu pompy wtryskowej? Nie widzę innych elementów elektrycznych...
A czy ostatnio nie zmieniałeś paska rozrządu?? Ja obstawiał bym końcówki wtrysków. Całkiem niedawno odpalał dobrze ale niedawno jeszcze było ciepło. Byc może końcówki nie utrzymują ciśnienia i stąd problem z odpaleniem. Jeśli aku już słabiej kręci to też bedzie się przyczyniał do gorszego odpalania nawet ciepłego. Jeśli nie wymieniłeś filtra paliwa...
Witam Citroen Berlingo 1,1 + gaz - objawy są takie że po ustabilizowaniu obrotów wszystko chodzi ok - problem pojawia się przy dodawaniu gazu (szarpie jakby skład mieszanki był nie taki), potem wchodzi na obroty - jest ok, po puszczeniu gazu obroty spadają na 800 (silnik przebiera jakby skład znowu był nie taki) i po chwili się normują i wracają na...
Witam Mam DW8 Citroen Berlinga, drugi raz wymieniłem zapowietrzający się filtr z pompką, po roku to samo!!! Chciałbym dołożyć pompkę ręczną z zaworem zwrotnym i filtr np od VW, pytanie jaki model filtra polecicie? Co zrobić z oryginalnym wężykiem od przelewu wtryskiwaczy, zaślepienie odpada, a nie mogę nigdzie znaleźć podpowiedzi.. Z góry dziękuję za...
Witam, Mam problem z odpalaniem Citroena Berlingo II z silnikiem 2,0 HDi. Odpala najszybciej za trzecim kręceniem. Problem pojawia się zawsze po dłuższej przerwie w pracy silnika, gdyż odpalenie go po krótkiej np. wizycie w sklepie nie sprawia mu najmniejszych problemów. Zauważyłem, że po wyłączeniu silnika, w przewodach paliwowych pojawiają się pęcherzyki...
citroen berlingo paliwo citroen berlingo pompa paliwo filtr paliwo citroen berlingo
dallas ds2501 radio clarion zmieniarka tranzystor antenowy
wózek widłowy wózek widłowy jazdy
Zgaszona dioda ALT w centrali Nice MC424L - co oznacza? Honda Civic 5 - Zielona kontrolka kluczyka nie działa